ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 23:23
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

LANFY127 schreef:
Maar Thomas, je bent het toch wel met me eens dat de meeste religies gevoed worden door angst? Als dit niet dan dat.... Als zus niet dan zo.... Enfin, vul maar is! Of toch niet?

De openbaringsreligies doen dat zeker. Maar bedenk wel dat het interpretatie is. Elke openbaringsreligie, waarvan het Christendom en de Islam de belangrijkste zijn, kent een fundamentalistische en een realistische stroming. Overigens:voor religies als Boeddhisme en Confucianisme en meer geldt dat minder. De Islam is in het fundamentalisme blijven steken. Het strenge protestantisme ook. Die heeft het Joodse fundamentalisme zoals dat door de farizeeen streng werd gehandhaafd overgenomen, zonder dat voldoende in het licht van Christus' verlossing te zien. Wie het verlossende werk in het Nieuwe Verbond ziet is de Oud-testamentische angst kwijt. Het is niet voor niets dat het angstgeloof vooral voorkomt in kerken waar de nadruk sterk op het oude testament wordt gelegd. In het Grieks, waarin het NT geschreven is wordt voor geloven en vertrouwen hetzelfde woord gebruikt. Het is voor veel protestanten onbegrijpelijk dat er een oud en een nieuw verbond bestaat en dat het nieuwe echt anders is dan het oude. De angst ontstaat doordat men het oude letterlijk blijft lezen maar dat niet doet in het licht van het nieuwe. En waarom? Omdat men bang is Gods woord niet serieus te nemen. Kijk maar eens hoe je in die kringen verketterd wordt als je dingen niet letterlijk neemt maar in de oorspronkelijke betekenis wilt lezen. Sola Scriptura (Alleen de Schriften) klinkt vroom maar je moet het wel lezen met kennis van zaken en snappen dat dezelfde woorden soms andere dingen betekenen. Recent voorbeeld is Gij zult niet echtscheiden. Indertijd was dat een verbod op het verstoten van de vrouw door de man, waardoor ze maatschappelijk rechteloos werd. Een groot kwaad, want het leidde vaak tot een bestaan in de prostitutie met in die tijd als zekerheid dat je toen ongeneeslijke geslachtziekten opliep en verspreidde. Terwijl dat nu vertaald wordt met: je zult niet echtscheiden want daar moet je aan gehoorzamen en anders hoor je niet bij de christelijke kerk. Deze onnodige ellende die velen hier hebben meegemaakt of mee hebben geworsteld, was niet nodig geweest als men dit had begrepen en de relatie had getoetst aan Christus' liefdesgebod. De tekst die Leanne aantrof op de kerk van Schiermonnikoog zegt meer over de wet dan het hele oude testament.

De Geschiedenis van God van Karen Armstrong - om bij het topic te blijven - geeft in dit soort zaken een goed inzicht, maar is niet eenvoudig te lezen.

Thomas, alles wat angst geeft, ondergraaft het geloof en het vertrouwen in Christus.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 6 augustus 2013, 10:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 22:47

Als je op ontdekkingsreis bent moet je niet het pad verlaten. Volg gewoon die Ene Gids, dat is genoeg

Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede. Je hebt niets te vrezen als je leeft in vertrouwen en niet in angst. Niets is erger dan pseudovroomheid waarmee je kennis en inzicht buitensluit.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 5 augustus 2013, 22:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 20:12
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Naar de boekenmarkt kun je het beste met de bakfiets gaan, maar ja het pinapparaat beperkt je wel eens. De boekverkoop loopt helaas terug.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 20:02
BerichtOnderwerp: Zou het haalbaar zijn ...?

JOL252 schreef:
http://goedgelovig.wordpress.com/2013/08/05/wel-een-relatie-geen-seks/

Quote:
Een datingsite die het over een heel andere boeg gooit is DateZonderDat, waar mensen die absoluut geen seks willen worden gekoppeld.
Aseksuele relaties zijn volgens GG-lezer Mafchauffeur ook heel geschikt voor bepaalde typen gristenen, zoals:

- gescheiden mannen en vrouwen (voorkomt overspel);
- homoseksuelen (voorkomt frustrerende onthomo-therapie);
- vrijgezellen (voorkomt het opgeven van je kostbaarste bezit voor ‘de ware’).

Jol, heeft hier (heel) wat vraagtekens bij.

