Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:59
Onderwerp: 9 Oktober Bethel Drachten Bijbelstudie Openbaring deel 8
|
|
|
PIETER649 schreef: | 4
ik geloof dat iedereen zijn of haar persoonlijke eindtijd beter serieus kan nemen ipv te speculeren op de mogelijke eindtijd van deze aarde. |
Dus Bijbelstudie uit het boek Openbaring is speculatie .. Bij mijn weten heeft de spreker, bij geen enkele studie ik van hem heb gehoord, een datum genoemd.
Maar dat is jouw mening Pieter, zorg jij maar dat jij je eigen eindtijd serieus neemt, dan doe ik dat wel met de mijne ... of nee, dat doe al heel lang, ik lees al heel lang, met heel veel plezier de gehele Bijbel. Ik weet me me verzekerd in Jezus Christus, dat Hij mijn persoonlijke Redder, Verlosser en Zaligmaker is, en ik kan niet wachten tot Hij terugkomt op de wolken, als een dief in de nacht .. ?? Niet voor degenen die Hem verwachten ...
Deze tekst wil ik je nog meegeven ... misschien dat je er iets aan hebt ... Jakobus 1:5 Komt een van u wijsheid tekort? Vraag God erom en hij, die aan iedereen geeft, zonder voorbehoud en zonder verwijt, zal u wijsheid geven. 6 Vraag vol vertrouwen, zonder enige twijfel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:49
|
|
|
COOTJE711 schreef: | vermoed dat hij bedoeld het getal van de antichrist 666. Dit is een verwijzing vanuit Openbaringen. Diegenen die hiervoor kiezen zullen hem en het beeld dat van hem wordt gemaakt moeten aanbidden en een teken van hem op hun voorhoofd of rechterhand aanvaarden. |
Als ze dat al voor eind 2013 willen verplichten ...
Openbaring 13:14 Het wist de mensen die op aarde leven te misleiden door de tekenen die het voor de ogen van het eerste beest kon verrichten. Het droeg hun op een beeld te maken voor het beest dat ondanks zijn steekwond toch leefde. 15 Het kreeg de macht om dat beeld leven in te blazen, zodat het beeld van het beest ook kon spreken en ervoor kon zorgen dat iedereen die het beeld niet aanbad, gedood zou worden. 16 Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen. 18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.
Zitten we nog dichter bij het eind van de eindtijd, want het merkteken zal verplicht worden in de grote verdrukking, dit is na de opname, als Christus op de wolken terugkomt om Zijn Gemeente thuis te halen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:31
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Die link werkt niet: No documents found. |
De link werkt prima, misschien niet bij jou ...
Maar dat maakt ook niet uit toch, er staan een 2 tal citaten waar je ook op mag reageren ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:13
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat mij zo opvalt op het forum is, is dat wij ongeacht de toestand ten allen tijde onze naaste moeten vergeven.
Maar we hoeven God niet meer om vergeving te vragen.
Is het niet veel belangrijker in ons leven , voor onze relatie met God, dat wij Hem om vergeving vragen? |
Zou je me kunnen aantonen Mariska, waar er op het forum, wordt gezegd dat we God niet meer om vergeving hoeven te vragen ... Want ik heb dat nergens kunnen lezen ... Je haalde zelf iets aan uit het onze Vader, "en vergeef ons onze zonden ..." wat je daarna gebruikte om te zeggen "als ik mij niet houd aan de 10 geboden dan ga ik naar de hel"
Als christenen bidden om vergeving dan is dat geen gebed tot redding, maar geef je daarmee aan dat je spijt hebt van je zonden ... En dat is een heel groot verschil met wat jij hierboven beweert ... "maar we hoeven God niet meer om vergeving te vragen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:59
|
|
|
Twee citaten uit een preek van Ds. Jaap Ophof (GKV) 26 november 2004
1ste citaat. Conclusie: de wet mag niet in de kerkdienst gelezen worden met als doel, dat de gemeenteleden heiliger gaan leven. Uit de antwoorden in de mini-enquête blijkt, dat dit doel/argument wel genoemd wordt. Dat verwijt ik niemand, want die indruk wordt ook meer dan eens gewekt. En de liturgie waarin aan het begin van de dienst schuldbelijdenis en genadeverkondiging een plaats hebben, draagt er aan bij dat de wet de rol van veranderaar en heiligmaker krijgt. Volgens mij, ik sta open voor overtuigende argumenten, klopt daar niets van.
