ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:32
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Maandag 4 april, 1 Kon. 12: 25-32; Namaakgoden.

Wie niet sterk is, moet slim zijn. In zijn paleis zit koning Jerobeam. Wat moet ik nu toch eens verzinnen om ervoor te zorgen dat de burgers van mijn koninkrijk niet naar Jeruzalem gaan om daar God te aanbidden.
Weet je wat? Twee namaakgoden! Twee gouden kalveren! Net als in de woestijn! Als de mensen nu maar geloven willen dat dit de goden zijn die Israël uit Egypte hebben gevoerd, dan is dit de zaak voor elkaar! Niemand zal meer naar Jeruzalem gaan en zodoende blijven alle inkomsten in eigen land! Dit is financieel zeer voordelig! Die twee gouden klaveren zullen Jerobeam geen windeieren leggen!
Namaakgoden. Ik ben bang dat die nog altijd worden gefabriceerd. Gouden kalveren. Prachtige beelden waarvoor ieder knielt en waarvoor ieder ook het nodige geld beschikbaar willen stelt. Met priesters die wel offers willen brengen en de gouden kalveren nog indrukwekkender maken dan ze al zijn.
Welke goden dat zijn? Ach ieder, heeft zo’n zijn eigen namaakgoden. Maar één ding hebben ze gemeenschappelijk; ze zorgen ervoor dat de kerk opeens zo ver weg is. Waarom zou je daar naar toe gaan? Waarom zou je niet thuis blijven? God is toch overal? Maar soms is God niet zo dichtbij als je wel denken zou…
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 19:41
BerichtOnderwerp: BZV Topic

http://www.ad.nl/ad/nl/1025/TV-Radio/article/detail/576604/2011/04/04/Kaasbabe-Annemarie-vindt-ware-liefde-na-opnames-BZV.dhtml
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 16:00

Zondag 3 april, 1 Kon. 17:1-6; Op water en brood.

Elia krijgt een wonderlijke schuilplaats tegewezen; de beek Krith. Dagelijks menu: water en brood. Bovendien: vlees. Het water kan hij drinken uit de beek. Het brood en het vlees worden aangevoerd door vogels, raven nota bene! God had geen merkwaardiger dieren kunnen uitzoeken voor dit voedseltransport: raven die keurig brood en vlees kunnen brengen… Hoe is het mogelijk!
Zo zorgt God voor zijn dienstknecht. Nee, erg plezierig is het niet om boodschapper van God te zijn. De koning is natuurlijk woedend na zo’n bericht: geen regen of dauw meer in het land, jarenlang. Daar gaat de oogst, de vruchtbaarheid!
Waarom doet God zoiets? Waarom deze vreemde boodschap? Omdat God duidelijk wil maken dat Baäl een af-god is, een schijn-god! Baäl, de god van de vruchtbaarheid, de god van wie men gelooft dat hij alles op aarde laat groeien – die god zal een waardeloze god blijken te zijn, een god van niks, een god die er niets eens voor zorgen kan dat het regent! Wat een god…!
En Elia? Elisa krijgt alles op tijd. Water, brood en vlees. Nee, een erg afwisselend menu is het niet. Dat hoeft ook niet. Gods kerk moet maar tevreden zijn met water en brood, het voedsel in de woestijn. Gods volk leeft ten slotte niet bij brood alleen. Wij leven op Gods beloften: Hij ontmaskert de afgoden! Leven, werkelijk leven vind je alleen bij de God van Israël!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 20:47

Zaterdag 2 april, 1 Kon. 11: 1-6; Andere Goden.