Is het geen fakebericht uit de antigristelijke hoek? Gristelijk is hun spelling. Ze steken volgens mij gewoon de draak met al te geremde christenen, al komt dat helaas wel vaak voor.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 5 augustus 2013, 20:03
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 13:18

SHANITA130 schreef:
Ja, ik lust al tijden wat...

Maar ja, zolang ik van de cardioloog minimaal 5 kilo af moet vallen, en alleen maar hele kleine uitgebalanceerde hapjes mag eten de gehele dag(voorgeschreven door de diëtiste), ja, dan héb ik ook weinig zin om te reageren bij 'wat eten wij vandaag voor lekkers'.

Nee..dat doe ik pas als ik op mijn goede gewicht ben, ja, dat voel ik ook aan.

Smiley met dichtgeplakte mond

Ook daarna is het nodig je gewicht te houden, dus je eet-en leefgewoonten moet je gewoon blijvend veranderen. Meten is weten en gissen is missen.

Vandaag slabak met tussendoor Jonagold - dat is weer eens wat anders dan Fiji.

Thomas, - 9,2 en mist de droge worst van slager Hoekstra.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 5 augustus 2013, 13:21
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 11:55

ROLF230 schreef:
Van Zwolle naar Deventer gelopen.

Loopt daar een lange-afstands-wandelpad? Nog een boek gekocht in Deventer?

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 11:18
BerichtOnderwerp: Spectaculair bekeringsverhaal blijkt verzonnen

dubbel geplaatst...

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 5 augustus 2013, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 10:25
BerichtOnderwerp: Spectaculair bekeringsverhaal blijkt verzonnen

SHANITA130 schreef:
Spectaculair bekeringsverhaal blijkt verzonnen!

There is no bizniz like God-bizniz

Thomas, je loopt mooi binnen zo.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 21:43

"Wat doen we hier in godsnaam" van ds. Carel ter Linden. Probeert het geloof in eigentijds perspectief te zien en het intellect ervan te overtuigen hoe je midden in het huidige leven vorm kunt geven aan het Christendom. Gaat me soms wat ver maar als je er tegen kunt heel verrassend om te lezen.

Thomas, Asterix en de intrigant, blijft geweldig.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 augustus 2013, 21:47
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:32
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

JANS221 schreef:
Een Iphone..... leuk speeltje.....ben ik wel even zoet mee. Is wel wat anders dan een Nokiaatje..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

(Heb wel mijn leesbril nodig....)

Je wilt nooit weer een andere en je hebt vast alles nog niet ontdekt. Een mobiele CM-site zal wel niet komen ondanks de verzoeken daartoe. CM op de smarthpone blijft dus nog even prutsen, al kan het wel. In het najaar een nieuw besturingssyteem, iOS7 en dan ziet het er nog wat beter uit met meer mogelijkheden.

Thomas, gek op Apple.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:05
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.

Shanita,

Het is niet een citaat van mij maar het stond in Trouw. Ik heb die bronvermelding duidelijk aangegeven.

Er staat in het artikel een belangrijke nuancering: Anthroposofen enten wel in tegen polio en levensbedreigende ziektes en een deel van de reformatorischen doet dat dus ook niet. Het grote kwaad van je kinderen blootststellen aan polio vind je niet bij de antroposofen al hebben ze wel bezwaar tegen inenten van ziektes die het lichaam in principe zelf kan bestrijden bij een verder gezond kind.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 augustus 2013, 20:39
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 18:09
BerichtOnderwerp: Humor mag best van God

Als Jezus water in wijn verandedet, dan mag ik het drinken toch?

Thomas, zou wel willen dat hij dat water-in-wijn-doen-veranderen ook kon, zucht.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 18:02
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.

Artikel uit Trouw, het is dus niet van mij:

(Opmerking: met Steinersteden bedoelt men plaatsen met relatief veel aanhangers van Rudolf Steiner, de voorman van de anthroposofen.)

Vaccinatlegraad in 'steinersteden' is soms lager dan in refobolwerken.

Vorige mazelenepidemle brak uit op een vrije school in Den Haag.

