ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 16:01
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=1h52dDE-MvE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 10:59
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Zondag 6 februari, Ex. 12: 5-13; Bloed aan de deur.

Het is nacht in Egypte. Maar niet in alle huizen slapen de mensen. In het land Gosen is iedereen wakker. Het lijkt wel alsof iedereen klaar staat voor een verhuizing! Reisriemen om, schoenen aan de voeten, staaf in de hand. Haastig wordt er nog wat gegeten. Wat? Een lam. Iedere huisvader in Israël heeft het geslacht en klaargemaakt voor de maaltijd. Het bloed is gestreken op de posten van de deur. Je kunt het van buiten aan de huizen zien: daar wonen Israëlieten!
In deze nacht gaat de Engel van de dood voorbij. God is geduldig. Maar Zijn geduld heeft grenzen. Hij laat Zijn volk niet eindeloos in de handen van beulen. Nu moet het afgelopen zijn! Wie niet horen wil, moet maar huilen! Daar gaat de Engel van de dood. Elk huis gaat hij binnen. Elk huis? Nee, daar waar het bloed op de posten van de deuren is gestreken, daar gaat hij voorbij!
De dood. Een lam. Het bloed. Waar heb ik die woorden meer gehoord? Ik hoor ze allemaal bij het avondmaal. Jezus is het Lam. Hij heeft Zijn bloed gegeven. Wie gelooft in Hem, behoeft niet bang te zijn voor de dood. Zijn dood is ons leven! Wie in Hem gelooft, heeft bloed aan de deur. Je bent gemerkt, getekend, bestemd voor het leven! We zijn geroepen om te zingen: ‘De dood ging onze deur voorbij, want bloed was daar en bloed maakt vrij!’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:15
BerichtOnderwerp: knuffer de KNUF

Thanks.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:14
BerichtOnderwerp: wat mis je op dit moment ?

Een lekker glas cola, dus neem er nu nog maar eentje.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 21:01

http://www.youtube.com/watch?v=gcNyk54b3ZU
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 10:36

Zaterdag 5 februari, Ex. 7: 1-13; God is dood.

Het lijkt wel een wedstrijd in goochelen; wie kan er van een stok, een staf, een slang maken – een echte, levende slang?
Je zou denken: dat is onmogelijk! Maar God kan het. En Mozes en Aäron laten het de Farao zien. Zo machtig in onze God!
Farao lacht. Hij roept zijn tovenaars. Maar die – hoe is het mogelijk! – die doen precies hetzelfde! Ze zijn net zo machtig als die God van Israël…!
Nu is het van belang te weten dat de Egyptenaren de slang vereerden als een heilig dier. De Farao werd hoe dan ook afgebeeld met een slangetje op zijn voorhoofd, een teken van de macht van de koning die al zijn vijanden vernietigen zou!

Is nu werkelijk de God van Egypte net zo machtig als de God van Israël? Geen sprake van! Kijk eens wat er gebeurt: de slang van Mozes en Aäron eet al die slangen van de Farao op! Daar gaat de macht van Farao! Israëls God is sterker! Hij zal Zijn vijanden overwinnen! De Egyptenaren zullen zichzelf vernietigen door hun hoogmoed en eigenwijsheid. Kijk maar naar de slangen. Hun god is dood! Eén God is de Levende. De Machtige: de God van Israël. En wie dat niet erkent, die graaft zijn eigen graf!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 19:09

http://www.youtube.com/watch?v=41cCpon1JmM&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 19:06

Vrijdag 4 februari, Ex. 3: 1-14; Ik ben er.

Soms kom je thuis: niemand te zien. Is er toch iemand? Je hangt je jas op en je roept zo hard je kun: Ik ben er….!
Dat is eigenlijk de betekenis van de Naam van God. Ik ben er! Ik ben die Ik ben. Ik ben er bij. Ik ga met jullie mee. Je kunt op Mij rekenen!
Jarenlang wordt het volk Israël nu al in Egypte verdrukt. Het heeft een slavenbestaan. Het wordt geplaagd, misbruikt, gediscrimineerd. En God? God ziet niets, God hoort niets, God doet niets, Ja, daar lijkt het op. Er wordt wat afgebeden in Gosen, de provincie waarin de Israëlieten wonen! God in de hemel, help ons toch, kom ons bevrijden! Maar wat helpt het? Het lijkt wel alsof God doof is. Zou Hij wel echt bestaan? Is Hij werkelijk God?
Mozes hoort een stem. Een stem uit een brandende struik. Zo is God: warmte, licht en oordeel! Zijn vlam wordt niet gedoofd. Zijn liefde blijft branden. Mozes, Ik heb het geroep van Mijn volk gehoord! Ga naar Egypte terug. En als ze je vragen wie jou heeft gestuurd, zeg dan: Jahwe – dat betekent: Ik ben er! Roep maar zo hard je kunt in het huis van Mijn volk: Ik ben er! Misschien zitten ze in een hoekje, bang voor de Farao! Roep maar, luid en duidelijk: Ik ben er! Hier is jullie God! Hij komt en maakt u vrij!
Soms moet je lang wachten op God. Maar Hij komt – dat is zeker. En geloven, dat is wachten, totdat Hij roept: Ik ben er!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:50
BerichtOnderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden

MARIJAN072 schreef:
Kent de TomTom die plaats wel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Echt nog nooit van gehoord. Twijfelende smiley

Ik wel hoor en ik woon nog veel zuidelijker dan jouw Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:47

http://www.youtube.com/watch?v=lW_m3_0tlfs
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 19:58

Donderdag, 3 februari; Ex. 2: 11-15; Leven als een prins.

Mozes heeft een leven als een prins. Terwijl zijn eigen volk wordt mishandeld, geslagen en gedwongen om voor de Farao te werken, heeft hij een rustig leven in het paleis. Hij krijgt gratis de beste opleiding die men zich wensen kan! Want reken maar dat de Egyptenaren bedreven waren in vele wetenschappen! De Egyptische cultuur stond hoog aangeschreven in heel de wereld! Zo maakt Mozes kennis met alles wat er te weten is.
Eén ding heeft Mozes blijkbaar nog niet geleerd: geduld. Dat is dan ook een erg moeilijk vak. Op school staat het niet eens op het rooster. Zo moeilijk is het om te leren geduldig te zijn.
Op een dag ziet Mozes hoe zijn volk mishandeld wordt. Hij ziet een Egyptenaar een Israëliet slaan, kijkt zich heen, niemand ziet het en dan gebeurt het: Mozes slaat de Egyptenaar dood! Zo boos is hij! Maar de volgende dag wordt het bekend en Mozes begrijpt: het is uit met zijn leven als een prins….
Jammer dat Mozes in zijn opleiding bij de Farao dat ene niet geleerd heeft: geduld. En liede, voor de vijand. Geen wonder – Farao had zelf die les ook nooit geleerd. Farao wist alleen van geweld en onderdrukking. Dat was zijn manier van omgaan met mensen.
Nee, als je echt wilt leven als een prins, als een koningskind, dan moet je van een andere koning les hebben. Elke dag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 21:46

http://www.youtube.com/watch?v=9f2ZUWiIBXQ
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: Het rechte spoor uit een Christelijk dagboek tekst.

MARIJAN072 schreef:
Ik heb begrepen dat meer mensen dit dagboek hebben, misschien kan iemand anders het overnemen?

Maar dan bij christelijk leven, dit is een ander topic
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 21:40

Woensdag 2 februari, Ex. 2: 1-10; Uit het water.

Mozes in het biezen kistje – eigenlijk is dat een doopverhaal. Daar gaat een moeder met haar baby naar het water. De oudere zus, Mirjam, mag mee. Heel voorzichtig dragen ze het kind. Ze ngaan naar de rivier, naar het water, wijd en diep. En het water – dat is de dood! Alle jongetjes moeten worden verdronken!
Gaat het zo ook met dit kind? Nee, met dit kind gaat het anders. Er is een biezen kistje gemaakt, een mandje, waterdicht. En zo dobbert de kleine Mozes op het water. Het verdrinkt niet, dit kind! Even later wordt het zelfs uit het water gehaald. Het mag weer mee, terug naar huis, alsof het opnieuw geboren is. Het is bestemd om een koningskind te zijn, een prins aan het hof! Wat wil je nog meer? Het water is niet de dood, maar het leven, de bevrijding, de toekomst van het volk van God!
Nog altijd gaan er moeders en vaders met hun kinderen naar het water van de doop. Gaan ze hun kind verdrinken? Nee, God dank, het houdt het hoofd boven water, het wordt uit het water weer opgetrokken, het mag weer mee terug naar huis; en het draagt een nieuwe naam, het teken van een nieuwe geboorte – de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Wie gedoopt wordt is bestemd om een koningskind te zijn, een prins, een prinses aan het hof, een kind van God!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:04
BerichtOnderwerp: Valentijnfeest

MARIJAN072 schreef:
Tja, ze zoeken alleen nog mannen hè. 'k Zou me natuurlijk als man kunnen vermommen (me gedragen als man, wordt wel lastigTwijfelende smiley), is gelijk het probleem van het mannentekort opgelost. Knipoog smiley Lachende smiley

Wat wordt jouw gebruikersnaam dan idd MariJan072 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:44
BerichtOnderwerp: BZV Topic

Boer Peter, die paardenfokker, heeft weer en vriendin.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:42
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

WILLEMIJN232 schreef:
Niets voor jou Mario???? Knipoog smiley

Mag ik? Nou voor jouw dan een reuze knuffel om weer off-topic te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:38

Dinsdag 1 Februari, Ex. 1: 8-14; Dwangarbeid.

