ChristianMatch

Forum

Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:54
BerichtOnderwerp: Kennis ondergeschikt aan de Geest

MOMO697 schreef:
Hey Jolan,

Wat is het toch heerlijk om gewoon met elkaar van gedachten te kunnen wisselen zonder heftige discussies van welles/nietes.

En dat terwijl we een andere kerkelijke achtergrond hebben.

Getuigd van respect, thanks

ZEELAND736 schreef:
Helemaal juist...Weet je dat ik van jullie zit te genieten???
Ik bedoel...ik leer en dan te zien...dat het hier wel zeker in liefde kan!!!

(Ineke die juist moeite heeft met zich te uitten!!)

Om eerlijk te zijn vind ik het zelf ook moeilijk Ineke, om in letters te uiten wat je geloofd en denkt. Het wordt zo gemakkelijk verkeerd opgevat.
Ik denk ook dat dit voor mij de enige reden is om op CM te blijven plakken. De discussies met andersdenkenden. Respect voor elkaar is de belangrijkste factor in iedere discussie, en als je goed nadenkt over een onderwerp als deze komt dat ook je eigen bijbelkennis weer ten goede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:56

MOMO697 schreef:
Voor mij is de Heilige Geest hetzelfde als de stem van God. Alleen was het toen niet constant aanwezig bij Abraham. Het is Gods Geest. En volgens mij was het Gods Geest die Abraham opriep om te doen wat ie moest doen.

Na pinksteren kreeg elke gelovige de Geest van God, de Heilige Geest. Tot die tijd was een enkeling in contact geweest met Gods Geest.

Of zie jij dat anders?

Goede vraag...
de Stem van God is niet de Geest van God denk ik. De stem is een gesproken woord, en dat is de Geest niet. De Geest gaat uit van de Vader en de Zoon, en zo vormen Zij samen de Drieenige God. De Heilige Geest was er ook voor de tijd van Abraham al wel, want er staat dat de Geest van God zweefde op de wateren tijdens de schepping.
Zelf heb ik altijd gedacht dat God ( de Vader) Abraham de opdracht gaf om Izak te offeren, en dat de Geest voor Pinksteren nog niet op iemand was uitgestort voor die tijd van Pinksteren. Maar dat zou betekenen dat de Geest werkeloos is geweest tot Pinksteren.
Dit laatste klopt natuurlijk niet aangezien Mozes ook de Geest opgelegd kreeg toen hij 70 wijze mannen moest uitkiezen om samen met hem het volk te leiden op advies van Jethro zijn schoonvader.
Ik denk dat de werking van de Heilige Geest in het oude testament er wel was, maar in veel mindere mate openbaar kwam.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 30 oktober 2011, 23:58
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:48

is logisch ja

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 30 oktober 2011, 22:49
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:44

MOMO697 schreef:
Ben het grotendeels met je eens Jolan behalve hetgeen ik nu even hierboven quote.
Die vrucht kwam van de boom van kennis van goed en kwaad. Door het eten van de vrucht kwam ook die kennis. En in de wet leren we wat goed en wat kwaad is. Maar die wet is ondergeschikt.
Abraham wist heel goed dat hij niet mocht doden.
Toen Gods Geest hem echter zei dat ie zijn zoon moest offeren, gehoorzaamde hij de Geest.
In het ot had niet iedereen die Geest. Na pinksteren heeft elke gelovige die Geest ontvangen. Luisteren naar de Geest is dus ondergeschikt aan de kennis.

Je wil eigenlijk zeggen dat in het paradijs de mens helemaal geen kennis van het kwade had, enkel van het goede?
In dat geval ben ik het daar idd mee eens. de kennis van het kwade is pas gekomen nadat de zonde in de wereld kwam.

En als je zegt dat Abraham luisterde naar de Geest terwijl hij wist dat doden niet mocht, dan zou je stelling naar mijn idee ook kloppen. Maar in die tijd was de Heilige Geest nog niet uitgestort dacht ik. Dus ook niet op Abraham. Abraham gehoorzaamde enkel Gods bevel.
En dan nog een punt in die gescheidenis:
Toen Izak vroek waar het lam was, had Abraham het vaste geloof om tegen hem te zeggen dat God daar zelf in zou voorzien. Abraham wist dat hij niet doden mocht, en toch gebood God het hem. Hij had God dus liever als zijn eigen zoon, en als ik dan zijn antwoord in de bijbel lees, dan denk ik niet dat Abraham geloofde dat zijn zoon niet in leven zou blijven,(of weer levend zou worden) want God had hem voor die tijd al beloofd dat er uit Izak een groot vok zou komen.

