Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:12
Onderwerp: Onaardig gedoe in chat (en forum)
|
|
|
HENK710 schreef: | Dit is al een hele stap voorwaarts, Chatuliem. Je spreekt over "wij"! Alleen is het jammer dat dus niet heel die "wij" hetzelfde behandeld is...en dat is waar mensen hier moeite mee hebben op dit moment. Dat is wat ze in gesprek brengt met anderen. Dat is zoeken naar verbondenheid, niet uit vijandigheid, maar uit onbegrip met de situatie. |
Er is inderdaad een "wij" Henk. Dat schrijf je heel correct.... Het onbegrip van waaruit sommige mensen hebben gehandeld, EN zelfs een ban hebben opgelopen, komt door de eenzijdige voorlichting die ze hebben gekregen. Vanuit die valse informatie is er een demonisering in gang gezet die christenen onwaardig is. Wel jammer dat er mensen zijn die op het forum met bijbelteksten gelardeerd "bewijzen" de juiste christelijke leer aan te hangen terwijl ze in een chatroom niet veel verder komen dan kleutergedrag. Er heerst in de chatroom een sfeer van pestgedrag en opstookgedrag die in mijn ogen CM onwaardig is. Als kleuterjuf Chris dan (helaas) weer moet ingrijpen en enkele kleuters verwijderd, ligt dat NIET aan het slachtoffer van pestgedrag maar aan de pestende kleuters zelf....
Jij noemt het hartverwarmend dat de achterblijvende kleuters hun sympathie uitspreken naar de weggestuurde kleuters.... Ik zou het hartverwamerder vinden als alle kleuters tot inkeer komen en begrijpen dat pestgedrag niet kan op deze site en de knuffelhoek eens zouden gebruiken om hun terechte excuses aan te bieden aan het slachtoffer
Dan bewijs je dat de kleuter op kan groeien naar een man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:49
Onderwerp: Stemmen......op..
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Hoe kun je, Chat.......vreselijk..... |
beter dat dan een stem op CU die terwille van het pluche heel veel dingen geslikt heeft de afgelopen jaren, maar verder niets christelijks heeft ingebracht. dat was pas ......vreselijk......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | En dan nog hopen dat er geluisterd wordt, Pieter, veel publiek is er al niet en na de verkiezingen moet er weer een coalitie komen. Maar ik heb werkelijk een enorm hekel aan een afkondiging vanaf de kansel als mij daar vandaan afkondigen wanneer een politieke partij een bijeenkomst houdt. Dat soort hoogopgeleiden gaat er kennelijk nog van uit dat ze een politieke kudde leiden.
En zo zie je maar Pieter, soms zijn we het eens
Thomas |
ik moet bij dit soort stemadvies altijd denken aan de keer dat ik door mn oma om een boodschap werd gestuurd naar de supermarkt. ik was 9 of 10 jaar oud. ik haalde de boodschap bij supermarkt A... die was van de "andere kerk" ipv supermarkt B, die eigenaar was lid bij "onze kerk"
ik werd mooi terug gestuurd om de boodschap terug te brengen en alsnog bij super B te halen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:07
|
|
|
de dominee is aan het woord op de kansel, ik in het stemhokje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 09:37
Onderwerp: Boef zoekt vrouw
|
|
|
MARIO216 schreef: | Hoe kan ik controleren of iemand van de redactie ons controlleerd op ons single zijn |
hoezo ons? ik ben niet single...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 08:33
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als, als............. Veel staat of valt dan met de manier waarop zo'n adviesburo funktioneert. Wie controleert zo'n adviesburo? |
Tegenwoordig werken ze met een keurmerk.[/quote]
daar werkt toyota ook mee... en zie: wereldwijd miljoenen auto´s teruggeroepen omdat het toch ff net niet klopte..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:50
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Dikke knuf voor Annette792... en beterschap!!! ( ben de afhaalpizza zat en wens fatsoenlijk eten )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:05
|
|
|
INEZ910 schreef: | En wie screent dat dan?? |
de redactie van het programma denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:27
|
|
|
MARIO216 schreef: | Maar wel een met een bep. achtergrond die iemand wel zal moeten accepteren. Dus een gescheiden vrouw met kinderen zal minder gauw een veroordeelde pedofiel kiezen. |
criminelen met zedendelicten worden niet toegelaten tot dit programma. het gaat vooral om hennepkwekertjes en kruimeldieven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 20:49
|
|
|
