ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 12:39
BerichtOnderwerp: O God

ANNETTE792 schreef:
Ieder heeft zn eigen relatie met God, mogen jij en ik misschien kromme tenen krijgen als iemand God met jij aanspreekt, voor anderen is dat volkomen normaal. Dat het op ons oneerbiedig overkomt wil niet zeggen dat het ook oneerbiedig is.

Ik weet niet hoe dat in Belgie zit, maar hier in Duitsland is het dus normaal om God met jij aan te spreken. Leren wij tegen je ouders, opa en oma, ooms en tantes u te zeggen, is het hier normaal om daartegen juist jij te zeggen, en enkel tegen volwassenen die geen familie zijn u te zeggen. God is je vader, dus zeg je jij, want u zeggen is dan juist een teken van afstand houden.

Tja... ik moet bekennen dat ik in sommige momenten God ook met Jij aan spreek. En dat heeft puur te maken met de intieme relatie die ik met Hem heb, juist op die "sommige" momenten. Ik heb niet het idee dat dit te maken heeft met minder naar Hem opzien/respect hebben voor en ook niet dat Hij daarvan van Zijn stoel valt maar me juist op dat hartsniveau verstaat.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 10 november 2012, 12:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 02:42
BerichtOnderwerp: Quote's

SHANITA130 schreef:
Ja, dát voel je toch aan.

Je gaat toch niet iets quoten om te zieken, maar juist omdat iets zo grappig klinkt of overkomt.
.

Precies!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:11
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ERIKA129 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley ik zei niks Boze smiley

... Maar voor 't geval dat Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:37

Chinees gehaald (nee Erika, gewoon chinees eten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:33
BerichtOnderwerp: Quote's

Wat een leuk idee Shanita..
Quotes zijn er te over... en volgens mij bedoel je dus zowel van the world wide web als van het forum.. wanneer er een grappige opmerking gemaakt wordt of als je geraakt wordt door wat iemand opmerkte...

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 9 november 2012, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:41
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:54
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))

MARIJE803 schreef:
Waarheid en eerlijkheid kunnen ook op een positieve, opbouwende manier gebracht worden. Als de waarheid niet zo gebracht wordt, wat is dan het doel?
Mijn reactie ging trouwens niet per se over de jouwe.

Daar ging ik ook niet van uit. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 9 november 2012, 09:55
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:23
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

STEENTJE178 schreef:
Hééééél veel succes!!
Hopelijk zijn de 28e kijkers gewoon de kopers! Knipoog smiley

Thanks! Ja, of lekker ravotten met bieden met de kijkers van vandaag en aanstaande woensdag (de 30e!!).
Maar dat zou wel erg uniek zijn in deze tijd om mensen te hebben die tegen elkaar opbieden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 08:16
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

De boel weer strak trekken voor de volgende bezichtiging... en wachten.. op een tegenbod van de 28e kijkers ...

hellup

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 9 november 2012, 08:21
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 07:03

MARIJE803 schreef:
Mee eens, hoewel mensen ook gewoon niet of neutraal kunnen reageren in plaats van uitgesproken negatief. Dat Johannes het daar over liefhebben met daden heeft, wil niet zeggen dat onze woorden dan niet liefhebbend hoeven te zijn.

p.s.
Na wat jaartjes hier op aarde doorgebracht te hebben, heb ik ontdekt dat liefhebben niet zonder waarheid en eerlijkheid kan. Waarheid en eerlijkheid kunnen confronterend zijn en nogal es verward worden met liefdeloosheid en negativiteit ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 05:46

PIETER619 schreef:
Zij die zoekend zijn moet je vooral plat gooien met lappen tekst en wat wel of niet hoort, kappen ze gelijk met wat eigenlijk zo noodzakelijk is , Jezus kennen leren.

Je hebt het over een website , waar men veel tekst heeft neergezet, misschien vergeten hoe en wat Jezus wil?

