ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 86 87 88 89 90 91 92 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 22:10
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

FRANKT627 schreef:
Ja, ik ook want ik heb het reisschema naar Ede al uit mijn hoofd geleerd. Plots ergens anders naartoe moeten rijden zou voor onaangename verrassingen kunnen zorgen. Ik zie me al mijn dekentje uitrollen in de tuin van Kwien in London. Gefrustreerde smiley

Of bij de zeehonden bij W-tje. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:06
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

WILLEMIJN232 schreef:
Antwoord de zot niet in zijn dwaasheid........Mooie uitdrukking toch he? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Heb je zie zelf verzonnen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:57
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Maandag 11 april, 2 Kon. 5: 8-14; Moeilijk doen.

Naäman heeft er geen zin in. Is me dat een opdracht: zeven maal baden in dat riviertje, de Jordaan! Dan zijn er in zijn eigen land wel betere rivieren! Hoe haalt die profeet het in zijn hoofd? Komt hij daaarvoor nu helemaal naar Israël? Wat een profeet!
De knechten van Naäman reageren anders. Ze brengen hun heer tot rust en zeggen. Waarom zou u het niet proberen? Als de profeet iets moeilijks had gevraagd, zou u het wel gedaan hebben! Maar nu vraagt hij iets heel eenvoudigs, waarom zou u het dat niet doen?
Moeilijk doen. Het is vreemd, maar daarvoor zijn we vaak wel te vinden. Vooral als het over het geloof gaat. Iets buitengewoons presteren – dat lijkt ons wel. Echt bijzonder goed werk. Bijzonder vroom leven. Lid worden van een kerk of een godsdienstige groep die heel veel van de leden vraagt. Moeilijk doen – ja, dat lijkt wel een kenmerk van het ware! Hoe kan zo iets eenvoudigs nu iets betekenen? Zeven maal baden in de Jordaan?
Gelukkig, ze zijn er nog altijd. De mensen, boodschappers van God, die zeggen: waarom zou je iets moeilijks doen? Doe eenvoudig wat je wordt verwacht! Ga onder in het water! Waag het met de God van Israël! Waag het met zijn beloften! Nee, Hij vraagt niet iets moeilijks, iets buitengewoons. Hij vraagt alleen dat je Hem vertrouwt en je dopen om een nieuw mens te zijn. Door het geloof alleen zul je gezond zijn, eenmaal voor altijd! Geloven – dat is: het wagen met Gods beloften!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:48
BerichtOnderwerp: PC-problemen

Chrome is best makkelijk.
Hij onthoudt bij mij welke site je bezoekt, op de startpagina. Daar staat dan bijv. de pagina van CM. Als je die bezocht hebt. En wel effe je inlognaam invoeren he, die weet hij niet de eerste keer.

Mario die ook kan strijken, maar meer dan op zijn werk eet dan thuis.

Laatst aangepast door
MARIO216
op maandag 11 april 2011, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:39

Of gewoon Chrome gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 19:49

Heb even de redactie gemaild en zij gaven advies om de 'compatibility modus' in te schakelen. Dat is in het vakje waar www.christianmatch.nl staat en dan moet je kijken waar een rechthoekje staat (blauw) daar moet je even op drukken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 19:48

Heb even de redactie gemaild en zij gaven advies om de 'compatibility modus' in te schakelen. Dat is in het vakje waar www.christianmatch.nl staat en dan moet je kijken waar een rechthoekje staat (blauw) daar moet je even op drukken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:42

Ik heb een probleem gehad met de nieuwe IE9 op CM. Kon van het weekend geen mails meer beantwoorden.
Het probleem zou na het weekend verholpen worden. Je kan ook ook Chrome installeren. Heb ik ook gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 19:56
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

CHATULIEM619 schreef:
Het is altijd gezellig mensen te ontmoeten die je een poos niet gezien hebt. Het is ook leuk om kennis te maken met andere mensen. Het eten was goed, alleen de bediening kon beter...was net bezig met het voorgerecht, blijkt dat ze me het voorgerecht gegeven hadden van Siem...

Je lette gewoon niet op....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:57
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

FRANKT627 schreef:
Wel dat is al heel veel en daarom mag jij om die bolussen rijden.
Ik hoorde onlangs iets van een Bolse Bosch of Bolse bol of zoiets, dat moet ook heel lekker zijn. Kwijlende smiley

Frank en Floshke (die alleen maar de wagen kent om op te slapen)

Bosche Bol is het Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 12:56
BerichtOnderwerp: De Eerste CM Paas-top 25/50

Heb er pas 4 gehad............................ Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:15

Waar blijven al die inzendingen????????????????///
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:11

Zondag 10 april, 2 Kon. 4: 1-7; Het houdt niet op!