2de citaat. Waarom krijgen we daar in onze kerken soms zo weinig van te zien? Waarom kunnen er scheuringen zijn? Om verschillende redenen, maar de volgende reden kom ik te weinig tegen: omdat de gemeente elke zondagmorgen na de groet van God bijna direct onder de wet wordt geplaatst. Onder het oordeel. Terug naar af! En omdat we elkaar te weinig zien in Christus. Waar het van letters, van de wet, van menselijke regels wordt verwacht, daar blijven mensen hangen Maar waar Christus met zijn macht en overwinning alle eer krijgt voor wie er wat wij door en in hem mogen zijn, daar gaat wat gebeuren. En dat zie ik ook in de kerk. Je kunt het zo aanwijzen: christenen die eigenlijk nog een bedekking op hebben en, daarom niet tot uitbundige bloei komen en christenen die vrij zijn in de Geest.
De hele preek is na te lezen op onderstaande link ... (naar onder scrollen en 26 november 2004 aanklikken)
http://www.kerkbode.nl/websites/scholma/hb.nsf/hb2003?Openframeset?OpenFrameset&Frame=f2&SRC=http://www.kerkbode.nl/websites/scholma/HB.nsf/KB2009%20Archief?OpenForm
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 29 september 2011, 13:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het NT kan niet los van het OT. OT staan vol beloftes, die zijn vervuld in het NT.
En ja , nu we in het NT leven, zijn we geen haar beter dan de mensen in de OT tijd.
Daarom vind ik dat je de 10 geboden niet aan de kant kan schuiven.
Gedenk den sabbatdag.. schaf de zondag maar af met zijn kerkdiensten...
Eer uw vader en moeder... wees maar ongehoorzaam aan een ieder die boven je staat.
Gij zult niet doodslaan... sla er maar op los... O,nee heb uw naaste lief als u zelf...
Gij zult niet echtbreken... ach mijn partner houd van een ander laten we maar uitelkaar gaan... O, kan niet de kerk verbied het... Paulus zegt ook, het kan niet...
Wat is er dan in de plaats gekomen van de 10 geboden? |
Het elfde gebod !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 18:23
Onderwerp: Lichtje
|
|
|
LAIKA882 schreef: | Dat lijf vind de weg naar mij toe Ik weet ook niet hoe Mijn lichtje wijst hem de weg Vind hij mij niet heb ik pech |
Leuke manier van reageren en gemakkelijk te verteren Wat ik lees, vanuit dit gedicht de weg naar jou is al verlicht Schrijven zonder inkt ... digitaal iets moois blinkt ... vervolgverhaal ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 18:12
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Mooiste moment vandaag,
Nou... ik was net even bij mijn buurman.
Hij zei tegen mij van "lang niet gezien!".
Terwijl ik hem al járen minimaal één keer in de week zie, dus ik begreep er niets van, ik had hem verleden week woensdag nog gezien...
Hij bedoelde met 'lang niet gezien', dat ik een hele tijd mezelf niet was. Niet vrolijk keek. Zelfvertrouwen weg. en dat was máánden af te lezen aan mij.
Ja, en sinds een kleine week gaat het eigenlijk in een stroomversnelling steeds beter met mij, en dat zag hij aan mij zei hij. En ik zie het zelf ook. Ik kijk weer vrolijk, gelukkig en met zelfvertrouwen.
Nou en daar was ik blij mee. Ik wil doorzetten met dingen. Het ontbrak mij ook weleens aan zelfdiscipline, dus daar ga ik nu nog meer mee aan het werk.
