ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 01:44
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.

Nederands Dagblad:

Evangelischen vergaten de achterdeur
Otto de Bruijne doet onderzoek naar de beweegredenen van mensen die een evangelische gemeente verlaten. Hij hoopt daarmee de evangelische beweging een spiegel voor te houden.

VOORTHUIZEN - Zelf veranderde Otto de Bruijne één keer van kerk: zo'n dertig jaar geleden verliet hij de toenmalige Gereformeerde Kerken (synodaal, nu opgegaan in de Protestantse Kerk in Nederland) en sloot zich aan bij een evangelische gemeente. ,,Dat heeft me toen ongelooflijk veel pijn gedaan. Daar heb ik mijn oog voor de 'achterdeur' aan overgehouden.''

Met die 'achterdeur' doelt hij op mensen die na geruime tijd hun kerk verlaten, vaak met stille trom. Wat beweegt hen, waarom gaan ze weg, en waar gaan ze heen? Het zijn vragen, en De Bruijne is op zoek naar antwoorden. Samen met de Amsterdamse theoloog Karin Timmerman en de protestantse voorganger Peter Pit uit Drachten is hij een onderzoek begonnen: ze benaderen oud-leden van evangelische gemeenten met een enquête. Het formulier is ook verkrijgbaar via de website van De Bruijne (www.ottodebruijne.nl). Het onderzoek moet dit najaar leiden tot een brochure, Ooit evangelisch.

Wat beoogt u met dit onderzoek naar evangelische kerkverlaters?
,,Ik wil een bezinning op gang brengen binnen de evangelische beweging, waarvan ik zelf deel uitmaak. Volgens mij is het van groot belang op gezette tijden naar jezelf te kijken.''

Dat gebeurt nu te weinig?
,,Absoluut, en dat is volgens mij een historisch gegeven. Enerzijds is er het Calimero-effect, de evangelische beweging voelde zich altijd ondergeschikt aan de traditionele kerken. Anderzijds was er in zekere mate het gevoel Gods elitetroepen te zijn. Beide houdingen vermijden zelfkritiek. Daarbij komt een sterke evangelisatiedrang, de 'voordeur' is van groot belang.

Waarom is zelfreflectie nodig?
,,De evangelische beweging is ontstaan vanuit een conferentie-model: een dag er naar toe, je opladen en enthousiast raken en daar op lokaal niveau mee aan de slag. Maar het lukt niet om dat 52 zondagen per jaar te organiseren. Veel plaatselijke gemeenten hebben geen kerkconcept of een goed beeld van wie ze willen zijn. Achter nieuwe vernieuwingen uit Amerika aanlopen verhelpt dat probleem niet. Er is juist meer stabiliteit en continuïteit nodig, nu een tweede en derde generatie evangelischen aantreedt. De jeugd kan dan nog wel in de kerkbanken zitten, maar ik zie de toekomst niet al te rooskleurig. Een opwekking kán verzanden, en dat vind ik ernstig. Dus is het nodig dat we naar onszelf gaan kijken, leren leidinggeven op niveau. Onderzoek naar kerkverlating kan daarbij helpen.''

Kerkverlaters zijn er?
,,Ik zie het veel om me heen en ik kom ze zelf ook tegen. Ik kan moeiteloos op de vingers van twee handen namen van jongeren invullen die ik heb zien vertrekken.

Nee, het zijn niet alleen jongeren. Ook ouderen, bij hen heb ik de indruk dat ze bij een vertrek van gemeente wisselen. Maar bij jongeren van twintig tot vijfentwintig jaar heb ik het idee dat ze helemaal los van de gemeente of kerk zijn.

Of er totale secularisatie is, vraag ik me af, dat kan het onderzoek uitwijzen. Ik denk dat ze niet alle geloofsinhoud loslaten, maar dat het idee kerk sterk verwaterd is. Dat kan te maken hebben met de repeterende breuk van scheuringen die vaak in evangelische gemeenten optreden.

Ook is er misschien een te hoge verwachting: in evangelische kringen moet je vaak op je tenen lopen om mee te komen. Soms wordt honderd procent inzet verwacht. Ik vergelijk de evangelische cultuur weleens met een hogedrukketel.''

