Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 00:26
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
VISSER278 schreef: Vandaag weer heerlijk genoten van ......... raden maar. Clown smiley
onderbroeken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 18:06
Onderwerp: Filmfreaks
|
|
|
Amaranthe schreef:
Filmfreaks unite!
Wat ga je zien, wat heb je gezien en wat vond je ervan? Discussie over wat wel en niet 'mag' is ook welkom, ik ben wel in voor wat prikkeling van de geest.
Ik heb pas gezien: Skyfall (top!) The Hobbit (tegenvaller) Breaking Dawn (horrible)
Ik kijk uit naar: Les Miserables Pitch Perfect
En jullie?
Wat ga je zien: Dat zou ik nog niet weten Wat heb je gezien: eens denken. Johnny mad dog (tussendoortje), voor de rest nog wat films gezien, maar weet niet meer wat, dus zal wel weinig indruk gemaakt hebben.
Wat vind ik te ver gaan? Saw gaat te ver.
Aanraders:
into the wild the green butchers jesus van nazareth the experiment
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 13:07
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
Leanne schreef:
Ik heb stukken op die site gelezen,keer op keer kwam ik dit soort teksten tegen:
De zuivere nakomelingen van de Verloren Tien Stammen van Israël worden vandaag gevonden onder de Anglo- Saksische, Keltische, Germaanse en met hen verwante natiën van West-Europa. Zij zullen tezamen met de zuivere afstammelingen van Juda en Benjamin, die nog dezelfde roeping en opdracht van God hebben optrekken, om aan alle natiën het licht van de eeuwige, waarachtige God en zijn verlossingsplan te demonstreren. Israël moet haar bloed zuiver houden om haar identiteit te bewaren, omdat integratie noodwendig verbastering tot gevolg heeft. Zo geloven wij aan segregatie (afscheiding, heiligheid).
en:
Zij weten dat als het bloed vermengd wordt, verdwijnt de verhevene, gezamenlijke en geestelijke eigenschappen van een mens, het intellect en streven die van de blanken, leiders gemaakt hebben. Dan verloor de blanke man z’n bijzondere vatbaarheid van het verhevenste van alle invloeden, namelijk het Evangelie.
En luister U goed! De Afrikaner is de sleutel tot het bestaan van de gehele Westerse wereld. U moet niet toelaten dat de duivel zegt tegen u, dit is vergezocht. Dan vraag ik u om deze feiten te weerleggen. Verdwijnt of zwicht de Afrikaner, dan is er voor Zuid-Afrika en de Westerse beschaving geen hoop meer. Zuid-Afrika zal in duigen storten en samen met hem de Westerse wereld, dit gebeurd er als de Afrikaner ten onder gaat.
Laten we Gods duidelijke bevelen in de zaak eerbiedigen en het bloed van onze blanke natie zuiver houden.
Ik heb even genoeg gelezen.......... Zieke smiley
Wow, staat dat écht op die website? Dat had ik nog niet eens gelezen, was er even snel doorheen gegaan. Wat heeft dit met het evangelie van doen Laverde?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 december 2012, 22:06
|
|
|
Zoveel onzin als ik op deze antichristelijke website zie van het zogenaamde evangeliekorps (ik begrijp echt niet wat aan deze site "evangelisch" is, wat nl. de blijde boodschap is dat Jezus zowel Joden als heidenen redt uit de macht van de duisternis en daarmee Zijn Lichaam vormt) heb ik lang niet meer gezien. Laverde wordt geleid door een of andere dwaalgeest die zoals alle sekten hun eigen draai aan de Bijbel geven. Wordt wakker, Laverde, je bent op weg naar de afgrond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:46
|
|
|
Het meeste is al wel gezegd denk ik. Ik lees in Openbaring 21 toch heel duidelijk dat het hemelse Jeruzalem de Bruid is, dus hoe Laverde dan denkt dat het Israël is, is mij een volslagen raadsel. Als ik jou was Laverde, zou ik juist EERST het nieuwe testament lezen, ipv. eerst "het oude begrijpen", zoals jij zegt. Het kan zijn dat je op een paar punten gelijk hebt, bijv. over de Boeddhabeelden enzo, dat zou ik ook niet doen, en nee een kerstboom zou ik ook niet doen, maar als ik jou was zou ik eerst met het belangrijkste beginnen, nl. de liefde waarmee God ons redde uit de duisternis waardoor we weer vrije wezens zijn die door Zijn Geest de goede werken kunnen doen die Hij voorbereid heeft voor ons. Die afgodjes die niets zijn zoals Paulus zegt, verdwijnen dan als het goed is vanzelf wel in de loop der tijd uit ons leven, het proces van heiliging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:15
|
|
|
1 kor. 10-31 Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.
