ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:00
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

MARITIME853 schreef:
Robijn reinigt niet LOL...

wel met Jol Duiveltje smiley Knipoog smiley Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 1 november 2012, 20:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 19:42

SHANITA130 schreef:
O, ik heb zo'n rein hart, dat wil je niet weten.

Ik heb trouwens nóg een écht geinig, heel leuk filmpje, persiflage Koefnoen, op de zaak Bram Moszkowicz. Nou moet ik er wel bijzeggen, dat ik hem wel mag en wel leuk vind. dus het is goed bedoeld, en best goed nagedaan:

Robijn doet de was bij: Bram en Eva.

LOL

ps: ja, je moet wel regelmatig tv kijken dan snap, je en de reklame van Robijn, en dan snap je wat er is met Bram Moszkowicz, en hoe hij doet en praat, en die twee dingen verbinden. En je moet ook weten wie Eva is natuurlijk.

"Geen commentaar" Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 19:18
BerichtOnderwerp: maak een vijfje

dromen
soms werkelijkheid
ik blijf dromen
met voeten in nuchtere
realiteit
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:57
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

MARIANNE338 schreef:
Ik zat lekker aan een zuurkool schotel met spekjes, en annanas, en geraspte kaas,
heeeeeerlijk!
Ik weet dat er enkele sm-ers zijn die dit niet lusten, maar ik lus het wel iedere week...... Kwijlende smiley

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 15:39
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Net appeltaart de oven in geschoven... tja ik zal me es naar de adviezen gedragen van de makelaar voor de bezichtiging morgen...

Vanavond kippepoten, gemixte groenen, rijst, kerriesaussie...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 14:50

SHANITA130 schreef:
Haha, duimzuigen, ik denken, o ja, natuurlijk de titel, ja, ik had in de snelheid, even makkelijk de titel van een site, of uit een krant overgenomen...ja, ik deed het even tussendoor, ik moest weg, iemand belde, ja....

Eigenlijk wel genoeg negativiteit..

Ik zal een positief filmpje erin zetten, over 'de Hemel'. Lachende smiley

De Hemel

"k ben niet knettergek, ik heb HBS gehad..." haha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 12:57

CARMEN073 schreef:
Dit is nog altijd internet he: iedereen kan daar van alles op beweren zonder enige vorm van bewijs. Als Wmijn het zo moeilijk heeft kan ze net als ieder ander gebed vragen op het daarvoor bestemde topic zonder hier en hele discussie aan te wijden.

Ik zou mn ogen uit mn kop schamen als mijn verdriet zo op een forum breed werd uitgemeten werd door een soort van promotieteam. Bah bah.

.... Welk bewijs waarvan wil je hebben? Welke discussie en zette Willemijn die in...??
.... ach laat ook maar inderdaad... Kotsende smiley Zieke smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 1 november 2012, 12:57
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 07:05

ROELANDE345 schreef:
Ja Thomas helaas moet ik je gelijk geven. Pastoraat en nazorg is niet het sterkste punt van sommige evangelie gemeente. Er wordt denk vaak te simpel gedacht dat door gebed dingen opgelost worden. Ben zelf hierom v=naar een andere evangelie gemeente gegaan. Waar pastoraat wel hoog in het vaandel staat. En professionele zorg niet gemeden wordt

Ik kreeg een keer te horen van een voorganger: psychologie is geen evangelie... Wat een argument. Nee alles binnen houden en eigen wijsheid er op los laten als zijnde Gods wijsheid... ben je dan klaar. Over de mensen die jarenlang bleven voortslepen met hun bagage werd meewarig gebeden: weest toch met die stumperds...

Een goed pastoraal team ziet om en steunt, kennis van Gods woord en een inzicht in psychologie/psychiatrie/enige sociale inzichten gaan samen en er is geen vrees om samen te werken met de seculiere hulpverlening. Maar ja... als je alles in zwart/wit ziet...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 21:01

gaap
wil lezen
maar sukkel telkens
tegen zin in slaap
bedtijd

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 20:44

SHANITA130 schreef:
....
Ja, toen zei een keer iemand van de gemeente die iets te vertellen had tegen mijn man: "ja, een écht slachtoffer praat er niet over....".

Zet die persoon dan maar niet in het pastoraatsteam... Gefrustreerde smiley wat een onbenul ... een slachtoffer praat misschien (eerst) niet door een combi van factoren en omdat men nog in het trauma vast zit, maar mag het van de daken leren schreeuwen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 20:23

Carmen schreef:
Wel heb ik in mijn leven geleerd dat mensen die het hardst 'mauwen' meestal het minst te verduren hebben.

