ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:52
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ZEELAND736 schreef:
Ik ben zo moeilijk!!!
Ik kan nergens afstand van doen...en das echt een probleem...

Boeken???
Die gaan echt niet weg...

Voorlezen???
Zo leuk....
Wambo...de zwarte zwerver...

Ach de mot en de roest hé uiteindelijk. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:04

ERIKA129 schreef:
ben wel een kind maar die lees ik nie meer Knipoog smiley

Oh ik wel hoor en het liefst lees ik voor... de kleine kapitein, geweldig.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 17:51

ERIKA129 schreef:
TOPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEwist het wel volgende die de verhuisdozen mag gaan inpakken Knipoog smiley

Ja, te beginnen dit weekend met staaaaaaaaaaaaaaaapels kinderboeken naar de kringloop. Iemand nog geïnteresseerd?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 15:27
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

JANS221 schreef:
Het toppunt van naastenliefde: je ``gewonnen`` etentje weggeven aan iemand anders....... Engeltje smiley

Verraste, verbaasde smiley Zo heilig ben ik niet als het om de Griek gaat. Boze smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 november 2012, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 15:04

Men neme sla, een gesnipperde appel, tomaat, komkommer en een mini blikje tonijn in water, dressing honing mosterd erover en flink wat peper.
Ik ken slechtere soorten lunch.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 15:00

JOCHEBED148 schreef:
Hmmm....nou Jol, ik moet eerlijk zeggen dat ik liever met een lieve vriendin of vriend eet dan met een eh....."tollenaar"......(die gastvrijheid is dan een stuk makkelijker he.....)maar Jezus deed dat wel he, juist bij zo iemand wou Hij eten... Verlegen lachende smiley

Jezus keek dwars door Zachëus heen en zag een klein verlangend Calimerootje die zo ontzettend graag ook een aai over z'n bol wilde. Logisch want iedereen spuugde hem uit vanwege zijn functie. Zo houden we met elkaar van alles in stand hé... maar inderdaad, ik ga ook liever naar de griek of eet thuis met een gezellige vriend(in). Knipoog smiley

Laat ik nou net een etentje bij de Griek "gewonnen" hebben van de week. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 november 2012, 15:05
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 13:20

JOCHEBED148 schreef:
Vandaag eet ik es niet alleen maar sámen! Daar maak ik altijd iets byzonders van....een heerlijke frisse salade vooraf, met allerlei lekkers dr door: appeltje, eitje,uitje,augurkje, brokjes feta, tomaatje......
Vervolgens een ovenschoteltje met aardappeltjes, uitjes, uitgebakken spekkies dr door, kortom: vandaag even geen lijn-dag maar geniet-dag!
(Iemand uitnodigen om vervolgens samen de maaltijd te gebruiken is bijbels zei iemand laatst....weet iemand waar in de Bijbel ik dat kan vinden?) Smiley die vol vragen zit

.. uhm misschien gewoon de gastvrijheid die zo eigen zou moeten zijn aan gelovigen? (Engelen herbergen en zo.) Verder lees je wel het eea over met elkaar eten... "maaltijd houden" ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 10:53

Het mooiste moment vandaag is gemixt...

Huis verkocht onder voorbehoud!

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:46

Jawel, boerenkool met ouderwetse gehaktbal.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:21
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?

LAVERDE524 schreef:
Ja ik ken de tranen in zoverre zoals je omschrijft. Maar daar heb ik mij allang over heen gezet. Zoals afgewezen worden, na 2 jaar relatie en bijna getrouwd zijn geweest en dat je er achter komt dat je grote liefde al een half jaar met een ander gaat. Ja die pijn heb ik eens gekend. Maar vooralsnog blijf ik volhouden op dat huwelijk zoals God dit omschrijft. God sloot Zijn huwelijk op de berg Sinaï en Hij was wel trouw, maar Israël vond het veel mooier om achter de leer van bileam achter te gaan, zoals het verzwageren met andere volkeren. Ja, in onze tijd is het niet veranderd die toestand, ook in deze tijd word dat nog gedaan, je ziet het op de TV en overal. Terwijl God ons gewaarschuwd heeft geen verbonden te sluiten met hen. Maar gelukkig heeft Jezus die scheidbrief weg gedaan waardoor Zijn Volk de kans krijgt om terug te keren naar haar man, God de Vader. Maar goed, waar worden deze dingen nog gekend?

