Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 oktober 2012, 19:31
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JANS221 schreef: | Heerlijk herfstweer, tot woensdag nog ongeveer 20 graden. Komt mooi uit als je een weekje vrij bent!!! |
yeah je zou bijna een terrasje pakken en benen op de andere stoel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 20:51
Onderwerp: Raadsels
|
|
|
PIETER619 schreef: | Het is geel het vliegt en heeft lol? |
Een dronken overjarig spruitje aan een touwtje achter een vliegtuig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 20:10
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oké denk je te gaan koken wil je potje worteltjes pakken, stoot je potje met bruine bonen omver je raad het al die kukelt naar beneden en waar valt tie op een flesje bier wat een stank en bende of te wel trapkast heeft een schoonmaakbeurt gehad maar vloer pikt nog |
Koken met bier en bruine bonen kan lekker zijn... beetje stroop erbij heb je ongeveer al een stoofpotje herfst.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 18 oktober 2012, 20:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 18:50
Onderwerp: poesjes
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Daar is over nagedacht!! |
Soms doe ik dat
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 18 oktober 2012, 18:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 18:00
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Kleine correctie Pietje: mijn katten waren al geholpen toen ik nog getrouwd was en vele malen sex had.....oepssssss........kan dat hier wel? |
vanwaar je naar een bepaalde weg vragende vraag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 16:36
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Lekker toch??? Wel met stroop erop he??????? |
yep... en appel... hmm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 06:46
Onderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja das ook moord en uiteindlijk net zo verwerpelijk als moord op een geboren wezen.
ik zeg niet dat er verschil is. een vrouw die een kind laat aborteren is een moordenaar. en ik denk dat in de bijbel daar , als het mogelijk was geweest , in het oude testament ook de doodstraf op had gestaan. |
Ja op de keeper beschouwd heb je gelijk: zij brengt haar kind om door een bewuste actie dit uit te voeren of dit te laten doen. Naar de letter is dit moord.
Er zijn situaties waarin vrouwen: - geen uitgestoken hand hebben tot hulp (in ons land heb je o.a. de VBOK die meisjes helpt door met ze mee te denken, maar dat moet je als meissie van 14, 15 of 16 dan maar net weten) - gedwongen worden door de omgeving - gedwongen worden door omstandigheden - geen uitzicht zien en geen andere mogelijkheid - etcetera.
Zucht... en dit is maar gelijk mijn laatste bijdrage aan dit topic... we staan in ieder geval ver uit elkaar wat betreft zienswijze en insteek.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 18 oktober 2012, 06:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | en jij denkt dat als God de bedoeling heeft dat die persoon nog tot bekering komt, Hij dit niet voor het executiemoment zal laten gebeuren?? denk jij echt dat als die persoon voor de rechterstoel komt dat God zegt: ow zonde dat ze je al geexecuteerd hebben... Ik had nog n ander plan met jou... |
Ik kan niet voor God spreken en denken. Wie ben ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:22
|
|
|
SVEN797 schreef: | Dan is er als Christen, nog een hoop werk te doen. |
China is ook niet het beste voorbeeld op het gebied van mensenrechten...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 18 oktober 2012, 07:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | neem maar een dubbelle dan
de doodstraf word wereldwijd vooral in landen met linkse politiek uitgesproken.. met het maoistische China voorop... |
proost. is ook zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:13
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | wat bedoel je precies met de vloer aangeveegd voor jou idee? |
Naar mijn idee word er van alles overgeslagen als je uitgaat van een rechtspraak waarin je de doodstraf invoert. Wat heeft het dan nog voor zin wat Jezus heeft gedaan en vervult?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:02
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Genade is voor iedereen Jol die het aan wil nemen. Vergeving krijgt ook echt iedereen wat ie ook maar gedaan heeft van God als je met oprecht berouw naar Hem toekomt. Maar over het algemeen zul je zelf de gevolgen van je daden moeten dragen. Wat een mens zaait zal hij ook oogsten is ook een nieuw testamentische principe. En daar gaat het in dit topic mijns inziens om. De gevolgen van iemands misdaad de straf die hij/zij daarvoor krijgt en of die misschien ook wat te soft is hier in Nederland. |
even tussen de luchtbellen in die nu uit mijn oren komen.. ik ben ook voor rechtvaardige straffen, en ik ben het ook eens dat vaak voor slachtoffers en omgeving cq nabestaanden de straf niet in verhouding staat tot wat de dader heeft uitgevreten. Ik heb alleen zowel binnen mijn werk als in privé sfeer teveel voorbeelden van mensen die voor wat zij uitvraten de doodstraf in de zin zoals hier beschreven verdienen. Zij hebben wel God gevonden versus God vond hen en er zijn geen gewetensvollere mensen dan zij. Mijn maag draait om bij de gedachte dat wanneer deze kostbare mensen die straf ondergaan hadden zij gemist hadden wat God hen nog op aarde wilde leren en geven. En hier wordt zomaar even de vloer daarmee aangeveegd voor mijn idee (laat ik het maar niet over mijn gevoel hebben want dat kun je niet eten).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:49
|
|
|
okay I change my view. Voortaan is de doodstraf net als in de USA hip en kunnen we net als in de rechtse politiek aldaar ook hier toepassen met God in onze broekzak. Over genade en vergeving hebben we het dan al niet meer, dat is er niet.
