ChristianMatch

Forum

Berichten van CHRISTIANMATCH
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHRISTIANMATCH
Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 21:46
BerichtOnderwerp: Relatie met een ongelovige

CORTAZAR588 schreef:
Iemand die scheidt van een vrouw met 8 kinderen,omdat bij zichzelf wil ontdekken is geen discipel van Jezus.........
Dat is geen oordeel,naar een feit.

Dit komt wel veroordelend over. Roelande schrijft zo niet over haar ex.
Het is moedig dat ze dit zó vertelt. Wie zijn wij om te bepalen dat een ander wel of geen discipel van Jezus meer is?

Graag weer on-topic.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 21:27
BerichtOnderwerp: Bijbel Audio book

- Topic verplaatst -

Graag de topics in het juiste forum plaatsen.
En met een gerichte vraag erbij, zodat er een gesprek op gang kan komen.

Verder graag de URL's aanklikbaar maken. Selecteer de link en klik URL (in het menu rechtsboven) aan.

Redactie Cm
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 21:17
BerichtOnderwerp: Het geloof komt door het horen van Gods woord

Topic is verplaatst.

Kun je aangeven wat je met dit topic wilt?
Ervaringen van anderen horen of iets anders?

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 13:45
BerichtOnderwerp: Thermostaat of temperatuur

Als je dit topic hebt gevolgd, dan heb je wellicht gezien dat er een aantal reacties verwijderd zijn.

Probeer on-topic te blijven, vriendelijk en respectvol.

Als je moeite hebt met de wijze waarop de moderator werkt, reageer dan via de mail of in het topic 'forum vernieuwd'. Niet binnen het topic zelf.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 23:09
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

WILLEMIJN232 schreef:
Ben benieuwd of er nu ook een note van de redactie komt: net als engels kan ook niet iedereen dit lezen Engeltje smiley

Nou vooruit Knipoog smiley

Nee, hoor. Af en toe zo'n zinnetje Fries kan geen kwaad toch? Het is een mooie taal. En voor de niet-Friezen een uitdaging om te lezen wat er staat.
Zolang hij het in niet in theologische discussies of andere verhitte gesprekken gebruikt...

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 16:57
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.

FREEK734 schreef:
‘Over time, Rome experienced a similar trajectory as Greece between the early republic and the later empire, and negative attitude toward same-sex unions and non-procreative sexuality increased with the rise of Christianity in the Roman Empire (Pickett). By the fourth century, anxiety toward obviously pervasive same-sex unions reached a peak when the state passed a law promising punishment to anyone entering a same-sex marriage (Eskridge).’

Graag even de vertaling erbij voor degenen die het Engels niet (zo goed) beheersen, maar wel deze discussie willen blijven volgen.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 16:48
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

PIETER619 schreef:
Het was nieuws dat zij haar spullen kwijt is door die brand , dus mag er gerust dan gebed gevraagd worden omdat het als nieuwsfeit is gebracht.
Natuurlijk kan het dan ook nog wel bij afdeling gebed geplaatst worden, niets mis mee, er wordt toch al te weinig gebeden

Natuurlijk mag er gebed gevraagd worden. Maar Roelande had dit op 1 september ook al gedaan in haar eerste bericht over Petra. Volgende gebedsverzoeken kunnen dan in het subforum geplaatst worden, zodat we dit topic voor de nieuwsberichten houden.

Redactie CM (die ook meeleeft met Petra en haar kinderen)
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 12:08

ROELANDE345 schreef:
Bidden voor Petra en haar kids. Ze hebben nog geen nieuwe huisvesting

Misschien beter om dit bij het subforum Gebed te plaatsen?

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 12:06
BerichtOnderwerp: Blokkeren

ANNA415 schreef:
Pieter klinkt als dat iemand je lastig valt maar je geen mogelijkheid geeft om terug te reageren. 3 opties:

- lekker negeren
- ook blokkeren
- de redactie waarschuwen

Wat is dat hier toch? Af en toe komen die berichten voorbij dat men elkaar weer loopt te stangen op mail of in het forum. Er worden zelfs mensen om geband. Hoe bont moet je het maken?!!! Het is mij nog nooit gelukt een reprimande van de redactie te krijgen Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit

Sorry Anna, maar ben het weer helemaal met je eens Knipoog smiley

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 12:04
BerichtOnderwerp: Blokkeren

PIETER619 schreef:
Is iemand zielig als die een ander blokkeert en zo dus geen mail meer kan ontvangen en zelf wel nog mails stuurt?
Komt mij de gedachte boven drijvend dat men zich verheven voelt boven hen die op ander wijze met hun talenten wel goed zijn, maar door de blokkeerder of ster als minderwaardig worden bestempeld, puur omdat eigen ego niet gestreeld wordt als men wel zijn/haar best doet als men niet naar zijn/haar pijpen kan dansen.