ERIKA129 schreef:
Wat een laag bij de grondse opmerking!!!
BAH!!!!

Inderdaad... je zou toch je ogen uit je hoofd generen als je de werkelijke achtergronden zou horen van iemands situatie en dan zo'n "lage opmerking" gezegd hebbende ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 19:18

CARMEN073 schreef:
Maritime ook weg? Verraste, verbaasde smiley

soms moet je inschatten wat het is: een advies, een tip of iets anders. In deze is het een milde tip denk ik (of niet Willemijn?) niet om weg te gaan maar de focus wat te wijzigen op deze site omdat ie zich blijkbaar irriteert aan het één en ander. Je maakt Willemijn nu zo zwart dat het nog meer ongeloofwaardig wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 19:15

CARMEN073 schreef:
Klopt helemaal hoor Maritime. Er wordt nu geschermd met het vreselijke verdriet van Willemijn waardoor niemand haar meer mag aanspreken op haar gedrag op het forum.

Ik heb Wmijn nog nooit op enige barmhartigheid of zachtmoedigheid betrapt jegens de mensen die zij zonder enige oorzaak van tijd tot tijd aanvalt en zo hard mogelijk kwetst. Wees dan een 'vent' en ga zelf ook niet zielig lopen doen.

En eerlijk gezegd; iemand die zo haar moeilijkheden op een forum etaleert en het gebruikt om een status aparte te verkrijgen neem ik idd niet meer serieus. Dat mag vreselijk hard lijken; maar ja, zo ben ik nu eenmaal geworden hé; heb ook heeeeel erg veel meegemaakt.

Wel heb ik in mijn leven geleerd dat mensen die het hardst 'mauwen' meestal het minst te verduren hebben.

GrZing!

Waar mauwt Willemijn? Waar etaleert zij haar moeilijkheden? Ze liet vooral haar blij zijn met medeleven blijken.
Deze reactie was NIET OK.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 31 oktober 2012, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 12:07
BerichtOnderwerp: Wens

STEENTJE178 schreef:
Mooi!!
Mooi geschreven!
HIJ Zorgt, altijd
Dat heeft Hijzelf immers
beloofd!

Soms
Duurt het
Net te lang
Voor je gevoel dan
Jammer

Vertrouwen
Is lastig
In moeilijke situaties
Wachten, geduld oefenen en
Uitzien

Uiteindelijk
Verhoort God
Op Zijn tijd
Het kost soms strijd
... Overgave ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 19:40

ERIKA129 schreef:
Wie ben jij om zo te oordelen over Willemijn?? weet jij wat er momenteel speelt??
NEE dat weet jij niet dus kan het wat minder??? Ik kan je één ding vertellen JIJ denkt dat Willemijn achter langs roddelt dat tekent dat je haar echt niet kent!! Ze is recht voor de raap draait daar niet om heen en doet dat niet via achterdeuren!!

ik vermoed dat het niet minder kan, wij zijn namelijk die rib Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 oktober 2012, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 19:33

MARITIME853 schreef:
Klopt helemaal Pieter.... net zo als de blablabla..... van Willemijn....
Pijn en verdriet kennen een hoop hier op CM, maar het is geen vrijbrief om een bijbel kenner hier door de slijk heen te halen.....zonder duidelijke argumenten....

Mag er toch van uit gaan dat dit een matchsite is Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Dit soort media onderwerpen over mede broeders horen hier niet....
Daar zijn op het internet genoeg forums waar men hun gal kunnen spuien.
Ook het roddel gedoe achter de deuren waardoor er personen uiteindelijk geblokt worden met dezelfde leugenachtige redens.

Dat is onrecht, en daar ga ik van steigeren. Dat door een zogenaamde club vorming op CM.

Voor de man een rib uit zijn lijf, zoals bij Adam.
Kotsende smiley

Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Sorry maar zolang jij niet weet waar je het over hebt naar Willemijn toe vind ik dit beneden alle peil. (Daarna ook.)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 07:12

SHANITA130 schreef:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/2957963/2011/10/08/Blinden-Burma-zijn-helemaal-niet-genezen-door-Nederlander.dhtml

OOk hier....