:) |
Wow, gaaf Shanita ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 18:10
|
|
|
TINK100 schreef: | ik ben ook erg nieuwsgierig...vertel, voor ik ontplof.... |
Jij hebt toch al armen waar je in kan ontploffen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 18:08
Onderwerp: einde lidmaatschap
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Beste CM-vrienden, het gebeurde in het verleden al enkele malen dat ik eens een tijdje van CM verdween. Ooit bleef ik eens anderhalf jaar weg, dan weer eens vier maanden, een week of 2 weken. Ook nu is er weer…
…zo’n tijd aangebroken dat ik me even met andere zaken wil bezighouden. Noem het herbronning, of rust of wat dan ook. Sommige onder ons weten dat er ook een andere reden is waar ik aandacht aan wil besteden. Deze aandacht wil ik zo zuiver mogelijk houden. Een mooie gebeurtenis heeft tijd nodig om te kunnen groeien en moet ook gevoed worden. Dat vraagt inzet en energie zonder dat het afmattend wordt. Dus daarom dit moment van afwezigheid want: Faber quisque fortunae suae…
Ik wens iedereen nog veel CM-genot en alles wat daar mee samen gaat…
Frank… |
Speciaal voor jou FrankT ... van de Belgische band Clousseau ... en de titel ... heel passend denk ik
http://www.youtube.com/watch?v=lgABh1nhCTs
En nog een nadenkertje
Audentes Deus iuvat
Tot spreeks,
Willem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 13:57
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ach Josina, de mensen hebben geen manieren meer. Dat zag je yesterday ook met die Latijnse zinnen van Pijlvis en Anne...
En ik, domme Belg, liet me nog inpakken door Anne ook om me te doen... |
jaja, met een strikje erom zeker ... arme Anne zul je bedoelen, dat ze moeite wou doen om jou in te pakken en nu ook nog klagen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 13:38
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Och Herman, Je mist me!! Wat leuk om te "horen"..
Nou, weet je wat...ik maak je een deal: Voor €10,95 p.m. kom ik je weer gezelschap houden!
Gaarne overmaken op rekening van CM, o.v.v. mijn nickname.. |
Herman is net terug van vakantie, en mag nu de reparatie van de auto gaan betalen, euh van zijn dochter haar auto ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 13:25
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
@ -- Chatuliem -- Ik knap af op die spelfouten...
@ -- Mariska -- Wel eens gehoord van dyslectie?
MARISKA601 schreef: | Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 13:03 Ik denk dat je je punt gemaakt hebt en dat hier dus genoeg over gezegd is. De een typt foutloos en de ander had geen 9 voor Nederlands op zijn rapport. Je kunt niet eisen dat iedereen foutloos typt. Wat jij belangrijk vindt, interesseert een ander soms totaal niet.
Minder kwetsend en misschien interessanter was een topic geweest met daarin bijvoorbeeld de vraag of er mensen zijn die afknappen op slecht taalgebruik o.i.d.
Bij deze dus een slotje op dit topic.
Een reactie van de CM redactie. |
Ergens vind ik dit onrust stoken Mariska ... Je gaat nergens in op "het afknappen" nee komt gelijk met "wel eens van dyslectie gehoord"
Je maakt een opmerking tegen Chatuliem, een reactie die m.i. niet eens in gaat op wat hij zegt. Je suggereert zelfs dat, degene die spelfouten maakt, dyslectisch zou zijn ... Maar goed, er komt een discussie op gang, naar aanleiding van jouw opmerking, en dan plaats je na enige tijd een posting, van donderdag 14 april 2011, van de CM redactie waarin deze aangeeft dat er op een soortgelijke discussie een slotje kwam ... Waarom lok je dan een soortgelijke discussie uit ?? Vind het echt een soort van onrust stoken ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 12:32
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | voor die tijd een wandeling en eten bij Trijnie??? |
Een wandeling lijkt me prima ... voor het etentje zul je zelf contact met Trijnie op moeten nemen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 12:31
|
|
|
PIETER649 schreef: | wou je vast in de eindtijdstemming komen ?? |
de studie gaat over het 1000-jarig vrederijk ... de eindtijd zitten we nu midden in ... hoewel ... persoonlijk denk ik dat we aardig aan het eind van de eindtijd staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 00:45
Onderwerp: flirtcursus
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Bloemen werken altijd positief Cross....
