Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:43
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
ANNA415 schreef: | ach ik ben de enige leuke Piet hier |
... en dus ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:28
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
JANS221 schreef: | Klinkt goed, IJsje! Het is aardig onderbouwd, ik wil het graag geloven……… Wil de enige leuke man nu opstaan? |
Tja, er zit niks anders op, laat hem zich maar bekend maken ...
Tromgeroffel ....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 7 december 2012, 22:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 20:10
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Ik weet niet wat erger is, die sneeuwprut of die ijzige kou van nu! |
IJSJE!!!! welkom terug... gezellie ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 08:52
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, we kunnen het wel....maar...
Wíllen we het ook?
geintju |
Ik zal wel motten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:51
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ze zeggen dat we hem moeten smeren |
Jullie waren 'm toch al gesmeerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 08:24
|
|
|
ANNA415 schreef: | We hebben een REMpiet, maar om de een of andere reden slaapt ie telkens |
Blijft ie hangen in de R.E.M.-fase? Daar heb je vast pilletjes voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | De wind waaide zo hard dat de Sint je huisje voorbij waaide... |
Had je niet even voor Rempiet kunnen spelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 07:05
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Wanneer man en vrouw weten wat het is om de Heer de volgen, weet ook wat dat is in een huwelijk. Meer wil ik er niet van zeggen. |
Ah... hier komt dan het : De man is het hoofd van de vrouw. "Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles" (Efeziërs 5:22 t/m 24). "Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here" (Kolossenzen 3:18).
Kleine opmerking: het is "Zoals aan de Heer" of "in de Heer". Ik denk dat hier een toetsingsmoment, overlegmoment voor vrouwen in ligt, of sommige zaken nog wel met God hebben te maken en ze hierin nog eens kunnen zijn. Of om het wat breder te trekken: of bepaalde beslissingen en wegen nog wel gezond en verstandig zijn en met de voetjes op de vloer. Maar ik lees hier niet in dat ze zonder meer in alles ja en amen knikken. Ze blijven een persoonlijkheid met eigen ontwikkeling, gaven en talenten en mening. Oftewel, een spiegel waardoor de man zal kunnen checken of hij de zaken nog wel af en toe helder ziet. En wat mij betreft is dit net zo goed andersom zo, een over en weer en daar hoef je als het goed is niet eens over na te denken maar is in die liefde waar al eerder over geschreven is vanzelfsprekend aanwezig.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 december 2012, 07:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 01:55
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Waar staat dat?
Eva volgde Adam, zoals wij de Heer volgen! Hoe kun je dan als vrouw zeggen dat je de Heer volgd wanneer je het niet geloofd. | .
Ik laat niemand, en ook mijn partner niet, tussen mij en God inkomen. Zou mooie boel worden. (en zou letterlijk en figuurlijk voor veel vrouwen de dood betekenen).
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 december 2012, 01:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 06:20
Onderwerp: Soms
|
|
|
LIEKE000 schreef: | 'k Hoorde laatst een lied dat ging ongeveer zo.....'k weet niet precies meer hoe het lied was, maar deze zin zal ik niet gauw vergeten....... God hoor mijn gebed, in tijden als het minder of niet goed gaat, laat me dan voelen, laat me merken dat U werkelijk bestaat.
Blijf geloven in onze God...Je zal nooit bedrogen uitkomen. Bid als je twijfelt of God je ongelovigheid te hulp komt. Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen. |
Bedoel je deze? http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 06:01
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
QSJE546 schreef: | maar waar word jij nou blij van? Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af. Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren. Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat. Nu jullie weer
hartelijke groetjes van een blije qsje en Gods zegen |
Het ga je goed!
