ChristianMatch

Forum

Berichten van ROOS575
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROOS575
Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 20:43
BerichtOnderwerp: Het weer

STEENTJE178 schreef:
Regen, zon, hagel, sneeuw, wind....... van alles wat, vandaag.
Het kon wel winter zijn Lachende smiley

en onweer! Alleen de mist heb ik nog gemist Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:06
BerichtOnderwerp: Het weer

ERIKA129 schreef:
Vanmorgen begon het om half 6 echt te stormen toen om 6 uur hele harde hagelbuien en onweer erbij Boze smiley
hier alles 3 kwartier eerder Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:53
BerichtOnderwerp: kreet van de week

SHANITA130 schreef:
Waar staat dat ook alweer; geef een dwaas GEEN ANTWOORD WANT JE VERLAAGT JE TOT ZIJN NIVEAU?

Ergens in spreuken he, zoiets.

Maar ja, niet reageren is ook weer zo liefdeloos.....ach ja, het is een forum, ik heb heel soms met mensen, in real life was ik er met een grote boog omheen gelopen.

Bedoel je Spreuken 26: 4 ?
Antwoord een dwaas niet naar zijn dwaasheid, anders zou ook u aan hem gelijk worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:39
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man

CORNE927 schreef:
SHanita, ik reageer met een soort gelijkenis, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want kan er inhoudelijk wel op ingaan en het is erg genoeg wat je beschrijft, maar toch doe ik dat niet.

Dit is trouwens een voorbeeld wat echt aan de hand is in mijn familie:

Ik heb een oma (moeders kant) van dik 97 en mijn moeder van 73.

Mijn oma behoort tot de zeer sterken, dat staat buiten kijf. Mijn moeder is altijd ziek/zwak/misselijk en jammert de hele dag en als het kon liefst de nacht ook.

Mijn moeder denkt dat zij pech heeft, want haar moeder van 97 mankeert nooit wat.

Ik kan je vertellen dat mijn oma echt van alles mankeert hoor, maar hoe gaat zij ermee om t.o.v mijn moeder? Juist, daar zit het verschil. Mijn oma leeft, staat nog steeds in deze wereld met haar volle verstand en blijft vechten, heeft (volgens haar) nog zoveel te doen.

Dat bedoelde ik met de quote naar Lazarus; sta op, en...
Verwerk het verleden (in algemene zin en niet specifiek aan jou gericht), laat het achter je, alleen zo kom je echt verder volgens mij.

Mooi gezegd Corne, heel herkenbaar!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:29
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

TRIJNIE671 schreef:
type links hoop zonder fouten,ben 24 jan met fiets gevallen sneeuw , 25 jan lekker gewerkjt wel pijn , mag ach was gevallen , di dag doktetr geweest , naar zh foto , even niks te zien wo dag weer dokter (de beste man kom mij niet eens was er nog nooit geweest ) eerst maar pijnstillers , maart er veranderde niks , kom ik dokter tegen zat dag , en meiske hoe gaat het ?? ik zei dokter de pillen helpen voor geen meter , en de pijn is nog erger en heb dikke hand .dus mocht ik zo dag weer even naar matini zh weer fotos , heb dus net onder duim en boven pols stuk . 10 dagen gips , een ramp voor me kan niks , eet bijvriendin andere maak hier schoon ,buuf trekt me de sokken aan , andere buuf smeerdbrood pfffffffffffff dan weet je pas wat afhankelijk is .erg blij dat iedereen ervoor mij is , kan wel zeggen de dagen duren weken , snap nu oudere mensen wel.

Sterkte en beterschap!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:25
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

ERIKA129 schreef:
Neem dan ook een echte kat die van mij eten ze tenminste op Zieke smiley
Oke wel bij de achterdeur en het liefst binnen maar ja ze zeggen dat het genegenheid is naar het baasje toe Knipoog smiley

logisch toch? ideaal zo'n kat, hoef je tenslotte niet naar de AH om vlees te halen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:27
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats

MAMALOE463 schreef:
Wie heeft er ooit een voorval in zijn leven meegemaakt waarin duidelijk opgemerkt kon worden dat God de juiste persoon op je pad plaatste, of Hij je behoedde voor een groot gevaar wat je pas achteraf inzag, of later het wonder ervan zag dat God over je waakte.