Ik ga vanavond aan de zuup
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:46
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Je-weet-wel-katers. En omdat een kat zeven levens heeft en dus reïncarneert en omdat het huidige leven invloed heeft op het volgende leven van een kater, zal hij ook in zijn volgende leven geen groot minnaar zijn. Maar ja, jullie vrouwen lijken er genoegen aan te beleven wat jullie die arme beestjes aandoen! Zo van, ik wil wel een man maar het moet geen echte zijn. Maar boontje komt om zijn loontje, just you wait!
SHAME ON YOU, GEEN WONDER DAT MANNEN WEGLOPEN ALS ZE VAN DEZE VRESELIJKE MISDAAD HOREN!
Vrij naar Jan Jans en de kinderen.
Thomas, geholpen noemen de dames dat nog wel, grrrrrrrrrrrrrrrr |
eh Jans, weet jij hier iets van?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:36
|
|
|
INGE721 schreef: | Heb je ook wat "hulp"nodig Thomas??? |
Ik denk het wel gezien zijn profielfoto...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:33
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Roelande,
Ja, het was zo belangrijk voor mij; ik kon steeds me verhaal kwijt. Daarom heb ik het een stuk kunnen verwerken, heel stuk...Kijk, op mijn werk, bij mensen die ik ken, vrienden, ja, kan mezelf zijn.
Maar ja me moeder, ik mocht niet op haar verjaardag komen....want ik was anders...Ja, eigenlijke reden, ze heb lopen lullen en dat zou dan uitkomen.
En als ik naar d'r toeging, altijd gezeur dat ik nu zo en zo oud ben en nog steeds niets bereikt heb, opleiding... Ja, en als ik dan probeerde van ja, zit al jaren in therapie, en op een dag activiteiten centrum, ja, dan werd ze boos, er wás tenslotten niets met me aan de hand; ik wilde aandacht op die manier, zei ze.
Ja, en nu ik er echt definitief een punt achter heb gezet, achter contact met me moeder en broer, ja, opluchting, wel spijt; had ik véél eerder moeten doen, maar ik bleef hopen. En da's achteraf, 'het is onzinnig te huilen over verspilde melk', en ja, Herman van Veen met ze "je kan altijd opnieuw beginnen".
En ja, ik ben lang niet de enige: nou heeft 't wel wat dubbels hoor, om daar me troost uit te halen: kindermishandeling is zo gruwelijk, wás ik eigenlijk maar de enige.
Maar ja, men weet wat ik bedoel....en ja dat is een feit, dat ik lang niet de enige ben, anderen ook moeten zien te overleven met gruwelijke, onmenselijke herinneringen. En dan kan je wel of geen kinderen hebben, wel of geen goede baan oid, het psychisch lijden is hetzelfde.
Ik heb God's vrede allang gevonden.
En ja, het is frappant, of juist niet: nu ik tijdje terug alle contact met familie heb verbroken voel ik weer een diepe vrede en zelfs geluk.
