ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 14:27
BerichtOnderwerp: Boos op God

[quote=WILLEMIJN232]Ben je boos op God of ben je boos over de dingen die je overkomen? Dat kan je je ook afvragen.....

Ja, ik zelf ben niet boos op God, ik ben weleens een keer verdrietig, nu en dan, en dat lucht juist weer op. Omdat ik dat gevoel niet hoef te onderdrukken?

Soms is je levenspad niet altijd rozengeur en maneschijn, dat willen we graag en als het dan weer goed is danken we God want die heeft er in voorzien......
Ja, dan dank ik, ja, dat vind ik wel een goede zaak.
Ik denk zelf dat je pad gaat zoals het gaat , het leven van Jezus was nu ook niet eenmaal prachtig en goed.....
Ja, idd...
De kunst is om niet verbitterd in het leven te gaan staan en de mensen die je iets aangedaan hebben niet te veel aandacht te schenken....
Je kan, ongemerkt, verbitterd raken als je dingen niet onder ogen mág zien..
dan maak je ze nog belangrijk in je leven en dat is zonde van je leven....
Ook dat. En ja, dan kan geen contact meer hebben met iemand een goede methode zijn.
We moeten proberen vooruit te leven en met een milde blik achterom te kijken....
Dat ken ik, zo voel ik me vaak.
Dat leed en verdriet mag er zijn maar kan je ook laten groeien in barmhartigheid.....
Ja, het is én, én.
en daardoor wordt je de mens die je bent.......en heb je vooral inzicht gekregen in hoe dingen scheef kunnen lopen en hoe verknipt mensen kunnen zijn.....
Ja, en juist door het inzicht, kan je dingen ook makkelijker begrijpen en aanvaarden.
Het geeft je inzicht in vergeving of in macht en onmacht......en dan blijkt dat je soms onmachtig bent om te vergeven....accepteer dat dan .....
Ja, idd. en ook accepteren dat er nu eenmaal altijd mensen zullen zijn die blijven zeggen hoe 'gezond' dat ten alle tijden iedereen vergeven is.
maar probeer de pijn los te laten die het bij jou veroorzaakt heeft......Dat litteken blijft en mag toch ook......alleen de blik van kijken ernaar is belangrijk.....Ja, idd, het leven gaat door, niemand wil met pijn leven, en ja, dan kan je idd op creatieve manieren een leven voor jezelf maken. En ja, je kan met gevolgen zitten, maar ja, je hebt ook het leven weer in je eigen hand.
Ik moet ook leren, dat dat aannemen van dat zogenaamde 'gebod' van iedereen ten allen tijden moeten vergeven(wat nergens zo in de bijbel staat) wat te pas en te onpas wordt geroepen, dat dat ook jaren heeft gekost om me daar los van te maken van die leugen.
En de schade die dat bracht.
Ja en als je de waarheid niet onder ogen mag en kan zien, kan je ook niet echt leven.

Leef het leven, het kan zo maar voorbij zijn....
Ja, dat zag ik laatst, in een serie, dat iemand zei leef elke dag alsof het je laatste is zoiets, want er kan een tijd komen dat het idd je laatste dagen zijn.

Dank voor het mooie stukje!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 16:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 14:01

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat jij wel heel makkelijk met het woord vergeven omgaat Roady.....
Zeg je iets vervelends, huppeta, daa rkomt het woord vergeven weer....

vergeven is niet een klakkeloos woord maar een proces, soms van jaren en zeker niet iets wat je zo makkelijk voor in je mond moet hebben liggen dan komt het niet geloofwaardig over......

Idd. Het ís niet eens geloofwaardig...vind ik.

Een makkelijke dooddoener.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 16:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 13:13

JANS221 schreef:
Mooie en wijze woorden, Willemijn!

Idd!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 01:32
BerichtOnderwerp: Haten doemdenkers Gods Liefde?

Mat170: William booth zei
Quote:
I consider that the chief dangers which confront the coming century will be religion without the Holy Ghost; Christianity without Christ; forgiveness without repentance; salvation without regeneration; politics without God; and Heaven without Hell.

forgiveness without repentance=vergeving zonder berouw

Idd

Roady; dan zou je krijgen: 'en vergeef ons onze schulden(waar we geen berouw van hebben), gelijk wij vergeven onze schuldenaren(die ook geen berouw tonen en hebben)'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 01:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 01:28

IJSJE204 schreef:
Dat doet er ook eentje.
En die gelooft er dus niets van.
Van hel en verdoemenis.
Die wil dat niet eens geloven!

Knipoog smiley

Zeggen dat ongelovigen al in 'hel en verdoemenis ZITTEN(met hoofdletters nota bene)'.... En dat aanstekelijke liefde noemen...