A men iemand blokkeerd om geen kritiek (zelfs opbouwende) meer te kunnen ontvangen, is het een zwakte bod, jammer zeer jammer.

Onderwerp is veranderd en verplaatst.
Er is twijfel of dit topic levensvatbaar is...Smiley die vol vragen zit
Zie ook mijn reactie op Anna.

Redactie CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 3 september 2013, 12:06
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 11:50

ANNA415 schreef:
Ik haal nog maar een stukje naar boven wat Petra 373 op pagina 2 plaatste

Eh...stukje...Smiley die vol vragen zit
Volgende keer liever even een verwijzing ipv weer deze lap tekst te plaatsen.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 14:28
BerichtOnderwerp: chatbox

HENK546 schreef:
ga niet you tube dingen in typen in de chatbox stoort ander leden dus doe het prive want niet alles is toegestaan als men op die site kijkt die soms in de chat STAAT KAN AANSTOOTGEVEND ZIJN BEDANKT ALVAST

Hallo Henk,

Als er problemen zijn in de chatbox, meld dat dan via de mail bij ons. Niet via dit soort berichten op het forum.

Het is geen probleem als mensen een link naar een filmpje plaatsen in de chatbox of op het forum, zolang dat niet aanstootgevend is.

Hier gaat een slotje op.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 19:12

CORTAZAR588 schreef:
Daarom zei ik ook : discussie gesloten.

Dat kan altijd nog. Maar zolang het een zinnig gesprek blijft, is er niets mis mee.

Nogmaals: Laten we proberen ook hier, op dit forum tot elkaar te komen. De meesten baseren zich op de Bijbel, alleen zijn er diverse interpretaties. Daar is niks mis mee. Dat kan juist heel boeiend zijn en wellicht kom je door een goede discussie nader tot elkaar. Je kunt aan te denken gezet worden en wellicht stel je je mening op den duur bij.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 15:47

Citaat uit Visie nr. 35 (deze week dus) over Jan Bakker, directeur Alpha Nederland:

In de afgelopen jaren heeft Jan via Alpha wereldwijd op heel wat plekken gesproken, trainingen gegeven, geluisterd en rondgekeken. Wat hem opvalt? "Als westerse christenen zijn we helaas zó goed in eindeloos hakketakken over de juiste uitleg van de Bijbel. We kunnen elkaar het leven zó zuur maken en elkaar zó de maat nemen, als we niet werkelijk naar de ander en zijn argumenten willen en kunnen luisteren.

(..)

Maar zonder gekheid: elkaar verketteren, andere christenen geestelijk aan flarden schieten, bijvoorbeeld omdat zij een andere visie hebben op Israël, de Heilige Geest, homofilie of de vrouw in het ambt...Daar heb ik echt een allergie voor ontwikkeld. Over en weer beroept met zich oprecht op God; tóch komt men er niet samen uit.

Laten we proberen ook hier, op dit forum tot elkaar te komen. De meesten baseren zich op de Bijbel, alleen zijn er diverse interpretaties. Daar is niks mis mee. Dat kan juist heel boeiend zijn en wellicht kom je door een goede discussie nader tot elkaar. Je kunt aan te denken gezet worden en wellicht stel je je mening op den duur bij.

Wat afbreuk doet aan deze en andere discussies, is de wijze waarop mensen elkaar benaderen hier. Het wordt harder, scherper en de verwijten vliegen over en weer. Ik heb al een aantal keer het grote gebod voorbij zien komen: Heb God lief boven alles en je naaste als jezelf. Da's mooi, maar dat betekent dus ook je naaste op het forum. Als jij vindt dat de ander er compleet naast zit met zijn visie, aan jou de uitdaging om de ander op een liefdevolle manier te benaderen. En liefdevol en respectvol te blijven. Als een ander echt over de schreef gaat, valt er altijd nog een mouw aan te passen.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:14