De nieuwe Farao van Egypte is bang. Hij is bang dat de Israëlieten zullen overlopen naar de vijand als er oorlog komt en met hen mee tegen de Egyptenaren zulle vechten. En wat doet de Farao daarom? Hij dwingt de Israëlieten als slaven voor hem te werken. Hij zal ze wel een lesje leren! Hij zal ze zo hard laten werken dat ze bang voor hem zullen zijn!
Vooruit, de zweep erover! Luisteren zullen ze!
Zo gaat het nog altijd, overal in de wereld. Mensen worden onderdrukt. Als slaven behandeld. Gedwongen om dingen te doen die ze niet willen. Gedwongen om te verhuizen. Gedwongen om hun geloof op te geven. Gedwongen om het eens te zijn met de regering. Maar liefde laat zich niet dwingen! En dat hebben veel Farao’s nog steeds niet in de gaten….
Wie bang is, wordt hard. Bikkelhard. Harde mensen zijn bijna altijd bange mensen. Bang om zelf overheerst te worden, bang om de ander echt lief te hebben. Wie bang is, wordt hard, hard als steen. Wie bang is gaat schreeuwen, bevelen, anderen afsnauwen. Zo ging het in Egypte. En zo gaat het nog op aarde.
Of dat niet anders kan? Ja, zeker! Kijk maar naar Jezus! Wat zegt de apostel Johannes? De volmaakte liefde drijft de vrees uit! Wie veel met Jezus omgaat, is niet zo bang uitgevallen. Wie Hem kent, laat zich liever onderdrukken dan zelf dictator te zijn. Als we dat allemaal eens van Jezus zouden leren…!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:34
BerichtOnderwerp: Valentijnfeest

MARIJAN072 schreef:
'k Kreeg vandaag een mailtje, dat er nog 20 mannen gezocht worden voor het feest.

Wat moet ik met zo'n mailtje Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Hebben ze geen filter voor mail-adressen voor mannen c.q. vrouwen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:32

http://www.youtube.com/watch?v=LjhCEhWiKXk&feature=channel
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 21:27

Maandag 31 januari, Gen. 50: 15-21; Een kromme stok.

Een kromme stok – wat heb je daar nu aan? Zeg dat niet te snel, want soms kun je zelfs een kromme stok goed gebruiken. Dat is niet zo gemakkelijk, maar het kan. Als je een kromme stok goed hanteert, kun je er zelfs en bal mee wegslaan. Niet scheef, maar kaarsrecht.
Vroeger zeiden de mensen nog al eens: God kan met een kromme stok een rechte slag maken! En zo is het. Kijk maar naar Jozef. De broers zijn bang. Jozef kon nu wel eens wraak nemen… ! Zo gaat het inderdaad heel vaak. Als een oude vader of moeder gestorven is, dan opeens gaan de kinderen ruzie maken, Over kleinigheden vaak. Over een stoel of een tafel uit de erfenis, Natuurlijk heeft de ander altijd ongelijk en zo is er ruzie in de beste families! Geen wonder dat die broers zo bang zijn... !
Maar wat zegt Jozef? Jullie hebben wel kwaad tegen mij gedacht, maar God heeft dat ten goede gedacht! Hij maakt met een kromme stok een rechte slag. Krom was de stok. Krommer kon haast niet. Wat hadden die broers een hekel aan Jozef! En hoe diep was die put! En hoe donker de gevangenis in Egypte! Wat een kromme stok! Maar God gebruikt dat kromme leven van Jozef om een rechte slag te maken: heel de familie kan koren halen, eten in overvloed! Dat is toch wel een rechte slag die God maakt! Kaarsrecht!
Ik ken nog zo’n kromme stok. Het kruis van Jezus. Wat heb je nu aan een koning die opgehangen wordt? Wie gelooft, weet beter! God slaat recht! Wij mensen bedenken het kwaad: kruisigt Hem! Maar God buigt het om ten goede. ‘De Heer richt op zijn berg een maaltijd aan.’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 21:24

Een reuze hit:

http://www.youtube.com/watch?v=SR6iYWJxHqs
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 21:52

WILLEMIJN232 schreef:
Jij toch ook Mario????? Knipoog smiley

Vond het mooi dat die koe ging kalveren, en die geiten kijken altijd zo lief.

