Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:20
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Mijn slechtste! Wat ik vanavond heb meegemaakt op het forum Ik heb veel gebeden vanavond en hoop van God duidelijkheid te krijgen of ik morgen mijn lidmaatschap van deze christelijke site voortijdig te laten beëindigen. Om zodoende ruimte te geven aan anderen om hum mening hier vrij te kunnen geven. En me te laten verwijderen op cm kan ik misschien voorkomen dat mooie onderwerpen na een posting van mij veranderen in afschuwelijke toestanden en daar door volledig hun doel gaan missen. Wie weet wat de morgen brengen zal. God weet het
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:48
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
YES356 schreef: Dit is mijn enige reactie die ik geef:
Ik voel me erg en diep tellergesteld over naar ik mag aannemen mijn mede christenen Herman en Beun als ik het lees wat jullie schrijven en aan oordelen hebben over mij. Dat is niet aan mij .om daar op te reargeren en te beoordelen of dit kan of niet maar meer aan Petra de redactie ! en ik heb jullie reactie gemeld als niet ok. En is er nog Een die ook een oordeel heeft en daar het volste recht toe heeft Omdat Hij onze Maker is.daar al En weet wat Hij van ons kan verwachten. Dus een oordeel heb ik niet. Wel mn vraagtekens hoe jullie er als jullie zelf nu terug lezen en je zelf de vraag stelt. Wat zou God hier nu van vinden? En kan je als je dit doet met een ander dadelijk een oproep doen voor de gebedsroom en daar in voorgaan? Dat is ook niet aan mij. Maar aan Hem Gods zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:01
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Yes waar ben je!!!.. |
Hier broeder
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 20 juni 2012, 22:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:57
|
|
|
Waar het topc mee begon: 1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk. (NIET WAT JE VIND DAT EEN ANDER WEL OF NIET MOET DOEN)
2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan? (NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)
3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God? (OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN WOORDEN,DADEN ,GEDACHTEN))
4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken. (HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)
Staan mooie stukken geschreven intussen !!! Ik heb er wat ik er zelf van vind,tegenaan kijk, en mee om ga al eerder geschreven. Lees het graag hier hoe anderen er mee ook mee omgaan.
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 20 juni 2012, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:44
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Een wijs man weet dat hij kwaad uit de weg moet gaan, een dwaas overschat zichzelf en waant zich ook nog veilig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:34
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 20 juni 2012, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:11
|
|
|
Dit is mijn enige reactie die ik geef:
Ik voel me erg en diep tellergesteld over naar ik mag aannemen mijn mede christenen Herman en Beun als ik het lees wat jullie schrijven en aan oordelen hebben over mij. Dat is niet aan mij .om daar op te reargeren en te beoordelen of dit kan of niet maar meer aan Petra de redactie ! en ik heb jullie reactie daar al gemeld als niet ok. En is er nog Een die ook een oordeel heeft en daar het volste recht toe heeft Omdat Hij onze Maker is. En weet wat Hij van ons kan verwachten. Dus een oordeel heb ik niet. Wel mn vraagtekens hoe jullie er als jullie zelf nu terug lezen en je zelf de vraag stelt. Wat zou God hier nu van vinden? En kan je als je dit doet met een ander dadelijk een oproep doen voor de gebedsroom en daar in voorgaan? Dat is ook niet aan mij. Maar aan Hem Gods zegen.
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 20 juni 2012, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:02
|
|
|
BEUN656 schreef: | Fijn, onze grote puber van 46 heeft gesproken... Waar het hart vol van is he...? Weet je nog meer? Sjonge, je maakt er hier een halve Kamasutra van! Laat ik het maar in ieder geval op houden op het etaleren van wat er jouw oversekste brein omgaat. Dank u! |
Dank je beun erg volwassen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 18:30
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
VISSER278 schreef: | En wat is nu je vraag? Of zijn al de huishoudelijke problemen opgelost? |
voor mij niet hoor!!!
