ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 ... 110 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

JONATHAN890 schreef:
Nee die keuze is er in sommige gevallen niet.
Alhoewel ik zelf gezegd heb.... dat de scheiding er zo spoedig mogelijk moest komen ??
Maar heb ik dan een keuze gemaakt of niet anders kunnen kiezen ?

je had ook je huwelijk kunnen uitzitten en je kruis kunnen dragen, had God geen bedoeling met je beproeving?
zelf was ik daarmee bezig tot ik eruit gezet werd ( op de mooiste dag van mn leven!! )
daarmee veel tijd, geld en goed humeur verspild, dus of het wijs was... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gisteravond voor de kinderen een zwembad voor in de tuin, een parasol voor Annette om met haar dikke buik uit de zon ons kindje uit te broeden en voor mezelf een duits vlaggetje voor op mn auto... laat de zomer maar komen, we zijn er klaar voor!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 19:02
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

VISSER278 schreef:
Het is maar te hopen dat er gisteravond niet te veel duitsers gekeken hebben naar nederland- Ghana.
Denk dat duitsland last krijgt van overstromingen . Al die duitsers pissen in hun broek van angst als ze nederland zien voetballen.

Ghana is een echte voetbalnatie he, vergelijkbaar met Brazilie... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 18:03
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

Euh.. tja... nou.. kijk.. Verlegen lachende smiley

Ik ben natuurlijk duitser.... dus ik trek nog geeneens een oranje onderbroek aan..

Op mijn auto wappert een stoer duits vlaggetje (misschien kan Annette daar een foto van uploaden of downloaden... ik ben daar n generatie te oud voor)

Mijn nieuwe bril zie je op mijn profielfoto Coole smiley met zonnebril
In zwart rood geel staat daar het woord TOOR hetgeen inhoud doelpunt.
Aangezien wij duitsers de nieuwe wereldkampioen worden, zal dat vaak geroepen gaan worden Coole smiley met zonnebril

Ohja.. ff wat anders.. hartelijk dank voor de 4 punten die wij van jullie kregen bij het eurovisiesongfestival (wederom een event dat WIJ hebben gewonnen trouwes Coole smiley met zonnebril )
maarre.. ik heb geen nederlandse inzending gezien de laatste jaren... doen jullie niet meer mee of zingen jullie net zo slecht als jullie voetballen??? Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 22:32
BerichtOnderwerp: we zeggen gedag

CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af waar je je mee bemoeit. En ik vraag me nog meer af waarom je meteen al dit oordeel klaar hebt. Als je nergens van af weet, zou ik maar gewoon eens mijn mond houden.

Ik denk dat ik WEL ergens van af weet, dus ik neem aan dat ik wel mn mond even mag opentrekken. Coole smiley met zonnebril

en dat doe ik nu dan ook maar es ff Coole smiley met zonnebril ......

Op mijn initiatief is vorig jaar de woning van Henk stevig opgefrist.
De werkzaamheden zijn door enkele cm-ers uitgevoerd waarbij ik vooral Inka en Rellok wil noemen.
Het benodigde geld is door diverse leden van CM bijeen gebracht.
De gulle gevers zijn bekend bij Henk.
Ook mensen die niet de financiele mogelijkheid hadden iets te geven, hebben via mail, chat of forum leuk en spontaan gereageerd.
Ik ben nog steeds trots op dit project!!
Vooral omdat we dit SAMEN hebben gedaan.

Let wel, Henk heeft nergens om gevraagd.... we hebben dit door zn strot geduwd eigenlijk.
Henk heeft via het forum iedereen bedankt. Mogelijk ook nog via mail en-of chat.
We hebben geen contract met Henk afgesloten dat hij verplicht 3 jaar op cm moet blijven, we hebben geen contract dat hij op forum en chatbox actief moet blijven, we hebben geen contract dat hij iedere mail moet beantwoorden en we hebben zeker geen contract dat hij dikke vrienden moet blijven met wie dan ook.