Wat drijft u om dit onderzoek te doen?
,,Uit ervaring weet ik dat het een grote stap is om van kerk te veranderen. Vanuit echte belangstelling voor mensen wil ik weten wat hen drijft. Maar ook al zouden ze uit onverschilligheid vertrekken, dan nog wil ik het weten.''

Hoeveel reacties hebt u al binnen?
,,Enkele tientallen, via de post en per e-mail. Daar ben ik al heel blij mee. Het zijn mensen die een evangelische gemeente hebben verlaten en nu de moeite hebben genomen daar vragen over te beantwoorden. Dat laatste zal niet voor iedereen gelden. Ik ben bang dat sommige kerkverlaters er een poging in zien hen terug te halen. Dat is niet zo.''

De reacties verwerkt u in een brochure?
,,Ja, daar heb ik mijzelf toe verplicht. Ooit evangelisch gaat hij heten.''

---------------------------------------------
Otto de Bruijne
Otto de Bruijne werkte jarenlang als presentator en televisiemaker bij de Evangelische Omroep. In 2003 vertrok hij er. Nu is hij van vele markten thuis: spreker, schilder, schrijver en dichter. Hij woont in Voorthuizen en is er lid van evangelische gemeente De Kandelaar. Verder is hij consulent van de evangelische Christengemeente in Amsterdam. Op zijn website publiceert hij bijvoorbeeld studies (Sterk leiderschap) en theaterstukken als Het bewijs en De muur .

Otto de Bruijne

geplaatst:
05-05-2008 - 22.33
laatst gewijzigd:
22-09-2011 - 13.32
auteur:
door redacteur Gerard ter Horst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 00:11
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.

verkeerd topic Verlegen lachende smiley

Verplaatst naar 'waar word ik nou blij van', ja twas namelijk grappig bedoelt van mij, per ongeluk hier gepost dacht ander filmpje was.

Ja, kan gebeuren he? Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 28 februari 2013, 13:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 23:23
BerichtOnderwerp: Zelfmedelijden

ERIKA129 schreef:
Das een heel heftig iets Leanne, et wat Jol schrijft straks heeft tie echt wat in gelooft niemand er meer in!!
Eh is het een extreme vorm van Bordeliner en hoe heet dat dat mensen zichzelf ziek praten en van alles zeggen te mankeren???
Sterkte ermee!!
Hypochonder, dacht ik dat dat heet.

Iig, ik denk te weten dat als iemand steeds denkt dat ie iets heeft, terwijl dat niet zo is, wel erg veel lijden heeft, want in diegene zijn geest ís het namelijk wel zo, en voelt het zo ook aan...smiley die verdrietig kijkt...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 13:33
BerichtOnderwerp: Flat of Chalet?

GERRIT084 schreef:
Het is maar net wat je het belangrijkste vindt, en maar net wat je zoekt.
Rijk van binnen, of rijk van buiten, mooi of wat minder mooi, een bos of een kale vlakte, HBO of er tussen in of LBO.
C.M het is net de winkel van Sinkel, een etalage vol met nieuwe en gebruikte artikelen, (mag vast niet).
En voor de etalage, allemaal hunkerende klanten, wat een keuze, je ziet bijna door het bos de bomen niet.
Van al die artikelen staat bij elke foto een kleine handleiding, en hier op of in het droge testgebied, kan je alvast een vage handeling maken.
Helaas vallen de meeste schaal modellen af, en krijg je de werkelijke nooit te zien, en dat is best wel jammer.
Maar laten we wel eerlijk zijn, in het echt, als je zo,n product in de praktijk zou mogen proberen, kan het juist wel eens reuze mee vallen, of tegenvallen.
Op papier kan je alles zetten, soms ook mooier en eerlijker dan de werkelijkheid doet vermoeden.
Tussen dromen en werkelijkheid, je kan beter bij een flat beginnen, en doorgroeien naar een chalet, dan andersom.
Het is maar net waar voor je zou willen gaan, wat zou jij kiezen, ga je alleen voor het mooie plaatje, of voor de werkelijkheid?

Wat leuk geschreven!

Een etalage vol gebruikte en ook nieuwe artikelen:)

Bij elke foto een kleine handleiding, en hier, het droge testgebied.

Net als dat we op de lagere school 'droog zwemmen' hadden....als voorbereiding op het echt zwemmen;)

Met schaalmodellen.

