Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 17:20
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dit de tweede versie? Ik heb nl de ark van Noach al eens bekeken toen hij in mijn stad lag....en was zeker de moeite waard...... |
Ja dit is de 2e versie.....is echt heel imposant. Nu heeft hij hem op ongeveer gelijke maatvoering gebouwd als noach hem gebouwd heeft. De 1e was ongeveer 3x zo klein, maar dit ding is echt mega groot.
Ik zie hem af en toe als ik voor mijn werk in dordrecht ben. Als je vanaf de brug van papendrecht naar dordrecht rijdt, ligt hij naast de brug in aanbouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 17:00
|
|
|
CARIN303 schreef: | Tja....ten eerste is het 1 van mn favo Michael songs en ten tweede is dit een forum met vrijheid van meningsuiting en ten derde moet je er dan maar de zanger bijzetten,verder nog iets? |
ik zou niet durven.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 16:59
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Of gewoon even een poosje van CM wegblijven en het met je hoofd tussen je knieën uitzitten! |
ik ging op vakantie, geen CM abo meer en alles viel op zijn plekkie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 07:37
|
|
|
CARIN303 schreef: | Bekijk het positief al die regen;
* het is maar water * het meeste valt er naast * het is letterlijk stralend weer
En om het met Michael W. Smith te zeggen;
http://www.youtube.com/watch?v=ucWK6fkGsAE |
he......ik had net een paar berichten terug gevraagd dat nummer niet te draaien..!!! en nu doe je dit???
zullen we dan maar ...let the sun shine aanzetten ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 19:05
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Wat een ellende met dat weer! Het ziet er naar uit dat we aan deze kant van het land mazzel hebben, maar zag beelden van Enschede waar hele straten vol water staan... Hoe is het bij jullie? |
nou bij ons werkt de riolering gewoon erg goed in rotterdam stonden straten ook flink onder, dus dat is vlakbij
maar de hele dag regen...zucht...waar is de zomer??
wil iedereen ff het volgende nummer op zijn stereo uitzetten ??
http://www.youtube.com/watch?v=qRbA9iVKm3w&feature=related
en ook het volgende nummer uitzetten ??
http://www.youtube.com/watch?v=26klgMfYOIk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 23:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | de verhouding schijnt wereldwijd nog steeds zo te zijn dat er meer vrouwen dan mannen zijn, maar niet meer zo extreem als vroeger tijden.
Nou, hier op CM s dat dus duidelijk wel het geval.
Thomas heeft het uitgezocht |
ja..wereldwijd is het zo en je....op CM is het zo maar jonathan is tegen dat polygamie gedoe....wat een concurrentie strijd tussen vrouwen, en wat een egoistisch gedoe voor een man, en wat een ongelijkheid roept het op, de ene vrouw vind haarzelf beter dan de ander
jonathan vind monogamie iets moois....samen moet je het uitzoeken en de weg vinden. wegvluchten naar een ander is een zwak iets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 21:32
Onderwerp: begrafenis of crematie?
|
|
|
PIETER649 schreef: | een dissonantje op zn tijd moet ook kunnen |
eentje is genoeg....dus BEHAPPY mag BEHIPPY blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 21:31
Onderwerp: Alleen voor mannen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Goed............ iedereen bedankt voor de dekbedtips, jammer dat er niks nieus bij stond. Behalve dan de tip van de lijmklemmen. Volgende kl.....karweitje: FRIETPAN SCHOONMAKEN. |
dan noem je wel een hardnekkig vies iets op.
mijn voorstel....na jaar ding weggooien
ik ben het nu aan het proberen met een RVS ding, waar de binnenpan uitgehaald kan worden. Nu alleen afwachten totdat ding aangekoekt is. Maar misschien is het wel zo dat die RVS pan makkelijker schoon wordt dan een aluminium ding, omdat RVS harder is en niet poreus.
Als het dan toch vies is, werkt misschien de vaatwasser en anders misschien de hogedrukreiniger.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 21:28
|
|
|
MARIO216 schreef: | In Arabië hebben ze niet anders |
Polygamie is in de oudere tijden iets wat veelvuldig voorkwam. Eigenlijk was het gewoon een cultuur gebonden iets, maar ook een goed ding.
In de oudheid, waren er minder mannen dan vrouwen. Mannen jaagden, voerden oorlogen en hierdoor stierven er meer dan vrouwen. Voor vrouwen was het een must om getrouwd te zijn en een man te hebben die voor hen zorg droeg. Omdat er meer vrouwen als mannen waren, werd het algemeen als normaal beschouwd dat een man meerdere vrouwen had.