Voor Abraham ging dus de gehoorzaamheid voor de kennis, maar wel in combinatie met zijn rotsvaste geloof.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:33
BerichtOnderwerp: beroepskeuze en scheiding

Ik denk dat je wel een punt hebt Pieter. Niet alleen de 'verpleegstertjes ' natuurlijk, maar als ik terug kijk op mijn vroegere leven dan ging mijn ex ook pas een paar uur minder werken als de kinderen pappa tegen de buurman gingen zeggen(dat gebeurde echt)
Dan ging het eventjes goed, maar als vrouw van, haatte ik zijn werk doordat het ten koste ging van het gezinsleven.
Al was het voor mij geen reden om te scheiden overigens. Maar als je als man vaker uit eten gaat, en werkt met een andere vrouw, en die veel vaker ziet als je eigen vrouw, is het uiteindelijk ook niet vreemd dat er een scheiding van komt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 13:38
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

SHANITA130 schreef:
Is mijn bedoeling niet, om omlaag te halen.

Ik wil ook geen ruzie, zie dat ook als zonde.
Meningen kunnen naast elkaar bestaan, denk ik.

Fijne zondag!!!!!!!!!!!

We zijn het dus ook wel eens WEL eens Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 11:49

SHANITA130 schreef:
Hai MoMo!

O ja, en die bijbeltekst, OT, dat een man tegen een andere man zegt van: mijn liefde voor jou is groter dan de liefde voor vrouwen....Waar staat dat ook alweer, zoek het later wel op.

Deze tekst heeft totaal niets te maken met homofilie Shanita. Hiermee haal je een gewone vriendschap tussen mannen wel heel erg omlaag.

de tekst kun je vinden in 2 samuel 1 vers 26 waarin David treurt om de dood van zijn boezemvriend Jonathan als hij zegt dat zijn liefde voor Jonathan wonderlijker was als de liefde die hij voor een vrouw zou hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 10:29

MOMO697 schreef:
t verbaasd me eigenlijk niks dat niemand reageerde op mijn laatste posting hier

wat moet je ook met die informatie, dat is namelijk persoonlijke relatie

kunnen beter veroordelen met de bijbel in de hand Gefrustreerde smiley

Persoonlijk zou ik ook geen geschikte reactie weten op jouw posting Momo!

Wat je schreef keur ik inderdaad op grond van de bijbel absoluut af.
Daar staat inderdaad dat het God een gruwel is. En het doet me denken aan Sodom en Gomorra die mede vanwege die gruwel ten onder zijn gegaan.

Aan de andere kant weet ik dat we allemaal mensen zijn. Mensen die stuk voor stuk zonden begaan die een gruwel zijn in de ogen van God. Ik denk zelf dat ook die zonden niet mogen.
Zowel homofilie als alle andere zonden die mensen dagelijks begaan, dat het beide niet mag, dat we met beide God verdriet doen/boos maken(lees het even zoals je het lezen wilt)

Ik heb diep respect voor een niet practiserende homo, die vanwege wat God zegt in Zijn woord, de practische kant achterwege laat. Maar zo heb ik ook een zelfde respect voor een kleptomaan of pyromaan die aan zijn drang/dwang niet toegeeft omdat God dit in de bijbel verbied.

Veel mensen worstelen met persoonlijke zonden, die allen voor God een gruwel zijn, maar dan mogen we ook weten dat God sommige mensen een kruis oplegd om maar dicht bij Hem te blijven, zodat ze hem dagelijks nodig blijven hebben. Want dat is tenslotte wat Hij wil...Zijn kinderen, dicht bij Hem te hebben.

