ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 10:00
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

GERRIT084 schreef:
Of ik de ramen moet wassen of niet Boze smiley

Ramen wassen, dat doe je toch gewoon een keer per jaar? Ja, weet je na een tijdje worden ze niet meer vuiler, want het heft mekaar op omdat het ook regelmatig regent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 09:50
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man

MAMY994 schreef:
Ja, ben zelf ook heel benieuwd naar de tips. Lachende smiley

MAMY die een datingsite nog steeds eng vind Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley

Hai Mamy, ik heb één keer gedate, en daar nu een hele goed vriend aan overgehouden. Let wel: vriend

En die woont helemaal aan het andere eind van Nederland. Bellen elke dag, skypen ook regelmatig.

En dat kan zooo belangrijk zijn.

Net als anderen met vriendinnen, moeders etc bellen, bellen wij.

En dan hebben we het over allemaal huishoudelijke zaakjes etc. en meerdere keren per jaar spreken we iets af.

Ja, zo leer je ook dingen zo van het hele cultuur is daar anders dan hier, dan voel je al als je op straat loopt.

Maar nog een keer daten? Heel eng, misschien doe ik dat ooit weleens, maar ja, niet nu.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 09:31

GERRIT084 schreef:
Dat noemen ze bij hen nu ook zo (vallen ook onder de wet gelijke behandeling Gefrustreerde smiley ) net als het emancipatie beleid voor vrouwen Engeltje smiley
(en of het werkt?! volgens mij in alle gevallen voor geen meter Verlegen lachende smiley )

Haha, dat noemen ze bij hen nu ook zo Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 23:35
BerichtOnderwerp: De klik...

HENKWAL969 schreef:
Nou het heeft vanmiddag 2,5 uur staan sudderen met een beetje kruidnagel en laurier.

en lekker.... Coole smiley met zonnebril

Ja, daar krijg ik nou ook een klik van... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:22
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

PETRA373 schreef:
een prachtig samen zijn met je moeder toege wenst shanita
ze heeft die kaart vast met veel liefde voor jou gemaakt liefs

Ja, weet ik... Knipoog smiley

Dank je Petra voor je reactie Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:17

MIEKE364 schreef:
Jullie onmin buiten het topic verder uitvechten lijkt me een beter idee dan het overigens boeiende topic ermee te belasten.

Me laatste post was 18.15, dat ik er niet meer op in ga, dus loop niet zo ontzettend te overdrijven, met je 'jullie'.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:41
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

Ik bedoel het bij mekaar blijven voor de kinderen als er eigenlijk geen liefde is, is schadelijker voor de kinderen want die hebben alles door, dan scheidden.

Denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:27
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

Het gaat om het woordje lang

Of dat nu dagen, maanden of jaren is....ik wou niet overdrijven vandaar.....

Want dan had ik weer risico gelopen dat sommigen waarvan de verkering uit is, weer zeggen van zoo lang, was bij mij kwestie van dagen....

Duidelijk Knipoog smiley ?

Bij elkaar blijven voor de kinderen is schadelijker.....DENK IK.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 februari 2013, 20:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:33

Me moeder heeft mij een hele mooi lieve kaart gestuurd die ze zelf heeft geschilderd! Lachende smiley

En ze kent me vrienden ook schreef ze, en ze komt binnen kort naar me toe!!!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:32

ALTJE848 schreef:
Vandaag was ik blij dat de advocaat belde en ik ineens inzag dat opnieuw beginnen niet verkeerd is ,
en dat ik dat ook ga doen , want HIJ begint elke dat opnieuw met mij en geeft mij leven
waarom zou ik stoppen en opgeven om niet dat kleine beetje te geven aan mijn zoon wat nog kan

anita

Wat mooi om te horen! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 18:17

Vind je het erg als ik even niet meer reageer op jou....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 18:05

KEITH722 schreef:
nee maar ik heb natuurlijk wel iets gezegd over het zuiver houden van een topic!, wie de schoen past die trekke hem aan S.! Knipoog smiley

Ik voel me in het geheel niet aangesproken door jou, ik reageerde op Thomas, die mij een heel erg duidelijke reactie gaf en die als wel vaker ook nog eens erg grappig is.

En ik had nou niets gevraagd.

En ook niet 'min of meer wel'.