Bloemen zijn emotie en dat is vaak waar het omdraait... |
Ik wist wel dat je zou reageren bij het woord "droog"bloemen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 00:03
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
TINK100 schreef: | oude lappie met KPN router.... geen idee wat er op staat.... contact op nemen met Hannah...is haar lappie, die niet werkt.... |
Hannah heeft daar haar "eigen mannetjes" wel voor Tink
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 23:51
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Heb je lappie net gekocht, is dat nieuw? XP of Vista? |
XP of Vista .. ??
Windows 7 denk ik eerder aan bij een nw lappie ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 23:39
Onderwerp: Het weer
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat heet beproeving frank |
Je kunt het moeilijk verleiding noemen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 20:42
Onderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond
|
|
|
ILONA405 schreef: | Zou kunnen. Cross..maar we zitten hier op CM he? En een groepje inclusief dames zou leuk zijn...of wordt t een herenuitje |
Voor zover ik weet gaat er sowieso 1 vrouw mee, maar die staat niet op de lijst en wil ook niet op de lijst staan ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 20:38
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
zal ik dan maar tegendraads zijn ...
Ik kijk naar het uiterlijk. Als het uiterlijk niet datgene heeft wat mij aanspreekt zal ik ook niet proberen om contact te leggen ...
Maar in het leven loopt het soms heel anders ... Ik heb een relatie gehad met iemand waar ik eerst totaal geen "uiterlijke" klik mee had en ook nooit op af zou stappen ... maar soms, heeeeel soms ... pfff hellupp
Daarnaast kijk ik naar leeftijd, uitgaande van mijn eigen leeftijd ... + 0 / - 8
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 20:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het zijn 2 stellingen die ik noemde voor behoud van leven.
Als ik behouden wil worden, moet ik erkennen dat in zondig, en de zonden zijn de 10 leefregels.. de 10 geboden.
Als ik niet op het kerkhof wil belandden, heb ik mij aan de 1001 verkeerregels te houden.
Ik kan wel voor 1000% op God vertrouwen dat ik mijn leven behoud als ik over een gesloten spoorweg fiets.
Ik kan in mijn dagelijks leven ook God wel voor 1000% vertrouwen. terwijl ik alle 10 geboden overtreed. |
Sorry Mariska, maar ik weet echt niet meer waar het over gaat ...
Weet je zelf nog wel, welke vragen je stelde of ... --
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 20:20
Onderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Maak van je hart geen moordkuil
Mn vingers jeuken nu eigenlijk om hier een anekdote over cross neer te zetten waarin hij ook voor potencieel gevaarlijk aangezien werd, maar ik zal me inhouden
Ik heb beide heren in groepsverband ontmoet en dan zijn ze vrij ongevaarlijk hoor |
Gelukkig heeft Pieter het heel deskundig van me overgenomen ...
hoe was het liedje ook al weer ... Marina, Marina, Marina ...
Maar goed, Illona je zou natuurlijk de jou welbekende A.S. mee kunnen vragen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 20:02
|
|
|
MARISKA601 schreef: | We kunnen pas begrijpen wat genade Gods inhoud, als we erkennen dat we zonder die genade verloren zijn.
Waarvan zijn we verlost: van de straf op onze zonden. Waaruit weten wij dat we zondig zijn: uit de 10 geboden.
Hoe ziet Gods genade eruit: Hij zond Zijn Zoon op de wereld. Die Zoon moest onze straf dragen.
Wat moeten wij er voor doen? Wij moeten erkennen dat wij zonder Jezus verloren zijn, maar door Zijn bloed is onze straf vergeven.