ik ben afhankelijk van dit onderwerp!!! Ik had een probleem. Deed 1 pad in de senseo zette er een kopje onder en drukte op het knopje van 1 kopje het kopje trilde niet alles leek okay! Dus liep ik ff weg. Kom ik terug het hele kopje overstroomd alles onder!! Van het aanrechtblad op de twee verschillende sokken die op een tijdloos kleedje lagen. Tot op mn ramen gespat! Met het super goede mesje (helemaal uitgesteten van het elke keer slijpen) van mn opa plukte ik de sokken van het kleedje en deed die in de wasmachine bij het dekbed in. Hoewel ik kon weten dat die dan eigenlijk te vol zou zijn. Met opas mesje sneed ik een ui/siepel in stukjes en deed dat in een emmer door het ramenwas water heen. Ik keek naar het mesje en zag me opa voor me met op de achtergrond het geluid van de gezellig pruttelende perculator! Wow dat waren nog eens tijden! Dromerig pakte ik de senseo onderdelen bij elkaar en deed die in de vaatwasser. Naast het kunstof bakje dat ik net uit de koelkast had gehaald. Ik keek naar het kleedje en de natte drap er op het leek wel pitwaeter! De kleur deed me denken aan de rokerige glasgordijnen bij mn opa! Pfffffffff wat moet ik doen om dat schoon te krijgen? Droge doeken erop? Of ossegal zeep? Of op laten drogen?gelukkig heb ik zeil op de vloer geen naden die bol staan. Ik hoorde ergens een haan kraaien geen idee waar die vandaan kwam man wat een lawaai. Het leek wel achter de binnenkant van mn rolluik (blafetuur) vandaan te komen die moest ik ook nog een nodig schoon maken maar ja hoe doe je dat?.Maar goed ik dacht hoe krijg ik die rommel weer schoon. Dus ging maar achter de pc op internet zoeken. Erst op you yube maar later ff op google.En zo kwam ik naar enkele keren klikken op dit topic. HEERLIJK WAT EEN BOEL PRAKTISCHE HUISHOUDELIJKE INFORMATIE. Als ik dit niet had gehad had ik het vast verkeerd gedaan allemaal. ps ik weet nog steeds niet hoe het kwam dat mn kopje overstroomde terwijl er maar 1 pad in zat. en ik op 1 kopje gedrukt had. Herkend iemand dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 15:11
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik vind het een hartwarmertje hoe dit is opgelost, met open vizier en begrip naar beide kanten voor elkaar. Toppie, alleen maar respect hiervoor. |
Amen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:53
Onderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Even voor je opgezocht. zie wilibrord: ex 20:5,
ex 34:14->Want u mag geen andere god vereren. De HEER heet de jaloerse, Hij is een jaloerse God.
deut 4:24->Want de HEER uw God is een verslindend vuur, een jaloerse God.
duet 5:9, deut 6:15, joz 24:19,
nah 1:2->2 De woede van de HEER[alef] Een jaloerse en wrekende god is de HEER, een wreker is de HEER, machtig in grimmigheid; de HEER wreekt zich op wie Hem weerstaan en op zijn vijanden blijft Hij vertoornd. |
Ik lees in verschillende vertalingen verschillenden bewoordingen:
Exodus 34 vers 14 Want gij zult u niet nederwerpen voor een anderen god; de Heer toch, zijn naam is naijverig, hij zelf een naijverig god.
Deut. 4 vers 24 Want de Heer, uw God, is een verterend vuur en een ijverig God.
Zoals ik het lees wordt jaloers in verschillende vertalingen (Staten Vertaling, Lutherse Vertaling,‘ Leidse Vertaling)ook wel naijverig of ijverig genioemd in die teksten.
Naijverig = iemand niet gunnen dat die iets heeft dat HIJ zelf wil hebben ijverig = wie aandachtig en ingespannen ergens aan werkt
Het zijn naar mijn idee geen puur menselijke dingen. Mensen hebben die ook Net als God
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 20 juni 2012, 14:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 12:32
Onderwerp: Prayer for my friends
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Voor alle kinderen die gevlucht zijn, gevangen zitten, of onderweg zijn. Voor alle mensen zonder huis, veiligheid of geliefden. Voor iedereen die het nodig heeft.
So many things we don' t understand, so many times we wonder why Now will You take their hearts in Your hand, when soon we will have to say goodbye
I want to say a prayer for my friends unmighty to tear down their fence trying to persevere with bars in both hands I want to say a prayer for my friends, still holding on and lifting higher The pieces of a broken heart with barbed wire
Now will You take them nigh and hide them in Your wings Yes will You make them fly and make their heart sing
And I want to say a prayer for my friends who have left their homes to abandon They' ve crossed the waters wide, at random I want to say a prayer for my friends who have narrowly escaped the mire They were forced to be, tougher than steel in fire
Now will You take them nigh and hide them in Your wings Yes will You make them fly and make their heart sing
And I want to say a prayer for my friends Who are trying to bind together The pieces of a broken life, for worse or better And I want to say a prayer for my friends Who may be haunted with memories Will You kiss their souls into light and grant them peace
Now will You make their homes and heal their little ones And call them Your own and meet them more than once Now will You take them nigh and hide them in Your wings Yes will You make them fly and make their heart sing
(2012 door Zingarella) |
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 12:23
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
Wist u dat: het Wereld Vluchtelingen dag is Op 20 juni viert de hele wereld Wereld Vluchtelingen Dag. Het is een dag waarop awareness wordt gecreëerd voor vluchtelingen wereldwijd en de moed en vastberadenheid die ze hebben in hun zoektocht naar een beter bestaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:29
|
|
|
Mooi om dit te lezen!! Zo lezen we vaak veel en kunnen we het anders interpreteren voor ons zelf en naar een ander toe. Daarom vind ik het ook mooi om te lezen dat het hier uitgesproken is. Goed voorbeeld doet goed volgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 09:18
Onderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel
|
|
|
VRIJGEZEL390 schreef: | Even een update.
