Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:21
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Volgens mij Sus, was dat ook allang aangegeven door o.a. Carin...we hebben het hier over homoseksuelen die een gewone monogame relatie nastreven... en ik blijf erbij (zoals ik Vrijdag al aangaf) een homo die er een monogame relatie op na houd, is niet zondiger dan ik toen ik als christen besloot te gaan scheiden. Ik vertrouw erop dat een ander mij hier niet om veroordeeld, en vind het dus niet fair om een homo dan wel te veroordelen... |
Tis al een poosje geleden Tess...maar ben het nu weer helemaaaaal met je eens!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:17
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | pop-up stoppertje, wellicht? |
nou ja zeg Grif...ben dan soms wel blondT maar popup stoppertje?? nee hoor, CM heeft mijn toestemming om zo veel te pop uppen als ie maar wil
ben nu aan het surfen via firefox... ben benieuwd!!
maar eh...wedstijd nog gezien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 16:10
|
|
|
en weeeer doet mn pv chat het niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 16:08
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Op het terrein van de Zwarte Cross in Lichtenvoorde zijn door het noodweer enkele tenten ingestort. Daarbij zijn vier mensen gewond geraakt. In elk geval drie mensen zijn naar het ziekenhuis gebracht, waarschijnlijk met botbreuken.
De politie noemt het een ravage op het terrein. Hulpdiensten uit de regio zijn aanwezig, zoals ambulancediensten en een traumahelikopter uit Nijmegen.
Sorry Marieke, ik had er geen idee van dat het weer daar zo heftig heeft toegeslagen... mijn excuses ! (was niet mijn bedoeling) |
ok meis!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:15
|
|
|
......
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op maandag 12 juli 2010, 16:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:03
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ben je daar geweest Marieke ? haha... 't voordeel van de regen is wel dat de temperatuur nu wat aangenamer is dan de hitte... vind het niet erg als het zo warm is, maar s'nachts mag het van mij wel afkoelen... |
Nee suus, ik was er niet, maar het is overal op het nieuws...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het is hier heeeeeeeeeeerlijk,heb lekker alleen door de regen en het onweer gewandeld........ben kleddernat maar dik tevreden terug gekomen |
Wat heerlijk Le, zo kan het ook geweldig zijn dit weer toch?
Het is wel heel erg geweest in de achterhoek...wat verschrikkelijk! Drama's bij het terrein van de zwarte cross
ik ben blij dat de zon hier weer schijnt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:22
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | het WK gaat aan mij voorbij. mijn tv heeft kuren: het kleurenkanon is op z'n retour. en laat dat nou nèt het duurste onderdeel van de hele televisie zijn....
zèlfs een tv van Bang & Olufsen heeft een Achilleshiel. ik moet er wel bij vermelden dat-ie de afgelopen ruim 10 jaar probleemloos heeft gefunctioneerd. dus nu op zoek naar een 'tussenpaus', want een B&O moet er wel weer komen, alleen is Bruintje op het moment niet zo sterk dat-ie dat kan trekken... |
radio aan Grif? daar heb je geen kleurencanon voor nodig toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:20
|
|
|
CARIN303 schreef: | Mario, HARDER blazen, hier begint het te onweren stuur maar naar Zinga toe, die vind het leuk en ik niet,grrrr |
blaas het even de andere kant op Carin...enne pas op met vuur en dekbed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:49
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
DAVID923 schreef: | tomas, ik had het over aids en de nieuwe soa`s, maar aids is zeker pas na de seksuele revolutie gekomen. niet zo tof doen he, je snapte wel wat ik bedoelde.
ik geloof ook dat God de hand in alles heeft, van aids tot tsunamies. God laat niet met zich sollen! |
Oké...maar dan even my two cents? Ik ben al een poosje bezig met dit stukje..en ondertussen is er veel gepost...maar toch ga ik het zo versturen.
aids is een immuunziekte..en hoe het ontstaan is bestaan verschillende theorieen over. Omdat ik geen arts ben of onderzoek gedaan heb naar deze ziekte ga ik daar ook zeker geen uitspraak over doen, maar laten we het er op houden dat de meningen verdeeld zijn.
Wanneer krijg je aids? Wat zijn de risico's om besmet te raken? -losbandige sex op een onveilige manier -bloed/bloed contact (bloedtransfusies/ drugsverslaving/tijdens de zwangerschap van moeder naar kind)
-losbandige sex is iets waar God ons voor waarschuwd, Hij verteld ons duidelijk dat trouw één van zijn wetten is..toch? kies je er dan voor om je niet aan Zijn wet te houden, ja dan loop je het risico om besmet te raken...Hij geeft ons dus de keuze in het handelen. Maar...wat nu als je jezelf bewaard hebt voor het huwelijk? Je komt de liefde van je leven tegen...trouwt ermee en hij of zij blijkt besmet te zijn?En als je dit niet weet van te voren... Staft God je dan terwijl je je aan Zijn wet gehouden hebt?