Johannes 3: 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. |
Dan mijn vraag, waarom schreef je dan dat wanneer je de geboden niet zou houden je naar de hel zou gaan ... Want dat staat haaks op wat je hierboven schrijft ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 19:59
|
|
|
MARISKA601 schreef: Ik concludeerde uit een eerder stuk van jouw, dat het Onze Vader wel geschrapt kon worden. Omdat we niet meer om vergeving hoeven te vragen.
Ik liet daarop zien welke regel.
Ik probeer duidelijk te maken, dat we dagelijks zondigen. We weten dat we zondigen door de 10 leefregels. We weten ook dat er verlossing is. We hoeven dus aleen nog maar vergeving te vragen om onze zonden. En we weten dat ze vergeven zijn.
Wat is belangrijk om te weten voor mij:
De 10 geboden, en het Onze Vader.
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben het wel met je eens Mariska.... het .zijn de pijlers van het christelijk geloof.....en zo heeft Jezus het ons ook geleerd........ |
Ik zie nergens ook maar iets over de Genade, de vrijheid van de Genade .. Alleen maar een moeten navolgen/naleven van de 10 geboden.
Zou dit misschien zijn wat Paulus zegt over bedekking/sluier die over hun hart komt, telkens als de wet wordt voorgelezen. Het vergelijk met Mozes (Exodus 34)die van de berg afkwam, met een stralend gelaat, zo stralend dat Mozes zijn gelaat moest bedekken. Dat, omdat de Joden niet in staat waren om naar de Heerlijkheid van God te kunnen kijken ...
@ -- Mariska -- Als ik mij niet aan de 10 leefregels hou, beland ik in de hel. Zie mijn antwoord op jouw citaat uit het boek Openbaring hoofdstuk 20, “Wanneer het verbrandt, zal hij daarvoor de prijs betalen; hijzelf zal echter worden gered, maar door het vuur heen.” @ -- Mariska --Als ik mij niet aan de verkeersregels hou, beland ik op het kerkhof. Ik denk echt dat je voorbij gaat aan de Volheid van de Genade, Jezus Christus is één maal voor onze zonden gestorven, waarom zou je dan telkens weer, elke dag opnieuw zoals je schreef, bidden dat je gered moet worden van de zonden door het bidden van het onze Vader. Het moment dat je Jezus aannam als je Verlosser, Redder en Zaligmaker, dat moment was jouw wedergeboorte, op dat moment ben je van Hem. Maar nu bid je elke keer dat je gered mag worden, hoe vaak moet Jezus dan nog sterven voor jouw zonden?? Ik ben bang dat het dan nooit genoeg is en dat je ook nooit goed genoeg zult zijn voor Hem want je zondigt elke dag weer en weer en weer. Als je Hem om vergeving vraag, zoals de regel in het onze Vader zegt, dan zeg je dat het je spijt hebt van die zonde … Maar als je van je laatste regel (in je posting) uitgaat, en je zou omkomen bij een verkeersongeval, op slag dood zou zijn … je geen tijd meer hebt gehad om te bidden voor je redding … Is het dan de hel of is het dan eeuwig Leven, door de Genade van God, in het bloed van Jezus Christus … ??
Romeinen 8:33 Wie zal Gods uitverkorenen aanklagen? God zelf spreekt hen vrij. 34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons. 35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? ….. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de Liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 17:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik concludeerde uit een eerder stuk van jouw, dat het Onze Vader wel geschrapt kon worden. Omdat we niet meer om vergeving hoeven te vragen.
Dit pertinent niet waar Mariska, nergens maar dan ook nergens zeg ik dat het onze Vader voor wat mij betreft wel geschrapt kan worden ... Wat ik wel heb geschreven is dat het onze Vader geen gebed is voor redding van zonde zoals jij aangaf.
Ik liet daarop zien welke regel. Je liet helemaal niets zien, je ging niet eens op mijn antwoord in maar komt met een nieuwe vraag, die totaal los staat van je eerder vraag waarop ik je antwoorde. Je maakt van een appel een peer om het daarna een banaan te noemen ...
