Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 17:54
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
XABIA794 schreef: | waarom worden men linken niet blauw zoals bij jullie |
Moet je voor doorgeleerd hebben. Gij komt zeker uit Belgie
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 29 januari 2011, 17:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 17:53
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hee wat leuk... !! Doe je haar de groeten terug Marijan ? En nu ik toch bezig ben, ook de groetjes voor jouzelf Marijan |
Dat kun je rechtstreeks aan Liesbeth zelf doen, slimmie, ze leest het forum toch!!!!!!!
Liesbeth, heel veel groetjes en fijn dat het goed met je gaat!!!!!!!!!!!!!
Mario216
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 10:37
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | En dan??????????? |
Ze is de mistery-girl. Ze komt spontaan in de uitzending.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 10:01
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | soort van groeps-hug, Marco?
ik zal er eens over denken of ik (toch) zal komen is Hannah ook weer blij |
Zal er ook eens over nadenken, kan ik gelijk kennismaken met onze SAAb-rijder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 23:14
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Pieter, alvast sterkte met het wel kunnen lezen van het forum maar niet kunnen reageren. 't Zal af en toe best gaan kriebelen.
Wat zullen we eens over 'm gaan schrijven. |
Word ie weer lid en zo zorgen wij ervoor dat CM weer meer euro'tjes krijgt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 23:11
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | effe kijken hoeveel ik er heb.... dit is 2407 |
Nee, 2409, kun je niet lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 19:15
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Vrijdag 28 januari, Gen. 45: 1-10; Niet gij, maar God.
Dat is een ontdekking: die vreemde onderkoning is Jozef! De broers weten niet hoe ze het hebben! De dromen zijn in vervulling gegaan! Ze buigen allemaal voor hun eigen broer! Hoe is het mogelijk! De broers zijn verbaasd. Maar ook geschrokken. Wat zal Jozef zelf doen? Zij hebben ten slotte Jozef naar Egypte gestuurd, verkocht, als slaaf. Het is hun schuld dat het zo met Jozef gelopen is… Zij hebben het gedaan! Maar dan klinkt de stem van Jozef. Gij zijt het niet die mij hierheen gezonden hebt, maar God! Dat is de andere taal! Niet gij, maar God. Hij heeft mijn leven zo geleid. Niet gij, maar Hij! Zo iets zei Jozef echt niet toen hij op de bodem van de put zat. Geen sprake van. Nu hij op de troon zit, nu ziet hij dat pas. En dat gebeurt nóg. Soms zien wij pas achteraf waarom de dingen die in ons leven gebeurden, toch goed waren, ondanks alles. Onbegrijpelijk goed. Soms moet je door een diep dal om op de hoogte te komen. Dat is de weg die Jezus ging. Dat is ook de weg die de gemeente gaat, achter Jezus aan. Niet gij, maar Hij. Ons leven is in Gods hand. Wie dat gelooft, is al een beetje koning!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 18:38
Onderwerp: Digitaal op elkaars lippen zitten de website plat lopen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Anita, je hoeft een ander geen verantwoording af te leggen omdat jij 's nachts wat op het forum schrijft? Moet toch niet gekker worden hier..... |
Wel lekker rustig zonder gestoord te worden. Letterlijk en figuurlijk dan hé !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 19:47
|
|
|
Donderdag 27 januari, Gen. 43: 1-9; Ik blijf borg.
