ChristianMatch

Forum

Berichten van CHRISTIANMATCH
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHRISTIANMATCH
Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:11
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

Beste mensen,

Op de één of andere manier raken we steeds weer off-topic binnen dit topic Smiley die vol vragen zit
Prima om andere gesprekken te voeren, maar dan wel in een ander topic graag!

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 14:00
BerichtOnderwerp: Forum vernieuwd

JANE410 schreef:
Ook hallo Lachende smiley

Ja, is weg Smiley die vol vragen zit De agenda wordt zeker vernieuwd/bijgewerkt

Om de één of andere reden verdwijnt er wel eens een subfora. We proberen het steeds zsm te herstellen. Mocht het toch wat langer duren, mail ons dan even. Ondertussen proberen we te ontdekken waar het mis gaat en hoe we dit in het vervolg kunnen voorkomen.

Excuses hiervoor!

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 13:54
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven

CORTAZAR588 schreef:
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de echtscheiding an sich
een panacee is ........als er ergens iets niet lekker loopt of als men niet gelukkig is wat dat ook moge betekenen , want geluk is net zo arbitrair als smaak, dan is de kortste klap ....opstappen.

Arbitrair lukt nog wel, maar panacee Smiley die vol vragen zit

Zoals ik je al eerder mailde, Cortazar: gebruik niet al te ingewikkelde woorden. Dat scheelt ons zoeken in woordenboeken en kunnen we jouw reacties beter begrijpen.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:37

LANFY127 schreef:
mocht iemand nog vragen hebben, stuur dan maar een berichtje! En nu: BOT!

Daar sluiten wij ons bij aan: graag reageren via de mail of chat naar elkaar.

We nemen aan dat BOT be on-topic betekent? Goed plan Lachende smiley met blinkend witte tanden !

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:33

JOKE969 schreef:
Omdat er wat andere reacties overheen gekomen zijn, is deze vraag denk ik blijven steken/minder inbeeld geraakt
Ben nog wel benieuwd naar het antwoord
Knipoog smiley

De vraag was inderdaad blijven liggen. Bij vragen is het sowieso handiger/sneller om de redactie te mailen.

Wat betreft de vraag zelf: deze werd eerder al gesteld door Thomas en ik heb op 20 juni antwoord gegeven binnen dit topic.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:21

Er zijn diverse 'Niet oké'-meldingen gekomen nav de filmpjes van Lanfy.
De filmpjes zijn verwijderd.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:49
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

NATASCHA642 schreef:
oke geen oordeel maar zo kwam het wel over maar neem mijn woorden terug overigens dit had ook anders gekund bijv. via de mail toch ?

Soms komen dingen anders over dan ze bedoeld zijn. Het helpt om de ander te vragen hóe hij iets bedoeld heeft.

We hadden ook via de mail kunnen reageren (is inmiddels gebeurd), maar soms reageren we via het forum. Omdat we dergelijke reacties niet zomaar willen laten staan. We willen graag op een respectvolle en vriendelijke manier met elkaar communiceren. Ook als we het totaal niet met elkaar eens zijn. Dat is de kunst Lachende smiley met blinkend witte tanden

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:22

Beste mensen,

Nog even over het filmpje: er zijn tot nu toe geen 'Niet oké'-meldingen binnengekomen. Zo te lezen in dit topic wordt het filmpje toch als niet oké beschouwd. Plus Lanfy's reactie. Maar niemand reageert naar ons toe.

Of Lanfy wel of niet gelovig is, hoeft niet hier op het forum door anderen besproken te worden. We gaan er vanuit dat leden van CM oprecht meelevende christenen zijn (zie algemene voorwaarden). Hoe een ieder dat invult, is een ander verhaal. Lanfy kan dit zelf toelichten binnen topics die zich daarvoor lenen. Niet dit topic, want hier gaat het - nogmaals - over Nieuwschberichten.

Bedankt, Klus om weer on-topic te gaan. Laten we deze koers vooral aanhouden Lachende smiley

Reageer op elkaar via mail of chat over welke film dan ook. En naar ons toe als je dus het filmpje 'Niet oké' vindt. Of een reactie van iemand.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:01

LANFY127 schreef:
Deze kwam ik vandaag tegen! Hilarisch......!

Knipoog smiley Lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Graag on-topic blijven.

