ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 02:09
BerichtOnderwerp: Kaddiesj

Mag het ook Nederlands? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 02:07
BerichtOnderwerp: kreet van de week

LEANNE226 schreef:
Dank u,met deze hond heb ik een Lat-relatie........als ik hem zat ben gaat hij naar zijn andere thuis........en dan komt hij na een paar dagen vanzelf weer aanwaaien........ideaal, genieten van het plezier van het beest en als je de lasten zat bent breng je hem weg Knipoog smiley

Ja, dát bedoel ik nou Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 02:01
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.

ROADY558 schreef:
Mag ik hier een topic-gerelateerde vraag neerzetten?
Deze is aan Shanita gericht.

Wat bedoel je precies als je zegt dat een kerk "sektarisch" is?? Dit schrijf je in elk topic wel een paar keer. Je hebt mij ook een keer met dat woord bestempeld... En ik snap nog steeds niet wat je er nou mee bedoelt.

Welke kenmerken ziet iemand die zo'n kerk binnenkomt?
Hoe is de sfeer?
Hoe wordt omgegaan met de bijbel?
Hoe wordt Jezus gezien door zo'n gemeente?
Hoe gaan de mensen onderling met elkaar om?
Wat ervaar jij, waardoor jij de conclusie trekt: Dit is een sekte, en geen "gezonde kerk"?
En wat is het grote verschil met een kerk die "niet sektarisch" is, dus "gezond"??

Was een keer, zeg niet waar; mannen met een colbert aan, moesten die uitdoen en achterstevoren omdoen, op zo een manier; de mouwen aan elkaar knopen van achteren en als een soort schort aandoen.
En dan rondjes door de gemeente lopen als een oefening, om het materiele los te leren laten...
Eventjes een voorbeeld.... Zieke smiley

Van de profetieën heb ik een expres onthouden; 'je bent een fiets, maar je wordt een auto'..... Smiley die vol vragen zit En toen ik dat later vertelde aan een lid wat ik tegenkwam, wou diegene het nog uit gaan leggen ook.......
Dat een fiets beperkt is en een auto, ja daar kan je veel meer mee.....
Ze denken daar echt dat je idioot bent...
En dat ging de hele avond zo door de ene profetie nog achterlijker en idioter dan de ander, ik had een ongelovig iemand meegenomen, ja, het was zo doorzichtig, ik schaamde me rot...diegene wou daarna niets meer over geloof oid horen....vind je het gek....
Ja, degenen die daar zaten waren al gehersenspoeld, hadden het niet door...

Het waren gewoon een paar oplichters, type zakenman, die daar die 'profetieën' zaten uit te spreken.....en aan te wijzen, of als ze degene bij naam kenden te zeggen voor wie die profetie was bedoeld...
Zieke smiley
S. Geef mij maar een gewone PKN kerk!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 01:43
BerichtOnderwerp: Zelfmedelijden

LEANNE226 schreef:
Het is voor mij niet erg(meer)hoor,ik heb sinds oktober afstand genomen.........ik weet niet waar hij is/woont,of hij getrouwd is,hoe het met hem is.........rust......

Ja, dat kan ik erg goed begrijpen, ja, iemand die zo ziek is kan zoveel beslag op je leggen, dat je als je geen afstand neemt er zelf mee aan onderdoor gaat.
Ja, en dan moet je, uit zelfbehoud zo iemand loslaten.

Idd, Rust...!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 01:14
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

Quote:
Steentje: Leuke aanvulling op de Klaagmuur, Shanita!!
Nu begrijpen we nog beter waar die mus en zwaluw uit Psalm 84 vandaan komen Knipoog smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 01:11
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?