Die jeugd van tegenwoordig… Ja, dat zal wel waar zijn, maar vergeet de ouderen van vroeger niet! Salomo bij voorbeeld. Hij is oud geworden. Nu zou je denken: als zo’n verstandige wijze koning, oud wordt, hoe wijs en verstandig zal hij dan wel zijn! Want wie oud is geworden, heeft een schat aan ervaring en levenswijsheid verzameld. Zo’n man als Salomo – die zal toch wel bijzonder verstandig zijn!
Niets ervan! Salomo is een voorbeeld van onverstandigheid. Op zijn oude dag trouwt hij nog eens met enkele honderden vrouwen alsof hij er al niet genoeg heeft! Nu weet ik wel: zo’n harem, zo’n paleis vol met vrouwen was in die tijd heel gewoon. Elke oosterse vorst had een groot aantal vrouwen. Maar wat doet Salomo? Hij laat zich ook nog eens verleiden om de goden van al die buitenlandse vrouwen te dienen! En zo doet hij kwaad in de ogen van God!
Hoe komt Salomo er toch bij om dit alles te doen? Blijkbaar is wijsheid een broos geschenk. Denk niet dat je de wijsheid in pacht hebt! Denk niet dat het verstand met de jaren komt, want soms verdwijnt het gaandeweg! Salomo is misschien wel bang geweest, op z’n oude dag, om zijn macht en aanzien te verliezen. Salomo is misschien wel bang geweest dat hij vergeten zou worden. Wie bekommert zich zou worden. Wie bekommert zich nog om zo’n oude koning?
Hoe dan ook: op z’n oude dag geeft hij een slecht voorbeeld. En misschien moeten we dat in onze tijd ook wel eens zeggen: die ouderen van tegenwoordig…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:53
BerichtOnderwerp: Autisme

Ik ga on-topic. Het schoot me te binnen na een mededeling in een nieuwsbrief van radio1:

http://www.radio1.nl/contents/28258-veel-meer-vrouwen-autistisch-dan-gedacht?autostart=48103
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:51
BerichtOnderwerp: kreet van de week

FRANKT627 schreef:
Zijn ze dan ook lid van CM Knipoog smiley

Misschien zoeken jullie elkaar wel, jullie reageren altijd zo leuk op elkaar Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:52

Vrijdag 1 april, 1 Kon. 3:16-28; Zij is de moeder.

Salomo kan horen! Echt horen! En dat is ongelofelijk moeilijk…
Hoe vaak denk je niet: wie heeft er nu eigenlijk gelijk? De één of de ander? Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal. En ieders verhaal klinkt aannemelijk. De één zegt dit. De ander zegt dat. Neem nu die twee vrouwen die bij Salomo komen. Eén kind is dood. Eén kind is in leven. En van wie is nu het levende kind? Van mij! zegt de één. Van mij! zegt de ander. Welles! Nietes! En zo gaat het maar door…
Echt horen is moeilijk. Soms kom je er niet uit. Als kind. Als vader of moeder. Als onderwijzer of lerares voor de klas. Wat moet je er mee. Welk verhaal moet je nu eigenlijk geloven?
Salomo velt een oordeel. Het zwaard komt er net niet aan te pas! Die ene vrouw – die is de moeder! Salomo hoort het. Hij heeft een hart met oren! Die ene vrouw, die ene vrouw, die vrouw die het kind in elk geval in leven wil laten, ook al zou de andere vrouw het krijgen – die vrouw is de moeder! Die vrouw blijkt voor het kind te hebben wat de ander niet heeft: liefde!
Daar heb je nu precies het verschil! Salomo luistert naar de liefde. Waar die ontbreekt, hebben mensen altijd ongelijk. Het gelijk is altijd aam de kant van de liefde, de barmhartigheid, de bewogenheid. Liefde zoekt zichzelf niet. Liefde kan het zwaard niet zien. Liefde stelt het leven boven het onrecht! Wie zo kan luisteren is een wijs mens. Salomo had er iets van. De Zoon van David, Jezus nog veel meer. ‘Hij zal de redder zijn der armen; Hij hoort hun hulpgeschrei!’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:48
BerichtOnderwerp: De Eerste CM Paas-top 25/50

WILLEMIJN232 schreef:
Wil je het mij ook niet vertellen?????? Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley , ik vertel het niet verder alleen aan.........en.......en......en nog een paar Knipoog smiley; je mag tenslotte ook naast me zitten bij de Italiaan......

