ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 16:56
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

FRANKT627 schreef:
Hopelijk leest en hoort ons marijan072 deze ode Lachende smiley maar ik vrees van niet.

W-tje weet het wel en wil het vast wel doorgeven dit liedje van mij Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 08:07

De 2000ste reactie op dit topic, een ode aan Marijan:

http://www.youtube.com/watch?v=IBPpFAXdCIg
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 08:03
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Donderdag 2 juni, Hemelvaartsdag, Hand. 1:1-11; Jozua – Jezus.

Je zou er bijna overheen lezen, in dat eerste hoofdstuk van het boek Handelingen; het zijn maar een paar woordjes: ‘Veertig dagen lang hun verschijnende…’ Lucas vermeldt het heel secuur. Tussen Pasen en Hemelvaart verlopen veertig dagen.
Veertig. Dat is in de bijbel altijd weer een bijzonder getal. Het is het getal van het volk Israël in de woestijn, het getal van Gods volk onderweg, tussen uittocht en intocht, tussen diensthuis en Vaderhuis. En nu vaart Jezus op naar de hemel, veertig dagen na Pasen, veertig dagen na de bevrijding uit het diensthuis van de dood! Het is alsof Hij zich daarmee opnieuw aanduidt als de grote Jozua, de leider van een nieuw volk, een gemeente van Joden en heidenen. Jozua en Jezus – eigenlijk is het dezelfde naam: Bevrijder, Ruimtemaker! Zo trekt Jezus het beloofde land binnen: het Vaderhuis met de vele woningen. Nee, voor de dicipelen is het nog niet zo ver. Zij bleven achter. Zij bleven voorlopig nog mensen in de woestijn, met beide benen op deze aarde. Getuigen van het Rijk dat komt. Want het Koninkrijk zal komen! Ze moeten niet denken dat het in hun tijd al zal worden opgericht. Maar komen zal het, op Gods tijd!
Jozua en Jezus. Onze leider is al daar, waar Zijn gemeente eenmaal komen zal. Hij maakt plaats. Hij is de advokaat die voor ons pleit. Al staan we nog met beide benen in het zand van de woestijn, ons Hoofd is in de hemel!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:15
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Mijn abbo loopt ook over 2 maanden af.............
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 21:06

Woensdag 1 juni, Jes. 54: 4-10; Uw maker is uw man.

Echtscheiding – iets ergers is haast niet denkbaar. Een man en een vrouw hebben jarenlang samengeleefd, samen gewerkt, samen gelachen, samen gehuild, misschien samen kinderen gekregen – en dan, een echtscheiding. Er is geen liefde meer, geen gesprek meer mogelijk. Er schijnt maar één oplossing: uit elkaar gaan.
Zo iets kwam in Israël ook voor. Niet altijd liep een slechte relatie uit op een echtscheiding. Vooral wanneer een man meer dan één vrouw had, was dat niet meer nodig. Zo’n man keek dan gewoon niet meer om naar zijn vrouw, hij versmaadde haar – hij liet haar links liggen, zouden wij zeggen. Zo heeft God met Israël gedaan. Ja maar, dat is toch geen stijl? Dat doe je toch niet? Nee, dat doe je niet. Maar als je vrouw je altijd maar dwars zit, je plaagt, niet luisteren wil als je vriendelijk iets vraagt, niet dankbaar is voor alle goede zorgen die je aan haar besteedt – wat doe je dan? Dat houdt geen mens vol! Dat houdt zelfs God niet vol… Daarom heeft Hij Zijn bruid, Zijn volk verlaten.
Verlaten. Voor altijd? Nee, dat denkt Israël wel, maar zo is het niet! Een kort ogenblik heb Ik u verlaten, maar met groot erbarmen zal Ik u tot Mij nemen! God blijft niet wrokken, Zijn leven lang, Zijn leven lang. Hij vergeeft en Hij vergeet. Hij maakt een nieuw begin. Zou Hij, die de Schepper is, Zijn volk loslaten? Uw maker is uw Man! Israël, Ik kom je halen, uit Babel. Ik zal je op Mijn handen nemen, in Mijn armen, Ik zal je dragen, de woestijn door, de weg naar het beloofde land! Je komt weer thuis, Israël. Ik kan van jou niet scheiden!

Laatst aangepast door
MARIO216
op woensdag 1 juni 2011, 21:07
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 21:05
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Life's not waiting for the storm to pass, it's learning to dance in the rain!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 21:03

http://www.youtube.com/watch?v=Ym0hZG-zNOk
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:59

Dinsdag 31 mei, Jes. 53: 1-7; Een lam ter slachting.