Schaalmodel
Een schaalmodel is een duplicaat van een voorwerp of landschap in meestal verkleinde vorm, waarbij de verhoudingen zoveel hetzelfde blijven als in werkelijkheid. Hiervoor wordt voor een model een schaal gehanteerd die de grootte van de onderdelen en het geheel van het model bepaald.

Quote:
Maar laten we wel eerlijk zijn, in het echt, als je zo,n product in de praktijk zou mogen proberen, kan het juist wel eens reuze mee vallen, of tegenvallen.

Ja, kan mee of tegenvallen...

Daarom kan 'je' mi maar beter eerlijk zijn en doen hoe je bent, als dat je je mooier voordoet.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 10:52
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd!!!

Hallo Lachende smiley

Ik wou gebed vragen, mijn behandelaar, coach, begeleider, of hoe ze ook heet komt zo en ik heb niet alle opdrachten gedaan(wel heel veel hoor;). Ik wou gebed vragen dat ze nog wat van me heel laat!

Alvast bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 07:36

LEANNE226 schreef:
Shanita.........ik heb je filmpjes nog niet eens bekeken maar nu zal ik dat zeker gaan doen Knipoog smiley

Laatste 2 zijn cabaret, derde filmpje, ja, een korte verdrietige scene uit een film van 2 delen, die film duurt ongeveer, 2 delen bijmekaar iets van 3 á 4 uur.

1ste 2 films, ja die had ik er al en keer opgezet, ja waren eigenlijk reacties op een onderwerp waar ik niets me kon omdat ik dingen onterecht vind die er staan.

Ja, ik liep op straat, en dacht ff van wat zou je ermee kunnen bedoelen met 'topic strandde', volgens mij ís er geen topic als je een stuk plakt waar staat dat niemand zielig is.

Ja, ik snap mensen kunnen in totaal verschillende situaties zitten.

Ik dacht, heel even, en ja, dat is negatief denken, en ja, dat zou niet terecht zijn, denk ik , dat je bedoelde met je wijst niemand aan, dat je daarmee doelde op dat het topic was gestrand.
Door mijn laatste stukje.
Waar ik ook geen reacties op verwachte...
Wat een voorbeeld was van zelfmedelijden van te dikke vrouwen, die grappig werd uitgebeeld, vond ik dan.
Ja, ik vatte het heel even verkeerd op, en zag de reacties van schandalig en asociaal in mijn gedachten, laatste film. En ja, dát had ik even beter niet kunnen doen....want ja, daar heb ik mezelf heel erg mee, vandaar de tekst over positief denken want ja, die was eigenlijk voor mezelf bedoeld.
Omdat ik ergens wéét dat jij dat zo niet zou bedoelen, en ook als ik je zou mailen om iets uit te leggen dat jij het zou proberen te begrijpen. Of anders het eea zou proberen uit te leggen als ik iets zou vragen over hoe je iets bedoelt...

Iig, ik denk er is geen sprake van een topic als iemand een stuk plakt met aanname's van 'iedereen' is, en 'men' is en 'sommige mensen' zijn, en dan als bron, "ergens gelezen" neerzet.

Kijk, als TS er even bijzet waar ze heen wil ermee, dan is er duidelijkheid.
Nu kon ik alleen maar denken aan mensen die het erg moeilijk hebben, en ja dan kan je mi niet ff neerzetten van "niemand heeft het moeilijk", en "iedereen heeft wel tegenslagen" ed.
En dat 'men' klaagt en zeurt, terwijl "problemen van voorbijgaande aard zijn."
Wat lang niet áltijd zo hoeft te zijn.

Nou ja, dit wilde ik even kwijt, ja, en werk ze..

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 februari 2013, 23:34
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 22:43
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

CHANNAH042 schreef:
Haha, wat een grappige reactie v jou op mijn PF :) Wat apart dat zo'n leraar dat doet...nog nooit van gehoord! Btje goeie dag gehad? Zit film te kijken op Net5, erg leuk :) En btje heen en weer mailen ;)

Hey, groetjes he! Shannah

Ja, hij deed het enkele keren, en ja daarom wist ik, groene ogen zijn zeldzaam, en ja bij jou zie je erg duidelijke dat je groene ogen hebt :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 22:10
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Als het leven pijn doet

Ik ben(niet meer) zo gospel en opwekkingsfan meer, maar...

vind dit ook echt mooi! Huilende smiley, smiley in tranen

Dus dat wil dan wat zeggen, zeg maar...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 februari 2013, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 21:21

Dit kan Angela Groothuizen ook: voor vaders! Ook moeders natuurlijk, en over scheidingen, en Het Verdriet van een partner verliezen!