Het vooroordeel kan de wereld uit: reformatorische christenen vormen niet één massief blok tegen kindervaccinatie. Veel eensgezinder daarin zijn de antroposofen.
Dat blijkt uit onderzoek van Trouw op basis van gegevens van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Sinds eind mei woedt er op de Nederlandse refostrook (die loopt van Zeeland via de Betuwe naar Overijssel, en waar veel bevindelijk-gereformeerden wonen) een mazelenepidemie. Het aantal geregistreerde ziektegevallen nadert de achthonderd.
Kinderen die ziek worden hebben meestal geen vaccinatie gehad, omdat hun ouders dat niet kunnen verenigen met hun geloof.
Volgens het RIVM is ongeveer een vijfde van alle niet-inenters van reformatorischen huize.
Dat dit aandeel niet groter is, komt vermoedelijk door hun onderlinge verdeeldheid ten aanzien van vaccineren.
Trouw identificeerde de tien grootste 'refobolwerken' van Nederland, gemeten naar aantallen leerlingen op reformatorische scholen (ciJfers van het CBS) per duizend inwoners. Veel van deze gemeenten, zoals Scherpenzeel en Tholen, hebben een lage vaccinatiegraad. Maar niet álle refoplaatsen zijn bastions van prikweigeraars. In Gorinchem bijvoorbeeld is het percentage tienjarigen dat tegen mazelen is ingeënt ondanks het sterk reformatorische karakter van de gemeente - niet lager dan het landelijk gemiddelde.
De grootste groep niet-inenters bestaat volgens het RIVM uit antroposofen. Deze aanhangers van de filosoof Rudolf Steiner (biJvoorbeeld bekend van de vrije scholen) zijn van mening dat een uitgebalanceerd voedingspatroon voldoende weerstand biedt tegen een kinderziekte als mazelen. En als een kind toch besmet raakt, vinden antroposofen dat goed voor de lichamelijke en mentale ontwikkeling. "Het klinkt misschien hard, maar een kind mag best leren een beetje te vechten", zegt antroposofe Yolande te Giffel vandaag in deze krant.
In de tien voornaamste Nederlandse 'steinersteden' is het aantal gevaccineerde kinderen lager dan gemiddeld. In antroposofisch Bergen en Zutphen zijn procentueel minder kinderen gevaccineerd dan in reformatorisch Gouda en Nederlek.
Een vorige mazelenuitbraak, in de regio's Den Haag en Utrecht in 2008, begon op een Haagse vrije school.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat sommige antroposofen van vaccinaties afzien omdat zij twijfelen aan de werkzaamheid van het vaccin. Anderen vinden het een bezwaar dat vaccins in cocktails tegen meerdere ziekten tegelijk worden toegediend. Zij ervaren dit als een inperking van hun keuzevrijheid.
Antroposofen zijn eensgezinder in hun afwijzing van inentingen dan reformatorische christenen. Maar de Steiner-aanhangers zijn minder radicaal. Zij maken onderscheid tussen 'gevaarlijke ziekten', zoals kinkhoest en polio, en 'minder gevaarlijke ziekten', zoals mazelen. Tegen ernstige ziekten laten antroposofen zich doorgaans wel vaccineren.
Dat gaat sommige refo's te ver: in een aantal refobolwerken worden kinderen in het geheel niet ingeënt. De allerlaagste vaccinatiegraad van Nederland is te vinden in plaatsen als Kesteren en Opheusden. Die liggen in de gemeente Neder-Betuwe, de navel van de bible belt.

Bron: Trouw, 3 augustus 2013.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 augustus 2013, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 10:46
BerichtOnderwerp: de een gereformeerd de ander PKN

Als ik naar het profiel van de starter van dit topic kijk staat er gereformeerde gemeente en ik denk dat hij met gereformeerd eigenlijk gergem bedoelt. Eerlijk gezegd denk ik dat de problemen groter zijn in een besloten gemeenschap als je vanuit dit milieu met je partner richting PKN gaat. Gereformeerd staat voor veel mensen hier als gereformeerd synodaal en die zijn een onderdeel van de PKN geworden, dus daar gaat het kennelijk niet om bij deze vraag.

Tussen gergem en PKN-bondsgemeenten is wel grensverkeer dus in een wat grotere plaats kan dat geen echt probleem zijn. De vraagstelling zal zich veelal beperken tot kleinere plaatsen met veel sociale controle in de Bijbelbelt.