Dat we Henk geholpen hebben was uit naastenliefde, niet om er een vriendje bij te kopen. (hoop ik )

Door de actie is Henk wat meer uit zijn isolement gekomen en heeft zijn passieve levensstijl kunnen omzetten in een actieve.
Dat hij dit topic met deze boodschap heeft mogen starten bewijst juist dat onze inspanning optimaal doel heeft gehad!!!!!!!

Ik vind het fantastisch dat God hem een zetje heeft gegeven de goede kant op, Henk mag weer ervaren dat hij leeft, dat er mensen om hem geven.
Sandra is nu zijn partner en gaat met hem verder, wij op cm zijn de schepen die voorbij gevaren zijn in de nacht.

Henk, Sandra, ik hoop dat jullie nog eens aan je cm-tijd terugdenken met dankbaarheid aan God dat HIJ jullie voor dat moment waarop het nodig was, vrienden heeft gegeven.
Voor mezelf kan ik zeggen dat ik trots en dankbaar ben een gereedschapje in ZIJN hand geweest te zijn.

Het ga jullie goed! Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 19:16
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)

JONATHAN890 schreef:
ik sprak afgelopen paar dames op chat...die mij dit verhaal ook al vertelden.
Ze waren zooooooooo blij dat die man opeens weg moest.
Alleen ze waren net niet zo bot om dat te zeggen.

Nou nu weten ze t dus dat het een wederzijdse ....geen bal aan date was

goed te horen dat het ze geen trauma heeft opgeleverd Lachende smiley
tevens ben ik blij dat ze hun ideaalbeeld van hun droomman drastisch naar beneden hebben bijgesteld en nu met mannen als jij praten.
sommige vrouwen vinden hun man nu eenmaal niet in de eredivisie maar moeten genoegen nemen met iemand uit de grijze middenmoot of zelfs uit de kelders van de laagste divisie... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
ik hoop oprecht dat 1 van hen het geluk bij jou kan vinden Knipoog smiley

En even WEL serieus... ik wens jou en je kinderen deze week veel sterkte toe met het verwerken van oma's overlijden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 19:07

CHATULIEM619 schreef:
Wat weer een overdreven reacties hier. Iedereen zit meteen op de kast omdat ik durf aan te geven dat aan een echtscheiding altijd twee verhalen zitten. Zelf heb je in eerdere bijdragen toegegeven dat je ook fouten hebt gemaakt tijdens je huwelijk, Annette. Waarom dan meteen weer doen alsof je van het ergste beschuldigd wordt hier? En hou maar op over de toon van de bijdrages hier, want het hangt me echt de strot uit. Zo meteen durft niemand meer iets te zeggen, omdat ze bang zijn dat ze iemand anders bezeren.

Ik beloof plechtig dat ik gewoon door zal gaan met op MIJN manier reageren. Coole smiley met zonnebril
Als ik onbedoeld iemand kwets, heb ik dat nooit bedoeld. Clown smiley
Als ik ongewild iemand kwets, heb ik dat nooit gewild. Clown smiley

Pieter, die het allemaal wel prima vind en het wel grappig vind dat iedereen zo snel gepikeerd reageerd omdat het anders zo saai zou zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:00

CARIEN982 schreef:
Pieter... wat zeg je mij nou????
dus je werd niet weg geroepen?

toene...... dat had ik echt nooit van jou gedacht! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

tja... ik had ook verwacht dat je WEL een lekker ding was en die foto van je hond was... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 17:47
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARISKA601 schreef:
hier ook Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

jij was niet weg, jij lag in je nest Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 17:40

HANNAH810 schreef:
nou makie mu nieuwsgierug.......... Knipoog smiley

ik zal het verhaal uit eerste hand vertellen...

ik heb 2 mobiele abonnementen, 1 via kpn met een nederlands nummer, en 1 via vodafoon met een duits nummer.
Dates regelde ik over t algemeen vrij vlot, soms al binnen een week na de digitale kennismaking.
Zeker bij de dates zonder foto had ik altijd mn nl nummer ingeprogrammeerd in mn duitse mobieltje.

