Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 12:50
Onderwerp: BBQ in belgie
|
|
|
Wie heeft zich nu uiteindelijk al opgegeven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 10:11
Onderwerp: Ramp
|
|
|
BEUN656 schreef: | Niet mee eens. Geboortebeperking vind ik gewoon not done. | Dat is jouw visie, de meeste mensen denken er gewoon anders over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 23:01
Onderwerp: Zeilen 6 augustus Loosdrechtse plassen
|
|
|
ESTHNA266 schreef: | Dit staat er ook bij vermeld.... en daar is dus iedereen over gevallen...
En als nieuw lid kan je niet ruiken dat dit een gevoelig punt is... Heb als spijt van mijn lidmaatschap hier. Kennelijk zitten hier alleen maar mensen die anderen bekritiseren. Dit is niet de enige topic waarin dit mij opvalt...
Erg jammer.... zou van mede christenen wat minder gezeur en gezanik verwachten, maar zoals zo vaak blijkt dat het ook maar mensen zijn...
Waarom reageer je ergens op als het toch niet je interesse heeft??
9 van de 10 reacties hierboven zijn uiting van frustraties... waarom??
Als jij niet met andere mensen van een andere site in aanraking wil komen dan hoef je niet te reageren en al helemaal niet naar het uitje toe te gaan... Maak het de ander nou niet onmogelijk om wel te reageren (en gezien te worden) die wel mee wil en er geen bezwaar tegen heeft of het juist erg waardeerd...
Er zijn wel tig uitjes waar ik geen interesse in heb... ik ga daar toch ook niet (negatief) op reageren? Ik laat het voor wat het is. Laat die ander doen wat hij/ zij leuk vind... | Tjonge, wat een kattige opmerkingen weer....had je een andere reactie verwacht dan? Mensen staan hier echt niet te springen om zomaar dingen opgedrongen te krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 22:30
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
Misschien is het nu een goede aanleiding om de volgende vraag te stellen: wat betekent precies dat Gods Woord volmaakt is? Wat betekent het dat je letterlijk alles gelooft wat er beschreven is? Wat betekent het dat je de Bijbel letterlijk volgt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 21:45
|
|
|
LIAANTJE026 schreef: | Adressen en telefoonnummers heb je ook niet via FF, daar heb ik het dus over...niet over andere dating sites, daar kom ik niet eens. Ik probeer alleen aan te geven dat het best wel eens leuk kan zijn om met andere medeChristenen ( niet alleen van hier) zo'n uitje te bezoeken. MIj maakt het dan niet uit of ze nu van CM komen of van FF, we zijn allemaal kinderen van de Vader. | Dan had je dat meteen vanaf het begin aan moeten geven dat het een uitje van FF was. In het verleden is dit bezwaar ook al genoemd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 19:56
|
|
|
LIAANTJE026 schreef: | Het maakt toch ook geen moer uit waar de deelnemers vandaan komen? Als 1 persoon het hier organiseert en dit ook op FF doet is dat toch prima? Er komen Christenen bijelkaar om te zeilen, geen rivalen...toch? hoemeer zielen hoe meer vreugd denk ik dan maar. | Het maakt wel zeker een moer uit waar mensen vandaan komen. Waarom denk je dat er zoveel veiligheidsmaatregelen zijn hier op de site? We hebben geen adres, geen e-mail of telefoon van de ander en waarom denk je dat dat zo is. En heb je net een groepje mensen om je heen, die je een beetje kunt vertrouwen, dan word je weer geconfronteerd met een zootje vreemden, die je helemaal niet kent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 17:48
|
|
|
Zelf denk ik dat je eens echt moet kijken naar de tekst. Mensen gaan daar toch te snel aan voorbij. Als ik deze hoofdstukken lees, denk ik altijd, wat is het doel van deze tekst? In welke contekst staat het, wat wil de schrijver zeggen? Dan betwijfel ik ten eerste of het een wetenschappelijke beschrijving is van het ontstaan van de wereld. Het eerste en het allerbelangrijkste wat er naar voren komt, is dat God sprak en het was er. God is in staat om van niets iets te maken. Dat vormt volgens mij de centrale boodschap van deze hoofdstukken. Wat voor gevolgen heeft dat in ons denken? Als God ons geschapen heeft, heeft Hij daar een bedoeling mee. De mens is niet een zinloos schepsel, maar heeft een doel en een taak. God betrok de mens