In latere tijden is het verschijnsel dat er meer vrouwen dan mannen zijn meer genivelleerd, de verhouding schijnt wereldwijd nog steeds zo te zijn dat er meer vrouwen dan mannen zijn, maar niet meer zo extreem als vroeger tijden. Dat de islamitische wetgeving en enkele sekten polygamie nog steeds in ere houden, vind ik een meer egoistische trek van een rare mannen cultuur. In de moderne wereld is het een verboden iets, dus op CM kunnen we het daarom maar niet mee beginnen. De gevangenis straf in nederland is dacht ik 4-6jr.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 21:11
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
PIETER649 schreef: | Van die plek is door Jezus gezegd: het huis van Mijn Vader heeft veel kamers... |
I can't wait to get to Heaven, when you'll wipe away all my fears.
In six days you created everything,
but you've been working on Heaven two thousand years.
uit Keith Green's song 'I can't wait to get to heaven'
Ik vind dit zo'n mooie gedachte die hij hier neerzet, Jezus schiep de hemel en de aarde in 6 dagen. En is naar de hemel opgevaren om ons een plaats te bereiden. En daar is Hij al 2000jr aan bezig......Oh God wat moet dat mooi worden !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 18:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | die term "hippie" spookt regelmatig door mn hoofd bij jouw bijdragen aan dit forum.... vaak vooraf gegaan door bijvoeglijke naamwoorden als "idiote" of "maffe"
Hoe ken dat nou he? |
ach...de bijdragen van BEHAPPY ..... ik lees ze, verwonder me soms om zijn happy-gevoel, en het BEHIPPY gevoel ontgaat ook mij niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 18:02
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Eh...ervan uitgaande natuurlijk dat de man/vrouw verdeling op CM gelijk is én iedereen op CM ook "op zoek" is |
moet de man/vrouw verdeling dan gelijk zijn??? paar leuke gelijke setjes moet kunnen hoor !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:58
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat doe je hier dan nog meer behalve lezen, schrijven etc.? |
eh......niets eigenlijk....alleen het forum lezen en schrijven. Mag toch wel??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 07:19
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
LOES550 schreef: | ik ben sinds een jaar weer op cm en lees dit idee. Ik zou graag mee willen als er nog plek is. Mijn grootste drempel zijn de kosten. Heb je misschien al enig idee hoeveel het ongeveer wordt? |
wat betreft de kosten. Ik wil sowieso iets goedkoops vinden voor overnachten, dus vanuit die basis wordt gezocht. Maar voordat ik weet voor hoeveel personen, moet ik toch echt eerst een indruk hebben... dan weet ik, wat zoiets kost en informeer ik iedereen. Pas daarna wil ik van een ieder een definitief ja/nee horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:28
Onderwerp: De zon en de ZOON
|
|
|
EVA685 schreef: | Lijkt het op, maar was net ietsjes anders, kijk naar voorgaande antwoord. |
heb ik gelezen, maar ik vind het geen antwoord, 1e dag en 4e dag zijn voor mij t zelfde..
Ik weet en geloof echt dat God de schepper van alles is, maar als ik het scheppingsverhaal lees, dan ontkom ik er niet aan om te zien dat dit geschreven is door iemand, die getracht heeft de Almacht en scheppingskracht van God op een bijzondere manier te omschrijven, met een zeer menselijke inbreng, en met de gedachte en kennis van dat moment Een platte aarde, waar boven het licht was en onder de duisternis.
Maar voor een goede uitleg sta ik nog steeds open.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:24
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
Ik zou graag willen weten wie nu mee willen het weekend van 8 november.
er was een lijstje , maar onduidelijk is of deze allemaal meegaan
jonathan 890 willie400 carin303 suzanne475 marieke 897 tessybear 731 grace 585 anita324
mary052 misschien
aanstaande week wil ik eea definitief gaan regelen , dus ik stel voor
voor as maandag laten weten, dan kan ik verder,
ben ondertussen al wat aan het uitzoeken hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:16
|
|
|
EVA685 schreef: | HIJ maakte toch op de 4de dag zon, maan en de sterren? |
en wat dan de 1e dag? hetzelfde??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:15
Onderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
|
|
|
ADRIANNE320 schreef: | Als vervolg op het wokken, gaan we zaterdagavond 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal. Eigenlijk moet dat Eritrees zijn, want de mensen die het restaurant runnen, komen uit Eritrea! Wie bang is dat ze daar geroosterde sprinkhanen en gekookte apenhersens eten, kan alvast het menu bekijken op http://www.afrika-restaurant.nl/
Daar vind je ook het adres en een routebeschrijving!
Laten we maar weer een lijstje maken. Zet zelf je naam er ff onder als je mee gaat!
Adrianne320 |
Carin gaat mee en ik ook.....als wegwijs piet / tomtom
dus carin303 en jonathan890
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:14
Onderwerp: Niet mokken maar ( meegaan) wokken
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik heb horen zeggen ...... eh gelezen dat wokken2, nu op de 9e oktober is??
wie gaan er dan mee?
