Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:36
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Toen Zeeland in 1953 overstroomde waren er ook bevindelijken in Zeeland die stelden dat de watersnoodramp een straf van God was omdat sommigen op de Zeeuwse eilanden zich afkeerden van de kerk. Als er iets groots mis gaat, is het heel makkelijk om zoiets te roepen, maar als het zou kloppen zou heel Nederland onder water moeten staan. Iemand die beweert dat iets een straf van God is, wil waarschijnlijk zelf dat dit zo is. Ik denk eerder dat deze mensen God tekort doen, en juist te kennen geven dat ze God vooral als een zich wrekende, strenge of straffende God (willen) zien. Ik ben het met Chat eens dat het wel erg kort door de bocht is, domweg ook omdat we het niet kunnen weten en het dus altijd een mening van iemand met een bepaald godsbeeld blijft.
Thomas, die zich afvraagt of God wel rampen wil. |
Niemand kan exact zeggen wat God al dan niet wil... Maar een feit is dat God dezelfde God is die de zondvloed creeerde. Feit is in mijn ogen ook dat de moderne mens geneigd is om van God een grote knuffelgod te maken met menselijke trekjes. Aangezien de menselijke trekjes voortgekomen zijn uit de zondeval, lijkt mij dat pure godslastering.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 23:19
Onderwerp: Leugen of Waarheid
|
|
|
DAVID923 schreef: | tuurlijk, maar dan geldt:
Mat 10,14 En indien iemand u niet ontvangt of uw woorden niet hoort, verlaat dat huis of die stad en schudt het stof uwer voeten af. |
dus wat ga je nu doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 17:25
Onderwerp: Arjans hoekje
|
|
|
PIETER649 schreef: | misschien gaat hij eindelijk beseffen dat hij door de klimaatfanatici vals is voorgelicht in het verleden... de verleden tijd van voorgelicht is toch voorgelogen?
(maar ik verwacht dat hij 1 dezer dagen met een snoeihard antwoord komt, want klimaatfanatici zwijgen nooit lang ) |
heel, heel jammer dat de vele discussies met Arjan op forum en chat, nu voorgoed beeindigd zijn.. ik zal hem missen, en velen met mij... zeker weten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 22:52
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | De kinderdoop is en blijft gewoon een heidens gebruik, wat er door de "kerk" is doorgedrukt, ondanks hevige protesten en bewijzen vanuit de vroege gemeente.
Verder is er in de vroegchristelijke literatuur geen vermelding van een andere wijze van dopen dan de onderdompeling, tot aan de bekende kerkvader en schrijver Tertullianus (155-220 n.Chr.) omstreeks het jaar 200 n.Chr. Hij tekende ernstige bezwaren aan tegen een vorm van kinderdoop, die hier en daar scheen plaats te vinden. Voortkomend uit de wereld der heidense mysteriën werd de kinderdoop zo langzaam ingevoerd binnen de Christelijke gemeenten, net als andere heidense gewoonten, en werkten veelvuldig en vroegtijdig op de leer en het geloofsleven van de vroege kerk in, nadat zij zich van haar (oorspronkelijk Joodse) identiteit had losgemaakt. En zo is het daarom niet verwonderlijk, dat ook de kinderdoop haar oorsprong vindt in een heidense reinigingsritus, die onmiddellijk na de geboorte als initiatie tot het leven plaatsvond. Door de kerk is dit religieuze oersymbool overgenomen als werkzaam teken van de wedergeboorte uit het oude bestaan
Dat de kerk het nodig achtte om ruim 1300 jaar later dit vast te leggen in een doopformulier dat is aan de kerk, maar bijbels kan men dit niet onderbouwen. (of men wil het niet...) En als er gesproken wordt over het "huis" dan word daarmee bedoelt alle volwassen mensen (jongens 12 jaar - meisjes 13 jaar) Gewoon een stukje kerkgeschiedenis .....  |
Jammer dat je in dit stukje de mening geeft van 1 bekende "kerkvader" en er 2 vergeet te vermelden... Irenaeus en Hipolytus. Deze tijdgenoten van Tertullianus hebben een geheel andere mening...