Maar zeker aan die Veluwse vriendin Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:46
BerichtOnderwerp: 1 April

1 april de dag
die ik absoluut niet wil.
De dag van de grap, sarcasme en iets serieus
Je veter zit los
Maar niet heus
en dan ben ik weer de klos.
Maar ik gaf hem een knipoog.
En ik voelde aan dat hij loog.
Ik zei ja dat klopt, kijk maar naar mijn schoen.
Maar ow ow wat is hij een oen.
Want dat had hij niet moeten doen.
Hij was verast, want m'n veter zat nog vast.

De maand april,
Is een maand die doet wat die wilt.
Het kan regenen en onweren
Om elke dag weer tot het geloof te bekeren
Of een dag vol zonne schijn.
Geloven en bidden is fijn!
Elke dag worden we weer gered,
Door ons Gebed,
Die vraagt aan de Heer
Om genade en vergeving van onze zonde
Keer op keer, elke dag weer!
Dit heelt onze wonde.
We zingen gezangen en psalmen uit onze monden.

Het Geloven in U Heer,
En het praten over het geloof!
Ook al laat ik het niet altijd zien!
Er is echt niks beters dan dat!

Dank U wel!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:45

FRANKT627 schreef:
Als ik nu 'opwekkingsliederen' intype bij youtube dan krijg ik vele liederen. Maar is er nog zo'n verzamelnaam die ik kan gebruiken in Youtube die me dan een vele liederen oplevert?

Vorig jaar hoorde ik tijdens een conferentie in de Jozuakerk (Dordrecht) een mooi lied. Ik weet echter de titel niet meer of ik weet ook niet meer waar het over ging. Ik moet het dus op het gehoor zoeken.

Dank je wel. Frank

Ja je moet op gehoor zoeken. Vooruit je hebt nog een aantal dagen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:43
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Ben ik daar een van Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit Wat lees ik hier toch allemaal, heren. Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Ik ga tussen jouw en W-tje zitten. Dat is bij deze afgesproken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:41
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Vandaag iets anders:

http://www.radio1.nl/contents/28129-maakt-muziek-slimmer?autostart=47784
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:34

Heb er al drie binnen. Wel leuk dat er nu al een nummer is die twee keer genoemd is en aan kop staat. En die ga ik niet noemen.

Sommige hebben maar 7 nummers. Ook goed! Dus het aantal mogen er ook 3 zijn ofzo.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:19

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk Mario doet wel een Italiaans nummer om in de stemming te komen Knipoog smiley

Boze smiley Ik heb afgesproken met mezelf om in de lijdenstijd christelijke muziek te draaien.
Geen commentaar, dit is mijn liefje Kussende smiley . In mijn dromen. Helaas woont ze heel erg ver weg. Ik heb net haar nieuwe album gekocht.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:13

Donderdag 31 maart, 1 Kon. 3: 4-12; Een hart met oren.

Stel je voor: je zult toch mogen kiezen wat je hebben wilt! Niemand minder dan God zelf zal tegen je zeggen: Vraag maar wat je wilt hebben – Ik zal het je geven!
Wij zouden het wel weten! Een schatkist, boordevol! Een paleis met alles erop er eraan! Overvloed, macht!
Salomo kiest iets anders. Je zou bijna zeggen: hij is eigenlijk al lang een wijze koning! Salomo kiest: een opmerkzaam hart.
Wat heb je daar nu aan? Wat moet nu met een opmerkzaam hart? Wat is dat bovendien, een opmerkzaam hart?
Je zou het zó kunnen vertalen: Geef mij een hart met oren…! Help mij om goed te luisteren naar wat leeft onder het volk! Help mij om een open hart te hebben voor de mensen die aan mijn zorgen zijn toevertrouwd! Geef mij een hart met oren!
Ik denk dat wij allemaal erg gelukkig zouden zijn met zo’n cadeau! Een hart met oren… Meestal zijn wij oostindisch doof. Meestal horen wij zogenaamd niet wat er wordt gezegd of waarom wordt gevraagd. Wij hebben geen tijd, wij hebben geen zin, wij hebben wel iets anders aan ons hoofd. Wij doen liever ons hart dicht, op slot.
Wie Jezus wil volgen, de Zoon van David, doet anders. Wie een goede koning wil zijn, bidt – om een hart dat open staat. Een hart met oren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:10

http://www.youtube.com/watch?v=xvPSkJx6OiU
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 21:28
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HENK710 schreef:
Ons kleine mannetje is vandaag geslaagd voor zijn A diploma...Wat straalde hij van trots en wij niet minder Lachende smiley

Is hij dat nou of ben jij dat Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:53

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...hoe moet ik je dan herkennen op de foto???