Toch nog even na-reactie: dat zijn JOUW tranen vanuit JOUW situatie. Ik had het over de tranen gehuild hebben van die ander; van die familieleden, die vrienden om je heen die tot scheiden overgingen. Die dagen/nachten, ervaringen, gedachten, gevoelens en tranen ken je niet in die huwelijken.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 november 2012, 08:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 19:00

WILLEMIJN232 schreef:
En vooral ook met wie.... Knipoog smiley We zullen het niet verder vertellen Erika.... Engeltje smiley
Wat zijn ze op CM toch belangstellend he?

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 18:47

PIETER649 schreef:
ow wat leuk!!!! een date! Verlegen lachende smiley

Verraste, verbaasde smiley Een date? Ja Erika vertel! Of nee zet het maar de cm setjes. Clown smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 12 november 2012, 18:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 04:50
BerichtOnderwerp: Humor

SHANITA130 schreef:
Ja, maar Jol, op Zondag? Moet dat nu echt? Smiley die vol vragen zit Boze smiley

Dan hoor je te rusten Engeltje smiley , en niet zulke profane films neer te zetten. Zieke smiley

Trouwens weer zwaar K@# dat de winkels weer eens dichtwaren hier vandaag Boze smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 22:30

MARITIME853 schreef:
Wiilemijn, veel sterkte, ook heeft God voor jou een hoopvolle toekomst in zijn gedachten.

Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.

Juist als alles mij angst aanjaagt, stel ik op U mijn vertrouwen. Op U, mijn God. Ik prijs Uw woord. Ik vertrouw op God en ken geen angst, wat zouden mensen mij kunnen aandoen? Psalm 56:4 en 5

.. mooi..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 22:08

Quote:
SHANITA130 Ik denk; wat zou God dan willen leren, wat is de bedoeling? ]

We willen zo graag de reden weten, wat is het nut, de zin van wat wij meemaken... maar...

Er is onschuldig lijden, er zijn brokstukken.. zolang het volmaakte er nog niet is. Ik weet het niet, er is zoveel waar geen verklaring voor is..
Als God je iets wil leren met wat je overkomt impliceert dat ook dat God achter de oorzaken van je lijden zou zitten.. en dat geloof ik niet, dat zou het lijden ook alleen maar onnodig verzwaren.

Psalm 27:
Eén ding heb ik van de HERE gevraagd,
dit zoek ik:
te verblijven in het huis des HEREN
al de dagen van mijn leven,
om de liefelijkheid des HEREN te aanschouwen,
en om te onderzoeken in zijn tempel.
5 Want Hij bergt mij in zijn hut
ten dage des kwaads,
Hij verbergt mij in het verborgene van zijn tent,
Hij plaatst mij hoog op een rots.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 21:04

WILLEMIJN232 schreef:
Het is zo flauw dat het ook weer erg leuk is...... Clown smiley

Ja superflauw... mijn dochters en ik riepen de hele avond POTATOOOOEEE Clown smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 november 2012, 21:08
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 21:01

ERIKA129 schreef:
Heb ik net gedaan dit ken ech nie hoor op zondag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vrij van de wet Lachende smiley en je nokt maar een end weg. Kussende smiley

Kenterwelbijhebbe
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 19:16

JANS221 schreef:
Moet dit nu op zondag? Smiley die vol vragen zit
. Slapende smiley doe maar NOK. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 18:41

http://youtu.be/AuzyODgWRp4

Voor een portie meligheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 16:54
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

JANS221 schreef:
En op deze grijze zondagmiddag: Romance no.2 in F Opus 50 van Ludwig van Beethoven:

http://www.youtube.com/watch?v=-MQGHIL7Kbk

Toch maar een mooie?

