ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 13:55
BerichtOnderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?

CROSSROAD317 schreef:
Tis een vrouw Frank ... Het praat ... en "Het denkt te kunnen lezen" ... Huilende smiley, smiley in tranen

Je bent weer erg negatief over de vrouw Crossroad. Flauw....
Als dat je humor is misschien eens bedenken dat het niet fair is hoe je er over praat? Ik mag dan wel op Yoga zitten maar ik praat in ieder geval niet zo over mannen....... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 12:41
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

JOSINA022 schreef:
Misschien wel ja, ik realiseer mij dat er ook nog altijd eigen verantwoordelijkheid is.
Maar ik heb heel erg recent het een en ander meegemaakt hieromtrent dat ik daardoor wel anders ben gaan denken Boze smiley

maar geniet gerust van van de sauna hoor Knipoog smiley

Je kan het een en ander meemaken maar of dat nu net van de duivel komt? Het zijn zaken die bij het leven horen en omdat nu gelijk daaraan te schrijven.........heb ik erge moeite mee......en ik denk ook dat het niet correct is.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 12:22

JOSINA022 schreef:
Ik leg even de combinatie tussen de titel en de vraag van dit topic en de discussie over kleding die gaande was.

Maar ik weet inmiddels wel wat schaars geklede dames met een man kan doen en ik geloof dat de duivel daar zeker een rol in kan spelen dat de duivel dat kan gebruiken om bij een man bepaalde gedachten te geven.

Maar het is uiteraard ook een kwestie van normen en waarden die ook heel persoonlijk kunnen zijn.

Ik vind dat je gedachten een beetje met je op de loop gaan hoor..... Verraste, verbaasde smiley
Alles wat je niet bevalt kan je dan wel aan de duivel of aan satan of wie dan ook toeschrijven......
Een beetje realistisch denken kan ook geen kwaad af en toe....... Engeltje smiley
Ga straks naar de sauna.....zal ook wel aanstootgevend zijn......Ik vind het gewoon heerlijk..... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 23 september 2011, 12:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 12:03

JOSINA022 schreef:
Ik ben het ermee eens dat schaarse kleding een middel kan zijn van de duivel om zo te kunnen provoceren.

Maar gaat het niet om meer dan de kleding die we dragen?
Is iemand die punkachtige kleding oid draagt minder waardevol voor God en waardevol voor de duivel?

Wat heeft de duivel er nu weer mee te maken???? Is gewoon een kwestie van normen en waarden die heel persoonlijk zijn .......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 20:34

GERRIT084 schreef:
dat is geen vergelijk, een korte broek onthuld niets, maar een mini rokje, en topje dus wel. En daarbij gelaten, in de kerk pal bij het strand, heb ik nog nooit een kerel met een korte broek gezien. Maar wel dames met heel veel.... het onthulde nog al veel, en daar hoeft het niet eens zomer voor te zijn. Ik werd er door ernstig gehinderd, in mijn ogen naar de dienst Verlegen lachende smiley

Dat is wel een vergelijk, alleen kijk jij met een mannenblik naar die korte broek en vrouwen met een vrouwenblik...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 18:09

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb je wel vaker verteld dat een vrouw zonder hoofddeksel gezien werd als een vrouw van lichte zeden. Ik vertaal de tekst dus zo, dat vrouwen zich zo moeten kleden dat ze geen aanstoot voor mannen vormen. Als een vrouw met diepe colleté in de dienst komt, zal ze daar op gewezen worden.

Ik vind mannen in korte broeken ook niet echt in de kerk kunnen als ik eerlijk ben........
Zag ik eens in een opwekkingsdienst Verraste, verbaasde smiley Worden mannen daar niet opgewezen? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 18:08
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

Soms ben ik blij dat ik geen tijd heb om al die lange lappen tekst te lezen........... Knipoog smiley
Dit is zo'n moment..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:47

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je toch wel gemakkelijk over bijbelse voorschriften heen stapt. Paulus waarschuwt dit niet te doen, en toch wordt het wel weer gedaan.