En dan zeggen sommigen; ja, maar tis wel je moeder, vader, broer, etc. Jahhaaa, dát maakt het juist ze verschrikkelijk, wáren het maar onbekenden, dan kon je nog terecht bij familie.
Dus die vlieger van ja maar tis wel familie gaat dus helemaal niet op. Zo van; ooh, tis familie, jaaa, dan mogen en kunnen ze je alles aandoen, ja zo komt dat dan over.
Ik hoop voor jou ook het beste, lieve Roelande, met je acht kinderen, en kleinkinderen, wat een wonder!!!
Ja, ik ga even een hele tijd niet meer posten, ja, en toevallig loopt mijn abbonement af.
Zegens!!!!! |
Tsja... het eert uw vader en uw moeder... je hoeft ze niet te eren waarin ze geen liefdevolle vader en moeder waren maar in tegendeel...
Alle goeds Shanita. Je bent behalve stem voor jezelf ook stem voor zovelen onder en rondom ons. Fight the good fight.
x Jo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:08
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
De dag van de restanten...
- restje andijviestamppot met spekkies/worst - restje roergebakte spitskool opgepimpt met sesamzaad,laos en gemberwortel, zout/peper - restje aardappels in de schil opbakken...
Wijntje erbij om het af te maken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 17 oktober 2012, 16:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:54
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Doodstraf is itt tot het beleid wat in dit land wordt gevoerd veel effectiever.
Maar omdat ik het nogmaals zeg , dat de meesten hier , ik ook , vanuit de gemakkelijke stoel alles gade slaan , is het veel hypothetisch en weinig praktisch.
het is wel heel bijzonder dat ik weer van van alles en nog wat word beschuldigd ...... liefdeloos etc etc etc
heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?
afgezien nog van het feit , dat het een absolute farce is , als iemand 8 jaar de gevangenis in gaat voor een moord ,is het ook een belediging van de nabestaanden.
maar zoals ik al zei , als je het niet meemaakt , kun je gemakkelijk zeggen dat doodstraf onzinnig is en dat de dader een tweede kans moet hebben en wat dies meer zij. |
Wie beschuldigd jou waar van liefdeloosheid? Om het bij mijzelf te houden: ik ging in op jouw eigen uitspraak dat je wellicht gebrek aan liefde hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:50
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
Je hebt gelijk, ik ben niet duidelijk. Eigenlijk heb ik te gehaast tussendoor gereageerd met een veelheid aan gedachten. Het waren twee verschillende zaken waarbij ik niet het één tegenover het ander wilde zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 12:41
|
|
|
[quote=ROELANDE345]\
Anyways.. toch bloed aan zijn handen. Hij vluchtte niet voor niets weg omdat hij wist wat hij gedaan had. Corrie ten Boom werd ook voorgelegd om via haar verzetsgroep een vijand om het leven te brengen. Zij weigerde en liet het aan God over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 03:06
|
|
|
Cortazar... Is het niet zo dat de bijbel ons voor houd dat bij gebrek aan liefde ons getuigenis hol is? I corinthe 13.... Een schallend koper. ' ik ware niets' .. bij jouw uitspraak dat hier wellicht sprake van is zou ik in 1e instantie eerst te rade gaan bij de Liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 21:23
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....
Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.
Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet. Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is. Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.
Er is geen vergelding voor moord. Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.
Ik niet iig. Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.
Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone. Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?
net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .
Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld. Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.
Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.
Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen. |
Klein feitje: Mozes vermoordde koelbloedig iemand(s zoon/partner) en vluchtte weg, hij kwam nooit aan zijn straf toe. God koos hem wel uit om Israëls leider te worden.
Hoe kun jij zeggen dat "iedereen" hier vanuit zijn of haar comfortzone spreekt. Dat kun je toch niet weten? Wie weet is hier wel iemand met een beladen verleden! Of slachtoffer van een dader. En wie weet is hier op CM wel een moeder of vader van wie het hart bloedt voor zoon/dochter en woorden van genade en moed nodig heeft om voor haar/zijn kind te blijven strijden.