Carin en ik hebben het vast genoteerd....enne zeg MIJ maar waar het is, dan komt het goed. |
het wordt dus het andere topic....ethiopisch eten. Daar dus voor meer informatie heen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:13
Onderwerp: Niet mokken maar ( meegaan) wokken
|
|
|
ik heb horen zeggen ...... eh gelezen dat wokken2, nu op de 9e oktober is??
wie gaan er dan mee?
Carin en ik hebben het vast genoteerd....enne zeg MIJ maar waar het is, dan komt het goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:10
|
|
|
EVA685 schreef: | De eerste dag scheidde HIJ het licht van de duisternis. Op dag 4 werden de zon, maan en de sterren gemaakt volgens de Bijbel. |
t is een uitleg, maar God noemde het licht dag en de duisternis nacht. en het werd avond en morgen, de 1e dag. Voor avond te worden en weer morgen is er een zon nodig, dus die was er dus.
wat dan de 4e dag? in vers 18 staat weer hetzelfde als de dingen van dag 1, om de scheiding te maken tussen licht en duisternis.
dus wie legt het mij uit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 21:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | En GOED luisteren naar je TomTom |
eh...... in t eggie heet ik johan, naar jonathan luister ik al jaar of 5, is mijn virtuele naam, maar nu dus ook al tomtom
en ze kan goed luisteren hoor....ik praat alleen te veel, moet ook erg mijn best doen om er tussendoor te komen hahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 21:10
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik snap het nu waarom Jonathan het van Carin het m.b.t. het wokken..
|
nou ik dacht dat dat toch wel ietewat duidelijk was.... ik iedere keer maar dat wok-topic van allerlei info voorzien, terwijl ik zelf niet eens meeging. Had dat weekend mijn kids thuis. Maar andere keer hopen we mee te gaan, mits ik geen kids in t weekend heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 18:57
|
|
|
Dank jullie wel allemaal voor jullie wensen van geluk !!!
En Marieke en Jahoor.....ook veel geluk samen !!! maar dat had ik jullie tijdje geleden al gewenst !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 18:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | Duitse wijn heb ik nie zo veel mee... WEL met duits bier. Iedere keer dat ik een zuiver duits biertje drink, heb ik medelijden met die hollanders die die chemische zooi drinken omdat ze denken dat dat bier is.
( dit is niet offtopic want ik heb besloten dat er geen koffie geschonken word, maar duits bier met n plakje cake) |
Helemaal mee eens Pieter......Dat pils hier is maar een biersoortje....best wel eens lekker, maar doe mij maar triple en dat soort bieren...heerlijk dat duitse bier ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 18:51
Onderwerp: Van ruilen komt huilen?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik stel me zo voor dat die RELAXTE STOEL de arm(leuningen)en over elkaar heeft en, al schommelend, lurkt aan een pijp |
hè......t is toch een sigaar die ze af en toe rookt?? Heb ik wat gemist?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 18:49
Onderwerp: Ik mis je....
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Annemiek Irene
23 augustus 2000. De dag dat de weg naar je vader de weg naar de Vader werd. Als ik kijk naar je broer, die 10 jaar ouder geworden is en naar je zusje, een jonge vrouw van 19, dan moet ik altijd weer denken aan: hoe zou jij er nu uit gezien hebben? Zou je een vriendje gehad hebben? Maar 13 jaren ben je bij ons geweest. 13 jaar om nooit te vergeten.....Papa. |
Beste chatuliem, wat vind ik dit sterk van je dat je dit hier schrijft. Zoveel emotie, liefde en gevoel ligt erin, maar t verdriet stijgt er boven uit.
vraag...je schrijft dat haar broer 10 jr ouder geworden is....??
Heel veel sterkte en God's zegen Ik hoop dat je je gedragen hebt gevoeld gisteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 18:42
|
|
|
LOES550 schreef: | mn relatie na 14 mnd, en 3wk super vakantie met zn tweeën bij thuiskomst zomaar per mail beëindigd. Niets aan zien komen. Elkaar en tegenover God, trouw beloofd en voor altijd bij elkaar te blijven. Ben er kapot van. Wil hem helemaal niet kwijt. Bid tot God voor uitleg, maar voel alleen gemis en intens verdriet. Mn meiden zijn ook van slag. Op het ene moment kijk je uit naar een toekomst samen en dan is alles weg. Een groot gemis daarvoor in de plaats. Gemis van zijn kinderen en familie. Zou ik ze nu echt nooit meer zien? Dat idee kan ik helemaal niet aan. |
wat erg voor je.... zoiets is verschrikkelijk. Waarom, waarvoor, wat had ik kunnen doen, waar ben ik fout gegaan, wat is de reden voor hem, allemaal vragen die door je hoofd gaan? Hoop maar, en ik vind ook dat je er recht op hebt, dat er duidelijkheid komt.
|
|
Naar boven |
|
|