Eerlijk gezegd valt me het vaker op, dat gemeentes die zich er zo op voorstaan de bijbel te volgen, met hetzelfde gemak bepaalde voorschriften op hun eigen manier invullen, en eigenlijk anti bijbels...

Ik noem drie voorbeelden: Kinderdoop. Het is niet de doop zoals voorgeschreven, maar men vult het maar in zoals het zich maar uit komt.
Sabbathsviering. Ik heb nog geen enkele steekhoudende reden gehoord waarom we dat op de zondag vieren. Het gaat zelfs verder voor mij, in zeer korte tijd ga ik op sabbath diensten houden. De sabbath begint op vrijdag, en we gaan op vrijdagavond onze diensten houden.
Avondmaal vieren: in de bijbel staat dat je dat iedere keer moet doen als je samen komt, hoe vaak wordt dit echter gedaan???

Ik vind de bijbelvaste kerken dus echt niet bijbelvast....

Het is ook net hoe die kerk de Bijbel leest natuurlijk en wat voor vertaling......Lees je hem met de blik van 2011 of lees je hem naar de letter....? Het zijn verhalen he? Opgeschreven door jonge mensen......(voor die tijd misschien oud)
Vandaar dat er ook zoveel kerken zijn toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 19:12
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

ROADY641 schreef:
Ik wil bij dezen ook iets erkennen.
Ik weet uit eigen ervaring hoe yoga of andere soortgelijke dingen mensen kan misleiden. Ik doe ook geen woord af van wat ik schreef.

Maar ik maakte wel de fout door de MENS erom te veroordelen.

Ik besefte niet goed dat het twee verschillende dingen zijn:
de mens, en de dingen die hij doet.

Al is het nog zo fout (in mijn ogen dan) wat de mens doet, God blijft hem/haar net zo liefhebben. En Hij vraagt van mij hetzelfde...

Daarom: het spijt me dat ik soms een lelijke veroordelende en hooghartige toon gebruikt heb. Vooral naar de dames Mieke en Willemijn wil ik mijn excuses aanbieden en vergeving vragen.

Al ben ik het niet eens met wat jullie doen, God houdt niet minder van jullie om wie jullie ZIJN...

Roady, bij mij kom je met dit soort uitlatingen niet weg.....dan is vergeven wel erg makkelijk he? Je excuus aanvaard ik maar vergeven vind ik wat anders......je realiseert je misschien niet dat je mensen niet 'heel'laat met je uitlatingen, je kwetst ze in wat we samen gemeen hebben, nl het geloof in God, die ik niet minder oprecht liefheb dan jij dat hebt......ondanks dat ik een andere manier van mijn geloof beleven heb.......Het is de manier van denken waar je vergeving voor moet vragen, laat mensen zijn wie ze zijn, je hoeft het er niet mee eens te zijn dat is een heel ander verhaal. Een pittige discussie kan alleen maar zinvol en boeiend zijn.....En wat je schrijft: je meent ieder woord wat je schreef en daarmee mensen pijn gedaan en gekwetst om hun integriteit ter discussie te stellen......en dat vind ik erg, niet het feit dat je yoga occult vind.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 23:20
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
Zekers. Het was een mooi huis om te vertoeven. Knipoog smiley

Visser die al uitziet naar de volgende vakantie

Dan kom je wel even een kopje koffie drinken toch? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 23:08

VISSER278 schreef:
Vakantie??????????? Is allaaaaaaaang voorbij. Huilende smiley, smiley in tranen

Maar je hebt gelukkig de foto's nog........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 23:03

VISSER278 schreef:
En nu mogen Visser en Frank weer lekker nieuwsgierig worden zeker wáár de vakantie naar toe gaat? Boze smiley

Heej Visser, nieuwe vakantiefoto????? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 22:59
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

PIETER649 schreef:
rechtsdraaiend of linksdraaiend? Smiley die vol vragen zit

ik geloof niet dat je er veel verstand van hebt Pieter......met alle respect Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 22:47

CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me serieus af of je wel gelezen hebt wat ik schreef over het nut van tongentaal. Dan zie je dat het heel ergens anders voor bedoeld is. Sorry ik kan daar een beetje nijdig om worden.
Het komt voor in alle geledingen van de kerk, alleen mensen komen daar niet voor uit. Het is echt niet alleen beperkt tot de charismatische kringen. Dat is het in de geschiedenis nooit geweest.
En onderwijs over tongentaal is ook nodig, Paulus zelf onderwees immers ook over tongentaal. En helaas het wordt alleen maar een herhaling van zetten hier.

Soms zijn dingen die voor jou heel belangrijk en heilig zijn voor een ander niet te begrijpen........heb ik hier ook weleens met wat mindere heilige dingen....Tongentaal voert wel de boventoon in de charismatische en pinkster gemeentes, dat weet je zelf ook wel...
Ik ben er misschien te nuchter voor maar als dat jouw ervaring zo is is dat toch prima? Je hoeft je voor een ander niet te verantwoorden maar je kan misschien wel begrijpen dat niet iedereen zich er thuis voelt en zich er wat bij voor kan stellen.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 18:40

ROADY641 schreef:
Lees jij nooit in Gods Woord zeker....

nee, ik doe aan yoga.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 18:24

ROADY641 schreef:
Bijbelse werkelijkheid he Knipoog smiley

even een correctie: jouw bijbelse werkelijkheid, significant verschil........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 18:13

CHATULIEM619 schreef:
Hoe Roady het voorstelt is niet juist. Je raakt niet in een bepaalde trance ofzo, je bent niet van de wereld. Je kunt zelf beslissen wanneer je in tongen gaat bidden en wanneer je ophoudt.

Maar hoe komt het nu dat het vrijwel alleen in Pinkstergemeentes voorkomt? In een refokerk zul je het niet zo gauw zien denk ik......heb ik in ieder geval nooit gehoord en gezien.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 18:07

Als het je overkomt en je gaat ineens in brabbeltaal babbelen, dan raak je wel vervuld van de Heilige Geest.

Ik zou eerder denken: gaat het wel goed met je en moet ik even de dokter bellen? Knipoog smiley hollandse nuchterheid he? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:07

FRANKT627 schreef:
Ik spreek gewoon over het feit dat ik spreken in tongen een vreemd en onverklaarbaar onderwerp vind. Of het nu in de Pinkstergemeentes gebeurd of in de RK-kringen of in de AH-winkels...ik doel dus niet op bepaalde geloofsstrekkingen.

Dan ben ik het met je eens, het is voor mij ook een onverklaarbaar fenomeen maar dat zal mijn hollandse nuchterheid wel zijn denk ik...... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 19 september 2011, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01

FRANKT627 schreef:
Dit is weer zo'n heel moeilijk onderwerp. Volgens mij is het ook een onverklaarbaar onderwerp dat we misschien beter kunnen laten rusten omdat het net zo mysterieus is. Niet alles hoeft of kan immers verklaart worden. Het gevaar bestaat er in, dat merk ik bij mij althans, dat men cynische gedachten gaat krijgen. Zo wijd het zelf aan een trance, een euforisch moment, buiten je zinnen zijn. Een beetje vergelijkbaar met brabbelen zoals een babytje doet of iemand die te veel gedronken heeft. Struikel nu niet over dat 'te veel gedronken' want ik probeer iets uit te leggen en niet te veroordelen. Voor mij is het gewoon een onverklaarbaar iets.