Er zijn profeten die de zonde zien... er zijn ook profeten die de wonde achter de zonde zien en zich vereenzelvigen met het volk dat vergeving nodig heeft en net als Mozes bemiddelen voor dat volk.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 16 oktober 2012, 21:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 21:15
|
|
|
PIETER649 schreef: | Aan de andere kant.... genoegdoening is leuk en aardig hoor.. maar weet je wat een levenslang gestrafte de samenleving kost eigenlijk? Waarom moet oma in het verpleegtehuis 50 euri betalen voor een wandelingetje terwijl dat gajes graties onderdak heeft.. levenslang?
in china betaald de familie van de ter dood veroordeelde de kogel terug aan de staat... |
ja ongeveer weet ik hoeveel dat kost. Je hebt zeker gelijk dat het scheef zit ten opzichte van oma.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 20:55
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mijn teammanager eens even laten merken dat deze dame het afgelopen 1.5 jaar goed heeft geleerd dr bekkie te roeren en voor zichzelf op te komen Stond hij effe vreemd te kijken En voila hij bond nog in ook tja hoort dit nu hier of bij mooiste moment |
Ik denk bij het mooiste moment.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:31
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....
Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.
Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet. Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is. Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.
Er is geen vergelding voor moord. Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.
Ik niet iig. Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.
Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone. Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?
net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .
Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld. Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.
Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.
Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen. |
"dat uitschot" waar jij het over hebt... daar is Jezus voor gestorven... en heeft de weg vrijgemaakt naar het hart van de Vader. Hoe wijzen wij de weg van genade aan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 18:17
|
|
|
PETRA944 schreef: | Mooi gezegd en denk ook zo, alleen bij sommigge misdadigers jol, iemand die meerdere keren iemand vermoord kun je volgens mij maar beter heeeel lang opsluiten.In mijn hart liefst definitief sommiggen. We moeten ook de maatschappij beschermen tegen bepaalde personen en slachtoffers hebben geen tien jaar pijn, maar moeten hun hele leven leven met de pijn in hun hart. stel je kind word gruwelijk verkracht en vermoord, de dader gedraagt zich perfect in de gevangenis, vervroegd vrij, eh jij als moeder komt de man gewoon 6 jaar later tegen over straat en het ergste is op een gegeven moment lees je in de krant dat hij weer hetzelfde heeft gedaan en is veroordeeld. Die dingen komen ook voor. dus er moet wel een goede grens zijn, tussen nieuwe kansen geven. die grnes is volgens mij nog niet echt goed, daardoor denken slachtoffers sneller, harde straffen, doodstraf. het is niet alleen het verhaal van de dader ook van slachtoffers |
Kijk en dat ben ik met je eens. Natuurlijk moet er een gepaste straf worden toegepast en de maatschappij worden beschermd. Gods koninkrijk bestaat uit recht en gerechtigheid dus naar slachtoffers toe moet er genoegdoening zijn.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 16 oktober 2012, 18:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 16:25
|
|
|
SVEN797 schreef: | Ik ben het niet met je eens.
Toen Jezus gekruizigd werdt : zeide Hij tot Zijn Vader, Vader vergeef het hen. |
!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 11:34
|
|
|
De grens tussen jou, mij en iemand in een bajes is soms zo dun.
Ze de rest van hun leven rot laten voelen en de gevolgen van hun daden laten voelen.. is dat niet tegen het evangelie in? Is het niet zo dat wij een boodschap hebben van 1 Johannes 1 : 9 en 10 en toont die tekst ons ook niet dat de grens dun is? Wij staan vaak aan dezelfde kant als hen die we met de vinger nawijzen als degenen met een duidelijk kenmerk van criminaliteit. Hoe zouden wij behandeld willen worden als wij de verkeerde beslissingen nemen?
Natuurlijk moet er een erkenning zijn en een afkeren van het oude leven. Maar hen die weg tonen en voorleven dat je het oude achter je moet laten maar ook rekening houden met terugval omdat men soms niet anders heeft dan die wereld. Het vraagt iets van ons ... en dat is lastig want dan word er appèl op ons gedaan, liever dan maar opsluiten? Als wij de deur potdicht houden geven wij ze ook over aan de wereld die ze alleen maar kennen. Er moet een vangnet zijn, een open deur en meer nog een open hart.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 16 oktober 2012, 11:37
|
|
Naar boven |
|
|