Het forum is om met elkaar te discussiëren over allerlei onderwerpen, wat jij doet of deed lijkt haast op forumterrrorsime, door menen teweten hoe het zit en zal ons leren hoe te leven, want jou manier van geloven is de beste. Leer hoe Jezus leefde, waarom Hij hier kwam en en wat Hij ons heeft gezegd en geleerd.

Jij hebt het over "geen moeite doen", "niet bereid zijn".
Waar jij mee bezig bent is gelijl vroeger de zendelingen deden eerst geloven en dan gaan we zien of jullie wel goed genoeg zijn voor onze hulp.

BEZINT EER GIJ BEGINT, dus veroordel (gelijk hier boven) geen oprecht bewust belijdende christenen hier.
L
Mee eens... Zo.en zullen we dit topic dan maar weer nieuw leven inblazen? On topic dus...

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 9 november 2012, 05:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 18:15

LAVERDE524 schreef:
Juist en daar zit nou het probleem ;). Daarom zijn velen niet bereid meer om Gods Woord waarlijk te bestuderen, omdat het teveel lezen en onderzoek kost.... Men zou schrikken als ze onze website zouden lezen waarop duizenden artikelen aan studies zijn geplaatst die je nergens in Nederland kunt krijgen. Oh ja, we hebben ook mp3/audio preken en videos erop te staan.

Mensen die geen moeite doen om te lezen omdat gemakzucht de hand heeft overgenomen zullen ook weinig tot niet bereid zijn om waarlijk het Woord Gods te bestuderen. Ziet toch naar de apostelen, hoe zij Mozes en de profeten bestudeerden, en wij zitten te klagen dat het soms nogal teveel kost, omdat het voor ons teveel werk is.

Jammer dat ons hollandse volk zo ver is afgedwaald, heel jammer. Ik had anders veel dingen om met hun te delen. Maar goed... het is een ieders eigen keuze. Aan alle keuzes zitten ook gevolgen vast.

Verraste, verbaasde smiley Pardon? U zegt? Dat is nogal wat! Weet je nog waarom je op CM zit? Ik niet om ellenlange studies en reacties te lezen en dan als ik daar me niet toe uitgedaagd voel ook nog es te horen dat ik '
- gemakzuchtig ben
- niet bereid Gods woord te lezen (hoe weet je dat? Alleen omdat jouw stukken niet gelezen worden?)
- afgedwaald ben
- blijkbaar gevolgen moet gaan dragen (die dreigingen worden hier vaker geuit als men zich niet serieus genomen voelt en gebracht als oordeel van God).

Hold your horses... Knipoog smiley

Ik vermoedde al zoiets... Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 8 november 2012, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 15:40
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Waarom zou iemand mij uit Londen bellen, engels sprekend met een gebrekkig accentje. Namens Windows en weet ik veel vertelt ie dat mijn compu op elk moment kan instorten en staat niet open voor mijn "tik in de plaat": "Ik heb niet gevraagd om dit telefoontje en ik wil iemand spreken die fatsoenlijk Nederlands spreekt (maar eigenlijk niet)". Kon ook al niet, gek hé?

@stelletje sukkels/oplichters Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 06:45
BerichtOnderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente

JANS221 schreef:
Quote Laverde: Als ik naar de apostelen kijk dan ben ik nog wel eens jaloers op hun aangezien zij spraken vanuit een diep geloof, en bij ons ontbreekt soms zoveel dat geloof.

Apostelen waren ook mensen, net zoals jij en ik. Iedereen die Jezus aanneemt is behouden en dan is een diep geloof mooi, maar niet noodzakelijk voor het behouden zijn. Van de diepte van je geloof hangt niet je behoud af. Geloof en vertrouwen horen bij elkaar. Wij mogen zelfs het vertrouwen hebben dat alles wat wij tekortschieten tegenover God ons ook al vergeven is.

Quote Cortazar: een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven. want moord , zelfmoord is tegen menselijk is een uiterste daad van ...........

