Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 08:41
Onderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
|
|
|
LOES550 schreef: |
Voor iemand zoals ik, die veel wankelt met het geloof is dit wel een heel moeilijk forum. Ik hou me niet vast aan één bijbelvertaling. Bij bijbelstudie heb ik vier of vijf verschillende bijbels om me heen. Wat is de echte goede vertaling van de grondtaal? Ik ken geen hebreeuws, ik heb niet de orginele teksten uit de tijd van Jezus. Ik vraag de hulp van de Heilige Geest en neem de teksten door. Maar toch vorm je altijd je eigen mening denk ik. Ik laat me ook onbewust beïnvloeden door mn eigen ervaringen. Iedere dominee heeft ook weer zn eigen kijk op een bepaalde tekst. Waar kan ik dan er achter komen wat er bedoelt wordt met wat er in de bijbel staat? Moet ik elke verschillende mening van de dominees geloven, of de mening van de mensen uit de bijbelkring, of de mening van de mensen van een cursus over het geloof of of...... Ik vind het echt moeilijk. Wat ik wel weet is dat God liefde is en mij helpt en bij me is: ALTIJD |
en laat dat nu precies genoeg zijn, Loes!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:40
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Eva of de EO zoeken mensen die nog nooit een relatie hebben gehad??? Zijn er die wel? Ze moeten wel ouder zijn dan 10 jaar, veronderstel ik. |
die mensen zijn er frank, ook hier op cm. en vaak zit er een verdrietig verhaal achter......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:11
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
komen ook op zeer ongewenste regio's neer!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:01
Onderwerp: Cranio sacraal therapie
|
|
|
dat klinkt inderdaad als een typ(ische) gave
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 16:59
Onderwerp: Kerstavond in Sappemeer
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Pas ik daar wel bij? |
welke maat draag je willemijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 11:49
|
|
|
tuurlijk willemijn!!
we sein so nieuwschierug!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 13:27
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
geweldig nieuws, liesbeth!!! ik wens jullie veel liefde en geluk samen; geniet ervan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 07:50
Onderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
|
|
|
toch staan er wel raadselachtige teksten in de bijbel, wat dat betreft geofrey; wat doe jij dan met een tekst als; "zouden wij het goede van God ontvangen, en het kwade niet?"
hoe intepreteer je dat dan? of psalm 73; dat het de goddeloze wel lijkt te gaan, en de vrome van onheil in onheil valt? daar raakt de dichter danig van van streek tot hij op het einde let van deze personen......
lees de lap tekst van zinga eens, op de vorige pagina; een prachtig stuk!! en helemaal waar.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 2 november 2010, 08:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:04
Onderwerp: Echte Vrienden
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik ben van mijn sterrebeeld een kreeft, schijnen aardige mensen te zijn |
nou maar hopen dat je elastiekjes niet te strak zitten, willemijn........hihi laat je ze wel zitten? (geintje hoor!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 13:53
|
|
|
ben je in de zomer jarig, visser?
heel heel vroeger kon ik wel van kreeft genieten, maar ik denk dat ik de elastiekjes niet heb laten zitten; tegenwoordig knijpt hij (em) nogal namelijk.....
tja, tess; je zult maar weegschaal zijn, he?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 31 oktober 2010, 13:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 11:34
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Geeft niks...ook als je met mij in het bos wandelt heb je altijd een weegschaal bij je...
Best zwaar nog, zo'n ding... |
een kreeft schijnt ideaal om te kunnen gaan met een weegschaal, hoor tess, dus geen nood..... al komt het misschien in dit geval wel beter uit om naar het strand te gaan, ipv naar het bos!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 11:31
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Grasveld was meer omkruid dan gras. En het was erg ongelijk. In het voorjaar zie ik verder wel wat ik er mee doe. |
als je je grasveldje nu egaliseert, en er wat kalk over strooit in januari, dan kun je t in t voorjaar inzaaien, en heb je komende zomer weer een stralend gazonnetje, mariska!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 11:19
|
|
|
als er tijdens een behandeling plots-klaps visioenen omhoog komen, die een bepaalde weerstand en angsten oproepen, dan wordt ik erg voorzichtig, frank!!
soms lijken dingen heel onschuldig, en denk je later; is het wel zo onschuldig als het lijkt?
meer wil ik er niet over kwijt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 10:29
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nope! Heb het aangeraden gekregen door iemand, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken...vandaar mijn vraag |
ik denk dat je dit onder alternatieve geneeswijzen moet scharen, tess; dat het dan gelijk demonische machten toelaat zou ik niet willen zeggen, maar ik denk wel dat het zaak is goed te kijken wat er nu werkelijk wordt gedaan, en uit welke Bron je therapeut werkt. ik moet zeggen dat ik ook wat huiverig ben, net als ruth; mede doordat ik ook heel enge negatieve ervaringen heb,.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:50
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | En sommige vrienden zijn als de maan: ze lichten op als het donker is! |
gewogen, en de weegschaal sloeg op tilt, angelique?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 09:19
Onderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
|
|
|
onder de levende bediening zitten intepreteer ik meer als het gaan naar de samenkomsten. natuurlijk luister je een stuk prettiger als er een fijne predikant het Woord doet, maar ook een leesdienst is geestelijk gelijkwaardig.
mijn vader zei altijd.........(brrrr wat klinkt dat opoe-achtig)......... je hoort thuis aan je eigen tafel; je kunt af en toe eens mee-eten bij een ander "gezin", maar je hóórt in he eigen gemeente thuis; daar is je plaats. zelf denk ik eerlijk gezegt ook in die lijn........