De helft van mij...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 februari 2013, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 21:18
BerichtOnderwerp: kreet van de week

JOL252 schreef:
"Oh yes, the past can hurt. But the way I see it, you can either run from it or learn from it."

- Rafiki, The Lion King

Idd.....leren....had ik net, een hoofpijn, maar ja, dan weet ik: niet negatief denken, en ja daar moet ik opletten. Dus bewustworden...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 19:38

LEANNE226 schreef:
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.

Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten ..... Zieke smiley

Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......

Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he Knipoog smiley

Quote:
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.

4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.

8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn

Kijk Leanne Je schrijft:
Quote:
Nou wijs ik ook niet met vingertjes, maar ja, ik zit dan zo na te denken tijdens het een en ander te doen en ja, dan denk ík ja, die 2 stukjes cabaret, en zeker de laatste, ja, vind ik grappig en herkenbaar(niet altijd natuurlijk).
Maar ja, dat 'je druk maken over je gewicht, ja, ik wéét uit ervaring als je dat niet doet en jezelf accepteert, ja, dan is het geen obsessie meer, daardoor minder stress, en daardoor weer veel makkelijker om inderdaad daadwerkelijk af te vallen.
En ja, daar krijg je idd niet je figuurtje van 16 jaar mee terug, maar ja, het is wel prettig als een dikke buik geslonken is..

En ja, ik moest lachen, hou (ook) van die cabaret, en ja, ik weet anderen niet, niet iedereen, ja, er zijn er die vinden het aso bijvoorbeeld, of te plat oid.

Maar ja, het was on topic, want ja, hoeveel vrouwen en ook onder forum 'van alles en nog wat' zitten ermee dat ze willen afvallen?

IIg, ik vind het grappig, goed geacteerd wat Karin Bloemen, en Angela Groothuizen daar neerzetten! En het dekt de lading want zoveel vrouwen en soms mannen zitten steeds over hun gewicht....

Iig, ik zette deze Bijbeltekst erin, van bedenkt alles wat goed is, want ja, ik voelde me wel een beetje vern!@#$, want ja, de laatste bijdrages waren wel van mij, en ook nog eens goed bedoeld, en ja dat niet iedereen dat leuk vind, ja, daar kan ik niets aan doen.

Wat ik wou zeggen, toen ik net boodschappen liep te doen dacht ik ja, je wijst niet met een vingertje, maar ja, je hebt het wel over het einde(stranden) van dit topic, en ja als ik aan iets negatiefs denk ja, krijg ik een hoofdpijn ineens, dus ja, toen dacht ik aan de tekst ; bedenkt alles wat goed is etc.

Want dan zag ik het al helemaal voor me de reacties op het laatste stukje cabaret; schandalig, ordinair etc. Dat mensen dan dachten/denken...of mailen naar elkaar, ja er wordt wat afgemailt over anderen, heb ik uit betrouwbare bronnen....vandaar...ja, en ook in de chat, over anderen, veel te veel over anderen...

Dus eigenlijk een lesje voor mezelf, want zulke reacties blijf je/ik houden.
Of het nu echt is, ofdat ik denk dat het gebeurd...
En ja, met negatief denken, als het niet nodig is, of overbodig, of nutteloos, ja, dan heb ik letterlijk mezelf ermee..

Om daar niet over door te borduren, van: ja 'je wijst niet met een vingertje, maaar....je doelt wel op hoe het topic eindigt....en ja, die eindigde met 2 stukken cabaret die ik had geplaatst'.

