ChristianMatch

Forum

Berichten van LEANNE226
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 100 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEANNE226
Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 16:27
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

ZINGA672 schreef:
OEFFF!!! 3 steekvlammen, 1 kortsluiting en 3 stekkers verder... Hij doet ut weer!! Bijna was mijn contact met de digitale buitenwereld in rook opgegaan. Verraste, verbaasde smiley

Nee, ik zeg t nièt. Ik zeg ut NIET! Smiley met dichtgeplakte mond

Maar ik mag van mezelf niet meer aan de stekkers van de pc komen....

GrZ!

wow Zinga,knap gedaan!!!!!(volgende keer een laptop kopen,zitten minder stekkers aan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 13:56
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

HANNAH810 schreef:
madam is nogal onafhankelijk....
hihi, maar er kwam nog een stoffeerder langs op de picknick die me van tips heeft voorzien; dus komt tijd, komt tapijt!!! Clown smiley

Je wordt echt niet direkt afhankelijk als je een keertje ja zegt hoor,met teveel koppigheid heb je alleen jezelf te pakken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 13:35
BerichtOnderwerp: Mannen- en vrouwenberoepen

IMRE695 schreef:
Het is een makkelijk baantje hoor: man alleen, niet zo'n groot huis, geen tuin, weinig planten in huis en geen huisdieren. Lachende smiley

Ik zet direkt mijn ruime woning met grote tuin in de verkoop,stuur de kinderen uit logeren en maak mijn dieren panklaar........ik kom dr aan!!!!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 12:00

IMRE695 schreef:
Gezocht: handige poetsvrouw die haar hand ook niet omdraait voor een flinke berg strijkgoed. Het zou fijn zijn als je hele dagen beschikbaar bent, zodat je ook mijn pantoffeltjes kunt aandragen, als ik ze kwijt ben.

Ook houdt je van koken, ben je handig met de verfkwast en even een nieuw behangetje plakken, heeft ook geen geheimen meer voor jou.

Verder heb je 1 vrije avond in de week, maar ik vind het wel gezellig als je dan gewoon naast me op de bank zit. Knipoog smiley

Mijn aanbod:

gratis slapen in het dienstbodenkamertje op zolder, 3 gratis maaltijden en 1 keer per week douchen.

Inlichtingen onder nr. 7834 bij de redactie van deze site.

Engeltje smiley

Het klinkt verhipte aantrekkelijk,ik ga er over nadenken Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:25
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

ANITA324 schreef:
De dag van 22 mei en de roddels wie dat waren zeg ik niet maar ik heb mij wel alleen gevoeld en de grapjes onder mom verder verteld en om werden gelachen kon ik echt niet om lachen waaop ik dus ook paar keer mij van de groep verliet.
Verder was het wel genieten van Gods schepping en werd ook wel gevraagt om bij de groep te zitten maar als er geen leuke grapjes vallen dan ben ik weg.
Ik kon gelukkig nog genieten van jullie kleine kinderen die op de hei aan het spelen waren nog zo klein en zo teer vragen om aandacht en liefde had een verhaal van een jongentje gehoord en wat hij vertelde zich zo alleen te voelen dat papa en mama niet meer bij elkaar zijn en hij kreeg alles van mama en papa en zijn vriendjes mogen op bezoek komen en mogen naar de film kijken maar wat hij juist graag wilde dat zijn papa en mama bij elkaar zouden zijn na dit verhaal brak mijn hart maar om dan even naar hem te luisteren gaf het jongentje het gevoel van ik mag er toch zijn. Juist kleine kinderen hebben liefde nodig en ik geloof ook wel dat jullie ze die ook geven en dat kinderen van hun ouders horen ja ik hou ook van jou hoe klein of stout je ook bent ook jij mag er zijn. Want er is Vader en die Zei: Laat de kinderen tot Mij komen en verhinder ze niet. Hoe de schaapjes ook zijn zwart, wit, gevlekte alles schaapjes horen bij de Herder zoals we zagen op die verre heide allemaal trouw en veilig bij Hem.

