Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 18:07
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Juist is het des te erger als 'het' je biologische moeder is.[/color] Ik noem mijn biologische vader ook een grote @#$% en een #$%^%$#. Want dat is tie ook. Ik kreeg ook commentaar: 'ja, tis wél je vader'..ja, nou en? Was het maar niet me vader.... |
Hier hoor ik het alom misbruikte "eert uw vader en uw moeder" in. Zolang ouders zich als ouders gedragen is het goed respect en eer te bewijzen. Als ze die rol/plek/etc. niet goed invullen is de andere kant van "eert uw" dat je inziet dat ze die plek (in sommige, veel of alle opzichten) dus niet innamen. En al helemaal bij misbruik, als het ouderlijk gezag is ingezet om te misbruiken heeft iemand zijn vader- of moederzijn metterdaad verprutst. Twee zaken uitgelicht: bij emotioneel misbruik word je bijvoorbeeld tot vertrouwenspersoon gemaakt en kun je je kindzijn niet meer vieren. Jouw emoties doen er niet toe, de ouder neemt de ruimte in en jou wordt het leven en je ontwikkeling ontzegt. Seksueel misbruik: je werd gemaakt tot seksueel partner en de gevolgen zijn plenty.
Dus eren.. ja maar ook onder ogen zien waarin iemand niet als je vader of moeder handelde. Dat is ook eren.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 28 december 2012, 18:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 15:34
Onderwerp: Filmfreaks
|
|
|
HARALD940 schreef: | 2e kerstdag gezellig met familie weer eens de film Serenity gekeken. Ik wist er nauwelijks meer wat van hoe hij ging, en waarover, het was dus lang genoeg geleden dat ik hem gezien had. |
Ja dat had ik met Troy 2e kerstdag ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 14:10
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | jij kent duidelijk mijn moeder niet.. |
Nee ... die kennen we niet. En vaak is het ook nog zo dat de buitenwereld een totaal ander persoon kent dan die jij hebt ervaren in haar, je leven lang.
Waarom nog langer contact met haar onderhouden als je er zo in staat? Je wordt nog woedender, bozer, negatiever, meer bitter en je maakt jezelf alleen maar ziek.
Maak het concreet. Nu zit je vast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 12:37
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | volgens mij werd/wordt in dit topic de mening gevraagd over 'het vrouwenhart', wat en hoe een vrouwenhart is. of hoe het te 'veroveren'...
ik geef mijn mening, gebaseerd op ervaringen uit het verleden, maar dat schijnt niet te mogen. als je het er niet mee eens bent, ga dan lekker buiten spelen of zo. |
Wij kunnen er niet oordelen over wat er heeft plaatsgevonden. Het zal in ieder geval niet mis zijn wat je is overkomen. Maar ik sluit me aan bij de andere reacties: meerdere mensen krijgen met deze zaken te maken. Je reactie er op is bepalend voor allereerst je eigen instelling en staan in het leven en uiteindelijk voor de invulling van je toekomst. Daarom hoop ik dat je een positieve weg zult vinden waarin je ondervindt dat het ook anders kan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 12:05
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | Dan neem ik aan dat je niet op mijn verhaal zit te wachten. ik zal het dus ook niet vertellen. maar als het ze alleen maar te doen is om (verblijfs-)status, dat ze het belangrijk vinden dat je een rode keuken of BMW hebt, gaat bij mij het licht uit. |
Ja terecht, bij mij zouden ook de stoppen definitief doorslaan. Maar ik zou ook weten dat als er "slecht" bestaat "goed" er ook moet zijn. Hoe zou je anders weten dat dit "niet goed" is. Geef dus die hoop niet op en niet het zicht op een "mooi vrouwenhart".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 10:19
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | Ziehier de tegenstrijdigheid:
"Een mooi vrouwenhart..." |
Men, je bent nogal wat tegengekomen! Dat spijt me oprecht voor jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 08:32
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Om 6u onder de douche en om 7.15u in de trein. En dat allemaal op mn vrije dag. Mn zoon en schoondochter gaan morgen verhuizen en het huis moet eerst schoon |
Lekker druk dus.