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 12:46

eh... m'n zondagse soeppie brouwen...

Vanavond lasagne met een bak salade erbij.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 november 2012, 12:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 12:01

JANS221 schreef:
Bach -''Befiehl du deine Wege'' (Choral)

http://www.youtube.com/watch?v=ikN7jGCiPeQ

Befiehl du deine Wege
Und was dein Herze kränkt
Der allertreusten Pflege
Des, der den Himmel lenkt.
Der Wolken, Luft und Winden
Gibt Wege, Lauf und Bahn,
Der wird auch Wege finden,
Da dein Fuss gehen kann.

ja... en:

Auf, auf, gib deinem Schmerze
Und Sorgen gute Nacht!
Laß fahren, was dein Herze
Betrübt und traurig macht!
Bist du doch nicht Regente
Der alles führen soll;
Gott sitzt im Regimente
Und führet alles wohl.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 november 2012, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 09:22
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Als de sodejeweetwel bezig huizen te vergelijken en bezichtigingen plannen, nu voor mezelf, nog niet wetend wat de uiteindelijke uitslag zal zijn van het bod op mijn huis.

Jans schuif es op, we zitten in hetzelfde schuitje.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 november 2012, 09:22
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:25

ROELANDE345 schreef:
truffel kruidnoten Kwijlende smiley

Verraste, verbaasde smiley woeps... gelukkig zijn de winkels dicht.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 10 november 2012, 22:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:09

ANNA415 schreef:
PEPERNOTEN!! Clown smiley

Chocolade-kruidnoten Gefrustreerde smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:51

LAVERDE524 schreef:
Ja ik ken de tranen in zoverre zoals je omschrijft. Maar daar heb ik mij allang over heen gezet. Zoals afgewezen worden, na 2 jaar relatie en bijna getrouwd zijn geweest en dat je er achter komt dat je grote liefde al een half jaar met een ander gaat. Ja die pijn heb ik eens gekend. Maar vooralsnog blijf ik volhouden op dat huwelijk zoals God dit omschrijft. God sloot Zijn huwelijk op de berg Sinaï en Hij was wel trouw, maar Israël vond het veel mooier om achter de leer van bileam achter te gaan, zoals het verzwageren met andere volkeren. Ja, in onze tijd is het niet veranderd die toestand, ook in deze tijd word dat nog gedaan, je ziet het op de TV en overal. Terwijl God ons gewaarschuwd heeft geen verbonden te sluiten met hen. Maar gelukkig heeft Jezus die scheidbrief weg gedaan waardoor Zijn Volk de kans krijgt om terug te keren naar haar man, God de Vader. Maar goed, waar worden deze dingen nog gekend?

Dat is erg, als je dit allemaal ontdekt en je verraden wordt in je vertrouwen. Heftig!!
En toch ... de huwelijken om je heen... de christelijke huwelijken, hoeveel strijd is daar wel niet geweest voor men uiteindelijk overging tot het ondenkbare tot dan toe. Ik geef zonder meer toe dat het Gods orde en bedoeling is dat mensen hun verbond houden... maar daar zijn er twee voor nodig ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:30

LAVERDE524 schreef:
De liefde is niet gebaseerd op lief leuk en aardig, het is vooral gebaseerd op volharding en belofte. Ik ben zelf iemand die zich zeer richt op het oude verbond en dan pas op het nieuwe verbond. Jullie noemen het oude en nieuwe testament. Maar in feite gaat het gewoon om twee verbonden met hetzelfde volk in de Bijbel.

Wil je werkelijk weten wat een huwelijk en belofte inhoudt? Zie dan naar het huwelijk dat God toen op de Berg Sinaï had gesloten met Israël. Zie hoe God zich gedroeg toen Hij Israël een scheidbrief gaf na de dood van Salomo. Zou God na die scheidbrief ineens een nieuw volk(vrouw) verkiezen? Kerken zeggen van wel.