Feitelijk is het dus meer een sociaal probleem dan een theologisch vraagstuk, denk ik. Als je het bij voorbaat als een probleem beschouwt. doe je er mogelijk beter aan een partner in je eigen kring te zoeken. Maar liefde en wat men chemie noemt, trekken zich daar niets van aan. Het is ook maar net in hoeverre je je normen laat opleggen door je kerkgenootschap. Om de lieve vrede maar in eigen kring trouwen met iemand die je niet echt ziet zitten, zou ik nooit doen. Dat is de basis van liefdeloze huwelijken en dat doe je je jezelf en je toekomstige kinderen niet aan, lijkt me, ook al komt het in behoudende kring net iets te vaak voor.

Thomas, liefde is (uiteraard) de belangrijkste norm in een relatie, tenzij je een werkster met baarmoeder zoekt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 augustus 2013, 14:32
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 10:36

Als je geen airco hebt de deuren en ramen tegen elkaar open zetten om koelte in je huis te brengen is wel een goed plan.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 21:38
BerichtOnderwerp: Humor mag best van God

Koekje van eigen deeg

Het zal je maar gebeuren: je bent predikant en je hebt het dus druk,
zo druk dat je bij lange na niet toekomt aan alles wat je zou willen doen. Eindelijk vind je tijd om een bepaald gemeentelid te gaan bezoeken en dan wordt er op je bellen niet open gedaan, terwijl je daarbinnen wel voetstappen hoort.
De predikant die dit overkwam, gluurde geïrriteerd naar binnen en zag nog net de vrouw des huizes wegduiken.
Boos stopte hij zijn visitekaartje in de brievenbus, maar pas nadat hij met zijn laatste restje humor daarop had geschreven
“Openbaring 3:20”.
(“Zie, ik sta aan de deur en ik klop; indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, ik zal bij hem binnenkomen”)
Toen de dominee de daaropvolgende zondag na de kerkdienst zijn gemeenteleden één voor één de hand schudde, kwam ook de dame in kwestie langs. Zij drukte hem haar visitekaartje in de hand waarop,
naast haar naam, stond “Genesis 3:10”.
Thuis gekomen zocht de predikant de tekst onmiddellijk op en hij kreeg er een rood hoofd van.
(“Toen ik uw geluid in de hof hoorde, werd ik bevreesd, want ik was naakt, daarom verborg ik mij”.)

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 21:43
BerichtOnderwerp: Wat vinden jullie hiervan?

CHRISTIANMATCH schreef:
Beste mensen,

Een interessante discussie, maar totaal off-topic.
Graag een nieuw topic openen over dit onderwerp als daar behoefte aan is.

Mochten mensen nog willen reageren op Lanfy's startvraag, dan kan dat. Anders wordt dit topic gesloten.

Redactie CM

Het past uitstekend in het topic Calvijn. Dat is nu waarschijnlijk automatisch op slot gegaan maar dat kun je weer open zetten. Was een prima lopend onderwerp en ondanks de gevoeligheden goed van kwaliteit.

Daar hoort het laatste deel ook thuis en niet hier, dat ben ik wel met je eens.

Thomas, historici vinden het vernietigen van bronnen een wetenschappelijke doodzonde.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 18 juli 2013, 22:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 00:01
BerichtOnderwerp: Wat vinden jullie hiervan?

LANFY127 schreef:
En wat over God, die zelf zegt in het OT, Jacob heb ik liefgehad en Ezau heb ik gehaat? En hoe plaats je dan dat de Bijbel zegt: ik heb u uitverkoren van voor de grondlegging van de wereld? Bij mij komt dat over dat of iedereen is verdoemd en er zijn er een paar die uitverkoren zijn, en degenen die niet uitverkoren zijn komen er niet! Hoe voel jij jezelf als je in een trein of stadsbus zit en je weet dat er 95% van de mensen die bij jou in de trein of bus zitten, niet uitverkoren zijn? Komen die in de "hel"? Ga je die mensen het evangelie verkondingen? Ja, of toch maar niet?

De opvatting dat er sprake is van een gering aantal uitverkorenen is niet meer dan een eigen theologie, zoals je die in de bevindelijkheid wel tegenkomt. Het staat inderdaad in het Oude Verbond. Het idee dat er maar een paar 'bekeerden' zijn en de rest verdoemd is, is ronduit onjuist. Christus zegt zelf: want een ieder die Mij aanneemt, zal eeuwig leven hebben. Dat is wat anders dan: een ieder die door ons kerkgenootschap als een bekeerde wordt beschouwd. Kennelijk weten de dominees in de bevindelijke kerken het beter dan Christus zelf.
Wat men in deze geloofsgemeenschappen aanhangt, dat er maar een paar bekeerden behouden zijn, is een geheel eigen theologie en niet zo Bijbels, al beweren ze dat wel. Ik zou dat willen tolereren als het niet zoveel onnodige angst meebracht. God is geen sadist die in willekeur nagenoeg iedereen afwijst maar een God van liefde en vergeving. Wat in deze oudtestamentisch denkende kerken wordt geleerd is niet meer dan een vorm van doorredeneren op grond van theologische dogma's.

