Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Niet leuk, maar gelukkig zijn er ergere dingen... Voortaan je agenda open neerleggen????
Moet je van mij een stunt horen??? (is al geweest hoor)
Op een ander station als in mijn woonplaats opstappen....(ik heb echt een richtingsgevoelsprobleem) De trein ingaan....en vervolgens tot ontdekking komen...dat de trein weer richting mijn woonplaats rijdt!!!!!!!!!!!!
Pas gebeurd!!!! Josina...van jouw durf ik het niet te zeggen, maar ik weet het.... Soms...denk ik...kan toch merken dat ik geen 40 meer ben...
Geneer je niet...samen met mijn dochter heb ik er naderhand hartelijk om gelachen... |
Haha zou zo maar een stunt van mij kunnen zijn, maar ik deed zulke dingen al mn hele leven. Staan wachten op de tram bijvoorbeeld om als hij dan aan de overkant er aan komt snel de weg over te steken en in te stappen. En op het moment dat ie dan wegreed dacht ik KAK. De verkeerde kant op dus. Deed ik laatst weer met de trein. Ik leer het nooit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 14:33
Onderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
|
|
|
NICKY298 schreef: | Nou een seminaar kan nog wel eens goed zijn, je bent daar onder alkaar. En als het meezit doen ze veel voor ontwikkelings hulp.
maar misschien dat er ook onderricht gegeven kan worden over homo en lesbie. want daar is nog niet veel van bekend. |
Hierboven staat ergens een seminar Sex voor het huwelijk aangegeven in ede in december dit jaar. Die gaat ook over homosexualiteit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:28
Onderwerp: gehoorzaamheid
|
|
|
[quote=JOSINA022]
nee dat geloof ik niet voor Zijn kinderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:25
|
|
|
[quote=TINK100]
de harde manier is denk ik gewoon leren van je fouten. wat de mens zaait zal hij oogsten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 18:18
Onderwerp: Hier lost ik het op...
|
|
|
HEIDE115 schreef: | De reactie's vandaag en ook gisteren ook hier hebben me veel bezig gehouden Ik ben vanmiddag even er tussen uit gegaan,en almeer kwam de gedachte boven drijven..wie zijn wij mensen.. en deze gedachte liet mij niet meer los Ja,wie zijn wij mensen?..
God zag op de aarde of er 1 was die goed deed? En.. HIJ zag er geen eentje,staat ergens in de psalmen. Is dit wel is naar binnen geslagen?.. Wanneer ik dan God bedoelt,is het alles door HEM toch ook gewerkt?
Ik voel dat ik in jullie midden mag zijn,en dank jullie voor toch weer de stap terug te doen op het forum. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 15:23
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
vandaag eet ik witlofschotel met kaas, omdat mijn kinderen op dinsdag altijd bij hun vader gaan eten, zij lusten dit nml niet. Was ik helemaal vergeten dat dit deze week niet doorging Nou ja zij blij mogen zij vandaag frituren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 11:12
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
YES356 schreef: | Gelukkig is er één die het laats lacht! Van blijdschap. En dat is de Beste!! Hij heeft overwonnen. En een weg vrijgemaakt. Voor mensen die elke dag weer naar Hem mogen om te vertellen en te vragen wat Hij al lang weet.
Want Hij kent ons! Homo, Hetro, alleen gaand ,gescheiden, weduwe/weduwnaar, Hoeren tollenaars, rijk , arm , beschadigd , teleurgesteld, boos ……………….
Hij is onze Vader. Kent ons. En weet wat hij van ons kan verwachten. We mogen aan Zijn hand meelopen en onze weg gaan. Als we zij hand loslaten en onze eigen weg gaan. Staat uit te kijken naar ons tot we naar Hem terug komen. En maakt Hij een feest klaar!
In die Vader uit de bijbel geloven we allemaal hier naar mijn idee ! als kinderen van één Vader. En die maakt geen onderscheid in Zijn kinderen. Hij houd van Allen even veel.
Psalm 133 Vers 1 Ai ziet, hoe goed, hoe lief'lijk is 't, dat zonen Van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen, Daar 't liefdevuur niet wordt verdoofd; 't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd, De zalf, waarmee hij is aan God gewijd, Die door haar reuk het hart verblijdt. Vers 3 Waar liefde woont, gebiedt de HEER den zegen: Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen, En 't leven tot in eeuwigheid.
Ik weet niet waarom ik dit schrijf maar terug lezend diverse pagina’s kwam dit in mij boven en moest ik dit ff posten |
hele mooie bijdrage
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:32
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Na 2dg nogmaals overwogen te hebben,blijf ik bij de keuze geen deel te nemen meer aan het forum. Maar zal een keertje reageren misschien nog wel gebeuren.(dagje uit)
Ook nu komt deze keuze toch vanuit de het glas is halfvol gedachte,het glas halfvol willen houden.. vult daarom ook iedereen op zijn of haar eigen manier in. Iedere keer maakt je zelf de keuze,hoe je voor je zelf aan een oplossing werkt. Bedankt voor de contacten binnen de topic's..veel heeft mij ook goed gedaan.
heide |
heel erg jammer! bedankt voor de input die je op het forum gegeven hebt Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:20
|
|
|
XABIA794 schreef: | Toch is mijn vraag vooral gericht wat je zelf onder gehoorzaamheid verstaat. Ik lees zelf ook de bijbel en boeken om te weten dat ik gehoorzaam moet zijn. En ik lees vooral dat ik gehoorzaam kan zijn door Hem, en niet uit eigen kracht.