Ehhh,....ja..... Zieke smiley

Net zoiets als ten allen tijden iedereen van HARTE(ook weer hoofdletters) moeten vergeven als je gelooft....dat is ook een Quote.

S. Wel gelovig en niet(meer) achterlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 01:13

PATRIES300 schreef:
En vergeven lukt je ook niet vanuit eigen kracht. Mijn ervaring is dat je God daar echt bij nodig hebt. Samen met Hem is alles mogelijk! Knipoog smiley

Ik denk niet dat je de vraag naar Roady begrijpt. Had dat achteraf ook niet willen vragen en weg willen halen, maar ja het staat er al, er is ook al op gereageed. Knipoog smiley

Quote:
Samen met Hem is alles mogelijk! Knipoog smiley

Idd, als het naar Zijn wil is(edit)er gebeuren dus natuurlijk op deze wereld ook heel veel dingen die niet naar zijn wil zijn.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 00:38

FRANKT627 schreef:
Het is juist de bedoeling dat je vergeeft vanuit je eigen kracht. Als je je excuses gaat aanbieden moet dat ook vanuit je binnenste komen...

Idd Frank. Ik had die vraag achteraf beter niet kunnen stellen.
Heb ook al een post weggehaald hierboven, anders val ik, ongemerkt in herhalingen.
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 01:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 00:29

.toch maar niet, anders val ik in herhalingen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 01:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:06

ROADY558 schreef:
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?

Zou het helpen om iemand angst aan te jagen?
In de liefde is toch geen angst?

Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op.
Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....

Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

Heel veel ongelovigen zitten daar niet in.
Die hebben normen en waarden en zijn heel gelukkig.
En weet jij wie er nog gaan geloven?

Als je ongelovigen gaat veroordelen van 'jullie zitten in hel en verdoemenis' doe je hetzelfde, en zal je ze afschrikken.

Ook nu, dit kan een ongelovige ook lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 19:23

ROADY558 schreef:
God is je Vader.
En tegen je Vader mag je altijd eerlijk zijn.
Je mag alles met Hem delen, ook je boosheid en frustraties.

Ja, en God doet ons niets, heeft alleen het goede voor is Liefde en Rechtvaardigheid.
Dat ons dingen overkomen is door de gebrokenheid van de wereld, en door de vijand.

Maar je mag met Hem je frustratie over Hem delen, en je boosheid op Hem met Hem delen.

Maar als het een ander betreft waarop je terecht boos bent en die niet naar je luistert nooit heeft gedaan, ontkend, moet je vergeven, schreef je eerst, kan je me dat eens uitleggen?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 11 maart 2013, 19:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:55

JOL252 schreef:
Soms hebben verdringing en "vergeven" dezelfde procesmatigheid als dissociatie. Men heeft nu eenmaal geleerd te ontkennen en te verdringen, zichzelf weg te cijferen en de ander voor te laten gaan. Daarom is het goed om te kijken wát je vergeeft en waarom. Niet omdat het moet.

Zoist!

Alice Miller: Over vergeving
Praten over vergeving is volgens Alice
Miller een kenmerk van de opvoedkundige
aard van sommige therapieën. Ze ziet
deze therapeuten meer als predikanten die
het kwetsuur weer herhalen. De blindheid
wordt verder gezet, met een simpel ‘als je
vergeeft zal je genezen’.

Een citaat:
Dus we onderdrukten onze woede, onze
verontwaardiging en onze diepe teleurstelling diep in ons lichaam.

Dit is slechts een citaat.
Ja, ze gaat er nóg veel dieper op in, op de materie van verdringing.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 11 maart 2013, 17:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 16:15

Quote:
Shanita schreef:
Maar boos op God?
God heeft dingen niet gewild, dat zijn mensen.

En als het geen mensen waren, bijvoorbeeld ziekte, ja, ik zou zelf zeggen: 'Geef me Rust en Vrede, ondanks de ziekte en, vertrouwen.

Quote:
Patries300: En dat vind ik dus een lastige...mijn beste vriend is op het moment alles in zijn leven kwijt geraakt. (gezondheid, werk, gezin)

Ik ken mensen die hebben al jaren alle drie niet....

Quote:
Het enige wat hij vraagt aan God is vertrouwen, nabijheid, rust.
Maar ook die blijft uit.

Ja, dat heb ik zelf geleerd op therapie...om in crisis kalm en redelijk gelukkig te blijven. Een proces was dat.

Quote:
Dan is het weleens heel erg moeilijk om te blijven vertrouwen, en niet boos te worden op God.

