Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:51
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha dat is iemand die niet uitkomt met vuilnis,in het donker vuilniszakken in de auto laad. langs franks huis rijd en dan stiekemis daar de zakken vuil loost |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:50
Onderwerp: gehoorzaamheid
|
|
|
XABIA794 schreef: | Het valt me op dat discussies vaak ontstaan vanuit een verschil in het interpreteren van gehoorzaamheid. Wat voor de ene zonde is, is voor de ander totaal niet aan de orde. Ik ben van mening dat ieder die christen is, toch het verlangen heeft om God te zoeken, te dienen en te gehoorzamen. Wat je vaak ziet passeren in argumentatie dat er makkelijk wordt gezegd, het staat er dus... of het is zo. Toen ik pas christen werd kreeg ik ook gelijk een hele hoop regels over me heen wat ik toen maar gelijk aannam als zijnde gehoorzaam zijn, want zij wisten het wel... maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp. (geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)
maar wat versta je onder gehoorzaamheid: - de 10 geboden - de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus - alle woorden die Paulus neerschreef - De Heilige Geest die de wet in je hart geeft |
En up maar weer back on topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:04
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik weet dat jij ook een sluikstorter bent Erika maar ze had het niet tegen jou... |
Was dah nu weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:03
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ach Yes, eigenlijk zijn die vrouwschepsels onze vragen, commentaren, goede raad, aandacht niet waard...ze hebben speciaal een topic van ons gekregen en toch blijven ze ons lastig vallen... |
Van jullie gekregen dacht dat IK die had aangemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:02
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...hoe dikwijls ben jij al weggeweest, Erika??? Jij hebt al zelfs gepresteerd om meer malen terug te komen dan weg te gaan... |
Ik ben precies 1 keer weggeweest en dat was afgelopen keer Vorig jaar was even noodgedwongen he je weet wel waarom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:42
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ff een bijdrage zonder te quoten...
Ik ben geboren in een degelijk Christelijk Gereformeerd "nest", heb dus mijn geloof meegekregen in mijn opvoeding, thuis, kerk en op school. Ben gedoopt en heb in mijn 18e levensjaar besloten om belijdenis te doen om op die manier mijn leven "terug" te geven aan God, "ja" te zeggen tegen God en voor Zijn gemeente, dat ik Hem wil volgen de rest van mijn leven. Ik heb dus geen radicale bekering gehad, zoals sommige mensen hier, bij mij is dat "gewoon" zo gegroeid. Vraag: maakt dat mij een niet-wedergeboren Christen? Nee, zeker niet!
Gedurende de vele jaren die volgden tot nu, ben ik door hele diepe dalen gegaan, maar heb ook het uitzicht op de toppen mogen verkennen. Heb ik veel verdriet, ziekte etc gekend, maar ook hele mooie dingen mogen beleven. En dit altijd alles samen met God, soms voelbaar, soms verstandelijk.
Ook ik geloof dat er de duivel aanwezig is die het werk van God probeert te ondermijnen en ja, ook ik, heb die aanvallen gevoeld. Het moge duidelijk zijn dat hoe dichter iemand bij God leeft, hoe harder de duivel probeert je bij Hem vandaan te trekken. Maar...wij mogen weten, als Christenen, dat God uiteindelijk gaat zegevieren en dat we dan voor eeuwig bij Hem mogen zijn om daar God alle eer te brengen die God verdient!
Ik ben nooit onder invloed geweest van allerlei vloeken door voodoo's etc en heb mij nooit ingelaten met occulte dingen als glaasje draaien etc. En in het bestaan van vloeken geloof ik idd niet, want achter al dit soort dingen zit maar 1 "persoon", nl de duivel. En inmiddels weet hij wel dat het hem niet gaat lukken om mij bij God weg te krijgen!
Ik geloof dus idd niet dat ziekte e.d. door een vloek komt. Waarom dat wel gebeurt is al vaker hier naar voren gebracht, nl door de zondeval. En de duivel geniet van alle ellende. Maar, hoe ellendig afgelopen jaar ook geweest is en hoe moeilijk het allemaal nu nog is voor mij, God is vele malen groter en Hij leidt mij, draagt mij en de band die ik met Hem heb is nog nooit zo intens geweest!
God doet alles medewerken ten goede, voor hem die gelooft. Wanneer, waar en hoe weet ik niet, alles op Zijn tijd! En of dat is dat ik weer helemaal beter ga worden? Geen idee, maar ook ziek kan ik mijn aandeel leveren in Zijn Koninkrijk, ook dan kan mijn leven tot eer van God zijn!