Dat iemand gedetineerd is geweest, wil vooral zeggen dat hij/ zij gepakt en veroordeeld is. Veel criminelen worden niet gepakt en kunnen op bijvoorbeeld CM een partner vinden
Een crimineel is gewoon een mens en ieder mens heeft recht op een zoveelste nieuwe kans... Bij God krijg je dat ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:33
Onderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning
|
|
|
JILL658 schreef: | Misschien Kat een andere bijbel erbij kopen, Het Boek bijv............... |
het ging over Bijbels... en het boek voldoet daar niet aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:45
Onderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
|
|
|
ik geloof graag dat iedereen met de beste bedoelingen hier op het forum schrijft. vaak gaat het over zonde en het liefst over de zonde tegen nr.7
weet je... soms denk ik weleens dat er mensen zijn die het lekker vinden om over die specifieke zonde te praten-schrijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:06
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | 1. Seks hebben is niet getrouwd zijn: Hebreeën 13:4: ,,Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.’’ Geknoei als je al getrouwd bent, bestempelt je tot echtbreker. Veel mensen denken dat deze tekst alleen voor gehuwden is, maar hij is voor iedereen. Als je goed leest. ontdek je dat er gevraagd wordt respect te hebben voor het van God gegeven instituut: 'het sluiten van een huwelijk'. Vanuit dat inzicht blijkt dat seks vóór het huwelijk je tot een hoereerder maakt. Ergens anders wordt het dan ook ontucht genoemd:
1 Cor. 7:2: ,,Maar om ontucht te voorkomen, is het beter dat iedereen trouwt; elke man moet zijn eigen vrouw hebben en elke vrouw haar eigen man.’’ Vandaar dat beheersing tot binnen het huwelijk ook letterlijk wordt geadviseerd: 1 Corinthe 7:9: ,,Maar als zij zich niet kunnen beheersen, kunnen zij beter trouwen. Het is beter om te trouwen dan door verlangen verteerd te worden. |
een heel blonde vraag misschien hoor... maar wat probeer je te bereiken dmv het plaatsen van dit soort oordelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:54
|
|
|
KAT125 schreef: | ik zie het zo, de ongelovige als iemand die niet geloofd. en als die dan scheid, dat hij/zij dat doet zonder pijn in het hart(dus alles en alles er aan gedaan heeft wat kon en hoort te doen zoals omschreven is in de nederlandse wet art 81 - 92a en in het kerkordelijke huwelijksvoorwaarden beschreven is)te hebben van deze zaken in eer en geweten. en dat is volgens mij wel mogelijk of het moet door psygische dingen onmogelijk zijn, maar God geeft ons nooit ene last te dragen die we niet kunnen tillen. is iemand wijs genoeg,dan heeft die in mijn ogen een zwarder pak/last te dragen dan een zwakkere. |
In mijn ogen is geen een scheiding met een andere te vergelijken, laat staan de "last" die gedragen zou worden. Best mogelijk dat een ander wel problemen met zn scheiding heeft, voor mij kwam het zo welkom als de hoofdprijs in de staatsloterij... niet echt n zwaar pak/last he!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 08:32
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Oei, was het een zwijn of een hert? |
het was Bambi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 08:29
Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting
|
|
|
KAT125 schreef: | het mag niet en als je er over praat dan gebeurt dat ook niet. alleen we moeten alles tolereren en maar aan nemen.
gedeeltelijk verwijderd op verzoek van liesbeth. |
dat is geen antwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:50
|
|
|
Echt scharrelvlees.... daar moet je zelf op uit, in de bossen met een jachtgeweer. ( hoewel Annette het vorige week ook bijna lukte met haar auto )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:48
Onderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
|
|
|
KAT125 schreef: | das een standpunt die hun nemen. dan ben je ook niet met de sgp eens,omdat hun gene vrouwen aan de macht willen niet eens met de d66 die niks met christelijke godsdienst temaken wil hebben en wel het moslim geloof. niet eens met de pvv, want die houd niet van kopvodden
die stemmen niet overal mee in, dus met andere woorden. de hele regering kan opdoeken.
en nog even voor suus hier boven, die opmerking aan ene hekel aan homo's die maakte ik en daat zei pieter iest over. en homo's zijn idd mijn naaste maar daarom hoef ik ze niet te accepteren. als ik ze accepteer dan accepteer ik een afgod of iets wat God een gruwel is dus wle goed keuren. dat kan niet. kan dat wel, ben je mijns inzien niet christelijk bezig.