Het is enkele keren gebeurd dat een date zooo tegenviel dat ik maar 1 ding dacht: Waar is hier de nooduitgang!!! Geschokte, onthutste smiley
Om dat op een nette manier te doen, belde ik vanuit mn broekzak het mobieltje in mn borstzak.
Daarna begon ik een gesprek met de "medewerker" die mij belde Geschokte, onthutste smiley , dat gesprek ging ongeveer als volgt:

Ja, Pieter hier
---
Ja hallo
---
hoezo, de machine staat stil?
---
heb je de reset gedaan?
---
krijg je m echt niet aan de gang dan??
---
ik dacht dat jij meer herses had!!
---
ja, maar het MOET nu afgemaakt worden, we hebben een levertijd, weet je nog!!
---
okee. bedankt voor t verpesten van mn uitje, ik kom er aan en los die storing zelf wel weer op!!

Hierna verontschuldigde ik me bij de dame in kwestie en nam overhaast de nooduitgang en reed met gierende banden weg Coole smiley met zonnebril
Want tja, zaken gaan voor t meisje he Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 23:10
BerichtOnderwerp: Geld

IMRE695 schreef:
Hoeveel geld heeft een christen eigenlijk nodig voor zichzelf en voor zijn gezin?

dat mag die christen zelf uitmaken... heeftie tekort dan een krantenwijk erbij, heeftie teveel, kan hij opsparen of weggeven.

het leven is zooooo simpel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 22:57

MARIANNE129 schreef:
de plannen van de vvd dan vreselijk gewoon, bezuinigen op alle uitkeringen, ben je ziek, ben je weduwe of weduwenaar, ben je met een handicap geboren, nou ja, pech gehad. Chat ik begrijp werkelijk niet hoe jij dit soort uitspraken durft te doen als christen.

Ik zeg niet dat het zondig is om geld te hebben, maar ik zeg wel laat de sterkste schouder het zwaarst tillen. En aangezien ik vrij redelijk goed op de hoogte ben van de belasting aangiften kan ik dus ook zeggen dat wanneer je zoveel verdiend dat je van de 5 dagen inkomen er 3 moet afstaan aan de belasting, je van de 2 dagen die je nog voor jezelf werkt zo veel overhoudt dat de meeste mensen er alleen van kunnen dromen om dat bedrag maandelijks netto uit te kunnen geven.

Marianne, (sorry Thomas ik neem een keer je stokpaardje over) die NOOIT op een partij zal stemmen die de bezuinigingen wil doorvoeren ten koste van de zwakkere in de samenleving.

Ik zou hier zoooooooo graag op willen reageren...
Uitleggen dat VVD best meevalt....
Vertellen dat CU een roversbende is...

Maar ik vind het ff goed, ik woon gelukkig niet meer in Nederland en ik hou me maar vast aan het gezegde dat iedere bevolking de regering krijgt die ze verdiend... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 22:47

ZINGA672 schreef:
Wat zou jij doen Pieter als Jezus jou zou vragen alles te verkopen en aan de armen te schenken? Stèl dat Hij, of een engel vannacht, aan je bed staat en jou meedeelt dat Hij een geweldig karwei voor jou heeft (met je gezin uiteraard) 'ergens' op een vuilnisbelt. Voor wie of wat zou je kiezen?

GrZing!

Ik vind dit een onzinnige, zo niet stompzinnige vraag eigenlijk...
Maar goed, voor het belang van de discussie zal ik een antwoord geven.

Als ik in de huidige economie alles hals over kop zou verkopen, kan ik maar weinig armen vrolijk maken.
Sterker nog, ik creeer er naast mn eigen gezin nog wat arme gezinnen bij.
Want ja, dat personeelslid van 49 met reuma zal wederom niet makkelijk een baan krijgen en aan mn andere werknemers kleeft ook een vlekje.
Ook zij zullen over een jaartje dus de bijstand inrollen.

