Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:38
Onderwerp: Is God aanbidden bijbels of niet?
|
|
|
CHRISTIAN146 schreef: | John Bevere, een Amerikaanse prediker die het boek heeft geschreven: "de vreze des Heren" heeft gezegd dat hij eens een ingeving kreeg van: "Worship is not a slow song". Hij is toen gaan kijken wanneer aanbidding het eerst gebruikt werd in de bijbel, omdat volgens hem dat veel zegt over de betekenis van een bijbels begrip. Volgens hem werd het letterlijke woord aanbidding voor het eerst gebruikt in de bijbel door Abraham toen hij naar de berg Moria ging om daar zijn zoon Isaac te offeren. Abraham zei voordat hij op weg ging tegen de rest dat hij en Isaac op weg gingen om te aanbidden.....
John Bevere zei daarmee niet dat hij tegen moderne muziek is maar dat je innerlijke houding bij aanbidden zeer belangrijk is. |
Ik heb dat ook gelezen, over Abraham... ...aanbidden, je hart op God richten in gebed...eren is ook een soort van aanbidding..en het is heel erg Bijbels om God te aanbidden..er staat zelfs ergens in de Bijbel dat God aanbeden wil worden..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:24
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:00
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, ik las het stuk dat je had weggehaald.
Dat iemand het leven niet meer aankon, zoiets, dat ze naar God toe wou.
Dat gevoel had ik ook een hele tijd, jaren geleden, dat ik naar God wilde. Ik wou dat ik een ziekte kreeg, dat ik nog een maand of drie te leven had, zodat ik nog van mensen afscheid kon nemen.
Ja, erg eigenlijk he, dat besef ik nu pas, nu ik het schrijf. Ook omdat ik weer heb leren leven, en dat zo lang geleden lijkt.
Nog even over echt berouw, postings hiervoor. Als de hoofddader zeg maar, echt berouw zou hebben gehad, was ik de eerste die zou vergeven. Graag zelfs...echt berouw...!!!
Maar ja, dat is helaas niet zo.
En ik kan ook begrijpen wat Willemijn hiervoor schreef, zoiets dat je niets koopt voor echt berouw omdat je eigen leven al verwoest is.
Ik bedoel dan zelf met echt berouw, van alles doen wat in je vermogen ligt, om het goed te maken.
Maar ja, dat was jaren geleden hoor, dat ik me daarmee bezig hield, met als er echt berouw was, ik het zou vergeven. als er echt berouw was, had ik allang iets gehoord, zo bedoel ik het. |
Klopt Shanita wat je zegt...berouw tonen als dader, daar hangt best veel vanaf. en dan wél berouw tonen aan degene die je wat hebt aangedaan, misschien dat er dan vergeving kan zijn...althans een begin van.. het slachtoffer waar ik over spreek wilde de confrontatie met de dader aangaan..die persoon liet het op het laatst afweten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:28
Onderwerp: bijbelstudie als wapen
|
|
|
PIETER649 schreef: | Zelden was de tegenstelling refo - evo zo duidelijk op forum merkbaar als de laatste tijd, das jammer...
Er worden topics geopend, links en rechts, met als enige doel de geloofsrichting van anderen als duivels of in ieder geval onbijbels te noemen.
Kijk liever naar wat ons bind, en minder naar wat ons scheid. En vecht je prive vetes tegen mede-leden lekker via de mail uit!! |
IK vind je titel mooi gekozen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:03
Onderwerp: Wonderen en genezingen in de eindtijd.
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb dit stuk geplaatst, omdat ik merk dat er bij veel charismatischen de Heilige Geest een grote rol speelt.
Niks mis mee.
Maar dan, zeggen ze, ja ik word geleid door de Heilige Geest. Ik krijg profetieën van God. Ik kan mensen genezen.
Ik ben zeer kritisch op dat gebied. Iedereen kan wel zeggen dat ze profetieën van God krijgen. En dat ze de gave hebben om mensen te genezen.
In de bijbel worden we gewaarschuwd voor zulk soort mensen. Daarom twijfel ik aan de hele charismatische beweging. Is het echt allemaal van God?
En in dit stuk kwam ik die dingen tegen. Vooral het gedeelte van er is een valse leer.
Ja in mijn ogen klopt dat allemaal.
1 Petrus 5 : 8
Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden.
Ja onder de christenen zijn valse profeten. |
Hoi Mariska,
Het is goed van je dat je kritisch bent...veel klopt niet als je beter kijkt en mensen kunnen zich anders voordoen... Het zal altijd zo zijn dat mensen het werk van God in een kwaad daglicht zetten..God bedroeven en in feite heel verkeerd bezig zijn,,het zijn dan mensen die zoiets doen en niet een hele beweging of het moet een sekte zijn waarvan bewezen is dat ze helemaal verkeerd ( getoetst aan God en Zijn Woord..) bezig zijn.
Het is mijns inziens niet juist om te stellen dat alle Charismatischen bij wie inderdaad de Heilige Geest een grote rol speelt over 1 kam te scheren...
