Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 20:41
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
[quote=ERIK390]
Euh... ik had geen commentaar op pkn an sich.... Ik reageerde op het halleluja-verhaal waarbij voorbij gegaan word aan alle minder vrolijke aspecten van een kerkgenootschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 20:39
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
had ik het woordje OOK iets groter moeten schrijven, of kun je het op deze manier ook lezen????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 20:38
Onderwerp: Uiterlijk of innerlijk
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Een behangetje dat verschoten is vervangen we voor nieuwe... Zou dat zijn waarom ze plastische chirurgie uitgevonden hebben?  |
of we gaan verhuizen... nieuw muurtje ook meteen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 19:56
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik ben trots op onze PKN gemeente. Dit in tegenstelling tot wat sommige anderen vinden van een PKN gemeente. Laat het oordeel aan wie de overwinning behaald heeft...nl aan Jezus
Laten wij Hem slechts prijzen, liefhebben en omzien naar onze naasten |
Omzien naar onze naasten, betekend ook vermanen en bestraffen. Als lid van een kerkgenootschap ben je mede verantwoordelijk voor eventuele onrechtmatigheden. Leuk hallelujaverhaal is leuk, marketingtechnisch zelfs gewenst, maar wel beide zijden vd medaille belichten... ook de minder prettige.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:38
Onderwerp: BZJ dag
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Vandaar dat jij mocht komen. Een boer (of iemand die daar op lijkt) is erg in trek hè, bij veel vrouwen.  |
hoeveel van de vrouwen op cm hebben ooit geschreven naar boer zoekt vrouw? en wie daarvan is ook tot een top 5 doorgedrongen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:54
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Net samen met Annette het geboortekaartje en de teksten uitgezocht, bewerkt en goedgekeurd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:46
Onderwerp: Het geweten in de mens.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Staan Gods wetten gelijk met onze NL wet? Ik beken, in sommige gevallen vind ik die wet maar knappe onzin. Door mensen bedacht achter hun bureaustoel in Den Haag. Voorbeeld:
als je in DLd via de satelliet naar NL wilt kijken, mag dat niet.
70 km rijden op weg in uitvoering, terwijl er niks gedaan wordt. |
tja chatje.... geeft de keizer wat des keizers is.... geldt niet alleen voor belastingcentjes maar ook voor het navolgen van de overige wetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:14
Onderwerp: BZJ dag
|
|
|
MARIO216 schreef: | BZJ  |
bejaarde zoekt jongelui
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:21
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Maar waar de een last krijgt van zijn geweten, gaat de ander zonder schroom verder op de weg van zijn/haar daden en woorden.
Wil dat dan zeggen dat de daden/woorden van die ene persoon slecht zijn? En het niet handelen van de ander bij voorbaat dus goed?
Geweten is voor ieder mens iets verschillends, voor de een een rem te handelen. terwijl de ander die gewoon doet, misschien dus goed of misschien fout doet.
Te stellen dat je geweten dus een norm is voor goed of kwaad is dus moeilijk te stellen. Te zeggen dat de handelingen van een ander, daden zijn van iemand zonder geweten hoeft ook niet zo te zijn. Het hangt er maar net vanaf welk referentie kader wij gebruiken, welke normen, waarden en traditie dat kader gevormd heeft.
God heeft zijn universele wet gegeven, de 10 geboden, die voor ieder mens een duidelijke leidraad zijn van hetgeen Hij goed voor de mens heeft gesteld. Veel van de dingen in de 10geboden zijn ingebakken in ons mensen, want iemand doden is in alle culturen en tradities altijd als fout bestempeld. (dan ga ik even langs aan allerlei duistere praktijken waar mensenoffers werden gebracht, want op die punten werd de mens duidelijk beinvloed door satan) Van iemand iets onrechtmatig afnemen is ook iets wat al als een baby ingebakken zit....'' is mij '' roept al snel een kind wat nog niet eens goed praten kan. |
De een luisterd waarschijnlijk net ff sneller naar zn geweten dan de ander en neemt de actie om met die specifieke zonde te stoppen. Ieder zondigt in feite de hele dag door. Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft alrede overspel gedaan... Dus wie een appel aanziet om die te stelen, of een bank om die te beroven...heeft ook al gezondigd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 18:53
|
|
|
De boom des kennis van Goed en Kwaad, waar Eva een vrucht van plukte, heette waarschijnlijk niet voor niets zo. Door het eten van de vrucht heeft het nageslacht van Eva die kennis. Ik denk dat dat het geweten is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:02
Onderwerp: Retraite
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Confronterend kan heel positief zijn Chatuliem..........maar het is niet de juiste benaming voor wat jij doet........  |
en als n ander het had gezegd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 16:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wordt het soms te confronterend? Ik geloof nl dat het evangelie altijd confronterend werkt. En dat we in die zin te lief zijn geworden voor mensen. Je kunt jezelf christen noemen hoewel je niet gelooft in de bijbel God of Jezus. Eerlijk gezegd heb ik behoefte aan nieuwe definities... |
nieuwe definities, nergens voor nodig.. een leeuw kan streepjes op zn velletje zetten, het word nooit geen tijger....