(In jouw ogen) hilarische filmpjes over de hel passen in een topic over filmtips of over de hel. Niet hier.
Als er mensen zijn die dit filmpje niet oké vinden, wordt het alsnog verwijderd.

Redactie CM
(kan de humor van Rowan Atkinson zeker waarderen, maar begrijpt dat er mensen zijn die dit té ver vinden gaan).

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 30 juli 2013, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 23:31
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

NATASCHA642 schreef:
ik wil even kwijt dat jij vrij direct oordeel velt over iets waar van jij de kern niet weet. Wie ben jij daar over te oordelen omdat jij wat heb meegemaakt moet dat voor iedereen gelden Smiley die vol vragen zit

uitzonderingen daar gelaten die verslaafd zijn aan maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren.

Rolf velt hier geen oordeel, maar noemt zijn ervaring. Hij zegt ook niet dat dat voor iedereen moet gelden. Graag goed lezen anders wordt het een geval 'pot verwijt de ketel' Twijfelende smiley

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 23:03

KLUS667 schreef:
Wat is te groot? Het is toch een link in een pagina, dus de server(s) van CM hebben er geen last van. Alleen hen die nog met een inbelmodempje inbellen zullen last krijgen met het laden als de grootte (kb's, niet afmetingen lxb).

Als het een kwestie van lxb is, dan kan de programmeur een (max) hoogte meegeven...... Smiley die vol vragen zit

Suc6!

Foto's breder dan 590 pixels zorgen ervoor dat de opmaak van de site wordt aangetast. De hoogte is iets minder belangrijk, maar het moet gewoon niet te groot worden.

Het is voor ons niet te doen om alles steeds aan te passen, vandaar deze regel. Als je het een paar keer doet, krijg je er vanzelf handigheid in.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 22:32
BerichtOnderwerp: Boekentip

Dit topic wordt gesloten.

Morgen worden de reacties uit dit topic verplaatst naar het bestaande topic. je hoeft het dus niet zelf te verhuizen. Dat scheelt weer een bescheiden boekendoosje Knipoog smiley

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 22:29
BerichtOnderwerp: Boekentip

Bij deze wordt dit topic inderdaad gesloten.

Redactie Cm
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:29

Er komt een nieuwe regel bij op het forum:

Zorg dat de afbeeldingen die je plaatst niet te groot zijn.
Is dat wél het geval, dan wordt je afbeelding verwijderd.

Op de Help-pagina van de site kun je uitleg vinden hoe je een foto kunt verkleinen:

http://www.christianmatch.nl/faq.php#antwoord_58

Redactie CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 24 juli 2013, 20:30
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 22:03
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.

ROLF230 schreef:
Komt er nog eens een zinnig topic hier ipv dit gezeur over homos?

Waar blijft jouw zinnige bijdrage, Rolf?
En mocht je die doen, uit je dan graag respectvol over homo's.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: maandag 22 juli 2013, 16:34
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

PIETER619 schreef:
Ik denk dat er best wel sommige topics een hoog dagboek gehalte mogen hebben, men zo het één en ander met elkaar kan delen en men elkaar tot steun kan zijn, gelijk de reacties hier boven. Wil men diep serieuze zaken gaan behandelen, kan men daar ook in de daarvoor bestemde topics aan de slag. Natuurlijk moet men niet van alle topics een dagboek topic gaan maken, maar wel bewust met de inhoud van topics ingaan en bij serieuze zaken en in beknopte uitvoering zaken cq meningen te delen.

Dingen delen met elkaar is prima, ook als dat wat meer persoonlijke dingen zijn. Maar ook dan is er een grens. Want dit blijft een forum, waarop iedereen kan meelezen. En het is en blijft belangrijk dat het goed leesbaar blijft voor iedereen.

PIETER619 schreef:
Het is nog steeds jammer dat de redactie niet onder een (nicknaam) hier een reactie neerzet of privémail stuurt naar zogenaamde overtreder, maar weer als betuttelend ons kleine kinderen weer even op het rechte pad wil zetten. Ga alleen bij te zware gevallen op het forum in openheid iedereen laten zien dat we niet met alles akkoord gaan iets neerzetten.

Nogmaals, mee doen als redactie of moderator laat bepaalde autoriteit zien, doet in de meeste gevallen afbreuk aan een topic voor nieuwkomers om mee te doen, puur omdat men zich dan niet openlijk kan uiten, er ligt ahw een rem op.