of accepteren we ze omdat we bang zijn? |
Nee we behoren ze te accepteren omdat ze mens zijn. En die politieke partijen die jij hier opnoemd, willen een regering vormen om er voor iedereen te zijn, zoals het hoort in een fatsoenlijke samenleving. ( hoewel ik vrees dat de SGP ook van die onwerkbare trekjes zal vertonen bij regeringsdeelname )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:44
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hmmm .... een hekel aan homo's ? Homo's zijn mijns inziens ook mensen en dus naasten ... Horen zij er niet ook bij ??? |
Nee... bij de CU zijn het n soort 2e soortburgers geloof ik. Maar goed, apartheid is ook een nederlands woord, en als zuidafrika het heeft afgeschaft, halen we het gewoon terug naar nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:00
Onderwerp: 10 geboden,wet van mozes
|
|
|
HENK710 schreef: | De wet is goed, jazeker. Maar in die paar woorden zit veel meer inhoud dan veelal op het eerste oog opvalt. Juist door de interpretaties is dat aan het licht gekomen. En dat begint al in de Bijbel zelf dat interpreteren en gaat nog door tot aan de dag van vandaag. Wordt daarmee iets afgedaan aan de wet? Neen! Wordt de wet veranderd? Neen! Er wordt juist gezocht naar het steeds beter leren kennen van de inhoud van die paar woorden. Geen toevoeging dus, maar diepgang...maar da's blijkbaar niet voor iedereen weggelegd |
Herformuleren is iets opnieuw formuleren. Dat heeft niets met diepgang of interpreteren te maken. Je mag de wet uitleggen, niet aanpassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:47
|
|
|
HENK710 schreef: | Maar een drol heeft meer inhoud dan jij vermoedt En zo kan het dus ook wel eens zijn met de leefregels van God Dus nee, herformulering is niet per definitie godslastering! |
wat is het nut van herformulering van iets dat al perfect is? verandering aan iets wat perfect is, kan het alleen maar minder maken. en als je denkt dat je Gods wet kunt verbeteren, acht je Hem niet volmaakt.
nee Henkie... geen titel of jota... weet je nog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:41
|
|
|
HENK710 schreef: | Ach Pieter, er zijn ook genoeg mensen die het niet met jou eens zijn. Maar waarom nu ineens dingen roepen als godslastering als er een verschil van inzicht is? Da's toch wel erg zwaar aangezet. En nee, je hoeft het zeker niet eens te zijn met alles wat anderen schrijven. Juist dan kan het zinvol zijn om met anderen te delen, zonder direct de gedachten van de ander af te doen als godslastering en dergelijke. |
een drol blijft een drol, ook al spuit je dr een meter slagroom op word het nog geen moorkop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:36
Onderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: |
Als ik nou es ga zingen, blijft er gelijk een malloot weg ... hihi ... |
Als jij t in je hoofd haalt om de hele groep voor aap te zetten met je kraaiegekras, stouw ik een vingerplant met kluit en al tussen je verstandskiezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:33
|
|
|
Ik heb gemerkt dat er meerdere soorten christenen zijn... en ik heb ook gemerkt dat er veel mensen zich christen voelen. Helaas kan ik mij niet vinden in de denkwijze van een hoop schrijvers hier op dit forum. Er word hier recht gepraat wat krom is, en andersom. In mijn simpele optiek is die versie van de 10 geboden heel fout. Maar goed, er zijn wel meer stellingen gedeponeerd op dit forum waar ik op zn minst kippevel van krijg, geeft niet hoor, zal best aan mij liggen.
Ik wens een ieder veel vreugd met zijn of haar geloof... je ziet maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:58
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Godslaster ????????????????????????????????????????????????????
vind dit een aantijging die ik Zeer en Zeer ongepast vind
schaam je !! |
Ik denk dat ik duidelijk ben geweest in de bijdrage die boven de jouwe staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:56
|
|
|
KAT125 schreef: | Pieter649 schreef:
Als hij zo principieel is, moet hij ook niet in dat kabinet gaan zitten. Ben je trouwens vergeten dat CU ingestemd heeft met embryoselectie? Stoere christen hoor, die leider van jou
Kat125 schreef:
pieter, dat kan wezen daar weet ik niet van over die embryoselectie.
maar als je christelijk bent en zo regeren wil,dankun je zekr niet voor homo's en lesbi's zijn. ik weet niet waar jij dat kan vinden in d ebijbel dat dat geod gekeurt wordt.
