Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 10:26
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Yep, zaterdag 22 april ....
ook goeiesmorreges ... |
Alleen ik heb de mogelijkheid om het te veranderen Nu nog de CM top 20 in elkaar zetten. Heb nog heeeeeeeeeel lang de tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 00:04
|
|
|
Zaterdag 23 april, Stille Zaterdag; Math. 27: 57-66; De Soldatenwacht.
Het lijkt erop dat Jezus een Koninklijke begrafenis krijgt, met militair eerbetoon! Een grote steen is voor de opening van de spelonk gerold. Zo worden in Israël de doden begraven: ze worden weggelegd in ruimten die in rotsen zijn uitgehouwen. Voorname burgers lieten voor zichzelf dicht bij huis zo’n graf maken. Dat had ook Jozef van Arimatea laten doen, een rijk man die een volgeling van Jezus was geworden. En in zijn graf is nu het lichaam van Jezus gelegd, in zuiver linnen gewikkeld. Nota bene op de sabbat komen nu de overpriesters en de Farizeeën samen bij Pilatus! Ze zijn er niet gerust op. Die Jezus heeft zulke wonderlijke dingen gezegd over een opwekking na drie dagen. Je weet maar nooit! Zou Pilatus niet een paar soldaten voor het graf kunnen zetten? Wie weet komend die dicipelen om het lichaam te stelen en om daarna het praatje rond te strooien dat die Jezus is opgestaan! Pilatus is gevoelig voor hun argumenten. En zodoende wordt het graf verzegeld en komen er soldaten voor te staan. Veiliger kan het niet! Van stelen kan nu geen sprake meer zijn, laat staan van een opstanding uit de dood! Zo ligt Jezus in het graf. Gestorven en begraven. Soldaten houden de wacht. Alsof Jezus een Koning is! En goedbeschouwd is Hij dat ook! Een Koning, machtiger dan de keizer! Een Koning die zelfs door de dood niet tegen te houden is. Je kunt Jezus en Zijn kerk doden, begraven, het graf verzegelen en er soldaten voor zetten – eens komt de waarheid aan het licht en het leven tevoorschijn! Geen soldaat, geen leger houdt Zijn Koninkrijk tegen!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 23 april 2011, 10:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 21:53
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zou er geloof ik wel wat van zeggen Frank......., maar ik vind het bij AH ook irritant als ze : prettige dag nog zeggen......en dan vooral dat toontje......... |
Prettige dag W-tje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:03
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Dan heb je zeker een bril nodig.
Maar dan lijk je niet meer op Chat. . Dan ben je een broer van W-tje
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 22 april 2011, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:03
|
|
|
Dat vind ik ook wordt er wel een kribbelig van dat er te pas en te onpas word gezegd Jezus houd van jouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:15
|
|
|
Vrijdag 22 april, Goede Vrijdag Math. 27: 45-56; Waarom....?
Als Jezus wordt geboren, laat de hemel het weten: een stralende ster, groter, lichter dan alle sterren, verkondigt wereldwijd dat hét Licht is opgegaan. Als Jezus stérft, sterft ook het licht. De zon wordt verduisterd. Het wordt nacht op klaarlichte dag. Op Golgotha heerst een Egyptische duisternis. Het lijkt er op alsof God niets meer met de aarde te maken wil hebben. Het lijkt er op dat God nu zelfs Zijn eigen Zoon verlaat. Drie uur lang zwijgt Jezus over die duisternis. Maar dan, omstreeks het negende uur, om een uur of drie in de middag, dan kan Hij zich niet meer inhouden. Hij roept, Hij schreeuwt over de heuvel Golgotha: ‘Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?’ Waarom. Dat is een vraag voor veel mensen. Waarom zoveel ellende in de wereld? Waarom sterven er kinderen? Waarom maken mensen oorlog? Waarom zijn er overtstromingen, waarom is er hongersnood? Nu zou je denken: als er één is die op al die vragen toch wel een antwoord weet, dan is dat Jezus wel. Maar wie dat denkt, vergist zich. Jezus voelt zich op Golgotha alleen gelaten. Waarom dit alles? Waarom die duisternis? Waarom is God ze ver weg, zo onbereikbaar ver weg? Dat Hij het Lam zou zijn, het offerlam, dat wist Jezus. Daartoe was Hij gekomen. Maar waarom deze verlatenheid? Waarom? Voor Jezus was het óók een vraag! Niemand van ons kan op die vraag een antwoord geven. Maar wij mogen in elk geval weten: al ben ik nog zo alleen, er is er Eén die nog veel meer dan ik verlaten was, van God en mensen. En wie daaraan denkt, kan ook zonder antwoord verder…
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 22 april 2011, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:53
Onderwerp: The Passion
|
|
|
IMKE917 schreef: | Heb alleen een stukje gezien op het journaal vanavond laat. En idd, wat Syb zong als Jezus, geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug!! Heeeel mooi en o zo waar !!
