Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:52
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ze is eerlijk, omdat ze open op het forum uitlegt van waarom niet.
Nou, als je dat doet, denk ik zo, dan zit je niet te wachten op een 'dat is niet eerlijk' reactie. Want dát snap je dan zelf ook wel.
Het was een uitleg waarom iemand dat moeilijk vind, en dus niet doet op haar profiel, maar dus wel op het forum schrijft.
|
Het forum staat toch wel erg los van je profiel Shanita....... Een profiel gaat over wie je bent, het forum is een discussie plaats waarin mensen hun meningen presenteren......Ik heb geen idee wat jij in je profiel hebt staan omdat ik je alleen van het forum ken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:14
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
HANNAH810 schreef: | deal, maryan en willemijn; dan vraag ik thirza ook gelijk mee; wel zo knus, he? en die appeltaart is goed te eten met zijn vieren............. |
Ook leuk voor Visser als Thirza meegaat he? We maken er een gezellig dagje van.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 18:58
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Los van alles, en toch een reaktie op. Ik mag even iets goed zetten. Mijn relatie met mijn aardse vader was heel goed, mijn vader in ieder geval. Mijn leven in die tijd liet nogal te wensen over, en ook mijn aardse vader vermaande mij keer op keer. Zo deed en doet onze Hemelse Vader dat ook, wat niet wil zeggen dat ik met, zeker de zonden van die tijd er nu mee kan leven als of er niets gebeurd is. Ben ik bevrijd van die zonden, ja gelukkig wel. Waarom dan angstig, angstig hoeft niet altijd benauwend te werken, zeker niet, het kan ook waarschuwend werken, althans bij mij wel. Zo ben ik op gevoed in het geloof, en daar is niets mis mee, daar hou ik mij aan vast. en is angstig, beslist niet benauwend, en toch bevrijdend. |
Als jij dat prima vind is er toch ook niets mis mee? We hebben het er alleen over dat het voor een ieder weer heel persoonlijk is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 18:54
|
|
|
VISSER278 schreef: | Appeltaart kan, maar dan moet je wel zelf je oven meenemen
Maar wel een leuk binnenkomertje na een hele dag aan de waterkant te zijn geweest.
Visser, die gisteren voor een rotprikkie een paar kilo sliptongetjes op de kop heeft weten te tikken. Interesse? |
Is goed Visser, Maryan, Hannah en ik blijven ook eten.......... slibtongetjes behoren wel tot mijn favo eten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 16:08
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Zullen we carpoolen, Willemijn. Scheveningen en Kerst gaat 'm niet worden, denk ik. Als we nu op tijd vertrekken, kunnen we er een strandwandeling aan vastplakken. 't Duurt nog wel even, maar 't weer is dan vast mooi.
Enne....Hannah, ik ben niet zo'n viseter. |
Afgesproken Maryan.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 15:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik heb alleen nog een blauwe en witte balon voor je, visser.........helaas! |
Hannah, wanneer is Visser jarig? In juli toch? Gaan we taart eten bij Visser....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 15:17
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Even een hele zware vraag...vergeef me...k zal het hierna niet weer doen...
Maar in de Bijbel staat, dat als de Heere terug komt, dat het zal zijn zoals in de dagen van Noach ( te weten: een ieder deed wat goed was in eigen ogen)....hoe moet je zoiets dan invullen in het bepalen van wat wel zonde is en niet.