Belangrijktste is (om weer ff terug te komen op de titel van dit topic) om in elke situatie van je leven, je altijd af te vragen: hoe kan ik, in mijn situatie, God tot dienst zijn en Hem eren, want dat is de grootste gehoorzaamheid die God vraagt...dankt Hem onder alles! |
Mooi stuk Josina en heel herkenbaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:24
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Frank vuilnis??? Die eet toch alleen maar bij de supermarkt?? Waar moet ie dan vuil van hebben?? |
whaaaaaaaaahahahahaha auw doet dat steen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:53
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
INGE721 schreef: | Moet Leanne klaar staan met bierviltjes??? |
Haha ja als alles binnestaat heeft ze die nodig voor op de tafel
Nee ik bedoel meubelviltjes maar dat begrijpt Leanne wel want ze had daar de vraag over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:51
|
|
|
HERMAN968 schreef: Er wordt geschreven over het gesprek van Jezus over het geboren worden in de Geest. Joh 3:5. Tenzij iemand geboren word uit water en Geest, kan hi het Koninkrijk Gods niet binnengaan". ... Gijlieden moet werdomgeboren worden.
TINK100 schreef: | Herman, in de nederlandse kerken gebruiken we bij dopen, avondmaal, belijdenis en huwelijken een formulier wat gebaseerd is op de heidelbergsche cathechismus.......deze formulieren worden geheel of gedeeltelijk voorgelezen bij deze hoogtijdagen......daarbij worden ook vragen gesteld aan de persoon of personen, waarop het antwoord JA gegeven mag worden......In ons doopformulier is deze opmerking genoemd, om mee aan te geven dat elk mens en kind gedoopt MOET worden in de naam van de drieenig God.....om zo behouden te worden..... Een gift van onze grote God aan ons....... wat wij bij onze belijdenis weer moegen terug geven......Ja, ik wil bij U horen, nadat U mij hebt uitgekozen om Uw kind te zijn........
( heeft dus niet te maken met wedergeboorte of geboren worden uit de geest) |
Kan me volledig vinden in de tekst van Tink....
Herman wil jij met jou tekst zeggen dat een kind niet in zijn/haar onschuld in het genadeverbond wordt opgenomen als het voor of net na de geboorte overlijd?? En wat als het kindje daardoor niet gedoopt /opgedragen is dan zou het niet in de hemel komen??? Als je dat zegt wil ik wel eens een duidelijk antwoord van je want elk mensenkind in Zijn kind!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:44
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Als het langere tijd droog is, werkt keukenzout erover strooien en vervolgens heet water erover ook prima (En dat ruik je niet ) |
Enig idee hoelang ik dan bezig ben Enne dat ik mijn mierenplofmiddel he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:43
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ja maar, Steen, zo niet hé. Je hebt gisteren ons in de chatroom beloofd dat je nog een nieuwsje had...en neen kom niet af dat jouw vertrek het nieuwsje is... |
Man is uw naam vrouw nieuwsgierigaagje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:42
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb nog wel een domme vraag hoor......het houdt me steeds bezig......
Ik ga weer over van vloerbedekking naar hout......op welk moment doe ik dan vilt onder de poten van kasten en banken??? Nu nog niet want het schuift voor geen meter,dus na het leggen.......toch?Hoe krijg ik die dingen dan binnen over mn nieuwe vloer zonder krassen?Tillen is geen optie,zoveel spierballen heb ik nou ook weer niet,ik ben wel heel goed in duwen Een blik mannen opentrekken gaat ook niet lukken.....die hebben rotsmoezen.......ze moeten hooien......hebben kramp in de rug.......moeten boodschappen doen voor moeder de vrouw........zijn te oud..........mietjes!
Ik zie vast iets over het hoofd,ik mis het "praktischdenkengen"
Optie "krat bier koudzetten en bbq aan,na het volgooien de mannen naar binnen lokken" heb ik al in gedachten..... |
Zodra je de meubels naar binnendoet staat er iemand met viltjes klaar om ze eronder te plakken, (zo deed ik het tenminste ben van oude huis vloerbedekking naar laminaat gegaan) en dan kan je alles gelijk op zijn plek zetten! Of een fleeceplaid erneerleggen daar het meubelstuk op en dan over de vloer schuiven maar gevaar van krassen blijft dan als er maar een steentje ligt heb je je eerste kras al!