Ik steek wel een paar vingers op boven die hoofden van de dames
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:42

FRANKT627 schreef:
mijn nieuwsgierigheid en zin om mee te gaan wordt alsmaar groter...
W-tje is altijd mooi hoe ze ook gekleed gaat... Clown smiley
vergeet alvast je fotomachien niet mee te nemen... Knipoog smiley

En dan neem ik ook mijn zonnebril op en zo dan samen op de foto. Ik schijn tussen die twee Veluwse dames te zitten. Dan neem ie andere haar zonnebril ook. Een variatie op de Bluese Brothers.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:35
BerichtOnderwerp: De Levensweg

De Levensweg

De route langs de levensweg
is niet altijd geplaveid met rozen
hoogstens met een doornenheg
het kan regenen, het kan hozen

Het vervoer maakt het verschil
Maar of ik het nou wel of niet wil
Afslaan is van de bozen

Want we moeten door en door
Vooruit gestuwd door de maatschappij
Ik blijf de drukte nauwelijks voor
Maar waar moet ik dan heen, waar is er rust voor mij?

De parkeerplaats langs de weg geeft tijdelijk rust
Voordat ik het weet ben ik in slaap gesust
Maar dat mag niet ik moet meer en meer
Ook al weet ik niet van wat, ik wil nog een keer

Medepassagiers die heb ik genoeg
Maar de weg daar voor de boeg
Kom ik niet over in de kroeg

De bestemming komt nog niet in het zicht
Maar wat ik wil dat is lucht, op naar Het Licht!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:34

Woensdag 30 maart, 1 Kronieken 29: 10-19; Als een schaduw.

Als de zon maar schijnt, dan zie je ze: de schaduwen. Een wonderlijk iets, eigenlijk, zo’n schaduw. Soms is de schaduw zo duidelijk dat je precies kunt zien wie de schaduw veroorzaakt. Als de zon minder fel is, wordt de schaduw vaag en onduidelijk. En na verloop van tijd is de schaduw zelfs helemaal verdwenen. Er is geen schaduw die langer dan een dag bestaat.
Koning David is gekomen aan het eind van zijn leven. Hij zingt een lied. Een loflied. Ondanks alle tegenslagen in zijn leven is er reden om God te danken. Zijn lied is tegelijkertijd een gebed voor zijn zoon Salomo, die de nieuwe koning zal zijn.
In dit lied wordt duidelijk dat David heel goed weet dat wij mensen maar reizigers zijn, vreemdelingen en bijwoners. Mensen die een tijdje kamperen op de camping van deze wereld. Mensen die te vergelijken zijn met een schaduw. Zo zijn onze dagen op aarde. Het lijkt soms heel wat, maar voor je het weet is de schaduw weer verdwenen, het leven voorbij. Is dat nu niet wat somber gezegd? Ja en nee. Het is in elk geval de waarheid. Het leven is maar kort. Voor je het weet is het voorbij. Vraag het maar eens aan mensen die je al een dagje ouder zijn! Toch is er meer te zeggen over het leven. Want ons leven mag dan een schaduw zijn – het licht van Pasen ziet kans om ons weer tot leven te roepen! Pasen wil zeggen: morgen komt er eer een dag! Morgen zal het licht er weer zijn: het leven tot in eeuwigheid!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:32

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ik denk dat het veranderen van een naam niet genoeg zal zijn... Gefrustreerde smiley
Een complete verbouwing kan misschien nog helpen...