Hoi Laverde,
Interessant onderwerp hoor. Maar ik denk dat het een verkeerd strijdje is dat je voert. In 1 kor. 8 t/m 10 wordt e e a gezegd o a over wat een afgod is en heeft naar mijn idee veel te maken met hetgeen waar we nu over spreken.
Ik ken de tekst in Jeremia over het optuigen van een boom en dat de Bijbel hier negatief over spreekt. Echter, wij als christenen zijn vrij. We hoeven ons niet zo druk te maken over een afgod. Een afgod is niets zegt Paulus ook. Of ik nu wel of niet een boom in mijn kamer zet, dat maakt niet zoveel uit. Ja, als je boom gaat aanbidden of er vreemde rituelen bij gaat uitvoeren dan kan men zich afvragen of je niet iets te ver gaat, dan ben je waarschijnlijk bezig een afgod, een duivel, te vereren.
Dus mijn vraag aan jou dan: Wanneer ben je dan volgens jou precies afgoderij aan het bedrijven?
1 kor. 10-31 Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 11:40
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
Ik vind het heerlijk, een dikke week vrij. Om kerst geef ik geen (kerst)bal, het is oorspronkelijk een heidens gebeuren, dus waarom zou ik me dan moeten mee laten zuigen in allerlei negatieve emoties? Ik ben vrijgezel, na mijn werk meestal alleen 's avonds thuis. Dat ben ik zo gewend en ben totaal niet eenzaam. Met kerst ben ik uitgenodigd voor een kerstdiner. Dat is wel leuk omdat ik dan een deel van de familie zie, maar zoals ik het zie ik heb mijn eigen leven en heb niet de illusie dat zij het beter of leuker hebben omdat ze bij elkaar zijn. In de Heere ben ik niet eenzaam. Ik ben dan ook blij als ik na de koffie het hele gebeuren weer kan verlaten en tot mijn rust kan wederkeren. Alle sfeerdingen etc. waar je al 1,5 maand voor kerst mee wordt doodgegooid is sowieso een belachelijke vertoning van de industrie die het je allemaal wil aansmeren. Alsof je DAAR gelukkig van wordt. Ik vind het eerder lachwekkend en echt niet iets om me droevig over te voelen, ja eerder droevig omdat ik zie hoeveel mensen hier zoveel waarde aan hechten. Wordt wakker denk ik dan. Toch ben ik blij dat het hele gebeuren weer over is en iedereen weer normaal gaat doen.
Zo, wilde even een ander geluid laten horen, niets afdoende aan het feit dat er natuurlijk werkelijk eenzame mensen zijn, wat verschrikkelijk is. Die tijd heb ik ook gekend. Maar ik zou zeggen: laat je niet meeslepen, kerst is een hoop gebakken lucht wat oorspronkelijk niet van God is.
Fijne kerstdagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 21:39
Onderwerp: Humor
|
|
|
2 jongens lopen over de Wallen. Tikt er één op het raam:"Wat kost het?" "60 euro", klinkt het vanachter het raam. "Oh, das niet duur voor dubbel glas", zegt de jongen.
(waar gebeurd)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 21:51
Onderwerp: vez zwolle
|
|
|
Avond,
Na ongeveer een half jaar kerkloos geweest te zijn (na 6 jaar kerkgang), heb ik mijn pijlen gericht op een andere gemeente: vez zwolle.
Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben: goed, slecht, of misschien wel neutraal. Dit omdat ik niet voor een 2e maal in een religieuze val ga trappen.