Ja, dat kennen ze: het feest waarop de schapen worden geschoren! Dan is het een drukte van belang. Honderden schapen, dikke wol, vreugde overal… En de schapen zelf? Ach, die maken zich niet erg druk. Stom zijn ze voor hun scheerders. Er is niet aan te ontkomen, het mes gaat er in, of ze willen of niet.
Zo zal het zijn, zegt Jesaja, zegt Gód, met de Messias, de Gezalfde, die vreemde koning die komen zal. Als niemand Hem verwacht, zal Hij er zijn. Je zou het niet van Hem zeggen dat Hij Gods dienaar was. Het is Hem niet aan te zien. Het zal iemand zijn die weet van spot, van haat, van ziekte, van verdrukking. Hij zal zijn als schaap dat geschoren wordt. Zwijgend zal Hij zich laten grijpen. Sterker nog: Hij zal zijn als een lam dat wordt geslacht…
Een lam dat wordt geslacht. Dat kennen ze ook, de kinderen in Israël, net zo goed als de ouderen. Elk jaar op het Pascha gebeurt het; dan wordt er een lam geslacht, zoals eens in Egypte: het Paaslam! Zal de Messias zo zijn?
Ja, zo zal de Messias gevangen worden genomen, mishandeld, geslagen, geslacht. En waarom? Omdat God er aardigheid in heeft zo met Hem om te gaan? Absoluut niet! Het is niet God en het is ook niet het lot dat Hem dit alles aandoet. Het is om óns, om onze schuld te dragen. Hij draagt de straf die wij ons op de hals verdienen. Hij draagt de straf die wij ons op de hals hebben gehaald. Hij is het Lam dat voor ons wordt geslacht… Hoe is het mogelijk? Een Koning die een Knecht wil zijn... een Leeuw die zich laat slachten als een Lam…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:51

http://www.youtube.com/watch?v=-12qAAsnSpM
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:20
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

VISSER278 schreef:
ik hoor het al: het belgse bloed kruipt waar het niet gaan zal.

frank: Welcome back op het forum. Lachende smiley

Ik had een beetje flauw gedaan tegen onze lieve zuiderbuur.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:06

Maandag 30 mei, Jes. 49: 8-16; Getatouëerd.

Scheepslui, die zie je nog wel eens mee: een tekening of een naam, onuitwisbaar in de arm gegrift. Getatouëerd. Al krijg je er later spijt van, afwassen is niet meer mogelijk. Wat geschreven is, is geschreven. Eens en voor altijd.
Het volk Israël is bang. Bang dat het door God vergeten wordt. God heeft ons verlaten, zo zegt het. God heeft ons vergeten. Israël klaagt, huilt als een klein kind dat alleen is achtergelaten. Of, beter gezegd: verdwaalt is, door eigen schuld. Is het zo? Heeft God Zijn volk vergeten? Geen sprake van! Israël, hoe kun je nu zo iets denken? Kan een moeder haar kind vergeten? Dat is toch onvoorstelbaar! Hoewel, het komt voor. Er zijn moeders die hun kind in de steek laten. Maar al zou een moeder haar kind vergeten, Ik vergeet u in elk geval niet!
Zo spreekt God. Hij blijft trouw. En om dat duidelijk te maken, wordt het nog krasser gezegd: Zie, Ik heb u in mijn beide handpalmen gegrift! Gatatouëerd! Israël, Ik zie de muren van Jeruzalem steeds voor Mij, verwoest, een ruïne. Nee, denk u niet dat Ik vergeten kan. Uw naam staat in Mijn hand….!
Op school zijn er wel eens wel kinderen die bij een repetitie aantekeningen in hun hand hebben om te kunnen spieken. Soms met inkt op de huid geschreven. Maar dat was je weer af, dat is zo weer weg. Zo doet God niet. Hij heeft de naam van Zijn huid getatouëerd: die naam gaat nooit meer uit. Onuitwisbaar staat die in Zijn hand. Over trouw gesproken…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:59

http://www.youtube.com/watch?v=E_8IXx4tsus
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 21:23

http://www.youtube.com/watch?v=rJE_Sc1Wags
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 17:14

Voor een dubbeltje weldaad verwacht menigeen een gulden danbaarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 17:13
BerichtOnderwerp: disco schijfjes van de plus...

Er schijnt een probleem met de zendingen te zijn en het maken daarvan vanwege de aardbevingen in Japan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 14:42

Zondag 29 mei, Jes. 46: 1-7; Dragen en gedragen worden.