Enne...ik eet zondag ook wel eens een ijsje als ik een lekkere lange wandeling ga maken op de hei en langs de ijscokar loop.....en geniet er dan ook met volle teugen van...alleen over de opgegeten calorien maak ik me dan zorgen ... |
Zonde blijft een lastig iets, ik ga er altijd maar van uit dat je iemand recht in de ogen moet kunnen aankijken......God dus ook, als je dat niet kan spreek ik van zonde....... En inderdaad, soms is het zonde dat je iets gegeten hebt wat je beter niet had kunnen doen......ook dat is zonde, je kan er dan beter maar van genieten........Je kan het toch niet meer veranderen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:29
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nee, het kan niet de bedoeling van de Heere zijn dat iemand in angst voor Hem leeft.....maar het is moeilijk om te bepalen wat wel zonde is en wat niet.... |
Als het voor jezelf maar geen zonde is.....daar gaat het om..... De één koopt op zondag geen ijsje omdat hij/zij dat zondig vind, ik doe dat wel en heb er absoluut geen slecht geweten over..... Dingen waar je een slecht geweten over hebt dat is zonde.....dat ligt voor ieder mens verschillend.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:49
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Soms ben je een beetje het zicht kwijt op wat wel zonde is en wat niet...die angst van Gerrit begrijp ik wel. |
Ik begrijp het ook wel gezien mijn achtergrond maar je moet dat ook kunnen loslaten en je een andere blik van kijken aanmeten........ Of je moet je verdere leven met die angst blijven leven maar of je dan zo gelukkig bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:47
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Helemaal mee eens...dat was in mijn gezin van toepassing.. Gezien en een dochter is met PDD-NOS...was dit niet makkelijk... Het was niet de reden van het stopzetten van de relatie, maar had er wel degelijk mee te maken..We hebben er veel over gesproken maar ik kan me wel degelijk indenken dat het ook voor de ""inkomende"partij niet makkelijk is.. Nu ging de nieuwe relatie daar nog niet eens verkeerd mee om, maar het is en blijft je dochter en toch leidde het vaak tot verschil van mening!!! |
Ik denk dat het sowieso moeilijk is om in een gezin met kinderen binnen te komen als de nieuwe geliefde van je moeder en/of vader........ Ik heb soms ook wel kinderen te doen als ik soms verhalen hoor.......dat is de andere kant he? Die zien ook maar zo weer een vreemde man/vrouw in huis.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:36
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja...bij de nieuwsomroepen was er ook een discussie of je zulke beelden wel moet uitzenden c.q. wilt zien, al begrijp ik het ook wel. Mogelijk is trouwens ook nog dat het een look-a-like/dubbelganger was.
Probleem in dit alles is dat je niet meer weet of wat er over Khadaffi naar buiten is gebracht, de waarheid is. Hij heeft ook erg goede dingen gedaan in zijn land. Maar ja....soms scheen de 'dolle hond'in hem naar buiten te komen.
k Hoop met je mee dat de christenen daar in vrijheid kunnen blijven genieten van hun diensten.... |
Soms??? Redelijk vaak hoor als je je er meer in zou verdiepen.......Misschien kan je beter stellen dat hij soms wel wat goeds heeft gedaan......dat nadert meer de realiteit.....Denk maar eens aan Lockerbie bv......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 08:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat een vreemd godsbeeld heb je toch. Ik lees nergens in de bijbel dat je bang voor zonde moet zijn. Als je bang voor zonde bent, heeft het toch al macht over je? Wat betekent dan liefde van God voor je? Denk je echt dat wij voortdurend God verdriet doen? Het is juist heel bijbels om onze Vader te vergelijken met onze aardse vader. En daar kunnen we precies zien, dat Gods liefde sterker is dan onze zonde. Wat voor vreugde ervaar je dan in je geloof, als je je voortdurend schuldig voelt, omdat je in jouw ogen tekort schiet? |
Is het niet meer dat je je bewust moet zijn van de zonde? Je hoeft er geen angst voor te hebben maar je moet het je wel bewust zijn en er niet te lichthartig mee omgaan.....zoals, als ik wat doe wordt het me wel vergeven..God vraagt van ons dat we in ieder geval een poging doen om zondenvrij te leven......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:50
Onderwerp: Kerstmuziek
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Helemaal mee eens, maar uiteindelijk doen wij er ook allemaal aan mee. Niet te vergeten het kerst dinee. Iedereen (vr)eet zijn buik vol het duurste van het duurste. Men doet zich te goed aan de meest uiteenlopende wijnen, champagnes en iedereen is vrolijk bij elkaar. Echt een kerstsfeer, of toch niet. Je zal maar geboren moeten worden, en je ouders lopen te zweten om maar ergens onderdak te vinden, en uit eindelijk ben je er en ..... .... En wij Christenen vieren het goed zo, kerst. |
Niet zo negatief Gerrit, ik vind het nog steeds het feest van het licht, en hoe je het viert daar ben je zelf bij.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 17:52
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Stttttttttt niet zeggen ik ook |
Vooral als ik moet poetsen of strijken.....en dan lekker meezingen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 17:18
|
|
|
En degene die echt nergens in geloven zingen idd vaak liederen als white christmas, I wich you a marry christmas. Let it snow enz
Ahum Erika........ik zet ze ook weleens op en vind ze ook wel leuk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 22:06
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb er niet eentje........ik vind nl. dat iedereen het zelf moet beslissen(mijn kinderen weten hoe ik er over denk maar ik wil hun tot niets verplichten) en het hangt uiteraard ook van de situatie af,ik respecteer tevens de mensen die geen codicil hebben,om wat voor reden dan ook(en die mening heb jij ook,dat weet ik ) |
Er zijn ook landen waar je het aan moet gevan als je geen donor wilt zijn......als je dat niet doet ben je automatisch donor....... Maakt de wachtlijsten ook wat korter........Ga er maar aanstaan......bv 10 jaar wachten op een nieuwe nier en je al die tijd niet fit voelen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 21:58
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat goed van jouw Cross...hoe kom je aan die kennis??? |
Ik hou het toch maar bij mijn eigen wandelschoenen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:47
Onderwerp: Concert Jan Vayne, Martin Mans en ....