bij het scheppen, door hem de gelegenheid te geven een naam aan de dieren te geven. Hij stelt hem aan als beheerder van de aarde, de belangrijkste taak die de mens heeft. Verder zien we dat God de mens verantwoordelijk maakt, hij is het enige schepsel dat een geweten heeft en daarmee verantwoordelijk is voor zijn daden....Hij geeft de mens ook een keuze, door de boom van kennis van goed en kwaad in het paradijs te stellen. Volgens mij gaat het in het scheppingsverhaal om de mens, de kroon van Gods schepping. En deze boodschap is onfeilbaar, heilig, door God geïnspireerd. Het ontstaan van de aarde vind ik prachtig beschreven, maar ik zou het nooit in een natuurkunde les willen gebruiken. Wat ik wel altijd zal verdedigen, is dat God ons geschapen heeft naar Zijn beeld..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 11:42
|
|
|
BEUN656 schreef: | Goed, tot hier heb je een redelijk punt.... | nog even dit:
Pieter649 schreef: | Dit is een forum en daar mag, nee, daar moet elk onderwerp vanuit meerdere gezichtshoeken besproken worden. Dus ook als het jou niet bevalt, plaats ik mijn opmerkingen vanuit de invalshoek die ik kies. |
BEUN656 schreef: | Hiervan zeg ik: welke invalshoek kan de toest van de Christelijke ethiek doorstaan... Check yourself! |
Ik denk dat dit een dooddoener is. Ethiek is iets persoonlijks, voor veel onderwerpen kun je heel veel kanten uit. bv. je kunt twee standpunten verdedigen die beide christelijk genoemd kunnen worden. Het eerste is, je moet de mens helpen die in nood is. Het is even christelijk te zeggen: God heeft ons als mens verantwoordelijk gesteld. De mens is in staat zelf keuzes te maken. Dat betekent ook dat hij verantwoordelijk voor de schepping is. De aarde bewerken is een opdracht van God zelf. Ook geboortebeperking is een verantwoordelijkheid die de mens kan nemen in deze tijd. En aangezien AIDS een groot probleem is in deze gebieden zouden ze ook eens moeten nadenken over hun seksuele gedrag. Ook een verantwoordelijkheid van de mens.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 19 juli 2011, 12:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 17:20
Onderwerp: Nieuwste opwekkingsliederen
|
|
|
LISA610 schreef: | Zoals ik al zei: smaken verschillen. Ik vind niet dat er sprake is van elkaar iets toeschreeuwen, maar eerder van vreugdevol uitroepen "Dat is genade!!" Maar goed, daar mag jij best anders over denken. Even goede vrienden he
Ik vind trouwens dat er nog een prachtig lied in jou rijtje ontbreekt (en nee, daarvan kun je onmogelijk zeggen dat er geschreeuwd wordt):
http://www.youtube.com/watch?v=tPPkNMEioaY&feature=related
Prachtige tekst! | Ik vind dit meer een lied wat je in je persoonlijke tijd met de Heer zingt, niet echt geschikt voor samenzang..En wat betreft dat toeschreeuwen of toe roepen, ik vind het nog steeds niet gepast om zoiets als genade elkaar toe te roepen. Dat moet met respect voor de Heer gedaan worden en als je het elkaar zo toe roept dan lijkt het er verdacht veel op dat je dat zelf onder elkaar ff bewerkstelligd hebt. Nee, met de woorden genade en verzoening moet een stuk respect naar de Heer toe zijn, en die woorden schreeuw je niet uit, maar spreek je uit met ontzag en aanbidding...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 18 juli 2011, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik proef hieruit deze opmerking dat er in jouw gemeente alleen liederen word gezongen die JIJ mooi vindt? | Vertel eens even hoe vaak heb jij aan kunnen geven binnen een dienst dat je graag dat lied wilt zingen? Meestal zijn de liederen al vooraf uitgezocht? Nu lijkt het meteen alsof ik als alleenheerser regeer in de gemeente...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 18 juli 2011, 17:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoe zou je het dan oplossen als iemand bij jou in de gemeente aangeeft dat hij of zij dit lied graag wil zingen ?? | Nogal rare vraag Cross...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:20
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ik denk inderdaad dat het vooral een kwestie van smaak is. Vandaar dat ik het goed vind dat er verschillende gemeentes zijn zodat iedereen dat kan vinden wat bij hem /haar past.