Misschien nog maar eens kijken op uitzendig gemist |
Zaterdag wordt het herhaald om Ned 3. 's Avonds om kwart voor tien, geloof ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 22:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Veertig procent van jou ongeveer, Mario, verder kom ik niet.
Thomas |
Het zijn die dag. bezigheden he die het hem doen.
Mario, soms heel druk met typen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 22:11
Onderwerp: The Passion
|
|
|
Vanavond op tv, live vanuit Gouda
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 21:41
|
|
|
Dit is mijn 2400ste posting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 21:41
Onderwerp: De Eerste CM Paas-top 25/50
|
|
|
Er zijn 5 inzenders en dit zijn de artiesten die mee doen:
Kees Kraaijenoord, Gerald Troost, Michael W Smith, Opwekkingsliederen (no 553, 614, 706), Psalmen voor Nu, Hillsong, Matthäuspassion (2 stukken), Schindler’s list, Taizé Song,The Afters en Cecilia Bartoli, Matthijn Bualda.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 23 april 2011, 12:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 20:56
|
|
|
Donderdag 21 april, Amos 3: 1-8; De brullende leeuw.
Je moet hem niet op straat tegenkomen: zo’n leeuw! In de dierentuin sta je al een beetje bang voor de tralies te kijken. Stel je voor dat zo’n beest ontsnapt! Dat alles is natuurlijk niet te vergelijken met het oerwoud. Geen huis om in te vluchten, geen traliewerk dat bescherming biedt. En dan: een brullende leeuw! Wie zou niet bang zijn? Wat bedoelt Amos hiermee? Amos wil zeggen: het onheil nadert, de straf van God is als een leeuw die brult! Nog even, en Hij zal komen… Is God zo? Als een brullende leeuw? Zo woest, zo verscheurend en verslindend? Is dat wel een goed beeld van God? God is toch een Vader, een Vriend? Dat alles is allemaal waar. God is liefde, ja zeker. Maar toch. Zo hier en daar, zo af en toe: een brullende leeuw! God laat het onrecht niet over z’n kant gaan. God ziet de zonde niet door de vingers! God neemt de haat niet voor lief! Gelukkig: ik lees ook dat de leeuw met het lam zal verkeren, als Gods dag gekomen is. Dan zullen de Vader en de Zoon samen spelen en er zal vrede zijn! Dank zij het Lam ben ik niet bang voor de Leeuw!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Straks zoen ik nog terug Mario Dat wordt oppassen geblazen.......
Oei, we zijn weer aan het slowchatten |
En dan vraagt CM zich al een tijdje af waarom wij dat doen................nou dat vinden wij reuze gezellie maar dat wordt niet altijd gewaardeerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | neen Cross, ik heb ook al mijn voeten gekeken...ik vind ze nergens meer...dat is constant dat ik wat kwijt raak...om gek van te worden... |
Als alle belgen zo zijn.......................................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:56
|
|
|
Woensdag 20 april, 2 Kon. 23: 21-27; God is anders.