Nogmaals, ik wijs ook niet met vingertjes, het is een goede les....'trek het je niet aan', want altijd, ook in het dagelijkse leven krijgt, iedereen wel denk ik, commentaar...hoe of wat je ook doet.
En dat stuk van Roos, ja, laatste regels: "niemand is zielig", ja, nou, ik ken toch echt wel mensen die dat wel zijn.
Ik moest laatst ergens zijn met meerdere liften en er zat een vrouw echt helemaal klem, in d'r scootmobiel tussen de liftdeuren, en ja...iedereen liep voorbij, liepen zich er zelfs aan te ergeren, en ja, ik hielp haar met haar telefoon te pakken en iemand te bellen....en bleef wachten tot er hulp kwam....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 februari 2013, 23:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:41

LEANNE226 schreef:

Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten ..... Zieke smiley

Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......

Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he Knipoog smiley

Ja, en dit soort verhalen waren 20 jaar geleden uitzonderingen voor me gevoel, maar ja, nu zie je het steeds meer die dingen...

Ja, het is ook heel erg voor jou, je broer, en ja, ook voor die vrouwen met of zonder kinderen..... Geschokte, onthutste smiley

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:20
BerichtOnderwerp: Belangrijk.

PIETER619 schreef:
Geheel mee eens, gebed is ons machtigste wapen

Hoi Pieter Lachende smiley,

Juist!

Ik kreeg dit ook op mijn hart zeg maar, daarom vind ik de tekst die Mat erin heeft gezet ook heel goed en toepasselijk.

Deze tekst: Jacobus2 vers 14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.

Nou is het tegenwoordig zo, is ons land, dat er sociale voorzieningen zijn, en ook voedselbanken, dus ja, niemand zit idd zonder kleding, voedsel en onderdak.

En ja, de een verdient wat meer dan de ander. Maar ja, dat is geld. en als je voedsel, kleding en onderdak hebt, ben je mi rijk.
Zeker als je daarnaast het geloof hebt in God.

Maar nu komt me punt, en dat van vele anderen denk ik. Kijk, in het Bijbelgedeelte wat Mat citeert staat dus ook: 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.

Kijk, iedereen kan eten elke dag, zich kleden, en heeft onderdak.
(Ja, verslaafden aan hard drugs niet altijd, maar ja, dan kom je weer in een hele andere discussie, want ja, die maken direct steeds al hun geld op zeg maar.)
Dus, iedereen heeft in principe onderdak, voedsel en kleding.
Dus ja, daarmee hoeven we mekaar niet te helpen.
Wat bijvoorbeeld wel vroeger gebeurde.

Maar nu kom ik op me punt wat ook Pieter en Mat zeggen: Gebed is het machtigste wapen.
Dat staat op meerdere plekken in de bijbel.

Nou wou ik even Efeziërs 6 aanhalen.

De geestelijke wapenrusting

10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen.

Kijk, ik denk dat het gewoon van levensbelang is dat wij hier elke dag voor mekaar bidden. en ja, aanhoudend bidden kan niet als je werkt.
Maar ja, daarom staat er ook: 'God ziet het hart aan'.

Als ik bijvoorbeeld hier van tien mensen weet dat ze gebed kunnen gebruiken, dat ze het op de een of andere manier, of meerdere manieren het moeilijk hebben, dan zou één zin per dag per persoon al genoeg zijn, want God ziet het hart aan.

Het gaat namelijk niet om een veelheid aan woorden(waar staat dát ook alweer? ;) maar om de intensiteit waarmee die woorden worden uitgesproken, in gedachten dan wel hardop.

Ja, ik heb een lijst van mensen hier op dit forum in mijn hoofd en op papier, waar ik elke dag, of vaker, maar wel minimaal één keer per dag voor bid.

Mattheus 17 vers 21 Want voorwaar, Ik zeg u, indien gij een geloof hebt als een mosterdzaad, zult gij tot deze berg zeggen: Verplaats u van hier daarheen en hij zal zich verplaatsen en niets zal u onmogelijk zijn. 21 [Maar dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten.]

Ik wil zeggen, iemand met een uitkering hoeft het niet per se moeilijker te hebben dan iemand met een dikke baan, en iemand met een gelukkige relatie kan het zelfs ook moeilijker hebben dan iemand die alleenstaand is.

Er is bij God geen aanziens des personen ook. Efeziërs 6 9B: Gij weet immers, dat hun en uw Heer in de hemelen is, en bij Hem is geen aanzien des persoons.