Wat ik wel jammer vind is dat men dan meteen de bundel van de ander maar bestempeld als `fout`. Er staat volgens mij nergens in de bijbel uit welke bundel je moet zingen. En dat ik ergens niet van hou, wil niet zeggen dat het ook meteen fout is. | je hebt nooit gelezen dat ik andere bundels fout vind. Wat ik wel belangrijk vind, is dat de identiteit van een gemeente zoveel mogelijk in stand gehouden moet worden. Anders heb je m.i. geen bestaansrecht vind ik. En dat is tegelijkertijd de grootste valkuil. Ik ken voldoende gemeentes, die terwille van de groei maar zoveel mogelijk van hun eigen identiteit ingeleverd hebben. Evangelische gemeentes verliezen hun kracht en getuigenis en zijn hard op weg om traditioneel te worden...Laatst zag ik een vacature voor een voorganger. Hij moest een manager zijn, goed vergaderingen kunnen leiden. Het woord bediening kwam er niet in voor.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 18 juli 2011, 16:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 13:06
|
|
|
LISA610 schreef: | Je ligt achter chat: t is de laatste dagen regelmatig in het nieuws, dus nee die hongersnood is niet afgelopen. En ja, ik heb ook moeite met het feit dat erg veel geld wat aan hulporganisaties wordt gegeven bij die organisaties zelf terecht komt in plaats van bij het goede doel waaraan gegeven wordt. Maar betekent dit dat we dan met zijn allen maar helemaal niets moeten gaan doen? Gewoon rustig op de bank blijven zitten, want ach die beelden gaan immers net zo snel weer voorbij als reclame en dan kunnen we weer lekker verder kijken naar iets anders? Of gewoon dat stukje in de krant maar even overslaan en verder lezen in artikelen die ons meer boeien? Weet je, toen mijn kinderen heel klein waren dachten ze ook dat wij hen niet konden zien als zij hun ogen dicht knepen..... | Kijk eens naar de datum van mn bijdrage. De laatste dagen is het idd wat meer in het nieuws. Ik vind dat we eisen moeten gaan stellen aan datgene wat ze ermee doen. Net zoals bij een lening. En waarom geen lening eigenlijk. Leer de mensen zelfstandig om te gaan met het geld. Denk je dat er echt niemand in die buurt is, die financieel bij kan staan? Kenia stelde 30 miljoen ter beschikking. Sudan kan ook wel een steentje bijdragen net zoals Egypte, Saudi Arabië. Deze landen kunnen ook wat voorwaarden stellen, wij niet. En zolang het alleen maar geven vanuit onze kant is, zonder dat we echt zien dat er structurele veranderingen doorgevoerd worden, is het m.i. weggegooid geld. Laten ze maar eens goed kijken naar giro 555....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 12:57
|
|
|
MARIA576 schreef: | Onlangs heb ik contact gezocht met de ZOA met de vraag of zij in de bewuste gebieden aanwezig zijn. Vanmorgen kreeg ik daarop een antwoord en dit is wat zij mij schreven:
"Alleen al in de opvangkampen rond Dolo Ado in het zuiden van Ethiopië - waar ZOA een kantoor heeft - zijn vorige week meer dan 110.000 Somalische vluchtelingen aangkomen. De kampen zijn overbevolkt en nog dagelijks komen tussen de 1.600 en 2.000 vluchtelingen aan. Velen hebben dagen of zelfs weken moeten lopen om deze plek te bereiken. In wanhoop zijn ze de loodzware tocht begonnen om de honger en het geweld in hun thuisland te ontvluchten. Ondervoed, uitgedroogd en uitgeput komen de mensen aan. In de kampen is dringend humanitaire hulp nodig, zoals voedsel, water, onderdak en medicijnen. ZOA is aanwezig in dit gebied en mobiliseert op dit moment extra mankracht en middelen om hulp te bieden.