Ik ben blij dat jij je zin niet afgemaakt hebt ...........want Christus heeft het al afgemaakt, Hij heeft alles volbracht. Schrijf satan daarom niet meer macht toe dan hij heeft! God heeft het laatste woord. Gelukkig maar….

Het is zoals Jol zegt:]Ik ben er van overtuigd dat Jezus dwars door de dood, ook zelfverkozen, Zijn hand uitsteekt naar Zijn kind. Zijn trouw reikt dwars daardoor heen en laat de duvel het nakijken. Ja zelfmoord is tegen alles wat God voor de mens bedoeld in. Dat is het onmenselijke lijden wat er soms aan vooraf gaat ook ...

!!! yep want... het is volbracht. Daar mogen we niks aan afdoen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:23

STEENTJE178 schreef:
Ook in de GGZ gebeuren er dingen die beter niet kunnen gebeuren, zowel vroeger als vandaag de dag. Toch vind ik het jammer dat daarmee de hele GGZ in negatief daglicht gesteld wordt. Besef wel dat ruim 100.000 Nederlanders voor behandeling en/of verblijf is aangewezen op het GGZ.
Dat kan allerlei vormen hebben, van therapeutische gesprekken tot complete opnames en alle mogelijke vormen daarnaast en daartussen.
Daarbij zijn ook GGZ-behandelaars mensen, die nu eenmaal niet even een blueprint van iemand kunnen afdrukken om te begrijpen wat hem/haar dwars zit, hoe graag ze ook willen. Graag zou ik het beeld dan ook wat willen nuanceren t.o.v. de GGZ als geheel.

Ook in deze specifieke situatie van deze jongen zag zijn omgeving het niet aankomen. Zijn ouders niet, klasgenoten, leraren niet, etc. Het bepaald ons er alleen wel weer bij wat de impact van pesten kan zijn.

Daarnaast weet ik niet of je zelfmoord kunt toeschrijven aan een slappe houding van de maatschappij. Ik ken helaas van vrij dichtbij een paar situaties waarin sprake was van zelfmoord, maar wat door hun omgeving totaal niet werd verwacht. Ze hadden een fijn gezin om hen heen, een goede baan, vrienden, oogden veelal gelukkig, maar wel af en toe depressief (net als jaarlijks 800.000 Nederlanders), waarvan de oorzaak werd gezocht in de jeugdjaren, welke niet fijn verlopen waren. Aan liefde, aandacht, zorg ontbrak het hen nu niet. Door hun ziektebeeld, depressie is tenslotte een ziekte, konden ze dit alleen zelf niet meer zien, niet meer toelaten. Maar wel meesterlijk verstoppen voor hun meest intieme kring. Onderhuids gebeurde er alleen wel veel meer. Was hun zelfbeeld zo verstoord dat er geen sprake meer was van realiteitszin. Maar dit bleek achteraf uit de achtergelaten brief..........

Wil ik daarmee de maatschappij excuseren? Natuurlijk niet. Maar in bijv. deze situaties zag niemand het aankomen, ondanks die liefdevolle mensen om hen heen. In die situaties kun je het de maatschappij niet aanrekenen, denk ik.

En is depressie m.b.v. een Christen te genezen? Uiteraard kun je bidden voor genezing. Maar daarmee nog geen genezing afdwingen bij God. Ook niet voor een depressie. Hoe vreselijk graag mensen in de directe omgeving van een depressief iemand dit ook zouden willen.
Het kan mensen ontzetttend zeer doen wanneer hen geleerd wordt dat ze in Jezus' Naam iemand kunnen genezen, maar dat het op het moment zelf "niet lukt". ..... Het blijft toch, denk ik, een kwestie van of God het Wil, op dat moment, of dat Hij andere plannen heeft
.

Helemaal met jouw stuk eens Steentje... en over het laatste deel denk ik dan: Gods woord is geen soort magie waarmee wij woorden kunnen uitspreken en daarmee gebeurt dan wat wij graag zouden zien of waarvan wij denken dat we dat zo moeten doen geestelijk gezien.... en wat als God hierin blijkbaar dus niet meewerkt? Pats! ons hele (ongezonde) godsbeeld aan gruzels?? Het leven blijft gewoon soms ondoorgrondelijk en er blijven vraagstukken en raadsels over. Dwars daardoor heen blijft Hij voor mij dezelfde.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 8 november 2012, 00:24
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:14

LAVERDE524 schreef:
Ik hou me niet bezig met charismatische redeneringen, want die charisma rotzooi is ook zo vals als het maar kan. Het gaat gewoon om degenen die vervuld zijn met de Heilige Geest. Maar de vraag is ook nog met welke geest zijn wij vervuld?

Er is ook nog een valse geest die zich voordoet als de Heilige Geest. Deze kun je namelijk duidelijk onderstrepen met een andere evangelie en een andere jezus waarvoor Paulus heeft gewaarschuwd.

Alles begint vanuit Mozes en de profeten, en vervolgens het nieuwe verbond. Als ik naar de apostelen kijk dan ben ik nog wel eens jaloers op hun aangezien zij spraken vanuit een diep geloof, en bij ons ontbreekt soms zoveel dat geloof.

Maar gelukkig hebben wij de Heilige schrift waar wij aan toe kunnen wenden, want alles komt en begint vanuit die Heilige schrift van de Here van Yisraël.

Dat hoef je je niet af te vragen als je Hem toebehoort. Hij geeft je brood, geen stenen.
Aan geloof hoeft het ons niet te ontbreken, Hij is namelijk de Gever daarvan. Het enige wat ons te doen staat is om geloof in aktie om te zetten. En dat is soms een hele klus.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:09

CORTAZAR588 schreef:
het is niet alleen de maatschappij en het is niet alleen de zelfgenoegzaamheid van mensen en christenen.
het is de desinteresse , de slappe , indifferente houding van de hele maatschappij.

ik beweer niet dat een zelfmoord voorkomen kan worden , want dan doe ik de achterblijvers tekort .......
wat ik wel beweer en waar ik het eens ben met de opsteller van dit discours is dat de GGZ / Psychiatrie patienten over het algemeen stapel idioot maken en geen enkele verlichting van de gesstelijke strijd brengen behoudens afhankelijkheid van medicijnen en hulpverleners.

wat er in de psychiatrie gebeurt , kan een leek ook.
een leek , die vervuld is met de H Geest kan ook een depressie behandelen en vergeet niet dat vele psychiatrische ziekten ........satanisch zijn.
bezetting uit het rijk der duisternis.

een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven.
want moord , zelfmoord is tegen menselijk

is een uiterste daad van ...........

Ik ben er van overtuigd dat Jezus dwars door de dood, ook zelfverkozen, Zijn hand uitsteekt naar Zijn kind. Zijn trouw reikt dwars daardoor heen en laat de duvel het nakijken. Ja zelfmoord is tegen alles wat God voor de mens bedoeld in. Dat is het onmenselijke lijden wat er soms aan vooraf gaat ook ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:30

LAVERDE524 schreef:
Ja, ik begrijp heel goed uw punt... en dat is ook erg om dit te horen. Het is misschien moeilijk om dit soort zaken in en/door geloof te benaderen. Misschien dat u hem eens serieus in gebed kunt noemen. Gebed doet wonderen, ik heb t veelal gezien.

Of als u bij hem langs komt, ga in u zelf in gebed gericht voor hem. Bij momenten als u hem een hand geeft of een schouder klopje, begin dan eens een zegen over hem uit te spreken, of begin in u zelf te bidden voor hem. En bestraf de duivelse machten in Jezus naam zodra u bij hem langs komt, begin dan de duistere machten te bestraffen in u zelf, opdat u zelf niet mee besmet raakt of er door beinvloed geraakt word.