TESSYBEAR731 schreef:
Als mede-nazarener snap ik waar je gedachten vandaan komen, Josse.
Toch ben ik het niet helemaal met je eens. Het klopt inderdaad dat je het zo kunt zien dat alle geboden onder die ene noemer vallen en daar dan dus het verschil ontstaat tussen handelen uit liefde en religieus handelen.
Kort gezegd; de hartsgesteldheid maakt dat iemand iets wel of niet doet. Ik ga op zondag naar de kerk omdat ik dat wil, niet omdat de bijbel zegt dat het moet. Maar het feit dat ik iets doe uit liefde voor een ander (of mezelf) maakt nog niet dat ik dus geen zonde bega als ik een brood steel voor de buurvrouw die anders niets te eten heeft. Natuurlijk heb ik uit liefde voor mijn medemens gehandeld, maar het doet niets af aan het feit dat ik gestolen heb en dat volgens de bijbel een zonde is.
Waar naar mijn mening het verschil zit tussen een aantal kerkstromingen is dat dit gegeven voor de één reden is om te geloven dat God me daar voor zal straffen, en voor de ander dat God naar mijn 'motieven' kijkt en dat in overweging zal nemen in Zijn 'oordeel'.
Een ander punt is de vraag of iemand kan stellen dat ik zondig ben. Of ik zondig ben? Ja! Maar het is aan God om te oordelen over de ernst van mijn zonden en eventuele gevolgen. Toch mag een ander wel degelijk stellen dat ik een 'zonde' begaan heb. Of diegene dan ook het recht heeft om te (ver)oordelen? Als ik d.m.v. die zonde ook de Nederlandse wet heb overtreden...ja, dan heeft 'iemand' (de rechter) dat recht! De buurman daarentegen weer niet.

Gewetensvraag: Als je je vanuit je hartsgesteldheid wilt houden aan de wetten van de bijbel, en die bijbel stelt dat je je op aarde aan de wetten van de aarde moet houden...zou je dan uit liefde voor je medemens toch dat brood stelen?

Ik kwam ook ff in die kerk..leuk he? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 01:09
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?

HANNAH810 schreef:
het volle/volledige is hier op aarde niet te bereiken, roady......

je kunt er uiteraard naar streven, maar je bereikt het pas in het hiernamaals.

het klinkt wel mooi zoals je je vraag stelt, en ik denk dat elke christen het graag zou willen hier op aarde, maar helaas, het zal niet lukken!!

al zou ik maar halverwege komen dan zou ik al blij zijn!!

Er staat ergens zelfs de heiligen hebben een klein beginnetje gemaakt in dit leven....waar staat dat nou ook alweer?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 00:44
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben

JOANNIE702 schreef:
soms kan ook een blokkade in je eigen hoofd zijn, de verwerking nog niet goed over, de tijd nog niet ervoor!

Soms kan het zijn dat je niet meer van jezelf houdt, je eigen liefde kwijt zijn!

zolang je niet meer van jezelf kan houden, dan kan je ook geen liefde voor de andere geven........!

Twijfelende smiley
En daar kan toch angst uit staan..........voor liefde.?

Je moet om van jezelf te houden eerst houden van het gekwetste kind in jezelf, medelijden mee hebben, invoelen, troosten, en dan kan je ook van jezelf nu houden.

Zie boeken van Alice Miller

En de site Knipoog smiley

Boeken die mij het allermeest van alles hebben genezen

En natuurlijk, God doet dat, maar ja, God gebruikt daar ook mensen voor Lachende smiley

En hier!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 maart 2013, 01:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 16:03
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

THOMAS968 schreef:
Gerrit! Winkelen met vrouwen? Iets ergers bestaat toch bijna niet. Kon je je er echt niet onderuit draaien? Ik was ooit in de Princestraat in je stad en heb in een speelgoedwinkel daar nog strandspullen en een vrachtauto met van alles erop voor mijn neefje gekocht. Wel een leuk straatje en het strand vlakbij.

Thomas

Iets ergers: mannen die per sé méé willen als je dingen gaat kopen(echt gebeurd) Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:52
BerichtOnderwerp: kreet van de week

JOL252 schreef:
“No man can be an exile if he remembers that all the world is one city.”
C.S. Lewis (Till We Have Faces)

Een van mijn favoriete schrijvers, maar deze had ik nog niet gelezen....ik ga 'm op de kop tikken als ik tijd heb ;)

Toffe uitspraak trouwens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 15:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:44

ROMKER958 schreef:
Het gaat er ook om iemand te vertrouwen, en iemand die op God vertrouwt is over het algemeen zelf ook te vertrouwen. Omdat de waarden in diegene aanwezig zijn. criminaliteit is zeker niet aan te raden.

En ook niet teveel iets willen in een relatie, meer zo van; gelijkwaardig zijn.

Groeten Romke Mient.