Ja, dat kan. Ik zelf ben nooit boos op God geweest, wel op mensen, maar als ik ziek zou worden, wat ik al ben gedeeltelijk, ja, Vrede en Rust, ja, ik heb dingen geleerd op therapie, vandaar.
Ja, niet effetje in een week, daar zijn jaren overheengegaan..

En ik heb geluk gehad. Dingen ik ik meemaakte veel mensen overleefden dat niet en zouden dat niet kunnen overleven. Zei me psych.

Quote:
Denk ook niet dat God dat erg vindt, hij kent je hartsgesteldheid toch wel.
En tuurlijk vraag ik later om vergeving, en vraag ik of God me daarbij wilt helpen.
Dat bedoel ik, natuurlijk niet vindt God dat niet erg, misschien is God ook wel boos..om die dingen die mensen overkomen direct of indirect door anderen.
En, je bent eerlijk naar God toe dat je boos bent, eerlijkheid naar God is belangrijk. Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je boos bent op God, ook al heb ik dat zelf niet.
Ik bedoel we leven in een gebroken wereld, met ontslagen door de crises, familie's die uitelkaar vallen door ruzie, ongelukken of ziekten.
En we kunnen zelf heel erg ziek worden, door stoffen die vrijkomen uit fabrieken, afval wat wordt geloosd, stoffen in voedsel, en nog veel meer redenen, die weer gevolgen zijn van de gebroken wereld.
Een voorbeeld: als er niet zoveel onnodig werd geproduceerd alleen om winst te maken, zou er niet zoveel giftig afval zijn..

ps: Dit stukje
Quote:
Als je boos bent op God.
Ja, ik ben het niet hoor.
Maar als je het wel bent, moet je God ook vergeven. En dan kan je kiezen verzoenen of niet.
schreef ik uit frustratie, van dat moeten vergeven, en alleen al omdat je er zelf zo van opknapt, wat je weleens hoort, ja, en bij mij werkte dat juist andersom. Juist omdat ik niet 'mocht' voelen raakte ik gefrustreerd.

En over het boos zijn op God; Je ziet het vaker, ook een keer bij het kleine huis op de prairie dat Charles boos was op God. Ik weet even niet meer welke aflevering zo uit me hoofd..

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 11 maart 2013, 17:27
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:48

JOL252 schreef:
Voor nu geeft deze woede je kracht om te weten wat je per se niet wilt en dan kan ik die woede alleen maar zegenen.

Hai Jol,

Ja, idd. als je vergeeft, terwijl dat niet zo voelt, juist andersom, ja, dan laat je mensen weer veel sneller over je grenzen gaan, cq, kan je veel minder goed je grenzen aangeven....Want ja, je hebt zelfs dit en dat 'vergeven'. tussen aanhalingstekens, want eigenlijk voelt het niet zo in je hart, maar je maakt het jezelf wijs, omdat zoveel mensen zeggen hoe bijbels en goed dat is, ook voor jezelf.
En dan verdring je ook weer het gevoel dat jijzelf, ik dus, het helemaal niet bijbels vind(vergeving zonder berouw), en goed vind voor mezelf...

En ja, dan was het van, ja maar je hoeft dan niet meer met zo iemand die je hebt vergeven om te gaan, kan zijn, is meegenomen dan, maar het 'vergevingsgevoel' voel ik nu eenmaal niet bij iemand.

Dus ja, ik lieg dan tegen God tegen mezelf. En omdat ik niet 'voel' en mezelf wijsmaak dat ik vergeven heb, ja, dan komt er frustratie uit me. Want ik kan de woede niet meer richten naar de persoon voor wie het was bedoeld en wat mij altijd Rust gaf(in mijn gedachten, want ik zie degene nooit meer), want degene heb ik immers 'vergeven'. Tussen aanhalingstekens.

Zie ook oa boek 'Gij zult niet voelen(merken)', Alice Miller.

Ja, soms kunnen dingen zo groot zijn, dan kom je in een leven niet eens aan een begin van vergeven toe.

Ik denk juist het verdringen van je gevoel, dat is en oneerlijk naar jezelf en vooral naar God toe.
Dan kan God ook niets met je.

En het is schadelijk, jezelf wijsmaken dat je hebt vergeven, omdat de goegemeente dat vindt, terwijl diep in je hart je nog steeds woedend bent.

En Bedankt!

Groetjes Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 11 maart 2013, 17:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:05

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat jij wel heel makkelijk met het woord vergeven omgaat Roady.....
Zeg je iets vervelends, huppeta, daa rkomt het woord vergeven weer....

vergeven is niet een klakkeloos woord maar een proces, soms van jaren en zeker niet iets wat je zo makkelijk voor in je mond moet hebben liggen dan komt het niet geloofwaardig over......