God is dezelfde maar door het offer van Christus zijn we in een nieuwe verhouding met Hem komen te staan. Het heet niet voor niets het Nieuwe Verbond. Het lijkt wel of men in sommige kerken het Nieuwe Testament niet wil begrijpen.

Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden. Het menselijk tekort daarin is aan het kruis voldaan. Dat is de Blijde Boodschap. Geloven en vertrouwen is in het Grieks hetzelfde woord. Wie gelooft in God mag op Hem vertrouwen en hoeft niet in angst te leven om niet uitverkoren te zijn. God verdoemt je niet want Hij heeft je lief. God laat niet varen het werk dat Hij met je begon sinds je Christus aannam. Alleen dan is het aannemen van Hem een een Blijde Boodschap en een echte bevrijding.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 18 juli 2013, 22:28
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 22:12
BerichtOnderwerp: Vakantie 2013

Zo Jol, wanneer ga je? De Cascades de Coo moeten nog wat water hebben de komende dagen.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 17:00
BerichtOnderwerp: Wat is ver ...

Een wat lange afstand heeft praktische bezwaren. Ik heb wel eens de suggestie gegeven om een NS weekendtreinkaart te kopen in dat geval, dan kost het je een euro of negen per weekend, ook als je zelf in Vlissingen woont en je date in Nieuweschans. Je moet de reistijd er wel voor over hebben en snel even langswippen is er dan niet bij. Ik las in een profiel afstand is geen bezwaar, ik heb een auto. Prettig want ze woonde 5 km van de westgrens als ik naar het kengetal keek. Dat is heel fijn natuurlijk maar elke maand bijvoorbeeld 1200 km rijden (150 km enkele reis), is best veel, los nog van de kosten.

Toch brengt een landelijke datingsite het wel met zich mee dat het kan gebeuren. Je kunt zien hoe het zich ontwikkelt toch? In de huidige economische crisis wissel je ook niet zo snel van baan, dus naar elkaar toe verhuizen moet wel eens uitgesteld worden, zeker als je al wat ouder bent. Boven de veertig word je haast niet meer aangenomen en er zijn dan ook nog 600000 werklozen voor je.
Je kunt er wel mooie theorieen op na houden maar meer dan een lange afstandsrelatie zit er soms niet in.

Gescheiden mensen zullen toch voor de goede relatie gaan, meer dan voor de dichtstbijzijnde.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 17 juli 2013, 19:38
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 19:09
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

BAPPI605 schreef:
Ik ben enorm blij dat ik na ruim 24 jaar weer met het openbaar vervoer in mijn stad Amsterdam kan reizen. Bij wijze van test ben ik in mijn rollende vierwieler en met een vriend/collega in de bus gerold richting Amsterdam Centraal. Daar zonder probleem op de pont naar Amsterdam Noord en toen in een nieuw toplocatie geweest: EYE Filmmuseum. Je kan er naar de film, de vaste filmtentoonstelling en tentoonstelling over Fellini. In het filmcafe/restaurant kan je heerlijk eten; op het terras kan je ook eten en drinken met een mooi uitzicht over het Ij en de skyline aan de overkant. Bij mooi weer kan je beneden op het gras picknicken of zonnen en langs het water wandelen. Een echte aanrader! Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Dank voor de tip! Pixar is ook wat voor je, denk ik. Wel heel technisch over animatiefilms. Met de NS is er nog een aanbieding. Voor minder dan de parkeerkosten in Amsterdam ben je een dag weg.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 juli 2013, 19:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 13:56
BerichtOnderwerp: Wat is ver ...

ROELANDE345 schreef:
hahaha helemaal mee eens. Maaar de vraag is is het ook TE ver?

Is Ermelo-Harkema verder dan Harkema-Ermelo dan?