Die Juda is toch wel veranderd! Jaren geleden zou hij zijn broer Jozef vermoord hebben als Ruben niet ingegrepen had. Maar nu neemt hij het voor zijn jongste broer Benjamin op! Ik zal borg voor je zijn, zegt hij tegen zijn vader Jakob. Als die onderkoning in Egypte hem kwaad wil doen, dan moet hij mij maar nemen. Ik zal in de plaats van Benjamin staan. Dat is dappere taal! Maar Juda meent het. Vader Jakob kan op hem rekenen! Juda blijft borg. Een mooi woord is dat eigenlijk: borg. Wij kennen dat in het woord: verborgen. Een borg is een beschermer, iemand die het voor je opneemt, iemand die in jouw plaats gaat staan. Als je een borg hebt, dan ben je veilig, verzekerd! Zo’n borg is Juda. Juda. Was Jezus niet uit dat geslacht? Geboren in Bethlehem, in Judea. Was Jezus niet uit zijn geslacht? Jezus lijkt op Judea. Jezus is nog veel duidelijker dan Juda een Borg. Hij neemt het op voor ons op. Hij gaat staan in onze plaats. Zijn dood in ons leven. Hij blijft Borg. Op Hem kan de hemelse Vader rekenen! Verborgen. Ja, God dank: In Jezus zijn we verborgen, verzekerd. Hij is de oudtse. Hij neemt het voor zijn broeders en zusters op. En daarom kun je zingen, je levenlang: ‘In Jezus is mijn zaligt lot, verborgen bij mijn God.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 20:41
Onderwerp: Valentijnfeest
|
|
|
EGGIE989 schreef: | Is net vandaag aangevuld door mijn werkgever |
Je profielfoto laat het zien, proost !!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 20:38
|
|
|
Woensdag 26 Januari, Gen. 42: 1-10; Het beloofde land.
Hongersnood in het beloofde land! Hoe is dat nu mogelijk? Ik dacht dat Kanaän een land was, overvloeiende van melk en honing! Een soort Luilekkerland, waar je alles kon eten en drinken waar je maar zin in had. Een paradijs op aarde! Dat valt tegen! Over heel de wereld, zo lezen we in het boek Genesis, is de honger sterk. Internationaal is er een groot voedselprobleem! Iedereen lijdt honger! Zelfs in het beloofde land is er geen koren. Alleen in Egypte, daar is nog voedsel in overvloed! Hoe is het mogelijk? Niet in Kannaän. Wel in Egypte! Zou het dan toch een sprookje zijn, dat verhaal over de God van Abraham, Isaak en Jakob, de God van Israël? Uitgerekend in het land van de vijand, Egypte, de grote tegenstander van Israël, uitgerekend daar is koren en in Kanaän: hongersnood! Maar, hoe komt het dat er in Egypte koren is? Dank zij Josef! De broers hebben hem bijna vermoord. Maar dank zij hun haat is er nu voor heel de wereld koren, voedsel in overvloed! Ik denk dat er voor het voedselprobleem in onze tijd ook een oplossing is: Jezus! We hebben Hem vermoord, onze Broeder hebben wij gekruisigd! Maar als we ons zouden bekeren van onze haat en zelfs onze vijanden zouden liefhebben, dan zou er voedsel voldoende zijn, voor heel de wereld. Het beloofde land – waar is dat? Het is daar, waar Jezus Koning is: het Brood des levens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:26
|
|
|
60 x een Begmac menu = mag je eerst je rekening wel bijvullen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:14
Onderwerp: zat 5 februari wokken boven de A4 t/m 35 jaar
|
|
|
[quote=MARIJAN072]Ach Mario, ze moeten de leeftijd gewoon oprekken tot 38. Dan hebben ze in ieder geval al een clubje van 4. [/quote di]
Wie zeg dat ik mee wil ben dan bezet die avond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:04
|
|
|
Dinsdag 25 januari, Gen. 41: 37-45; Het kan verkeren.
