Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:46
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | Jawel......Annemarie. |
die was te kwebbelig voor Gerrit.....(vul het even heerlijk in)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ach hij is toch te oud voor me |
Wie weet is hij wel rijk Erika..... En zo oud is hij toch ook weer niet? Of wel erg jong van geest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 18:25
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De doop wordt bij ons nog meer als sacrament beleefd en een nieuwe gemeente betekent geen nieuwe doop. Herdopen doen we niet aan. Anders zou je ook nog hertrouwen kunnen, of her opdragen, een beetje vreemd vind je niet. Als je eenmaal gedoopt bent zoals de bijbel van ons vraagt, is het voldoende. Let wel, geen besprenkeling, want dat is in mijn ogen geen doop... |
Dan is het maar net wat voor naam je het geeft he? Dat komt dan wel een beetje hypocriet over toch? Dan kan ik de onderdompeling geen doop vinden....het is dan maar net hoe je het noemt......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 18:21
|
|
|
MOMO697 schreef: | k wil niet gelijkvormig aan de wereld zijn blijf liever een uniek exemplaar |
Als dat uniek zijn afhangt van BZV Je mist een hoop kijkplezier én evaluatiemomenten daarna......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 17:13
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik kijk niet ben zeker een uitstervend ras |
Je weet niet wat je mist.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 17:10
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja hoor zij weer wel af en toe is het niet eerlijk ikke wil ook mailen!!!!!!!!!!!! |
Gerechtigheid heet dat Erika.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 17:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je legt precies de juiste link, het is gewoon het oude verbond wat voortgezet wordt. En daarmee doet het het Nieuwe Verbond tekort. De besprenkeling is op basis van afstamming, en niet op basis van keuze. Daarom vind ik dat het niet juist is. We mogen leven in een beter verbond (Hebreenbrief) en we mogen de wet achter ons laten. Want Jezus heeft deze vervuld. Als je blijft vasthouden aan het oude verbond, kun je net zo goed het verlossingswerk van Jezus aan de kant gooien.. |
Maar waarom kies je dan voor een herdoop Chatuliem? Als het een keuze is is een getuigenis toch ook voldoende? Dat is waar ik zo'n moeite mee heb zoals je weet.....Je maakt van dopen in jullie gemeente juist een ritueel terwijl het in andere kerken juist een heilig sacrament is wat je maar éénmaal ontvangt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 17:05
Onderwerp: Off topic gaan.
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mmmmmmm wel heeeeeeeel toevalig he dat zet me te denken Willemijn wat heb je aangegeven bij de redaktie |
Of jullie geen mailban konden krijgen natuurlijk Nee hoor, maar ik mag jullie toch wel plagen?
En nu niet bij ieder topic Josina een mail sturen he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 17:04
|
|
|
HARALD940 schreef: | De kinderdoop is geen persoonlijke keuze inderdaad, maar dat was de kinderbesnijdenis ook niet. Maar beide staan wel voor het verbond tussen God en mens, dat stond en staat daarin centraal, God komt naar de mens. De volwassenendoop staat dan voor de persoonlijke keuze voor God, geef je daarin dan ook aan dat je onder het verbond van God valt? Want dat mis ik wel als het gaat over de volwassenendoop, want dan gaat het om de persoonlijke keuze van de mens voor God, wat goed is, maar is het verbond tussen God en mens daaraan ondergeschikt? |
Het jammere aan de volwassendoop is dat je dan bv dat iedere keer opnieuw kan doen.....Is volwassendoop wel een bijzonder sacrament? Als je naar een andere kerk of gemeente gaat met een andere leer kan je je dus weer opnieuw laten dopen.... Laten we de doop uniek houden zodat je die maar één keer in je leven kan ontvangen.......dat maakt de doop zo mooi en heilig...... En dat je zonder volwassendoop geen volwaardig lid kan worden zegt wat over de stroming denk ik.....en dat is jammer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 16:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat het risico snel aanwezig is, dat we langs elkaar heen gaan praten, willemijn. met dat ik zeg; dat de Heilige Geest zorgt dat wij gaan willen wat God wil, en wij gaan doen wat God wil dat wij gaan doen, bedoel ik niet zozeer het direct zichtbare gedrag, maar meer een houding van je hart, zeg maar. wanneer je hart gevuld is met Gods liefde, en je je daarin mag koesteren, raak je als vanzelf op Hem gericht en straal je automatisch mededogen/genade uit, wil je de medemens helpen wanneer die het moeilijk heeft, en straal je dus automatisch Zijn warmte uit. misschien zou jij dat meer omschrijven als "milder worden naar mensen om je heen"
ik wilde dus niet zeggen dat je geen fouten meer maakt, maar dat je hart zachter en warmer wordt.