Shalom,

Anita

Het was zo'n mooi gezicht anita,dat kereltje in de hangmat en jij die hem zachtjes wiegde......
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:10

IMRE695 schreef:
Vraag: zijn er nog wel typische mannen- en vrouwenberoepen? Of zijn de seksen compleet uitwisselbaar geworden? Is de emancipatie wat de dames hier betreft, geslaagd te noemen?

Imre, die vindt dat vrouwen alles mogen doen, behalve lang achter zijn computer zittten. Verlegen lachende smiley

Je stelt 3 vragen,die apart beantwoordt moeten worden......
1.ja,maar alleen als het gaat om lichamelijke kracht of "vrouwelijkheid" van het beroep
2.euh.......moet ik er een biologielesje aan wijden,of weet je de verschillen tussen mannen en vrouwen al? Knipoog smiley
3.heeft dit iets met emancipatie te maken????Of zou het kunnen zijn dat vrouwen ook gewoon de hypotheek moeten betalen????Als je niet gezond bent of je hebt de zorg voor jonge kinderen én je hebt geen financiele buffer dan kom je in aanmerking voor bijstand maar anders niet hoor(heel logisch ook),maar op cm wil dat er bij de mannen niet in geloof ik........

Ik word hier zooooooo moe van he.......we "mogen" alles Gefrustreerde smiley

(jaaaaaa ik neem het wel met een korreltje zoutKnipoog smiley)

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 23 mei 2010, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:49

MARIANNE129 schreef:
En ja Leanne we hebben ons keurig gedragen, zeer cm waardig, de bestuurder en bijrijder van de regelmatig langsrijdende politie busjes konden alleen zeer goedkeurend knikken, naar 4 zulke lieve dames Engeltje smiley
Clown smiley

Rijdt er altijd zoveel politie rond in Zwolle of........... Clown smiley
Ik kan me nog 1 liedje herinneren,iets met schudden.....en rokjes? Smiley met dichtgeplakte mond

Ik heb de afgelopen dagen bijna 600 km gereden,ik geef me nu over..... Slapende smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 23 mei 2010, 17:51
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:47

GRACE585 schreef:
zijn net goed en wel thuis uit het ziekenhuis Twijfelende smiley
de val van mijn dochter tijdens de picknik heeft haar toch een gebroken arm opgeleverd Huilende smiley, smiley in tranen
ze zit nu vanaf haar hand t/m bovenarm in de gips Twijfelende smiley
dat wordt dus geen fietsexamen doen a.s. woensdag ,waar ze dus stevig van baalt Woedende smiley
maar niet mee te hoeven gymen heeft ze geen probleem mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nee toch!!!!Wens haar veel sterkte,het arme kind!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:47

JONATHAN890 schreef:
tuh tuh tuh..... ik was er eerder dan jij, met nog een westerling bij mij.

Hoho,jij hebt zoveel complimentjes van de dames gehad,jouw weekend was al goed,niet meer zeuren nu Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 14:11

MARIEKE897 schreef:
én Leanne bleek de afslag juist niet gemist te hebben, maar werd niet als haarzelf herkend.. Knipoog smiley (sorrie meis voor mn blunder Verlegen lachende smiley )

Ik vond het wel geinig,had ik me netjes voorgesteld......hoor ik 10 minuten later:"Leanne zou toch ook komen???"" Clown smiley die waster al maar reageerde zo slecht op die naam Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik was tenminste netjes op tijd,daar kunnen die westerlingen een voorbeeld aan nemen Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 13:55

Ik ben nu pas thuis....... Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Ik vond het eeeeeeeeeeeerg gezellig!Zalig weertje,niks moeten,lekker blijven zitten en kletsen!
Na afloop konden we met ons drietjes(m,m en l) aanschuiven aan tafel bij een oud-lid,heerlijk gegeten!Daarna de degelijke rok verruild voor een ouwe spijkerbroek en lekker wezen stappen,zo leer je die dames ook van een andere kant kennen Clown smileyIk heb me uiteraard heel netjes gedragen Engeltje smiley Het was al licht toen de oogjes dicht gingen Verlegen lachende smiley
Ik ga nu naar een verjaardag en een etentje en dan wil ik 24 uur slapen ......... Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:45