Jammer ook dat als het over het Formulier van de Heilige Doop gaat, jij direct gaat roepen dat dat formulier door mensen is geschreven. Dat is waar, hoewel ik er van uit ga dat het wel degelijk bijbels onderbouwd is, maar wat was Tertullianus dan? een marsmannetje of gewoon ook een mens??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 22:27
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
een knuffel op voorhand voor 11 spelers en 16 miljoen bondscoaches... jullie zullen m zondag nodig hebben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 22:25
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
Gelukkig!!!!!!!!!!!!!
Ik kan weer met een gerust hart mn auto parkeren in nederland. Als Duitsland gewonnen had vandaag, was ongeacht de uitslag van a.s. zondag weer een anti-duitse mentaliteit in nederland ontstaan waardoor de lak van mn auto niet veilig was geweest.... stomme hooligans 
ow enne.. mocht je mij tegenkomen... hou die middelvinger voortaan gewoon weer aan je stuur, wil je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 19:37
Onderwerp: WK-gekte
|
|
|
CARIN303 schreef: | Korting? Zal dan niet veel meer schelen als je de benzinekosten er af moet halen! Maar ik wil je best een speentje cadeau geven hoor, kan dr nog wel vanaf! Jullie kindje moet toch weten dat zn roots in Holland liggen ! |
hoe noemen ze dat in jullie vakjargon? een winkeldochter of gewoon incourant?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 17:37
|
|
|
CARIN303 schreef: | maak je ook even reclame voor de "Hup Holland Hup "speentjes die nog met grote getale in de winkels liggen? Wil ze graag voor zondag kwijt !! Anette...iets voor jou? ( eh....de baby dan hè!! ) |
we hebben nog wel zat normale dingen nodig, krijgen we korting bij jou?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 17:34
Onderwerp: Bescherming gevraagd
|
|
|
Op uitdagingonline.nl staat een persbericht van CM waar Chris zn medewerking aan verleend. Dat CM dus besproken werd op goedgelovig.nl komt niet door enge hackers ofzo, maar is gewoon een reactie op een persbericht van cm zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 23:12
|
|
|
ach goedgelovig.nl zijn stelletje sarcasten... ik voel me er ook wel thuis... maar zeker geen terroristen hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:53
|
|
|
als er dan zonodig iets openbaar moet zijn, neem dan alleen het topic Gedichten.
ten eerste leest toch geen kip dat.  en ten tweede is de rest van het forum vaak geen reclame voor CHRISTIAN match...
dat er (gedeelten van) profielen foto's openbaar op internet zijn, is onacceptabel...
tip: google eens op je eigen cm gebruikersnaam....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:48
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ohoh, Pieter, wat is dit nou voor reactie? Het gaat om echte mensen die 100% homo zijn en dus niet alleen voor de sex iets willen. Ik hoop dat je dit zwart wit bedoelt hebt want anders ben ik zeer zwaar oneens met je en doe je deze groep mensen ernstig tekort. |
ik mag de boel graag op scherp zetten... maar je mag er in lezen wat je lezen wilt. vergis je niet, het simpele feit dat "de wereld" openlijk homofilie omarmd en accepteerd, is nog geen reden om "dus" maar aan te nemen dat we Gods Woord met de bril van de huidige tijd mogen lezen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:39
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Als ik jouw stukje lees, kan ik maar aan 1 ding denken... namelijk dat Jezus zei: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen"
(Niet dat dat een vrijbrief is om te gaan zondigen, maar ik heb net zo goed de genade nodig als 'een homo')
Het stukje waar je mee begint heeft niks met het onderwerp te maken, maar gaat over God die Zich bekend heeft gemaakt aan de mensen... of ze nu hetero of homo zijn. Nogmaals ik weet het niet... maar ik weiger om die mensen in een hokje te plaatsen en te blijven toekijken hoe ze keer op keer (en met name in de kerk) worden nagekeken...! en buitengesloten worden van kerk en christenen. |
Het staat ze ten alle tijde vrij om zich te bekeren en tot inkeer te komen...