ZOA is samen met Woord en Daad, Red een Kind en Dorcas een noodhulpactie gestart. Uw gift is van harte welkom op ons gironummer 550. Graag o.v.v. 'droogte Afrika".
Tot zover hun antwoord aan mij. Voor mij is dit voldoende om mijn scepsis om te zetten in hulp. | Het beruchte gironr. waar de miljoenen voor Haiti ook beland zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 00:51
|
|
|
LISA610 schreef: | Nou smaken verschillen dan inderdaad Chat. Toevallig hebben wij vanmorgen 722 gezongen. Ik had het niet eerder gehoord, maar heb het toch even opgezocht op You Tube. En nee, ik vind en vond het geen geschreeuw, vanmorgen in de kerk niet en ook niet als ik het op You Tube beluister. Oké, er zit een stevig tempo in de muziek (vonden mijn pubers wel leuk ha ha ha), maar het is vooral de tekst die me aansprak. Want ja: Dat is GENADE!
Voor de liefhebbers of nieuwsgierige mensen: http://www.youtube.com/watch?v=jXW7fqP0KMM&feature=related | Genade is niet iets wat je elkaar op die manier toeschreeuwt..Daarvoor is mij het onderwerp te heilig voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 22:32
Onderwerp: Het weer
|
|
|
SJAAK585 schreef: | nou in gouda stonden de straten ook blank we wonen hier 6m onder AP | Bij zulke dagen is het goed om stil te staan bij het idee dat de strijd met water nog steeds aan de gang is. We wonen hier bij de gratie van de dijken en het beheer ervan. Veel werk wordt op de achtergrond besteed aan het voorkomen dat we niet onder water staan. Ik was laatst in Enkhuizen en daar was men vroeger gewend dat aan het begin van de vorige eeuw gemiddeld drie keer per jaar de huizen onder water liepen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 12:30
|
|
|
MARK811 schreef: | Als jullie geld willen geven aan een goed doel, dan heb ik nog een tante in de aanbieding!
Ze is bezig met haar laatste jaar als zendelinge en is bezig een ziekenhuis te bouwen in Benin. Er is nog geld nodig voor de afwerking van de laatste ruimte's. Het ziekenhuis is vooral bedoeld voor de bevalling van zwanger vrouwen en het verzorgen van botbreuken die door het chaotische verkeer ontstaan.
Het meisje op de foto is mijn pleegnichtje Tryphene
http://www.camazending.nl/benin/60/47-heutink
Alvast bedankt!
Groeten Mark | Dit is niet de bedoeling, Mark.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 12:30
|
|
|
GEHOLI202 schreef: | Pieter, dit is vast een juiste conclusie volgens economische wetten ........maar we hebben het hier over mensen; schepsels die op Gods aarde leven, Gods kinderen!! Wie ontzegt hen al die voorrechten die wij hier in het rijke westen al tientallen jaren gebruiken en meestal misbruiken? Overgewicht is volksziekte nr 1 aan het worden. Eerst in de VS en nu ook in Europa. Dus moeten we proberen hen te helpen hun land zo goed mogelijk in te richten zodat ze hun bevolking te eten kunnen geven in plaats van hen geboortebeperking op te leggen! | Wat is dit weer een idealistische voorstelling van zaken zeg. Die mensen zijn niet arm omdat ze geen geld hebben. Ze zijn ook niet arm omdat ze niks kunnen verbouwen. Ze zijn arm omdat hun eigen overheid te corrupt is om de subsidies naar ze toe te sluizen. Mugabe, de leider van Zimbabwe is één van de rijkste mensen in Afrika......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:56
Onderwerp: Het Uiterlijk
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Nee als je het zo gebruikt niet, maar in dat spreekwoord is de lading mijns inziens anders.