Goeiemorgen
Fris fruitig Friesland meldt zich Zieke smiley
Ik vertrek,ik maak even een omweggetje via Groningen.....oant letter......
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 01:22

ANITA324 schreef:
dan pleeg ik zelf wel overspel als ik met een gescheiden man zou verkeren als dat van de achtergrond ook niet pluis is.

Daar kun je pas over oordelen als je die achtergrond weet en niet bij voorbaat al afwijzen.
Weet je Anita,als mensen trouwen hopen/weten/denken ze dat het voor eeuwig is,die belofte doen ze ook dus ooit zijn ze net zo begonnen als jij.........niemand kan in de toekomst kijken,jij(gelukkig)ook niet

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zaterdag 22 mei 2010, 01:24
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:43

IMRE695 schreef:
Géén fabeltjes a.u.b.!!

http://www.youtube.com/watch?v=ffdzmZDWvRY

Ahhhhhhhh nostalgie!(de kinderen kijken mij nu heeeeel vreemd aan Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:31

HENK710 schreef:
Al even wat zitten snuffelen naar de argumenten. Tot nu toe een beoordeling gevonden over het boek van ds. Koekkoek, waarin wellicht iets duidelijk wordt van de argumenten die hij gebruikt heeft in het boek, al is de schrijver het niet geheel eens met ds. Koekkoek wb de bijbelse conclusie. Tegelijk snijdt de beoordelaar wel een pluspunt aan van de opmerkingen van ds. Koekkoek.

Beoordeling boek ds. Koekkoek over echtscheiding en hertrouwen

Henk, die toch ook wel benieuwd is naar de inhoudelijke onderbouwing en wellicht het boek toch eens gaat lezen...maar ondertussen wel wil proberen Thomas wat voer te geven (naast de tip om het boek ook gewoon te lezen Knipoog smiley)

Interessant!Vooral het gedeelte over het eenzijdig aangaan van het huwelijk en het verschil tussen echtbreuk en echtscheiding.Ik kan in de bijbel alleen vinden dat de man door het verstoten van zijn vrouw echtbreuk pleegt,scheiding(verstoting) = echtbreuk??........hoe moet ik dat dan zien?

Marcus 10
1] Hij vertrok uit Kafarnaüm naar Judea en het gebied aan de overkant van de Jordaan, en de mensen verzamelden zich weer in groten getale om hem heen; hij onderwees hen zoals hij gewoon was te doen. [2] Er kwamen ook Farizeeën op hem af. Ze vroegen hem of een man zijn vrouw mag verstoten. Zo wilden ze hem op de proef stellen. [3] Hij vroeg hun: ‘Hoe luidt het voorschrift van Mozes?’ [4] Ze zeiden: ‘Mozes heeft de man toegestaan een scheidingsbrief te schrijven en haar te verstoten.’ [5] Jezus zei tegen hen: ‘Hij heeft dat voor u opgeschreven omdat u zo harteloos en koppig bent. [6] Maar al bij het begin van de schepping heeft God de mens mannelijk en vrouwelijk gemaakt; [7] daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, [8] en die twee zullen één worden, ze zijn dan niet langer twee, maar één. [9] Wat God heeft verbonden, mag een mens niet scheiden.’
[10] In huis stelden de leerlingen hem hier weer vragen over. [11] Hij zei tegen hen: ‘Wie zijn vrouw verstoot en met een ander trouwt, pleegt overspel; [12] en als zij haar man verstoot en met een ander trouwt, pleegt zij overspel.’
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:35

HERMIENA254 schreef:
Maak gewoon een topic aan met foto's van het uitje, en vraag aan elkaar even toestemming.
Moet lukken toch?