Ik lig nog even heel lui op mijn matras op de grond de eerste dag van 3 weken vrij te begroeten. Zo meteen weer in de houding springen en laatste loodjes aanvangen met huis opruimen om 2 januari helemaal klaar te zijn voor de grote klus in het nieuwe huissie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 07:41
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Wat ik ermee bedoel is, dat een ieder welke het Woordt van God kent, niet met dit soort vraagstellingen aankomt zetten. Want die weten welke man/vrouw bij hun past en geleidt is door God. Daaruit komt het huwelijks "verbond" voort, dat door God wordt samengevoegd.
Zoals ik al eerder gezegd heb, dat is een spelt in een hooiberg op CM. Meende dat het een "dream on" was van iemand.
Latten, kent de bijbel niet. Kunnen wij ook niet onderbouwen. Tenzij wij Zijn Woord gaan verdraaien en onze vleselijke intreprettatie's er aan gaan geven. |
Dat dacht ik heel zeker, en iedereen in mijn omgeving ook, voor en bij mijn huwelijk. En oh wat kende ik dat woord van God toch goed. Ik kan niet meer geloven in dit soort stelligheid alhoewel ik wel geloof dat het zo kan lopen. Maar het leven leerde me anders . Ik geloof wel wie ik kan zijn voor de ander vanuit mijn mogelijkheden en onmogelijkheden. Ik weet ook meer en meer wie de ander voor mij kan zijn, hoe hij mij kan vinden of te voorschijn halen. Ik geloof ook dat God dat kan zegenen en zolang je SAMEN blijft investeren en de ander hoog houdt je het verbond SAMEN in stand houdt en God zich in deze acties er Zich ook aan verbindt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 21:16
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, en ook nog literair van een hoogstaande kwaliteit! |
Absoluut .. en ook geestverheffend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 21:02
|
|
|
Net mijn wasmachine uitgezwaaid. En daarna een stevig wasmachine-avondlied ingezet met Jans. Voor al uw rouwverwerking op het gebied van vertrekkend huisraad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 19:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Helemaal mee eens, soms is de schade zo groot, psychisch dan...
Voor lichamelijk letsel ga je toch ook naar een arts?
Dus ik zou ook zeggen; professionele hulp.....
9 sessie met een psycholoog worden vergoed, dan heb je ook nog de ggz, ook christelijk als je dat wil, zie google...
Wondermedicijnen zoals anti depressiva... |
Mooi als het hellupt... ik heb er van nabij de grootste rottigheid van gezien.
... on topic maar weer.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 27 december 2012, 19:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 17:23
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
oeh mijn kruidenboter van de kerst (mix roomboter/zout/peper/verse rozemarijn en oregano plus heel wat citroen- en sinaasappelrasp...
kan ook heel goed 3e kerstdag bij ander vlees
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 15:14
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Kabouter mag hier gewoon zeggen wat hij heeft ervaren hoor.
En ik waardeer eerlijkheid!
Zegens Kabouter, en blijf je zelf en eerlijk!!!! |
Als het iets voor hem zou veranderen heeft het zin. Ik vrees dat het dat niet doet ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 14:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het is geen wraak, het is verbitterheid. Dat is nog veel erger. |
-- een gebraden hart (hoe verzin je ut) bedenken is een wraakgedachte lijkt mij... vanuit verbittering. De vraag is of je daar iets aan wilt doen in plaats van daarmee allereerst jezelf vastketenen (aan al die genen die je iets schuldig zijn).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 13:43
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Intressant, waar haal je ze vandaan |
Die uitspraken en de wraak of de serpenten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 09:45
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | Okee, iets milder dan: een vrouwenhart is mooi...als het gebraden op d'r rug hangt. Alle vrouwen waar ik tot nu toe kontakt mee heb gehad (ook die van hier) bleken achteraf 1e klas serpenten te zijn. |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 27 december 2012, 09:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 22:35
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik bedoel die ene zonder die sjaal, in je profiel....je moet aan iets leuks denken, en dan echt stralen daardoor, of gelukkig kijken...en dan flits, nemen. |
ik heb maar even gedelete, was me nog niet opgevallen... volgende keer denk ik aan de leukste man van CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 22:24
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik griep heb, dus...gewoon ff paar dagen thuis blijf, veel slapen.
Da's de enige remedie.
Dus, video kijken ff uitgesteld tot ik weer beter ben.