Ook bij de Charismatischen zijn, net als bij de protestanten en de Roomsen, veel verschillende opvattingen over wat er in de Bijbel staat..
De Heilige Geest is 1 met God en gaat van God uit...Jezus heeft Hem de Trooster genoemd...Die ons zal leiden in de Waarheid....Hij is dan ook zeker een belangrijk deell van de Drie-enig God, onze Vader.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 21:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | Deze gedachtengang vind ik vreemd. Juist door het bekend zijn met de 10 geboden WEET je dat je deze nooit kunt houden, dus is het een aansporing om je vertrouwen op GOD te stellen. Als kind heb ik de 10 geboden uit mn hoofd moeten leren, ook moesten we iedere maandag een psalmvers uit ons hoofd kennen, is dat ook occult ofzo tegenwoordig? Er word hier net gedaan of de hele kerkdienst draait om het voorlezen van de 10 geboden, wat een onzin, ( ik denk trouwens dat meerderen hier oordelen over iets wat gebeurd waar ze bijna nooit bij zijn.) |
Dat vind ik ook onziin..het gaat in de kerkdienst om de Evangelieverkondiging.
Deze gedachtengang ontstaat uit het Evangelie..de belofte, blijde boodschap.. Wij, heidenen, leven vanuit het Nieuwe Verbond, het oude verbond was uiteindelijk voor Gods verkozen volk...Israël. Dat de kerken deze lijn doortrekken vind ik normaal, je gooit niet iets weg wat oud is omdat het oud is..wél omdat het niet gebruikt wordt..niet vanuit geleefd wordt...
De wet is gegeven als richtlijnen voor ons ..om gelukkig te kunnen leven..tot eer van God..( dat is een gelukkig leven ) wij kunnen hieraan niet voldoen...Jezus heeft de wetgeleerde die bij Hem kwam gevraagd wat of de wet zegt..( deze man wilde graag naar het eeuwige leven..) Heel bijzonder...deze wetgeleerde vatte de wet van God ( aan Mozes ) samen en zei...God liefhebben boven alles en uw naaste als uzelf..
Dát is dan waar het om gaat..deze hele wet en deze hele discussie...
Jezus gaf een nieuw gebod, ..heb uw naaste lief.
NB. ik moest vroeger ook alles uit mijn hooffd leren... het is nog wel aardig blijven "hangen.."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het gaat mij niet om het oprechte berouw.....het gaat mij om het slachtoffer en hoe zij ermee om moet/kan gaan......En je zag in deze docu precies de knelpunten van vergeven..... Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is..... |
en dan lijkt het soms of er geen weg meer is, of dit leven niet meer geleeffd kan worden..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | Maar wiens wet is het nou eigenlijk??? Mozes zn wet Of toch God zn wet?
Hoe kan het bestaan dat het voorlezen van een wet die GOD zelf heeft gegeven, zelfs persoonlijk op stenen tafelen heeft gegraveerd, zonde is???
Dit vind ik een essentieel verschil met die overige ceremoniele wetten!
Dat je het niet nodig vind om ze iedere zondag van de kansel te laten voorlezen, daar kan ik begrip voor hebben. Maar de conclusie dat het zonde zou zijn om deze 10 geboden voor te lezen is godslasterlijk. |
Ja, zo'n conclusie zou godslasterlijk zijn, daar God zelf de wet gegeven heeft.
Het gaat erom waarop/op wie zet je je vertrouwen ? OP de/een wet? Of op God?
Geloof je dat je behouden bent door het volgen van een wet? Of door het geloof in God?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:38
|
|
|
BERT168 schreef: | dat antwoord lijkt me eenvoudig marian,
het ene is voor het andere in de plaats gekomen,dus moeten we niet het oude gaan gebruiken maar het nieuwe gaan gebruiken. wat hier weer belangrijk is dat we als mensen niet steeds onze eigen theorie moeten toepassen,want dan lijkt het erop dat we het beter weten dan wat de bijbel ons zo duidelijk zegt. er is iets beters voor in de plaats gekomen,en God reikt ons dat ook aan. dus kunnen we daar ook op aan dat dat echt zo is. zoals in voorgaande gedeelten al is gezegt,kunnen we duidelijk lezen dat we de wet niet opnieuw moeten gaan gebruiken,dus dan ook NIET doen.
er staat ergens in het nw testament: vertrouw op de Here met uw ganse hart,en steun op uw eigen inzicht niet! |
Dat klopt..vertrouw op de Heere met uw ganse hart. ( al slaat die tekst hier als een tang op een v.... ) hij staat in Spreuken trouwens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:32
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het razend irritant dat iedereen maar invult wat Wmijn bedoelt. Een gevalletje van voor je beurt spreken. Oftewel hou je kop/snater en laat Wmijn eerst zelf reageren!!! |
Als je goed leest, zou jij het ook zo lezen, maar jij voelt je direct aangevallen als het over de evangelischen/charismatischen gaat...strange.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:20
|
|