Ik probeer duidelijk te maken, dat we dagelijks zondigen. We weten dat we zondigen door de 10 leefregels. We weten ook dat er verlossing is. We hoeven dus aleen nog maar vergeving te vragen om onze zonden. En we weten dat ze vergeven zijn. Ja en dat noem ik dus niet vragen om redding maar om vergeving van je dagelijkse zonden. Door je wedergeboorte hoef je niet elke dag opnieuw Jezus Christus te vragen of Hij elke dag opnieuw voor jouw zonden wil sterven. Door de regel die jij aangaf uit het onze Vader zeg je spijt te hebben van je zonden die hebt begaan / gemaakt die dag en het is je al op voorhand vergeven ... doordat je een wederomgeboren christen bent
Wat is belangrijk om te weten voor mij:
De 10 geboden, en het Onze Vader. |
Het zou m.i. veel belangrijker zijn dat je weet wat het is om uit Genade te leven en niet zo krampachtig vast te houden aan de 10 geboden, maar te weten wat het is om Vrijgekocht te zijn door het Volmaakte werk van Jezus Christus ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 17:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Op de dag des oordeels zal God niet kijken naar wie wij waren, maar naar wat wij gedaan hebben. We zullen geoordeeld worden naar onze daden.
Het laatste oordeel: Openbaring 20:
11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden. 12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken. 14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. 15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.
vs 12 laat duidelijk zien dat wij geoordeeld worden naar onze daden/werken. |
Zeker worden wij, iedereen die leeft en heeft geleefd, geoordeeld ... Hoe dit zal gaan staat ook beschreven in de Bijbel en wel in 1 Korintiërs 3:11 want niemand kan een ander fundament leggen dan er al ligt – Jezus Christus zelf. 12 Of er op dat fundament nu verder wordt gebouwd met goud, zilver en edelstenen of met hout, hooi en stro, 13 van ieders werk zal duidelijk worden wat het waard is. Op de dag van het oordeel zal dat blijken, want dan zal het door vuur aan het licht worden gebracht. Het vuur zal laten zien wat ieders werk waard is. 14 Wanneer iemands bouwwerk blijft staan, zal hij worden beloond. 15 Wanneer het verbrandt, zal hij daarvoor de prijs betalen; hijzelf zal echter worden gered, maar door het vuur heen.
Een christen, dus een mens die wederomgeboren is, die Jezus Christus heeft aangenomen als zijn persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker, is gered voor de eeuwigheid. Kan hij/zij er dan maar op los leven, nee, ook hierover staat heel duidelijk geschreven in de Bijbel en wel in Romeinen 6:1 Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven? 3 Weet u niet dat wij die gedoopt zijn in Christus Jezus, zijn gedoopt in zijn dood? 4 We zijn door de doop in zijn dood met hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden. 5 Als wij delen in zijn dood, zullen wij ook delen in zijn opstanding. 6 Immers, we weten dat ons oude bestaan met hem gekruisigd is omdat er een einde moest komen aan ons zondige leven: we mochten niet langer slaven van de zonde zijn. 7 Wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. 8 Wanneer wij met Christus zijn gestorven, geloven we dat we ook met hem zullen leven, 9 omdat we weten dat hij, die uit de dood is opgewekt, niet meer sterft. De dood heeft geen macht meer over hem. 10 Hij is gestorven om een einde te maken aan de zonde, voor eens en altijd; en nu hij leeft, leeft hij voor God. 11 Zo moet u ook uzelf zien: dood voor de zonde, maar in Christus Jezus levend voor God. 12 Laat de zonde dus niet heersen over uw sterfelijke bestaan, geef niet toe aan uw begeerten. 13 Stel uzelf niet langer in dienst van de zonde als een werktuig voor het onrecht, maar stel uzelf in dienst van God. Denk aan uzelf als levenden die uit de dood zijn opgewekt en stel uzelf in dienst van God als een werktuig voor de gerechtigheid. 14 De zonde mag niet langer over u heersen, want u staat niet onder de wet, maar leeft onder de genade.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|