Kijk, een optocht! Een godsdienstig feest in Babel! De mensen staan rijendik langs de kant van de weg! Daar komen ze, de beelden van de goden. Prachtig, wat een schitterende beelden! Daar heb je Bel en ginds nadert het beeld van Nebo! Sterke mannenhanden torsen de zware beelden. Ze worden door de straten gedragen, de stad door. En ieder die ze ziet, buigt en knielt…
Maar nu de God van Israël. Dat is een andere God. Dat is niet een god die gedragen moet worden, zoals je een kind dragen moet. De God van Israël is een God die zelf draagt! Hij draagt Zijn volk zoals een vader een kind draagt dat niet meer verder kan… Geen optocht, geen beeld. Israëls God wordt niet gedragen. Israëls God draagt zelf!
Jesaja ziet het gebeuren: Ben en Nebo vallen door de mand. Koning Cyrus dwingt ze door de knieën te gaan. De goden van Babel zijn ineengezonken, terneergebogen. Voor koning Cyrus? Ach, achter de koning van de Perzen zien we de Koning van Israël, God zelf die Cyrus in dienst neemt om Zijn doel te bereiken. Daar gaan ze, de goden van Babel. Afgedankt. Opgeladen op lastdieren, nu er geen sterke mannenhanden meer zijn. Arme beesten. Wat zijn die goden zwaar! Een mooie buit voor de vijand! Zij hebben Babel niet kunnen dragen, ze zijn op de knieën gegaan voor de overwinnaar. En nu worden ze afgevoerd. Waardeloze goden, stomme beelden!
Zo is het altijd. De goden, loodzwaar zijn ze, niet te tillen. Israëls God is anders. Die draagt ons, op Zijn handen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 19:36

ANNETTE050 schreef:
Alles mag, behalve on-topic gaan........dus...off-topic weer graag.... Knipoog smiley

Zal Judith leuk vinden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 19:35

Zaterdag 28 mei, Jes. 42: 18-43:2; Gij zijt van mij.

Kleuters hebben vaak een lievelingspop. Soms snap je niet waarom nu net die ene pop steeds weer mee moet naar bed. De mooiste poppen hebben geen schijn van kans. Die ene, die moet het zijn. Soms is er een been af, of een arm. Soms heeft ze maar één oog of één oor. Maar dat doet blijkbaar niet ter zake: die ene, die lievelingspop, die moet mee! Al ontbreekt er van alles aan en nog wat aan, die ene, die is het!
Zo heeft God, de Schepper van hemel en aarde, een lievelingsvolk: Israël. Omdat het zo’n aardig volk is? Geen sprake van! Omdat het zulke vrome, gehoorzame mensen zijn? Ook al niet. Israël is niets beter dan welk ander volk ook. Er mankeert aan Israël in elk geval een heleboel. Het mist ogen en oren. Het is blind en doof. Het ziet Gods daden niet. Het hoort Zijn geboden niet. Wat een volk. En tóch: Gods lievelingsvolk. Israël, jij bent van Mij! Van jou houd Ik, wees maar niet bang, Ik heb je verlost, Ik heb je bij je naam geroepen, jij bent van Mij! Als jij door een rivier heen moet, Ik ben er bij. Als jij door het vuur gaat, het zal je niet verteren. Ik zorg voor je!
Zo is God. Ondanks alles blijft Hij Israël trouw. En wat voor Israël. En wat voor Israël geldt, geldt ook voor de gemeente van Christus. God heeft ons bij onze naam geroepen. Bij de doop is het gebeurd. Jan, Pieter, Annemarie – ik doop je in de Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. God zeg: jij bent van Mij! En als Hij zoveel van ons houdt, zouden wij Hem dan ook niet van harte liefhebben?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 18:18

WILLEMIJN232 schreef:
Heren, even een detail, jullie zijn aan het slow chatten.......... Verraste, verbaasde smiley

Dit mag toch in het off-topic topic????
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 12:41

http://www.youtube.com/watch?v=VCD4rtcOgHE&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:47

Vrijdag 27 mei, Jes. 42: 1-7; Het gekriekte riet.