Ook dat, iemand die op God vertrouwd, gelovig is, is daarom over het algemeen idd te vertrouwen.
Door idd dezelfde basiswaarden....
Maar kijk uit, er zitten uitzonderingen bij.....Daarom zeg je het ook goed: 'in het algemeen'....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:15
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

JOL252 schreef:

Jol,

Leuke tekening. Weet je wat de tekenaar is vergeten en wat nu juist karakteristiek is voor de Klaagmuur, ja, de begroeiingen tussen de stenen in.

Zie hier:

En hier:

En hier duidelijk, zelfs voor bepaalde zeldzame vogelsoorten een bescherming...en die maken hun nestjes tussen de begroeiingen en de openingen en spleten tussen de stenen.

Zie kort filmpje van 1 minuut nog wat, genaamd: Swifts(die zeldzame volgelsoort) return to nest in Jerusalem’s Western Wall op deze site!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 14:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:06

ROADY558 schreef:
Dat is een prachtig voorbeeld Petra, precies wat ik bedoelde te zeggen...
Het uiterlijk schrikt vaak af, maar achter elke muur zit inderdaad een klein, gevoelig en angstig hart, dat ernaar verlangt zich met een ander hart te verenigen...

Hai Roady Lachende smiley

Ja, een hart dat ernaar verlangt zich met een ander hart te verenigen.

Dát kan mi ook met vriendschap...

Die harten heb je, en mi, heeft God ons zo ook gemaakt.

Iemand zei een keer ja, vriendschap is een hele andere liefde als partner liefde.

Ben ik het niet mee eens, of gedeeltelijk hoe je wil.

Kijk, bij vriendschap heb je ook dingen die je deelt, samen dingen doen, films kijken bijvoorbeeld. en ook al is dat 2 avonden in de week in het weekend, ja, dan toch, kan ik me bij die vriend dan thuis voelen en het heerlijk naar me zin hebben.

Dus het overlapt mekaar. Een soort Venn diagram, waar veel zaken elkaar overlappen, cq hetzelfde zijn.

En ja, ik voel me ook weleens eenzaam in de zin van dat ik naar iemand verlang die er altijd is, waar je mee in een huis woont, maar ja, ik weet dat dat niet altijd kan.

Dus ja, ik heb alleen leren leven, én gelukkig te zijn.
Dat kan namelijk, als je een paar goede vrienden hebt, en als je bezigheden hebt overdag. Dus een structuur.

S. Geluk is niet per sé afhankelijk van het hebben van een partner, geluk zit in jezelf. Ja, het hebben van een partner is meegenomen en heel fijn, en geen voorwaarde voor Geluk...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 mei 2013, 10:58
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 13:48

PETRA373 schreef:
nee Shanita , ik schrijf een stukje over mijn leven, de dag dat ik in de kerk stond te bidden vlak bij een crimineel uitziende man, die net uit de gevangenis kwam en zijn hart opende voor god en hard op zat te bidden. Wat zo mooi was, dat ik ben gaan luisteren. Lachende smiley

Ja, ik weet wat je bedoeld. Ik heb ook een vriend, ja, ik heb zoveel vrienden, ja 2 hele close, maar verder ook veel.

En ja, eentje die deed ook alles wat God verboden had zeg maar ja en die is gelovig geworden en ja, dat is zeg maar wel leuk en ontroerend en bemoedigend om te zien, hoe iemand dan veranderd, ook vanuit zijn hart. Verlegen lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 11:30
BerichtOnderwerp: Flat of Chalet?

GERRIT084 schreef:
Oh maar daar heb je zeker een punt ( Engeltje smiley ) maar het voordeel van dit shoppen ten opzichte van bv de plaatselijke markt, is dat er geen verwerpelijke blikken zijn.
Het jammerlijke van deze shop is, dat wat je ook zet of eigenlijk zou willen zeggen, anders wordt opgevat, omdat je de lichaamstaal mist.
Je mist maar al te vaak, bv de humor die je op de straat wel ziet en hier niet

Ja, dat klopt, je mist de blik als je iemands iets verteld of andersom, en juist zo'n blik, 55% van de communicatie, kan vertellen hoe iets is bedoeld..
En daardoor mist iemand mi vaak de humor ook...ja, tis niet anders 7% van de communicatie is woorden, 37% toon van de stem....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 11:32
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 10:52
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Thomas,