In Jezus bén je beschermd! Anders zou je geen leven hebben als je in de wereld met mensen omgaat die van alles en nog wat in zich (zouden kunnen) meedragen of toelaten. Jij hébt het licht in je, sterker nog, Jezus zegt dat wij het licht in deze wereld zijn en het zoutend zout. Dus als je je bewust bent van die positie in de gewesten heb je het niet zo druk als jij aangeven wilt. Wat een rust als je Hem kent.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 7 november 2012, 21:34
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:13

ERIKA129 schreef:
Ik knap af op mannen die oeverloze verhalen schrijven Zieke smiley
die lees ik niet is veeeeeeeeel te veeeeeeeeeeel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zulke lappen tekst zijn inderdaad niet zo uitnodigend om te lezen ... sorry... staat vast vol met wijsheden opgedaan in dit ondermaanse leven... maar toch.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 16:27
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

SHANITA130 schreef:
Nu
boodschappen doen
in de kou Zieke smiley
en dan met medicatie
tv

en
dan een
lijst maken van
wat te doen morgen
pas Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laterz!
doet me
goed hier dingen
te schrijven en delen
Genezing Knipoog smiley

Straks
na boodschappen
weer lekker warm
en ondanks de struggle
Thuis.

Schouderklop
goed gedaan
respect voor je
een doorzetter en volhouder
Top!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:14

SHANITA130 schreef:
Nee,
werk is
het laaste dat
Jol had opgeschreven hier
Nádenken Knipoog smiley

Je
kan het
ook inderdaad anders
lezen, want staat 'behalve'
bij.

Gelukkig,
jij denkt.
Als je denkt
bén je, volgens Descartes.
... Nadenkertje.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 7 november 2012, 16:23
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 11:26

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Stapelen de mannen waar jij geen deuk van snapt zich op Smiley die vol vragen zit Clown smiley

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 08:09

ANNA415 schreef:
Lekker toch Clown smiley Betekent dat we naar Sinterklaas en Kerst toe gaan

Sta niet in z'n boek dus dan houd het op. Hoewel... kan je effe tjekke?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 07:11

ANNA415 schreef:
Niks te klagen, want het is droog Clown smiley

.. maar de temperatuur gaat zakken.. Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 7 november 2012, 07:11
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 07:04
BerichtOnderwerp: zaterdag 27 oktober Remco Hakkert in woerden

JOCHEBED148 schreef:
Zeker weten Joelle...! Dan ben ik erbij ! Remco doet zoiets met heel zijn gezin he....zijn vrouw en zoons! zoooooo gaaf! Heftig de moeite waard!

Zelf vond ik de sfeer een beetje tammetjes ondanks de afgeladen kerk en of dit nou door de muziekstijl van Remko kwam of door het overwegende soort publiek.... Hier en daar beetje "holland zingt"sfeertje Zieke smiley tja smaken verschillen. Maar ik heb wel één lied eraan overgehouden wat perfect werd uitgevoerd door het koor.
"The sound of the round".... (niet het koor zelf maar wel een idee van het lied: http://youtu.be/bPYop5wHDD4 )

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 7 november 2012, 07:10
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 06:31

HANNAH810 schreef:
een gedachte die zomaar bij me opkomt;

soms heb je even een stevige muur nodig om te klagen,
daarna kun je ervoor kiezen er een nieuwe tempel naast te bouwen.
.

Mooi! ..... En misschien kan dat ook tegelijkertijd ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 21:13

http://youtu.be/-i_YGWPFgHo

Lijkt me wel wat voor morgen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 21:01
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Nog even een klassieke uitsmijter op je birthday...

http://youtu.be/tgbNymZ7vqY

De makers ervan staan al jaren met dit nummer op 1 in de top 2000.

Happy new year!

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 6 november 2012, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 19:56
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?

LAVERDE524 schreef:

[b]Zo mijn hart is weer opgelucht