Rolf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 12:59
|
|
|
Ja, ik geef het toe, ik ben wat simpel van geest. Ik ging even de topics langs en zag toen "klaagmuur" en omdat ik 2 uur in de stromende regen had gestaan dacht ik, kom, ik zal eens wat klagen. Dat had verder niets te doen met wat voor reactie dan ook die daarvoor kwam, die heb ik helemaal niet gelezen, dus staat er helemaal los van. Sommige onderwerpen kunnen toch wel door elkaar lopen?
Dit is hoe het is gegaan. Een ieder denkt er het zijne van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 23:34
|
|
|
Roelande schreef:
Wij hadden gister kerstmarkt. het was mooi helder weer wel koud maar er waren vuurkorven. We stonden lekker beschut in partytenten. het was gezellig druk en we hebben lekker veel verkocht. Na 4 uur was de markt afgelopen en ging iedereen voldaan naar huis. Zucht....Wat is het leven toch mooi Lachende smiley
Hee, dit is wel een klaagmuur ja?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 21:53
|
|
|
We hadden vandaag kerstmarkt. Precies toen het begon begon het te regenen en we hadden geen dak boven de stands. Toen de markt voorbij was (ook al waren we toen al weer weg), stopte het met regenen. Na 2 uur regen zijn we maar patat gaan eten en thuis een warm bad. Zucht...wat is het leven toch zwaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 21:47
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
Ok, ik geef het toe, ik ben de enige leuke man op cm. Zo, zijn we daar ook uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:13
Onderwerp: maak een vijfje
|
|
|
bolwerk boel werk laat je leiden door de Heilige Geest geslecht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:08
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
De zogenaamde "New Age" leert idd dat we als God kunnen wezen, en daar is niets nieuws aan, lees Gen.3:5 maar. De duivel bouwt een bolwerk vol leugens zodat alles wat in de "New Age" gezegd wordt, heel aannemelijk klinkt, dat is het bolwerk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 18:14
|
|
|
zondag heerlijke rustdag lekker binnen blijven en helemaal niets moeten mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:46
|
|
|
discussie lijkt erop dat ik aftrap 'kan alleen discussiëren in vijfjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:44
|
|
|
goed bezig wie bepaald dat voor mij. Geen mens alleen God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:42
|
|
|
goed is God iedereen is bezig 24 uur per dag dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 13:24
|
|
|
Jans schreef:
wat is de waarheid?
De waarheid is het tegengestelde van de leugen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 13:12
|
|
|
Ik wordt blij van mensen die een serieuze liefde tot de waarheid hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:47
Onderwerp: Het schoolsysteem onder de loep
|
|
|
Ik heb het stukje niet gelezen, veel te lang, maar ik zag de kopjes en ik geloof het waarschijnlijk wel wat er staat. Om helemaal tot de kern van deze zaken te komen adviseer ik boeken van fritz springmeier, die gaat tot de wortel van het probleem van al deze ellende. fritz is een echte Christen voor zover die naam betekenis heeft en zet zich in voor de onthulling van de kern van het kwaad, de wortel van het probleem, zonder goedkope antwoorden, maar precies hoe het zit.
Fijne avond.
Rolf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 18:38
Onderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
|
|
|
Ik sluit me helemaal bij Marije aan, om even een hart onder haar riem te steken. De ouderen zouden beter moeten weten...
Wie dit geschrevene als negatief of aanvallend ziet moet eens ernstig in de spiegel gaan kijken.
Marije geeft steeds dingen heel duidelijk aan en eindigt dan steeds op een positieve manier, waarbij ik dan denk, SLUIT OP DAT POSITIEVE AAN! Maar nee hoor.
Mijn raad is bovenstaande maar gewoon te slikken voor ik echt pissig wordt.
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op dinsdag 20 november 2012, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:14
Onderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
|
|
|
Als het goed is heeft het gros van de christenen al genoeg "lichte kost" gehad, dus ik zie niet in wat er mis is met "zware kost". Is dat niet het verschil tussen het voeden met melk of met vaste spijs? Of zijn we allemaal nog aan de melk? Denk daar maar eens over na. En inderdaad wat Annette al aangaf, er is een topic genaamd "Bijbel en bijbelstudie", dat daar zeer diepgaande studies in komen lijkt mij alleen maar goed.
|
|
Naar boven |
|
|