ChristianMatch

Forum

Berichten van MARYAN401
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARYAN401
Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 20:05
BerichtOnderwerp: 23 september

ERIKA129 schreef:
Jawel denk wel maar Maryan reageerde op Annette dat ze met Pieter mag mailen Knipoog smiley

Nou Erika, dan lees jij ook niet goed hoor. Knipoog smiley Ik reageerde zowel op Annette als op Willemijn. Er lopen 2 dingen door elkaar heen, maar dat gebeurt op het forum toch wel vaker?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 19:54

WILLEMIJN232 schreef:
Zo, ook weer geregeld.... Knipoog smiley

Heb je de uitnodiging al binnen dan? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 19:45
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HERMAN388 schreef:
Ik heb foto gemaakt bij regenboog echt mooi

Ik had geen fototoestel bij me, reed ook al bijna van de weg af toen ik het zag.

Laatst aangepast door
MARYAN401
op vrijdag 7 oktober 2011, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 19:44

ANNETTE792 schreef:
Jij mag dat Knipoog smiley

Ik wist het!!! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 19:43

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien nodigt Visser ons wel uit Maryan..... Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley

Een Zeeuwse Kerst i.p.v. een witte Kerst dus. Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:51
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

WILLEMIJN232 schreef:
Heb je wel enig idee hoeveel uren mensen die niet aan het bed staan aan uren maken? Die ook een lijst met dingen krijgen die allemaal gisteren gedaan moeten worden? Als ik niet oppas ben ik een groot gedeelte van de dag kwijt aan vpk die hun gram spuien over hoe slecht het allemaal is, het grappige is dat daar altijd wel tijd voor is.......Ik ben met je eens dat je oeverloos bezig moet zijn met van alles te registreren maar dat is inherent aan de gezondheidszorg tegenwoordig. Het is niet alleen maar de zorg aan het bed.....er komt veel meer bij kijken...
En ja, patienten zijn mondig tegenwoordig maar je kan zelf ook je grenzen stellen in wat toelaatbaar is......
En ja, ik werk ook mee in de schoolvakanties terwijl mijn eigen werk blijft liggen.......
Dus niet zo mopperen hoor! Alhoewel ik het wel snap...... Knipoog smiley

En niet te vergeten, de verantwoordelijkheid die je hebt. Probeer dat 's avonds of op andere momenten maar eens los te laten. Ik zit niet in de zorg hoor, maar kan me dat wel voorstellen. Waarschijnlijk heb je ook nooit gekozen voor administratie, maar krijg je dat ongewild - net als in mijn vak - op je bordje.

Mijn petje af voor de mensen in de zorg, zowel voor de 'handen aan het bed' als voor het overige werk in de zorg. 'k Heb ook veel bewondering voor het onregelmatige werken, lijkt mij pittig.

Laatst aangepast door
MARYAN401
op vrijdag 7 oktober 2011, 16:53
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:42

Net toen ik naar huis reed, zag ik een prachtige regenboog. Het leek, alsof ik er onderdoor reed.

Al is het weer verder niet geweldig, ik heb wel lekker weekend. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:39

PIETER649 schreef:
vroegah mailden we best nog wel eens he... Verlegen lachende smiley

Dat klopt! Knipoog smiley Verlegen lachende smiley En mijn mailbox staat nog steeds open hoor, heb nog niemand geblokkeerd. Mag vast wel van Annette. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:28
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

'k Heb inmiddels een reactie per mail, die ik wel interessant vind. 'k Ga er eens rustig over nadenken, snap dat sommigen liever niet (meer) via het forum reageren. Ik stelde de vraag vanuit belangstelling/interesse, kan geen kwaad om eens kritisch na te denken over bepaalde gewoonten/tradities in je gemeente.

'k Vond nog wel een uitleg over het bijbelgedeelte, wat ik aanhaalde. Wel uit refo-hoek trouwens.

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15518/de-wet-volkomen-houden
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:08

VISSER278 schreef:
Ik dacht: Hij zal wel weer met een heel STOM antwoord komen , en jawel hoor. Smiley die vol vragen zit

Maar hij kan ons toch ook even mailen? 'k Zal het niet doorvertellen, Pieter!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:01

PIETER649 schreef:
Vandaag is het 23 september...
Nog 3 maanden en het is weer kerst zo ongeveer...