De simpele reden dat ze ook liefde en geborgenheid zoeken, is geen reden om bewust te zondigen. Die behoefte hebben wel meer mensen die geen partner hebben. Even heel scherp gezegd... als jij een homo begrijpt omdat hij fysiek een drang tot sex heeft, begrijp jij dan ook een vrouw die geen geschikte partner kan vinden en zich daarom prostitueert om toch maar sex te hebben? Of vriendelijker gezegd... zich overgeeft aan alle mogelijke one-nightstands om toch maar wat bevrediging te vinden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:33
|
|
|
schade uruguay alles ist vorbei !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 19:38
Onderwerp: Vreemde kostganger(s) ?
|
|
|
als je begin juli nog steeds je moederdagcadeau niet hebt opgegeten, ben je of heel wilskrachtig aan de lijn, of je vond het zelf ook niet te vre... euh.. niet lekker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 23:09
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je nu met me wil daten, dan is het een ander verhaal.... |
jij zocht toch geen vrouw? zat je gister nog te verkondigen in de chatroom... meermaals zelfs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:49
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik blijf bij mijn standpunt, jullie lezen mijn posting niet goed. Kom eens met tegen-argumenten, het zijn citaten uit de kerkgeschiedenis die ik plaats. De eerste christenen hebben zich met hand en tand verzet tegen de heidense rituelen die binnendrongen in het christelijke geloof. Ondanks alle argumenten van deze vroege christenen (tussen 120 en 200 AD) drukte de kerk toch de kinderdoop en verschillende andere heidense rituelen erdoor.
En nee, mijn gelijk wil ik niet halen, maar een goed beargumenteerd tegenargument weet ik wel op waarde in te schatten, met andere woorden met bla bla bla antwoorden kan ik niets
ik lees jouw postings wel hoor... maar de opmerkingen van een een of andere man die jaren geleden leefde, das nog steeds geen bijbels argument
... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:57
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | voor niet bij het topic zijnde opmerkingen is een speciaal topic..
Vriendelijk verzoek , graag alleen reageren als het met het onderwerp te maken heeft ?? |
ik reageer op een bijdrage IN dit topic, die overduidelijk OVER dit topic gaat. ook jij had kunnen mailen met dit verzoek ipv het bij dit topic te plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:50
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Dat heb je heel goed gezien Jonathan... toch vraag ik me af wat hij dan bedoelde met dit:  |
dan stuur je me toch gewoon een mailtje, of je steld de vraag rechtstreeks hier op t forum. Van mij kun je een antwoord krijgen, Jonathan kan er hooguit naar raden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:43
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ja, en ik stelde daarbij een vraag...  |
owja... of het sarcastisch bedoeld was, dat was de vraag toch?
het antwoord is JA
Ik zou graag willen verklaren waarom ik meende hier een sarcastische bijdrage te moeten spenderen, maar paarlen zijn duur zo heden ten dage en daarom werp ik ze maar niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 20:33
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Hey...die staat ook op mijn koelkast
En volgens sommigen ook wel es op men voorhoofd
Overigens vraag ik me af of deze opmerking van Pieter niet gewoon weer es een staaltje van zijn geheel eigen sarcasme was...Pieter? |
u riep?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 20:29
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | De kinderdoop is en blijft gewoon een heidens gebruik, wat er door de "kerk" is doorgedrukt, ondanks hevige protesten en bewijzen vanuit de vroege gemeente.