owja nu ben ik een persoon die met bijbelteksten smijt |
Tja, het is toch een feit hoor dat CU accoord ging met het gebruik van embryo´s bij onderzoek. Als je gaat regeren, regeer je over en voor ALLE nederlanders, voor homo´s, refo´s echt voor IEDEREEN. Als je overtuiging dat in de weg staat omdat je een hekel aan bijvoorbeeld homo´s of refo´s hebt, moet je er niet aan beginnen. En zeker niet de heilige hypocritus uit gaan lopen hangen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:47
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | De 10 geboden in nieuwtestamentisch perspectief Ik ben de HEER, uw God, uw Verbondsgod en uw Bevrijder. In Jezus Christus heb ik u bevrijd en tot vrijheid geroepen. Blijf mijn verbond trouw en bewaar mijn vriendschap. Blijf bij mij, uw bevrijder.
foute start: De geboden gelden voor ieder mens, niet alleen voor christenen. Door dit zo te zeggen, geef je aan dat deze wetten niet voor alle mensen gelden. Of je steld dat Jezus IEDER mens gezaligd heeft door Zijn leven en sterven, ongeacht of ze in Hem geloven of niet. 1. Mij alleen zult u liefhebben, vertrouwen en gehoorzamen. Niets of niemand van deze wereld, die ik geschapen heb, zult u vergoddelijken en in plaats van mij liefhebben of vertrouwen en gehoorzamen. 2. U zult u geen voorstelling van mij maken buiten Jezus Christus om. In hem heb ik mij aan u geopenbaard. Zie mij in hem.
In de originele versie zijn geen uitzonderingen op de regel. Weliswaar is de uitzondering hier gebaseerd op een gedachtengang en niet op een tastbaar iets. Maar het gebod gaat expliciet over tastbare zaken. 3. Wees zijn getuige en belijd mijn naam, die hij u bekend gemaakt heeft. 4. U zult niet leven om te werken, maar werken om te leven. Leef voor mijn aangezicht en houd de dag van Christus’ opstanding in ere als de dag van de bevrijding en de blijdschap. Leef uit de zondag al de dagen van uw leven, want Ik ben de HEER.
De Sabbath is nog steeds op zaterdag. Daarnaast vind ik dat in deze versie zeer weinig terug te vinden is van het gebod uit Genesis, waar expliciet vermeld staat dat in het zweet uws aanschijns het brood verdiend zal worden.
5. Uw vader en uw moeder - laat hen tot hun recht komen als uw vader en uw moeder, die ik u gaf. Uw kinderen - laat die tot hun recht komen als uw kinderen, die ik aan uw zorg toevertrouwde.
Nergens in de originele versie komt hier het onderwerp "eert uw kind" voor.
6. Voor het leven van uw naaste zult u eerbied hebben. Ook hij of zij behoort mij toe. Ook voor hen is Christus gestorven en opgestaan. Zijn leven mag u niet aantasten of vernietigen.
Weer die vervaging... je hebt niet te doden, of het nu om een christen gaat of een heiden. En nogmaals, Jezus is niet voor iedereen gestorven!
7. Naar mijn beeld heb ik u geschapen: man en vrouw. U zult elkaar in het huwelijk liefhebben en trouw blijven. U zult elkaar als jongens en meisjes en mannen en vrouwen eerbiedigen en niet tot een object verlagen.
Waar in deze versie staat dat je niet mag scheiden?
8. Rentmeesters van wat ik u toevertrouwde bent u. Geen bezitters! De aarde en haar volheid behoren mij toe. Mij en het geld kunt u niet tegelijk dienen. U zult geven en altijd weer geven.
Je mag niet stelen. Dat is heel wat anders dan deze linksekerk opmerking.
9. In de omgang met elkaar zult u de waarheid en het recht liefhebben. In uw spreken over uw naaste zult u oprecht en betrouwbaar zijn. Laat uw ja ‘ja’ zijn, en uw nee ‘nee’. 10. Uw naaste zult u geven wat hem toekomt en in uw hart geen afgunst toelaten. Aan mij, de HEER, uw God, zult u uw hart en uw leven geven. U zult mij als uw Verbondsgod en uw Bevrijder liefhebben met geheel uw hart, met geheel uw verstand en met al uw krachten. Ook uw naaste zult u liefhebben, want hij is gelijk als u. Ik ben de HEER, uw God. |
Ik moet mn pup uitlaten nu, maar ik hoop jouw vraag hiermee beantwoord te hebben Henk. Wat ik mis in dit epistel is een strenge God die op Zijn strepen staat. En vooral het zweverige dat Jezus voor iedereen is gestorven staat mij erg tegen. Ook de hel zal vol komen...
|
|
Naar boven |
|
|