Dat klinkt idd heerlijk Lachende smiley

Ik moet zo weer werken... Boze smiley (dit was ff tussen de bedrijven door reageren)

Het is gewoon niet eerlijk; de ene gaat fijn weekend vieren op vrijdagochtend en de ander moet zo weer gaan werken/is aan het werk al enige uren Boze smiley

Maar ja, ik ben wel blij voor jou Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 16:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 10:40

PETRA373 schreef:
moet me denken aan een leider van een hells angels groep waar ik ooit mee in aanraking kwam, grote patser, waar veel mensen beetje bang voorzichtig mee omgingen en op hun benen stonden te trillen toen ik hem ooit de waarheid zei over iets, ha ha wat had de man een lief klein hartje achter zijn harnas, of masker van stoere muren ...nee hij werd niet boos, ook ging hij me niet aanvallen, maar ineens liet hij een klein lief hart zien, onzeker jongetje met muren om hem heen opgebouwd. en aan de crimineel die prachtig oprecht tot god hardop in de kerk stond te bidden, jee wat een mooi gebed was dat, zo oprecht van een crimineel net uit de gevangenis, met een uiterlijk dat je denkt... eh wegwezen... en zo kan ik nog wel effe door gaan, achter die houding van trots , arrogantie en noem maar op zit vaak inderdaad een klein onzeker hart Lachende smiley

Ja, ik snap het al, jij doelt op een van die bekeringsverhalen Knipoog smiley , die je regelmatig hoort, zo van 'drugdealer komt tot geloof', Ja, ik ken die verhalen ook weer 'van iemand gehoord', ja ik ken iemand die kent zo iemand.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 00:10

verw. gaat te weinig op, speelt te weinig

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 06:34
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 23:27

ANN479 schreef:
Zo even reageren - ....best jammer dat je de werkelijke nooit te zien krijgt........ echt Gerrit?
Ik kan mij herinneren van heel wat mannen hier inclusief ... dat ik geen kans kreeg.
En dan lees ik hier en daar in het forum dat er mannen zijn die willen opzeggen cq niet verlengen want het heeft toch geen zin of vrouwen doen zich mooier voor of ...
vrouwen nemen geen initiatief
zal ik nog even doorgaan pff
Zo dit was niet even reageren maar afreageren

Ann

I know what you mean...Ja, ik kan er ook wel 't eea over zeggen....

Maybe later!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 23:21

GERRIT084 schreef:
Ben allang blij dat ik als voorbeeld, paspoppen heb genomen, en geen plaspoppen, dan had je pas echt de poppetjes aan het z....n gekregen Smiley met dichtgeplakte mond

Ja, maar poppen die op baby's lijken zoals je bedoelt, zoals 'baby born', etc., ja, die staan niet in etalages, die zitten in dozen in speelgoedwinkels.

Het woordje etalagepoppen kwam zo vaak voorbij, dan kan het zijn dat ik me inene iets herinner... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:23

Gerrit:
Quote:
Dat al die mensen (paspoppen Knipoog smiley ) uit die etalage eigenlijk vaak vast geroeste zielen zijn, die zich zelf mogen vrij maken van die ellende.
Niets en niemand is het zelfde, iedereen is anders, behalve als je jezelf verschuild achter iets anders, of iemand anders. (profiel)

Ik heb één keertje gehad, ja, toen had ik LSD gebruikt, 1ste keer, samen met een vriend, die gaf het me ook.
Zo'n sterretje die je onder je tong moest laten smelten.

Toen gingen we de stad in 's avonds, Moooooooi, al die lichtjes, langs het paleis op de Dam, dat Paleis was mooi, en mooi verlicht, ja, dat viel me nooit eerder op.

En toen gingen we ergens op visite, en daar hadden ze bloemetjes behang, en ja die bloemetjes begonnen te draaien op dat behang ;)

Maar, en nu komt het, als je naar buiten keek, naar de overkant, dan was daar een kledingzaak met etalagepoppen in de etalage, en ja, die begonnen te bewegen en uit de winkel lopen. Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Dát is écht een rare gewaarwording.....!

Maar, maak je niet ongerust ofzo, heb ik totaal slechts drie keer LSD genomen in me hele leven...duszzz.......