overigens; Gods liefde is niet te verdienen, alleen in genade te ontvangen. ik noem het soms; niet verdiend, en toch gekregen. wedergeboorte is alleen een term die aangeeft dat je door God in genade aangenomen bent; dus als "kind van God" geboren. kijk maar naar het verhaal van de verloren zoon, wanneer de Vader hem in de armen sluit; deze mijn zoon WAS dood, en is WEDER LEVEND geworden.
snap je me nu beter? |
Ik snap je nu helemaal en behalve het wedergeboren ben ik het ook nog met je eens.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 13:44
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik denk dat dat wel meevalt binnen gereformeerde/hervormde kerken. Sowieso worden in gereformeerde/hervormde kerken niet zomaar iemand veroordeeld/van het avondmaal gehouden. Het roepen tot, EN het onthouden van avondmaal is meer om de eer van God niet aan te tasten dan de eer van mensen/kerk.
Met de wedergeboorte verloochen je niet jezelf, maar je gaat anders naar jezelf kijken, je kijkt niet meer vanuit eigen ik naar jezelf, maar door Jezus ga je naar jezelf kijken. |
In de kerk waar ik lid van ben niet nee, maar er zijn best kerken waar dat wel zo is...... En waarom moet je dan herdoopt worden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 13:12
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wij sturen alles door naar het noorden...gul hè? Ach, delen is zooooo fijn |
Als het kon mocht je mijn cm mail adres wel even gebruiken..... Die doet het goed......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 13:03
|
|
|
JOSINA022 schreef: | En bedankt hè , des te meer wij op het forum te vinden zijn |
Even een Erika en Josina Topic openen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 12:39
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ikke een ban Ben ik veel te lief voor ehhhh teveel mailen misschien wel maar krijg ook veel mailtjes |
Zat jullie te plagen.....dat nu net jullie twee niet kunnen mailen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 12:00
|
|
|
ERIKA129 schreef: | ikke ook niet CMMMMMMMMMMMMMMMM HELLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPP |
Dames, hebben jullie geen ban? Teveel mailen misschien? Kan de server niet aan? Ik heb nergens last van.....daar niet van in ieder geval....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:18
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik vind het maar een occulte bezigheid al die kinderen worden misleid. Heel hun geloofswereldje krijgt een optater. Moeten zij vanaf hun 1ste jaar vaak tot hun zevende, voor een cv staan zingen, over een goed heiligman. En elk jaar, zeker de laatste paar jaar, hele lijsten van veel te dure cadeau,s invullend, netjes een briefje terug krijgen. Met als tekst, ST.Klaas heeft dit jaar wat minder, omdat de zorgtoeslag weer duurder is geworden. Trouwens, de meeste huizen hebben niet eens een schoorsteen meer. En dan zijn ze 7 jaar, wordt in ene verteld dat hij niet eens bestaat, of je een klap voor je harses krijgt. Mijn jongste broer was 7, en hem werd het vertelt dat hij niet bestond, zijn antwoord was, oh eh.. en de Here Jezus ook niet zeker. |
Wat dat betreft kan je beter op Yoga zitten vind je niet? Maar je bent weer aardig aan de mopper Gerrit..... Sinterklaas is toch wel een vriendelijk feest vind je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 23:36
Onderwerp: Storingen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja hoor, alleen niet van Josina |
Leuk dan dat je die van mij nog niet beantwoord hebt Of moet ik dat onder een ander topic plaatsen? Maar ok, ik weet mijn plaats......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 23:34
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat mag, maar alleen als er wel een goede stee aan vast zit dan ben ik zo |
Gerrit.....! De liefde van de man gaat niet via de maag maar via de stee...... Weten we ook weer dames van CM.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 23:19
|
|
|
VISSER278 schreef: | 'k zou Leonard maar es in gaan schakelen, misschien heeft hij een oplossing. |
Ontvang jij wel mail Visser?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 23:14
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Weeeeeeeeeeer een mail die ik niet kan beantwoorden Sorry! |
Wat raar Josina, ik kan naar hartelust mailen en mail ontvangen. Volgens mij hebben ze een selectieve storing......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 23:02
|
|
|
Kan het niet zo zijn Hannah dat wij een beetje gereformeerd/hervormd denken?Dat die kerken gehoorzaamheid aan God invullen aan de hand van uitwendig gedrag? Proberen je aan de wet te houden om Gods liefde te verdienen. En vooral een beetje neerkijken op diegene die dat toch niet zo goed lijken te doen? En dat ook blijkbaar kunnen veroordelen door je bv toegang tot het Heilig Avondmaal te ontzeggen? Eigenlijk si dat fenomeen te gek voor woorden dat mensen dat voor je kunnen beslissen. Ik denk dat het goed is dat je als kerk uitstraalt dat er genade woont en waar God wordt geeerd. En dat het ook belangrijk is dat je een persoonlijke relatie met God hebt en dat Hij jou kent met jouw geschiedenis, jouw minnen en plussen? En vooral dat je niet moet voldoen aaan allerlei uiterlijke voorwaarden.... Daarom heb ik ook moeite met de wedergeboorte: het zou je vroegere ik verloochenen lijkt mij, en je verleden dat mag er toch zijn, dat vormt je tot degene die je bent geworden en die dingen had je misschien wel nodig om te groeien in barmhartigheid en inzicht te krijgen in je relatie met God..