( ik vond dit een vriendelijkere vergelijking dan de wolf die schaapskleding aan kan doen, maar toch n wolf blijft.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 16:28
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Gaat dit altijd op of alleen als het je goed uitkomt?..........
Ik lees je bijdrages graag Pieter maar nu kan ik je redenering echt niet meer volgen. |
Vergelijk het maar met mensen die gestopt zijn met roken.... geen grotere zei... eh zeurpietjes als die mensen wanneer er gerookt word. Terwijl ze zelf vroeger ongegeneerd overal de boel blauw zetten.
Vergelijk het maar met politici die nu hard gillen omdat PVV invloed in de regering zou kunnen krijgen... ze stellen dat PVV mensen uitsluit... en daarom moet de PVV uitgesloten worden. Net of dat niet inhoud dat een groep mensen (PVV-ers) uitgesloten gaat worden.
Datzelfde geld voor bepaalde mensen hier op forum.... ze geloven op hun manier en daar moet iedereen maar van uitgaan dat dat de enige en juiste manier is. Kritische vragen/ opmerkingen mogen niet. Maar zelf mogen ze wel zeggen dat n ander hopeloos ouderwets en waarschijnlijk zelfs neanderthaler is.
iets duidelijker nu?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 07:54
Onderwerp: Datingsite een taboe?
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | hmm, alleen als je een bed ziet...... |
oke, oke,.... ook als ik er aan denk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 23:18
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Alleen als haar vaste schijf is vastgelopen, dan maakt ze een reset, en denkt ze, welke duitser heb ik nu aan mijn bed staan .....  |
AAN mijn bed STAAN?? je bedoeld: in mijn bed liggen, neem ik aan? als ik n bed zie wil ik slapen, das algemeen bekend toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 22:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | He t is eigenlijk vreemd dat een volkomen gewone vraag als kwetsend beschouwd wordt. Terwijl het toch een belangrijk gegeven is. In je bijdragen laat je zien dat er in jouw ogen ruimte is om je open te stellen voor andere religies en godsdiensten. En je verwijt ons dat we dat niet doen en dat we bekrompen denken. Er is in mijn ogen een duidelijk verschil in opvatting en dan mag ik best wel doorvragen en ik hoop dat je nu eens duidelijke antwoorden geeft. |
das toch simpel chatuliem.... je mag je wel open stellen voor andere religies en godsdiensten, want dat doet ze zelf ook je mag niet "ouderwets" bekrompen denken, want dat doet ze zelf ook niet
ik zeg altijd maar zo: de grootste fascisten zijn degenen die zich antifascisten noemen.... dus degenen die het minst godsdienstvrijheid geven, zijn degenen die voor godsdienstvrijheid zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 21:35
|
|
|
via de pc een lover downloaden, betekent dat ook via de pc weer deleten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:53
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hmm, jij bent gewoon knap ..... (en lief insite) Maar goed dat haal ik niet van een foto, wel van avondje stappen Arnhem |
toch maar goed dat IK stapavondjes organiseer he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:43
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Erika en Carien van harte gefeliciteerd!!!!!!!
|
zijn die alweeeeeeeer jarig????? vorig jaar toch ook al, zo rond deze tijd????