Ja, dus ik wou zeggen van Laten we AUB voor mekaar bidden!!! Voor Vrede, Vreugde, Gelukkig gevoel, Rust etc.... en ik bedoel niet dat iemand niet es een keer boos mag worden ofzo, ik bedoel, vrede in je hart an sich! OA.

En ja, ik weet er zijn velen die dat al doen!!

Eigenlijk een oproep voor degene die het nog niet elke dag doen, want: Efeziërs 6 12 Want... wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.

Mzzl!

S.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 februari 2013, 18:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:55

Mooie foto's heb je Lachende smiley Jij hebt donker haar en groene ogen Lachende smiley

Ja, waarom ik dit schrijf: vroeger op de lagere school, hadden wij een meester en die zei steeds van als de dag voorbij was dat eerst de kinderen met blauwe ogen weg mochten, daarna die met bruine ogen, en daarna met groene....ik bleef altijd als énige over...

Daarom weet ik dat groene ogen niet zoveel voorkomen, mijne zijn ook groen, maar jij hebt nog veel groenere...bij mij zit er ook iets grijs in.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 februari 2013, 15:22
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:45
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

GERRIT084 schreef:
Ja ik ook multifunctioneel Lachende smiley maar het gaat er om, wat JIJ gaat doen Geschokte, onthutste smiley ik zie n.m nog geen actie bij je Gefrustreerde smiley

Webcam aan? Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 februari 2013, 13:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 08:09
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Nou gewoon, ben voor achten wakker.

En ja, nu is het kiezen of delen....

Gewoon, net als elke huisvrouw dingen doen zo meteen.

En ja, dan komt een vriendin misschien, kans is érg groot, koffie drinken dus nog ff gebakken halen.

En ja, tuurlijk heb ik het nu best wel moeilijk, moeilijk en makkelijk.

Moeilijk is, dat als ik denk aan wat ik wil doen, ik al meteen geen zin meer heb(zoveel).

Makkelijk is, dat als ik het niet doe, en na een uur weer ga slapen dan krijg ik dit: Dat het leven zelf gewoon te veel is, zuchtend bij elke ademhaling, de marteling van het opstaan(omdat ik dan dus veels te lang geslapen heb, te kort is niet goed maar te lang dus ook zeker niet) en jezelf dwingen de was uit de machine te halen en op het rek te gooien en dan een dag later, als het meezit, de helft ophangen, in een uiterste wanhopige krachtsinspanning.

Met dank aan Rolf. Lachende smiley Knipoog smiley

Dus ja, ik ga gewoon beginnen bij het begin. Belangrijkste eerst. Want ik ben nu fit, zowel psychisch voel ik me goed als lichamelijk.
Kan wel stellen dat ik zowaar me zelf gelukkig voel.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 00:01

MARIO216 schreef:
Dichter Arthur Ward. “Het grootste gevaar in het leven is niets te riskeren. Wie niets riskeert, doet niets, heeft niets, is niets.”

Mooi zeg Mario, ja en zo waar, weet ik ook uit ervaring! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 23:40

Terechte boosheid lucht op en is heel erg gezond!

Dingen in doofpotten laten gisten en stokpaardjes gebruiken is heel schadelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 21:43

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=9KJ-HkRVDO0

Thomas

In een woord: Prachtig.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:47

Ja, ik had het ook over de tijd tussen me 16de en 20ste zeg maar... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 25 februari 2013, 17:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:37
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Ps: Ik zag later pas dat dat bruggetje waar Mouse oploopt gebroken is, en Donald en c.s. achter de boom alvast zitten te lachen....

Ja, toen had ik 'm al gepost, maar ja, stripfiguren herstellen altijd heel snel Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 25 februari 2013, 17:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:30

BERENDJAN590 schreef:
op vier verschillende type touringcars gereden.
s'morgens om 7 uur begonnen eerst 2 openbaar vervoer lijnen gereden.
daarna een bus om geruild in emmen.
nog een aantal verlopen tank passen uit touringcars gehaald.
paar koers borden gewijzigd.
en paar touringcars gewassen.
een touringcar vol getankt met diesel en adbleu.
en nog een verzameling andere kleine dingen wat geregeld moest worden.

vandaag geen aanwezigheids premie gehad. Geschokte, onthutste smiley

Dat lijkt me gezellig werk, op touringcars rijden!