Succes ermee......... Enne optie krat bier zeker doen de mannen tillen en jij klaarstaan met de viltjes eerlijke taakverdeling dacht ik zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:59
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik ga mijn abo opzeggen...pfffff... |
Voor de 200 ste keer dat noemt men een jojo of besluitloostype
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:57
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nu geloof ik dat het echt niet eerlijk is...want hier valt alweer regen...het is niet veel...en mijn meditatie hoekje blijft droog...maar helemaal geen zon Steen...maar ook helemaal niet koud...en ben ik tevreden want ik denk dat het benauwde weer mij de das om heeft gedaan...
Ziekies valt mee hoor....we hebben het hele weekeind nog hoor.. |
Tja Zeeland is verkeerd gebied dat weet je toch vannacht de boel lekker zoveel mogelijk opengehouden maar echt afkoelen deed het niet. Vanmorgen scheen volop de zon en ook nu komt tie er weer door de was hangt lekker te drogen Maar vanavond mag er best effe lekker een bui komen hoor hoef ik niet te sproeien want mn hortensias hebben dorst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:53
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Morgenavond loopt mijn abo af, en ben ik weer een tijdje CM-loos. Ik heb van alles op de agenda staan, en hoop heerlijk te genieten van de zomer.
Ik vrees dat ik de verleiding niet kan weerstaan om daarna weer es terug te komen. ..........
Jullie het allerbeste toegewenst, en graag tot CM's!! |
Nah wegloper doei steen fijne vakantie he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:51
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Petra, even een reactie op wat je schrijft. Ik weet hoe er gesproken kan worden over hel en over hemel. Maar, ik kan hier niets mee, en is denk ik ook niet mijn verantwoording daar een oordeel in te nemen richting mijn naaste. Wie in het minste een besef heeft wat de hel inhoud, die zwijgt. Eeuwig God te MOETEN missen, en niet te kunnen missen. En dan zonder zoethoudertjes die we op aarde wel kennen. (Een minste vorm van besef hiervan, geeft zo diep verdriet, zo diepe pijn. Kan je daar dan makkelijk over praten, en een ander naar toe verwijzen? zonder daar enig recht toe te hebben?) Die pijn te verdragen, en dat met de wetenschap dat de hel is overwonnen, maar niet te hebben gewild dat die Jezus Koning werd over je leven. Als degene die een ander de hel in praat iets beseft van wat hij/zij zegt, die slaapt niet meer voordat die ander ook als Kind van God mag aangenomen zijn. Hier praat je echt niet goedkoop over, als je enig besef heb van wat je zegt. Petra, ik zeg dit naar aanleiding van jou reactie, dus niet als commentaar op jou reactie, he |
Mooi!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:50
|
|
|
[quote=JOSINA022]
Ik sluit me bij jou aan Josina ook in zie het niet als een vloek! Idd is Hij voor ons aan het kruis gestorven..
Maar als ik flowerfull zo lees zouden wij dus wel eens gestraft kunnen worden voor de zonden van onze voorouders?? Nee daar ga ik echt niet in mee.... stel dat mijn opa een moordenaar zou zijn of een dief ben ik dat dan ook?? of moet ik ziekte en narigheid ondergaan door wat mijn grootouders hebben gedaan???
Nou dan zou ik nu toch vrij gezond moeten zijn want de grootouders aan beide kanten zijn hardwerkende mensen geweest in hun leven met liefde voor hun naaste!
En helaas is het tegenovergestelde waar ook ik zit al 1.5 jaar in de ziektewet en gelukkig is het einde in zicht maar ik zie het niet als een straf.. Nee ik ben juist blij met wat mij het afgelopen 1.5 jaar allemaal is overkomen.... waarom?? het heeft mij zoveel sterker gemaakt en me zoveel dichter bij God gebracht!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:19
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Regen en onweer nu.....20.18uur |
Ow zit hier nog buiten Tis gewoon te warm om naar bed te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 20:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hebben jullie niet van die ondergrondse containers? Ideaal..... |
Die hebben ze hier ook alleen maar bij flats en appartementen Willemijn! Verder hebben alle huizen dus de kliko's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:42
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
INGE721 schreef: | Erika is wel gevat maar niet "kat"tig. |
Kijk met jou kan ik praten En Lotje is dus een vrouwtje en idd Heide katten kunnen 15 jaar of ouder worden, dus hopelijk gaat het goed komen met dr..' Ben net even bij dr geweest, ze zit aan het infuus en eet en drinkt zodra ze met dr kroelen, mw wordt een verwent nest zo Zo meteen wil ze als ze thuis is alleen eten als ik met dr kroel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:40
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Gaat het wel om een kat want van Erika kan je alles verwachten... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:39
|
|
|
PETRA944 schreef: | knap alles scheiden, vind dat best vervelend dat scheiden, doe me best. Hier hebben we soms controle enja hoor dan heeft er een puber vuilnis in de groene bak gedaan en maken ze hemniet meer leeg, hangt er zo,n vervelend briefje aan. |
Hey daar is Petra weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:37
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOL252 schreef: | ..... en stilletjes de kunst af kijken bij de ladies... vandaar dat jullie dagelijks in de gaten houden of we weer iets zinnigs hebben toegevoegd...