Maar goed, dat zal jou en die engel allemaal een zorg zijn. Want het enige waar het in jouw vraagstelling om gaat is of ik gehecht ben aan mijn levensstandaard.
Antwoord is nee, ben ik niet aan gehecht. Tweemaal eerder in mijn leven heb ik een vermogen opgebouwd en ben ik in mn blote kont geeindigd.
Ik weet dus dat het allemaal betrekkelijk is en ik weet dat ik met mijn DOOR GOD GEGEVEN capaciteiten dit trucje wederom uit kan halen.

Gelukkig heb ik weer wat geleerd hier.
Ik had mezelf niet als voorbeeld mogen nemen op dit forum, ik had anoniem moeten blijven en meepraten met veel anderen.
Moeten getuigen dat een ware christen bij voorkeur net ff boven de armoegrens leeft.

Sorry hoor dat ik een welvarend leven heb, sorry dat ik mijn vrouw en onze kinderen kan geven wat ze nodig hebben.
En vooral sorry dat ik getuigd heb op dit forum dat ook een christen kan genieten van wat hij met hard en lang werken heeft verdiend.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 20:51
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

LEANNE226 schreef:
Dan is de trip naar Tokio voor Maris en neem ik wel genoegen met wat er dan nog over is Engeltje smiley

jij neemt het hele korps mariniers leanne???? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 19:41

IMRE695 schreef:
Ik stop hier. Kennelijk verneder jij graag mede-gelovigen op een christelijke site. Kom maar Henk, hier heb je ook mijn andere wang...

Hier heb jij MIJN andere wang Imre.... Want hieronder kunnen we lezen hoe jij bij mij exact hetzelfde doet waar je Henk van beschuldigd....

Imre, die denkt dat het christelijk gehalte van een Pieter in een vingerhoedje kan, maar van Henk wel andere dingen had verwacht, vooral na zijn mail aan mij, of ik wilde stoppen met flauwe grappen makenin serieuze topics van anderen.

Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 19:37

FRANKIIE208 schreef:
Het is moeilijker voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan dan voor een kameel door het oog van de naald.

Handig als je het heb, maar het is zonde als dit het belangrijkste in je leven zou zijn.

Deze tekst word zoooo uit zn verband gerukt dat het schunnig begint te worden deze te gebruiken. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 17:28

JONATHAN890 schreef:

Hoe zie jij dat dan Pieter?

Bij mijn eerste huwelijk is er een rk inzegening geweest. Bij mn tweede huwelijk een pkn inzegening.
De eerste keer dacht ik dat ik de ware had, dat dacht ik bij de tweede ook.
Het verschil ligt hierin dat ik dat nu nog steeds denk en de eerste keer vrijwel vanaf dag 1 mn twijfels had hierover.
Maar in beide gevallen heb ik geen schriftelijke toestemming gevraagd, noch op wat voor wijze dan ook een bevestiging van boven ontvangen dat het O.K. was ofzo.
Wat ik trouwens zelf heel erg jeukopwekkend vind zijn de mededelingen over mijn huwelijk die iemand anders van boven ontvangt.
Je kunt vooraf bidden tot je een ons weegt, als je in het huwelijk nergens aan werkt, loopt het toch fout af.
Je kunt ergens een goed gevoel bij hebben, je dient er desondanks beiden aan te werken, alleen bidden is onvoldoende.
Ora ET Labora: Bid EN Werk
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 17:18

IMRE695 schreef:
Even een harde stelling: als je niet zo goed bent in mailen of een mailcontact opbouwen, waarom ga je dan überhaupt op dit soort sites.
Er zijn alternatieven, zoals speeddaten, Boer zoekt vrouw of gewoon een ouderwets huwelijksbureau in de arm nemen.

Imre, die best een cursus mailen-op-datingsites voor beginners zou willen organiseren.