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 8 november 2011, 23:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 21:00
Onderwerp: Concert Gerald Troost Emmen
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja die Gerald is een Veense hoef ik dus niet helemaal voor naar Emmen |
Ik kom volgens mij uit een ei want ik heb nog nooit van Gerald Troost gehoord...... Is dat een gebrek in mijn opvoeding?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Voor de geinteresseerden:
Op zaterdag 12 november a.s. komt Sinterklaas weer naar Nederland. Uiteraard komt hij ook dit jaar weer met zijn stoomboot vol kado's aan in de haven van Scheveningen.
Rond 11.15 uur kun je de boot zien aankomen met daarop Sint en zijn Pieten. Om het wachten op Sint wat gezelliger te maken zijn er allerlei activiteiten. De Pietenkliek treedt dit jaar samen op met Sita, zangeres en bekend van de tv zender Jetix. Op het podium zullen de pieten die al eerder aan land zijn gekomen een spetterend optreden geven. Waarbij alle kinderen luidkeels kunnen meezingen!
Net als vorig jaar zal Sinterklaas ook dit jaar op zondag 13 november 2011 in het Carlton Beach Hotel in Scheveningen overnachten en ontbijten. Dit ontbijt zal zijn van 9.30 uur tot 11.00 uur.
Als jij hierbij wilt zijn, en je bent tussen de 3 en 11 jaar, dan kun je je opgeven voor een plaatsje aan een van de ontbijttafels.
Je gaat Sinterklaas ophalen uit zijn bed en de Pietenkliek zingt liedjes met de kinderen. Tijdens het ontbijt zal de Sint iedere tafel bezoeken en kun je op de foto met de pieten.
Wanneer het ontbijt ten einde loopt, rond 11.00 uur, zal Sinterklaas naar zijn kamer gaan om zich klaar te maken voor zijn bezoek aan Scheveningen. Er mag per kind 1 begeleider mee die koffie/thee kan nuttigen aan een koffie/theebuffet. Aan de tafel van de kinderen zal een smeerpiet de kids assisteren met het ontbijt. Het ontbijt is alleen voor de kinderen! De kosten voor dit ontbijt zijn 18.50 euro per kind, incl. koffie/thee voor de begeleider.
Recept voor pepernoten - 100 gram boter - 125 gram bruine basterdsuiker - 1 à 2 eetlepels speculaas kruiden - zout - 250 gram zelfrijzend bakmeel - 0,5 deciliter melk Verwarm de oven voor op 175 graden C. In een kom de boter zacht roeren. Vervolgens de basterdsuiker, kruiden en zout toevoegen. Mengen en het zelfrijzend bakmeel en de melk erbij doen. Met koele hand snel tot deeg kneden en het deeg circa 30 minuten in de koelkast laten opstijven. Van het deeg kleine bolletjes maken en op de bakplaat leggen. En in ongeveer 15 minuten bruin bakken.