Klein dingetje valt me op, behalve het hele verhaal over de zogenaamde genezingen: urenlang de zaal toespreken.. ik ken er nog één die een gemeente in onze stad had (losscheurde van een bestaande degelijke en bloeiende gemeente). Deze man leeft nu met gezin in een of ander paleis in verweggistan, gefinancierd door zijn berooide gemeenteleden. Deze man sprak óók urenlang op de mensen in.. tja dan word je toch murw en als je dan vanuit je omgeving geen protest hoort.. weldenkende mensen, die ik ken, werden (tijdelijk of langdurig) ja-knikkers naar deze "gezalfde des Heren" toe... terwijl ze opgelicht werden waar ze bij zaten. Die vent, een pure narcist en oplichter, is nog steeds niet gepakt, terwijl hij ook in Nederland komt. Dat snap ik niet. Wel gaat hij door met zijn praktijken, woont nog steeds luxe en... omringt zich o.a. met prostitué's die "liefderijk en bewogen" met het geld uit Nederland door hem werden beëvangeliseerd... tjajaja.. hoe was het ook weer: geld, seks en nog wat, ben het effe kwijt.... oh ja, macht.

on topic maar weer.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 oktober 2012, 07:14
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 03:17

MARITIME853 schreef:
Dus las goed door de regels heen. Je geeft toe.... Clown smiley

Wat verdrietige tijden betreft, vraag mijn kinderen.....
nu on-topic.

Ik lees hier.ondanks de bloemen o.a. een bagatelliseren bij voorbaat in terwijl je niet weet waar Willemijn het over heeft wb haar persoonlijke situatie. Be careful.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:52
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

WILLEMIJN232 schreef:
Grappige woordspeling jol, ouwenelen hier? Hebben we toch ook een topic over? De heren ouwenelen en hun gedragingen?

niet eens aan gedacht Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:24

ANNA415 schreef:
Goed .................
Ik ga denk ik maar eens de was in de vaatwasser zetten
Engeltje smiley

strak plan...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:22

CARMEN073 schreef:
Moet ook alles uitleggen hé.

Dit zijn de onwaarheden die jij hier hebt geventileerd:

Helaas leert de practijk dat de groei juist vanuit andere gemeenten komt.
Kleinere gemeenten worden opgevreten door die grotere gemeenten en verdwijnen.

De aanzuigende werking komt door een goede marketing.. comfortabele stoelen, opbouwend (opzwepend) sfeertje en een winnaarssfeer.

Vind jij het een leugen te stellen dat de aantrekkingskracht mede berust op een marketingconcept???

Mijn mening is dat het niet goed is dat charismatische gemeenten hun groei uit andere, zowel charismatische en/of traditionele, gemeenten halen.
Ten eerste kunnen ze beter zieltjes winnen onder de heidenen.

Ten tweede voorkom je er de bijna standaard teleurstelling mee die men ervaard als men na met gejuich binnengehaald te zijn, binnen een half jaar geen aandacht meer te krijgt. Hierna viua de achterdeur weer verdwijnt en ook niet meer naar de oude gemeente terug durft.

Er zijn de afgelopen jaren honderden mensen tot geloof gekomen die daar persoonlijk van getuigen. Het lijkt me niet dat ze allemaal liegen of een verhaaltje ophangen, dus geloof ik hen, en niet jouw weergave van dit gegeven. Het gaat dus niet om gelovigen uit andere kerken maar om ongelovigen die God leren kennen en voor Hem kiezen.
Deze mensen kiezen ervoor om Jezus te volgen en zij geloven dat Jezus voor hun zonden aan het kruis is gestorven. Als jij dat marketing wilt noemen dan euh... is dat toch op z'n minst een bijzonder concept.

Er wórden dus zieltjes onder de heidenen gewonnen. God werkt nog steeds.

Ik besef heel goed dat dit ALLES te maken heeft met huishouden Twijfelende smiley Verraste, verbaasde smiley
Toch denk ik dat het nuttig is om dit "gesprek" voort te zetten onder een ander topic. Kunnen we hier weer ouwenelen over stof, spinnen en zo...