Hai Willemijn,

Ja, ik zat er net zo de hele tijd aan te denken tijdens het werk, over vergeven.
En ik dacht toch; nee, ik kan niet vergeven, het zou een leugen zijn als ik een bepaald iemand zou zeggen dat ik die vergeef, want ik kan het niet en wil het niet.
Ook niet voor me eigen bestwil, dat mijn wrok, oid weggaan. Wat mensen vaak zeggen. Want ik heb die wrok en bitterheid niet, ben gewoon woedend, en terecht.
Ik ben gewoon boos, woedend, en dat voelt goed en geeft me rust.
Van dat mezelf aanpraten dat ik wil vergeven en denken dat ik heb vergeven terwijl dat niet zo is, daar wordt ik juist onrustig van.
Want ik wil het niet namelijk.
Ja, ik denk er niet de hele dag aan.
Maar als ik er weleens aan denk ben ik woedend en dat voelt goed want het is een terechte woede.
Nou kan ik me wel voorstellen als ik in een gemeente zou komen die zou zeggen van ja je moet vergeven dat ik, voor de vrede, zou zeggen dat ik heb vergeven, omdat ik degene toch niet mee zie/hoef te zien.

Ja, en dan zou ik liegen, en dus niet naar zo'n gemeente gaan bijvoorbeeld.

S. Mensen die willen vergeven om zichzelf ermee een plezier te doen, wat ik hier weleens las, dat ze dan rust en vrede hebben, prima.

Ik voel rust en vrede als ik één bepaald iemand niet vergeef, en woedend blijf, dat geeft mij rust, dan ben ik eerlijk tegenover mezelf en God wat ik voel.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 11 maart 2013, 15:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 08:11

Ja, ik was gefrustreerd, en ja, reageerde dat enkele weken hier af op het forum.

Gelukkig werd ik daar attent op gemaakt, en ben ik gaan denken, hoe komt het dat ik zo opruijerig, negatief en zoveel lange lappen tekst herhalingen neerzet?

En toen kwam ik erachter dat ik in mijn privé een keer niet in staat was mijn grens te zetten. Kijk, ik kan met iemand een vertrouwensrelatie hebben, en toch, me grens ergens over niet tijdig aangeven, zodat ik teveel aan me hoofd kreeg.(voorbeeld)

En ja, daar kwam ik achter door de mail die ik kreeg, omdat ik toen ging denken waarom doe ik zo, zo ben ik niet; was afreageren van iets heel anders.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 11 maart 2013, 08:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:25
BerichtOnderwerp: Pesten...

Anass

Zelfmoord...?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 06:41

ROADY558 schreef:
God is je Vader.
En tegen je Vader mag je altijd eerlijk zijn.
Je mag alles met Hem delen, ook je boosheid en frustraties.

Als je boos bent op God.
Ja, ik ben het niet hoor.
Maar als je het wel bent, moet je God ook vergeven. En dan kan je kiezen verzoenen of niet.

Vergeven is, voor mij, niet moeilijk, als ik degene toch niet meer hoef te zien.
Verzoenen, ja dat is niet altijd mogelijk, door patronen waarin mensen zitten.

Maar boos op God?
God heeft dingen niet gewild, dat zijn mensen.

En als het geen mensen waren, bijvoorbeeld ziekte, ja, ik zou zelf zeggen: 'Geef me Rust en Vrede, ondanks de ziekte en, vertrouwen.

Iedereen gaat dood, ik ook, ja, en naar de Hemel.
Dat laatste klinkt prettiger.

Ik zou bidden voor een fijne rustige en vredige overgang.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 17:08
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?

GERRIT084 schreef:
Wat het eerste betreft heb je gelijk als het om de NBG vertaling van 1951 betreft.
De mijne is de NBG vertaling 2004 althans de druk dan, de vertaling zal gerust iets eerder zijn geweest.

Dan dat plakkerige lieve slijmerig gedoe: heet denk ik vergeving.
En volgens mij niet evenredig aan de uitdrukkingen die jij zet, hoewel ik je boosheid wel snap, vind ik niet, dat je het zo goedkoop mag neerzetten.
Ook al zou je boos zijn op wie dan ook.

Je kan bv, proberen allen het oude testament te lezen en gebruiken, daar in mag veel meer, oog om oog, en tand om tand.
Daarin kan je vinden wat allemaal tot de mogelijkheden hoort, wat je evt kan doen uit wraak .