Wat ga jij doen om te zorgen dat je deze kerst niet (weer) zonder lover zit??

Moet ik me daar nu al druk over maken Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Geen zorgen voor morgen, desnoods vier ik Kerst in mijn uppie. Lachende smiley

Al ben ik wel benieuwd naar je tips, Pieter. Als je zo'n vraag stelt, heb je er vast ervaring mee. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:50

VISSER278 schreef:
Heeeeeel zeker!. Jullie hadden altijd 3 weken eerder vakantie dan zeeland he?

Een mooi moment hoop ik, dat je het nu zeker weet. Knipoog smiley Lachende smiley Klopt niet helemaal, dat wij altijd 3 weken eerder vakantie hebben. Afgelopen zomer zaten wij vroeg, het zuiden een week later en het noorden 3 weken later. Maar geeft niet, de Zeeuwen wijken altijd wel iets af. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:31
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Casting Crowns - Praise you in this storm
http://www.youtube.com/watch?v=xGPS8sa-bRQ&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:29

VISSER278 schreef:
Aha....en nu weet ik wie je bent. Verraste, verbaasde smiley

Over een week heb ik eindelijk weer vakantie. Knipoog smiley Nu weet je het vast helemaal zeker. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:14

LEANNE226 schreef:
Dat is niet alleen leuk maar nog lekker ook(maak je niet snel voor jou alleen he?)
Ik wist van het bestaan van deze dag niets af.......

Inderdaad! Deze dag bestaat al langer, zit ook nog een bonus (bescheiden hoor) aan vast. Andere jaren kregen we gebak van de Oudercommissie, maar dat zat er dit jaar niet in. En toch, maar dat geldt voor allerlei soorten werk, doet zo'n stukje waardering goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:04
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.

BEUN656 schreef:
Ik kan het mishebben maar volgens mij was jij degene die deze topic opende. Beetje tegenstrijdig he, wat je nou zegt... Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Mijn idee, ik kan het ook niet helemaal volgen. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:02

Een presentje (zelfgemaakte stoofperen in een pot) van een leerling i.v.m. De dag van de leraar. Dat was gisteren, maar toen was ik vrij. Dat doet echt goed! Lachende smiley

Jammer, dat de werkgever het dan laat afweten. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:48
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

VISSER278 schreef:
Wéér die geheimzinnigheid. Het is maar goed dat Frank hier niet meer is.
Die zou zich weer rot ergeren. Visser heeft daar wat minder moeite mee maar áltijd weer die geheimzinnigheid. Boze smiley

Maryan401......wat was ook alweer je échte naam? Knipoog smiley

Jaaaaa.............ik zeg niks. Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond

'k Heb al weer veel te veel postings. Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op woensdag 5 oktober 2011, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:40
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

VISSER278 schreef:
En vergeet dan tussendoor niet om te eten hé Knipoog smiley

Dan moet het wel lekker zijn hè. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:34

THOMAS968 schreef:
Ken jij mannen die goed kunnen koken EN de keuken opgeruimd achterlaten zoals vrouwen vinden dat dat hoort? Wij zijn mannen hoor, wij kunnen maar een ding tegelijk. Ok, ik kan goed koken en meer dingen kan ik niet tegelijk....

Thomas, wat heeft de keuken schoonmaken nou met lekker eten te maken? Ik kook toch zeker?

Maar Thomas, je kunt ook eerst koken én daarna opruimen. Dan hoef je maar 1 ding tegelijk te doen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:26

THOMAS968 schreef:
Lees mijn profiel, daar staat hoe ik over koken denk....

Thomas, Fries en toch Bourgondisch...

maar ik was niet af....

Ok, is duidelijk! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:19

THOMAS968 schreef:
De zin was meer overdrachtelijk, lol.

Mijn standpunt over afwassen staat overigens zelfs in mijn profiel:

Ik hou niet zo van femina-getuigen. Zoek je een man die vreugdevol vanachter zijn schort opkijkt als je hem complimenteert dat hij zo mooi afgewassen heeft? Zoek vooral verder!

Thomas, heeft na de scheiding de afwasmachine gehouden.

