Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 18:51
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
wel eens van simon van syrene gehoord mar? zijn kruis werd gedragen door zijn Heiland, en toch droeg hij het kruis mee! een leven met God ontkomt niet aan kruisdragen, denk ik. jezelf verloochenen om Zijn wil te doen is niet altijd de gemakkelijkste weg. bovendien kost het strijd (moeite); tegen je eigen behoeften in handelen, omdat je anders de Heilige Geest in je leven blokkeert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 13:34
Onderwerp: voorziening
|
|
|
misschien door een link naar een oplossing te plaatsen, zinga? op die manier kunnen mensen anoniem blijven, en misschien toch een oplossing vinden, net als bijv de link van manna die tussen bovenstaande reacties is opgenomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 11:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Daar heb je nog geen brood mee op de plank Hannah....... Las pas in de krant dat er een ontzettende toename van mensen is die gebruik moeten maken van de voedselbank.....trieste ontwikkelingen toch? |
ook in dat geval heb je dus geen honger meer, willemijn; natuurlijk is het fijner te geven, dan om te ontvangen; ik denk echter dat als er staat; uw brood en water zullen gewis zijn, dit heeeeeel anders voelt, dan wanneer er biefstuk met een port-sausje op tafel wordt geserveerd; (brood en water is nog zonder pasta ook loes!!....... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 11:20
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
vanmorgen hoorde ik een erg mooie "kreet" het symbool van een leven met God is geen "kus" maar een "kruis".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 13:16
|
|
|
het antwoord op je gebed staat al in psalm 37, princess; nooit heb ik de rechtvaardige verlaten gezien; noch zijn kinderen zoekend naar brood.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 23:54
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Ik heb drie inmiddels volwassen kinderen en door de jaren heen al het één en ander met hen meegemaakt. Een voorbeeld; net voor Sinterklaas was er in het winkelcentrum hier een sinterklaas die de zaak entertainde door met kinderen in gesprek te gaan. De kinderen mochten soms iets vertellen en andere een liedje zingen. Zo ook mijn jongste dochter. Hoe heet jij. Kirtsten, dat is een mooie naam. Enfin het werd afgelsoten met kan jij ook nog een liedje zingen voor sinterklaas. En ja hoor mijn dochter zette uit volle borst psalm 42 in. Waarop de sinterklaas antwoorde enigszins verbouwereerd af hechte met "dat is ook een mooi liedje". |
ze had gekker kunnen kiezen.............. men noeme dit; "worden als een kind"; oftewel; straatevangelisatie vanuit het hart!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 15:46
Onderwerp: Renske en Bull.........
|
|
|
RENSKE067 schreef: | |
leuk om jullie zo stralend te zien! van harte gefeliciteerd, en veel geluk gewenst samen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 08:38
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Goeiemorgen!!!!
De zon schijnt(ergens op de wereld) Troost ligt in een klein gebed("help" is genoeg) Ook vandaag mogen we opnieuw beginnen(en als dat niet lukt doe je morgen een nieuwe poging)
Don't grieve for me, for now I'm free! I follow the plan God laid for me. I saw His face, I heard His call, I took His hand and left it all... I could not stay another day, To love, to laugh, to work or play; Tasks left undone must stay that way. And if my parting has left a void, Then fill it with remembered joy. A friendship shared, a laugh, a kiss... Ah yes, these things I, too, shall miss. My life's been full, I've savoured much: Good times, good friends, a loved-one's touch. Perhaps my time seemed all too brief— Don't shorten yours with undue grief. Be not burdened with tears of sorrow, Enjoy the sunshine of the morrow.
Gr."I will choose to smile!" Leanne |
das nog eens een gezellig goedemorgen, leanne! met een bakkie koffie erbij een hele lap sunshine.......
have a sunny dayl!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 14:00
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik ben er ook pas achter gekomen en dat prijskaartje ik zou het niet weten. Misschien dat eerdaags de rekening wel gepresenteerd wordt. |
weinig kans op, carien.........teveel kale kippen verwacht ik!