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 29 oktober 2012, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 19:02

CARMEN073 schreef:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1528

Meen je dit nou serieus? Een topic uit 2010 aanhalen oftewel een ouwe koe???
maar ja.. misschien in het kader van huishouden ... eh.. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:53

gestrand
op bank
lekker met fleecedeken
bakkie latte macchiato erbij
luxe

buiten
opnieuw regen
kan niks bommen
nog even boek pakken
verzonken
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 16:46
BerichtOnderwerp: BZV Topic

JOCHEBED148 schreef:
T klinkt misschien een tikkie te wijs annetje, maar ik heb een x aantal jaartjes meer levenservaring als jij....en ik heb de mannen van eh....meerdere kanten leren kennen....
Desalniettemin, nochthans hoop ik dat , als jij zo oud bent als ik, nog steeds diezelfde mening bent toegedaan....en aangezien jouw Pietje niet iemand is die liegt en bedriegt.....heb ik daar goede moed op!
Knipoog smiley

Jaren levenservaring zeggen nog niet zoveel over de inhoud ervan en de ontwikkeling van de mens... dus wie weet heeft Annette nog wel méér ervaring dan jij en ik. Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 29 oktober 2012, 16:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 07:03
BerichtOnderwerp: WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?

ERIKA129 schreef:
Lieve mensen het is nu een topic moddergooien geworden!!!
Volgens mij is dat niet de bedoeling!!!
Ik snap eigenlijk alle schrijvers wel iedereen wil resprect voor elkaar, maar ben het ermee eens dat er een paar mensen met name 1 wel heel erg de laatste maanden op de hak wordt genomen!!

Misschien is die persoon wat fel maar wel eerlijk!!
Ze heeft nog geen 1 keer een leugen verteld maar feiten!
En daarbij en dat meen ik oprecht heeft ze vermeld het momenteel erg moeilijk te hebben, wat er aan de hand is is voor haar en als ze dat wil vertellen dan zal ze dat wel doen...

En excuses maken?? dan zijn er zeer velen die dat moeten doen en niet alleen Steentje en Willemijn..
Enne eisen stellen lijkt me ook een beetje erg ver gaan we zijn allen mensen met onze nukken en alles erop en eraan...

Ik ken Willemijn en weet dat ze het oprecht en eerlijk bedoeld.. en niet om iemand de grond in te stampen.. Steentje ken ik ondertussen ook aardig en die wil eveneens niemand de grond instampen en houd van een grap en een grol oké ik ook Knipoog smiley

Laten we wat verdraagzamer zijn (ja ik ook....)
enne misschien kunnen de twee damens elkaar eens even via de mail benaderen kan vaak heel verhelderend werken Knipoog smiley

Ja, mee eens Erika.. Enne... extra warme gedachten naar Willemijn toe voor deze week. Hoe je ook over het één en ander denken mag, laten we in die gedachten en gesprekken naar Boven toe samen één zijn.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 29 oktober 2012, 07:03
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 18:25
BerichtOnderwerp: Vergeten Versjes

Poëziealbum al een tijdje kwijt maar ik ken het uit mijn hoofd... die van mijn moeder...

Wil op Jezus naam vertrouwen
ook als 't leven moeite geeft
... Het zal je nooit berouwen
als je dicht bij Jezus leeft...

...........................................
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

JOCHEBED148 schreef:
Doen Jol, het is echt de moeite waard hoor! Remco heeft meestal zijn hele familie ingeschakeld, zijn vrouw doet mee, zijn oudste zoon speelt mee en zijn jongste zoon is er ook bij...zoooo gaaf een familie zo bezig te zien met het loven van God!

nou ben benieuwd... we zullen het beleven...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:14
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

- Stoepeke en tuin van bladeren ontdaan
- Katwijk belaagd en de kerst-cd van Selah gescoord
- Toeristje en gids in eigen stad gespeeld.
- Nu vreselijk gezond koken en vanavond concertganger zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:08
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ROELANDE345 schreef:
Was eigenlijk alweer gister: toen ik bericht kreeg van mijn zoon dat de baby geboren was en moeder en kind gezond.
En later toen ik het in mn armen hield
Elodie Hanah heet ze en ze is perfect

Geweldig! Weer een klein groot wonder... van harte !!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 17:48

MARITIME853 schreef:
Shanita, als ik alles van jou reactie's zou gaan uitvergroten..... sla jij ook zelf net zo als Frank Ouweneel de plank mis....

Hou deze dingen bij jezelf, dan kost het ook geen energie om je daar druk over te maken....

Vergis je niet er zijn meerdere mensen welke mischien nog wel ergere dingen in hun leven hebben meegemaakt dan jezelf. Boze smiley

Op de schaal van menselijke maatstaven zul je kunnen aantonen dat er mensen zijn die gruwelijker en erger dingen meemaken dan een ander.
Toch .... het blijft iemands persoonlijke verhaal, iemands persoonlijke beleving en hoe dat in die persoon iets aanricht.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 ... 136 Volgende
Pagina 94 van 136