Anyway, heb nieuwe pc, heb ff snel wat foto's genomen.
Ja, kzie er niet echt uit, haar niet gedaan, maar ja, en nu komt 't, me ogen stralen.
Ik moet nu nog wachten op activatie van redactie.
Tip: neem en foto als je je gelukkig/blij voelt.....
@Jol: je ene foto in je account; toppie....alleen meid, waar waren je srtalende ogen, ipv,' het is niet leuk maar ja het moet foto'.
Denk aan iets, waar je normaal in het dagelijkse leven ook van gaat stralen, je dochters, je werk, iets gaafs in het verleden, iets wat goed ging en je zult zien, de hele goede foto in je account wordt nóg veel beter.
Mijn foto's zijn ff tijdelijk, ja, me haar niet gedaan en ja, daarom.
Maar ja, ik wil d'r nu gewoon steeds meer/andere foto's van mezelf opzetten. Dan weten ze een beetje tegen wie je 't heb.
Maar Jol, die ene foto: TOPPIE!!!!! |
Je bedoelt die met de boerka? Het ging om de sjaal :) ik had iedereen gewaarschuwd toen er gevraagd werd om een foto van de sjaal voor een minder levende foto van mij dan de sjaal is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 22:12
Onderwerp: Pesten...
|
|
|
PELLE852 schreef: | Pesten is geen spelletje. Mensen die pesten hebben zelf ook vaak problemen. De mensen die gepest worden zijn vaak een voorbeeld voor anderen. Daarbij is het ook vaak jaloezie omdat de pester ziet dat degene die gepest wordt anders is, en in het leven staat. Mensen die gepest worden gaan juist vaak helemaal niet met de stroom mee. Ja maar dat (pesten) hoort erbij ?, dat is om iemand zijn/haar plaats te laten weten ?, wat een onzin. De pester moest eens weten wat je een ander daar mee aan kan doen, mensen houden er (later) zelfs littekens aan over. Vreselijk gewoon, en dat het alleen op scholen voor zou komen is ook een misvatting. Pesten is van alle dag en komt overal voor. |
http://www.intermediair.nl/carriere/werk-en-leven/collegas-en-bazen/pesten-op-de-werkvloer-ongrijpbaar-en-onzichtbaar
De helft is ons nog niet aangezegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 16:31
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
TINK100 schreef: | wolf in schaapskleren (=er braaf uitziend maar in werkelijkheid heel gevaarlijk)
de uitleg is dus héééééél wat anders dan jij voorstelt, maritime......
en zo kom je weer uit bij het topic: afgoderij...en dat is dus heel gevaarlijk |
Tink! Weet je zeker dat je weg gaat ... ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 12:51
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ongelooflijk zeg om zò over je moeder te praten . |
Ja, dan moet er toch wel heel veel gebeurt zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 12:26
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | mijn moeder is absoluut niet 'de vrouw in mijn leven'. als je bedoelt 'de vrouw die mijn leven vernaggelt', heb je gelijk. ze heeft namelijk overal commentaar op (maar zegt van niet als ik haar daarover aanspreek) en vindt dat ik altijd maar voor háár klaar moet staan, terwijl mijn broer en zussen dat niet hoeven, want 'die hebben hun gezin etc.', dus geen tijd (vindt ze). en aangezien ik vrijgezel ben en op onregelmatige tijd vrij ben, heb ik DUS alle tijd van de wereld om voor mijn moeder te rennen en te vliegen. nee dus. wat dat betreft zal ik blij zijn als ze d'r hoofd neerlegt.
negatief? ongehoord? mag ik niet zeggen?
boeiuh! |
Ja hoor, mag je zeggen. Dit gedrag word/ben je toch zat!? Alsof je wanneer je "alleen" bent beschikt over alle tijd van de wereld. Je kan het zelfs nog drukker hebben als het daarom gaat. Ik kan me zelfs voorstellen dat men om deze redenen, als men geen gehoor geeft, de contacten verbreekt of verschuift naar 1x per jaar. Ik hoop dat je vooral het woord nee tegen haar blijft uitspreken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 26 december 2012, 12:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 09:43
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
ERIKA129 schreef: | ik zal niet lachen hoor ik ga maar naar de zangdienst word ik wat wijzer van denk |
Wijs was je toch al?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 december 2012, 07:21
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Helemaal goed. Dat wat de Heer samen voegd is een Parel voor Hem. Adam dacht ook niet, mischien komt God nog met een andere EVA.! |
Waarom zou Adam dat denken. Wat bedoel je hiermee? (nee is niet vragen naar de bekende weg). Zeg je nu eigenlijk dat alle gescheidenen (jij dus ook) hier niet zouden moeten zijn?