Verder is er in de vroegchristelijke literatuur geen vermelding van een andere wijze van dopen dan de onderdompeling, tot aan de bekende kerkvader en schrijver Tertullianus (155-220 n.Chr.) omstreeks het jaar 200 n.Chr. Hij tekende ernstige bezwaren aan tegen een vorm van kinderdoop, die hier en daar scheen plaats te vinden. Voortkomend uit de wereld der heidense mysteriën werd de kinderdoop zo langzaam ingevoerd binnen de Christelijke gemeenten, net als andere heidense gewoonten, en werkten veelvuldig en vroegtijdig op de leer en het geloofsleven van de vroege kerk in, nadat zij zich van haar (oorspronkelijk Joodse) identiteit had losgemaakt. En zo is het daarom niet verwonderlijk, dat ook de kinderdoop haar oorsprong vindt in een heidense reinigingsritus, die onmiddellijk na de geboorte als initiatie tot het leven plaatsvond. Door de kerk is dit religieuze oersymbool overgenomen als werkzaam teken van de wedergeboorte uit het oude bestaan
Dat de kerk het nodig achtte om ruim 1300 jaar later dit vast te leggen in een doopformulier dat is aan de kerk, maar bijbels kan men dit niet onderbouwen. (of men wil het niet...) En als er gesproken wordt over het "huis" dan word daarmee bedoelt alle volwassen mensen (jongens 12 jaar - meisjes 13 jaar) Gewoon een stukje kerkgeschiedenis .....  |
nou weet je wat? dan laat jij je kinderen niet dopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 17:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mensen voelen zich veroordeeld bij een onderwerp dat hun aan het hart gaat. Dat heeft niets te maken met het uitwisselen van argumenten. Op dit moment geef ik alleen mijn mening over het onderwerp zonder dat ik mensen veroordeel die daar anders over durven te denken. Ik heb met dit onderwerp niemand persoonlijk aangevallen, en ik ben dat ook niet van plan. Kan het niet zijn, dat mensen zich veroordeeld voelen omdat ze diep in hun hart beseffen, dat dit de juiste weg is???? |
Jij mag jouw mening best geven. Iedereen mag dat... ik ook.
Jij vergeet echter 1 ding Chatuliem, wat jij eenvoudigweg "de kinderdoop" noemt, staat in de kerken die dat hanteren, bekend als "de HEILIGE doop. Wat iemand HEILIG is, gaat hem of haar aan het hart.
Die laatste opmerking van jou geeft aan dat jij er van uit gaat dat mensen beseffen dat iets HEILIGS niet de juiste weg zou zijn.... Hiermee doe jij veel mensen pijn, want het gaat hier om veel meer dan om fan van ajax of feyenoord te zijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 07:48
|
|
|
ja hoihoihoi eindelijk een onderwerp dat hier nog niet uit en ten treure behandeld is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 21:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wijs mij dan aan met citaten waar ik iemand tot de hel verdoemd heb? |
ik zeg niet dat jij dat gedaan hebt.... ik stel alleen voor dat jij niet meer veroordeeld, en daar kan ik best wel n voorbeeldje van vinden hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 20:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik er een hekel aan op de stoel van de Rechter te gaan zitten. |
kunnen we dan afspreken dat je dat op dit forum ook niet meer doet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 20:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | I k denk dat je me veel kunt verwijten, maar niet dat ik geen duidelijkheid geef. Het is niet alleen een verschil in ritueel, maar ook een verschil in theologie en geloofsbeleving. Dit hebben we hier uitvoerig besproken. |
ik zeg niets over jouw duidelijkheid... ik vraag gewoon om een ja of nee.. das niet zo moeilijk toch??????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:46
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wanneer sta jij eens in de keuken?? Als de koelkast geopend wordt zeker  |
ja, hoezo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ga ik daar niet over. Dat is uitbesteed aan Iemand die daar meer verstand van heeft. |
Klopt, daar ga jij niet over. Het zou de tegenstanders van de kinderdoop echter sieren als ze ook eens radicaal durfden te zijn. Niet alleen lopen griepen over kinderdoop, door hen vaak minachtend " besprenkeling met water" genoemd, maar dan ook gewoon zeggen wat ze denken. En anders gewoon een keertje ophouden met afkraken wat voor een ander WEL heilig is.
dank u
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:39
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat lees je toch duidelijk in zijn opmerking. Hij ziet liever alleen de vrouw en geen kinderen. En heeft geen behoefte om als kinderoppas te spelen. |
hij heeft nog gelijk ook
|
|
Naar boven |
|
|