Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:43
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja Yes,dat is zo:) ik haal bekeuring en keuring nog te vaak door elkaar. en dat moet ik af leren |
Vroeg je, je nu af wanneer je nog eens een bekeuring krijgt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:15
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Gelukkig hebben mijn plantjes gewone luis . Ik gebruik altijd HG Bladluis of kruipende insecten. Of het voor jouw dopluisjes werkt weet ik niet. |
Je kan op de apotheek een goede shampoo kopen voor luizen en vlooien...heb ik horen zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:13
|
|
|
MARIEKE009 schreef: | He Frank; je zou een "zuivere weegschaal" kunnen gebruiken?
zie Lev.19:36 |
vergelijk je me nu met koren en olie???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:10
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Maar zou je niet langer dan "even wicht" willen zijn, Frank?? Het hééft zoveel voor op man-zijn..... maandelijkse periodes, gehaktballen, een eigen topic op CM, etc.etc.etc......... |
indien ik een 'wicht' zou zijn dan nog zou ik op mijn profiel zetten dat ik een man ben...ik zou erg verlegen zijn om tot de 'wichten-club' te moeten behoren...pffff, maandelijks gehaktballen en een eigen periode op CM zegt me allemaal niks...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:41
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Of het weer een grapje van je is Frank weet ik niet...maar toch een reactie... Ik heb veel bewondering voor met name het Leger des Heils en Gehovas die langs de deuren evangeliseren...(ik doe het niet!!) Ze krijgen veel over zich heen...dat is soms waar... Maar als je kijkt hoe soms een dakloze zwerver....(of drugsgebruiker) opgenomen wordt...en onderdak krijgt...en zodoende met Gods woord in aanraking komt..dan is dat toch geweldig??? Kijk wat er in m.n Amsterdam wordt geëvangeliseerd onder de prostituees... Al zouden het er maar 2 zijn??? Dan is er blijdschap in de Hemel... Vanuit onze gemeente breng de jeugd vaak rond Kerst en Pasen ook folders rond.... Gelijk diezelfde dag vind in de folder tot een prop gemaakt op de stoep voor mijn deur...Mijn buren spreken zich ook duidelijk uit TEGEN elk ""geloven"" |
Het was idd een grapje, Zeeland. Ik heb ook wel bewondering hoor voor de mensen die van deur tot deur gaan om Gods woord te verkondigen. Zelf heb ik vroeger ook meegemaakt dat de verkondigende mens vaak een hoop drek over zich heen kreeg.
Het is door die evangelische verkondigers dat ik meer over de Bijbel te weten kwam als jonge snaak. Wij werden als vrijzinnige opgevoed maar toch kocht mijn moeder op mijn vraag die boekjes over het leven van Jezus of een andere Bijbels figuur. Het was een goede aanvulling op die moeilijke Bijbel en als 12 jarige kon ik dat destijds wel goed gebruiken.
We zijn een beetje off-topic maar misschien ook niet...wat ik al heb gedaan vandaag is geantwoord op de reactie van Zeeland...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:26
|
|
|
[quote=JOSINA022] Wees gerust, Frank, dat overkomt alleen jou...
Het is net alsof je er nog trots op bent ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:13
|
|
|
HERMAN968 schreef: | De evangelisatieaktie loopt lekker in Turnhout. Heelwat deuren blijven gesloten, doch heelwat gaan er open. Er zijn écht belangstellenden voor het Woord en het is een genade voor de appreciatie die ons team mag ontvangen. Voor mij de eerste keer om mee op te trekken, is een aanrader voor eenieder. Komt zeker en vast de groei van mijn geloofsleven te goede. |
Hebben jullie dan 's nachts de boodschap willen gaan verkondigen??? Kan goed geloven dat vele deuren gesloten bleven. Het verwonderde me dat je niet schreef dat je geen pispot over je heen kreeg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:10
Onderwerp: gehoorzaamheid
|
|
|
[quote=JOSINA022] In de Bijbel is genoeg te lezen over straffen die God geeft, lees alleen maar 's de geschiedenis van Ananias en Safira.