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 14:56
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja wat hoort bij de gemeente,en wat niet? |
Mijn tuin dus niet En hun zooi komt mijn tuin in dus vind ik dat ik daar wat aan mag doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:44
Onderwerp: het zieken...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | WILLEMIJN232 schreef: En ik denk dat het er altijd om gaat wat er niet geschreven wordt maar wel zo onderling gedaan wordt......of die verborgen boodschappen die je wel op het forum ziet.......is dat eigenlijk niet veel erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen?
SHANITA130: Ja, dás vele malen erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen, die verborgen boodschappen....wat er niet geschreven wordt en hoe er wel gedaan wordt. Als het ware tussen de regels, of iets omgekeerd zeggen. Juist omdat dat niet (meteen) zichtbaar is voor mensen die er niet echt op hebben gelet, cq, sommigen dingen niet echt op de voet hebben gevolgd. Ik had het eerst ook niet door. Ik dacht van, nou het zijn toch bijbelteksten, die 'hij' tussen zijn postings schrijft, en dan die profielfoto, 'onschuldig lachend'. Ik dacht in het begin ook van waar máákt men zich druk over...
Ja, totdat ie mij begon te stalken hier, met zijn zieke teksten en misselijkmakende "verliefde smileys". En via mail. Ik dacht eerst nog van die 'aardige mails', zijn zijn manier van 'het' goedmaken, van bepaald negatief gedrag. Dat was nog vóór het gedoe met Yes. Dus ik ging gewoon in op die mails, door het terugschrijven van eenvoudige dagelijkse dingen, op een vriendelijke toon.
WAAROM ZOU IEMAND ZO BLIJVEN ZIEKEN, EN HERHALINGEN VAN VERVELENDE POSTST DE GEEST VAN ZIEKEN? EEN PLAAGGEEST? DAT HOORDE IK VROEGER OP DE KLEUTERSCHOOL, ZATEN SOMMIGEN KINDEREN ELKAAR UIT TE SCHELDEN VOOR PLAAGGEEST. HEB T ALTIJD EEN DOM WOORD GEVONDEN, MAAR NU SNAP IK DE HERKOMST..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:32
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ik heb m'n heg gelukkig pas geschilderd.. |
Als je toch zo'n makkelijke heg hebt ken je de mijne wel ff doen Maar goed ondertussen de buitenkant klaar, zoek alleen nog iemand die ff circa 25 meter lang 30 cm breed stuk gras bij de gemeente wil verwijderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:31
|
|
|
YES356 schreef: | Ik vroeg me niets af vandaag . maar kreeg een antwoord op waarom ik ook al weer een tom tom had!!!!
Stap in de auto, mijn tom tom vergeten!! Moest naar een onbekend adres voor mij Ik ff de weg vragen. Dus dat deed ik maar. Aan een niet nader omschreven persoon of “soort” mens , gewoon een mens! Dan de beschrijving krijgen
“ alle rotondes rechtdoor dan op de 1 na laatste rotonde voor je de stad uit rijd de 3e afslag,dus eigenlijk links. Ik zei dank u wel “mens”
O= rotonde -----------------> is rijrichting
O---------->O->O----------->O----------------------------------------------------------------------------------1,5 km O bordje einde bebouwden kom !! <---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------O 1,5 km en toen maar op de 1e O Rechts gegaan !!!
Wist ik ook weer de reden waarom ik die tom tom had aangeschaft!!!!! |
Tsssssssss en dan durven ze wat te zeggen over vrouwen achter het stuur Eindelijk een man die toegeeft soms niet slim te zijn
|
|
Naar boven |
|
|