Voorbeeld; je had een vlucht moeten nemen, maar komt te laat aan op schiphol en je vliegtuig vertrekt, zonder jou.
Je baalt behoorlijk maar het is niet anders, je moet de volgende vlucht nemen.
Paar uur later hoor je dat het vliegtuig die jij had moeten nemen is neergestort, alle inzittenden dood.
Maar jij leeft!
God heeft je dan wonderlijk bewaart, ook al zag je dat op het moment zelf niet.
Dit is maar een voorbeeld, maar het kan natuurlijk op allerlei manieren zijn, dat God bv iemand op je pad plaatst waarvan je op het moment zelf het nut er niet van inziet, maar achteraf was diegene het middel om je leven te redden of je te behoeden voor iets kwaads o.i.d.
Dus God zet op dat moment de juiste persoon op je pad op de juiste tijd en plaats om jou leven te redden, of om je te behoeden voor iets kwaads, iets gevaarlijks, iets moeilijks.

Wie heeft dit ook meegemaakt dat je achteraf kan zeggen, God heeft mij wonderlijk bewaart?

Ontopic maar weer
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:26

KEITH722 schreef:
[color=000072]het is niet alleen gereformeerde prietpraat voor mij alleen, er denken nog véél meer mensen met gezond verstand zo over! Knipoog smiley
Weer zo'n intelligente opmerking 'nog zoveel meer vinden dat.... Weet je dat dit altijd een zwaktebod is in een discussie? Engeltje smiley

KEITH schreef:
ik sluit de discussie even af wegens gebrek aan het vermogen te lezen of aan de onwil eerlijk op álle dingen van de opponente partij in te gaan

slotje
Wie bepaald hier het topic slotje? Okee doe het slotje dan maar op je mond Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:38

KEITH722 schreef:
niet weten/niet kennen is lang niet altijd een excuus (is wel geprobeerd ooit: wir haben es nicht gewusst!) en als ik dat wat henk heeft gezegd in het kort herhaal is omdat hij het echt heeft gezegd en het dus niet allemaal door mij verzonnen is om een of ander mager gelijkje te halen, alleen dát zijn de kale feiten ongeacht of ene roos dat nou aanneemt of niet, mijn ja is ja en mijn nee is neea

Dat is heel wat anders hoor Keith, toen ging het over een volksvernietiging.
Nu gaat het alleen maar over een citaat van een mede cm genoot, die jij als dom bestempeld.
Maar of je hierin gelijk hebt of niet, het maakt mij niets uit hoor. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:14

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ja, anna, ook dat ding doet het nog... Gefrustreerde smiley
Hoe oud is die kat dan van je inmiddels? Flossie toch? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:09

JOSINA022 schreef:
Het is het beste om niet alleen naar deze tekst te kijken, maar naar de Psalm in zijn geheel, omdat David het heeft over zijn gehele leven. Dus niet alleen de tijd dat God bepaald wanneer het einde daar is voor David, maar ook de tijden gedurende zijn hele leven.

Volgens mij wil David hiermee aangeven dat hij vertrouwde op God en zich zo volledig overgaf in handen van God.

Voor mij betekent dit vers dus dat ik, net als David, mijn gehele leven in Gods handen leg, mij laat leiden door God, wetend dat wat Gods plan met mijn leven is, goed is.
Ook al begrijp ik Gods weg niet altijd!

Mooi Josina!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:08

KEITH722 schreef:
wat jij denigrerend vindt telt niet zoveel als je die onzin van die henk(375 geloof ik) ook niet meteen veroordeelt op de inhoud, die zat hier een tijd geleden te verkondigen dat het "dan de tijd moet zijn geweest" voor dat meisje uit meppel, alsof God dat op zo'n manier had gearrangeerd met dat ongeluk enz, ga daar maar eens tegen tekeer lief roosje! zo'n uitspraak kun je pas denigrerend noemen!

dus wel de kerk midden in het dorp laten! Je gaat toch ook niet nog eens tegen Jezus zeggen dat hij de tafeltjes van de geldwisselaars niet mocht omgooien omdat boosheid "niet uit God is"???