okee dan, ook namens mij felici
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 13:54
|
|
|
ANITA637 schreef: | Hallo lieve vrienden/vriendinnen
Ik vond ook zonder foto belangrijk , omdat ik vind dat mijn innerlijk net zo niet nog belangrijker is . Wel vind ik ook dat een foto wel wat doet . Heb ook eerder gedate zonder foto maar bij het zien , zei hij o je bent veel te knap voor mij . (vind ik zelf niet hoor )Ben wat GOD geschapen heeft. maar de klik was er niet Ik ben zeker geen fotomodel Maar weet wel dat ik bijzonder ben zo ook een ieder hier op cm is bijzonder gemaakt door GOD niet vergeten mensen dat is wat telt als HIJ is mijn en jouwn MAKER als HIJ vind dat het mag klikken zal de rest er bij gegeven worden Maar vergeet niet GOD te vragen in je gebeden HIJ heeft je geschapen en je mag niet oordelen op fotos T kan zijn dat jij het niet zo vind Maar GOD vind iedereen bijzonder
wens ook iedereen Gods zegen en klikt het klikt het maar ga niet oordelen
veel liefs anita |
werd tegen mij ook vaak gezegd... je bent te knap voor mij
nou ben ik natuurlijk best knap... dat dan weer wel...
maar soms bekroop mij het gevoel dat er gewoon een slijmbal tegenover me zat....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 13:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoi,
Ik vind het wel goed dat je Helen Palmer aanhaalt want dan heb je ool zeker dit grondig gelezen van haar.
http://www.spiridoc.nl/palmer.htm
Wat is er mis om jezelf te leren kennen? Ben je misschien bang? Is het werkelijk geneuzel? Moet je echt klakkeloos aannemen wat bepaalde strekkingen (die meestal afscheuringen zijn van het originele) als "wet" verkondigen? Van mij mag het hoor. Ik heb er geen probleem mee. Je mag immers voor jezelf uitmaken of je in een krampachtige geloofsleven wilt functioneren. Laat je maar overdonderen met een straffende God en hel en vagevuur. Als je dan goed nadenkt over die liefde van God voor ons gewone stervelingen en aan de straffen die Hij heeft wanneer we afdwalen zijn we (jullie) ons dan niet aan het tegenspreken? De Shrift bestaat niet alleen uit het OT...Leer de Bijbel lezen zoals hij geschreven is. Met al zijn boeken. Leer ook de tijfsgeest te ontdekken én lees ook eens werken die geschreven zijn rond de Schrift. Verdiep je eens in de theologie, de filosofie en de psychologie. Dan pas kan je wat te weten komen. Indoctrinaties zijn uit den boze. De geschiedenis heeft ons dat toch geleerd? Toch?
Frank (ik ben niet boos hoor en ik veroordeel zeker niemand...) |
Als er Iemand is die aan den lijve ondervonden heeft dat God een straffende God is, is het wel Jezus zelf. Door de manier waarop jij hierover schrijft doe je het lijden van Jezus ernstig te kort Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:26
Onderwerp: Queen and gospel
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | hap
maar laat ik dan gelijk dat ook maar uit de wereld helpen.
een goede 8mnd geleden, was er een topic over de 10 geboden. Hier poste ik wat anders 'bewoorde' tien geboden. 10 geboden in nieuw testamentisch perspectief, 10 geboden voor kinderen en nog eentje.
daarop werd nogal heftig gereageerd , tot zelfs de term godslastering aan toe (eh.....ac/dc vind ik dus godslastering) Maar om terug te komen..... ik werd overspoeld met mails van enkelen wat behoudener CM-leden...En daar werd ik even niet goed van. Heb toen de personen die mij die postings kwalijk namen, geblokkeerd...was ik daar ook vanaf.
En ja...jij was daar ook bij maar momenteel kan je mij gewoon mailen hoor.....feel free |
ik heb jou toen niet gemaild daarover, kwam er achter toen ik je vorige maand via mail wilde wijzen op een fout in een bijdrage van je....maar goed, wat geweest is is geweest.
as for now, I don't feel the urge to mail you and seriously doubt that day will come
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:58
|
|
|
ik hoop dat je geen sport gaat maken van het verdraaien van andermans woorden, daar kan ik slecht tegen. gij zult geen vals getuigenis afleggen... weet je nog?
ik heb nooit het idee gehad dat jij en ik grote vrienden zouden worden. uit het feit dat jij mij geblokkeerd had blijkt dat jij dat ook dacht.
laten wij het hier maar bij houden.... je bent mn type niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:05
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik schreef dit niet maar het volgende....
heerlijk lijkt me dat.....luisteren naar de volgende teksten: en dan niets voelen van .....hé...ik ben christen hier kan ik NIET naar luisteren
ik zeg niets over de muziek...heerlijk is het sommige muziek, maar de inhoud van de muziek...daar kan ik niet naar luisteren.