Vraag me niet hoe dat mogelijk is: olie die blijft stromen, net zo lang totdat alle vaten vol zijn en er voldoende olie is om de schuld te betalen…
Er zijn van die dingen in het leven die niet te verklaren zijn. Wonderen, noemen we die. Eigenlijk is dat niet zo’n goed woord, want de meeste gewone dingen zijn net zo goed wonderen. De geboorte van een kind, de openspringende knoppen in de bomen en struiken, de zon die elke dag weer schijnt. Ik denk aan het lied: ‘Zingt voor de Heer een nieuw gezang! Hij laaft u heel uw leven lang met water uit de harde steen. Het is vol wonderen om u heen.’
Maar goed, er zijn van die wonderen die heel wonderlijk zijn. Uitzonderlijk. Dit bij voorbeeld, het wonder van de olie in de kruiken. God laat het er niet bij zitten! Hij kan het niet aanzien dat de kinderen van een profetenweduwe als slaaf worden weggehaald. Dat gaat te ver!
Nu zou je natuurlijk kunnen zeggen: Ja maar, dan had God er toch ook voor kunnen zorgen dat die vader, die profeet, niet overleed? Allemaal goed en wel, helemaal begrijpen doen wij mensen God nooit. Maar je ziet hier in elk geval dat er bij God een grens is aan het menselijk verdriet. Hij laat de grote tegenspeler niet alles stuk maken in dit leven! Olie die blijft stromen! Het houdt niet op! Het leven gaat verder! De dood mag dan een woordje meespreken, slaven zullen we niet zijn! God steekt er een stokje voor. Hij maakt van weinig: veel! Van water: wijn! Van vijf broden en twee vissen: een maaltijd voor duizenden. Zo is God! Hij houdt niet op!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:43

SUSANNAH475 schreef:
En hoe was het in Zwolle Mario ? Ben benieuwd wel of het net zo gezellig was als een aantal jaren terug... Lachende smiley

Kan me niet heugen dat ik er een aantal jaar geleden terug ook bij was......in ieder geval Henk (met donkere zonnebril Coole smiley met zonnebril ) met Does. Ook nog kennis gemaakt met het Duitste echtpaar, en ook nog met Chat.
Was wel leuk. Maar misschien vonden zij mij niet leuk Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIO216
op zondag 10 april 2011, 01:43
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:36

Ik ben al een poosje thuis..............
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:37

Thanks.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:36
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Thomas Fuller: “De duivel ligt te piekeren in de geldkist van een vrek.”
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 10:08

Zaterdag 9 april, 2 Kon. 2: 6-14; De mantel van Elia.

Als een generaal is de profeet Elia weggereden. Hemelse paarden, een vurige wagen – indrukwekkender kan het niet. Zoals Mozes door God zelf begraven werd, zo wordt nu Elia door God zelf opgehaald, weggenomen van deze aarde. Samen hebben ze Gods wil aan het volk Israël bekend gemaakt: Mozes en Elia, de Wet en de Profeten. Samen zagen ze op de berg Horeb iets van God, ze zagen een glimp van Zijn majesteit! En allebei zijn ze op een wonderlijke wijze door God zelf weggenomen, thuisgehaald.
Elisa, de opvolger van Elia, is er getuige van geweest. Elia heeft met zijn mantel op het water van de Jordaan geslagen en zie: er ontstond een pad door het water. Maar nu moet Elisa alleen terug. En hoe moet dat nu? Maar zie, daar ligt de mantel van Elia! Blijkbaar is die door de profeet achtergelaten bij zijn hemelvaart! Elisa neemt hem op, slaat op zijn beurt op het water en zie: opnieuw ontstaat er een pad door de rivier! Elisa komt droogvoets aan de overkant, net als eenmaal het volk Israël! De God van Israël is dezelfde, gisteren, en heden en tot in eeuwigheid! Hij maakt een weg waar geen weg is. Een weg door de dood heen!
De mantel van Elia. Nee, het geheim van Gods kracht zit niet in mensen. Mensen sterven, hoe dan ook. Geslachten gaan, geslachten zullen komen. Maar het woord van God houdt stand! De Geest gaat mee. God maakt nog altijd een weg waar geen weg is. Hij begint telkens opnieuw met ons. Het enige wat van ons wordt gevraagd, is: oppakken, meedragen wat aan ons is toevertrouwd!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 22:48

Ik weet hoe je van een youtube liedje een MP3 bestandje kan maken en dat kan je opslaan op je harde schijf.