Coole smiley met zonnebril

jaja... een cursus gegeven door iemand die zelf nog vruchteloos op deze site zit Geschokte, onthutste smiley
kijk... als ik nou een cursus dates regelen zou organiseren, dan weten de cursisten in elk geval dat ze les krijgen van de meester Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:21

Ik vind het vooral zonde dat mn 1e huwelijk nog zo lang geduurd heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:27

MARISKA601 schreef:
1 Timoteus 6:10

Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.

De hele context gaat over het gevaar van rijkdom

Wat is nou geldzucht??
Ik verdien goed, kan "leuke" dingen doen, in de ogen van sommigen ben ik daarom misschien geldzuchtig.
Zelf zie ik dat niet zo.
Ik vind het leuk om een bedrijf op te bouwen en binnenkort ook uit te bouwen. Het was een kick om de techniek onder de knie te krijgen, klanten tevreden te houden en lekker zaken te doen. Het is het spelletje waar ik van geniet.
Over een paar weken komen nieuwe machines. Een nieuwe fabriek in de bestaande fabriek, dat gaat weer spannend worden!
Krijg ik het opnieuw voor elkaar om op een nieuw gebied weer een betrouwbare leverancier te worden, word het een renderende onderneming?
De tijd zal het leren! Smiley die vol vragen zit
Ondertussen bouw ik met Annette een nieuw huis dat in maart klaar zal zijn en word eind oktober ons kindje geboren. Verliefde smiley
Er gebeurd veel en er zal best zat tegenzitten, maar ik kan het niet laten, mn werk is mn hobby.

Uitgangspunt is uiteraard dat ik met 2 fabrieken meer geld verdien dan met 1, das logisch toch.
En ja, ik rij een grote snelle auto die niet iedereen kan betalen, maar dat is het jongetje in mij. Verlegen lachende smiley
Maar om nu te zeggen dat ik geldzuchtig ben?
In mijn optiek ben ik een gelukkig mens omdat ik met een fantastisch thuisfront achter me, iedere dag mn hobby kan beoefenen!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 00:52
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

MARIO216 schreef:
Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk dat sex buiten het huwelijk niet mag, zelfs verboden. Lijkt mij heel duidelijk, toch?

tja, maar cross had het over lekker, niet over legaal of illegaal Knipoog smiley
want wat er in de bijbel staat is inderdaad duidelijk hoor!
ik ben dan ook keurig getrouwd Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 00:19

JONATHAN890 schreef:
ok...dan ga ik ff ook lekker off-topic doen.

ik vind dat je wel weer heerlijk ongenuanceerd bot uit de hoek komt.

Suus die alleen maar laat weten, dat ze het fijn vind dat Henk en Sandra stappen in hun leven maken. Maar daarbij alleen zegt dat ze het kontakt gemist heeft.

Belangrijkste is toch dat ze Henk en Sandra geluk wenst.

De conclusies die jullie hier weer aan vast maken slaan echt helemaal nergens op. Ik lees in Suus haar reacties helemaal geen trap na geven.
Dat trap nageven lees ik echter wel van jou.

En ik begrijp de reactie van Sandra206 wel, die zegt met wat opbouwende woorden, dingen tegen suus.

Suus verduidelijkt na die reacties eea nog door nogmaals Henk en Sandra geluk te wensen.

Jammer dat je daarna moet trappen.

ik hoop dat jij eeeeeeeeeeeeens gaat leren dat christen zijn ook liefdevol zijn betekent

das jouw mening, mag jij best hebben van mij. Coole smiley met zonnebril
en wanneer ga jij leren dat christen zijn niet alleen knuffelen is?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:36
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

CROSSROAD317 schreef:
Het topic gaat over "sex voor het huwelijk".

Volgens mij net zo lekker als in het huwelijk ...... Lachende smiley

en erna? of er buiten?
vragen vragen vragen, maar te weinig antwoorden... Gefrustreerde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:30

SUSANNAH475 schreef:
Jammer vind ik het dat je op deze manier reageert Sandra (dat geldt trouwens ook maar in mindere mate voor Annette)... ik vind het wel gemakkelijk om er dingen over te zeggen, zonder te weten hoe en wat...
Henk heb ik inmiddels een privemailtje gestuurd om e.e.a. te verduidelijken...
Ik wens hen alleen maar alle goeds in hun leven toe... Kussende smiley

Als jij de reacties van Sandra en Annette ongewenst vind, had je zelf niet zo moeten reageren op een forum.
Je weet zachies an dat hier op stukjes gereageerd word.
Zelf mag jij schijnbaar wel Henk een trap na geven, maar als iemand daar wat over zegt heeft die persoon er niets van begrepen en is het dus niet leuk dat dat op een openbaar forum gebeurd???
Jij had dat verduidelijkende privemailtje beter direct naar Henk kunnen sturen ipv op het forum te reageren.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeer iets geleerd Sus.

@ Henk en Sandra:

Veel geluk samen, het was een bijzonder iets om jullie gekend te hebben en in Henk zn huis geklust te hebben!
Het was een gezamelijke CM onderneming waar velen aan bijgedragen hebben.
Hiermee hebben wij op CM het verschil kunnen maken en ook in de praktijk daadwerkelijk iets voor een ander mogen betekenen.

Het ga jullie goed!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:19
BerichtOnderwerp: Het christendom en andere geloven

MARIO216 schreef:
Mario, die vindt dat jij een hele slechte baas bent.

Mijn werknemers denken daar anders over Mariootje... en die maken mij dagelijks mee. Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:17

IMRE695 schreef:
Beste Pieter,

Volgens mij heb je mijn punt gemist. Zolang als je meedraait op deze planeet weet je toch dat er een aantal vrije dagen vaststaan per jaar: christelijke feestdagen en (dat verschilt per land) een aantal nationale feestdagen of de 1 mei-viering. Kortom, als je een eigen bedrijf hebt, dan weet je toch dat je mensen een aantal dagen per jaar vrijaf hebben. Smiley die vol vragen zit

Als ze niet weten waarom met christelijke feestdagen, dan ligt er voor jou als christelijke werkgever, die eigenlijk niet wil dat andere mensen voor eeuwig verloren gaan, een dankbare taak om je werknemers iets te vertellen over Christus die gestorven is voor onze zonden. Ik neem aan dat je dat wel durft en dat je hart daar ook naar uitgaat als gelovige hier op CM en in je dagelijks leven. Lachende smiley

Verder heb ik geen medelijden met jou: huwelijksreis, nieuw huis, baby op komst; we hebben het allemaal meebeleefd hier op CM. Je hebt kennelijk genoeg vertrouwen in de (economische) toekomst. Ik gun het je van harte! Maar dat piepen door ondernemers als hun mensen een (extra) dagje vrij hebben, dáár word ik pas echt sarcastisch van. Verlegen lachende smiley

Imre, die best begrip heeft voor het vrije ondernemerschap, maar zich als ZZP-'er-in-wording ook bewust is van de risico's.

Ik heb jouw puntje niet gemist hoor, ik weet dat er vrije dagen zijn en dat is ook goed.
Je hoeft ook geen medelijden met mij te hebben, ik heb het goed, zowel in mn relatie als financieel.

Wat mij nou steekt is dat jij dat extra dagje vrij ziet als: dat moet toch kunnen.
Waarom moet dat dan automatisch op kosten van de werkgever.
Als er zoveel behoefte is aan die extra dag kan dat toch ook onbetaald?
In deze tijd waarin andere ondernemers het wel zwaar hebben, ik ken er zat die zwaar verlies draaien, word er door de vakbonden toch weer gewoon over loonsverhoging gesproken.
Waarom leveren in de moeilijke bedrijfstakken het personeel niet ook es n beetje in? Solidariteit is toch zo belangrijk? of is dat eenrichtingsverkeer?
Ik zag deze week die Rouvoet met droge ogen verklaren dat de werkgever wat hem betreft de eerste 6 maanden ww gaat betalen....
Ik hoop dat andere kiezers dit ook gehoord en begrepen hebben... arm nederland als die malloot weer in de regering komt!!
In mijn bedrijf is nog nooit door iemand om loonsverhoging gevraagd... toch krijgen ze regelmatig verhoging.
Als het bij mij regent, druppelt het ook bij mn personeel, ik ben geen Scrooge.