(En hoe weten we het nou als je muziek wordt uitgebracht?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 05:53
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Ik mis de mannelijke wijsheid nog! Wie haalt mij uit de brand tussen de vrouwelijke wijsheid???
|
Wijs om hulp te vragen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 4 december 2012, 05:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 22:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er is altijd licht aan de horizon, zou hij dat bedoelen???? |
weerlicht
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 3 december 2012, 22:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 22:18
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat is hetgeen dat men zegt. Vindt het zelf niet terug in de bijbel. Althans vind nergens in de bijbel terug dat God stelt dat Adam zowel mannelijk als vrouwelijk is geweest. Het is een aanname. |
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat vrouwen maar een wormvormig aanhangsel zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 22:10
|
|
|
MARITIME853 schreef: | ok, je zit heel dichtbij. |
Zo dat is fijn. Vertel jij dan het antwoordt; ik hou niet zo van dit soordt communicatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:59
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Niet zo snel. mischien is er een ander welke het weet.... |
Oh en nog wat. Adam was "het gemenste". Hij droeg mannelijk en vrouwelijk al in zich is daarin mijn interpretatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:46
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Niet zo snel. mischien is er een ander welke het weet.... |
Deze welke weet ook niet altijd alles. Wel dat het niet goed was dat de mens alleen bleef. God had in de gaten dat Zijn 1e evenbeeld zich toch alleen voelde. Genesis 1. 26 "God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen."
Oftewel wij zijn, mannen en vrouwen, het evenbeeld van God, kroon op de schepping. Adam was okay, Eva maakte het top.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 3 december 2012, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 06:43
|
|
|
Nog een kleine aanvulling:
Het: "Naar uw man zal uw begeerte uitgaan, maar hij zal over u heersen" is een onderdeel van de vloek, dus een gevolg van de zondeval. Het was in ieder geval niet Gods concept voor het huwelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 21:08
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, ik ken dat, mannen die de baas spelen, mbv bijbelteksten.
Zo van ik ben het 'Hoofd'. En ik ben 'de man'. De baas.
Ja, dat kan erin sluipen...
En dan idd ook als 'grapje', van jij bent uit mijn rib gemaakt...
Maar...nu niet meer, afgesloten hoodstuk. of ik nu wel een relatie krijg, of alleen blijf....Ik bepaal mijn grenzen en daar gaat helemaal niemand overheen, ook familie ofzo niet. !!! |
Juist. En juist die misvatting zorgt voor zoveel onrecht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 20:49
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Het is ook geen chocola.
Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens. Gen 3:18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten. Gen 3:19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.
Hier vind je de verantwoording van Adam als man en als eerste mens. Vervolgens komt Eva, niet geformeerd uit de aarde maar uit de rib van de man, dat een deel van hem was. De rest zoek het maar uit!!!! De antwoorden kan iedereen wel vinden. |
Natuurlijk kan ik de antwoorden vinden ... alleen zal ik het weer anders verstaan dan jij. Ik wilde alleen horen wat JIJ concreet bedoelde. That's all.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 20:44
|
|
|
JANS221 schreef: | de rest heb ik zelf uitgezocht: Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid! Wat ik in de bijbel lees is dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats. Als er in de bijbel staat dat de vrouw als hulp aan de man is gegeven, wil dat niet zeggen dat ze zijn hulpje moet zijn. Hetzelfde woord wordt namelijk ook gebruikt om aan te geven dat God onze hulp is! En daarbij zal niemand denken aan God als onze mindere of ondergeschikte. Goddank, kunnen en hoeven we niet meer terug naar situaties waarbij de vrouw de mindere van de man is. |
Juist. En geen verlengstuk vanwege die missende rib.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 19:32
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Het komt bij mij over alsof je deze reactie op jou gericht is. Dat is het niet. Het is gewoon een reactie in het algemeen. Anders had ik het onder een reactie van jou geplaatst.
Dit even om duidelijk te zijn. Heb nog niet gereageerd op jou vraagstelling. Of ik het doe..... is nog maar de vraag. Eigenlijks heb ik het gehad hier op het forum. |
Dan leek het dus wel zo... Jans merkte namelijk op dat je nog niet was ingegaan op mijn vraag en kort erna komt jouw reactie ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|