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 11:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 21:11

[quote=GERRIT084]Ja ja, zolang ze nog schattig zijn:
Ja, die grote gezinnen, gekleed als komen ze zo uit een film van de 18de eeuw gelopen, met die meisjes met van die mooie jurkjes, hoedjes op met een lint eraan, en die jongetjes ook, zo'n schattig klein pakje aan, en ja de ouders ook zo netjes, mooi gekleed, ja, het heeft wel wat. Zeker omdat je dan vaak grote gezinnen ziet, ja, dan krijg ik zo'n 'Kleine huis op de prairie' gevoel Lachende smiley Ons dorp (75000 inwoners) heeft tal van kerken en belevingen, van de PKN staan er zo,n 22 ,23 kerken, tal van zaaltjes buitenschoolse activiteiten.
Rond de 33 bij elkaar opgetelde gelovigen.
Ja, Katwijk aan Zee staat er ook bekend om, veel kerken, veel gelovigen, net als bijvoorbeeld Spakenburg, en nog wat andere plaatsies waar ik ff niet op de naam kan komen, maar die wel op me tong liggen zeg maar.En geen moskee, maar ze wonen er wel (mokejaantjes), en één tempel van Soefi , ( in onze ogen een sekte) .
Bij ons is het beleid van de gemeente, geen moskees met van die torens erop, ja, wat moet ik zeggen, had van mij wel gemogen hoor, ja, ik hou van buitenlanders, een vriend van mij, die woont in een volksbuurtstraatje ja zoooo gezellig, Polen, Tureken, Hollanders, ja alles door mekaar, en ja, dan krijg je zo'n gezellig sfeertje wat me aan me Amsterdamse tijd doet denken ;)...zeker als zo'n buurt van die mooie oude huisjes heeft, met die mooie geveltjes enzo Lachende smiley

Maar zondags om 11 uur als de kerken uit gaan, dan moet je in ons vrede lievende dorp niet zijn, nee echt niet.

Waarom niet, ja je doelt misschien over het oordelen, ja, maar ja dat merk je alleen als je ergens prive met hun bent toch, op een verjaardag oid, maar ja dan nog niet iedereen is zo....velen zijn erin opgeroeid, meer dan de helft van hun zaken doen ze met die kerkgangers als ze een bedrijf hebben, dat soort dingen.

Wat ik dan leuk vind is zo'n dorpie op zondag in de zomer, 's Gravendeel zeg maar, ja, die tegenstellingen, vaders met korte broeken, die met hun kids uit de auto stappen en enthousiast de patatzaak binnenhollen.
En aan de andere kant van de straat de streng gereformeerden, hervormden etc., die dan in hun mooie kleding, als komen ze uit een filmset lopen, of er zelfs in spelen in een film, die dan uit de kerk komen, of er juist net weer heenlopen.

Heerlijk, en als je dat dan zo gadeslaat op een bankie die tegenstellingen, of in een snackbar, en je zit bij de buitenkant waar het raam eruit is gehaald, ja super! Knipoog smiley

Ofschoon er wereldwijd de regels van verkeer op zondag gelden, zowaar in ons dorp zijn ze soms aardig zoek.
In Amsterdam weten veel mensen niet eens dat het woord 'verkeersregels' bestaat; men rijdt elkaar niet overhoop uit affiniteit met de medemens ;)
Zomers dan is er gelukkig de wijzende vinger der predikanten, dat de toeristen weer actief zijn in ons dorp.

Gelukkig ;)

Héérlijk, ja....in sommigen de ogen van die kerkgangers zijn de mensen die van de zomer genieten in hun korte broek, met hun kids gewoon pure zondaars...:( Dat is dan weer minder

Wát een verschil van mensen he, ja, ik vind dat héérlijk Lachende smiley

Of het terroristen zijn, maar nee gewoon vrede lievende (tegenwoordig) burgers uit een ander land.
Ik heb één zwager (atheist) die in het begin nog wel eens zei, het is op zondag net een sekte, eigen regels, die voor een ander gelden

Knipoog smiley

Ja.. Knipoog smiley

Hahaha, ik zie het nu pas, 'toeristen', alsof het 'terroristen' zijn... Lachende smiley lol

Gewijzigd, ivm te lang en te veel uitgeweid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 maart 2013, 11:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 18:11

Lange stukken van in tongen bidden zingen zijn eruit geknipt zie ik
...
Ook wel positief en waar, maar ja, niet alles vind ik; halve waarheden...

Nu geen tijd, later meer op in,

Toets alles behoud het goede, zal ik maar zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 16:38

Je hebt ook VO R' dam, maar ja kan je zelf opzoeken, met daarin films van diensten, maar dan echt, dus niet alleen geluid, maar ook beeld.

Nou goed ééntje dan: Dienst live

Waarbij ik wil opmerken dat, en dat geldt ook voor Vo Amsterdam er dus ook positieve zaken bijzijn. Knipoog smiley

Ja, ik ben in beide kerken geweest, Amsterdam paar jaar, Rotterdam ook.

Ik zie ook allemaal bekenden...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 28 februari 2013, 17:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 14:17

ROADY558 schreef:
Mag ik hier een topic-gerelateerde vraag neerzetten?
Deze is aan Shanita gericht.

Wat bedoel je precies als je zegt dat een kerk "sektarisch" is?? Dit schrijf je in elk topic wel een paar keer. Je hebt mij ook een keer met dat woord bestempeld... En ik snap nog steeds niet wat je er nou mee bedoelt.

Welke kenmerken ziet iemand die zo'n kerk binnenkomt?
Hoe is de sfeer?
Hoe wordt omgegaan met de bijbel?
Hoe wordt Jezus gezien door zo'n gemeente?
Hoe gaan de mensen onderling met elkaar om?
Wat ervaar jij, waardoor jij de conclusie trekt: Dit is een sekte, en geen "gezonde kerk"?
En wat is het grote verschil met een kerk die "niet sektarisch" is, dus "gezond"??

Hai Roady,

Ik wil hier graag op antwoorden.

Ik moet even wachten totdat ik een paar uur voor mezelf heb, deze week.

Want het zijn wel serieuze vragen, en die wil ik ook serieus beantwoorden.

Laterz!

ps: Nu zit ik ff snel tussen de bedrijven door snel iets te posten.

Om een indruk te krijgen kan je deze preek beluisteren: Even een willekeurige preek gedownload van de site van VO

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 28 februari 2013, 14:58
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 14:14

GERRIT084 schreef:
Volgens de ongelovige de mens die nergens in gelooft, is iedere vorm van geloof een sekte.
En voor gelovigen, anders denkende binnen de christelijke beleving, die anders geloven ook.

Nou, ik vind die 'strenge' kerken waar ze op zondag naar de kerk lopen, die kinderen met hoedjes oa, schattig, geen sekte hoor.
Dat is hun manier van God eren.
En ik vind het erg vriendelijke mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 14:11

JOL252 schreef:
Grote vraag is wat anders denken als gelovige dan precies inhoudt. Hoe anders is dat en ten opzichte van wat, wat is dan de norm en wie stelt dat? (Jaja ik hoor het al: de bijbel... maar grote truc: ieder heeft zijn/haar eigen leven en relatie met God en meent de Heilige Geest ook te hebben...).

Zonder heilige Geest kan je niet geloven, dat is het werk van de heilige Geest: geloof. Heel simpel....en waar stond dat ook alweer? Zoek het later op...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 14:09

Onderste stuk van bericht ND:
Quote:
Otto de Bruijne werkte jarenlang als presentator en televisiemaker bij de Evangelische Omroep. In 2003 vertrok hij er. Nu is hij van vele markten thuis: spreker, schilder, schrijver en dichter. Hij woont in Voorthuizen en is er lid van evangelische gemeente De Kandelaar. Verder is hij consulent van de evangelische Christengemeente in Amsterdam. Op zijn website publiceert hij bijvoorbeeld studies (Sterk leiderschap) en theaterstukken als Het bewijs en De muur .

Daar kwam ik op het laatst alvorens ik me hier ging vestigen: 'christengemeente Amsterdam', fijne kerk! Lachende smiley

Ik kan geen site vinden van hun...zal nog ff kijken...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 28 februari 2013, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 13:51
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

Hiervan: De bevroren gemeente
LoL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 01:53

Mijn geliefde Amsterdam, had daar vrienden gemaakt, is verwaterd, door afstand en veranderingen

Even een preek gedownload van de site.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 28 februari 2013, 02:05
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 235 Volgende
Pagina 85 van 235