Zoals ik jou ook al mailde, Pieter, wil de redactie graag openlijk reageren als dat nodig is. En niet onder een nickname. We zijn terughoudend met reageren op het forum en mensen krijgen eerder een mail dan een reactie via het forum. En in sommige gevallen krijgen ze beide. Dit gebeurt alleen als het voor de overige lezers ook handig/goed is om te lezen. En niet alleen bij de zware gevallen, maar ook bij de kleinere gevalletjes Knipoog smiley Een klein gevalletje kan zomaar een groot geval worden tenslotte...

Als iemand moeite heeft met de wijze van moderaten, dan kan men dat mailen naar ons. Mensen kunnen ook hun reactie plaatsen in het topic 'Forum vernieuwd' als ze menen meent dat het goed is als ook anderen mee kunnen lezen en reageren.

Redactie CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 22 juli 2013, 16:36
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zondag 21 juli 2013, 14:43
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ROELANDE345 schreef:
volgens mij is bovenstaande reactie meer iets voor een mailtje.
Shanita gebruikte het forum alleen om ff te ventileren wat voor haar het slechtste moment van de dag is op zoek naar een luisterend oor

Het forum krijgt op deze manier een te hoog 'dagboekgehalte'. Dat is niet de bedoeling. Vertel gewoon in het kort wat voor jou het slechtste moment van vandaag is. Niet iedereen hoeft alle details te weten. Als je er uitgebreider over wilt praten, kun je altijd nog een oproepje doen voor een luisterend oor. Dan kun je met die persoon mailen of chatten.

En wellicht inderdaad beter om even een reactie te mailen dan deze ook weer op het forum te zetten. Het is vrij persoonlijk allemaal.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 15:45
BerichtOnderwerp: Wat vinden jullie hiervan?

SHANITA130 schreef:
Onpasselijk?

Het kwam op mij zo over dat je geen angst hoeft te hebben, voor de hel als gelovige, en ja, het ergste speelgoed waren barbies weet ik.
Als je daarmee speelde... ja, ik las daar wel eens wat over....Barbies hadden borsten en wereldse kleding etc.

Iig, ik vind het een geinig liedje wat, volgens mij juist die hel-angst weg moet halen bij mensen, dat is denk ik, de zanger zijn bedoeling.

Daarom ook stukken preek op de achtergrond over hel en verdoemenis, duisternis, rampzaligheid, gruwelijkheid en eeuwige verdoemenis etc., iig stukjes van angstpreken op de achtergrond.

Afijn, ik vind het een on topic liedje, de een verbrand boeken, de ander barbies, de een omdat ze vindt dat het moet, die boeken niet van de Here zijn, de ander, om het belachelijke te laten zien, van de angstpreken, zo zie ik het, en verder....ach, ....

Ik zet dit toch niet bij topic 'leuke liedjes' oid. Smiley die vol vragen zit

Tis ook helemaal niet de bedoeling dat iemand dit leuk vindt.

Smaken verschillen Shanita. Wij vinden dit ook geen prettig filmpje. Misschien de volgende keer even kort toelichten waar het over gaat, zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze het willen zien of niet.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 15:25

THOMAS968 schreef:
Het past uitstekend in het topic Calvijn. Dat is nu waarschijnlijk automatisch op slot gegaan maar dat kun je weer open zetten. Was een prima lopend onderwerp en ondanks de gevoeligheden goed van kwaliteit.

We hebben overlegd wat handig is en we kiezen er toch voor om het topic Calvijn vooralsnog gesloten te laten. Er is ruim 5 maanden niet meer gereageerd binnen dit topic, dus blijkbaar hebben de meeste mensen hun zegje er wel over gedaan.

Als er behoefte is aan verdere discussie over Calvijn, dan kun je ons daarover mailen. Graag horen we dan waarom die behoefte er is. Dan kunnen wij eventueel het topic weer openen. Dit kan tot een jaar na de laatste posting. In het geval van Calvijn: tot 28 januari 2014 om precies te zijn.

In dit geval ging het voornamelijk over wie de uitverkorenen zijn. Daar kan prima een nieuw topic over gestart worden als iemand zich geroepen voelt. Dan kun je je ook beperken tot dát onderwerp.