Ik hoop dat ik je met mijn mening niet kwets, want inderdaad, op grond van de bijbel kan ik er niets anders van maken. Maar een beetje menselijkheid, en inlevingsvermogen is juist in deze gevallen wel op zijn plaats denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 10:08

MOMO697 schreef:
Kennis van goed en kwaad is ondergeschikt aan het luisteren naar en gehoorzamen van de Heilige Geest.

Wat is jouw gedachte hierover?

Ik denk dat deze niet ondergeschikt is, maar samen hand in hand gaan.
Toen de mens in het paradijs afvallig werd van God en naar de duivel luisterde, toen hij van de vrucht at, is hij het volmaakte beeld van God kwijt geraakt. Dus ook de volmaakte kennis van goed en kwaad.
Maar doordat Jezus heeft geleden voor zondaren is het weer mogelijk om dicht bij Hem te leven. Als je dicht bij Jezus leeft, en mag weten dat Hij jouw Verlosser is dan werkt de Heilige Geest in je hart en leert je weer wat goed en wat niet goed is. En als je de Heilige Geest in je hart hebt en dus Jezus 'discipel ' bent, dan wil je ook niets liever doen als Jezus volgen, en doen wat God wil dat je doet. Maar om te weten wat God wil wat je wel en niet doet... hoe je Hem volgen en gehoorzamen kunt, daarvoor heb je vanzelf de Heilige Geest nodig die jou daarin leid, en leert.

Niemand kan tot de Vader komen tenzij Jezus hem trekt. Jezus wil dit doen bij mensen die het volmaakte niet meer hebben, maar is teruggegaan naar de hemel. Hij zond daarna op de pinksterdagen Zijn Heilige Geest, Die nu nog steeds werkt in de harten van Jezus volgelingen. Net zolang als de aarde zal bestaan.

Daarom gaan deze twee hand in hand. Als de Heilige Geest in je werkt, dan leert Hij jou weer het echte verschil tussen goed en kwaad.
De echte kennis van goed en kwaad kan een mens zonder God dus niet hebben. Wel de gewone dagelijkse verschillen zoals....mag ik door rood rijden of niet, dat weet ieder mens, dus ook de mens die God niet kent. Maar leven zoals God het wil, die verschillen tussen wat vind God goed dat ik doe, of wat vind God niet goed wat ik doe....dat kan alleen de Heilige Geest je leren.

Zo denk ik er over.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 30 oktober 2011, 10:13
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 21:15
BerichtOnderwerp: Off topic gaan.

CROSSROAD317 schreef:
los jij nou eerst die puzzel maar eens op ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

is al gebeurt Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:51

CROSSROAD317 schreef:
Ach skaaaaatje toch .... Gefrustreerde smiley -- Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

skaaaatje? de meest verse roddel is dat jij binnenkort gaat trouwen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik vind het alleen zooooo vals dat je nog niet gezegd hebt met wie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:08
BerichtOnderwerp: ziekenhoekje

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het niet over concrete ziektebeelden.....ik heb het over iedere bloedafname, verkoudheid, bezoek aan de dokter etc......
Waarom moeten we dat weten denk ik dan, heb het eens even over wat anders.....Meeleven is prima maar er zijn grenzen......

Ik heb het goede voorbeeld gegeven in een ander topic. nog ff en ik ga verhuizen....blij blij blij Knipoog smiley (maar toch wel een beetje weemoedig) Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:06

WILLEMIJN232 schreef:
Jij vind dat niet......maar anderen vinden van wel....die hebben gewoon een andere opvatting, een opvatting waar niets mis mee is maar die alleen niet strookt met jouw geloof.......

mee eens! en beide partijen denken het ook nog bijbels te kunnen onderbouwen. Ik denk dat er in sommige gevallen meerdere denkwijzen goed kunnen zijn. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:03

Jullie gaan zelfs nu off topic Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Annette050: al sta je er zelf dan niet op,wat ik altijd een beeetje jammer vind, ik vind je profielfoto wel heel mooi!

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zaterdag 29 oktober 2011, 00:04
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:00
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

ANNETTE792 schreef:
neuh, die van mijn 7 dagen per week, maar dat maakt hem wel weer schattig. ze zeggen wel eens baas gaat op hond lijken he...hier klopt dat!

maar dit topic ging over wat je vandaag gedaan had he:
ik heb mn zomervakantie geboekt, geloof dat we daar beiden nu al aan toe zijn Geschokte, onthutste smiley

Lekker annette, zomervakantie!