Ik wens je veel sucses bij je nieuwe zzp carriere en als ik wat voor je kan doen, gewoon ff mailen he!!
De eerste tip is bij deze gratis: begin indien mogelijk nooit aan personeel, hou de uitvreters buiten en date iedere week een CM spetter voor de nodige afleiding Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 21:48

IMRE695 schreef:
Typisch een werkgeversstandpunt. Een kleine middenstander met een kruideniersmentaliteit. Boze smiley
Als je je personeel geen vrije dag kunt geven, lees als ondernemer kunt veroorloven om ze vrij te geven, dan stop je toch lekker en je neemt zelf een baas. Dan ben je ook lekker doorbetaald vrij met zulke dagen en kun je wellicht nog in het vorstverlet ook en dan lekker zwart bijklussen.

Imre, die vindt dat ondernemers niet moeten zeuren. Want het is hun eigen keuze! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

De VOC mentaliteit is idd ver te zoeken heden ten dage... Boze smiley
Natuurlijk ga ik niet voor een baas werken.... ik haal mn zwarte centjes toch wel binnen, kan een villa bouwen, vette bmw met 232pk rijden en net zo vaak op vacantie als ik wil.
Weet jij trouwes wat n kick het geeft in mn fabriek te zien hoe personeel zich afbeuld om mijn luxe te betalen??

Pieter, die vind dat werknemers ook hun verantwoording moeten nemen, hard werken voor de baas want als het bij de baas niet regent zal het bij hun ook niet druppelen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:57
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

MARIO216 schreef:
Dat is een voetbaluitdrukking Tess. Van de Stamgasten van Toon

Euh... als stripoloog wens ik jou graag even te verbeteren...
ik heb ALLE exemplaren van de Stamgasten, zowel als ALLE literaire hoogstandjes van FC Knudde.

De gevleugelde uitdrukking "tikkie trug, Jaap" is wel degelijk afkomstig uit de reeks FC Knudde.
De zin werd voornamelijk gesproken door Dirk, de doelverdedigert.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:49
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg

MARIJAN072 schreef:
Of het leven op CM Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley Knipoog smiley Lachende smiley

yep Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:46
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

MARIEKE897 schreef:
En toch heb ik wel in zo'n situatie gezeten, en ja dat is moeilijk! Maar wat doe je dan als je wel met die persoon verder wilt? Als houden van alles met de deken der liefde bedekt?
Laat ik het er op houden dat het een wijze levensles was.. Engeltje smiley

Marieke (die nooit de eerste steen zal gooien Knipoog smiley )

Natuurlijk is dat een lastige situatie, toen ik de eerste keer trouwde hadden mijn vrouw en ik een gelijkwaardig opleidingsniveau.
Zij ging, met al mijn support overigens, verder leren en werd register-accountant.
Voor haar werd, mede door haar narcistische inslag, het contact met minder geleerde mensen steeds moeilijker.
Het is in de relatie nooit een probleem geworden, maar zeker in de verschuiving van de vriendenkring zag ik toch de arrogantere invloed van haar.
Maar goed, het kan ook goed gaan hoor...
Mn moeder trouwde als boerendochter met een boerenzoon die zn vader niet wilde opvolgen maar zakenman werd.
In het hele proces van junior-vertegenwoordiger naar internationaal zakenman, compleet met veel buitenlandse contacten, diners etc. is zij meegegroeid met het niveau waarop mijn vader kwam en de relatie heeft er niet onder geleden. Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 ... 110 Volgende
Pagina 94 van 110