Ik hoop dat W-tje met het etentje niet verkleed gaat als een dolfijn, misschien als een schone zeemeermin, of als een oude taart. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:28

http://www.youtube.com/watch?v=gEHLxqB-U2o
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 21:27

Dinsdag 29 maart, 2 Sam. 18: 28-33; Mijn zoon, mijn zoon!

Kinderen kunnen verdriet hebben over de ouders. Je kunt een verschrikkelijke strenge vader hebben of een onaardige moeder. Maar ouders kunnen ook verdriet hebben om hun kinderen.
Neem nu David. Je zou denken: David zal wel blij zijn dat die ongehoorzame jongen, die Absalom, nu dood is! Het zal je kind maar wezen! Wat een brutaliteit, een revolutie organiseren tegen je vader….! Je moet maar durven. Waar haalt die Absalom het lef vandaan? David mag blij zijn dat die jongen nu geen kwaad meer kan doen…!
Maar David is niet blij. Integendeel! Mijn zoo, mijn zoon! Och, dat ik in jouw plaats gestorven was… Absalom, mijn zoon, mijn zoon!
Je proeft het verdriet van David, het verdriet van een vader over z’n kind. David zegt niet: Dat is je verdiende loon! Dan had je maar gehoorzaam moeten zijn! Nee, niets, daarvan. David van verdriet om zijn ongehoorzaam kind.
Misschien staan wij er te weinig bij stil dat we elkaar soms meer verdriet doen dan we denken. Ouders en kinderen, volwassenen en jongeren, leerkrachten en leerlingen. Misschien is een andere revolutie meer op z’n plaats: die van de liefde.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 19:50
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

WILLEMIJN232 schreef:
Wacht maar tot jouw zoon in Bangla Desh zit Visser, dan gaan we het hebben over vaderlijke zorg en betutteling..... Knipoog smiley

Bangladesh is ée'n woord. Maar ja, aardrijkskunde ik ook niet meer wat het was he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 19:44

Christelijke liedjes alleen. En verrek vandaag is de eerste lijst binnen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 19:42

http://www.youtube.com/watch?v=1SAtWjBDFeM&feature=fvwrel
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 20:07

Maandag 28 maart, 2 Sam. 12: 18-25; Het leven gaat door.

De dienaren van David begrijpen er niets van. Dagen lang was David niet te benaderen. Hij at niet. Hij dronk niet. Hij lag languit op de grond, nachten lang. Hij bad tot God. Hij smeekte om vergeving en om genezing voor zijn zieke kind.
Nu is het kind gestorven. En nu zal David wel helemaal niet te bereiken zijn… Wat zal hij gebukt gaan in zware rouw, getekend door het verdriet!
Tot hun stomme verbazing is van alles niets te bemerken. Het leven gaat gewoon door! David eet weer, David drinkt weer, het is allemaal net als vroeger.
Wat zit daar toch achter? Is David dan niet verdrietig? Vast en zeker! Heeft hij dan geen berouw over zijn zonde? Absoluut! Lees maar eens psalm 51; dan hoor je wel hoeveel berouw David over zijn zonde met Batseba had. Nee, daar zit het niet op vast. Het leven van David gaat weer gewoon verder omdat God weer opnieuw met David verder gaat! Dat weet David, dat gelooft hij, dwars door zijn eigen schuld heen. God gaat door, God gaat verder, ondanks onze zonden. En daarom mag het leven ook weer verder gaan. In het paleis wordt opnieuw een kind geboren: Salomo, de Vredevorst. De dood heeft niet het laatste woord. De zonde en de schuld ook niet. Gods barmhartigheid – die heeft het laatste woord! Pasen! De opstanding van Jezus uit de dood! De verzoening en de vrede, het Rijk dat is en komen zal! Het leven gaat door – dankzij de Vredevorst!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 18:57

http://www.youtube.com/watch?v=xBcMKwbMEcQ
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:42
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Ik ben een boek aan het lezen:

De koning van Kader Abdolah

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 30 maart 2011, 10:45
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 ... 167 Volgende
Pagina 90 van 167