Ik heb vandaag onderhandeld via de makelaar over de verkoop van mn huis, en de kans is 95% zeker dat het doorgaat!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:55
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

het lijkt erop dat mn huis verkocht is na ruim twee jaar!
nog niet te vroeg juichen, ff het weekend afwachten, maar als het waar is , is het wel tijd voor een feessie Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:53

Willemijn zegt:
Is het nu nodig om ieder detail van het ziek zijn op het CM forum te zetten??????
En daar bedoel ik mee: iedere labafname, therapie, verkoudheid edg.......
Misschien ook leuk om eens je te zinnen te verzetten en eens over wat anders te praten?

Raar maar waar.... eigenlijk vind ik dat je helemaal gelijk hebt Willemijn.
Ik lees eerlijk gezegd ook liever de leuke dingen van anderen, of een pittige discussie.
Het heeft me om eerlijk te zijn heel wat moeite gekost om mn gezeur op het forum te zetten Knipoog smiley
Aan de andere kant is het geen doen om een ieder die vraagt hoe het gaat, persoonlijk te mailen, vandaar toch maar op deze manier, maar van mij hoef je het niet te lezen hoor, ik zal je er niet scheef om aankijken. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 17:12

Nou ja zeg...ik wist hier helemaal niks van Lachende smiley

Ik ben idd weer heel af en toe achter de pc.
Inmiddels ben ik weer thuis. Wel wat vroeg, maar ik heb me een ongeluk geoefend om zo snel mogelijk weer thuis te zijn. Achteraf weet ik niet of dit een slimme keuze was, maar goed.

De wond geneest goed, en met de nodige paracetamol is de pijn goed te doen. Door de operatie is de hernia pijn weg al is mijn ene voet nog wat verdoofd. Ook dit zou op termijn goed moeten komen.

De hernia had de nodige schade aangericht waardoor het niet vreemd was dat ik gek werd van de pijn. Door dat deze groot was, is er ook een stuk van een tussenwervelschijf afgebroken, die ook nog eens lekker in mijn zenuwen zat te porren. Zonder operatie had de pijn dus nooit meer weggegaan. Ik ben daarom heel blij dat de arsten besloten hebben me te opereren.

Momenteel mag ik nog bijna niets anders dan rusten, oefeningen doen, lopen en slapen. Gelukkig mogen de kinderen nog even bij hun opa en oma blijven, dus heb ik alle tijd om daar mijn best voor te doen.

Doordat de morfine abrubt is stopgezet word ik ff gestoord van de afkick verschijnselen. Ja u leest het goed...hier spreekt een echte junk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik krijg daar valium tegen waardoor ik zo mogelijk nog gestoorder doe als voorheen Knipoog smiley

Gelukkig is alles tijdelijk, dus ook dit!

Als laatste wil ik jullie echt bedanken voor de kaarten, lieve mailtjes, en weet ik allemaal wat nog niet meer. Het maakt me stil.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 16:59
BerichtOnderwerp: operatie

Fijn José, dat ze je gaan opereren. De operatie opzich is natuurlijk wel rot, maar er moet ergens begonnen worden zodat je volledig kunt herstellen. Hopelijk is deze operatie dan het echte begin en volgen er geen terugslagen meer.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 16:55
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Ik heb de laatste dagen het een en ander gemist, maar bij deze alsnog :

Leanne en majaro, van harte gefeliciteerd.

Tink, veel sterkte
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 09:57
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

MARIAN519 schreef:
En dit valt allemaal onder sex voor het huwelijk? Clown smiley wowsie... Gefrustreerde smiley
tell me...wat heeft dit dan met een huwelijk te maken? Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

haha, ik denk niets, maar hoe wil je de titel laten luiden voor een nieuw topic ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 00:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

ANNETTE792 schreef:
Dan ben jij er vanaf, maar gaat hij waarschijnlijk direct door naar de volgende.
Als een gesprek die kant op gaat, laat maar komen, dan kan je het melden en kan de redaktie beoordelen wat ze er van vinden en wat ze er mee willen.

