Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 14:52
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Zondag 27 maart, 2 Sam. 12: 1-9; Gij zijt die man!
David loopt in de val. Hij heeft niet in de gaten dat de profeet Nathan met zijn verhaal hem bedoelt… Het verhaal is eigenlijk heel eenvoudig. Het gaat over twee mannen. De een is rijk, de ander arm. De rijke krijgt bezoek. In plaats van één van zijn eigen dieren te slachten neemt hij het ene dier dat de arme heeft, van hem af! Geen wonder dat David boos wordt! Dat is toch geen stijl! Die man – zegt David – die man is een kind des doods! Maar dan steekt zijn vinger uit – naar David. Gij zijt die man! David, jij hebt vrouwen bij de vleet. Uria had er maar één: Batseba. Jij bent die rijke man. Uria de arme! David, jijzelf bent een kind des doods! Zo gaat het nogal eens in het leven. Wij denken al heel gauw: de ander, die heeft het gedaan! De ander die heeft schuld! De ander, die heeft gestolen, gevloekt, getreiterd, geslagen. De ander… Maar soms komt het woord van God op ons af: jij bent die man, die vrouw! Jíj hebt gestolen, jij hebt vermoord! Waar je die vinger van God het beste kunt zien? Op Golgotha. In de duisternis, drie uur lang, wijst God ons aan. En daarom zingen we: O Heer, uw smaad en wonden, ja alles wat Gij duldt, om mij is het, mijn zonden, mijn schuld, mijn grote schuld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 20:30
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Dit was nummer 5310 en Imre lacht............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 20:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet zo kattig doen Mario.......anders ga ik niet bij je zitten bij de Italiaan....... |
Is er nog niet een verdwaalde Piet die hongerig is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 20:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ze heeft vast de lente in haar bol denk je niet? |
En jij in de winter een klaproos, en een tijdje geleden zat je nog in de herfst met een zonnebril.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:34
|
|
|
Zaterdag 26 maart, 2 Sam. 9: 1-7; Vriendschap.
Vrienden hebben – dat wil iedereen. Maar een vriend zijn – dat is veel moeilijker. Dat had een goede vriend. Janathan, de zoon van Saul. Jonathan leeft niet meer. Hij is gesneuveld in de oorlog tegen de Filistijnen. David heeft er verdriet om gehad. Zijn beste vriend – dood. Echte vriendschap houdt echter bij de dood niet op. Echte vriendschap gaat door. Vaak zie je dat het anders gaat. Een man sterft. Niemand van zijn vrienden zoekt ooit zijn vrouw nog op. Een vrouw sterft. Niemand van haar vriendinnen laat ooit nog iets van zich horen. Echte vrienden gaat verder dan de dood. David is zo’n vriend. Hij vraagt zich af wie er nog in leven is van de familie van Saul. Ter wille van Jonathan wil hij de vriendschap voortzetten. Er blijkt nog een zoon van Jonathan te leven in het plaatsje Lodebar. Mefiboset, heet hij. Een man die verlamd is aan beide voeten. Vaak zie je dat een handicap de vriendschap in de weg staat. Vriend zijn met een dove, een blinde, met iemand in een rolstoel? Mij niet gezien! Dat kost veel tijd en te veel moeite… Vrienden hebben – dat wil iedereen. Een vriend zijn – dat is wat anders. David is een vriend. Mefiboset is welkom in het paleis. Handicap of geen handicap – wat doet het er toe? Mefisobet mag mee-eten aan de tafel van de koning. David laat zien wat vriendschap is: trouw blijven, dwars door de dood heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:03
Onderwerp: Lente
|
|
|
Klapwieken heet dat, maar er zitten soms nog al wat merels en kraaien rondom heen. Niet echt goed voor de 'zwangerschap'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:45
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En hoe lang duurt nu je weekend Visser? Tot maandagavond??? |
Bij jouw wel ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:42
|
|
|
Dit zie ik vanuit mijn raam:
Uploaded with ImageShack.us
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:27
Onderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
|
|
|
FrankT kom je mij even ondersteunen die avond, die twee dames van de Veluwe komen mij ondermijnen. Je 06 ik ook goed Ik schijn zelfs mijn paspoort mee te moeten nemen om de grens 'Veluwe' te mogen passeren.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 26 maart 2011, 15:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:56
|
|
|
Vrijdag 25 maart, 2 Sam. 6:11-19; Dansen.