Mario, dierenlefhebber.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:51

MARYLIEN613 schreef:
Marco Borsato

Afscheid nemen bestaat niet.

http://www.youtube.com/watch?v=lSo6LyEA1ks Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:32

Iedereen zeker BZV kijken.................
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:20

http://www.youtube.com/watch?v=ds81S61UvPA
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:50
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

WILLEMIJN232 schreef:
Laten we hopen dat er iemand komt met een objectieve kijk op de zaken en die boven de partijen staat...... Knipoog smiley

Ik denk dat is iemand met een hele goeie zonnebril. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:48

Zondag 30 Januari, Gen. 49: 8-18; Wachten op God.

Heel bewust gaat Jakob sterven. Het is een aangrijpend moment. De twaalf zonen staan om hem heen. Voor ieder heeft hij een woord, een zegen. Iedere stam zal zijn eigen weg gaan. Uit de stam van Juda zal een koning geboren worden! Een heerser aan wie de volken gehoorzaam zullen zijn. Wonderlijke woorden zijn het. Stilletjes staan de zonen om hun oude vader heen.
Maar dan, zo maar, tussen al die woorden door, een uitroep, een gebed, een schreeuw tot God. Op Uw heil, wacht ik Here!
Je zou kunnen zeggen: dat is een geloofsbelijdenis. De oude Jakob verwacht niet dat door zijn zonen de aarde vol van vrede zal zijn. Hij kent zijn jongens maar al te goed! Nee, er zijn erbij van wie niet veels goeds te verwachten is. En daarom deze uitroep, deze geloofsbelijdenis: Op Uw heil wacht ik, o Here!
Geloven. Wat is dat? Dat is je handen uit de mouwen steken. Mensen helpen, waar je maar kunt. Vredestichter-zijn. Ja zeker, dat heeft alles met geloven te maken. Geloven doe je met je hart én je handen. Maar geloven is méér. Geloven is door alles heen óók: wachten. Dat betekent: uitzien, verlangen. En ook: verwachten. Zoals je op het perron van het station staat te wachten op de trein. Je rekt je uit om langs de mensen heen te zien of de trein er al aankomt. Dát is verwachten. Een reikhalzend verlangen.
Zo ziet Jakob uit naar het heil, de bevrijding naar die tijd waarin alles op aarde heel zal zijn. En de gemeente van Jezus Christus kijkt met Jakob mee, samen met alle heiligen. Geloven – dat is: wachten, op God!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 20:36

Zaterdag 29 Januari, Gen. 47: 7-12; Vreemdelingen.

We kennen ze wel: de vreemdelingen. Als het weer zomer wordt zie je ze weer. Bussen vol toeristen. Mensen uit Duitsland en België. Mensen met een vreemde taal. Mensen uit een andere wereld. Vreemdelingen. Ze zijn hier, in ons land, voor een week of wat. Ze kijken rond, ze genieten van wat ze beleven. Maar dan gaan ze weer terug, terug naar huis. Daar horen ze, daar zijn ze thuis.
De oude Jakob komt bij de Farao. Hoe oud is hij? Het getal der jaren van mijn vreemdelingschap is honderd en dertig, zegt Jakob. Honderddertig jaar oud – dat is een hoge leeftijd! Maar, wat vreemd, Jakob zegt niet: ik ben honderdertig jaar oud. Hij zegt: zoveel jaren telt mijn vreemdelingschap. Is dat nu niet een beetje pessimischtisch? Jakob heeft toch jarenlang in het beloofde land gewoond! Goed, de laatste tijd was daar een hongersnood, maar verder heeft hij toch een eigenlijk niets te kort gehad! En toch: de jaren van mijn vreemdelingschap…
Ik denk dat ieder die de stem van de levende God heeft gehoord, toch begrijpt wat Jakob bedoelt. We mogen genieten van het leven! Net als toeristen om ons heen kijken. Het leven is een feest! En toch verlangen we naar iets anders. Een nieuwe aarde. Een beter land. Dat kun je een eeuwig heimwee noemen. Een onvervulde droom. We zijn op deze aarde vreemdelingen. Trekkers, op doorreis. We verlangen naar huis, naar een nieuwe aarde waarop gerechtigheid woont. En je hoeft toch echt geen honderddertig te zijn om daar naar uit te zien!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 20:31

http://www.youtube.com/watch?v=Gx6od_iVFiQ
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 ... 167 Volgende
Pagina 98 van 167