Het kan verkeren, zeggen we, als we iets opeens heel anders gaat dan we ooit hadden gedacht. Het kan ‘omkeren’, het kan anders gaan dan je denkt. Dat is in het kort het levensverhaal van Jozef. Het kan verkeren! Daar zit hij, diep in de put. De dood voor ogen. Geen toekomst te zien. Je zou tegen de muren opvliegen, maar dat heeft geen zin want die zijn veel te hoog om ooit uit de put te komen... Maar dan, jaren later: Daar zit hij, naast de Farao in Egypte, op een troon. Onderkoning! Een gouden keten om de hals! En als hij uit rijden gaat in de op één na mooiste wagen van het paleis, dan gaat er iemand voor hem uit die roept: Eerbied! Hier komt de onderkoning van Egypte! Het kan verkeren… Waaraan heeft Jozef dat nu allemaal te danken? Aan zijn hoogmoed? Zeker niet! Diep in de put en later, in de gevangenis, zal Jozef die hoogmoed wel hebben afgeleerd. Nee, in dit alles ziet Jozef de hand van God, de God van zijn vaderen, Abraham, Isaak en Jakob. Dromen gaan in vervulling. God gaat Zijn ongekende gang. Wonderlijk is Zijn weg door de geschiedenis. Soms worden eersten de laatsten en de laatsten de eersten. Soms de kleinste de grootste. God zet de dingen op de kop. Hij rekent anders dan de mensen. Anders. En beter. Hij keert alles om. Het kwade maakt Hij goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 januari 2011, 21:00
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat aardig van je Mario....... |
Ik ben aardig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 januari 2011, 20:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | heb je je gelijk opgegeven Mario????? |
Wat denk je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 januari 2011, 20:41
|
|
|
Maandag 24 januari, Gen. 40: 16-23; Uit het oog uit het hart.
Zul je aan me denken? Ja zeker, reken maar, ik zal nooit vergeten wat jij voor mij gedaan hebt! Hoevaak wordt dat niet gezegd? Als iemand bijna verdronken is en nog net wordt gered. Als iemand geen geld meer heeft en van een ander geld krijgt. Ik zal het nooit meer vergeten….Maar ondertussen…. Het gaat in de gevangenis met Jozef al net zo. Zoals hij de dromen van de bakker en de schenker uitlegt, zo gebeurt het na enkele dagen: de chef van de bakkerij wordt opgehangen – blijkbaar heeft hij iets gedaan wat niet door de beugel kon; maar het hoofd van de wijnkelders van de Farao mag weer terug komen in het paleis – hij is onschuldig! Wat is die schenker blij! Van pure blijdschap vergeet hij Jozef helemaal! Soms is het goed eerlijk te zijn tegenover jezelf en je af te vragen of je misschien niet iemand vergeten bent. We zeggen zo gemakkelijk: ik zal je gauw eens opzoeken. Ik zal je gauw eens schrijven of opbellen! Maar wat komt ervan terecht? Als wij iemand nodig hebben, dan bellen we, dan schrijven we! Maar als een ander ons nodig heeft….? Uit het oog, uit het hart. Zo gaat het vaak. Gelukkig, niet altijd. Eén is er die Zijn gevangenen niet vergeet. Eén is er die ons niet uit Zijn hart verliest. Eén is er die aan ons denkt. Altijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 januari 2011, 20:38
Onderwerp: strandwandeling voorjaar 2011
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Hoi CM-strandwandelaars,
Het is nog beetje te vroeg voor dit plan, het kan best wel kilometers lange namenlijst
Missen jullie zeelucht en strand? Zullen we weer gaan doen dit jaar? Lijkt me wel goed idee. Vorig jaar waren we in Noorwijk en dit jaar gaan we naar Katwijk aan Zee. Daar is ruim parkeerplaats bij Boulevard tegenover de vuurtoren. Nu gaan we in voorjaar en wel op zaterdag 14 mei vanaf 12.00 uur Of jullie daarmee akkoord gaan, hoor ik graag van jullie Wijzigen van datum in overleg.
Groetjes
Herman388 |
Ben ik jarig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 januari 2011, 20:36
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | das bluf! |
Kreeg vanavond een mail van CM dat er mannen gezocht worden. Minstens 60.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 16:42
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Nog een andere tegeltjes wijsheid:
In de wereld is het een gekkenhuis en dit is het hoofdkantoor.
|
|
Naar boven |
|
|