http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/#/home |
Hij heeft verleden jaar toch echt bij mij om de hoek geslapen Mariska....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:30
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het grappig dat je het over zelfbenoemde zangtalenten hebt, en je hebt natuurlijk gelijk. Veel mensen worden niet geselecteerd vanwege hun zangkwaliteiten, maar meer om hun positie. Waar ik me echter zorgen om maak, is dat het meer om de muziek gaat, dan om de Heer. Het lijkt wel alsof het ene nog mooier is dan het andere, maar dat het hart niet meer op Hem gericht is. Ik laat de gemeente wel eens a capella zingen, en vaak is het dan nog mooier en oprechter. Stille Nacht zingen krijgt opeens een nieuwe dimensie... In hoeverre ondersteunt de muziek nog de aanbidding en in hoeverre staat hij die aanbidding juist in de weg??? |
Je kan ook denken door de muziek komt de Geest bij je binnen? Noem als voorbeeld dan maar weer de Taize muziek......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:27
|
|
|
MARIO216 schreef: | Uit de nieuwe NCRV-gids:
"De datum voor de aftrap van het nieuwe BZV is bekend: op zondag 13 mei 2012 zullen tien vrijgelle boeren zich aan Nederland voorstellen, in de hoop de liefde van hun leven te vinden. Hoe deze zoektocht verloopt, is vervolgens te zien vanaf zondag 2 september. Op 1 en 8 januari zendt de KRO ook nog twee speciale afleveringen van BZV uit. Hierin bezoekt Yvon Jaspers een aantal boeren uit voorgaande seizoenen onder wie Jos en Dycke, Richard en Agnes en boerin Agnes uit. Hoe gaat het met hen? Heeft de liefde standgehouden of hebben ze inmiddels een nieuwe liefde gevonden?" |
Duurt nog even allemaal maar ik ben benieuwd......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | het gaat me puur over de definitie, niet over de uitvoering.
Als ze dat bedoelen, laat ze dat dan zeggen. Je bent het dus wel met me eens dat het een armoedige definitie is? En dat het veel ruimte laat voor misverstanden? |
Ik vind het juist heel waardevol, het sacrament van de doop. kinderen komen via de volwassenen naar het verbond, dat geef je ze mee als ouders en dat laat ze nooit meer los.... Daarom vind ik ook dat je nooit herdoopt kan worden..., wel dat je tot geloof kan komen en daarvan een getuigenis af kan leggen....Wedergeboren is voor mij dan ook een te zware term.....want je bent er al en je geestelijke dingen horen bij je bagage dus wedergeboren? Dat gaat mijn nuchtere aard te boven.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 8 november 2011, 19:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:57
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En mij maakt het blij, ik hou er wel van als iemand de minpunten van zijn eigen stroming ook durft te benoemen. Zou je ook zo gereageerd hebben als het een posting was over het zingen met orgel (wat met de verkeerde organist ook niet bepaald fijn is)? Dat iemand iets in een bepaalde stroming niet plezier ervaart, wil niet zeggen dat hij heel de stroming aanvalt.
Ik heb persoonlijk heel weinig met opwekkingsliederen en het zingen in de gemeente zoals Chat het beschreef. Iedereen beleefd dat anders, maar op mij komt het ' uit je dak gaan voor de Heer' altijd een beetje oneerbiedig over. Je zult mij dus ook niet tegenkomen op de evangelische festivals, maar net zo min op zangavonden in traditionele kerken. Zingen in de dienst prima, en dan het liefst uit verschillende bundels, maar buiten de dienst hoeft het voor mij niet. Ik kan me dus goed voorstellen dat je het jammer vind dat de zelfbenoemde zangtalenten meer een concert lijken te geven dan een samenzang leiden. |
Ik ben het met je eens Annette, al dat uit je dak gaan voor de Heer geeft mij persoonlijk weinig rust....en al die getuigenissen nog minder.is me allemaal veel te druk, ik houd van de stilte en een rustig lied begeleidt door piano of orgel....en af en toe een klassieker ertussen is ook heerlijk om te zingen......en dan kan je jezelf ook eens bezinnen.... Nu ben ik lid van een kerk waar ook vrij veel muziek uit Taizé en Iona wordt gezongen dus dat geeft al rust.... Dat is ook wat me tegenstaat als ik weleens bij een Evangelie gemeente ben, het is me veel te onrustig....Zelfs als ze aan het bidden zijn bid er achter je of voor je weer iemand hardop mee of moet er wat doorheenzeggen.Mij geeft dat onrust.... Het mooie is natuurlijk dat een ieder de vorm kan kiezen die bij hem/haar past......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:46
|
|
|
MARIO216 schreef: | Jammer hé dat die ouwe niet bij jouw in Pietenstad komt. |
Niet zo respectloos over de Goedheilig man Mario........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En dat is dus zeer Oud Testamentisch gedacht. Het geestelijke Israel.... |
Klopt, maar daar is toch niets mis mee?
|
|
Naar boven |
|
|