Maar de profeten uit de Bijbel zeggen van niet. Wie van de beiden spreekt hier dan de waarheid?

Is het daarom niet zo dat dat de reden is waarom er zoveel huwelijken stranden, omdat hun kennis over de ware betekenis van het huwelijk niet gericht is op de belofte van het Woord Gods? Ik heb 't tientallen keren mee gemaakt in mijn eigen familie hoe huwelijken kapot zijn gegaan, ik ken de situaties in die huwelijken, en nog steeds blijf ik volhouden: zij hadden de waarheid Gods niet met liefde aanvaard. Mensen willen nergens geen moeite en energie insteken. En als men ergens energie in wil steken dan moet het niet teveel energie zijn, zo denkt het grotendeels van ons volk.

Een huwelijk is het verbond dat je sluit met mekaar. Maar de vraag is: waarom is daar dan die verbond? Als er geen zonde of gebreken zou zijn dan was een verbond niet nodig geweest. Maar aangezien de wereld vol zonden zit, is het ook nodig bepaalde wetten en handhaven binnen een huwelijk te plaatsen, net zoals Genesis dit omschrijft over adam en eva. Wie zou over de vrouw gaan heersen? De man toch? Maar aangezien de meeste mannen, ja zelfs zogenoemde kerkelijke mannen, misbruik van die kennis maken, heersen ze niet meer, maar overheersen zij hun gezin. Heersen zoals in de Bijbel staat omschreven, heeft niks te maken met baasje spelen maar met besluiten nemen wanneer het er op aan komt. Maar mannen hebben de wijsheid niet meer volledig vanuit het Woord en zijn niet meer waarlijk vervuld met de Heilige Geest waardoor hun taak niet meer waarlijk verstaan word.

Priester zijn in het gezin betekend je verantwoording nemen over je gezin, en dat ontbreekt heel veel in onze samenleving. En deze dingen zorgen vervolgens weer voor feminisme waar de vrouw in eerste instantie eigenlijks ook niet om gevraagd hebben, maar het is gecreëerd omdat vele mannen hun taak als priester(hoofd) niet meer kennen in het gezin.

Zo kan ik veel meer dingen opnoemen, maar goed...

Een uniek gezin bestaat uit een priester dat heerst in liefde en blijdschap, die zijn verantwoordelijkheid kent over zijn gezin en zijn verantwoordelijkheid ook neemt. Een ware priester in het gezin groeit zijn gezin op onder de tuchtiging van de Heilige Geest, met een oprecht hart.

Ook al ken je die huwelijken in je familie van nabij... wil niet zeggen dat je de ins and outs kent. Ik kan me voorstellen, zeker in hoe je dit ideale plaatje schetst, dat het je aan je hart gaat. Maar oordeel pas wanneer je in hun schoenen hebt gestaan en hun tranen zelf hebt gehuild, de strijd hebt gestreden tot je ontdekte dat er niets meer over was om voor te strijden, ondanks het JA ik wil. .... Jij geeft aan een boel te hebben geleerd... zo zijn er hier meer. Onder andere dat God soms zo anders is, zo verrassend anders in Zijn liefde en oordeel, dan mensen invullen ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:01

http://youtu.be/yES5RpFEYAY
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 12:59

In m'n uppie restant Chinees (eten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt) ... lekker effe geen gezeur van wat wil ik eten ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 12:57
BerichtOnderwerp: O God

ANNETTE792 schreef:
Ik vind het iets persoonlijks, iedereen zal voor zichzelf redenen hebben waarom hij u of jij gebruikt, prima toch?

Ik heb es een keer een preek gehoord waarin werd uitgelegd vanuit grondtekst dat Jezus in de diepste momenten van pijn God aansprak vanuit kindertaal in de vertrouwelijke Jij vorm ...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 ... 136 Volgende
Pagina 90 van 136