PIETER619 schreef:
FLIKKER DIE BIJBEL OVERBOORD (of leer begrijpend lezen) EN NEEM JEZUS ALS VOORBEELD[b]
Hij had een hekel aan de meeste wetgeleerden en farizeeërs, vooral omdat die precies wisten wat waar geschreven stond. ook vandaag de dag zegt Hij nog steeds, "volg Mij", neem dan wat dat voor consequenties met zich mee brengt voor lief en leef. Als je dat doet gebruik dan pas de Bijbel als leerboek en stap af van Gods troon om anderen met de Bijbel wel even op hun fouten te wijzen.

de waardeloze reactie van, dan kan ik mijn hele leven zondig leven en op het laatst me bekeren, men dus Jezus erg tekort doet en Hem dus niet lief wil hebben. Kan Hij dan Zijn woorden: "Ik heb u niet gekend" dan uitspreken?

Ook al ben je het totaal niet met elkaar eens, blijf respectvol naar elkaar toe. Jezus had veel geduld met mensen. Met de botte bijl bereik je niks.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 11:50
BerichtOnderwerp: Ik voel me nog;).........

En nu maar weer on-topic.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 22:45
BerichtOnderwerp: Daten

NICKY029 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Beste mensen, Klojo komt volgens mij van aanklooien(als je dat zo schrijft)

Meer zo iets van ik doe het zo, dan is het wel makkelijk voor mij zelf

En eigenlijk totaal geen enkel inzicht hebben in de mensen hun naasten, vriend, vriendin , Fam, vader of moeder enz, mensen die juist het allerbelangrijkst zijn en waar je heel zuinig op moet zijn! en hun gevoelens moet sparen! Mensen die je moet koesteren! En zo positief mogelijk moet behandelen .

Ik heb niet bedoeld om hier persoonlijk iemand een klojo te noemen.

Ik wil alleen zeggen , wees zuinig op je fam en de mensen die dicht bij je staan.

Liefde heeft zoveel meer waarde dan wat dan ook.
Liefde brengt voorspoed en geluk.

Geluk brengt niet altijd liefde!

Wat ik wel wil zeggen is, als alles van nivo afhangt , waar is dan liefde?
Hier heb ik het gevoel dat hier eigenlijk gemeten word met voorbedachte rade!

Na deze toelichting van Nicky laten we dit deel van het topic verder rusten. Als je toch behoefte hebt hierover door te praten dan kun je met haar en/of elkaar hierover mailen.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 10:45
BerichtOnderwerp: Daten

Bij deze nogmaals een vriendelijk, doch zeer dringend verzoek om on-topic te gaan.

En laten we het netjes houden qua taalgebruik; dit is een forum en moet voor iedereen prettig leesbaar blijven.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 13:03
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?

BAPPI605 schreef:
Wat is de eeuwigheid? Volgens mij is dat de plaats waar God verblijft; daar is dus geen tijd en ruimte. Tijd en Ruimte heeft God geschapen zoals geschreven in Genesis 1. Wij mensen zijn daardoor beperkt in ons denken; wij denken in een begin en een einde, geboorte en sterfte! Bij God is er geen begin en geen eind. Als je dus afvraagt wat we in die oneinige eeuwigheid gaan doen... tja, niet te vatten! Twijfelende smiley

We raken off-topic met deze boeiende vraag. Open even een nieuw topic als je hier verder over wit discussiëren.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 13:01
BerichtOnderwerp: Heilige Geest

Beste mensen,

Laten we teruggaan naar de vragen waar Pieter mee begon:

PIETER619 schreef:
Laten wij de Geest voor 100% toe is ons leven, of mag Hij wel aanwezig zijn en zijn we zelf ook nog baas?

Wat doen wij bijv met de gaven van de Geest?

Waarom kan Hij ze niet geven aan ons?

...wat te doen om hem aan Zijn werk te laten gaan, dus hoe een totale overgave aan Hem om zo het goede te kunnen doen

Hoewel het zeker goed bedoeld is, lijkt het me beter dat we de werking van de Heilige Geest op het forum hier laten rusten. Laat staan onze mening over de site in het algemeen. Graag weer on-topic.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 16:57
BerichtOnderwerp: profiel foto forum verdwenen

We hadden het hier ook al gemerkt ja. De technische dienst is ermee bezig. Hopelijk wordt het snel weer opgelost.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 19:24
BerichtOnderwerp: NIET verlengen

ZEELAND736 schreef:
Lees de reactie van redactie nog even!!!