Ik weet nog wel, tijden dat ik alleen, met de bus naar Zwitserland ging, en ja, dan was de ene helft luxe stoelen, andere helft minder lux.
En voor die luxe stoelen moest je een duurdere kaart kopen.

Hahha, en als er dan luxe stoelen over waren, er waren ook 2 chauffeurs, ja, die gingen die luxe plekken dan verkopen voor de helft van de prijs...

En ja, we reden de hele nacht door, en ik nam lekker de hele achterbank in beslag al liggende...zonder betalen natuurlijk, en werd ik gewekt met een bakkie koffie, 's ochtends, en zag je al die mooie bergen......Heerlijk....

Wat is trouwens een aanwezigheidspremie?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:20

JOL252 schreef:
Koffie en cm tijdens het wachten in het ziekenhuis, strakseen "eenogige " moeder onder mijn arm mee naar huis....

Je moeder heb geluk met jou Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:15

FRANKT627 schreef:
Ik heb de gewone werkjes al gedaan...en waarmee gaan we nu weeral de dag vullen... Boze smiley

Halloo Frank,

Nou, ben dus net terug van behandelaar en heb me medicijnen dus ja, me hoofdpijn smelt als sneeuw voor de zon.

En ik was, zo te zien, niet de enige die ze med. later kwam halen..

Maar ja, ik moest natuurlijk wel met inzichten komen.

Ja, ik zei dat ik gewoon niet te laat=later dan 1 uur moet slapen, en niet te laat=later dan 8 á 9 uur op moet staan.

En dan een dagopvulling op moet schrijven. Voor de hele week.

Frank, ga iets Doen, al ga je je hele huis opnieuw schilderen.

Kijk, ik zat ook te zeiken eerst, jaaahhhhaaa, hoge bloeddruk, moe etc.

Maar ja, als ik één dag al op tijd naar bed ga en op tijd opsta, ja, dan heb ik veel meer energie. Al na één dag, kan je nagaan als ik dat meerdere dagen doe, dat ritme....

Kijk, een tijd waar je dit doet, dat doet en ook een tijd voor rust, maar dus niet 8 uur rusten en een uur iets doen, maar andersom, ja, in het begin ff moeilijk maar je wordt er op den duur veel gelukkiger van.

En je kan altijd iets bedenken, ja, je huis schilderen, ik heb dat 2 keer voor iemand anders gedaan, vind het moeilijk, omdat het nu me eigen huis is, maar ja, ik kan nota bene me eigen tijd indelen, ik kan ook zeggen van nou elke dag 1á 2 uur, moet jij eens kijken wat ik na een week dan al heb bereikt.

Ja, gewoon om je, en mezelf een hart onder de riem te steken.

Ga dingen doen, leef, en pas op met familie, die zitten in patronen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 25 februari 2013, 17:18
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 15:13

Nou, ik ga, drie truien, sjaals, dikke jas etc.

Even vertellen dat ik ook wel weet dat die regeling van 4 uur voor uitzonderingen is, en dat ik niet zo lang in me bed had moeten blijven...

En straks, met me medicijnen ben ik weer helemaal de oude...

Ja, die meds zijn natuurlijk een tussenoplossing he? Kijk, er komt altijd weer een periode dat ik dan na enkele dagen zzonder die meds weer op eigen kracht kan...Ja, met God natuurlijk ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 14:41

VLINDER253 schreef:
hoi shanita
ik weet hoe het voelt heb het ook meegemaakt
en toen was er bij mij ook veel verdriet
ik wens jou veel sterkte toe
en GODS zegen
en ik ga voor je bidden
veel liefs

Dank...straks me med. halen om 4 uur, en dan even aanhoren dat het niet de bedoeling is dat ik ze elke week om 4 uur haal maar om 12 uur Lachende smiley , dan boodschappen, en morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 14:04
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=M4pt0fFn_a4&list=PL90E8600056485F36

De eerste van zes afleveringen over de geschiedenis van de Aarde. Helaas is het niet ondertiteld, dus enige beheersing van het Engels is noodzakelijk. Fraaie animaties en verantwoord gemaakt. Op de site kun je doorklikken voor de afleveringen 2 tot en met 6.