Als Roos jou niet had gequote was me je hele reactie niet eens opgevallen...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 februari 2013, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:43

KEITH722 schreef:
kan er eens geprobeerd worden niet meteen elk topic naar de eigen situatie toe te trekken!? Elk topic, elk onderwerp heeft z'n bestaansrecht en daarmee het recht niet meteen weer in het pl... eh in het datte te worden getrokken, het oorspronkelijke topic gaat over de klik tussen twee mensen, in de regel is dat gewoon een mooi en zuiver persoonlijk moment, dat hoeft al helemaal niet af te hangen van welke en hoe vanzelfsprekende sexuele dingen ook
a

Had ik jou iets gevraagd?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 februari 2013, 17:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:37

Ja, Lies erg mooi verwoord hoor!! Lachende smiley Ik las je posting nu pas, door dat ie werd gequote Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:33

THOMAS968 schreef:
Ik ontken de technische noodzaak van deze beweging niet, maar daar ging het niet om. Een beetje minnaar heeft ook wat meer in huis. En dat het huwelijk wel goed zal gaan omdat je beide in God gelooft, is als gedachte krankjorum. Ook een christelijk huwelijk werkt alleen als er liefde is. En dat voel je nu eenmaal lang niet bij iedereen. Gelukkig maar wat mij betreft.

Thomas

Ja, ik voel aan wat je bedoelt, namelijk ; er moet liefde zijn anders werkt het niet.

Dank! Voor de duidelijkheid!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:30

LIES146 schreef:
Ik lig echt helemaal krom om deze zin

Lachende smiley Lachende smiley
Zo heerlijk plastisch geformuleerd

Ja, ik deed me pc open, 1ste wat ik zag was die zin...lachte me ook te barste... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 14:33

THOMAS968 schreef:
Met name in de bevindelijke kringen is er nog vaak een autoritaire vaderrol. Hoewel men zich in deze groepen er nogal op voorstaat bijbels te handelen, lezen ze niet dat de vrouw eigenlijk alleen haar man maar hoeft te respecteren, terwijl aan de wijze waarop een man een vrouw moet behandelen veel meer eisen worden gesteld. Daarnaast is het zo dat wij als bekeerde heidenen niet gebonden zijn aan de Joodse wetten, die in een Joodse cultuur gemaakt zijn die als kenmerk had dat vrouwen nietswaardig waren. We hoeven de christelijke opdracht nu waar te maken en in deze tijd. De tijd is echt voorbij dat je een vrouw kon ruilen voor kamelen. Voor Christus zijn man en vrouw gelijkwaardig. Gelijk is onzin, zelfs elke cel is anders.
En een autoritaire man die qua sexbeleving niet verder komt dan dat ze haar benen moet spreiden als hem dat uitkomt, heeft van vrouwen wel erg weinig begrepen en aangevoeld. Als dit soort primitieve wanminnaars zich daarbij ook nog op de Bijbel beroept, is het al helemaal beschamend. Wie als man met dat soort armoedige opvattingen een huwelijk aangaat, kan maar beter van begeerte branden, dan doe je een ander tenminste geen kwaad of ernstig tekort. Het is uiteraard een woordspeling, zoals je begrijpt.

Thomas

Niet alleen in bevindelijke kringen, ook in ongelovige kringen heerst dat vaak; autoritaire vaderrol.
Ja, aan de van hoe de man de vrouw behandeld worden veel eisen gesteld, die moet ze vrouw behandelen zoals Christus de mensen.

Qua seksbeleving, volgens mij is het toch wel nodig voor gemeenschap dat de vrouw haar benen spreid.

Maar ja, de zoals ik weleens schreef, hoe komt het dat de ene vrouw niets voelt en de andere wel. En hoe komt het dat een vrouw bij een man niets voelt en bij een andere wel?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:09
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Ik bén een huisvrouw Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:23
BerichtOnderwerp: slechte/ineffectieve Bijbelstudie

BROUWER877 schreef:
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging.
Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen.
Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.

De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?

Ik zal sowieso op mijn 19de niet bij ouderen gaan zitten....

Ik zie geen oplossing, kijk bij jongeren van je eigen leeftijd zou je idd iets kunnen zeggen, maar sommigen mensen die zo oud zijn vinden het leuk om zo te discussiëren zeg maar.

Enige optie, als je vervoer hebt, is naar de dichtstbijzijnde kerk, van je kerk te gaan waar wel een jongerengroep is. Kan je nog leuke contacten maken ook.