Yelnin, die veel spijbelde op school maar goede resultaten had | In het Gronings is het een volledig acceptabele benaming voor een vrouw. Misschien is het feminisme hier nog niet zo doorgedrongen.
Ain boer wol noar zien noaber tou, hai boer hai zien wief dei wol met hem goan.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 13 juli 2011, 18:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:15
Onderwerp: BBQ in belgie
|
|
|
Zullen we afspreken dat iemand dat bij elke activiteit vermeldt als het niet duidelijk is? Want het is moeilijk om nee te zeggen als je iemand zo'n vraag stelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 12:13
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ik weet dat er een theorie bestaat die zegt dat de Rode zee, bij een bepaalde wind droog viel en dat dit ook gebeurde toen het volk Israël door de zee trok. Stel nu dat dit zo is............dan is het in elk geval een wonder dat een heel leger Egyptische soldaten, met hun paarden (en wagens), in die zelfde ondiepe zee verdronk. | Ik hoop dat Thomas de duidelijkheid kan geven of ik gelijk heb. Maar de farao had juist zijn macht verkregen door de strijdwagens, een uitvinding in die tijd die niet voor iedereen beschikbaar was....Maar Thomas, kun je me aanvullen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 12:08
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat er in de gereformeerde gemeenten onderschreven wordt, dat de Bijbel van kaft tot kaft Gods eigen Woord is, en de Heidelberger Cathechismus niet. in de praktijk zie je wel vaak, dat de Heidelberger Cathachismus gezien word als gebaseerd op de Bijbel, en als kapstok wordt gebruikt om bepaalde dogma's te plaatsen. het voordeel is namelijk, dat in dit leerboek, wat de cathechesanten vrijwel uit hun hoofd leren, gelijk de bijbelteksten genoemd worden, waar je de informatie waar het over gaat terug kunt vinden. gevoelsmatig zullen de meeste mensen binnen reformatorische kerkgenootschappen ook de Heidelberger als onfeilbaar ervaren, verwacht ik. | Wat vind je er zelf van Hannah, en hoe ga jij ermee om?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 12:04
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Beetje vreemd is het wel.
Je hoort in het nieuws vrijwel niets hiervan, en dan, zomaar van de een op de andere dag is er de grootste hongersnood sinds 60 jaar aan de gang.
Als het werkelijk zo was, had het dan niet al veel langer en indringender in het nieuws geweest? In de jaren 80-90 zat ik op de lagere school. Toen waren de hongersnoden wereld nieuws, werden er overal acties gehouden en kreeg je foto's te zien van uitgemergelde kinderen etc. Nu hoor of zie je niets voor die tijd en spontaan is het veel erger als toen. Vreemd! | Nog vreemder is, dat het net zo snel uit het nieuws verdwijnt. Vandaag niks meer er over gehoord. Is de hongersnood afgelopen?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 13 juli 2011, 12:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 11:48
|
|
|
ESTHNA266 schreef: | Veel mensen die hier actief zijn, zijn dat ook op FF. Stel dat je je daar al opgegeven hebt en dat hier weer doet... Sommigen hebben hier een andere naam... vandaar! | Zelfs dat vind ik nog geen reden om reclame te maken voor de concurrent. Los dat dan maar op een andere manier op. Vreemd trouwens, dat je dat samen doet, is dat eigen initiatief ofzo, of is het een activiteit die door de concurrent georganiseerd wordt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 10:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat is erop tegen om een spaarpot te hebben? Des te meer ze sparen dmv beleggen hebben ze minder subsidie nodig.
Wat weet jij van het saldo wat op rekening 555 staat?