wist u dat.........carien nogal van plagen houd?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 16 oktober 2010, 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 13:42
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik denk dat het wel mee valt Gert,ik vind het er best gezellig. Soms krijg ik wellis commentaar dat ik teveel zeg Daar trek ik mij dus lekker niks van aan, ik vind het wel een beetje raar, dat degene die mij erop aan sprak, zelf de hele avond zn mond houd, daar is een chatroom toch niet voor? En je bent niet verplicht om in de chat te komen, als ik geen zin heb blijf ik gewoon weg daar, wat bijna niet voor komt. |
babbelen we gewoon samen lustig door, carien...........gesellug toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 13:09
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Vanmorgen wakker worden in mn eigen bed naast mn snurkende echtgenoot, heerlijk!!!! |
hoe mooi kan het leven zijn, annette!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 13:07
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik ben hier nu een paar maanden en ik heb het toch echt niet zo ervaren. Ligt dat dan aan mij of zo? Hoewel ik nooit chat, da's waar. Maar in het forum beleef ik het niet zo iig. |
het is denk ik een kwestie van oorzaak/gevolg, josina; zelf geef ik commentaar, ook in de chatbox, wanneer een discussie kwetsend kan worden, voor mijn gevoel. ook bij schutting-taal, of schutting-nivo kan ik wel eens pittig uit de hoek komen, aangezien je denk ik van een christen meer fijngevoeligheid zou mogen verwachten, dan een ruzie-toon en platvloerse woorden.
misschien kom ik daarmee wat pittiger over, dan ik in het dagelijks leven ben, maar dat zij dan zo.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 21:52
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Zacht & zoet; zal wel vrouwelijk zijn denk ik
Ik had je een doos kussies beloofd de volgende x dat ik je zie...
(moet ik er niet te lang zelf mee in de trein zitten )
GrZing! |
haha, ik snap em eindelijk........ je rijd er twee maal daags langs? chocolade bruin huidje? tintelingen op je tong?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 21:36
Onderwerp: Esther 10-10-'10
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En daar is ze dan:
|
ahhh ikke ben jaloers!! (nee, niet op je bevalling)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 15:35
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Hannaaaaaaaaaatjuh.....
Fijne fujajaadach... wat ervan rest tenminste (ben een beetje laat geloof ik )
Ik kan niet zulke mooie plaatjes plaatsen, maar je houdt 'n RL plaatje van 'n pannenkoek tegoed oké?
GrZing!
Oh ja; en een kus van L. Heleboel kussjes van L. |
ehhhm........dit vraagt om uitleg; mannelijke of vrouwelijke L? ikke nie snap nie...........?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 10:53
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
het is op een rituele manier geslacht jolan; op dezelfde manier als vroeger de germanen ook hun vee slachtten.... het is niet opgedragen aan allah of zo iets, voor zover ik weet smaakt het ook heeeeeeeerlijk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 09:42
|
|
|
roos; zijn we nou op dezelfde dag jarig? grappig!! van harte, meid, en ik hoop dat jullie met elkaar een fijne dag hebben... geniet ervan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 09:02
|
|
|
whoeps, dat is nog eens wat anders dan "er is er één jarig" voor je zelf zingen op de vroege morgen; maar ja, anders moet de kleine meid zo alleen zingen, he? overigens ligt mn postvak ook al vol met taarten, kaarsten en gelukswensen; dank je wel allemaal.......
(ik wordt er nog verlegen van!! en dat wil wat zeggen!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 08:43
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
Ik heb geleerd op een nacht van gebed, om te bidden voor hen die verkeerd bezig zijn (het ging over een vraag van christenen in Noord Korea, die gebed vroegen voor hun beulen omdat zij wel gered zouden worden en de beulen niet als die zo door zouden gaan. Zo ook is het onze opdracht om voor hun te bidden en dat ook de extremisten aangeraakt mogen worden door de Heilige geest, want wij kunnen alleen maar werktuigen zijn van god en zullen op eigen kracht niets kunnen uitrichten.
We hebben Feike ter velde (4 avonden)gehad om over de eindtijd de praten, hij zei ontvang hen vriendelijk en gedraag je als goed christen, behandel hen met de liefde, die Jezus ons voorschrijft. Laat hun zien wie en wat Jezus werkelijk was, dat is beter dan bang zijn. .[/quote]
ik denk inderdaad dat angst niet nodig is; mensen kunnen immers geen milimeter verder gaan in het kwetsen van medemensen, dan God hen toelaat? Hij is de Almachtige, Hij waakt, Hij bestuurt, en Hij beschermt ons. wat ik wel eens denk; wanneer je met Hem leven mag, heb je het hier op aarde zo goed als mogelijk, en na dit leven volmaakt met Hem; beter kan toch niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 08:55
Onderwerp: God straft de mens niet
|
|
|
ik heb er andere gedachten bij; inderdaad riepen de mensen; Zijn bloed kome over ons en onze kinderen; een paar uur later stonden zij onder het kruis, waar de Heere Jezus bad; Vader, vergeef het hun, zij weten immers niet wat ze doen? ik denk dat je ervan mag uitgaan, dat de gebeden van de Heere Jezus verhoord zijn, als je het hogepriesterlijk gebed in johannes 17 leest.