|
|
|
PIETER649 schreef: | Tja, als er mensen optreden die daar hun boterhammetje mee verdienen, zal daar toch enige zekerheid van inkomen tegenover moeten staan. Als jij als monteur een reparatie gaat uitvoeren bij een klant rekent je baas daar toch ook een vast uurtarief voor? Of zou hij rustig afwachten wat de klant in het borstzakje van de monteur propt als vrijwillige bijdrage?
Die gratis concerten zijn niet voor niks gratis... als buurvrouw Angelique met 3 vriendinnen, Lizzy Juultje en Babbeltje optreed als hobby, zou je eigenlijk geld toe moeten krijgen om dat gekweel te moeten doorstaan. |
Kijk maar eens wat een popconcert kost.....daar is deze prijs niets bij....
Willemijn, die net 69 euro heeft betaald voor een kaartje voor de Vrienden van Amstel live.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:16
|
|
|
Mijn allermooiste moment was dinsdagmiddag toen ik hoorde dat er eind april niet één klein mensje bijkomt maar dat het er twee blijken te zijn..... Gelijk oma van een tweeling.....geweldig toch? Hoewel oma wel een beetje oud klinkt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:08
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | New Balance MW888BR...heb je dat niet gelezen???? Alleen de letters en de cijfers zeggen toch al genoeg... |
Natuurlijk heb ik dat gelezen....maar wat betekenen die letters dan??? Die zeggen mij niets hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:03
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Nieuwe wandelschoenen zijn net binnen en kwam rechtstreeks uit Engeland. Gekocht via internet en past precies goed. Vanmorgen rondje gelopen en het was geweldig en erg lekker. New Balance MW888BR geschikt voor zeer lange wandeling, zoals Vierdaagse van Nijmegen. |
Als we ingeloot worden ga ik volgend jaar de Vierdaagse lopen.....dus wat zijn dat voor bijzondere schoenen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 18:35
Onderwerp: opbouwen van een relatie
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het klinkt zo mooi Wmijn, maar hoe gaat dat eigenlijk? Verleden verwerken, wanneer weet je dat je aan een nieuwe relatie toe bent? Is het vaak niet zo, dat je er achter komt dat er nog steeds dingen niet verwerkt zijn als je er weer opnieuw mee geconfronteerd wordt? |
Natuurlijk is dat zo Chatuliem, je verleden speelt je altijd wel eens parten......dat weet je zelf ook....Maar dat hoort bij jou, daarom ben je geworden wie je bent......en dat mag toch ook? De kunst is alleen om het niet zo dagvullend aanwezig te laten zijn en je ook te richten op dingen die voor je liggen...... En natuurlijk is een nieuwe relatie moeilijk en spannend maar moet je er daarom dan maar niet aan beginnen????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 18:09
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Inderdaad dat klopt...ook dat was mijn ervaring.. Dus niet..hou maar op...schei maar uit...Natuurlijk niet.. Bij ons was het juist ook heel duidelijk dat de scheiding van ons allebei reden was juist om wel veel te praten. Er zit iets...moet je daar een volgende relatie mee belasten??? Belasten is iets anders dan er over praten...en dat konden we en wilden we.. Soms merk je dan weer hoe diep het zit...en ook welke wonden het achterlaat... |
Toch eens een beetje positiever denken Zeeland.......en niet te veel tobberen over wat er allemaal niet goed is en wat anders kan...... Je bent gezond en je kan er nog allemaal wat aan veranderen.....Iemand die terminaal ziek is heeft die keuze niet...... En soms is het wel goed om eens te kijken naar de dingen die je wel hebt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 20:42
Onderwerp: Concert Sela
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Echt niet ... alleen al de gedachte ... een 50++ vergelijken met 2 jonge blommen ... |
Wat een christelijke positieve gedachte weer.......pfff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 22:42
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ...
Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen. Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".
Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)
Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"? Snel (direct, liefst binnen een jaar) Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar) Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar) Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)
De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ... |
Ik vind het een beetje een rare vraag. Hoe kan je dat nu vantevoren weten?????? En het kan ook vanzoveel factoren afhangen toch????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 22:39
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Zie vele vergelijkingen op deze site met de plantenwereld en ik als plantendokter kan je wel het één en ander uit leggen...maar de vergelijking is maar beperkt ....planten immers hebben geen gevoel en of emoties en daar gaat het feitelijk om en niet om het uiterlijke geknakte leventje. Als je van binnen beschadigd bent kom je daar moeilijk over heen en ik denk wel eens dat vele onder ons een therapeut zoeken om de oude wonden uit het verleden te herstellen...begrijpelijk dat wel, want het hartzeer gaat niet vanzelf weg … daar gaat een hele poos overheen en geduld van een nieuwe partner, waarin de communicatie vanzelfsprekend de belangrijkste factor is in een relatie. Ik kan me voorstellen dat vrouwen over het algemeen weinig op hebben met de inlevingsvermogen van een hoop mannen en daar zouden wij als mannen toch lering uit moeten trekken. Wat is er mooier om samen in gelukkig in harmonie met God te leven. Dit is voor mij althans het snoer waarop ik richt en hoop de partner daarin gelukkig te kunnen maken. Denk dat we d.m.v. communicatie, zo ook op deze site op de goede weg zitten, want je merkt dat daardoor veel pijn/emotie/verdriet, verwerkt kunnen worden en dus daarmee de weg wordt geopend naar een eventuele goede relatie. |
Ik denk juist dat het belangrijk is om er niet in te blijven hangen Leonard en dat is wat je toch wel vaak ziet, ook bij mannen....Dan krijg je op een eerste date allemaal die verhalen over vorige relaties en huwelijken.....Ik zit daar niet op te wachten, het gaat mij om de man.....het verleden komt wel als er iets van een realtie gaat groeien.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:34
Onderwerp: slavernij
|
|
|
GERRIT084 schreef: | prima Ik suggereer niks Ik lees en beleef, maar denk dat het een manier van beleving is, nou, dan hebben wij niet de zelfde beleving dus |
Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag: ik heb zelfs(!) jou lief.......... Ben toch wel benieuwd waar dat zelfs vandaan komt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:20
Onderwerp: slavernij
|
|
|
Ik heb mijn mede mens lief, zelfs jou ook. En wat jij prive uitspookt, dat is jou verantwoording, trouwens daar vraag ik ook niet naar. Ik wil het niet eens weten. Maar als God zegt dat iets niet goed is, ga ik niet zeggen dat het wel goed is, dat de wereld er voor kiest, moet de wereld weten
Je kent me niet eens?????? Maar dus wel gelijk een mening????? En gelijk, ik heb zelfs-juist dat woord-zelfs...dat suggereert iets? Wat bedoel je daarmee? Jij suggereert dat God bepaalde dingen zegt, ik denk daar duidelijk anders over.......prima toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:05
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik heb het ook wel eens (vaak) iets doen wat eigenlijk niet mag, volgens het geschreven woord. Daarvoor ben ik gelukkig mens, en daarvoor mag je vergeving vragen. Maar daarna mag je er niet meer aan blijven hangen, aan die zonde dan. Dus ook een dominee, is gewoon maar mens en ik denk dat ook dominees wel eens een uitspraak doen waar ze later eigenlijk niet achter staan. Meestal komen ze wel terug op een uitspraak, mocht het niet zo zijn, kan jij er op terug komen bij zo,n predikant in een persoonlijk gesprek. Vaak begrijp jij hem net verkeerd, en krijg je dan uitleg, en soms heel soms krijg jij gelijk. Maar als je twijfelt aan een uitspraak, en hem plaatst geef je min of meer die uitspraak waar je zelf aan twijfelt door. Er zijn dan altijd mensen die gaan twijfelen, en die zet je dan onbewust op het verkeerde been. En dan.... |
Nogmaals, het is één zin die Herman zo gehoord heeft......dus vul er nu niet een heel verhaal mee.....totaal zinloos....of je bent goedgelovig en gelooft alles, vooral als het je wel uiitkomt.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 16 oktober 2011, 11:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |