Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 22:00
Onderwerp: Mijn schooltijd..
|
|
|
GERRIT603 schreef: | volgens mij droegen wij ook van die afschuwelijke dingen, die werden bij ons borstrok genoemd, wat waren wij blij als die uit mochten |
Klopt...dat was de borstrok...(wat een naam eigenlijk)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:11
Onderwerp: Humor
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Zit een grote spin op de muur, ik gil (voor de grap). Mn kleinzoon zegt niet bang zijn oma, pappa en ik zijn bij je! |
Heerlijk he?????
Jongetje komt op bezoek in het bejaardentehuis..... Bij Oma is een andere vrouw op visite die duidelijk de rimpels van de ouderdom in haar gezicht heeft....
""Waarom heeft die mevrouw zoveel krassen in haar gezicht??""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:05
|
|
|
Ons brood mee...in een roestig aluminium broodtrommeltje...als het leeg was kon je het opvouwen!!!
Op maandag zaten er dan steevast 2 witte boterhammen met speculaas in... En dat lust ik dan ook nu nog steeds....maar de speculaas moet er al even op hebben gezeten...zodat het zacht was...
We tijdelijk in barakken zaten omdat er een nieuwe school werd gebouwd... De leraar voorin de klas door de plankenvloer zakte!!!!
Ik zal een jaar of 10 zijn geweest...en had een juffrouw..die haar hand miste..Ik vond het vreselijk eng...Soms vroeg ze hulp aan een leerling als er iets moest gebeuren...dan hoopte ik maar dat ze het niet aan mij vroeg...dan kwam je zo dicht in de buurt van die enge hand...
Maar ik ben later haar thuishulpje geworden... En dat was een leuk baantje...Ik kreeg 2 gulden op een woensdagmiddag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 12:38
|
|
|
Doe mee aan dat programma...Erika!!! (liefste...(of was het mooiste) meisje van de klas!!)
Aardrijkskunde???>>>>>>>een ramp.. Maar dat kwam ook omdat ik door veel verhuizingen...verschillende provincies niet heb geleerd...en ben nog geen topofanaat.. Rekenen>>>>>>>> altijd moeilijk geweest... Handwerken...handenarbeid>>>>>>>>deed ik vreselijk graag...en nog.. Heb nog eens een pieperkleine bruidsjurk gemaakt...met de hand...voor mijn barbie.. Gymnastiek>>>>>>>tsja...niet leuk. Taal.....deed ik wel graag..vooral een opstel maken, waarbij mijn fantasie de vrije loop kon hebben...en ook biologie was leuk. Wel leuk om te ontdekken dat de dingen die je vroeger leuk vond...nog leuk zijn...(tenminste bij mij wel)
Ja...mijn schooltijd was fijn.. Een leuk onderwerp Heide!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 28 juli 2012, 12:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 12:25
Onderwerp: Wat ik zou willen (wensen en gedachte's)
|
|
|
JOL252 schreef: | Mooi lieve Zeeland.... en alles wat ik nu niet begrijp of vatten kan, vragen, tranen, ondoorzichtigheden, onschuldig lijden, ook de prachtige dingen die "zomaar" op mijn pad me tegemoet komen.... alles eens duidelijk maar ook niet meer nodig om te weten want het doet er al niet meer toe... opgaand in dat veilige Licht. |
JE BENT.......
Dus...??? NA DEZE...zal ik het verstaan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 10:42
|
|
|
Ja...heel mooi Djes....zeker waar Erika...
Ik ben ook vaak een WAAROM-vrager!!!!
Leer mij volgen zonder vragen... Vader wat Gij doet is goed.... Tja...en dan dat HEDEN dragen........(dragen???-klagen!!!)
Met een rustig-kalm-gemoed...
Gisteren had ik het er nog over...JOBS GEDULD...EN SALOMOS WIJSHEID!!!
Als ik dat nu eens had...
AL WAT MIJ ONTBREEKT!!! Juist...dat schenk ik je...als je er om vraagt... MILD EN OVERVLOEDIG!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 23:24
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wouw, echt geweldig ...... telefoneren , cm-meren en barbequen tegelijk. |
Moet ik echt alles uit gaan leggen??? Echt niet!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 23:06
|
|
|
VISSER278 schreef: | Heb je een CM-bbq-feestje? Visser vind het eigenlijk wél een beetje raar hoor dat je tijdens het vlees eten ook nog tijd heb om op het forum te schrijven. |
Plakte je die pleister zelf op je mond???? Hoeft niet hoor je mag reageren... Was niks van CM bij... En ja...daar had ik tijd voor.... Een telefoongesprek...wat slopend was...maar ik MOEST gewoon even luisteren....vandaar...dat dat wel even kon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 22:59
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oordopjes in. De hagelkanonnen beginnen weer te bulderen.