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 27 oktober 2010, 10:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:24
Onderwerp: God straft de mens niet
|
|
|
persoonlijk heb ik niet het idee dat ik te klein van God denk, zinga; maar goed; daar kun je natuurlijk verschillend over denken.....
ondersteboven zijn, op je aangezicht vallen, vanwege Gods majesteit lijkt mij heel goed mogelijk eigenlijk. als je oog in oog staat met "de Engel des Heeren" roept dat zoveel emotie op, dat deze Engel als eerste zegt; "wees niet bevreest", waarbij dus de ontmoeting wel degelijk angst oproept, dit is dan vanwege de majesteit van de Engel en niet zozeer van het strenge karakter van de Engel.
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik weet dat het er staat maar vind het zo intriest, vooral voor mensen die jong ziek worden en overlijden en vol met angsten zitten.......Het maakt d elaatste tijd van hun leven niet echt fijn........ |
ik kan me dat helemaal voorstellen willemijn; maar het kan ook anders. jaren terug werkte ik als intern gezinshulp. (woonde dus in bij het gezin waar ik werkte) toen ik in een gezin binnenkwam, waarvan een jonge moeder van 27 jaar borstkanker had, en haar man en drie kinderen achter zou moeten laten, heb ik met haar een heel gesprek gevoerd. een heel mooi geestelijk gesprek, waarin ze ook uitsprak naar de Heere Jezus in de hemel te verlangen, zij had geen angsten, ze had echter wel één vraag; "als je maar van mijn kinderen kunt houden" ik zal het mijn leven lang nooit vergeten!
dat is wat geloof kan doen met mensen. zeven dagen na dit gesprek begroeven wij haar..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus iedereen die gaat overlijden kan het aan de zonde wijten??? Nou, je zegt nog al wat...... |
toch denk ik wel dat het aan de zonde ligt, willemijn; "door de zonde is de dood in deze wereld gekomen......." al maak ik persoonlijk wel verschil tussen het woord "zonde" en "zonden" waarbij ik het eerste zie algemeen zie, en het tweede als persoonlijke overtredingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:27
|
|
|
ook dat kun je lezen als; de beloning/het gevolg van...... ofwel; de zonde beloont met de dood...... dus niet afdoende volgens mij, aangenaam, hoewel ik er van overtuigd ben dat God straft, kan ik het niet zo snel afdoende aantonen.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 18:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:23
|
|
|
21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze(/ontzag/hoogachting) en beving.
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 18:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:08
Onderwerp: voorziening
|
|
|
wat is er vernederend aan armoede?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:02
|
|
|
de reden dat men niet zou moeten zondigen is dat men de Heere God er zoveel verdriet mee doet..........!!
(als je niet zondigt omdat je jezelf schaadt, is ben je op jezelf gericht; als je niet zondigt omdat het God schaadt, is je hart op Hem gericht...... )
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 25 oktober 2010, 19:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:30
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Waar zouden wij zijn zonder de wijsheden der gehuwde lieden???Zij kunnen ons onderrichten in het tot stand brengen van verse relaties en ons problemen doen overwinnen,het doet ons deugt uwe vreugdevolle verhalen te beluisteren over het gezamenlijk de vaat ter hand nemen en alle verdere kleine geneugten des levens. Blijft,gij echtelieden! Het getrippel der kleine voetjes doet ons eenzaam hart oplichten.......
doei he |
vertel vertel vertel; kleine bullies op komst?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 17:45
|
|
|
pieter, naar mijn beste weten waren er mensen die zelf wel extra wilden betalen voor iemand anders; zodat die personen ook mee konden met bepaalde uitjes; daarna werd dat geintepreteerd alsof dat verplicht zou zijn, maar naar mijn weten is er nooit sprake van "moeten" geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 11:55
|
|
|
en dan zijn er ook nog mensen, die aanbieden de kosten van het uitgaan te betalen, mocht je soms krap zitten; byzonder galant, moet ik zeggen, ook al maak je er geen gebruik van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 09:24
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
spraakverwarring zivaatje, dikkie zegt; hoe kom je erbij dat de Heere Jezus het kruis van simon van Cyréne gedragen heeft.......... met andere woorden; was simon één van degenen die door het lijden van de Heere Jezus verlost is?
kun je dat ergens terugvinden in de bijbel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 20:01
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | hannah; hoe kom je er bij dat de Heere Jezus zijn kruis gedragen heeft ik lees het in heel de bijbel niet wij ZIJN kruis dragers, achter hem aan wij zullen ook aan het kruis moeten, het vlees moet gekruisigd worden zonder kan niemand het koningkrijk van god ingaan de HEERE Jezus was plaats bekledend |
ehm.........aanname dus......... ik kan het ook niet terugvinden, nl. blijft wel staan, dat ook al heeft de Heere Jezus het kruis gedragen voor ons, wij toch ook niet zonder kruisdragen dit leven doorgaan.
|
|
Naar boven |
|
|