Ik ben sneller in (De) Harkema dan in Ermelo hoor, mijn trein rijdt over de Veluwe 130 km per uur. Psychologische afstand noemen ze het he, lol. Mensen uit de Randstad denken als ze naar het Noorden moeten dat de reis onoverkomelijk is. Ik sta in ongeveer twee uur in de Randstad maar andersom is kennelijk veel verder. Als je iets echt wilt, is het nooit te ver.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 juli 2013, 15:29
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 14:43
BerichtOnderwerp: NS aanbiedingen voor goedkoop uitje

http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken-juli

Vanaf maandag te downloaden/bestellen. Naast een aantal aanbiedingen weer gratis meereiskaartjes waardoor toch een beetje vakantie mogelijk is als je wat krap zit.

2 x een meereiskaartje, dus samen met iemand die wel een NS-kaartje heeft, gratis op stap. Je kunt een meereiskaart niet combineren met een Blokkerkaartje o.i.d.

2 x een overgangsbewijs naar de eerste klas maar denk er aan dat je die niet mag combineren met een meereiskaart.

Daarnaast voor 25 euro naar de Efteling incl treinreis en dergelijke, kan leuk zijn voor een dagje uit.

Verder een stel aanbiedingen voor ijsjes, snacks en croissants.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 13 juli 2013, 16:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 13:01
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?

Je moet een afzegging niet als persoonlijk falen opvatten. Je kwetsbaar opstellen is altijd een risico, daarom heet het ook kwetsbaar opstellen. Vertaal niet alles wat mis gaat als je eigen fout. Wie weet was je date wel heel onzeker over zichzelf. Een date is altijd spannend, tenslotte.

Wil je echt leven dan moet je ook risico nemen. Zonder risico leven, is geen leven maar: in leven blijven. Dat kan maar niemand komt dan ooit tot zijn recht. Zie risico nemen als een uitdaging. En leer anders met teleurstellingen om te gaan. Als je het fout hebt gedaan, wat dan nog? Dan doe je het de volgende keer mogelijk anders en wie weet wel beter.

Je krijgt in je leven geen spijt van de dingen die je doet maar van de dingen die je niet doet - of niet hebt gedaan.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 12 juli 2013, 20:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 21:05

Welnee, gewoon noordelijk nuchter denken. Je maakt een goed profiel met foto. Je klikt op een profiel van een dame die je wel wat lijkt. Je doet dat een paar keer. Daarmee vestig je de aandacht mogelijk op je. Zorg dat er ook wat te lezen of te zien is. Dan kijk je of jezelf de eerste stap zet dan wel dat de dame in kwestie dat doet. Probeer wat neer te zetten in je eigen sfeer.

Als je een normaal voelend en denkend mens bent, ga je lekker chatten. Hoe dat zich opbouwt, zie je vanzelf wel. Stel vriendelijk wat gerichte vragen. De allerdiepste dingen vertel je zelf ook niet meteen.

Er zijn flink wat zeer hufterige mannen met korte lontjes met maar een niet te missen doel. Als je daar boven staat, ben je al meteen in het voordeel. Maak er verder geen geheim van dat je een relatie wilt met warmte en alles wat daarbij hoort. Wees niet te bang voor verschillen maar bedenk wel: verschillen zijn pas leuk als er ook genoeg overeenkomsten zijn. Niet van dat benauwde. En als het mis gaat, is dat geen persoonlijk falen. Denk vooral niet dat jij mislukt, het mislukt en dat is wat anders. Het is jammer, het had toch niet gewerkt, maar dan probeer je het met een ander. Lees wel profielen kritisch door.

Een nadeel van een datingsite kan wel zijn dat je je enigszins in taal uit moet kunnen drukken en je gevoelens ook in tekst kenbaar moet kunnen maken. Is er een misverstand, wat makkelijk kan omdat je elkaar niet ziet, zet het meteen recht. Uiteindelijk wil iedereen intimititeit, ok, sommigen hier alleen stiekem, dus dat hoef je niet duidelijk te maken. Er zijn zoveel klungelige mannen op dit terrein op CM dat je al snel in het voordeel bent, zelfs al zou je wat verlegen zijn. De eerste ontmoeting blijft spannend en dan maar hopen dat er naast vriendschap ook chemie is. Voordeel van chatten is dat je elkaar toch een beetje leert kennen en al een beeld van elkaar kunt krijgen, mits je er genoeg tijd voor uittrekt. Voor chatten is veel minder durf nodig dan op iemand afstappen. En het werkt heel goed, dat kan een voordeel zijn als je wat verlegen bent.

