Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 17:34
Onderwerp: Kreet van de week deel 2
|
|
|
Sorry,ik maak niet graag van een mug een olifant
Maar vannacht wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 17:19
Onderwerp: "Dyslexie met inhoud".
|
|
|
Dicht bij huis kreeg ik te maken met dyslexie Momenteel zijn er grote vooruitgangen geboekt.
Ik leg een vraag in het midden neer,wel deze ; Hoe ga ik om met deze mensen die met dyslexie toch vaak te kampen hebben. Ze doen vaak hun uiterste best, maar wat is mijn positieve deel hierin. Ik zelf denk dat altijd corrigeren onnodig is?.. Wat denken jullie?..
Groet heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 mei 2017, 11:54
Onderwerp: "Een maatje"..
|
|
|
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden Samen niet weet wat morgen is Of ik saus eet en jij de vis
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden Samen weet wat geven is En ontvangen kan gemis
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden De zwakke plek van de ander weet Maar ook de kracht int dragend leed
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden Een lach weer tovert op het gezicht Bij het voorlezen van je slechtste gedicht
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden De handen voor elkander vouwt En in alles op Hem vertrouwd
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden Wanneer er tranen mogen vloeien En de krachten mogen groeien
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden De kleine dingen samen delen Doen ons harten helen
Groet heide Scheveningen '17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 22:41
|
|
|
HEIDE573 schreef: | De een is blij met de bonus De ander met de korting En de derde met de aktie
Ik twijfel nog een beetje welke ik de leukste vind. |
Nou,ik weet het.. Ik wacht op de uitverkoop!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 20:42
Onderwerp: Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
|
|
|
JOFEL592 schreef: | Wanneer ik echt expliciet lastig wordt gevallen aarzel ik niet om te blokkeren. Daarvoor is de deur bij mij gewoon open. Het is een site voor gezelligheid en communicatie.
Hallo allemaal, trouwens
Groetjes Vroeger jol252 |
Welkom Jofel!..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 20:35
Onderwerp: Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
|
|
|
Het knopje zit er niet voor niets denk ik. Tijdelijk gebruiken kan wel is nodig zijn. Maar geef elkaar ook weer de mogelijkheid het in orde te maken. Althans daar streef ik zelf wel naar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 12:16
Onderwerp: Mensen met een "handicap"
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Wil even kort reageren op dit gevoelige onderwerp.
Ik kan niet spreken over pijn of verdriet wat ik zelf niet hebt ondervonden. Ik besef dat velen lijden onder een stil verdriet. Wanneer ik iets kan zeggen over mijn eigen beleving Dan is het dit ,dat ik door zware depressies God alleen hebt overgehouden. Hij heeft en geeft alles,waar het mij aan ontbreekt. Zing ik dan iedere dag?...nee.. Maar Hij leert mij te volgen,hoe Hij de weg ook gaat. En mag ik weten dat Hij eens alle dingen Nieuw maakt. Want God zal eens alle tranen van de ogen af wissen En niemand zal Daar meer zeggen ik ben ziek.
Sterkte! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 11:47
Onderwerp: Mensen met een "handicap"
|
|
|
ROADY558 schreef: | Deze mensen moeten leren dat hun werkelijke waarde niet afhangt van * of ze wel of niet kunnen lopen * of ze wel of niet kunnen zien/horen/.... * of ze wel of geen werk hebben * hun uiterlijk
Dit is zoals de wereld kijkt, en rekent. Je bent pas wat als je .....
Kijk dan 's naar Jezus. En zie Zijn liefde. Die liefde die zonder voorwaarde gegeven wordt. Als je uit Hem gaat leven, dan hoef je je waarde niet meer van wereldse zaken te laten afhangen. Een werkelijk fantastisch voorbeeld hierin geeft Nick Vujicic, de man zonder armen en zonder benen. Zoek hem 's op op youtube en leer van hem hoe je je geliefd kunt voelen zelfs zonder ledematen.
Als je goed naar hem kijkt, dan zie je dat niet hij degene is die gehandicapt is, maar de meeste andere mensen die lichamelijk wel goed mee kunnen komen.