Heel vaak lees je in de bijbel dat God Zijn volk vrede zal geven, als het zich tot Hem bekeert. Die gedachte kom je zo vaak tegen, dat we eigenlijk niet beter weten. We zijn er aan gewend geraakt. Laten we maar eerlijk zijn; we hebben God leren kennen als een God die wij naar de hand kunnen zetten. Als wij goddeloos zijn, dan keert God zich van ons af. Maar als wij ons bekeren, dan keert God zich onmiddellijk weer naar ons toe! Het hangt zo’n beetje van ons af hoe God reageert… Maar soms komen we verschrikkelijk in de knoei met die gedachte. Soms ontdek je dat bep. mensen weliswaar heel vroom leven, maar ondanks alles de meest verdrietige dingen meemaken. Hoe kan dit nu? – wordt er al gauw gevraagd. Vaak ontdek je trouwens ook het tegenovergestelde. Er zijn massa’s mensen die zich niets van Gods geboden aantrekken. En moet je eens kijken hoe hen voor de wind gaat...! Steeds ontdek je dat God Zijn eigen gang gaat. Zo is het ook in het Bijbelgedeelte dat we lazen. Ondanks de vroomheid van koning Josia, ondanks het Pascha dat weer wordt gevierd, zet God Zijn plan door om het volk van Juda in ballingschap te doen gaan. Nu is de maat toch echt vol! Nu laat Hij zich niet nog eens ombidden! Er is een eind aan Zijn geduld! Hij laat niet met zich spotten. Zie je wel, denk ik dan: daar heb je het weer! God is anders! Hij reageert niet steeds zoals wij denken. En dat is maar goed ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:30
|
|
|
Het H.A. staat voor Heilig Avondmaal. Dat vroeg Frankt zich af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:23
|
|
|
FRANKT627 schreef: | begin jij nu ook weer niet hé??? Of ik zal W-tje eens op je afsturen... |
Dan krijg ze gewoon een kus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:01
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
THIRZA120 schreef: | Ik kan het ook omdraaien: Wat ik nou zo spijtig vind: dat ik als onbekende CM-er door maar weinig mensen werd aangesproken. Ik denk dat het komt doordat veel mensen bij hun "eigen" groepje bleef zitten.
desondanks toch een leuke middag gehad |
Maar ik heb wel lekker met jouw kinderen gevoetbalt. Ze zijn heel lief. Ik had er ook een beetje last van hoor.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 20 april 2011, 20:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 19:59
|
|
|
Dit vroeg ik me af op de picknick afgelopen zaterdag. Die man die Frankt bleek te heten of dat Chat zijn tweelingbroer was.
Dat zal je je hele leven met je meedragen. Heerlijk.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 20 april 2011, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 19:54
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik krijg bij windows mail de error 0x800co155,2
bij msnmessenger live 80070005 |
Googelen maar......................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 19:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Neen, die is buiten aan het spelen. Ik begrijp er niets van. Vanmiddag had ik ze nog aan en plots zijn ze verdwenen |
Zeker de nieuwe regering aan het zoeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 19:50
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ik vraag me af wanneer mn huis eens eindelijk verkocht word. |
Waarom wordt ie dan niet voor een appel en een ei verkocht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 19:49
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Morgen, is het Witte Donderdag. Daarna is het Goede Vrijdag gevolgd door Stille Zaterdag.
Ik vraag me af hoe jullie, niet-katholieken dit beleven? Staan jullie stil bij deze momenten? Zijn er in de kerken bepaalde vieringen? Is er op Goede Vrijdag om 15u een moment dat je stil bent of iets speciaal doet?
Als katholiek en als een ex-kloosterling weet ik hoe het in zijn werk gaat in de abdijen maar hoe beleven Baptisten, Evangelisten en andere strekkingen dit?
Frank |
Bij ons (PKN), wat vroeger de hervormden waren is bij ons alleen 's avonds op Goede Vrijdag kerk, waar het H.A. word gevierd. De gereformeerden (ook PKN) maar veel 'lichter' wordt op Witte Donderdag het H.A. gevierd. Meestal beginnen de kerken om 19.30 uur vanwege de werktijden van de bedrijven, winkels etc.
|
|
Naar boven |
|
|