Maar ik geloof dat vandaag de dag God niet meer zo straft, maar Hij idd ziekte e.d. wil gebruiken tot eer van Hem! --------------------------------
Josina, je moet ook eens meer studie lezen over de Bijbel. De mensen ten tijde van het OT geloofde werkelijk dat alles een straf van God was. Als er een vulkaanuitbarsting was dachten ze ook dat God het deed omdat de ene opzettelijk zijn wegenbelasting niet betaalde of omdat de ander de fiscus had bedrogen. Ik bedoel maar dat ze voor elke misstap een natuurverschijnsel als een straf van de Heer aanschouwde.
Het is God alle oneer aandoen door te denken dat Hij mensen laat ziek worden. Hij laat de ziektes niet zomaar toe om ons het als een straf op te leggen. Vertel zomaar eens iets tegen kersverse ouders die hun pasgeboren kindje zien lijden en sterven door een ziekte...om maar één voorbeeld te noemen. Als je de enge ziektes aan God gaat toemeten dan zijn we ook niet verwijderd van de oorlogen en andere onmenselijke praktijken die er nu plaats vinden en waar de geschiedenisboeken mee volstaan.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 4 juli 2012, 08:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:05
Onderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
|
|
|
VISSER278 schreef: | Die nieuwsgierigheid van Frank val best wel mee hoor. Hij wil altijd graag maar één ding weten en dat is of er koppeltjes zijn ontstaan. |
Ik heb in het verleden al eens enkele leden 'gesproken' die aan zo'n CM uitje deelnamen en naar het schijnt is de kans erg klein dat er koppeltjes ontstaan. De leeftijden en afstanden lagen nog al ver uit elkaar, volgens mijn bronnen. Daarom vind ik het spijtig dat CM geen lijst van de deelnemers bekend maakt. Dat heeft, denk ik, eerder te maken met het commerciële aspect van de uitjes. De onwetenheid, door het niet publiceren van een deelnemerslijst, kan de nieuwsgierigheid én de aanmeldingen voor dat uitje in de hand werken. Een marketing-strategie dus.
Ik ben eigenlijk niet zo nieuwsgierig hoor. Eigenlijk doe ik het meer voor de andere die wel nieuwsgierig zijn. Dat zijn veelal de vrouwen en aangezien ik erg vrouwvriendelijk ben wil ik de vraag naar het ontstaan van nieuwe CM-setjes in hun plaats stellen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 06:57
|
|
|
[quote=JOSINA022] Nu ben ik wel benieuwd hoe jij die "harde manier van leren" ziet?
Wie zegt dat God straft? Wie heeft al eens een straf van God gezien? Heeft Jezus ons niet geleerd hoe dikwijls wij moeten vergeven? Zou de Vader ons niet dikwijls vergeven indien we wat fout deden? Zou Hij dan zaken niet doen die Hij ons wel laat doen? Bestaat er wel een straf van God? Of is het bangmakerij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 02:20
Onderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
|
|
|
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter qsjes546, 44 jaar, regio 035 mieke962, 41 jaar, regio 0181 sonja008, 36 jaar regio 0341 willemien943, 45 jaar, regio 010 jans221, 51 jaar, regio 0180 Tjoklat313, 52 jaar, regio 078 flower776 51 jaar, regio 0180
harald940, 37 jaar, regio 038 Leonard480, regio0180 Frankt627, 48 jaar, regio 076 Jozua472, 55 jaar, regio 0113 siroka 33 jaar Willem618, 43 jaar, regio 344 OV (met 4 kinderen) ......
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; Leo in samenwerking met Leonard ..... ..... .....
BBQ wordt meegenomen door; ..... ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; - harald940 ..... ..... .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:04
|
|
|
INGE721 schreef: | Of is hij/zij een "het"geworden? |
Gaat het wel om een kat want van Erika kan je alles verwachten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:19
|
|
|
Gehoorzaamheid is leven in overgave volgens Zijn woord, geboden, in navolging van Christus. Maria, is hier ook een mooi voorbeeld van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:30
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vind ik ook . Zet het dan in het vrouwentopic. Leeft dat topic tenminste ook weer een beetje.
Bestaat dat topic nog? Vrouwen zijn toch alles vlug beu...
Tsssssss.... 2 postings op een hele dag ........ |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:06
Onderwerp: Humor
|
|
|
BART347 schreef: | ja, das typisch vrouwen...