De vraag moet niet zijn: wat kunnen andere mensen mij geven om gelukkig te worden, maar: wat kan ik andere mensen geven zodat zij gelukkig worden. Daarin ligt ook je eigen geluk. Anders gezegd: ga anderen behandelen zoals je zelf door hen behandeld wilt worden. |
Mooi verwoord Roady..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 mei 2017, 17:07
Onderwerp: "Wegenwacht"..
|
|
|
Mooi toch de Wegenwacht? Als lid kan ik altijd rekenen op hulp.
Mijn gedachten gingen uit naar "De Hemelse Wegenwacht" ; De Heilige geest. De H.Geest die in al de waarheid wil leiden. Wat heb ik de H.Geest nodig in mijn leven. Hij wil mij op de juiste wegen brengen...en mij terug brengen wanneer ik ben afgedwaald. Ja, Hij heeft alles bij zich zodat ik weer verder kan..de Hoop is een van Zijn weldaden.
Groeten heide Scheveningen' 17
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op woensdag 24 mei 2017, 06:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 mei 2017, 16:10
|
|
|
De een is blij met de bonus De ander met de korting En de derde met de aktie
Ik twijfel nog een beetje welke ik de leukste vind.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 mei 2017, 07:38
Onderwerp: "Nooit verlaten"..
|
|
|
"Als ge in nood gezeten, geen uitkomst ziet; Wil dan nooit vergeten God verlaat u,jou en mij niet..
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op dinsdag 23 mei 2017, 09:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 mei 2017, 00:48
|
|
|
Niets is zonder rede, En zonder rede is er nooit iets geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 mei 2017, 11:20
Onderwerp: Zomaar..
|
|
|
De zomer is nabij Liggend in het hoge gras De wolken zij aan zij En dat plekje voor mijn jas
Een libelle hangt heel even stil en twijfelt of zij weer gaat landen De adem stokt mij in de keel En het zweet staat in mijn handen
Hoe kon ik nu toch denken Dat de tijd nu nooit meer komt Ik mag mij laven met geschenken En de cirkel is weer rond
Hoewel een ijsje bij de zomer hoort Neem ik er een in Mei Ik wil ervan genieten ongestoord Ookal staan de meeuwen in de rij
Nu ga ik het huis opruimen De stof wordt mij te hoog Ik kan de plicht niet weer verzuimen Ookal is het een dagje droog
De tijd is nodig om te zien Zodat het hart kan helen De regen doet hetgeen ontkiem En leert de dag weer strelen
heide Scheveningen '17
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op woensdag 10 mei 2017, 11:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 mei 2017, 21:38
Onderwerp: sex voor het huwelijk
|
|
|
Vroeger dacht men gewoon aan een uitzet of trouwjurk Er was toch geen tijd voor andere dingen?..:)
Het is een gevoelig onderwerp. En heb er denk ik de juiste woorden niet voor. De geest is wel gewillig,maar het lichaam is zwak. Gaat het zo, zo God het wil, dan kan ik mij nog niet verheffen boven anderen, die het niet konden weerstaan.
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op dinsdag 9 mei 2017, 22:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 mei 2017, 10:09
Onderwerp: "Mijn stemming in mei"...