toch is het bloed van Christus over het joodse volk gekomen, kijk maar eens naar de pinksterdag, waar drieduizend mensen tegelijk tot bekering kwamen; allen in genade aangenomen, door het offer op golgotha! het bloed kwam dus niet op een straffende manier over het volk; maar op een zegenende, verlossende manier!!
zo wonderlijk is onze God; Hij had ons lief toen wij nog vijanden waren, en gaf Zich over voor ons, terwijl wij nog niet naar Hem vroegen; wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 17:54
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Tja , zal ik maar zwijgen over onze grapjes |
ik kreeg er pas nog één over de prive mail;
Een belg zegt aan zijn hollandse vriend : 'Ik ken een truukje om gratis te gaan eten.'. 'Fantastisch zeg,' zegt de hollander, hoe doe je dat ? 'Ik ga naar een restaurant, zet mij neer en ik bestel een voorgerecht, een hoofdschotel (met bospaddestoelen..... ) en een dessertje, dan neem ik mijn tijd met een koffie en een cognac. Vervolgens wacht ik tot sluitingstijd. Als bijna alle stoelen op de tafels staan komt natuurlijk de ober vragen of ik wil afrekenen. Dan zeg ik hem Maar ik heb al afgerekend met uw collega die reeds vertrokken is. En klaar is Kees.' 'Geweldig, gaan we dat morgen eens uitproberen ?' vraagt de holandse vriend. Zoals afgesproken gaan ze 's anderendaags op restaurant en alles verloopt zoals verwacht. Tegen het sluitingsuur komt de ober en vraagt of ze willen afrekenen. De belg antwoordt : 'Excuseer, maar wij hebben al betaald aan uw collega die reeds vertrokken is.' Waar de hollander aan toevoegt : 'En we wachten nog altijd op ons wisselgeld..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 17:44
Onderwerp: Esther 10-10-'10
|
|
|
eindelijk..........zucht......
van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meid; en een opluchting dat moeder en kind het goed maken!! sterkte nog bij t opknappen annette; geniet van jullie kleine meisje!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 22:35
Onderwerp: Remco Hakkert in concert
|
|
|
zet mij ook maar op je lijstje, joelle, onder voorbehoud dat ik oppas kan vinden.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 19:41
Onderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
|
|
|
CARIN303 schreef: Anoniempje was vast de ideale vrouw, je weet wel, lang blond haar,benen die niet van ophouden weten en een glimlach waar je spontaan duizelig van wordt! Jammer dat je haar gemist hebt
rianne 544 schreef; Deze keer kom ik wel
en toch blijf ik die vierde foto van je duizelingwekkend gevaarlijk vinden, rianne; wachtlijst ten spijt; mailbox of niet.......... WARNING; she is DANGEROUSSSSSS........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:06
Onderwerp: annette
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hierbij even een update van mijn kant...
Annette en ik waarderen het meeleven enorm!!
Maar goed... De bevalling gaat zeer moeizaam. Ik blijf echter hoopvol dat het vlot gaat |
pfffffffft..........wel adem blijven halen hoor!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 09:20
Onderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?
|
|
|
pff, arme annet............ en arme pieter............
t loopt niet echt vanzelf geloof ik!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 21:39
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
NAOMI695 schreef: | oooh das heel eenvoudig opgelost hoor ik ben de vriendin van smulpotje dus word ie een beetje boos en beroerd als iemand anders mij een plaatsje in zijn auto aanbiedt terwijl ik juist mijn horizon wil verbreden en gezellige contacten op wil doen gewoon gezellig ... |
oohhhwwwww, nee he, naomi; en dat werkt als een rode lap? hahaha, hij is wel erg zuinig op je denk ik! een gezellige brede horizons is gezond voor een mens, volgens mij, naomi!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:48
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
SMULPOTJE144 schreef: | ehhh ja is niet wat het lijkt hoor... hahaha |
is het niet wat het lijkt? tja, maar wat is het dan??? als ik zie hoe je dit forum verrijkt, wordt ik er wel een héél klein beetje nieuwsgierig van!!
|
|
Naar boven |
|
|