Redactie CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 19 juli 2013, 15:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 14:44

Beste mensen,

Een interessante discussie, maar totaal off-topic.
Graag een nieuw topic openen over dit onderwerp als daar behoefte aan is.

Mochten mensen nog willen reageren op Lanfy's startvraag, dan kan dat. Anders wordt dit topic gesloten.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 14:38
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?

CHRISTIAN542 schreef:
Wat mij betreft kan de topic gesloten worden.

Waarom?

Er zijn misschien nog wel anderen die willen reageren.
Zolang ze on-topic blijven, geen probleem.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 18:44

Graag on-topic anders komt er een slotje op!

En let op je toon, Lanfy. Je komt geregeld veroordelend over.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 16:30
BerichtOnderwerp: foto komt er niet recht op

ROELANDE345 schreef:
Ja Lachende smiley Lachende smiley
Hartelijk dank moderator, zo komt ie er heel simpel wel goed op!!

Mooi dat het gelukt is!
En wat een leuke foto Lachende smiley

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 10:41
BerichtOnderwerp: foto komt er niet recht op

Je bewerkt eerst je foto voordat je hem opslaat. Dit kan bijvoorbeeld met een website als http://www.fotoaanpassen.nl/

Daarna voeg je je bewerkte foto toe aan je profiel. Als de nieuwe foto goedgekeurd is en op je profiel staat, kun je de oude foto weer verwijderen.

Dit topic staat hier verder prima binnen dit subforum. Het betreft iets wat je op deze site tegenkomt. Overigens kun je dit soort vragen ook mailen. Dat werkt vaak sneller.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: woensdag 10 juli 2013, 23:02
BerichtOnderwerp: initiatief Nemen

Bedankt voor de tip, Jans. Ik heb het topic verplaatst naar dit subforum, want hier past het toch beter.

Dit topic wordt gesloten, zodat er binnen het andere topic verder gepraat kan worden.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 23:28
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..

LANFY127 schreef:
Dat kan zeker! En zo voel ik het ook! Laat mij dan maar de "klootzak" zijn, maar waarom zou ik me lullig voelen als een ander dat ook voelt? Snap ik niet! Het is mijn leven en als ik me lullig voel over wat anderen verkeerd doen, nou ja zeg, dan hebben die anderen een probleem! Ik niet! Maar het feit is dat ze zich verschuilen achter jou en een zielige houding aannemen! So what??

Graag op je taalgebruik letten. Zie ook de regels.
Bedenk desnoods creatieve alternatieven Engeltje smiley

Redactie CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 13 juli 2013, 19:02
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 16:09
BerichtOnderwerp: Betrekkelijk of blijvend

Dit topic wordt gesloten.

Gerrit heeft niet meer duidelijk uitgelegd wat de bedoeling van dit topic was, dus dan blijft het lastig praten.

Op zijn verzoek is zijn profiel verwijderd, dus hij kan ook niet meer reageren.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 16:06
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.

SHANITA130 schreef:
Lézen...!!!

Graag wat vriendelijker verwoorden als je vindt dat iemand jouw reactie niet goed leest. Er valt tenslotte veel te lezen, dus soms zien mensen wel eens iets over het hoofd.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 09:54
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

TESSYBEAR731 schreef:
Is er niet een nieuwshoekje waar je dit soort berichten kunt plaatsen, Shanita?

Dit soort berichten passen inderdaad beter op een andere plek, Shanita. Gezien de aard van de berichten kun je ze beter plaatsen binnen het subforum Christelijk leven.
En geen posts op meerdere plekken plaatsen. Dat vergroot de leesbaarheid niet.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 09:40
BerichtOnderwerp: Betrekkelijk of blijvend

GERRIT084 schreef:
Maar ik had het meer over het gedrag algemeen op cm, iets kleinschaliger en het heden en nu.
Dat als je bv een andere mening ben toebedeeld, je meteen een stempel als bv deze Boze smiley krijgt.

Waarom deze opmerking? Iedereen mag hier zijn mening hebben. Het is de kunst om er op een respectvolle manier op te reageren.

Dit is niet de plek om over CM te praten. Dat kan binnen het subforum Over ChristianMatch.

Redactie CM
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHRISTIANMATCH
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 16 Volgende
Pagina 10 van 16