Ik heb het al gewijzigd in: Dus dat van ik ben zo blij en ik vergeef iedereen en heb mijn vijanden zoo lief en geef steeds mijn andere wang, ja, dat gaat alleen in bepaalde situaties op, en lang niet altijd. En is dus ook erg onbijbels om het zo van een kant te belichten er zijn ook een andere kanten.
En negatief taalgebruik eruitgehaald.

Quote:
En daar was het weer, een reden waarom ik liever niet uit de Bijbel citeer of waarom ik liever ook geen Bijbel teksten gebruik.
De meesten op cm, lezen weer uit andere bijbel,s, drukken en uitgaven, vertalingen en soms ook parallel bijbel,s .
De ik weet het beter cultuur, en terwijl ze het allemaal anders beleven, eigenlijk zouden we het er bij moeten zetten, welke vertaling men gebruikt.
Maar ja, ben bang dat forum dan snel, uit gepiest is, en opgeheven wordt

En ja vergeving daar waren we hier dacht ik al uit: als vergeving inhoud dat je de ander vergeeft, het niet aanrekend, en geen wrok en boosheid meer hebt, ja dan heb ik iedereen vergeven.

Ik zag vergeving als weer van harte met iemand omgaan, ja, als dat niet in het pakket hoeft te zitten, ja, dan is het, voor mij althans ook niet zo moeilijk.
Net Wat Jol een keer zei, dat je zo iemand die je hebt vergeven dan niet meer hoeft te zien want die kan in patronen zitten die dan schadelijk zijn, zoiets, het kwam er wel op neer.

Ja, dus dan heb je een ander verhaal; een wereld van verschil.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 9 maart 2013, 17:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 01:52
BerichtOnderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden

[quote=GERRIT084]Om op die akelige smiley,s terug te komen
Zo,n anderhalf jaar geleden is er om gevraagd, aan mij, die te gaan gebruiken puur en alleen, omdat men niet wist wanneer er humor, en wanneer ik iets serieus bedoeld werd.
En dat had niet eens met opleidingen te maken, dat was van HBO tot laag opgeleide leden. ( of net andersom)

En eigenlijk vind ik het dom, en niet echt intellectueel om een ander te corrigeren welke taal hij/zij gebruikt om iets duidelijk te maken.

Ze vroegen toch of je smileys wou gebruiken en niet in wat voor een taal je moet schrijven?

En ik moet zeggen dat, soms een smiley wel eens kan helpen, maar gerust niet bij elk onderwerp, of antwoord.
Maar goed er zijn natuurlijk altijd wel mensen die, hun huid, duurder willen verkopen dan die werkelijk is.

Zijn huid duur verkopen (=het niet gemakkelijk opgeven) Zijn vel duur verkopen (=het slechts onder de grootste druk opgeven) je huid duur verkopen=
(jezelf tot het uiterste verdedigen)

Je zegt dus: er zijn er die het niet makkelijker willen opgeven dan, ja dan wat Smiley die vol vragen zit En wát onder nog grotere druk dan de grootste druk opgeven Smiley die vol vragen zit En zichzelf tot het uiterste verdedigen dan wat Smiley die vol vragen zit
Kan je je nader verklaren; ik snap er werkelijk niets van Smiley die vol vragen zit

Maar je hebt er natuurlijk ook die de lolbroek uit willen hangen, en zich vrolijker uit drossen, dan zij werkelijk zijn.
En uiteindelijk kom je bedrogen uit, als je al iemand van CM zou mogen ontmoeten, dan snij je er zo doorheen, hoe iemand werkelijk is.

Ja, en iemand ziet dan ook meteen hoe jij werkelijk bent....
En dan, waarom zou je dan bedrogen uitkomen? als je iemand ziet hoe die werkelijk is?
Misschien zou je dan juist iets zien wat je in de verste verte helemaal niet had gedacht...

En...hoe kan je nou 'bedrogen' uit komen? Je kan dan toch als iemand je type niet is gewoon eerlijk zeggen van ja je bent me type niet voor een vriendschap(of eventuele relatie daarna)? En dan na een kopje koffie weer teruggaan?
Ja, dat risico loopt iedereen.

Maar om dan te stellen dat je bedrogen uitkomt omdat iemand zijn huid te duur heeft verkocht? Misschien zichzelf beter heeft voorgedaan? Nou, dat kan ik niet voor iemand anders bepalen, of ik mezelf beter voordoe.
Ik doe mezelf voor zoals ik ben, en ja, als het jou tegenvalt, dan heb ik jou niet bedrogen, ja, dan is het zo, en dan denk ik dat jij mij ook zou tegenvallen want meestal is dat van 2 kanten.

Maar om dan te zeggen dat ik bedrogen ben uitgekomen?