Morgen, nu is het veels te laat. Of in ieder geval van het weekend.

Mario, nu naar bed.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 06:04

Vrijdag 8 April, 1 Kon. 19: 9-18; Nog zevenduizend.

Soms denk je dat je helemaal alleen bent. Niemand is er die je begrijpt. Niemand is er die van je houdt. Allemaal hebben ze een hekel aan je. Allemaal willen ze het liefst dat je maar verdwijnt. Niemand, niemand trekt zich iets van je aan…
Zo alleen voelt Elia zich ook. Daar hoog op de berg Horeb zingt hij zijn klaaglied. Moet U nu toch eens horen, Here God, wat ik allemaal gedaan heb voor U! Wat ik gewaagd heb, wat ik gezegd en gedaan heb in dienst van U! En nu ben ik helemaal alleen over gebleven… Niemand neemt mij het voor mij op. Niemand vecht met me mee Helemaal alleen ben ik hier…
Je zou er medelijden meekrijgen, als je zo’n verhaal hoort. Wat is dat toch een beklagenswaardige profeet, die Elia! Is het dan niet waar wat hij zegt? Zeker, Elia heeft het beslist niet makkelijk. Maar hij maakt één grote fout, de fout die wij allemaal zo heel gemakkelijk maken: hij kijkt te veel naar zichzelf. Hij heeft oogkleppen op! Hij ziet niet dat er nog duizenden zijn die met hem meevechten, mensen die met hem staan aan de kant van Israëls God!
Soms moet je die les leren. Nee, niet in de storm komt God. Niet in de aardbeving. Niet in het vuur! Niet altijd doet God machtige daden. Niet altijd sta je op de Karmel! Soms is er alleen maar een stilte, een zachte koelte. Soms heb je genoeg aan Gods vingerwijzing: Je bent de enige niet; er zijn er nog zevenduizend… Je bent niet zo alleen als je denkt! Kijk maar om je heen; geloof het maar. Ik laat je niet los!
De grootste profeet moet leren te zwijgen om Gods stem te verstaan…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:09
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Marian, U gaf de 5400ste reaktie op dit topic. Leve Imre.

Beloning: een schoonheidsbehandeling.

[size=9]Voor de Tatoo's[/size]
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:35

And UP !!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:33
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden

Het gaat erover of vrouwen eicellen in mogen vriezen. Of het ethisch verantwoord is om je eicellen in te vriezen als je single bent. Je bent 35 nog geen man en je wilt toch nog kinderen........

Mag je eitjes reserveren in de vriezer.

Mario, een man.

Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 7 april 2011, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 20:32

Donderdag 7 april, 1 Kon. 19: 1-8; Het is genoeg.

Voor mij hoeft het niet meer… Hoe vaak zal dat gezegd worden. Elke dag. Door honderden, duizenden mensen. Voor mijn hoeft het niet meer…
Een student die maar niet slagen kan voor zijn plan examen. Een vrouw die intens verdrietig is omdat haar man gestorven is. Een minister, die boos is omdat zijn plan wordt weggestemd in de Tweede Kamer. Voor mij hoeft het niet meer…
Voor Elia hoeft het ook niet meer. Wonderlijk is dat eigenlijk; nog zo pas was hij de grote overwinnaar op de Karmel. Maar nu komt dat bericht van koningin Izebel: Elia, ik zal je wel krijgen. En nu vlucht Elia de woestijn in. Hij kan er niet meer tegen op. Helemaal alleen gaat hij verder. Zijn knecht moet achterblijven. Soms kun je geen mens meer zien… Voor mij hoeft het nier meer.
Wat zit daar achter? Als je goed luistert naar het gebed van Elia, ontdek je het. ‘Ik ben niet beter dan mijn vaderen… ‘. Zo, Elia, dacht je dat dan? Dacht jij dan dat jij zou kunnen wat je vaderen niet konden? Dacht jij het beter te kunnen doen dan je voorgeslacht? Geen wonder, Elia, dat je nu teleurgesteld bent in jezelf! Geen wonder, Elia, dat je nu teleurgesteld bent in jezelf! Geen wonder, dat je nu zo moedeloos bent! Nu begrijp ik waarom jij zegt: Het is genoeg…
Zo af en toe komen we allemaal in zo’n woestijn van verlorenheid en moedeloosheid. God dank – sterker dan de klacht van Elia, klinkt een andere stem: die van de grote Profeet, Jezus. In pure verlatenheid roept Hij het uit op Golgotha: Het is genoeg! Het is volbracht! Wie die stem hoort, die kan weer verder…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 21:58
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Waarom een banaan krom en de aarde rond................
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 20:14

Woensdag 6 april, 1 Kon. 18: 30-39; Vuur.