(Daarbij mag je je ook afvragen óf het God wel was Die mensen samen heeft gevoegd.)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 25 december 2012, 07:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 december 2012, 00:12
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
MARITIME853 schreef: |
Vragen naar de bekende weg. Zegt mij heel veel! |
Hiermee zeg je eigenlijk: je weet best hoe het zit en moet en hoort. Dat is bevoogdend, heel subtiel maar toch. Daarnaast ga je dus uit van JOUW gedachtegoed als enige ware en houd je geen rekening met het feit dat er mensen zijn die anders denken, anders wandelen met God dan jij.
Misschien kun je die aangeboren achterdocht es laten voor wat het is, dat wij vrouwen "altijd met dubbele agenda en bodems" reageren. Op de achtergrond speelt de gedachte dat je gemanipuleerd wordt tot.
En zo denken vaak mensen die manipulatief zijn in denken en doen. Zo en nu maar weer zwijgen want je laat je niet uit je tent lokken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 25 december 2012, 00:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 23:39
Onderwerp: Kerst & nieuwjaarswensen 2012-2013
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Jammer dat je weggaat, Tink. Ik wil nog wel mijn bewondering uitspreken over de puurheid van de reacties die je had op het topic - notabene de vreze des Heeren- en de gefundeerde kritiek op de standpunten over vrouwen die daar naar voren werden gebracht. Toen de veroorzaker zich terugtrok en ineens heel andere opvattingen debiteerde, haalde je dat goed onderuit en maakte het voor iedereen duidelijk hoe het werkelijk zat. Mensen van jouw kaliber en durf hebben we hier te weinig, denk ik wel eens. Maar de ergernis en herinnering aan machtsgebruik en manipulatie van vrouwen onder het mom van een overtuiging waarbij het christendom als dekmanten wordt gebruikt, kan het niet wegnemen. Ik hoop maar dat je niet weggaat vanwege het nare gevoel dat dat topic jou en vele anderen met jou, gegeven heeft. De dingen die daar naar voren gebracht werden, maakten het Christendom te schande als een opvatting waarbij vrouwen de oorzaak van het kwaad zijn en ondergeschikt aan de man. Dat gaf je duidelijk aan en daarvoor verdien je hulde. Natuurlijk waren mensen het niet eens, zoals gesteld werd en natuurlijk bedoelden ze niet hetzelfde. Ik wens jou en je man het allerbeste en jou een leven zonder de onderdrukking die je in je eerste huwelijk hebt gehad op basis van dezelfde onzinnige standpunten zoals ze hier naar voren gebracht zijn. Het ga je goed, ik wens je alle geluk en wellicht kom je nog eens buurten op CM.
Thomas |
Geen woord teveel of te weinig. Ook ik ga je missen Tink, in jouw reacties kon ik me altijd goed vinden... maar ik ontmoet je nog via Facebook, tot dan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 18:13
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oke, dat verklaart een hoop Ik dacht al: wekenlang pakken kerstfolders in de bus, radiostations waar je tig keer per dag het "All I want for Christmas......" etc. voorbij hoort komen, winkels die al wekenlang kersthandel verkopen, kerstconcert zus, musical zo, etc.etc....... We kunnen er in Nederland niet meer omheen: het is Kerst! |
- ik heb een sticker op m'n brievenbus: geen reclame, - radio heb ik niet, niet uit godsdienstige overwegingen maar omdat ik er nog niet aan toe kwam één aan te schaffen, - winkels heb ik in het voorbijgaan wel gezien en ja je hebt gelijk, de afgelopen week meende ik vaag iets over jingle bells te horen in de supermarkt ...
Maar vooruit ik ga vanavond maar es naar een kerstnachtdienst. Even mijn outfit opdiepen ... en een kerstoutlook oefenen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 24 december 2012, 18:14
|
|
Naar boven |
|
|