Wel sielug voor miss Zeeland nu ze moet barbequen. |
Inderdaad Visser...de knallen waren weer goed te horen(er waren hier mensen uit Walcheren...die horen daar nooit van die knallen...doen ze dat alleen aan onze kant dan)...ondanks dat...toch een leuke fijne...redelijk droge BBQ gehad.... Ach joh...ook dan moet je blijven lachen....ook als er toch druppels in je nek vallen... Ik vond het niet erg...en nu is het heerlijk buiten!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 22:54
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou , hier is het begonnen hoor met regenen . Het komt nog niet met bakken uit de hemel maar als je er een half uurtje in gaat staan , weet ik zeker dat je doornat bent. |
Klopt helemaal...een verregende BBQ... Nou ja...niet helemaal hoor...onder het afdak...plus een zeil...hebben we het net gered...gewoon binnen verder gegaan, maar is toch aardig wat gevallen... Toch goed voor de tuin...maar inderdaad voor vannacht geven ze veel gestommel af...we wachten maar af...
Wel opgefrist buiten...het is heerlijk nu!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 27 juli 2012, 22:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 21:23
|
|
|
Een verregende BBQ...maar de vreugde was er niet minder om!!!!!!!!
Ondanks het afdak en het zeil....regen in mijn nek...maar we gaan binnen verder!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 14:25
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Omdat mijn energie level bietje laag is en tja dan wil je wel maar lukt niet altijd wat ik wil |
Weet je waar mijn level ligt??? Ook niet zo hoog hoor..en wat denk je van het warme weer??? Speelt nu zeker een rol.. Enne...ik moet het gevoel hebben dat ik vakantie heb... Maar zweten lukt ook hier goed...ach...men neme een ventilator...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 14:20
|
|
|
Over wollen onderbroeken...
Wij droegen alleen een wollen hemd...(over het katoentje heen) We hadden schapen en van de wol...werden die gebreid....
Haha...en tegen de tijd dat de zomer eraan kwam...mochten ze uit... Nou ...reken maar dat we in maart al begonnen te mopperen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 12:47
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja nadeel van een dagje zee, terug gekomen en dan heb je zooi dus vandaag toch echt maar effe opruimen en schoonmaken wassen draaien!! Pfff soms wilde ik dat er kaboutertjes waren |
Geef dat nou joh...ook hier zijn geen kabouters...en soms moet je nog werken...ik ga soms wel 3 dagen achter elkaar naar het water...geen probleem...de was draait in mijn SOP-tijd...en de wind en de zon doen de rest!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 12:44
|
|
|
GEDAAN???
Nog niet zoveel...maar ga nu.. Vanmiddag een groot BBQ-feestje....(de nieuwe uitproberen)
Maar meteen ook wel een zeil spannen...want ze zeggen....(???)
We zien het wel...er is een afdak...en een tuinhuis...en er is een BINNEN...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 12:23
Onderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
|
|
|
YES356 schreef: | BEESSIES !!
Ik bepaal zelf wel wat er uit mn mond gaat kijk maar > |
Goed lezen!!! Stukkies van beessies he!!!!
Het blijven(onderdelen) van kippen...varkens...en van de rest...
(Ineke..die die delen graag naar binnen werkt hoor)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 12:18
|
|
|
Ja...ben ik het ook mee eens...en zeker eens iemand prive aanspreken... Heb het vanmorgen gedaan en hoop dat dat ook voorgoed uit de wereld wordt geholpen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 12:14
|
|
|
Mijn broertje....die de eerste schooldag in een (gelukkig ondiepe) sloot reed!! Als kinderen van 5-6 jaar moesten wij al 3km fietsen naar school omdat we in een polder woonde...en een auto was er niet...
Voor mij...de juf uit de (toen nog) eerste klas... Ik omhelsde haar iedere morgen...zo lief vond ik haar... Jaren later was ik op een reunie...en hoopte haar daar ook te zien...maar ja...die had inmiddels de leeftijd der sterken bereikt en wist ik niet of ze nog leefde...Ik vond ze niet want wat waren er al veel overleden...
Tot er een kreet klonk...Wie juf S nog kende...ze staat daar en daar... Ik wist niet hoe vlug ik er naar toe moest...wat was dat leuk!!!