Succes.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 12 juli 2013, 00:26
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 20:39

Hoofd van het gezin? Man en vrouw zijn gelijkwaardig en in de praktijk blijkt vanzelf wel wie de echte sturing geeft. Verder denk ik dat de man wel geacht wordt het initiatief te nemen en vrouwen dat vaak wel prettig vinden maar toch zie je een ding over het hoofd: de vrouw geeft bij de eerste stap doorgaans als eerste het signaal af. De meeste vrouwen weten dit trouwens al lang, maak je geen zorgen. Mannen stappen er dan op af. Zo werkt het in de praktijk. Vrouwen zijn zo wijs je in de waan te laten dat het anders is.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 11 juli 2013, 23:03
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 juli 2013, 18:33
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

Los van het schoonheidsaspect hierbij een site waarmee je een indicatie kunt krijgen of je te zwaar bent of niet en dan als het gaat om je gezondheid. Het BMI geeft in een getal weer hoe het er voor staat, met name of je gewicht bij je lengte past. Langere mensen mogen zwaarder zijn dan kortere.

Geslacht, lengte, leeftijd en gewicht inbrengen en je krijgt je BMI en een omschrijving van hoe je er voor staat:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx

Een gezonde waarde is onder de 25. Boven de 30 ben je echt te zwaar. tussen de 25 en 30 is wat afvallen wenselijk. Overigens moet je bij 25 of 26 nou ook weer niet meteen in de stress schieten. Als wat groffe maat geldt dat bij elke kilo die je afvalt, je BMI met ongeveer 0,3 punt daalt.

Thomas, BMI -1,5.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 10 juli 2013, 18:55
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 22:15
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

Er is niets mis met volslanke mensen, maar ook niet met de mensen die er niet op vallen.

Deze reactie is van Callie en geeft goed weer hoe ik er over denk. Slank of volslank, bepalend is de klik of de chemie. Ik denk wel dat slanke vrouwen in het voordeel zijn, dat is de norm een beetje. Dik zijn wordt gekoppeld aan ongezond of een ongezonde levensstijl, terwijl het ook gewoon aanleg kan zijn. Een vrouw met iets meer volume - niet te veel - die er gezond uitziet en een goede uitstraling heeft, kan echt nog wel aantrekkelijk zijn. Zwabberende vethopen zijn dat echter niet. Mensen met wat meer volume doen er goed aan zich goed te kleden en te verzorgen, dan kan het op dat punt in ieder geval niet mis gaan.
Vrouwen lijken er ook meer mee te zitten dan mannen. Hoewel ik ook aan het afvallen ben maar dat is meer omdat ik denk dat het gezonder is. Ben al vijf kilo kwijt en ik wil er nog een paar af maar ik heb meer begrip gekregen voor vrouwen die willen afvallen en mopperen dat het moeite kost. Het lukt alleen blijvend met veranderingen in je leefgewoonten. Weinig vet, suiker en alcohol en geen ballastvoer. De slabakken van Albert Heijn zijn best te eten maar soms komt het konijnenvoer me de oren uit. De appels zijn gelukkig wel lekker tegenwoordig. Al heb ik liever droge worst van slager Hoekstra.

Thomas, zondigt wel eens.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 10 juli 2013, 18:28
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 09:51
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..

LANFY127 schreef:
Dat kan zeker! En zo voel ik het ook! Laat mij dan maar de "klootzak" zijn, maar waarom zou ik me lullig voelen als een ander dat ook voelt? Snap ik niet! Het is mijn leven en als ik me lullig voel over wat anderen verkeerd doen, nou ja zeg, dan hebben die anderen een probleem! Ik niet! Maar het feit is dat ze zich verschuilen achter jou en een zielige houding aannemen! So what??

Nogmaals: http://m.youtube.com/watch?v=SLuymws1pP0

Ps, sorry, vergat de link in een url te plaatsen maar waarschijnlijk kan de moderator dat doen!? Thanks! & trusten!

Link aangebracht, tekst is van Lanfy, niet van mij.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 19:35
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

Aardig artikel in de Volkskrant waar interessante dingen worden gezegd, ook over de relatie Christendom-Islam.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3471059/2013/07/06/Er-is-geen-moraal-zonder-God.dhtml

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 6 juli 2013, 19:36
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 91 Volgende
Pagina 10 van 91