Sterker nog,hier geldt het zogenaamde portretrecht(onderdeel van het auteursrecht),zonder toestemming mogen geen afbeeldingen openbaar gemaakt worden.Het internet is mijn werkplek,ik moet mijn privacy beschermen.
Laten we daar ook rekening mee houden,net zo goed als anderen rekening houden met het feit dat er geen alcohol gedronken mag worden op de picknick.

Even een aanvulling:ik klink erg streng maar zo ben ik niet hoor,ik zal heus geen heibel schoppen als ik op een foto mocht komen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 21 mei 2010, 16:54
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:21

HANNAH810 schreef:
overigens; misschien is het leuk, dat wanneer je foto's maakt, deze bijplaatst op je profiel, zodat anderen ze ook kunnen bewonderen.....
en dan even op dit forum melden, dat je je foto's opgeladen hebt, zodat we weten op welke profielen we moeten zijn!!

Euh......ik hoop dat mensen dan eerst toestemming vragen aan de mensen die er op staan,ik zou er nl. niet zo blij(zachtjes uitgedrukt) mee zijn om op meerdere profielen terug gevonden te worden.......ik meld het maar even.En ik weet van sommige vrouwen dat ze vanwege hun ex geen foto's plaatsen,dus pleeeeeeeeeease wees voorzichtig met die foto's!

Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 21 mei 2010, 16:22
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 14:42
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg

IMRE695 schreef:
Traag is CM niet meer. Maar... maar.... ik zie een rode balk!!! Verraste, verbaasde smiley

Om in JF's woorden te spreken:je hebt een Willem!!!!! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 14:41

HENK710 schreef:
Met het oog op de recente problemen op diverse heidegronden misschien brandblussers meenemen Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

In Friesland leggen ze vennetjes aan op heidevelden maar ja,van die Hollanders kun je zoveel wijsheid niet verwachten he........
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 16:28
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...

SHANITA130 schreef:
Hoi,

Ik ben ook zwart-wit als het het geloof betreft.
Dan zeg ik bijvoorbeeld tegen iemand, vriend(in) ofzo, dat wat hij/zij doet, dat dat niet kan als je geloofd.
Dan gaat het om duidelijke dingen die ondubbelzinnig in de bijbel staan.
Dan kan ik een antwoord krijgen van dat het hem/haar rust geeft, hij/zij het al jaren doet, en bagateliseren in het algemeen.
Dan heb ik het wel gezegd.
Wat iemand ermee doet, dat is tussen God en die persoon.
De consequenties, ook op lange duur, zijn ook voor die persoon.

Ik laat het dan ook los, en neem wel zodanig afstand, dat ík er niet door beïnvloed kan worden. En ik ga gewoon verder mijn eigen leven leiden.

De persoon zal keuzes moeten maken; ik heb hem/haar er dan alleen op gewezen.

Shalom!

Oef! Dus je geeft kritiek(ik zie dit nl niet als goedbedoeld advies)en trekt je vervolgens terug......eigen schuld dikke bult?
Als mijn vrienden mij zo zouden behandelen heb ik ook liever dat ze verder gaan met hun eigen leven.Wat mij betreft ga je met zo iemand de dialoog aan(respectvol) of je bemoeit je er niet mee.......

M.vr.gr.Leanne(die blij is dat ze het leven en de mensen wat minder zwart/wit maar juist wat rooskleuriger inziet Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 14:44

MARIEKE897 schreef:
*denkt er over na vrijdagnacht bordjes op te hangen met 'gereserveerd voor cm leden'* Knipoog smiley

Ze hebben toch wel valet parking en airco op de hei?? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 14:38

HANNAH810 schreef:
waar is in de buurt nog een wat royale parkeerplaats, waar we verder zouden kunnen stapelen met auto's, johanneke?