Nee hoor, ik zeg gewoon sorry, je bent wel aardig maar geen type voor mij, gezellig even kennis met je te hebben gemaakt, en ik ga weer terug.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 9 maart 2013, 01:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 01:08
BerichtOnderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden

[quote=GERRIT084]******* Eerlijk zijn, niet van deze tijd ?!****************Volgens mij van alle tijden.
Gewoon eerlijk zijn, wat jij er van vindt, ga er maar voor staan.
Wat ik vind van eerlijk zijn? Ja, voor mezelf vind ik het wel belangrijk om eerlijk te zijn. En zeker en met name met de mensen met wie ik in het dagelijkse leven te maken heb.Je grenzen trekken, en bijvoorbeeld durven te zeggen dit is me teveel, of dat kan ik niet aan, of dit wil ik niet, en zo en zo wil en kan ik het weer wel dat soort dingen zijn erg belangrijk.Het is ook wel vaak confronterend, en men zit er ook niet vaak
op te wachten toch?
Hoe bedoel je, er niet op zitten te wachten dat iemand eerlijk is? Ja, ik ga er vanuit en zou het fijn vinden als mensen eerlijk zijn, maar ja, ik hoef van niemand alles te weten hoor.
Voor mezelf vind ik het belangrijk eerlijk te zijn, in die zin aangeven wat ik wel wil wat niet, dingen die ik hiervoor schreef.
Hoewel men wel vraagt, aan die ander eerlijk te zijn, wil men het
toch liever niet.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die liever niet wil dat je eerlijk bent...Eerlijk duurt het langst, en soms, ja binnen een relatie gelukkig wel
en soms met een ander onderwerp, ja helaas wel.
Hoe bedoel je, 'helaas wel'?Je ziet ook vaak op het forum, bij een grote verscheidenheid aan
topic,s , verschillende antwoorden, en bijna nooit zijn wij het eens.
Iedereen zegt een eerlijk antwoord te geven, maar soms kan het wel
en soms mag het niet.
Het kan zijn dat iemand wel eerlijk is, maar gewoon, teveel negatief is een tijdje. Dat kan weer komen door privé dingen; niet eerlijk durven zijn in je privé, dat je dit niet wil, je dat nu niet aankan, later wel. Wat bedoel je met 'soms mag het niet?'Maar is het dan ook wel zo eerlijk, of wordt er dan een antwoord
gegeven, meer moeten, om die ander niet te kwetsen.
Dát bedoelde ik net; ik moet en ik wil goed voor mezelf zorgen en ik kan geen dingen na komen als ik op dat moment door onvoorziene dingen niet kan, om iemand niet te kwetsen.
Als ik iets verzet, met een reden die voor mij opgaat, ja, dan ben ik eerlijk en dat is goed voor mezelf en voor diegene.

Maar volgens mij hou je dan juist, dat geen in stand, waar die ander
juist vanaf wil.
Hoe bedoel je dat: 'volgens mij hou je dan juist, dat geen in stand, waar die ander juist vanaf wil' Smiley die vol vragen zit Ja, ik snap er niets van, van die zin..
Eerlijk duurt het langst, maar oh oh wat hebben wij daar eigenlijk een hekel aan, of toch niet, is eerlijk nog wel van deze tijd?
Ik ben eerlijk in wat ik wel en niet wil en wanneer en wat en hoelang met mensen in mijn omgeving, vrienden etc. Ook als ik iets nog niet helemaal zeker weet, zeg ik dat ook eerlijk, van ja, dan en dan kan ik misschien wel, misschien niet, dan laat ik de ander de keus, wil die erop wachten met de mogelijkheid dat ik niet kan, of wil ie er voor kiezen dan met een ander iets te gaan doen, waarvan ie het wel zeker weet dat die kan.
Of, hij heeft op dat moment even niemand om dit of dat te doen, ja, dan is het meegenomen als ik kan, en als ik niet kan, ja jammer, dat wist ie van tevoren dat die kans erin zat.
Dan gaat er niemand over me grenzen, ik zelf ook niet, en men weet waar die aan toe is elke keer.
Dat heeft niets met deze tijd te maken voor mij.

Waarin alles kan en alles mag, waar alles bespreekbaar moet zijn....

Ik snap die zin niet, waarom moet alles bespreekbaar zijn? en hoe bedoel je, alles mag en alles kan? En wat heeft dat met 'deze tijd te maken?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 9 maart 2013, 01:27
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:15
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?

CORTAZAR588 schreef:
nou ja mijn mening is dat het erg is gesteld met ons land.
ik ben van mening dat Nederland in veel dingen voorop loopt in het kwaad.
wellicht ten overvloede ........maar wie de barmhartigheid van de goddelozen tot wijsheid verheft , is wreed.

ik denk dat er geen enkele reden is om een kliniek te beginnen om mensen te helpen doodgaan.
maar in een seculiere maatschappij , waarin zoveel leugens tot waarheid worden verheven , mag ook deze zoveelste leugen van de vader der leugen , de Satanas , ons niet verbazen.

