ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:40
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIJAN072 schreef:
Zeker een mooi lied, al zou ondertiteling wel handig zijn. Knipoog smiley

Er zijn toch Drenten onder ons !!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 20:54
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
Denk het ook Chatuliem, maar of die ons nu laten meegenieten van hun dates en romances???? Verraste, verbaasde smiley
Mag best natuurlijk..... Engeltje smiley

En andersom natuurlijk ook, maar ja dat geven de dames niet gauw prijs he
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 20:53

CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij zitten er hier genoeg boeren hier op de site....

Jij bekend kleur Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 20:52
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Maandag 7 maart, Richt. 6:11-16; Klein maar dapper.

Jij dappere held! Het zal je gezegd worden! Gideon is zo bang als een wezel. Uit angst voor de vijand, de Midinieten, is Gideon bezig tarwe te dorsen in een wijnpersbak. Wie weet, vandaag of morgen komen die rovers, en nemen ze hem alle tarwe af! Hij zal ze voor zijn en in elk geval en in elk geval wat tarwe verstoppen. Het zijn bange tijden! En je kunt van Gideon zeggen wat je wilt, maar dapper is hij zeker niet…
Maar: wat niet is, kan komen. Woorden kunnen wonderen doen. Gods woorden zeker. Als Hij spreekt, gebeurt er wat. Als Hij aan het woord is, vlucht de angst. Zijn liefde drijft de vrees uit. Gideon kan praten wat hij wil, God zal hem inschakelen in de strijd tegen de vijand. Ook al komt hij uit de kleinste stam en is hij de jongste van de familie, hij zal richter zijn!
De bangste, de kleinste, de jongste. Het lijkt wel alsof God er plezier in heeft juist de mensen te gebruiken van wie wij zeggen: die moet je juist niet nemen! David, de jongste – moet die koning zijn? Jona, die wegloper, een profeet? Petrus en Jacobus, die ruwe vissers uit Galilea, moeten die apostelen zijn? En Jezus zelf, geboren in het dorpje Bethlehem, opgegroeid in het verachte Nazareth die vreemde rabbi, de Gekruisigde, moet Hij de Messias zijn? God heeft een wonderlijke voorkeur voor jonge, kleine bangerikken. Nog altijd.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 20:50

http://www.youtube.com/watch?v=i4njPe2_rho
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 6 maart 2011, 16:45
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
Nou...'t is wel heerlijk rustig gisteren en vandaag op het forum. Knipoog smiley

Iedereen heeft traag internet, behalve die op de Veluwe wonen, die hadden het rijk voor zichzelf.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 6 maart 2011, 16:44

En toch ondertussen dit topic omhoog blijven houden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 6 maart 2011, 16:43
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg

Dan ga ik daar ook maar wonen. Koninginnen hebben immers hulp nodig , toch?????????????
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 6 maart 2011, 16:42

Zondag 6 maart, Joz. 24: 14-24; Kiezen.

Kiezen – dat is moeilijk. Kiezen tussen twee boeken, twee programma’s, twee verjaardagen, twee clubs. Soms weet je niet wat je kiezen moet. Alles heeft een voordeel en een nadeel. Soms aarzel je net zo lang als die ezel die tussen twee hooibergen stond maar niet kiezen kon en eindelijk van honger stierf.
Kiezen. Je ontkomt er niet aan. Je kunt in het leven niet alles tegelijk. Je kunt bijv. niet de God van Israël dienen en tegelijkertijd ook nog andere goden. Het lijkt soms wel alsof dat best kan. Maar wie dat werkelijk denkt, vergist zich. De God van Israël vraagt een keus. Hij is, zou je kunnen zeggen, jaloers op de andere goden. Hij kan het niet hebben dat we er ook nog andere goden op nahouden. Hij vraagt onze liefde, Hij vraagt ons helemaal.
Jozua stelt het volk voor de keus. Kies maar, zegt hij. Wat willen jullie nu eigenlijk? Kiezen jullie de goden van vroeger of de goden die je nu in dit land hebt leren kennen? Welke goden willen jullie? Als je het mijn vraagt: ik kies niet één van die goden. Niet de goden van toen. En niet de goden van nu. Ik kies Jahwe, de Here God, de God van Abraham, Isaak en Jakob!
Oude goden. Nieuwe goden. Elke tijd en elk land heeft zijn eigen god. Maar het zijn allemaal goden die ons van God afhouden. Af-goden. Goden die de vrede en de gerechtigheid, de hoop van de liefde in de weg staan. Wat mij aangaat: ik kies de God van Israël, die in Jezus Christus voor ons gekozen heeft!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 23:27

WILLEMIJN232 schreef:
Op de Veluwe nergens last van...... Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley

Dan heb je het wel over een regio he, twee koningingen he Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 22:36

Sorry Judith, in deze omgeving heel de dag last van traag internet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 15:56

Judith, please help ons, alles komt heel langzaam op gang.