(dat heb ik ook al meegemaakt met een andere "bezoekster" hier, jaja, tegen Jezus zeggen dat boosheid "niet uit God is", je maakt het echt mee en je kijkt er naar)

Henk ken ik niet, dus geef daar geen oordeel over.
Ik oordeel ook niet over jou, maar vind je woorden wel denigrerend over komen!
Overigens arrangeer God (mijn inziens) ook geen ongelukken, maar Hij weet wel overal van.
Hij kent ook ons hart
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:03

GERRIT084 schreef:
Bijdehandje Boze smiley gevallig mot in nog 14 jaar helaas Gefrustreerde smiley en tegen die tijd, mag ik hopen, gaat de hele goe gemeente weer met 65 met pensioen Coole smiley met zonnebril en mocht het al zo ver komen, is de mogelijkheid er, om met zun 2en te gelijk te gaan Geschokte, onthutste smiley met pensioen Engeltje smiley
Jawel ik hoorde dat over 25 jaar de pensioengerechtigde leeftijd omlaag gaat naar 60 jaar...
Die generatie heeft het verdiend Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 21:08

KEITH722 schreef:
??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand
het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg

Ik vind je manier van reageren behoorlijk denigrerend... Twijfelende smiley
Om maar niet over je volgende reactie te spreken.
Spreken is zilver en zwijgen goud, Roos zwijgt in dit geval Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:46

GERRIT084 schreef:
Ja ja, maar je moet natuurlijk ook het economische belang mee nemen

een jongere daar ligt het cosmetica percentage een stuk lager als bij de wat oudere Gefrustreerde smiley
En gezien het kelderen van de pensioenen, is een jongere vrouw natuurlijk een stuk voordeliger dan een leeftijdgenote Lachende smiley
Het is dan voor een man een geruststellende gedachte, dat vrouw lief nog kan gaan werken Engeltje smiley

Jawel het scheelt kilo's plamuur om de rimpels op te vullen Engeltje smiley
Jammer dat de gelijktijdige pensioen niet meer geld voor de vrouw, anders had je het misschien druk Gerrit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 16:51
BerichtOnderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013

FRANKT627 schreef:
Kabouter heeft het niet over Duitse staatsburgers maar wel over Nederlanders die naar Duitsland zijn uitgeweken Knipoog smiley
Jawel maar dan zijn het inmiddels toch Duitse burgers? of hebben ze nog geen asiel aangevraagd? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 16:47

FRANKT627 schreef:
Ik heb zelfs eens die vraag van een vrouw gehad. Ze vroeg ook of mijn 'ding' nog werkte...en ze had het niet over mijn gsm...je hebt zulke 'idioten' dus in alle geslachten.

Geloof ik direct, idioten zijn er in allerlei varianten Boze smiley
Zo wordt cm ook gebruikt om bevrijd te worden uit de psychiatrie... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 16:44
BerichtOnderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013

KABOUTER722 schreef:
ben overigens wel benieuwd naar de mening van ons aller nederduitstalige, uit Nederland afkomstige en naar Duitland gevluchte en aldaar wonende voorstander van de Republiek der 12 Vereenigde Neederlandsche Provinciën, PIETER649

Vermoedelijk zijn de Duitse staatsburgers gewoon jaloers op een koning(in)!
Hoeveel mensen zijn er, die iets niet leuk vinden als ze het niet (meer)bezittten?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 16:36

LIES146 schreef:
nee, een ander, gek genoeg. Hoewel S ook probeerde aan te pappen maar ik niet twee chats tegelijk wou doen. De ene klojo heeft me van de ander gered dus blijkbaar Smiley met dichtgeplakte mond . Nou kon deze knul er ook wat van hoor, toen ik op t laatst duidelijk grens trok. Ik ben een hond en ik zit echt heel erg met mezelf in de knoop, dan weten jullie t vast Knipoog smiley

Hmm ja, er zitten hier verschillende idioten... Boze smiley
Gewoon direct wegklikken als ze raar beginnen te doen.
Er wordt in het eerste contact ook om je mobiele nr gevraagd, nooit doen dus... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 16:23

SHANITA130 schreef:
De enige mannen die een jong blaadje kunnen krijgen moeten en met een hoop poen over de brug komen, en ook nog eens 'good looking' zijn.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

logisch toch....? Dat is tenslotte het enige dat telt Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:39

MAMALOE schreef:
Is ook zo, je hebt mensen die soort van verlatingsangst hebben en zich heel makkelijk en snel om die reden weer aan een andere man of vrouw vastklampen.
dat zou inderdaad wel eens de reden kunnen zijn, maar dan komt het met een volgende relatie opnieuw niet goed...

BERENDJAN schreef:
dat noem ik relatiehoppers....
Ieder z'n hobby Smiley die vol vragen zit
MAMY994 schreef:
Zoals: time out aan en time out uit? Soms met twee weken of minder tussenpauze... Smiley die vol vragen zit
Ja zoiets Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:59

Dit vraag ik me af vandaag...