Soms zou je wel willen, dat God nog eens zo duidelijk zou laten blijken dat Hij God is! Stel je voor: een extra uitzending van de radionieuwsdienst! Een speciale uitzending van het journaal! Moet je horen, moet je zien: De Heer is God! Hij alleen!
De profeten van Baäl zijn doodop. Ze kunnen niet meer. Ze hebben de hele dag staan dansen en springen om het altaar. Maar wie er antwoordt – geen Baäl. Wat een god! Roep eens wat harder! Misschien is die god van jullie op reis! Misschien is die god van jullie op reis! Misschien heeft hij zich even teruggetrokken, misschien slaapt hij en moet hij eerst nog wakker worden…!
Het is jammer voor de priesters van Baäl, maar er komt geen antwoord. Dan is de beurt aan Elia. Een kort gebed. En dan: vuur uit de hemel! Een regelrecht antwoord van God! Geen twaalf kruiken water kunnen dit vuur tegenhouden. Alles verbrandt! Duidelijker kan het niet: de Here is God!
Ach, ik weet niet of het veel zou uitmaken als in onze tijd vuur uit de hemel zou komen. Ik denk dat de geleerden zouden zeggen: We hebben hier te maken met een wonderlijk natuurverschijnsel. Eem samenloop van omstandigheden. Men moet zich niet van de wijs laten brengen! Dit vuur bewijst niets!
Geloven – dat is: vertrouwen dat God alleen machtig is, ook al is er geen vonkje te zien…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 19:48
BerichtOnderwerp: kreet van de week

"In verbinding met Christus zijn de bron oorsprong en bestemming der dingen te ervaren, het overstijgen van de scheiding tussen boven en beneden, het einde van het kwaad en zijn onvoorwaardelijke liefde" Jim Schilder.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 21:47

Dinsdag 5 april; 1 Kon. 17: 17-24; Opstand.

Dit gaat Elisa te ver. Hoe kan God dit doen? Elisa proteseert. Hij neemt de zoon van de weduwe die hem zo goed geholpen heeft, mee naar boven, naar de kamer waar hij logeert. Daar legt hij de jongen op zijn bed en hij bidt. ‘Here mijn God! Doet Gij zelfs de weduwe, bij wie ik al vreemdeling vertoef, het onheil aan, haar zoon te laten sterven…?’

Elia kan het niet verwerken. Is God zó? Laat Hij nu zo maar dit kind sterven terwijl zijn moeder zo goed voor Elia heeft gezorgd? Dat kan toch niet! Elia komt in opstand. Hij bidt. Maar zijn gebed is een protest. Here God, dat kunt U toch niet doen? Dat kan toch zo niet?

Daar kijk je van op, als je dit zo leest in de bijbel. Gaat Elia zo met God om? Is bidden dan zo af en toe protesteren? Kun je dat dan zo maar tegen God zeggen: dat je vindt dat het eigenlijk niet kan? Moet je dan niet altijd berusten en je neerleggen bij wat er gebeurt?

Deze geschiedenis doet ons denken aan Pasen. Het is, zou je kunnen zeggen Paasverhaal! God laat zich ombidden! De dood heeft niet het laatste woord! Zoals Elia zich drie keer uitstrekt over die gestorven jongen, zo strekt God zich op de derde dag uit over Zijn Kind. En dan gebeurt het! God neemt het niet! God protesteert! Tegen duivel tegen de dood, tegen de zonde en tegen de schuld! Dat is Pasen: de opstanding uit de dood! Pasen, dat is de dag van Gods opstandigheid!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 21:45
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

Heel misschien ga ik mee!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: collecte

Nog een extra donatie gegeven voor Japan. Die arme mensen. Overheid geeft geen cent.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 86 87 88 89 90 91 92 ... 167 Volgende
Pagina 89 van 167