-bloed/bloed contact kan op vele manieren... wat nu als er iemand in het ziekenhuis even heeft zitten slapen? En je krijgt een bloedtransfusie/of geeft bloed en dat gebeurd met een vieze naald? drugsverslaving is ook een keus, klinkt hard...maar we hebben ook ons verstand gekregen van onze Vader. En ook hierbij weet je dat je het risico loopt om besmet te raken. Hier heb ik het dus (even voor de duidelijkheid) niet over het hoe en waarom verslaafd raken! Een ongeboren kind, die besmet wordt via de moeder...straf??????
Ik geloof dat we allemaal ons verstand moeten gebruiken, dat is ook wat Hij van ons vraagt. We maken elke dag keuzes, en zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Maak je de verkeerde keuzes dan zul je daar de gevolgen van moeten dragen, maar straf???
Ook (natuur)rampen kan ik onmogelijk als straf zien, want....hoeveel christenen zijn daar ook de dupe van? Hebben wij dan zo'n toornige Vader?
Ik denk dat we toch een stukje kwaad vergeten..God waarschuwd ons voor de Satan! Hij zegt dat Hij vergeeft, maar de satan zal ons niet met rust laten. De duivel zal onrust brengen, mensen tegen elkaar opzetten en je proberen te verleiden tot zonde..
Zie alleen al dit topic...duidelijke meningsverschillen, elkaar niet begrijpen,kwetsende uitspraken..is dit wat God wil? Nee, God wil dat we samen sterk zijn, samen uitdragen dat Hij Liefde is! Dat er altijd een weg terug is naar Hem! Dat er nog tijd voor is, maar hoelang? Dat we mensen om ons heen laten weten dat verstand een geschenk is waardoor we keuzes kunnen maken!
En ja , het oordeel komt, geen twijfel over mogelijk! De wereld zucht nu al ...voortekenen genoeg! Bij elke zucht van de aarde, van deze wereld mogen we stil staan bij het einde, bij de komst van de nieuwe Hemel en de nieuwe aarde... het zien als een moment van bezinning, zijn we er klaar voor? Ben jij er klaar voor?
Ook ik heb de wijsheid niet in pacht...ik lees ,toets naar kunnen, denk na en schrijf...dit is mijn hart , mijn gevoel...my two cents...
kan ik dit onderbouwen met bijbeltexten? Zie hier mijn uitdaging tot het beter leren begrijpen van Zijn wil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 22:17
|
|
|
MARY052 schreef: | Hier in het noorden nog steeds alles rustig gelukkig!
Mary |
Ik hoop voor je dat het zo blijft Mary!
want nu onder je dekbed kruipen omdat je het echt niet leuk vindt...beetje warm..of niet Carin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 22:11
|
|
|
De eerste heidebrand door het omweer is een feit...gelukkig niet bij het CM stekkie... Tis hier redelijk tekeer gegaan hoor, in de omgeving bomen over de weg, wateroverlast...pffffffffff ben blij dat het nu even rustig is buiten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 17:43
|
|
|
ik hoorde het...jakkes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:11
Onderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Heerlijk, heb zelfs me bord helemaal leeggegeten en dat gebeurt niet vaak . Volgende keer meegaan hoor,reuze gezellig!! |
Kan me er wat bij voorstellen hoor...lekkerrrr Die afspraak staat hoor! De volgende keer ga ik gezellig mee
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op zaterdag 10 juli 2010, 11:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:38
Onderwerp: een helpende hand(CM klusdag)
|
|
|
GRACE585 schreef: | dit behoeft geen uitleg |
Een hele fijne dag samen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:35
|
|
|
CARIN303 schreef: | Nou, ik ben net thuis van het etentje en het terras,de rest is nog onderweg naar huis. Het was erg gezellig, en ontzettend leuk om een aantal mensen in het echt te ontmoeten. Voor herhaling vatbaar! |
Leuk!! Waren de pannekoeken lekker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 23:12
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wat is het stil op het forum! Zit iedereen op het terras?
Was het gezellig? |
volgens mij zitten ze nog uit te buiken op een terrasje , en geef ze eens ongelijk !! Wat is het heerlijk buiten!!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op vrijdag 9 juli 2010, 23:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 17:20
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Tussenstand tot dusver is dat de volgende personen komen:
Carin303 gaat mee eten Susannah475 gaat mee eten Tessybear731 gaat mee eten
Crossroad317 Jonathan890 gaat mee eten Brazeevel772 komt om ongeveer 21uur (neemt nog een oud lid mee) Martha018 weet nog niet van t eten
Marieke897 moet helaas afzeggen
Als wij nou eens gaan eten bij de kabouterhut en daarna of daar iets gaan drinken of toch de stad in gaan? Bekijken we even ter plekke.