En ja, zelfs als getrouwde vrouw krijg je hier af en toe van dit soort vage figuren prive. Gefrustreerde smiley

het eerste half jaar dat ik lid was had ik bijna wekelijks zulke types.

hallo lekker ding, ben je ook alleen vanavond? zal ik even langskomen dan? wat is je adres? hoe groot is je bed en je cup maat Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

gewoon cm mailen, dan zijn die geilstuiters zo weg Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 20:44

de operatie is goed verlopen

ze heeft nog wel pijn en moet minimaal 6 uur stil blijven liggen op haar rug.

heb jolan net ff aan de telefoon gehad

gr wilco
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:03
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

ANNETTE792 schreef:
(volgens mij komen we nu over als een stel ongeemancipeerde mutsen Knipoog smiley)

Dat denk ik ook, Lekker belangrijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 00:03

MOMO697 schreef:
das nou het probleem met zwart/wit denkers
die kijken te oppervlakkig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

staat namelijk nog een foto op mn profiel, very colorfull

ben ik niet met je eens. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
en je foto heb ik zojuist ff bewonderd Knipoog smiley
rood...als ik buiten zwart wit dan een kleur moest kiezen dacht ik het liefst rood haha
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:42

MOMO697 schreef:
k hou niet zo van zwart / wit
ben meer van de kleurtjes Lachende smiley met blinkend witte tanden

en je foto dan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik hou van zwart-wit en kleurtjes vooral in m'n kleding Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:24

MOMO697 schreef:
Sjonge, das wel heel kortzichtig.
Een man die zn vrouw geld onthoud zet haar aan tot diefstal ???
Als iemand zn partner sex onthoud is er vaak wel iets anders aan de hand dan "geen behoefte hebben" lijkt me. Heeft toch met intimiteit te maken?

momo, natuurlijk is dit voorbeeld zwart- wit. dat is de makkelijkste manier om iets duidelijk te maken. natuurlijk spelen er meer factoren een rol.
wat ik bedoel te zeggen is dat het een vaak het gevolg is van het ander.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:54

CROSSROAD317 schreef:
Dat weet ik ... ik weet bij wie de opmerking vandaan kwam ...

Ik vind zo'n opmerking maken tegen "je vrouw" gewoon dusdanig grof dat ik me afvraag (als man zijnde) waarom je zo'n opmerking zou maken.
Persoonlijk denk ik dan ook dat er veel meer aan de hand is, en dat oorzaak en gevolg hier vaak hand in hand gaan. Er kunnen tientallen redenen aan ten grondslag liggen, maar is dat een reden waarom een man zijn vrouw "ijskonijn" mag noemen ... NEE !!!

Het woord ijskoningin kwam bij mij vandaan.
Ik ben alleen bang dat dit woord nu enorm uit zijn verband gerukt word.
Mijn woord ijskoningin was een VOORBEELD van waarom mannen vreemd ZOUDEN KUNNEN gaan. en heeft opzichzelf niets met dit topic te maken. Ook mijn ex ging vreemd, en niet omdat ik een ijskoningin was Knipoog smiley

Maar buiten dat... ik zie het niet als grof als een man, zijn koude vrouw verteld dat ze een ijskoningin is. Het is in ieder geval beter dat hij het haar zegt als dat hij zijn heil maar elders gaat zoeken. Een vrouw die haar man sex onthoud omdat ze zelf de behoefte niet heeft is hetzelfd e verhaal als een man die zijn vrouw geld onthoud om boodschappen te doen. Die vrouw zal dan ook gaan jatten om in haar behoeften te voorzien.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 23 oktober 2011, 22:56
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 21:37
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

JOSINA022 schreef:
Zeker te weten en dat mag best wel eens gezegd worden!

ze rekent vast zichzelf daarbij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 21:31
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARYAN401 schreef:
Willemijn Smiley die vol vragen zit

Maarre....sterkte, Jolan!

hahaha hoe kom ik nou zo?
Geen idee maar het moest Maryan zijn natuurlijk
Dank je wel hoor!

En Willemijn... Ik zal mn best doen, maar er lopen echt schatten rond op die afdeling dat ik er helemaal niet bang voor ben. Ze rennen al voordat je het vraagt af en toe Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 Volgende
Pagina 9 van 40