Er was een rabbi met zijn leerlingen aan het lezen in de Thora, de boeken van Mozes. Telkens als ze daar het woord ‘Elohiem’, God, in tegen kwamen, raakte één van de leerlingen, een zeer vrome jood, volkomen in extase. Hij lachte en juichte: God! Zei hij dan, o Eloheim…! Het werd zo vervelend dat uiteindelijk de leerlingen besloten hem er maar uit te zetten. Zo kon je toch niet de Thora lezen. Toen ze klaar waren vroeg de rabbi of zo begrepen hadden wat hij hen had geleerd. Toen ze knikten zei hij: Ik vraag het me of jullie het werkelijk begrepen hebben. Er is volgens mij maar één die het echt begrepen heeft – en die staat nu buiten de deur… De ark wordt naar Jeruzalem gebracht. En die nieuwe koning, David, huppelt en danst van pure vreugde voor Gods aangezicht – zo blij is hij dat de ark Jeruzalem binnen komt. Hij raakt helemaal in extase! Michal, zijn vrouw, de dochter van Saul, kijkt door het raam. Zij vindt het maar vreemd. Zo iets doet een koning toch niet. Ze schaamt zich voor haar man. David moet zich een beetje inhouden! Maar David kan zich niet inhouden! Hij heeft God lief, met haar mond en handen, met ziel en lichaam, met heel zijn leven. ‘Dansen wil met mijn hart en springen…’. Soms moet je je niets aantrekken van wat mensen vinden en zeggen. Soms moet je het maar wagen door anderen voor gek verklaard te worden of buitengesloten te zijn. Echte blijdschap laat zich niet verbieden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 20:47
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Wat is het toppunt van klungeligheid? Struikelen over draadloos internet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:52
|
|
|
Deze ook vandaag:
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 19:02
|
|
|
Donderdag 24 maart, 1 Sam. 28: 4-14; De waarzegster.
Op een kermis kun je ze aantreffen: de waarzegsters. Niet alleen daar trouwens. Overal in het land zijn er mensen die de toekomst voorspellen. Soms zie het boerenbedrog, onzin, niets meer dan flauwekul. Maar het kan ook gebeuren dat je betrokken raakt bij levensgevaarlijke spelletjes. Occultisme en spiritisme hebben al heel wat mensen tot wanhoop gebracht! In Israël is dat alles verboden. Koning Saul heeft dan ook op verzoek van Samuël alle dodenbezweerders en waarzegsters uit het land verwijderd. Toch is er in Endor nog een waarzegster blijven wonen. Saul zoekt haar op. Saul is bang. Bang voor de Filistijnen. Bang voor de ondergang. En niemand geeft hem raad. God antwoordt niet meer. Niet meer door dromen, niet meer door de Urim, de uitspraken die de priester door het lot kan doen, en niet door de woorden van de profeten. Dan moet deze waarzegster maar proberen om Samuël op te roepen uit de dood! Een verhaal als een sprookje? Geen sprake van! Het gebeurt nog altijd. Stemmen van gestorvenen komen door, zoals dat heet, in bijeenkomsten van spiritisten. Vraag me niet hoe dat allemaal kan. Gaan de doden dan als geesten, onzichtbaar om ons heen? Slapen ze dan, zodat we ze wakker kunnen worden als iemand hen roept? Ik weet maar één ding: wie weet wat leven is, laat de doden rusten. Wie de Zoon van Davis kent, behoeft niet wanhopig te zijn. Hij heeft de laatste vijand overwonnen. De toekomst is aan Hem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 19:01
|
|
|
In een keer geupload zonder hulp. Deze foto is vandaag gemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 18:59
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 24 maart 2011, 19:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:09
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
‘De muziek begint daar waar de macht van het woord stopt.’ Richard Wagner
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:34
|
|
|
Woensdag 23 maart, 1 Sam. 24: 1-8; Verboden te doden.