|
|
|
Het is al weer Mei De vogels vliegen heen en weer Soms een beetje zij aan zij Wat wil jij nu weer :)
De bladeren fris en groen Springen uit de kale winter takken Het blad gevormd als een gemeende zoen Of als een vrouw op hoge hakken
De eerste zonnestralen heb ik al gevoeld Zo plots door het open raam En een zuidenwind die zachtkens woelt Gaven de eerste tonen aan
Ik ga mijn zesde bakkie drinken Heb heus nog wat te doen Wil nu niet verder zinken In de toekomst of die tijd van toen
Groet heide Scheveningen '17
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op vrijdag 5 mei 2017, 19:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 mei 2017, 23:53
|
|
|
De vis uitdelen is goed Maar de hengel geven is beter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 mei 2017, 22:42
Onderwerp: ' hart en mond' (3)
|
|
|
ELLA567 schreef: | Mooi Heide |
Dankjewel? stukje uit m'n leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 mei 2017, 16:10
|
|
|
achter de wolken schijnt de zon. Dat bedenk ik zelf niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 mei 2017, 23:04
|
|
|
" dat je naar een radioprogramma luistert".. En na een uur denkt; waar luister ik eigenlijk naar ?..:)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 april 2017, 14:54
Onderwerp: ' hart en mond' (3)
|
|
|
God maakt gelukkig Na een lange bange tijd Ervoer ik God weer met Zijn uithelpen
God maakt gelukkig Al voelde ik mij vaak terneergeslagen,en was alles duister Zijn verborgen handen droegen mij verder
God maakt gelukkig Hij voorziet in alles waar het mij aan ontbreekt Ja,hij weet zelfs wanneer mijn veters versleten zijn
God maakt gelukkig Het kleine vlammetje van mijn ingeschonken geloof Wakkerde Hij aan op Zijn wenken
God maakt gelukkig Wanneer ik mag zien op Jezus Ben ik van zonden vrij
Groet, heide
Scheveningen '17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 april 2017, 12:47
Onderwerp: balkon moestuin
|
|
|
Hoi,
Leuk onderwerp. Helaas heb ik zelf geen balkon of tuin meer Ik vind het een leuke tijdvulling, ontspanning. En met wat geduld ook lekker eten. Succes met je moestuintje.
Groeten heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op dinsdag 2 mei 2017, 15:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 april 2017, 22:53
|
|
|
Ik voel me zo kaal zonder jou, geintje :)
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op zaterdag 29 april 2017, 23:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 april 2017, 22:05
|
|
|
Hij at met zondaren Hij bad voor zondaren Hij genas zondaren Hij stierf voor zondaren Ze ontvangen eeuwig Leven Omdat Hij Leeft!
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op dinsdag 18 april 2017, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 april 2017, 00:24
|
|
|
Hoe kan ik ten dieptste het uitzicht op de bergtop begrijpen, wanneer ik nooit in het dal ben geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 april 2017, 22:45
Onderwerp: "hart en mond" (2)
|
|
|
Een ogenblik denk ik aan het hemel leven, Waar niemand meer zal zeggen ik ben ziek; En de angst voorgoed is uitgedreven. Daar al luisterend naar het hemelse muziek.
Geen wanklank zal de tijd dan horen, Maar eeuwige blijdschap zal op de hoofden zijn, Geen mens zal zeggen, wat voel ik mij verloren, Of zich vragen, wat is een leven zonder pijn.
De vragen zijn dan daar niet meer nodig, Of God mijn hart wel ziet; Een gebed uit het moede hart is overbodig; Ik mag Hem dan zingen in mijn eeuwig lied.
Soms verlang ik naar het hemel leven; Maar God bestuurd de tijd, De laatste is nog niet toegebracht, nog even, Ik ben door al mijn denken hier,de aarde even kwijt.
Zo is er hoop voor die Hem verwachten; Die alleen vertrouwen mag op het bijbels woord. God geeft in en na ieder dal weer krachten, Straks breekt de rust aan,ongestoord.
heide Scheveningen '17
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op zondag 2 april 2017, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 maart 2017, 07:54
Onderwerp: Ieder uur
|
|
|
Ieder uur, iedere stap brengt ons nader Bij de grens van leven en dood Heeft de Heiland uw paspoort getekend Met Zijn bloed dat Hij reddend vergoot?
Nog is het tijd De Heer heeft genâ De toegang is vrij door Golgotha Jezus ging voor Hij wacht aan de grens Is uw paspoort getekend, o mens?
Gij kunt zelf de tol niet betalen Zilver en goud verliest daar zijn macht Slechts het kruis in uw paspoort geeft toegang Tot het land waar de Heiland u wacht
Nog is het tijd De Heer heeft genâ De toegang is vrij door Golgotha Jezus ging voor Hij wacht aan de grens Is uw paspoort getekend, o mens?
Het is nu het uur der beslissing Ieder toont dan zijn ware gezicht O, geloof in de Heiland Uw redder En Hij voert U naar ’t eeuwige licht
Slechts het kruis in uw paspoort geeft toegang Tot het land waar de Heiland u wacht Tot het land waar de Heiland u wacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 maart 2017, 23:23
|
|
|
Welkom Lente jaargetijde , waar was je al die tijd....
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op donderdag 23 maart 2017, 13:32
|
|
Naar boven |
|
|