En anders, ja, ik zou wel oppassen met zomaar ff naar een andere kerk....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 22:31
BerichtOnderwerp: Vergeven

JOL252 schreef:
Shanita, ik denk dat je je boodschap nu duidelijk genoeg hebt neergezet... maar ik vraag me af wat en hoe je nu hiermee iets wilt bereiken...

Ik zit in lotgenoten groepen voor getraumatiseerde ooit evangelische.

Mensen die net als ik niets van bijbel of geloof afwisten en die allerlei angst en schuldcomplexen werden aangepraat, met name met vergeven.
En dreigementen met de hel.
Maar ik begrijp wel dat jij dat niet snapt....ja, ik kan me vergissen in mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 20:50

TINE010 schreef:
Volgens mij gaat de discussie een andere kant op dan ik bedoelde. Het is namelijk mijn bedoeling om anderen tips te geven en niet zozeer om eigen ervaringen tot in een grijs verleden neer te zetten.
En over je pensioen praten is niet heeeeel aantrekkelijk kan ik zeggen Knipoog smiley En je kunt maar beter meelij met mij hebben dan met je zelf, ik moet nog minstens 45 jaar werken.... ;)

Werken ambtenaren tegenwoordig Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 20:22

[quote=LIES146]Shanita, wat jou is aangedaan is erger dan met woorden te beschrijven is. En degene die dat gedaan heeft komt een keer voor God te staan en díe is het sowieso ook niet vergeten. Niemand kan een ander opleggen om te 'moeten' vergeven. Dat IS niet oplegbaar. vergeven is niet een kewestie van een knopje omzetten, en al helemaal niet in situaties zoals de jouwe.

Ja weet je wat het is, alleen opleggen, ok, maar de evangelische groepen komen ook nog met dreigementen van 'als jij niet van harte vergeeft dan..!! Woedende smiley en dan komt er vaak de gelijkenis van mat 18 bijgehaald, over die schuldenaar, deze tekst: 32 Toen ontbood zijn heer hem en zeide tot hem: Slechte slaaf, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, daar gij het mij dringend hadt gevraagd. 33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

En dan dreigen ze als je niet van harte vergeeft dat er dan met je gebeurt wat in de rode tekst staat....
En dan zeggen dat je dus naar de hel gaat....
En ik ben niet de enige...zie boek ooit evangelisch....
Maar er staat duidelijk: 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.

Kijk, dát is iets anders: er staat niet: en de medeslaaf ontkende alles en lachte hem nog uit dat ie lekker toch niets kon bewijzen...

Naar mijn eigen situatie kijkend: ik heb een ex die zijn kinderen na de scheiding liet zitten. Ik heb hem inmiddels kunnen vergeven wat hij mij ons ins huwelijk aan schade heeft berokkend. Ik kan hem nog niet volledig vergeven wat hij mijn kinderen aandoet, ook omdat dat een nog steeds voortgaand proces is. Mijn oudste zoon lag drie weken in het epilepsiecentrum en zijn vader is niet een keer op bezoek geweest. En dat is maar een voorbeeld. En net als jou ben ik heel boos geweest op mensen die meenden dat ik het maar gewoon moest vergeven.

Idd, maar dat niet alleen, moeten vergeven,

nee dreigen met de hel, en ja, ik had helemaal geen Bijbelkennis, en ja, ik ben nog veel zieker geworden door die gemeentes dan dat ik al was, omdat ik weer van harte met me vader omging, en de andere wang toekeren, ja moest ook was ook zoo bijbels. ja, hij deed net of ik zijn vriendin was zeg maar...zelfs naar mijn toenmalige man toe...?Zo van onverwacht achter me staan en: even lekker voelen hoor, ja dat moet kunnen bij me eigen dochter...
Daarom is mijn ex ook helemaal klaar met die gemeentes. En als ik mij ex niet tegenhield had me vader niet meer geleefd...