Wat een pracht kans voor David! Nu of nooit! Saul waagt zich in het hol van de leeuw. Nu kan David zijn achtervolger onschadelijk maken. Dat is dé kans voor de herder om koning te worden! Davids vrienden, achter in de spelonk, halen de bijbel erbij, zo zouden wij zeggen. ‘Dit is de dag waarvan de Here tot u gezegd heeft: zie, Ik geef uw vijand in uw macht; doe met hem wat gij wil.’ Dat is vroom gezegd! Deze vrienden halen God erbij om David zo ver te krijgen dat hij Saul zal doden. Maar het lukt niet. Hun vroom gepraat is tevergeefs. David doet het niet. Saul is nog altijd de door God gezalfde koning. Hem doden? Dat is verboden! David gelooft niets van de vroomheid van zijn vrienden. Hij kent andere woorden uit de Schrift. Woorden die te maken hebben met gehoorzaamheid en met eerbied voor het leven. Vijand of geen vijand – David doodt zijn koning niet! Is het vreemd dat ik opnieuw denken moet aan de Zoon van David: Jezus Christus? Daar staat Hij vlak voor Pilatus, vlak voor Herodes. Eén wenk met Zijn vingers en Zijn hemelse vrienden vallen aan! Maar Jezus doet dat niet. Het is verboden te doden. Het is geboden om lief te hebben, ook als mensen vijanden zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:33
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Mooi Marijan, heb die aantal keren beluisterd, terwijl ik m'n haren aan het kleuren was... |
Wit gekleurd zoals nu op de foto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:39
|
|
|
Dinsdag 22 maart, 1 Sam. 17: 38-45; Wees wat je bent!
Koning Saul wil van David een soldaat maken. Hij krijgt het harnas van de koning aan! Maar ach, die arme David! Hij heeft nog nooit zo’n wapenrusting gedragen. Hij komt geen stap verder. Hij kan geen voet verder. Hij kan geen voet verzetten! Nee, David wil blijven wat hij is: een herder. Zo gaat hij de vijand tegemoet. Een staf in zijn hand, een paar stenen voor zijn slinger in de herdertas – dat is zijn hele wapenrusting! Een herder is hij en geen soldaat! Wees wat je bent! Zeker, vijanden zijn er genoeg, ook in onze tijd. Er zijn mensen en machten die proberen in deze wereld aan de regering te komen. Reusachtige krachten die de hele aarde het liefst onder de voet zouden willen lopen. Daartegen vechten? Prima! Maar – blijf die je bent! En probeer in je eigen omgeving, in je eigen beroep een goed soldaat van Christus te zijn! Soms kan een steentje meer betekenen dan een speer! Wees die je bent! De Zoon van David heeft laten zien wat dat betekent: Jezus. Hij heeft de reusachtige overwonnen: de duivel en de dood! Hoe? Nee, niet als een ridder hoog te paard. Maar als een koning op een ezel, als een herder aan het kruis. Hij bleef die Hij was: Gods liefde in vleed en bloed. Wees wat je bent! Er is maar één wapen dat de wereld dat de wereld overwint: ons geloof!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:34
Onderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
|
|
|
LISA610 schreef: | Kun je ook doen terwijl er kinderen komen hoor Mario. Is dan wel een kwestie van een hele goede balans vinden, maar ook dat is niet onmogelijk. |
Misschien is het meer ergens een punt van maken, van dit kan, dit wil ik ook dan echt, Met alle geweld. De grenzen van de schepping opzoeken en wil God dan dat werkelijk. Is dat dan ook een kind van God?? (sorry, de duivel kan ook heel veel) Heeft God dit werkelijk zo bedoeld. Nee, denk ik. Een vrouw heeft een x-aantal eicellen die vanaf een jaar of 12 tot eind 40 bevrucht kunnen worden.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op dinsdag 22 maart 2011, 21:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:25
Onderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Oeps, ik vind dat je met die stelling wel erg ver gaat hoor. Dat kind wat geboren is kan er toch niks aan doen dat die moeder daarvoor kiest...??? Volgens mij zijn alle kinderen bij God welkom, het kan alleen zo zijn dat het niet op een verantwoordelijke manier (en/ of natuurlijke manier) verwekt is, zoals hier en dat is m.i. idd. niet de manier. |
....
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op dinsdag 22 maart 2011, 21:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |