ChristianMatch

Forum

Berichten van TINK100
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 34 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TINK100
Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 07:47
BerichtOnderwerp: gescheiden...

JOSINA022 schreef:
Moet ik ook gaan wokken zeker Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

en bobben én chaparoneren... Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 12:20
BerichtOnderwerp: Humor

een vader zit thuis op de bank....komen zijn 3 kinderen binnen: 2 jongens en een meisje.....
De eerste jongen zegt tegen zijn pa: Pa, sorry, maar ik val op jongens..
"jongen toch"bromt zijn pa.
De tweede jongen zegt: pa, ik ben ook homo.....
Pa: Is er dan niemand die op meisjes valt??

ja......ikke, zegt zijn dochter
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 12:16
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

PETRA411 schreef:
ha ha welke vent zeurt nu over..... sorry jane, ik en een andere vrouw begonnen over ongesteld, in een ander draadje, meer uit humor.
Maar frank had wel gelijk, met zijn kijk maar uit dat het rot niet in het weer slaat, dacht dat het vandaag mooi weer werd, dus niet Geschokte, onthutste smiley

je hebt gelijk Petra, Frank moet je niet al te serieus nemen over dit onderwerp.....hij is een halve vrouw, ook al ontkent ie dat in alle toonaarden Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

DANIEL777 schreef:
zal deze onzinnigheid ook nooit begrijpen ook en wil het ook niet begrijpen

vrouwenlogica is die logica die men de andere dag past begrijpt/ snapt..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:44
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s

XABIA794 schreef:
ja precies, daar kunnen we ons over rond tobben, maar dat is ons doel niet en ook onze verantwoordelijkheid niet. (beter dat we allen in ons eigen ikje kijken Lachende smiley)
Doel is dat we voor elkander iets betekenen in Gods liefde.
Rechtvaardigheid is een hoger doel...

helemaal goed!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:39
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

FRANKT627 schreef:
Onlangs was er een tekort aan topics en vandaag komen er zomaar ideeën voor 3 nieuwe...Werd het ons ingegeven door de Geest?

Ik heb geen huishoud-vraag...de was hangt te drogen in de zon, de afwas is gedaan, ik heb gedweild, stof gezogen...en alles verliep perfect...maar ik ben dan ook niet ongesteld... Lachende smiley

maar mannen kunnen ook last van opvliegers hebben......frank, bij deze, je bent voorzitter van de hoogvliegers vereniging.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:37

XABIA794 schreef:
Als ik de bijbel goed lees dan lees ik dat we allen in zonde zijn geboren, en door de gebrokenheid (die de tegenstander bewerkt) komen we in situaties terecht die niet bedoeld zijn.
Anders hadden we nu nog of al in het paradijs geweest.
Het zou ook erg zijn om de ouders verantwoordelijk te stellen voor iemands geaardheid als ik het zo lees. Want dan zou geaardheid alleen een gevolg zijn door de juiste opvoeding van waarden en normen.
(Dan zou je al de garantie moeten hebben dat elk kind dat in een christelijk gezin geboren wordt, al zonder zonde en gebrokenheid is?)
Gewoon heel veel faktoren spelen daar een rol in, zoals bijvoorbeeld de genetica.
Ik heb helemaal geen christelijke opvoeding gehad, en ik heb net in mijn grote gebrokenheid de Here mogen vinden. daarom vind ik Zijn genade zo overweldigend bijzonder groot...
Maar Hij gaat op weg met ieder van ons, en alleen door liefde kan men elkander steunen en bemoedigen om op Zijn weg te blijven gaan.

Het zou ook erg zijn om de ouders verantwoordelijk te stellen voor iemands geaardheid als ik het zo lees. Want dan zou geaardheid alleen een gevolg zijn door de juiste opvoeding van waarden en normen.

dan krijg je het verhaal uit het nieuwe testament van de verlamde man....wie heeft er gezondigd, want iemand moet de schuld krijgen dat deze man niet kan lopen.......

heeft 1 van zijn ouders gezondigd dat de jongen een homo is?? nee, dat denk ik niet......genetisch?? miss, maar dan zou het te genezen zijn......hoe het ook zij, er is geen pijl op te trekken waarom iemand homo/ lesbienne is.....het is zoals het is
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:21

ik heb nu zo'n beetje alles gelezen wat er geschreven is over homo en christen zijn.....en ik heb vastgesteld dat er mensen zijn die vinden dat het een onmogelijkheid is......en dat het zelfs te genezen is......
En er is een groep die vol van liefde om deze groep mensen heen wil staan om hen te helpen de worsteling te dragen.

Er zijn dingen gezegd en geschreven die niet hadden gezegd of geschreven mogen worden......

Feit is, er zijn mensen, door God geschapen, die een andere sexuele geaardheid hebben. Daar kunnen we niet om heen. Geef gehoor aan Jezus'opdracht: heb uw naaste lief als u zelf.

daarom : Zo resten ons dan: geloof, hoop en liefde. Deze 3. Maar de liefde is de grootste

Omring de zwakkeren in je omgeveing met liefde en steun, aan je daden herkent de ander de Christus in jou......wees een voorbeeld naar de naaste die Jezus nog niet kent.....Jij bent het visitekaartje van Jezus.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 07:29

FLOWERFUL304 schreef:
Sorry, maar hier heb je ook je eigen bijdrage aan. jij ook bedankt!En voor de rest, nogmaals tink, Knipoog smiley

je snapt het echt niet hè??

tegen domheid kan ik niet op......
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:37
BerichtOnderwerp: Cm voor wie?....

FRANKT627 schreef:
Brabant is en blijft de mooiste provincie. Ook de provincie met de liefste mensen. De onlieve mensen hebben ze in het midden en het noorden gedumpt... Knipoog smiley

ik voel me niet aangesproken Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:26

FRANKT627 schreef:
Gaat er nu iemand mij wokken of niet. Wie is er nu chaperone en wie BoB? Boze smiley

ik wil wokken en bobben en chaporoneren.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 21:09

WILLEMIJN232 schreef:
Hou je van wokken Nicky Knipoog smiley

ik denk dat er wel een chaparonne mee moet...je weet het anders maar nooit..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 19:38

FLOWERFUL304 schreef:
> Dan lees ze dan ook niet als je beschamend over bent? Want ik denk dat je het niet zo goed begrijpt wat ik probeer uit te leggen maar doe ook geen moeite. En zo ik heb gemerkt is het respecteren van anders mans mening bij jouw ver te zoeken.

En als je over mij begint zou ik als ik jouw was maar even naar je zelf kijken want de manier hoe jij vanaf de eerste keer en ieder keer daarna op mij reageert is niet bepaald vriendelijk en liefde vol. Eerder haatdragend. Dus vind je het gek dat ik wat geirriteerd erdoor raak? Wat een goede christen ben jij zeg! Je verdient een grote pluim! Ga vooral zo door!
Knipoog smiley

mijn soort....wat is mijn soort dan???

Haatdragend nee, dat ben ik niet, integendeel....eerder intens verdrietig dat er een groep (lees= homo's) mensen veroordeelt word.......dan vraag ik me af, waar blijft Jezus'opdracht: heb uw naaste lief???
Mening oke, die mag je van mij hebben maar om zo te reageren naar je MEDEMENS, die ook geschapen is door God en dus ook recht heeft om er te zijn......dat gaat veel en veel te ver!!! geirriteerd??? dat is dan actie-reactie....van mijn/ onze kant maar ook zeer zeker die van jou......
Ik sla mezelf niet op de borst dat ik een goed christen ben...dat zou erg hoogmoedig zijn, nietwaar......??!!
Maar als jij vind dat je jouw ongezouten mening kan en mag/moet geven op/ over anderen, ga vooral daar mee door....jaag je nog meer mensen tegen je in het harnas.....en zul je nog veel meer reacties krijgen dan je nu al hebt. En die zullen dan steeds minder positief zijn.....heel jammer, maar zo help je een goed topic, met een redelijke gedachtewisseling mooi om zeep...dank je wel
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 15:17

FLOWERFUL304 schreef:
Vlgs mij gaat het in dit forum over christelijke homo wat staat daarover in de bijbel en niet over wat jij hierboven allemaal schrijft. Tenzij ik me vergis?

Maar persoonlijk zoals ik al vaker heb geschreven: mij maakt het allemaal niets uit hoe iemand wil leven en waar die voor kiest om met zn lichaam te doen als ik er maar geen last van heb. Dan doet die maar, whatever! Het intresseert mij helemaal niet! Het is ieder zn eigen verantwoordelijkheid.

als het je dan helemaal niks interesseert, waarom reageer je dan elke keer weer en, steeds heftiger en ook wel agressiever naar de anderen??
Waar in dit hele verhaal, topic, blijkt enig mededogen, naaste lief hebben als je zelf, of compassie voor de ander? De ander die worstelt met zijn homo-zijn en zijn geloof, wetende dat het niet kan???

Ik vind het beschamend om te moeten lezen en te bedenken dat ik mezelf ook een christen mag noemen als ik de bijdragen lees die je neerzet....... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:49
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

WILLEM618 schreef:
Volgens mij hebben we het al over die tekst gehad. En reactie is onderbouwd weergegeven (zie mijn reactie en die van Xabia) (onderzoek had ik dus al gedaan, maar kon jou mening niet vinden, vandaar mijn vraag om je mening te onderbouwen. Maar dat is te veel moeite, en dus beloof je het eerst, maar daar jij het ook niet kan vinden, kom je met deze reactie. En dan afgeven op het niveau van Hannah!!

En dat een ander zijn mening je niet interesseert, dat begon ik al door te krijgen. Maar meng je dan niet in een discussie.

ik ben het met je eens Willem!!! eindeloos gezever over het zelfde punt, een discussie is het niet eens meer te noemen..... ieders haan kraait koning...ik heb gelijk, mijn mening is de juiste en mijn waarheid is de enige.......pfff...ik geef op.......
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:41

BEUN656 schreef:
Die van Hannah? Veel te weinig niveau! Begin ik niet eens aan...

het is niet haar domheid waar ik aan refereer..... Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
TINK100
op zondag 24 juni 2012, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:37

BEUN656 schreef:
Kijk, en daar zit dus de angel van het marchanderen met de Bijbel. Dit is echt het toppunt! Openlijk zeg je gewoon dat sex buiten het huwelijk moet kunnen. Waar is jouw Bijbel dan?

het gaat er om dat jij jouw mening probeerd op te dringen aan een ander.....maar die ander bepaalt zelf wat goed is...en zal dan ook zelf met God in het reine moeten komen. Waar mijn bijbel ligt gaat jou helemaal , totaal niks maar dan ook niks aan!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:32

HERMAN968 schreef:
Heb je hier kijk op Think. Zou me plezieren iets te horen. Engeltje smiley

AMOS 5 : 13
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:22

FLOWERFUL304 schreef:
het gaat hier niet om dat ieder in zn waarde laten of wat die wil doen.
Ieder moet dat voor zichzelf weten hoe men als christen met het sex voor het huwelijk wil omgaan. Deze discussie over sex is niet om mensen te vertellen wat men ermee moet doen of niet. Maar een discussie daarover met mensen met verschillende visies over sex moet toch vreedzaam mogelijk zijn zonder dat iemand zich daarover aangesproken voelt of het zich persoonlijk maakt of aan trekt.

Maar het is gewoon een discussie over sex voor het huwelijk bijbels is of niet? Sex voor het huwelijk is niet bijbels, sex in het huwelijk is bijbels.

sex is hoe dan ook bijbels.......door God aan ons gegeven, dus....maak er gebruik van...
maar......
sex vertaal ik met lust...iets goedkoops....ik prefereer liefde, genegenheid......tussen 2 mensen die van elkaar houden, al dan niet getrouwd.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:19

BEUN656 schreef:
Precies, lees de kleine lettertjes en je komt tot de conclusie dat jij ooit ook een Bonder was... En ja, wat voor één he...

En over intelligentie gesproken... Misschien heb jij wel een grotere geest dan ik en daar zou ik nog wel eens een hele leuke spreuk op los kunnen laten... Read my mind zou ik zo zeggen... Clown smiley

En wat jouw spreuk betreft: I can't wait... Knipoog smiley

tegen domheid kun je niet op?????
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:48

BEUN656 schreef:
Tink, wat ben ik het toch weer met jou eens meid. Maar... Je hebt het in je eerste alinea over de Roomse kerk. Die is hier ondervertegenwoordigd en zet Maria op de voorgrond. Als Protestant vind ik dat geen maatstaf omdat ik God wel als heilig zie en maatstafgevend, boven Maria en wie dan ook. Bovendien zij genoegzaam bekend dat in de Roomse kerk de geestelijkheid getrouwd is voor en met de kerk en dus geen andere partner mag zoeken. Met alle gevolgen van dien.

Dan je tweede alinea. Ja, daarin moet ik me zelf corrigeren en heb je volledig gelijk. Dat over dat uitvinden neem ik terug maar zeg ik er ook bij dat ik dat zo verwoorde om af te dalen naar de termen van de persoon aan wie ik dat schreef, vandaar...

niet alleen de roomse kerk...ook dat soort geluiden hoor ik uit de pinkstergemeente komen....

ieder heeft recht op zijn/ haar mening, netjes verwoord of niet......lees er maar overheen....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:26

BEUN656 schreef:
Goed, gelezen. Om te beginnen met je vocabulaire. Die is alles, behalve Christelijk. Dan, God heeft inderdaad de seks uitgevonden maar er ook bij gezegd dat dat binnen een huwelijk moet. Pas dan krijg je echt een gezonde, liefdevolle en goede sexuele relatie. Daar gaat de discussie over. Dank u!

wie zegt dat???? in diverse hoeken van het kerkelijk leven, hoor ik geluiden dat men voor "God getrouwd is"als men een langdurige relatie heeft, zonder huwelijk, maar met sex..... Hoeveel huwelijken strandden niet ook al is de sex wel goed???

O, en nog wat....God heeft niks uitgevonden...dat zou kunnen betekenen, dat Hij aan het experimenteren is gegaan en net zolang ge-experimenteerd heeft totdat het een goed product opleverde....God SCHIEP...en zag dat het goed was.....

Laatst aangepast door
TINK100
op zondag 24 juni 2012, 21:30
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:53

HERMAN968 schreef:
Think, de discussie gaat niet over goed of slecht, maar de misbruik van de Bijbel om zichelf goed te praten dat sex toch mag buiten het huwelijk. En dat dit een moeilijk haalbare kaart is kan ik gerust inkomen, ook bij mij. Maar geeft dit dan toe, en modelleert Gods woord niet. Knipoog smiley

ik ga nu een beetje een gevaarlijke tekst neerzetten, zoek em wel even op, ik weet niet waar het precies staat. Peterus kreeg een visioen, volgens mij om naar de overkant te gaan.....naar de heidenen....maar hij wilde niet, vanwege de heidenen.
Maar God zei tegen hem: ga
want de 1 eet onrein vlees om mij te eren en de ander eet het niet...wie is goed of wie is slecht?? ze doen het allebei om Mij te eren....wie ben jij om te oordelen?
Dus......laat een ieder zelf besslissen of hij/ zij verkeerd of goed bezig is
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

KEITH722 schreef:
ik kom hier anders nooit zodoende dat mijn mooiste moment al afgelopen woensdagmorgen was toen mijn "nieuwe" piano op een speciale plank netjes door de piano-verhuizers over de onderkant van het raamkozijn naar binnen werd gegleden en met wat mankracht zacht op de vloer landde en zo goed als niet ontstemd was door de verhuizing!! kortom: i luv it when a plan comes together Lachende smiley

groete,

k.

wanneer is je eerste huiskamer..eh...slaapkamer concert??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:45

LEANNE226 schreef:
Je gebruikt een tekst die gaat over het huwelijk en,naar ik aanneem,heilig is voor ieder die de huwelijksbelofte heeft gedaan tegenover God,de gemeente maar ook de partner.

Ik pleit niet voor vrije seks(en zeker geen hedonisme,was die opmerking nou echt nodig??)maar ik pleit wel voor een juist gebruik van Bijbelteksten en vooral fatsoen in deze discussie

ik denk dat ieder datgene moet doen wat hij of zij goed vind om te doen.....en een ander kan en mag daar niet over oordelen. En dat gebeurd nu wel!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:33

Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u!

het ging er niet om dat hij een erotisch kleuren palet wilde neerzetten...het ging er om dat hij wilde aangeven wat er verstaan word onder sex of sexuele handelingen.....
Daar ging ook mijn stuk over wat Thomas voor mij erop heeft gezet.......en dat staat helemaal los van het onderwerp......
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:25

LEANNE226 schreef:
Oke,volgens sommige mensen ben ik te direct en sla ik de plank mis maar als iemand zijn medemens met een andere mening vergelijkt met hoereerders en vreemdgangers neem ik dat niet licht op.

Misschien vatten jullie het anders op,kan maar het komt bij mij binnen als een bom(yes zn topic over onbewust....etc komt meteen bij me op Knipoog smiley )

Het doet mij enorm verdriet.........niet alleen de opmerking maar ook de misbruik van een Bijbeltekst om je gelijk te halen.

ik ben het met je eens Leanne.......je word onder de zelfde noemer geplaats als hoereerder of vreemdganger....dat vind ik echt te ver gaan.....zeker als de ander jou niet kent.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:43

FLOWERFUL304 schreef:
Worden we weer persoonlijk tink??? het gaat hier niet over wat voor vruchten ik draag maar idg geen homo vruchten!

Maar om te veranderen als homo of lesbienne is niet door onze eigen werken, maar door een overgegeven leven aan God en door werking van de Geest Gods. Als iemand stopt met zn homo praktijken is het een begin naar verandering.

ik ga helemaal niet persoonlijk worden maar de manier waarop je schrijft en redeneert is wel erg kortzichtig...alsof het een ziekte zou zijn waarvan je "verlost"kan worden.......de persoon in kwestie heeft w.s. al zijn/ haar hele leen er tegen gevochten of wat dan ook en dan word er zo op gereageerd????!!!!! in dit geval zal deze instelling hen alleen maar van de regen in de drup doen belanden....... en dan denk ik....even heel persoonlijk hoor...... als je niet weet waar je over praat zeg er dan nix over!!!

Laatst aangepast door
TINK100
op zondag 24 juni 2012, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:25
BerichtOnderwerp: Het weer

FRANKT627 schreef:
Hier regent het niet nu. Ik ga op de fiets naar de AH...wedden dat het onderweg begint te regenen Boze smiley

Ik zal wel met de wagen gaan...voila.

tussen de druppels is het droog.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:24

FLOWERFUL304 schreef:

idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.

Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.

Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen.

zoals ik al eerder aangaf, als een homo of lesbienne dan maar hard genoeg bidt en nog harder gelooft, gaat dat over??? dacht het niet!!!! je maakt de persoon in kwestie het alleen maar moeilijker...wat nou naast hem/ haar staan?!!! welke vruchten draag jij???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van TINK100
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 34 Volgende
Pagina 10 van 34