Andere wang toekeren en vergeven daar worden hele andere dingen mee bedoelt

Toch hóóp en bid ik dat het me op een dag wel gaat lukken om écht van harte te vergeven. Ik geloof namelijk wel dat God dat van me vraagt.
Ik weet zeker dat God dat niet van mij vraagt....
let wel: niet omdat ánderen vinden dat dat is wat ik zou moeten doen. Maar omdat ik zelf zo graag vrij wil komen te staan van de boosheid, het verterende verdriet dat ik nog steeds regelmatig voel zolang ik hem niet vergeef, zolang ik het me laat raken.
Ja, mij raakt het niet, dat is het verschil, de l@l laat me totaal onverschillig, me reformatorische psych zei ook ik moet weg uit dat zieke evangelische milieu en die verwees me naar de GVK.

En dat is dan ook hoe ik de Bijbelse oproep tot vergeven interpreteer: niemand kan een ander opleggen om te vergeven. Niemand kan een ander vertellen wanneer het tijd is om te vergeven. Dat is een proces wat ieder zelf met God aflegt. Maar ik dacht al, waar blijft de 'maar'... ik geloof wél dat het de bedoeling is dát dat proces plaatsvindt. Ik niet, niet voor iedereen... Niet omdat een ander daar bij gebaat is, niet omdat een ander zegt dat het moet, maar om jezelf vrij te maken.

Ja, ik voel me al vrij...Er wordt mij gewoon bitterheid, boosheid en wrok etc, aangepraat...zo ervaar ik dat, dat men dat wil...Men wil gewoon niet geloven dat degene me onverschillig laat..En ik geloof dat vergeven in lang niet alle gevallen de bedoeling is....ik zie hem 20 jaar niet en zit met gevolgen dat wel, geen kinderen kunnen krijgen, geen opleiding, al op me 12de moeten werken, op me 16de moest ik uit huis, etc.
Maar boosheid?, Wrok?, bitterheid, oid, ja, dat voel ik niet naar hem toe, hij laat mij totaal onverschillig....
En ik vind iemand kan voor zichzelf geloven dat ie moet vergeven maar het niet dus ook anderen op dringen, of zeggen, zo triomfantelijk jamaar het is wél Gods wil en anders ga je naar de hel.., ik lees dat anders, voor mij is het in mijn geval, en van vele anderen niet Gods wil. Alleen als er berouw is.

Dus wat me dwars zit behoorlijk is van als het voor jou Gods wil is dan is het ook voor mij Gods wil(bijvoorbeeld), en dan met gelijkenissen strooien die niet opgaan in mijn situatie en dreigen met de hel; als ik niet meteen van harte vergeef vergeeft God mij niet en ga ik alsnog naar de hel En uit zijn verband gerukte teksten als je niet vergeeft, vergeeft God je niet en ga je naar de hel....
Er zijn nu eenmaal mensen met geen geweten.
En die vergeef ik niet. Want ik word er niet beter van, ik voel nml geen wrok, boosheid of bitterheid oid, ik voel totale onverschilligheid, voor mij is vergeven in dat geval schadelijk,, heel erg schadelijk...

Een vriend van mij heeft mij best wel iets geflikt en ik heb hem wel van harte vergeven, waarom: hij had berouw en is zijn hele gedrag naar mij toe gaan veranderen, op alle vlakken en uit zijn hart.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 20:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:27
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Werken :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:49

JOL252 schreef:
Shanita, ik denk dat je je boodschap nu duidelijk genoeg hebt neergezet... maar ik vraag me af wat en hoe je nu hiermee iets wilt bereiken...

Ik geef Roady antwoord.

Ja wel voor de honderste keer, maar ja..

Ik zat allang in een ander sfeer.

En dan nog, als eentje snapt, dat je zo niet met mensen om kan gaan is het me waard.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 14:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:49

En voor de mensen die zeggen wordt het niet eens tijd om dat achter je te laten, en een plekje in je hart geeeeeven????

Mensen vragen regelmatig aan je waarom je geen kinderen kan krijgen....(door penetratie als kleuter is de boel van binnen teveel beschadigt...)

Waarom ik het VWO niet heb afgemaakt, ik wou studeren...(ik moest op me 16 uit huis, en op me 12 werken en zeggen dat ik 16 was..)

Waarom ik steeds zo angstig ben en in paniek(post traumatische stress, net wat soldaten hebben die in oorlogsgebieden zijn geweest)

Ik kan ermee leren leven.....Door mijn geloof, en er zijn al zoveel mensen beschadigt, terwijl ze al zo beschadigt waren..... door gemeente mensen die zeggen 'moeten' vergeven want anders!!..... Boze smiley , dan gebeurt er met jou wat er met die slechte slaaf gebeurde, terwijl die hele vergelijking niet opgaat, want er werd gesmeekt daar en niet ontkend.....wat daders van seksuele misdaden bijna altijd doen, of het is in hun eigen belang dat 'bekennen'.

Ik spreek ook voor alle slachtoffers van zware geweldsdelicten die daarom nooit meer in een kerk of gemeente komen....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:27

@ Roady: 23 Daarom is het Koninkrijk der hemelen te vergelijken met een koning, die afrekening wilde houden met zijn slaven. 24 Toen hij begon te rekenen, werd een voor hem geleid, die tienduizend talenten schuldig was. 25 Omdat hij niet bij machte was te betalen, beval zijn heer hem te verkopen, met zijn vrouw en kinderen en al wat hij bezat, opdat er betaald kon worden. 26 De slaaf wierp zich neder als smekeling en zeide: Heb geduld met mij en ik zal u alles betalen. 27 De heer van die slaaf kreeg medelijden met hem en hij liet hem vrij en schold hem de schuld kwijt. 28 Toen die slaaf wegging, trof hij een zijner medeslaven aan, die hem honderd schellingen schuldig was, en hij greep hem bij de keel en zeide: Betaal wat gij schuldig zijt. 29 Mat 18 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben. 31 Toen nu zijn medeslaven zagen, wat er gebeurd was, werden zij zeer verdrietig en gingen hun heer al wat er gebeurd was, mededelen. 32 Toen ontbood zijn heer hem en zeide tot hem: Slechte slaaf, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, daar gij het mij dringend hadt gevraagd. 33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Jij vergeleek mij met: rode tekst.

En daarna: groene tekst, ik was volgens jou de slaaf die medelijden had moeten hebben.

Je vergeet: Mat 18 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.

De dader die mijn leven verwoeste ontkende en lachte me uit dat ik niets kon bewijzen. Zei dat ik hem maar moet vergeven want "het staat zo raar he, iedereen denkt van waarom ga ik niet meer met me dochter om...."

En jij blijft doorgaan met dat ik VAN HARTE moet vergeven, met deze vergelijking erbij, van Mattheüs 18

Snap Je?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 15:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:15

Hij maakt natuurlijk ook wel karikaturen, maar, hij is echt ontzettend leuk, met veel waarheid erin!!!! en herkenbaarheid, en dát maakt het zo leuk, ja nogmaals bedankt voor de link, gewoon leuk om te kijken!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:59

SHANITA130 schreef:
Hai Zoeker,

Ja, ik had toevallig een korte tijd terug het eerste deel gezien, ben nu bij zeg maar de helft 2de deel, en denk toch van klopt, maar weer niet voor iedereen, dat deel als er een camera gericht wordt op vrouwen en daarna op mannen, je, ik had camera vrees, nu niet meer bijvoorbeeld en ja, het gaat dan weer lang niet altijd op denk ik.

Het eerste deel ja, ik herkende veel, hoe dan ook, of k weinig en veel, in mezelf, of in mezelf en anderen herken, het blijft sowieso erg grappig, met wel een waarheden....

Kan ook ik herkende dingen die ik eerst had, of andersom, die ik eerst niet had nu wel, of dingen die ik niet meer wil hebben, en er nog niet vanaf ben, maar ja, de strekking is leuk, ik ga ff verder kijken, en grappig...

Ik zat in de verkeerde video van hem als ik zo teruglees nu, ik ben nu bij part 2, give and take LOL
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:50

LIES146 schreef:
nee, dat was niet wat ik bedoelde te zeggen, en volgens mij ook niet wat ik zei Knipoog smiley ik bedoel het onderscheid tussen "ik ben het niet eens met wat je zegt" en "jij bent een domoor omdat je dat vindt". Je kan in gesprek gaan over elkaars mening, zonder daarbij op de man te hoeven spelen.. Toch? Smiley die vol vragen zit

Ja, ik zie het niet zo; als er op de man wordt gespeeld volgt er gewoon een ban...

Meningsverschil...moet kunnen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:48

ZOEKER064 schreef:
Ik zit net naar een lange versie te luisteren, erg gaaf.

Grappig dat hij pastor is geweest ...

Ik zit ook weer te luisteren hij is idd erg gaaf!!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 ... 235 Volgende
Pagina 96 van 235