Oké, afwassen dus niet. Gelukkig zijn er afwasmachines. Maar hoe denk je over het koken? Stel je voor, jij hebt een dag vrij en je vrouw heeft gewerkt. Zij komt moe thuis, jij kookt - uit liefde - voor haar. Dan mag ze je daar toch wel een compliment voor geven?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:57

SHANITA130 schreef:
Zeldzaam. Wat is zeldzaam. drie op de tien. of één op de tien, of....

Ik waarschuw zelf liever mensen eerst, dan dat ze worden afgeschrikt, zónder waarschuwing.

Wat het filmpje laat zien, is geen negatieve kant van het geloof, het heeft helemaal niets met het geloof te maken....

Het geloof heeft namelijk geen negatieve kanten.

Dat ben ik helemaal met je eens! Helaas associëren mensen, die niets/weinig met het geloof hebben, het er vaak wel mee. Dat vind ik wel eens jammer. Gisteravond bij P&W ging het ook over godsdienstwaanzin, 'k heb alleen de aankondiging gezien. Het kan op mij ook overkomen als een aanval op oprechte christenen, die hier helemaal niks mee te maken hebben. De 'buitenwereld' verwart dit nog weleens. Maar ieder zijn manier hoor! De een waarschuwt liever, kan ook voortkomen vanuit een bepaalde ervaring. Een ander laat iets zien op een andere manier.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:36

HERMAN388 schreef:
Afschuwelijk om te zien.
God kan, tijdens deze dienst, oordelen.

Wie denkt je over die spreker? Is hij bezeten door de duivel?
Ik ga liever naar PKN kerk

En daar is alles wel perfect? En dit filmpje gaat m.i. niet over een kerk, maar over een sektarische - onder het mom van christelijk(?) - gemeenschap.
Dit zijn zeldzame excessen, 'k geloof best dat dit voorkomt. 'k Weet alleen niet goed wat ik er mee moet. Je kunt er mensen mee waarschuwen, maar ook mensen - net tot geloof gekomen - mee afschrikken. Die zitten misschien ook wel op CM.
'k Heb zelf meer met een topic, die de positieve kant van geloven laat zien. Daar zijn ook vast filmpjes over te vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:29
BerichtOnderwerp: Wonderen bestaan!

GERRIT084 schreef:
Met alle respect, maar een doof geboren kind, die haar gehoor weer terug krijgt door een implantaat, is dan toch gewoon nog steeds doof. Je kan nooit iets terug krijgen wat je nog nooit hebt gehad.

Toch vind ik het een wonder, dat zo'n implantaat uitgevonden is! Een geweldig filmpje.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:57
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

Ook ik hoor iedere week de 10 geboden, denk wel dat het een bepaalde sleur kan worden. Ik hoor niet altijd bewust de inhoud.

'k Heb een vraag aan de tegenstanders van het lezen van de 10 geboden in de eredienst. Hoe kijken jullie aan tegen Mattheüs 10: 16-24?
'k Vind dat sowieso een 'lastig' verhaal. Deze jongeman/jongeling durft wel te zeggen, dat hij de geboden houdt. 'k Begrijp de reactie van de discipelen ook heel goed. 't Lijkt in contrast te staan met andere verhalen in het NT.

Binnengaan in het koninkrijk van de hemel
16 Nu kwam er iemand naar Jezus toe met de vraag: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven?’ 17 Hij antwoordde: ‘Waarom vraag je me naar het goede? Er is er maar één die goed is. Als je het leven wilt binnengaan, houd je dan aan zijn geboden.’ 18 ‘Welke?’ vroeg hij. ‘Deze,’ antwoordde Jezus, ‘pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af, 19 toon eerbied voor uw vader en moeder, en ook: heb uw naaste lief als uzelf.’ 20 De jongeman zei: ‘Daar houd ik me aan. Wat kan ik nog meer doen?’ 21 Jezus antwoordde hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis, verkoop alles wat je bezit en geef de opbrengst aan de armen; dan zul je een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij.’ 22 Na dit antwoord ging de jongeman terneergeslagen weg; hij had namelijk veel bezittingen.
23 Jezus wendde zich tot zijn leerlingen: ‘Ik verzeker jullie: slechts met grote moeite zal een rijke het koninkrijk van de hemel binnengaan. 24 Ik zeg het jullie nog eens: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ 25 Toen de leerlingen dit hoorden, waren ze hevig ontzet en vroegen: ‘Wie kan er dan nog gered worden?’ 26 Jezus keek hen aan en antwoordde hun: ‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.’ 27 Daarop vroeg Petrus: ‘Wij hebben alles achtergelaten en zijn u gevolgd. Waar kunnen wij naar uitzien?’ 28 Jezus zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: wanneer de tijd aanbreekt dat alles vernieuwd wordt, wanneer de Mensenzoon in zijn majesteit zal zetelen op zijn troon, zullen ook jullie die mij gevolgd zijn plaatsnemen op de twaalf tronen en rechtspreken over de twaalf stammen van Israël. 29 En ieder die broers of zusters, vader, moeder of kinderen, akkers of huizen heeft achtergelaten omwille van mijn naam, zal het honderdvoudige ontvangen en deel krijgen aan het eeuwige leven. 30 Vele eersten zullen de laatsten zijn en vele laatsten de eersten.