Kabouterhut is gereserveerd om 20:00 uur !
http://www.kabouterhut.nl/
Barchman Wuijtierslaan 202 3819 AC Amersfoort Tel.: 033 461 90 92
Degene die niet meegaan eten kunnen mij een mailtje sturen, dan geef ik ze mijn mobiele nummer, om te vragen waar we zitten.
ik vertrek zelf om ongeveer 18.15.....mocht je daarna nog beslissen 20 uur kabouterhut. |
zo heej, echt jammer!! Maar soms is het beter verstandig te zijn ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:25
Onderwerp: Zee van liefde
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Heb het advies gekregen em toch nog even apart te plaatsen...bij deze dus:
Als de golven van de zee dansend op het ritme van de wind Als het licht van de vuurvliegjes dat de ondergaande zon bemind Zo is de warmte van jouw blik wanneer het de mijne vind
Als de eerste ster aan de hemel helder schijnend aan de lucht Als de vogels aan de horizon kalm zwevend in hun vlucht Zo is de stilte van jouw armen wanneer ik stilzwijgend verzucht
Als de rots in de branding aangeraakt door het woeste tij Als de zalm in de stroming trots aan de gevaren voorbij Zo is de kracht van jouw liefde wanneer ik je voel heel dichtbij
Als een schip aan de horizon eenzaam varend in de donk're nacht Als het licht van de vuurtoren krachtig schijnend op haar wacht Zo bewaar ik mijn zee van liefde voor jou, zolang ik op je wacht |
Mooi!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:32
Onderwerp: Overleden
|
|
|
Onvoorstelbaar, 22 mei nog gezellig zitten kletsen met hem en zijn vrouw..
Ook ik zal Bond missen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 00:46
Onderwerp: Onder welk stukje hemel...
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | tjoh....wat een mooie gesprekken voer jij dan !! |
ja het is een bijzonder iemand waarmee ik dit gesprek voerde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:46
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
[quote=VISSER278] Iedereen, bedankt voor de felicitaties. Wat betreft de bolussen: deal, zorg dat je de 31e erbij bent
ohhhhhhhhhhhhhh..dan ben ik er zeker bij!! de bakker verkoopt die dingen niet meer hier in het dorp...
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op donderdag 8 juli 2010, 22:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 21:51
|
|
|
Dank jullie wel! Het is een gesprek met iemand verwoord als gedicht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 00:33
|
|
|
bijna bedtijd, nog even zit ik buiten genietend van de zwoele zomeravond de stilte om me heen
ik staar naar de sterren ze fonkelen wat zijn ze weer prachtig! wat heeft God dit toch mooi gemaakt..
genietend van mijn wijntje doezel ik lekker weg en vraag me dromend af waar jij bent
onder welk stukje van die prachtige hemel zit jij nu ook de stilte te ervaren?
vind jij ook je rust en praat je met Hem, door in de stilte van de avond Hem te zoeken en vrede te vinden met de dag?
vraag jij je ook af waar ik ben? onder welke sterren ik zit te dromen? probeer jij ook voor te stellen hoe het zou zijn?
zou jij ook niet liever samen genieten? onder de sterrenhemel met zn 2en?
met mijn benen over de jouwe en, mijn hoofd op jouw schouder samen kijken naar de sterren samen dromen, af en toe een kus?
samen stil zijn samen genieten en beleven, de schoonheid van de schepping...?
het is bedtijd ik glimlach naar boven en dank Hem voor de rust
en dat ik mag vertrouwen op Zijn liefde en Zijn tijd en dat Hij wel weet onder welk stukje hemel jij zit..
Marieke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 21:15
Onderwerp: Ik ga op reis naar....
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | Villa Balkonia kan natuurlijk ook nog, he.. |
Yep! Daar ga ik heen (o.a.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:46
Onderwerp: Bescherming gevraagd
|
|
|
CARIN303 schreef: | Beste CM-ers,
Zoals jullie misschien weten is het forum voor iedereen toegankelijk, lid of geen lid. Alles wat je hier neerzet is te lezen voor wie dat maar wil. Ben je geen lid dan kun je uiteraard niet reageren maar verder kun je alle topics lezen en zelfs een verkort profiel bekijken èn de foto bekijken van degene die een reactie plaatst.
Zelf ben ik voor een gesloten forum en als dit niet mogelijk is iig een aantal topics gesloten. Ik weet van een aantal mensen die niet meer recht uit het hart reageren op het forum om bovenstaande reden. Mijn voorstel is dan ook om dit kenbaar te maken bij de webmaster van Christian Match dat wij dit graag veranderd willen zien.
Vind jij dit ook? Graag hieronder reageren ook als je het er niet mee eens bent. |
ook ik ben het er wel mee eens Carin, zeker nadat ik goedgelovig.nl gelezen heb juist daarom eigenlijk...
|
|
Naar boven |
|
|