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
ps: Inge721, ken jij haar dan ook? |
Dat kwam uit de memoires van Inge...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:01
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Uhhhh...heel zielig maar ik kon er echt niets aan doen...
Vannacht een lichte aanvaring...(ofwel een aanrijding) met een haasje... Met mij en de auto ging het goed...gelukkig... Het was niet mijn schuld...hij stak zomaar over... Hij liep wel door, maar ja....het geluid van het klapje...was toch te hard om nog hoop te hebben dat hij leeft... Sorry moet je in het donker maar niet over willen steken...ik kwam met de schrik vrij...
Misschien ligt hij nu te kermen...Best zielig.... |
Ik vind dat zulke gruwelverhalen niet op het forum zouden mogen staan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 16:35
|
|
|
Nu Petra geen lid meer is...heeft ze de tijd om zich bezig te houden met het uitroeien van spinnen...
Ze had nochtans de redaktie geschreven dat ze liever lid zou blijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 07:43
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Hoi Lief W-tje,
Ik wil je een hele prettige verjaardag wensen. Een zegenrijk nieuw levensjaar met zoveel goeds...een voelende Aanwezigheid die je steeds nabij is...
Lieve verjaardagzoenen...Frank, Floshke en Prikkie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:23
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Frank, bid voor evenwicht. Is zo nodig helpende hand ! |
Nog meer evenwicht kan ik niet aan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:23
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Het is nu nog heerlijk buiten...lekker genieten...euh van het weer wel te verstaan...
Helaas kan ik niet alles prijsgeven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:20
|
|
|
JANS221 schreef: | dat toetje......was heerlijk! Gewoon volgende keer meegaan dus! |
En die wandeling? En die groepjes met mensen? En die gesprekken? Of was het alleen maar om het snoepen te doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:18
|
|
|
PETRA411 schreef: | ha ha,mail gestuurd naar cm ik toch me abbo maar houd,ja ja komt door hormonen zal ik maar zeggen.... |
Alles wat met hormonen, spinnen, migraine, gehaktballen te maken heeft moet op het vrouwentopic geplaatst worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 20:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Lekke rhe Frank, geniet ervan! Enne...ik vier vandaag oud op nieuw...... |
...jij ook al??? Eerst breng je iedereen in de war met de verjaardagen en nu dit weer...ik snap er niets meer van...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 20:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Huh helemaal geen huishouedlijke vragen meer we moeten Yes wel van voer blijven voorzien he
Heb vanmiddag dus schoonmaakazijn op het mos tussen mn terras gedaan mij benieuwen of het werkt
de mieren zijn nog steeds niet terug kokendwatermetzout werkt dus echt wel!!! |
Waarom moet er bij dat kokend water zout??? Omdat de mieren dan beter zouden smaken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 20:35
|
|
|
INGE721 schreef: | Heerlijk, dan is het al bijna weer oud-op-nieuw |
vrouwen??? Het is me wat...hebben ze van ons speciaal een topic gekregen en nu komen ze ons hier ook al gek maken...
Het is nog steeds aangenaam buiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:56
|
|
|
INGE721 schreef: | Hier is de hele dag al mooi........wel vreemd als je bedenkt dat ik afgelopen weekend oud-op-nieuw heb gevierd |
Wij vieren volgende week sinterklaas...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:54
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja wat zal ik zeggen van het weer maar weer De zon kwam er aan het einde van de middag pas lekker door en dat is steeds zo Hij mag echt wel de hele dag schijnen hoor |
Wij, en ik zeg niet wie, hebben een hele ochtend in de zon gezeten...en deze namiddag was het heerlijk warm...euh, door de zon wel te verstaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 13:35
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Sowieso vraag ik me af wie Conny Veren is...... zou dat een buuf zijn, die Frank met een kettingzaag wil kortwieken?
Hij zal toch niet bedoelen dat hij zijn CONIFEREN wil SNOEIEN met een HEGGENSCHAAR? Das toch nog wel ff wat anders |
je met eens zien hoe dik die boompjes zijn. Met een heggeschaar krijg je die echt niet om...en met de kettingzaag ook niet want die is stuk.
|
|
Naar boven |
|
|