Hoe vaak zie je dat niet, in de natuur: een tak aan een boom, geknakt, een bloem of een rietstengel aan de waterkant. Als er iemand tegenaan loopt, kan zo’n tak breken. Door een windvlaag kan zo’n rietstengel gemakkelijk worde geknakt.
Zo is het met het volk Israël. Het heeft geen moed meer om te levev. Treurig is het ermee gesteld. De harpen zijn aan de wilgen gehangen, niemand heeft nog zin in muziek. Israël lijkt op zo’n rietstengel aan de waterkant, geknakt, bijna gebroken.
Maar – zo zegt Jeseja – hoort wat God zegt! Er zal iemand komen, door Mij uitverkoren, Mijn dienstknecht, die het geknakte riet niet zal breken! Integendeel! Ook al zal Hij zelf door de storm heengaan, ook al zullen de mensen rakelings langs Hem heenlopen, Hij zelf zal niet uitgedoofd worden en Hij zelf zal niet worden geknakt. Hij zal net zolang doorgaan met Zijn werk totdat er op aarde recht en gerechtigheid zal zijn! Hij zal het geknakte riet niet breken en de walmende olielamp niet uitdoven. Hij zal heelmaken wat bijna stuk is. Hij zal doen opvlammen wat bijna is gedoofd. Blinden zullen zien, gevangenen worden bevrijd! De Messias komt!
Het geknakte riet. Aan wie denk ik? Aan de Sameritaanse vrouw. Aan Zacheüs in de vijgeboom. Aan de moeder van de jongen in Naïn. Aan Maria en Martha op het kerkhof in Bethanië. En zo zou je door kunnen gaan. Het zou een lange rij worden, een lange rij van namen van mensen, gebroken, geknakt. Maar vooraan de rij loopt Jezus, de Messias. Het geknakte riet zal Hij niet verbreken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:46

http://www.youtube.com/watch?v=ljIQo1OHkTI
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:45

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ik zeg nooit meer wat op het forum...

Daar hou ik je aan............................
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:40

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley wat een vraag!!! Heb jij al eens ramen gezeemd met een muffin??? Gefrustreerde smiley

Ga jij je eens bezig houden met Floske Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:36

THIRZA120 schreef:
Hey Visser...

als je toch bezig bent... mag je meteen wel hier langskomen om verder te gaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Krijgt ie zeker een lekkere muffin van jouw Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:35

Het is vrijdagavond en effe dansen:

http://www.youtube.com/watch?v=9EcjWd-O4jI
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 20:45

Donderdag 26 mei, Jes. 41: 8-13; Hand in hand.

Israël kan geen kant meer op. Angstig kijkt het om zich heen. Wat moet dat worden? Hoe zal dat gaan. Maar dan – een stem. Wees niet bang Israël, vrees niet, Ik ben met u! God laat Zijn volk niet los. Hij heeft Abraham gehaald uit een uithoek van de wereld, uit Ur, daar ver weg in het oosten. Hij heeft Israël uitgekozen om Zijn volk te zijn, een licht in de wereld, een banier voor de natiën. Denk maar niet zo angstig om je heen. Ik help je. Ik ondersteun je met Mijn rechterhand. Ik grijp jouw rechterhand vast.
Israëls hand. Israëls rechterhand. De rechterhand is de hand die het werk doet de hand die kracht geeft, de hand waarmee je schrijft, als je niet links bent. De rechterhand, dat is de hand waarin de kracht van je lichaam wordt bewaard. Je wapen, waarmee je je verdedigen kunt. Die hand, die rechterhand pakt God vast. Hij ondersteunt met Zijn rechterhand Israëls rechterhand. Je ziet het voor je: God en Israël, hand in hand. Israël zal nieuwe kracht ontvangen. De vijand zal niets kunnen beginnen. Gods rechterhand is hoogverheven, des Heren rechterhand is sterk!
Hand in hand. Soms weet je niet hoe het verder moet. Soms ben je te zwak om nog een hand uit te steken. Soms ben je verlamd, van schrik, van pijn, van angst. Soms wordt het leven je bij de handen afgebroken. Maar zie, dan is daar, juist in de beklimming van de ballingschap, een hand! Gods rechterhand doet dingen, Gods rechterhand heeft grote kracht!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:15

De energie voor passie komt vrij wanneer je je verzet opgeeft tegen wat is, je verlangen leert kennen, waarderen en vertrouwen.

Marcel Derkse
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:29
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

FRANKT627 schreef:
dus nu kan het volstouwen met rommel...ik heb hier ook nog wat rommel...dan mag je hebben Knipoog smiley

Nog wat steunen kopen voor mijn planken en ik heb weer meeeeeeeeeeeeeeeeeer ruimte.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:39
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

FRANKT627 schreef:
Zouden er al veel deelnemers zijn voor de Berg, Dal en Beach uitstap zijn?

Zouden er bekende CM-ers op de deelnemerslijst staan?

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 ... 167 Volgende
Pagina 81 van 167