Knipoog smiley

De redactie sloot aan bij Natascha's opmerking, die terecht aangaf dat we geen oude koeien meer uit de sloot gaan halen.

Hier gaat een slotje op. Mocht iemand behoefte hebben om een nieuw topic 'Niet verlengen' te openen, prima. Dan graag wel wat neutraler van insteek, zodat meer mensen kunnen reageren. Niet teveel anders houden we niemand over hier Huilende smiley, smiley in tranen

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 19:15
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

Het lijkt me goed dat iedereen zich houdt aan de oorspronkelijke vraag. En open daarnaast gerust nieuwe topics over gezond eten, lijnen, maagbandjes, het aantal calorieën in de tiramisu enz.

On-topic mensen! En geen steken onder water meer. Of erboven Engeltje smiley

Redactie Cm
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 16:54
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?

JANE410 schreef:
Heel jammer dat je beledigend wordt Lanfy. Als de antwoorden niet in jouw straatje passen is het toch niet nodig om zo denigrerend tegen gelovigen te doen?

Wens je Gods zegen

Helemaal gelijk, Jane!
Blijf respectvol naar elkaar. Mensen nemen de moeite om antwoord te geven op de vragen die je stelt, ga daar dan ook zorgvuldig mee om.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 15:24
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?

En maar weer terug naar het onderwerp anders wordt dit topic inderdaad gesloten.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 12:11
BerichtOnderwerp: NIET verlengen

NATASCHA642 schreef:
ik weet niet waar het overgaat maar blijven we oude koeien uit de sloot halen, zijn we niet allemaal christenen, sta er boven en leef je leven.

Eén van de regels is dat we geen oude koeien meer uit de sloot halen. Wat er vorig jaar gebeurd is, is gebeurd en gaan we nu niet meer ophalen.

Als er nu problemen zijn, mail mensen dan persoonlijk. Dit kan ook de redactie zijn.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:50
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Dit topic wordt gesloten.
Er zijn teveel negatieve en te persoonlijke reacties geplaatst in het verleden.
Tijd om met een schone lei te beginnen.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 08:20
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide

Hier gaan een slotje op om nog meer verwarring te voorkomen.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 22:47

SHANITA130 schreef:
Gepubliceerd op 22 jul 2013

Paul Joseph Watson talks to We Are Change's Luke Rudkowski about how the elite pedophile scandal in Holland is being blown wide open. Rudkowski conducted a shocking interview with one of the victims of the scandal, who says he was sexually abused by politicians and other prominent elitists.

http://infowars.com - http://wearechange.org

RELATED - Dutch pedophile exposer to stand trial, high-ranking pedophile still walking free - http://worldmathaba.net/items/2083-dutch- pedophile- exposer- to- stand- trial- high-ranking- pedophile- still- walking- free

Categorie

Nieuws & politiek

http://youtu.be/wtDt_GREErM

Bij voorkeur berichten in het Nederlands plaatsen. Als je een bericht in een andere taal plaatst, zet er dan even een vertaling bij.

Redactie CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 5 augustus 2013, 08:35
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:24
BerichtOnderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!

LANFY127 schreef:
Ik weet echt niet of ik het in het juiste topic plaats, maar dan moet het CM management het maar wijzigen!

Bij deze verplaatst naar het subforum Christelijk leven.

LANFY127 schreef:
Ik kom op best wel veel profielen de bovenstaande uitspraak tegen, en daar ben ik verbaasd over! Ik durf het niet zo goed, en ik ben heel benieuwd naar de reden hiervoor! Waarom durf je dat niet? Ben je bang, schaam je je voor je geloof, wil je voor anderen, bijvoorbeeld op je werk niet weten dat je gelovig bent? Kortom, wat is de reden hiervoor! En natuurlijk is de vraag ook bedoeld voor de CM redactie! Wat was jullie reden om dit antwoord tussen de meerkeuzevragen te zetten? Ben echt benieuwd! Maar voor nu, slaap en droom lekker! Ddww! Knipoog smiley

Eigenlijk geef je zelf al antwoord op de vraag: je komt het op best wel veel profielen tegen. Blijkbaar willen veel mensen graag vertellen over hun geloof, maar durven ze dat niet zo goed. Een grote groep herkent zich hierin.

Redactie CM
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHRISTIANMATCH
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 Volgende
Pagina 9 van 16