Heb jij hun jaarverslag in bezit? | Denk je echt dat ze minder subsidie krijgen omdat ze een spaarpotje hebben? Ze zorgen er echt wel voor dat ze geld van de overheid krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 09:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De hogersnood die er gaat komen/er is , is maar een verzinsel? | Het is een verzinsel dat ze geld nodig hebben om die ramp te bestrijden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 09:18
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Onecht ? Meen je dat nu ? hou jij jezelf geen blinddoek voor dan ? .... Ik kan het in ieder geval niet aanzien ... Als ik aan zo een beelden denk krijg ik schuldgevoelens bij het boodschappen doen dan kijk ik in men winkelkar en zie er weinig in wat ik echt nodig heb .... Dan schaam ik mij voor de lekkernijen die ik alweer heb gekocht . Nu ja , ik ben nogal gevoelig ... als ik zoiets zie dan heb ik opeens geen zin meer in een nieuwe jurk , broek of lekker uit eten gaan , maar stort ik het geld door ... want ik besef dan opeens dat ik niks te weinig heb ... eerder te veel ... En ja Chat , ik ben niet naief , ik weet best ook wel dat alles niet komt waar het hoort maar iets is beter dan niets denk ik dan ... | De hulporganisaties hebben op dit moment zoveel geld, dat ze zelfs zijn gaan beleggen. Het is gewoon een industrie geworden, die erop uit is winst te maken. Nu hebben ze weer subsidie nodig en verzinnen maar weer een ramp.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 13 juli 2011, 09:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Daar hebben ze op dit moment niks aan. De dieren gaan dood omdat er geen voedsel is . De mensen komen te overlijden omdat er geen voedsel is. Oorzaak: te wenig regen gevallen.
Wat die mensen nu nodig hebben is onderdak in vluchtelingen kampen. Medische verzorging, voedsel.
En die buikjes van die kinderen lijken gezond maar dat is het hongeroedeem. | bij de vorige ramp zag je vliegen rondom de ogen, uitgemergelde gezichten. En echt opgezette buiken, dit stelde echt nog niks voor. Op een of andere manier lijkt het me vreselijk onecht allemaal.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 12 juli 2011, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:33
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Waarvoor dan mijns inziens weer geld voor nodig is .... dus komt het erop neer om wel in te zamelen maar anders te besteden ? | Dan heb je nog niet de cultuuromslag gerekend die plaats moet vinden. Als ze geld hebben, geven ze het meteen uit, sparen hebben ze nog niet van gehoord... Dit om aan te geven, dat men weer ad hoc reageert, zonder dat ze structurele problemen willen aanpakken. Daarmee houden ze hun eigen organisatie in stand en de mensen afhankelijk van onze gunsten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:20
|
|
|
ERIC483 schreef: | Hmm ok, maar je legde zelf de link tussen piraten en voedsel geven...
Ik heb wel eens een boek gelezen over die organsiaties. En het idd vrij duidelijk dat ze er zelf baat bij hebben om in stand te blijven. Per slot van rekening werken en allemaal mensen die anders hun baan zouden verliezen.
Aan de andere kant is het ook duidelijk dat de slachtoffers in deze gebieden meestal niet de ellende veroorzaken. De criminele krijgsheren hebben eten genoeg, de "gewone" bevolking legt het loodje.
In elk geval vind ik het te gemakkelijk om dan maar niets van onze rijkdom af te willen staan. Maar lukraak geven aan elke organisatie is ook niet handig, helemaal mee eens! | Ik begrijp niet, dat de hele wereld Griekenland, Portugal Ierland en Italië tot structurele hervormingen kunnen dwingen en dat ze dat niet met de Ethiopiërs kunnen doen. Ze kunnen toch ook gewoon zeggen, als je ons geld nodig hebt, leef er dan ook naar. Nu we zonder voorwaarden weer geld gaan geven wordt er niks opgelost. Van mn aardrijkskunde lessen weet ik me nog te herinneren dat er maar liefst sprake was van vijf vicieuse cirkels in die gebieden en dat het daarom praktisch niet op te lossen is. En zeker niet door het geven van geld. Er gaan ook stemmen op van Afrikaanse landen, dat de ontwikkelingsgelden een verhindering vormen voor hun eigen economie. Daarom is het intiatief van Maxima zo goed. Die zorgt voor kleine banken, zodat ze kredieten kunnen krijgen om zelf een bedrijfje op te zetten. De oplossing ligt niet in het geven van steun aan arme landen. De oplossing ligt veel meer in het geven van gelegenheid tot zelf ontwikkeling...
|
|
Naar boven |
|
|