Hoe mensen als 'een bij' van de ene man/ vrouw naar de andere man/vrouw kan vliegen.
De ene relatie (of huwelijk) is nèt uit en hopa we zoeken hier driftig een volgende Boze smiley
Ook hier op CM kom je ze tegen... Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
ROOS575
op zondag 3 februari 2013, 20:59
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:50
BerichtOnderwerp: Vergeven

JOSINA022 schreef:
De vraag is dus in hoeverre iemand het écht meent of het alleen zegt om van het "gezeur" af te zijn.

Ik denk zelf dat je zo'n persoon beter kwijt kunt zijn dan rijk.

Als dat zo is dan denk ik ook dat je zo iemand beter uit je leven kan laten verdwijnen...
Dan is het meer een stukje zelfbescherming.
Vergeven wordt dan: loslaten en verder gaan met je eigen leven.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:21
BerichtOnderwerp: Vergeven

JOSINA022 schreef:
Mooi gezegd!

Maar heb er wel een paar vragen bij:
hoe ga je er mee om wanneer iemand keer op keer schuld belijdt, vergeving vraagt en vervolgens weer net zo hard de fout weer in gaat?
Kun je die schuldbelijdenis dan nog wel serieus nemen?
Houdt het dan niet een keer op?

Ik denk van wel Josina.
Al meent die persoon het misschien wel op dat moment, er is een grens.
Maar dan maakt het wel verschil in hoeverre je de persoon nog toelaat in je je leven om je steeds weer te beschadigen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:49

MARIANNE338 schreef:
Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment.
Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen....
Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden.
Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon,
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn.
Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit.
Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens.....
maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???

Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad......
Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd....

Ik ken de plaats ook goed en het nieuws gevolgd, afschuwelijk!!!
Vooral als je het zodichtbij mee maakt.
Woorden schieten tekort...

Hopenlijk laat God ze niet los!
Veel sterkte Marianne!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:46
BerichtOnderwerp: Dit is de dag

Zeker mooi! en ben het met de vorige reageerders eens
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:39
BerichtOnderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden

GERRIT084 schreef:
Nou dat ben ik niet helemaal met je oneens, het is vaak ook vraag, en aanbod, maar zit wel vaak in het hoe.
Het zeggen, of het zetten, een persoonlijke benadering werkt nu eenmaal anders dan een schriftelijke, die laatste, daar ontbreekt hem net de lichaamstaal aan.
Maar hier kan het nu éénmaal niet anders, zelfs die Woedende smiley pokke dingen werken vaak ander, terwijl je het misschien Verliefde smiley zo bedoeld. (lief dus) en niets anders.

Daar ben ik het volledig niet mee oneens!
Dingen die je mondeling zegt, komen soms heel anders over dan die je leest.
Hierdoor zijn er al veel misverstanden ontstaan in het verleden, heden en ik vrees ook in de toekomst.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:23

GERRIT084 schreef:
Mij is in het verleden verweten, dat ik te eerlijk was, te eerlijk?! Kan dat ook dan?
Waarschijnlijk wel, en dat heeft mij dan ook het nodige gekost, maar had ik dan wat minder eerlijk moeten zijn?
Dus oneerlijke gedachte, ik vind van niet, over die ander, als je een halve waarheid aanhoud, is niet eens een halve eerlijkheid, dan leef je in een leugen.

Het verschil zit het soms niet in de inhoud maar wel op het tijdstip of de manier van brengen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:21

MAMALOE463 schreef:
Je kan ook eerlijk zijn met respect naar de ander, dus respectvol iets zeggen wat je ervan vind, zonder de ander te kwetsen.
Repect is het modewoord van tegenwoordig. Boze smiley
Natuurlijk moet je respect hebben, maar soms wordt het als dooddoener gebruikt Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575 (47)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:13

Soms komen mensen op de juiste plaats en juiste tijd in ons leven en soms (in onze ogen) op het verkeerde moment.

Ik denk dat alles wat er gebeurd in Zijn hand is.
Alles heeft een doel, achteraf zie je pas waarom iets gebeurde.
Maar het wil niet zeggen dat alles wat gebeurd Zijn wil is.

Soms kan zo'n voorval ook de aanleiding zijn dat je tot geloof komt, dat is mooi.
De grote vraag is wel... wat doen we er verder mee in ons leven???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ROOS575
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 Volgende
Pagina 9 van 16