En voor jouw Willemijn, geen lied vandaag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 15:40

Judith, ik kan haast niet op CM komen vandaag, alles is weer zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggggg.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 13:07

Zaterdag 5 maart, Joz. 20: 1-6; De vrijstad.

Als je dit Bijbelgedeelte leest, moet je onwillekeurig denken aan de tijd die nog niet zo lang achter ons ligt. Ik bedoel de tijd van de kerk-Marokkanen, de tijd waarin de christen-Turken hun heil zochten in verschillende kerken in ons land. Zijn hadden eigenlijk geen vergunning om in ons land te blijven, maar wilden om allerlei redenen niet terug naar het land waar zij vandaan kwamen. Vaak uit angst. Uit angst. Uit angst voor lansgenoten die hen zouden treiteren en misschien wel vermoorden. Eén plaats was er waar ze veilig waren: de kerk. Daar kon niemand hen arresteren om hen het land uit te zetten. Daar waren ze veilig, daar alleen.
In het land Kanaän loopt een man over de weg. Hij heeft haast. Schichtig kijkt hij achterom. Hij heeft iemand vermoord! Nee, niet met opzet! Het was een ongeluk! Maar wie gelooft dat? Niemand van de nabestaanden! Die zitten hem achterna. Die zijn uit op wraak! Zij zullen hem doden, als ze hem te pakken krijgen. Nergens is hij meer veilig! Nergens? Ja, toch wel: in één van de vrijsteden. Daar mag hij wonen, zonder dat iemand hem kwaad mag doen. In de vrijstad is hij vrij! Veilig en beschermd. In alle rust kan er nu een uitspraak van de rechter worden afgewacht. En in elk geval wordt hij weer helemaal vrij als de hogepriester overlijdt.
Dat laatste is een wonderlijke gedachte: vrij, dankzij de dood van de hogepriester! Het lijkt wel alsof ik in deze woorden het evangelie hoor, de goede tijding van Goede Vrijdag en van Pasen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 12:58
BerichtOnderwerp: Topics omhoog halen

VISSER278 schreef:
Ik alleen????????????????????????? Smiley die vol vragen zit

@Mario is er nog.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 16:08

http://www.youtube.com/watch?v=D_P-v1BVQn8
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 15:36

Vrijdag 4 maart, Joz. 7: 20-26; Stelen van God.

Wat. Een afschuwelijk verhaal! Stel je voor: je neemt stiekum iets weg uit een kast of uit een winkel. Het komt uit en voor straf word je gestenigd! Gestenigd en verbrand! Ergere straf is ondenkbaar…
Als je dat zo leest, komt de vraag op je af: Is God zó? Zo hard, zo boos, zo wreed?
Om het verhaal goed te begrijpen moet je wel de achtergrond goed kennen. Achan was een dief, ja zeker. Maar niet zo maar een dief. Al het goud en zilver dat in de stad Jericho gevonden werd, was bestemd voor het heiligdom. Je zou kunnen zeggen: voor God! Hij had de Israëlieten op een wonderlijke manier de stad gegeven. Het meest kostbare was voor Hem! Maar Achan trekt zich daar niets van aan. Stiekum houdt hij goud en zilver voor zichzelf. Hij steelt. Hij steelt van God.
Zeg nu niet al te vlug: in het Nieuwe Testament is dat anders. Bij voorbeeld: Zacheüs is ook een dief, en kijk hoe eens Jezus met hem omgaat! Want in hetzelfde Nieuwe Testament leek je ook over
Ananias en Saffira. Ze lijken wel wat op Achan. Ze stelen van God en vallen dood neer.
Stelen van God. Dat is levensgevaarlijk. Er niet eerlijk vooruitkomen dat je een dief bent en ondertussen net doen alsof je God lief hebt, dat kan niet. Dat is spelen met vuur, spelen met je leven. Misschien is deze dag een laatste kans om eerlijk te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:54
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Luie handen maken arm, ijverige handen brengen rijkdom.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:01

http://www.youtube.com/watch?v=gVQFzwh1gVc
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 11:07

Donderdag 3 maart, Joz. 6: 15-22; Juichen bij voorbaat.