Is het niet zo dat het veel bij Pinkstergemeentes voorkomt? Waarom moet je daar cynische gedachtes bij hebben? Als men daar de Geest in voelt spreken wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 22:04
BerichtOnderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam

FRANKT627 schreef:
Voor sommige ben je wel een monument hoor, W-tje Knipoog smiley Engeltje smiley

In de positieve zin des woords hoop ik dan maar....... Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:31

PIETER649 schreef:
wees blij dat ik het nog niet over monumentenzorg heb... Knipoog smiley

Mag hoor, ik voel me absoluut niet aangesproken...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:28

PIETER649 schreef:
Als ik nou straks een topic over het opknappen van roze cadillacs op forum ga openen, gaan jullie dan met zn allen weer zeuren over yoga??

Laat W-tje en Mieke lekker dr bejaardengymnastiek doen en ga verder met je leven.

Pieter die nu met weemoed terugdenkt aan de tijd dat we t hier op forum voornamelijk over SEX VOOR T HUWELIJK hadden...

(in tegenstelling tot yoga is sex wel tastbaar... Knipoog smiley )

Zijn er nog een W-tje en Mieke op CM? Verraste, verbaasde smiley Omdat je over bejaard spreekt...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:59
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

CROSSROAD317 schreef:
Misschien dat je in je bediening ook kunt bidden voor één hele specifieke gave ... 1 Korintiërs 12:10b "en aan een ander het onderscheiden van geesten". Dat er christenen mogen zijn die inzien wat van God is en wat van satan is, de gevallen morgenster ... die niets anders doet dan mensen leugens voorspiegelen, voorspiegelt als waarheid ... Engeltje smiley

Als jij dat nu doet, doe ik het op mijn manier ok? Niets mis mee..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:54

ROADY641 schreef:
Je bent misleid Willemijn.
En je neemt velen mee als je niet oppast...

Dan is dat maar zo Roady........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:46

ROADY641 schreef:
(ik spreek niet over hoogmoed...)

Mijn twijfels worden nu wel erg versterkt...
Je hebt "affiniteit" met het christelijk geloof...
Je dient Jezus dus niet, dat mag ik concluderen uit je antwoord?

Als jij het zo vind vind ik het prima.....ik dien Jezus niet......want ik doe aan yoga..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:39

ROADY641 schreef:
Daarvan raak ik in z'n geheel niet onder de indruk...

U geeft nog steeds geen antwoord op een simpele vraag:
Dient u Jezus Christus met heel uw hart, of dient u een afgod?

Je hoeft er ook helemaal niet van onder de indruk te zijn........ik gaf alleen maar aan dat ik geen ambtsdrager was geworden als ik daar geen affinitiet mee had.......jij vind dat gelijk weer hoogmoedig.........en ik dien absoluut geen afgod......jij misschien wel als ik je schrijfsels zo lees......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:37
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIAN519 schreef:
Daarom dat ik haar ervaring wilde weten..ik vind het net als jij ..pure misleiding..

Welnee, pure nonsens.......kijk eens over kerkmuren heen zou ik zo zeggen........kan je veel van leren.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:33

CHATULIEM619 schreef:
Het is jammer dat die discussie verzandt in yoga. Toch is deze beweging: Awakening the Christ heel duidelijk gelinkt met oosterse filosofiën. En het klinkt misschien leuk, maar het is misleidend hoe dat hier gepresenteerd wordt. Eerst dacht ik dat ik te maken had met een superenthousiast christen, die pas tot geloof was gekomen. En die radicaliteit herken ik vanuit mijn eigen tijd. Toen ik echter de link bekeek en een beetje duidelijker voor ogen kreeg met wat de achtergrond was, vond ik het niet meer dan normaal dat ik er een reactie in zette.

Ik vind het vooral jammer dat er zo geoordeeld wordt Chatuliem.......vooral als je wat anders over dingen denkt........Is dat eigenlijk wel zo christelijk dat oordelende????kan je je ook af vragen....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:22

MARIAN519 schreef:
Het spijt me als jij vindt dat ik "pretendeer".

Ik zeg ook niets over min-of mee- gelovig..
Wél zeg ik duidelijk dat God de Enige God is .

Dat zeg ik ook, je hoort mij ook niets anders zeggen.....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 ... 180 Volgende
Pagina 99 van 180