God heeft de mens overgegeven aan zijn eigen wijsheid.
De mens die God afwijst en Hem tot kneus verklaart , zijn wetten aan de laars lapt en de eigen wijsheid verkiest boven die van God......is verloren.
En dat is wat wij , althans ik , heel sterk ervaar in deze maatschappij.
alles , maar dan ook alles wat God verbiedt , wordt door de mens , hetzij christen hetzij niet christen aan de laars gelapt.

Want menende wijs te zijn hebben zij ................

en of het homoseksualiteit of euthanasie of wat dan ook betreft......de mens weet het beter dan de Allerhoogste.
want de mens denkt te weten waar God de nuances heeft vergeten.
Ja .........zo is het ....wij kunnen de nuances in Gods idee aanbrengen.

Maar goed dat Hij ons ,mensen, heeft.........wat zou het toch wat zijn als het niet zo was.

Quote:
nou ja mijn mening is dat het erg is gesteld met ons land.

Ik kwam een film tegen over ook een einde maar dan het einde van de financiële wereld over maar enkele jaren, en hoe dat onder meer komt.
Een stukje uit Pauw en Witteman, dat we na enkele jaren niet meer kunnen pinnen, dat het financiële stelsel dan is gecollapsed.

Willem Middelkoop over de crises
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 05:33
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben

LEANNE226 schreef:
Mooi gezegd Gerrit.
Bovendien ziet niet iedereen zijn of haar verleden als een last maar als levenservaring.Mensen mogen alles van me weten maar ik heb geen rugzak,ik sleep niets mee,ik ben vrij.Dat wens ik anderen ook toe!

Wat fijn voor jou Lachende smiley

En dank je wel Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 20:42

CORTAZAR588 schreef:
nou ja ik zou ook over de luchtige dingen kunnen recenseren.
dan zou ik ervan beticht worden te lichtzinnig te zijn .....nu scherp ik ijzer met ijzer en ben ik ...........

misschien ben ik schijnheilig .......of morbide.
maar het leven is morbide.....het is geligeerd aan de dood.
en tuurlijk wil niemand daar mee bezig zijn.
maar goed dat er mensen zijn , die er niet bang voor zijn en gewoon hun werk doen.
ook al worden ze geconfronteerd met deze idiote excessen en de vragen die eruit voortvloeien.

het gedachten goed van het Nationaal Socialisme is niet 100 % vergelijkbaar met deze praktijken omdat de NS ideologie mensen om zeep hielp tegen hun wil.
Dit is tenminste nog vrijwillig.
nog ...............vrijwillig.

en onder het mom van keuzevrijheid is ons land verder de weg ingeslagen naar de absolute Godsverachting.

Als ik weleens dingen lees in de krant, nieuws enzo, ja dan denk ik altijd, ja. Gebroken wereld, wat verwacht je anders, en de een heeft dit de ander dat, en ja, de rijken worden rijker.

Ik heb nu, doordat ik tandarts grotendeels zelf moet betalen en ook de psych. nog maar 150 á 200 euro per maand om van rond te komen, dus boodschappen, kleding, etc. in die geest.

Ik kan naar de voedselbank...want daar kom je voor in aanmerking bij de 150 euro per maand. Wel een lief initiatief, door niet christenen Lachende smiley Ja, er werken wel christenen bij de voedselbank, als vrijwilliger, goede zaak.
Maar ja, ik las hier ergens, geestelijk rijk, en ja das veel belangrijker.

Ja, en het is soms pijnlijk als je van iemand hoort die een dikke baan heeft, ja, veel christenen heb ik weleens het idee, dat je van hún geld profiteerd.....
En je hand ophoud en of je je dan niet schaamt.
Dit zegt natuurlijk genoeg over degenen die het zeggen, dat zie ik ook wel, gelukkig...

S. Die RECHT heeft op haar uitkering, als Nederlands staatsburger.

Maar ja nu ben ik weer een ervaringsdeskundige...
Ik stop er ff mee....

Fijne nacht en avond!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 20:25

ROLF230 schreef:
Ik zou meer informatie moeten hebben wil ik ook maar iets over zo'n kliniek kunnen zeggen.

Gewoon gezellig met zijn allen in therapie, om alvast te verwerken dat je na een tijdje je spuitje krijgt, en dan kan je het daar gezamenlijk over gaan hebben.
Dan ben je niet de enige en tussen 'lotgenoten'. en je hebt mensen van wie je afscheid kan nemen en hun van jou.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 20:20
BerichtOnderwerp: Gevoel, gelukkig, geloof, gebonden?, gevrijwaard,.