Laatst aangepast door
MARYAN401
op woensdag 5 oktober 2011, 17:00
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:44

ERIKA129 schreef:
Owwww
weet je dat noemen we huilen voordat je geslagen wordt Knipoog smiley

Oeps, ik sta nu wel een beetje te kijk als een pieper. Zie het maar als opluchting, Erika. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:43
BerichtOnderwerp: Angst

Roady, ik vind het jammer dat je niet meer op CM bent. Ik vind je stukje over angst wel herkenbaar. Na de zondeval is angst helaas een realiteit geworden. Angst hoort bij de gebrokenheid van de wereld. Pas als we leven op de nieuwe aarde en in de nieuwe hemel, zal iedereen volledig zonder angst leven. Ik zie daar naar uit!

‘k Kreeg laatst het boekje Cappucino van Max Lucado. Daar staat een stukje in, wat ik met jullie wil delen. ’t Is overigens niet bedoeld als kritiek op mensen die naar een psycholoog gaan en/of medicijnen gebruiken. Persoonlijk vind ik het een bemoedigend stukje.

HOE HEEFT JEZUS de verschrikking van het kruis verdragen? Hij ging eerst met zijn angst naar de Vader. Dat is onder woorden gebracht in Psalm 56:3: ‘In mijn bangste uur vertrouw ik op u.’ ‘Vader, alstublieft, neem deze lijdensbeker van mij weg. ‘De eerste die zijn angst te horen krijgt, is zijn Vader. Hij had ook naar zijn moeder toe kunnen gaan. Hij had zijn discipelen in vertrouwen kunnen nemen. Hij had mensen bij elkaar kunnen roepen om een bidstond te houden. Dat zou helemaal niet vreemd zijn geweest onder de omstandigheden, maar dat deed Hij niet. Hij ging eerst naar zijn Vader. Wat hebben wij toch de neiging om eerst elders naar toe te gaan. Eerst een fikse borrel in de kroeg, dan naar de psycholoog. We pakken een doe-het-zelf boek, of we gaan naar een vriend in de buurt. Jezus niet. De eerste die Hij iets vertelt over zijn angst is zijn Vader in de hemel.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:42
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

CROSSROAD317 schreef:
En nog steeds 055 ... Knipoog smiley WB euh Maryan

..

Misschien ben ik wel verhuisd naar Paleis Het Loo. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:29

MARYAN401 schreef:
'k Zou graag met een mooiste moment beginnen, maar hopelijk komt die nog.

'k Had vanmorgen - op mijn vrije dag - om 8 uur een afspraak bij de tandarts, dit vanwege een afgebroken kies. Huilende smiley, smiley in tranen Ben ik ruim een kwartier onderweg, ik heb mijn tandarts van vroeger nog (in het dorp waar ik opgroeide), word ik gebeld dat de tandarts in de file staat. Of ik ook om half 12 kan? En dan te bedenken dat de wekker nóg vroeger stond, dan op een werkdag. 'k Ben maar weer teruggereden. En nu maar hopen dat het meevalt.Twijfelende smiley

Dit was even een negatief begin, er volgen vast wel weer positieve bijdragen. Lachende smiley

Even het positieve vervolg, want 't viel allemaal erg mee. De (grijze) vulling is vervangen door een witte. Zelfs zonder verdoving, geen centje pijn. Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARYAN401
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 Volgende
Pagina 9 van 10