Ze had van alle leerlingen pasfotos bewaard in een album!!! Dat ik haar altijd omhelsde en een kusje wilde...DAT wist ze niet meer, maar als ik daar de behoefte toe voelden...MOCHT DAT ALSNOG!!!!!!! Ze was nog net zo lief als vroeger...en nog zeer vitaal...
Ik heb het gedaan en het is vastgelegd op een foto!!
En...als je netjes schreef in je schrijfschrift...(met het potje en je pen) mocht je de keer daarna...IN KLEUR...schrijven... Wat schreef ik netjes...want dat wilde je maar dolgraag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 10:17
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
Kennen jullie sweetdeal???
Via de krant of je pc kun je sweetdeals lezen of ontvangen... Aanbiedingen van restaurants...activiteiten....artikelen...tegen gereduceerde prijzen....
Je koopt dan een deal via je pc....(moet je durven maar ik ervaar het als zijnde veilig) Zijn er een bepaald aantal mensen die die deals kopen...dan gaat hij door...
Via de pc krijg je dan een voucher...wat het bewijs is dat je hebt betaald... Dan kies je zelf een dag uit wanneer je dat wilt gaan doen...en pas dan reserveer je....
Ik ga mijn dochter blijmaken...ze mag op de stormvloedkering Neeltje Jans...(Zeeland) een half uur zwemmen met zeeleeuwen... Dat is tegelijk een toegang voor het park.... Heel leuk voor kinderen...maar ook om alle facetten te zien met het thema ""water""
Zelf heb ik er 1 cadeau gehad...(etentje) en hebt dezelfde ook weer cadeau gedaan...Eten bij de griek voor maar 13,75.....
En dat was een zeer uitgebreid...3 gangenmenu...wat we niet opkonden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 09:31
Onderwerp: Tóch maar liever een kind
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Makkelijker gezegd dan gedaan...zijn bijdrages staan hier gewoon nog tussen en de opmerking die hij tov mij gemaakt heeft, heeft er flink ingehakt bij mij, ook al weet ik bij wie het vandaan kwam en ook al weet ik dat het niet waar is wat hij schreef. |
Helemaal gelijk hoor Josina...ik begrijp jouw ook wel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 08:58
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ben ik geschrokken van een aantal uitlatingen hier op dit topic. En dat door dezelfde mensen die klagen over de uitlatingen van Tallguy.... |
Ik zou graag willen weten...welke uitlatingen je bedoeld....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 08:49
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Das toch hetzelfde?? |
Ja.....dacht ik ook!!!
Heb ik nog een vraag.... Ik wil graag een thermostaatkraan in de badkamer...(gaan om een badkuipaansluiting)
Nu is er een tijd geleden iemand geweest...en dat is geprobeerd maar dat bleek niet te gaan...(???) Dat had ik nog nooit gehoord...De druk van het water gaat daarbij zo achteruit dat normaal douchen bijna niet meer kan...
Is het echt zo...dat er nog aansluitingen zijn waarbij je geen thermostaatkraan kan aansluiten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 01:43
Onderwerp: Speciaal voor jou
|
|
|
Ik kende deze....maar nog steeds mooi om weer te lezen....
Het doet me weer denken aan onze zoon...die helaas niet mocht leven...
Bij de zoon die daarna werd geboren...realiseerde we ons...hoe mooi en tevens onwerkelijk het was...dat dit kind WEL leefde....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 00:56
|
|
|
BART347 schreef: | ik begrijp je reactie, maar ook hij is gewoon een mens. |
Ja maar hij is er niet meer....laat het dan zo!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 00:35
Onderwerp: Tóch maar liever een kind
|
|
|
Maakt niet uit of hij er wel of niet is...laat het rusten!!! heeft toch geen zin meer om hier verder over te praten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 00:13
|
|
|
BART347 schreef: | Dit vraag ik me af vandaag..- hoe zou t nu met Hans V gaan? |
Waarom doen we dit....???
Het is voorbij en over!!! Probeer het te vergeten... Is dit wel eerlijk??? Ben je echt nieuwsgierig hoe het met hem is???
Niet meer doen....beter van niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 juli 2012, 19:03
Onderwerp: Heerlijke dag
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind dat nogal wat. Dus, omdat iemand het niet met je eens is, of uit zich op een extreme manier, is hij dan meteen van de duivel? Dan ben je toch net zo bezig als hij.... | Jij vond hem nog niet zo verkeerd he????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 juli 2012, 14:05
|
|
|
Dat meen je niet!!!!!!! Vreselijk....toch hoor je het nog steeds ja.... Ik ben zelf heel slordig...en vergeetachtig...maar DIT????????
|
|
Naar boven |
|
|