ZEELAND736 schreef:
Gerrit...al dat gemopper...(oke...dat weten we nu wel)
Maar doe dan ook dat zielig smekende profiel plaatje maar weg....

Moet je nagaan wat dat staat...

NIEMAND MAG ME...
WIL JIJ ALSJEBLIEFT??? Knipoog smiley Knipoog smiley

idd..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 20:04

Stuk verwijderd naar aanleiding uitleg Annette.

Zo'n kliniek, is veel goedkoper dan een kliniek met psychotherapie om beter te worden, die nu alleen nog maar voor de rijken te betalen is.

Rijk=het kunnen betalen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 maart 2013, 20:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:53

Stuk verwijderd naar aanleiding uitleg Annette.

Het is logisch, ook voor ongelovigen dat je beter die mensen kan helpen dan ze naar zo'n kliniek doorverwijzen, heeft zoiets van dan zijn wij er lekker vanaf, de zogenaamde begripvolle mensen die zelfmoord goedkeuren.

En weer niet iedereen, sommigen menen menen oprecht er goed aan te doen, dat goed te keuren, en ja, ook cliënten die blij zijn dat zo'n kliniek bestaat.

Er zitten hier, waar niet, ook meerdere kanten aan.

Het laat wel zien, als zo'n kliniek bestaat, met wachtlijst hoe groot het leed is...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 maart 2013, 20:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:39

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 maart 2013, 20:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:34

JANS221 schreef:
Even overgenomen van NBV.nl, vertaalaantekeningen:‘Breken met’ is de vertaling van het Griekse werkwoord miseô. In de NBG-vertaling 1951 werd vertaald met ‘haten’: ‘Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder ...’. Het Griekse werkwoord miseô is een krachtig woord. Hier wordt echter niet het actieve ‘haten’ van iemand of haat uitdragen jegens iemand bedoeld. De vertaling met ‘haten’ is hier te zwaar. Het gaat om de bereidheid om het meest dierbare op te geven, van minder belang te achten. Deze betekenis is ook in andere vertalingen soms te vinden. In Franse vertalingen wordt wel préférer, ‘voorkeur geven’, vertaald, en een Duitse vertaling heeft ‘gering achten’. In sommige andere vertalingen wordt de uitspraak nog sterker afgezwakt. Zo vertaalt Het Boek ‘Wie bij Mij wil horen, moet meer van Mij houden dan …’ (net als een Engelse vertaling: ‘love me more than ...’). Hier lijkt Lucas 14:26 te zijn aangepast aan Matteüs 10:37. Dit is echter weer een te zwakke vertaling van miseô.

Ik zei ook: Als je ziet hoe sommigen kinderen gemeen zijn tegen ouders, en sommigen ouders tegen kinderen....of broer of zus heel gemeen tegen broer of zus....

Dus niet haten zomaar, zonder redenen....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:12

GERRIT084 schreef:
Wie mij volgt, en niet breekt, met zijn vader moeder, en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja zelfs niet met zijn eigen leven, kan niet mijn leerling zijn. Wie niet zijn kruis draagt en mij op mijn weg volgt, kan niet mijn leerling zijn.

Niet breekt met: is heel wat anders dan haten, haten is iets wat Jezus niet van ons vraagt, vergeven en lief hebben wel.

En eigenlijk houd ik er helemaal niet van om teksten uit de Bijbel te (mis) gebruiken, om een bepaald doel te bereiken voor een eigen gewin.
En vraag mij dan ook wel af, welk doel er mee bereikt wil worden, als je al wat, zou willen bereiken zet dan ook het hele verhaal neer, zo ruk je alles uit zijn verband.

Er staat haten..., niet breken, dat maak jij ervan...NBG '51...

Als je ziet hoe sommigen kinderen gemeen zijn tegen ouders, en sommigen ouders tegen kinderen....of broer of zus heel gemeen tegen broer of zus....

Er staat ook; ik ben niet gekomen om vrede te brengen maar het zwaard, Mattheüs .34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.

Dus dat van ik ben zo blij en ik vergeef iedereen en heb mijn vijanden zoo lief en geef steeds mijn andere wang, ja, dat gaat alleen in bepaalde situaties op, en lang niet altijd. En is dus ook erg onbijbels om het zo van een kant te belichten er zijn ook een andere kanten.

Gewijzigd: negatief taalgebruik eruit gehaald.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 9 maart 2013, 17:00
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 ... 235 Volgende
Pagina 83 van 235