Ik ben inmiddels geopereerd. Het was een forse ingreep. Heb het gelukkig in vertrouwen en met innerlijke rust mogen ondergaan. Voel me nog flink zwak maar er word hier geweldig voor me gezorgd. Ben God ook dankbaar voor de lieve mensen om me heen in dit ziekenhuis. Voor mijn hestel zal eer nog wel een aardige weg te gaan zijn maar ook daar in zal God voorzien in alles wat ik nodig heb. Nogmaals bedankt voor alle steun en gebed.
Gr Ernst. |
Mooi om je update te lezen! Heel veel sterkte nog de komende tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:52
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ik denk dat jullie nog even terug moeten kijken naar ALLE reactie's Wanneer iemand opkomt voor mensen die niet voor sex kiezen voor het huwelijk uit respect voor hun die mensen.. En de persoon zelf er wel voor kiest dat te doen voor het huwelijk dan kan zo iemand meer door uit het respect naar anderen..ook zelf respect afdwingen haar/hem te begrijpen. op een site als deze denk ik dat de meeste kijken naar wat GOD ons hierover zegt?...hoop ik! Dat zie ik hier eerlijk gezegd meer gebeuren momenteel Maar goed..stof om over na te denken misschien.
En wanneer we het woord niet meer kunnen laten spreken. Is er dan nog zegen te verwachten?
*maar bedankt voor het meeleven.. |
Ik ga er gewoon van uit dat alles door de anderen en door jou UIT LIEFDE geschreven is!! en dan komt alles goed!
HUGS broeder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:08
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Petra..ik denk als iemand zich echt door mijn woorden gekwetst voelde.. Dan was jij denk ik niet hier alleen nog er over aan het woord. ik nodig de anderen dan voor jou ook hierbij uit.
En wat je schrijft..''ik vindt ze niet minder voor een man'' Ik denk dat dat meer kwetst wanneer je op een christelijke site bent.. waar die antwoorden als ''gewoon'' zouden moeten zijn. wanneer je tenminste in de zelfde God gelooft..en ZIJN woord wilt proberen na te leven.
Nog aangevuld; ik zal niet ontkennen dat mijn woorden iemand kunnen kwetsen. maar dat het kwetsen pas zijn kracht doet,wanneer ik tegen God in dit geval in spreekt(tegeningaat) over wat Hij wel van ons vraagt.. Want dan kan iemand zich wel gekwetst voelen..maar dan laat ik aan God over of het gekwetst voelen terecht was. Verder zag ik nog dat je me hier en daar al niet goed begreep. |
als ik het lees zie ik twee mensen die vanuit god hoier dingen zeggen< maar nu misschien wel langs elkaar heen praten. en misschien wel herzelde bedoelen!!!! het zou jammer zijn dat dat verwijdering of onbegrip zou opleveren Gods zegen
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 20 juni 2012, 01:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:01
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooi, nu komen de tongen los. Het ware gezicht van cm-chirstenen . |
Mijn tong zat niet vast hoor!! Haha lees anders ff een tiental pagina terug
Het valt me wel op dat er (Bijna) elke keer blauwe letters onder mijn postings staan. Het lijkt wel stalken haha. Vind je mij aantrekkelijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 21:48
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mooi en fijn ZEELAND !!
Mooi moment : te horen dat de wens van mijn zoon in vervulling lijkt te gaan. Dat hij stage gaat doen in Kenia
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 21:34
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Zal wel aan de temperatuur liggen dat dit topic zo heerlijk verder suddert;) kunnen we dan maar niet gewoon eerlijk in ons profiel zetten hoe WE dit in willen vullen bijv. bij ideale match GEEN SEX VOOR HET HUWELIJK..of is dat gek? Ik denk tijdens het bezoeken van dit topic..hoevelen willen er na een date(met goede ervaring)binnen 1 jaar trouwen? Ga je dan binnen die 2 jaar elkaar alleen maar lief aan zitte kijken? mij lukt dat denk ik nie..