op mijn werk valt t mij ook al op dat duitsers niet zo goed in engels zijn...whahahaha |
dat iemand zegt niet naar de teksten te luisteren, wil niet zeggen dat die persoon het niet zou kunnen verstaan. muziek interesseert mij nu eenmaal geen biet, het is behang, meer niet. ik geloof graag dat er mensen zijn die muziek serieus nemen en teksten uitpluizen, van mij mogen ze, ga vooral je gang.
zoals gezegt, vroeger was ik een liefhebber van hardrock en het deuntje staat mij nog steeds aan, so what? moet ik daar nu opeens de koude rillingen van krijgen omdat ik christen ben?
de talenkennis van de gemiddelde duitser is inderdaad minder dan die van nederlanders. gelukkig heb ik het voorrecht gehad in al mijn schoolvacanties bij schotse vrienden van de familie doorgebracht te hebben, alwaar mijn kennis van de engelse taal best wel gevormd is... ye ken? daarnaast heb ik als fabrikant van spuitapparatuur een compleet dealernet opgebouwd in UK USA en Canada dat al bijna 20 jaar functioneerd, ook al heb ik die fabriek in 1994 verkocht. dat heb ik dus vanaf 0 opgebouwd.... een iets andere prestatie denk ik dan ergens solliciteren en op een bestaand patroon doorwerken, talenkennis of niet.
en nee ik zal niet lachen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:59
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Je mening zeggen over iets, is toch niet hetzelfde als iemand met een schuldgevoel opzadelen Ik snap je niet zo goed, Pieter. We hoeven elkaar op een forum toch niet naar de mond te praten.  |
er word hardop afgevraagd hoe je dat als christen kan doen.... met als achterliggende mening ( en dat straalt er werkelijk van af ): dat kan NIET als christen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:54
Onderwerp: ervaringen met seeddaten
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat dacht ik nou ook al. Weer een nieuwe vorm van daten. Maar helaas..... |
jij zou best es willen seed daten marijan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:34
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARIN303 schreef: | Hoi allemaal,
Even snel op Cm kijken bij mn ouders, zit voorlopig nog zonder pc en dus CM ,mis jullie wel hoor! |
wie was jij ook al weer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:01
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | heerlijk lijkt me dat.....luisteren naar de volgende teksten: en dan niets voelen van .....hé...ik ben christen hier kan ik NIET naar luisteren
ff zomaar wat AC/DC ...... Going Down, Party Time My Friends Are Gonna Be There Too
I'm On The Highway To Hell
No Stop Signs, Speed Limit Nobody's Gonna Slow Me Down Like A Wheel, Gonna Spin It Nobody's Gonna Mess Me Round Hey Satan, Payin' My Dues Playing In A Rocking Band Hey Momma, Look At Me I'm On My Way To The Promised Land
I'm On The Highway To Hell (Don't Stop Me)
Hell's Bell's, Satan's Gonna Get You, Satan's Gonna Get You. Hell's Bells, Satan's comin' to you Hell's Bells, he's ringing them now Hell's Bells, the temperature's high Hell's Bells, across the sky Hell's Bells, they're takin' you down Hell's Bells, they're draggin' you around Hell's Bells, gonna split the night Hell's Bells, there's no way to fight, yeah Ow, ow, ow, ow Hell's Bells
en zondag weer psalmen zingen in de kerk...
kom op dat kan je niet menen dat je dat kan ???????? |
kan makkelijk hoor, ik hou van t deuntje. als ik in mn auto zit, en dat zit ik 100.000 km per jaar, heb ik over t algemeen wel wat anders te doen dan van ieder liedje dat voorbij komt de tekst te gaan ontrafelen. sterker nog, als het nieuws weer begint op t hele uur, zou ik nog geen 2 titels op weten te noemen die ik gehoord heb... in de auto bestuur ik, bel ik en denk ik na.
ik was ooit n headbanger en word nog steeds sentimenteel als ik die muziek hoor. dat wil niet zeggen dat jij er van MOET houden.... vermijd het vooral als je t niks vind. zo vermijd ik bijvoorbeeld het forumonderwerp gedichten zo veel mogelijk... ieder zn meug hee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 18:50
Onderwerp: ervaringen met seeddaten
|
|
|
PETRA883 schreef: |
wat erg...... staat zo raar....  |
letterlijk vertaald staat t nog raarder....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|