Thomas

Mooooooi, ik heb en stuk gekeken, ja, ik moet zo de stad in dus ja, me concentratie is nietje van het en ik ga het zeker later afkijken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 13:46

ROLF230 schreef:
Ik ken het ook wel, eenzaamheid. 2 jaar geleden burn-out, daarna maanden zwaar depressief geweest (gaat nu al weer goed hoor). Paar maanden thuis geweest, toen het op het ergst was bij mams "opgenomen" geweest een paar weken. Toen ik weer begon te werken onder begeleiding vond ik het eerst vreeeeeselijk om weer naar huis te moeten gaan, de eenzaamheid in. Alleen met jezelf en de muren om je heen, constant geagiteerd. Dat het leven zelf gewoon te veel is, zuchtend bij elke ademhaling, de marteling van het opstaan en jezelf dwingen de was uit de machine te halen en op het rek te gooien en dan een dag later, als het meezit, de helft ophangen, in een uiterste wanhopige krachtsinspanning.
Ik probeerde zo lang mogelijk onder mensen te zijn, maakte niet uit hoe. Dus na het werk met de fiets de stad in, uren op het terras zitten, dan een winkel in (als die nog open was), dan ergens frietje eten en als het echt niet meer kon dan maar naar huis, waar ik nergens energie voor op kon brengen, niets was leuk of interessant, maar waar nietsdoen ook geen rust bracht.
Gelukkig is dat al lang weer helemaal voorbij. (Ik weet ook niet of dit allemaal wel bij dit topic hoort, maar goed).

Slaap wel.

Hai Rolf,

Net wakker van een migraine, mag als uitzondering me medicatie om 4 uur halen, ipv 12 uur, maar ja die uitzondering is ook al beetje een gewoonte aan het worden....Terwijl ik toch niet kon....
Maar dat is gedeeltelelijk me eigen schuld, ik kán ergens heen overdag(zelfs naar drie plekken) waar ik het ook fijn en gezellig vind, en toch.....blijf ik hier, regelmatig dagen aaaneenstuk.

Ja, en als ik geen regelmaat heb, van elke dag voor 12 uur slapen, 8 á 9 uur op, met overdag structuur, ja, dan juist heb ik die migraine inene, weet ik uit ervaring.

Maar ik moest zo lachen om je stukje zo herkenbaar, zal 't ff quoten: Alleen met jezelf en de muren om je heen, constant geagiteerd. Dat het leven zelf gewoon te veel is, zuchtend bij elke ademhaling, de marteling van het opstaan en jezelf dwingen de was uit de machine te halen en op het rek te gooien en dan een dag later, als het meezit, de helft ophangen, in een uiterste wanhopige krachtsinspanning.

Het rode stuk, en dan met name het onderstreepte rode stuk, zoo grappig , want zoo herkenbaar, zit hier gewoon te lachen achter me pc; hoe je dat zo goed beschrijft!

Quote:
als het meezit

Hilarisch, zo grappig herkenbaar...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 25 februari 2013, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 13:37

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien is het ook goed om eens te kijken wat je wel allemaal hebt ipv van wat je niet hebt en graag zou willen hebben.....En dan blijken er toch altijd weer zaken te zijn die je kan waarderen en die goed zijn....
En ik denk dat eenzaamheid in ieder mens zit, binnen een relatie kan je ook ontzettend eenzaam zijn.......en ik denk persoonlijk dat je wat aan eenzaamheid kan doen.....Maak keuzes die je leven wat gelukkiger maken en laat oude dingen achter je....

Idd, keuzes maken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 mei 2013, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 01:00

Frank: Ik ken ook de schrijnende pijn van de eenzaamheid en kan me goed inbeelden hoe het voor anderen is. Indien ik niet elke naar de AH zou gaan kan het soms dagen duren vooraleer ik nog eens een mensenstem hoor. Als ik niet zoveel tegen mezelf zou praten of tegen een denkbeeldig persoon zou ik zelfs mijn stem niet meer herkennen. Voor sommige mensen is dit heel moeilijk te begrijpen.

Ja, idd.

Ik denk ook dat veel meer mensen eenzaam zijn.

Ik ook, vaak kan ik gewoon geen dingen doen, ja, bij mij wisselt het heel erg, dan weer wel dan niet, dan ertussen..
Sterkte!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 ... 235 Volgende
Pagina 86 van 235