Na korte tijd toch dan trouwen,om elkaars lichaam in ere te houden? oF anders gezegd..uit respect voor elkaar?.. EN HIERMEE DAN DIRECT TE LUISTEREN NAAR WAT GOD VERBIEDT EN GOEDKEURD? |
Haha mooi en eerlijk geschreven. En ik vind het zeker geen gek idee als iemand dat in zijn/haar profiel wil zetten. Meestal naar een paar keer chatten,mailen,(of het forum lezen) afspreken, dan kan je ook wel zien welk soort “ vlees” je in de kuip hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:54
|
|
|
NICKY298 schreef: | Nicky : "Weet dat uit gevoel geen geloof komt, maar uit geloof gevoel"
Herman , ik kan alleen mijn gevoel wegdoen als ik niks om iets of iemand geef. dan gaat mijn verstand werken , denk ik. of iets mee heb gemaakt wardoor ik bang ben voor mijn gevoel. en het niet toe laat in mijn leven.
en god geeft alleen het goede, hij heeft zijn zoon gegeven.
vanwaar je elkaar lief moet hebben zo als je je zelf lief heb.
hoe lief hebben wij ons zelf????/ |
Heel mooi, om goed over na te denken !!! mooi hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | herman is er blij mee, dus vandaar dat ik die moeite wel nemen wil. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:57
|
|
|
FF een vrolijke noot er tussen door!! Hahaha ik moet erg lachen om dat turven whahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:26
|
|
|
Ik denk dat geloof iets anders is dan gevoel. "Het geloof stijgt uit boven het gevoel. Gevoelens die hun bron niet hebben in Gods Geest schieten tekort Maar vind ik meer iets voor een ander topic
Met gevoel maar zonder de liefde Sex hebben lijkt me (bevrediging van) lust. (dit kan ook heel goed binnen een huwelijk)
Met gevoel met liefde “de liefde bedrijven” is het mooie dat ons overgebleven na het paradijs (Dit kan ook heel goed voor het huwelijk)
Ik vraag me wel eens af: Wat zou God er van vinden het ene “erger”dan het ander? Zou Hij verschil maken tussen die bovenstaande twee? Of maken wij er verschil tussen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 18:57
|
|
|
Kan je zonder gevoel gaan geloven Herman?
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op dinsdag 19 juni 2012, 18:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:24
|
|
|
Mooi leerzaam stuk Jol! Wat er voor mij uitsprong is:
” Dus de essentie van gecorrumpeerde mannelijkheid is de zichzelf-verheffende poging om de vrouw te onderwerpen en te beheersen en uit te buiten voor zijn eigen verlangens.
En de essentie van gecorrumpeerde vrouwelijkheid is de zichzelf-verheffende poging om de man te onderwerpen en te beheersen en uit te buiten voor haar eigen verlangens”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:16
|
|
|
DJES101 schreef: | IK denk dat .. als je jezelf kan lief hebben en anderen UIT,DOOR EN TOT GOD KOMT dus staat GOD op de EERSTE PLAATS ..... |
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:01
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen.
Homo en Christen, ja dat kan!
Homoseksualiteit is binnen Christelijk Nederland nog altijd een lastig onderwerp. Er rust nog altijd een soortement taboe op dit onderwerp. De redenen hiervoor zijn: onwetendheid over het onderwerp, onzekerheid over eigen identiteit of kennis over het onderwerp en homohaat.
Vanuit deze redenen geredeneerd is het voor een Christen homo haast onmogelijk om deel te hebben aan het gemeentelijke leven. Mag een homo met partner zondagsschoolactiviteiten doen? Mag een homo deelnemen aan het Heilig Avondmaal? Mag een homo zich laten dopen? Mag een homo preken? Of de stoelen klaar zetten en corveediensten draaien?
Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk is over wat wel en niet mag. Maar voor we op deze vragen een eerlijk antwoord kunnen geven, moeten we eerst het een en ander uiteenzetten. Als heteroman vind ik de bovenstaande vragen eigenlijk bespottelijk. Want wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde.
Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Wedergeboorte is er voor homo’s en hetero’s, namelijk alle mensen.
Joh. 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op dinsdag 19 juni 2012, 10:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 09:35
Onderwerp: oordelen
|
|
|
DJES101 schreef: | Voordat jij een oordeel over mij en mijn leven velt: Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg. Loop door de straten,over de bergen en door de dalen. Voel het verdriet ,beleef de diepste pijn. En voel de vreugde. Doorloop de jaren die ik ging. Struikel over elke steen waar ikover gestruikeld ben. Maar sta altijd weer op. En ga precies op dezelfde weg verder. Precies zoals ik het gedaan heb.
En eerst dan
Kun JIJ over MIJ
OORDELEN!!!! |
sorry DJES voor het off topic gaan
|
|
Naar boven |
|
|