Is dat niet een beetje overmoedig? Juichen voordat er nog niets van de overwinning is te zien? Er is nog geen barst in de muur van Jericho te zien, er rolt nog geen steen van de torens naar beneden. De poorten zitten nog hermetisch op slot. Niets, is er te zien dat op een overwinning lijkt. En toch moet de Israëlieten juichen. Juichen bij voorbaat.
Ik denk dat deze gebeurtenis ons duidelijk kan maken wat het geloof betekent. Soms weet je niet hoe je problemen in je leven overwinnen kunt. Soms zie je er als een berg tegenop. Soms kun je gewoon niet om de moeilijkheden heen, maar je ziet geen kans om ze weg te werken. En wat dan?
De Israëlieten krijgen een vreemde opdracht: Loop er om heen! Zeven dagen lang. Ga maar om de problemen heen! Nee, niet door ze weg te wuiven, niet door net te doen alsof er niets aan de hand is. Loop er om heen in het vaste vertrouwen dat de overwinning komen zal. Hoe? Wanneer? Geen idee! Maar komen zal de overwinning – hoe dan ook. Wie zo leeft, kan juichen. Juichen bij voorbaat! Ook al is er nog niets te zien van wat komen gaat.
Om de zeven dagen doen we dat, samen in de kerk. Dan juichen we. Nee, er is nog niets te zien van de overwinning op ziekte en dood, op de machten van de duisternis. Niets? Ja, toch: er is een steen aan de kant geschoven: Pasen. En daarom zingen we: bij voorbaat!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 18:59
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Heeft iemand ervaring met het energiebedrijf OXXIO, volgens eigen zeggen de goedkoopste van Nederland?

Nooit doen denk ik. Volgens mijn zijn het oplichters.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 18:38

Ik verlang er zo naar:

http://www.youtube.com/watch?v=zc9wIzi96_E&feature=fvst
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 17:44

Ik vind het toch knap meer dan 500 reakties op een tv-programma, wil jij daar een heel jaar mee overlappen tot de volgende serie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 17:19

Woensdag 2 maart, Joz. 4: 1-7; Stenen.

Als een kind een paar jaar oud is, komt er een tijd waarin het bijna niets anders doet dan vragen. Mamma, waarom is de lucht blauw? Pappa, waarom is het gras groen? Waarom gaan we naar de kerk? Waarom moet je naar school? Waarom, waarom….?
Soms zijn het vragen waarop je geen antwoord weet. Maar soms zijn het vragen die je ertoe brengen om verhalen te vertellen, om uit te leggen waarom de dingen zijn zoals ze zijn. In het beloofde land staat een berg stenen, zomaar op de oever van de Jordaan. Een vreemd gezicht. Pappa…! Ja m’n jongen, wat is er? Pappa, waarom staan die stenen daar? Tel ze eens, één voor één. Eén, twee, drie, elf, twaalf – twaalf stenen tel ik! Ja, precies, twaalf stenen zijn het. Ik zal je vertellen hoe ze er zijn gekomen zijn. Toen jij nog niet geboren was, is ons volk door de Jordaan getrokken. Er was een weg waar geen weg was, een pad, dwars door het water. En uit de bedding van de rivier zijn deze twaalf stenen meegenomen, voor elke stam één. Begrijp je, mijn jongen? Dat is om nooit te vergeten: God maakt een weg waar geen weg is!
Stenen. Punten van gesprek. Voor vaders en moeders, voor ouderen en jongeren, voor mensen die elkaar herinneren willen aan de grote daden van God. Water, brood en wijn; doop en avondmaal. Om nooit te vergeten!

Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 3 maart 2011, 11:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:22

Dinsdag 1 maart, Joz. 1: 1-9; God met ons.

Bang voor de dood – wie is dat niet? Natuurlijk, je denkt er allemaal wel eens aan. Hoe zal dat zijn, wat zal er met je gebeuren? Je kunt er bang voor worden. Je kunt er wakker van liggen, ’s avonds in je bed. Je kunt er over dromen, ’s nachts, als je slaapt. Laten we maar eerlijk zijn: soms zijn we bang voor de dood.
De rivier de Jordaan wordt nogal eens vergeleken met de dood. Waarom? De Jordaan is een grens rivier. Aan deze kant is de woestijn. Het volk Israël in nu, voor de tweede keer, dicht bij het beloofde land gekomen. Daar ligt het aan, de andere kant. Ja, het is een goed land, een land van melk en honing. Maar wie weet hoe ze er ontvangen worden? Wie weet of ze niet worden teruggestuurd, verslagen door de vijand? De Israëlieten zijn benieuwd en bang tegelijk. Geen wonder! Nu komt er op aan. De Jordaan is de grens, de grens tussen verleden en toekomst.
Jozua, de nieuwe leider van Israël, hoort een stem. God spreekt. ‘Ik zal u niet begeven en u niet verlaten’. Dat is een moedgevend woord! God gaat mee! God houdt Zijn volk vast, ook in de grensrivier, in dit bange moment tussen gisteren en morgen. God is erbij. Je bent niet alleen.
Het is net alsof je hier al de woorden hoort die Jezus later zeggen zal: ‘In de wereld lijdt gij verdrukking, maar houdt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen!’

Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 3 maart 2011, 11:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 20:02
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Ergens gelezen:

Een oom van mij werkte met verstandelijk gehandicapten. Toen hij 60 jaar werd kreeg hij van een van die jongens een kaart met daarop de geschreven tekst: "Een hoera voor Jan!". Was hij alleen de 'a' in hoera vergeten...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 19:09
BerichtOnderwerp: Ruilhoekje

REBECCA667 schreef:
geweldig. dan moet je alleen nog nr 115. Knipoog smiley

hoe krijgen we ze bij je? de plaatjes? Lachende smiley

Ik denk per postduif Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 19:08
BerichtOnderwerp: Ruilhoekje

Heb ondertussen het hele boek vol, maar zit met een heleboel dubbele, nog interesse????????
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:01

Maandag 28 februari, Deut. 30: 1-6; Ga terug!

Hier en daar zie je het staan, bij een oprit naar de rijksweg: Ga terug!
Die borden staan daar niets voor niets. Soms gebeurt het dat iemand niet goed uitkijkt en op de verkeerde weghelft de rijksweg oprijdt. Levensgevaarlijk is dat! Spookrijders! Vandaar dat bord, als een waarschuwing: Ga terug!
De bijbel staat vol met deze borden. Bekeert u! Ga terug! Je zit op de verkeerde route! Als je zo verder gaat kom je niet waar je wezen wilt. Integendeel: je maakt alleen maar botsingen, je bent een gevaar voor anderen en voor jezelf. Ga terug!
Die waarschuwing heeft Israël ook nodig. Israël kiest heel gemakkelijk de verkeerde weg. De weg van de afgoden, de weg van de schijnvroomheid, de weg van onderdrukking en geweld. Ga terug! Zegt God. Dan zal Ik jullie helpen, jullie terugbrengen uit alle landen waarheen jullie zijn verstrooid. En zo is het gegaan, eeuwenlang. Steeds is het volk Israël verstrooid. En nog wonen er Joden in Rusland, in Amerika, overal. Maar God haalt ze terug, naar het beloofde land! Ga terug, zegt Hij. Als je luistert naar Mijn geboden en beloften zul je leven in vrede!
Ga terug! Tegen ons wordt het net zo goed gezegd. Misschien ben je op de verkeerde weg. Levensgevaarlijk! Ga terug! ‘Dan zal de Here uw God, in uw lot een keer brengen en zich over u erbarmen’.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:00

Zondag 27 februari, Deut.16: 13-17; Loofhutten.

Hutjes van loof, tenten van takken en bladeren – die maken de Israëlieten elk jaar, ter herinnering aan de reis door de woestijn. Toen woonde het volk in tenten; het was een volk onderweg, op reis naar het beloofde land. Dat moeten de Israëlieten zich elk jaar weer in herinnering roepen. En vandaar, in het najaar, voordat de regentijd aanbreekt: het Loofhuttenfeest. Zeven dagen lang woont ieder in een klein hutje, een tent van loof, achter het huis of in de wijngaard. Het is echt een feest, een vrolijke gebeurtenis! Geen wonder: God heeft Zijn volk bevrijd en wie zou daarover niet vrolijk zijn?
Maar, er is nog iets: op deze grote feesten wordt het volk ook in de tempel, in Jeruzalem verwacht. Drie keer per jaar trekt het op naar de stad van goud. Drie keer per jaar trekt het op naar de stad van goud. Drie keer per jaar zingt men de optochtsliederen, psalmen van bevrijding, lofliederen van dankbaarheid! En áls je gaat, dan neem je wat mee! Je laat het wel uit je hoofd om met lege handen voor Gods aangezicht te verschijnen. Je neemt wat mee, een offer aan God, uit pure dankbaarheid!
Drie keer per jaar, zo’n grote reis… Zo ver behoeven wij niet te gaan. De kerk is dichter bij. Maar de bedoeling is dezelfde. Samen met de gemeente Gods lof te zingen! Kerken zijn loofhutten, tenten waarin we wonen mogen, plaatsen van lofprijzing en dankbaarheid omdat we Jezus ons heeft uitgeleid uit het diensthuis van zonde en dood! En omdat onze loofhutten zo dichtbij zijn, kun je vaker gaan dan drie keer per jaar… Elke zondag, waarom niet? ‘Looft de daden, groot en goed, die God triomferend doet!’
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 ... 167 Volgende
Pagina 94 van 167