Ik heb de vvv even gebeld (wij noorderlingen zijn zo dom nog niet Clown smiley Lachende smiley)
Tegenover juffrouw Tok zit natuurcentrum Veluwe en daar zijn volgens de mevrouw van de vvv nog zo'n 30 parkeerplaatsen.....

Als er iemand kan bevestigen dat het klopt dan zijn we geredt.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op donderdag 20 mei 2010, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 13:17
BerichtOnderwerp: Platte praat in de chatbox

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik niet gemerkt dat mensen anderen willen uithoren. Ik denk wel dat er sommige principes besproken mogen worden. Vooral om dit soort excessen te voorkomen.

Er zit op CM een grote groep jongeren die er voor uitkomt geen sex voor het huwelijk te willen.Dat is prachtig maar ze verdienen dan ook een stukje bescherming in de chatbox,uitlokking is dan zeker niet op zijn plaats.Ik heb niet gemerkt dat dat doelbewust gebeurt maar mensen willen nou eenmaal graag bij een "groep" horen,ik weet niet in hoeverre het invloed heeft op hun denken.

Wat mij bijgebleven is uit die bewuste chat is de opmerking dat er een bepaald persoon "erg van n***** houdt maar er niet voor uitkomt"(of iets in die geest)en dan ga je,wat mij betreft,ruimschoots over de grens.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 12:49

IMRE695 schreef:
Het staat definitief vast.... Ik kan niet zaterdag... weer of geen weer.... ik heb andere verplichtingen.....

Nooit zal ik jullie real-life ontmoeten..... Huilende smiley, smiley in tranen

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Geef toe,je durft gewoon niet! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 23:39
BerichtOnderwerp: Dieren zijn lief!

MARISKA601 schreef:
Vandaag de uitslag gekregen van het onderzoek.
Ik zal jullie alle latijnse benamingen maar besparen.
Het kwam hier op neer dat er bij jonge honden wel eens bultjes verschiijnen en na een poosje verdwijnen ze weer.
Niets bijzonders dus.
Dit bultje had de grote van mijn duimnagel.

Yesyesyes ik ben blij voor je!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 20:27

MARISKA601 schreef:
Het weer voor 22 mei:

[

Waarom kom jij niet Maris?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 20:25
BerichtOnderwerp: Platte praat in de chatbox

HANNAH810 schreef:
muziek moet je begrijpen, of leren begrijpen.....toch?
de meeste muziekanten spelen redelijk zuiver, al speelt de ene de zware baspartij, en de ander in tocata of alegro....
en een enkele keer een misgreep kan ook geen kwaad denk ik.....
gewoon doorspelen, en de valse noot negeren wat mij betreft......... Clown smiley
maar goed; de dirigent zegt dat over het geheel wat zuiverder mag; dat is denk ik ook zijn rol in het geheel.

Punt 1:Je hebt gelijk maar! er zijn gisteravond persoonlijke woorden gezegd die absoluut niet hoefden en daar hadden we best wat van kunnen zeggen(tegen elkaar).
Punt 2:het is Chris zijn site,we zijn slechts "op visite"
Punt 3: nee ik ben niet altijd zo braaf in de chatbox,ik weet het Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 09:24

IMRE695 schreef:
Ik ben nog niet goed wakker, Mariska. Mag de muziek nog even uit?

Knipoog smiley

GOEIEMORGEN!!!!!!

Leanne *draait de volumeknop wat extra omhoog* Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 17:41

ZINGA672 schreef:
Oké, zucht... ik geef het toe. Mannen kunnen beter tapijt leggen dan vrouwen...

Vanaf nu betreed ik mijn toilet met gesloten ogen Gefrustreerde smiley

GrZ!

Zinga!!! Verraste, verbaasde smiley Nooit toegeven dat we de mannen niet kunnen missen! Clown smiley

(normale mensen hebben tegels in hun toilet maar als er nooit een man komt is tapijt niet zo erg......)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 15:48
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ANNETTE792 schreef:
vanavond lekker asperges Kwijlende smiley

Ik kom bij jou eten!!!!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LEANNE226