Ik kwam een opmerkelijke zin tegen. "het evangelie is niet een oproep om oets te doen, maar een uitroep over iets wat gedaan is"
Even een opmerking. Als je de bergrede leest, die toch hoort onder het toppunt van onderwijs... Jezus had hiet hier vooral over de houding van ons hart... Ik merk vooral ook op dat Jezus "de wet" vooral benoemt naar de 10 geboden en in combinatie van het hart. Uiterlijk geen overspel, maar in je hart een ander begeren is ernstiger door het hypocriete heilig voordoen, terwijl God je hart aanschouwt. |
Dat versta ik dus onder gehoorzaamheid leven zoals de Heilige Geest mij leidt om te leven. Heeft inderdaad te maken met je hartsgesteldheid. God ziet naar je hart wat daarin voor Hem leeft wat je motivatie is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 09:36
|
|
|
Als de Geest ons nieuw leven heeft gegeven , moeten wij ook ons in alle opzichten door de Geest laten leiden(Galaten 5:25)
Maar dat vraagt wel dat we daadwerkelijk de leiding over ons leven uit handen geven en aan de Geest toevertrouwen. Onder zijn leiding gaat gebeuren dat Gods droom voor ieder van ons in vervulling gaat: dat we steeds meer toegroeien naar Christus, dat we steeds meer gelijkvormig worden aan zijn beeld, dat we steeds meer als Jezus zullen zijn.
Las ik in een Bijbelstudie op internet, je door de Geest laten leiden in je leven is het mooiste wat er is. En tegelijkertijd zo moeilijk. Want heel vaak ben ik alweer de richting aan het bepalen neem ik beslissingen en vraag dan God wat Hij er van vindt i.p.v. op Hem te wachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 09:20
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Zover ik weet en dat heb ik van een lesbienne maakt zij zich niet druk om wat men van haar denkt. En ze zegt zelf dat ze elke dat zondigt alles wat God verboden heeft. Tja, misschien is ze wel een uitzondering! |
Ik ken ook een behoorlijk aantal hetero's die hetzelfde zeggen Flowerfull. Dus daar gaat het hier niet om. Het gaat hier inderdaad om je eigen mening. Maar ik wil de mijne wel graag toetsen aan het woord van God (en de meesten hier denk ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:37
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | vlgs mij is de topic: christelijke homo's kan dat bijbels of niet. Tenzij ik me vergis? |
De topic opener schreef: 2012 Christen homo's zijn overal, wat vinden wij ervan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:26
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Een vraag aan jullie:
Wat waren de zonden die hoogtij vierden in Sodom en Gommorah, die in Gods ogen een gruwel zijn, waardoor hij Sodom en Gommorah vernietigden. |
Er waren om met Gods woorden te spreken nog geen 10 rechtvaardigen in de stad, daarom werd zij vernietigd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:06
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dus is zeker op Christenen van toepassing. |
Leg eens uit Herman? "Zij weigeren Jezus Christus als Leider en Heer van hun leven te erkennen" Is dat op christenen van toepassing? Op jou? Op mij en vele vele anderen niet in elk geval
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:01
|
|
|
XABIA794 schreef: | Als je duidelijk leest dan gaat het over de goddelozen (begin vers 15) |
ja precies Xabia, Als je in het Boek leest wordt het iets duidelijker daar staat dat het gaat om onbetrouwbare mensen die de gemeente zijn binnengedrongen die beweren dat we er maar op los kunnen leven. Omdat de genade van God zo groot is dat Hij alles door de vingers ziet. In vers 10 staat dan weer over hen: zij doen net waar zij zin in hebben, net als de dieren die hun instinct volgen, waaraan zij dan ook te gronde gaan. Zij worden in de volgende verzen vergeleken met Kain, Biliam en korach enz. Lijkt me niet dat dit over iedereen gaat en de link met christelijke homo's zie ik inderdaad ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:49
Onderwerp: HARTJE van Nederland...
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Als je echt het middelpunt van Nederland wilt hebben moet je het bos in bij Lunteren daar ligt namelijk het middelpunt |
Ja precies een grote kei ligt er, overigens vlak bij een pannenkoekenrestaurant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:35
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 2 juli 2012, 22:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:59
|
|
|
YES356 schreef: | IS HET BELANGRIJK?
Mijn vader vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei : “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: “Ja, ik ben zo”. Hij zei: “wegwezen hier!”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn christelijke baas vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk? “Hij zei: “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: Ja, ik ben zo”. Hij zei: “Je werk deugt niet, ik ontsla je”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn beste kerkelijke vriend vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei: “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: “Ja, ik ben zo”. Hij zei: “Je kunt mij beter niet meer je vriend noemen”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn God vroeg me: “Hou je van jezelf?” Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei: “Ja”. Ik vroeg: “Hoe kan ik van mezelf houden? Ik ben homo”. Hij zei: “ Ik heb je gemaakt”. Wat is er verder dan nog belangrijk? ………………………………………..
Auteur onbekend
Wat een eenzaamheid,,onbegrepen worden, pijn afwijzing etc. leest ik hier boven!
Hebben we als christenen daar oog voor………………….. |
Wat geeft dit gedicht ontzettend goed door waar het omgaat. Kreeg er kippenvel van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:43
Onderwerp: Humor
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juli 2012, 13:45
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Een keuze kan tijdelijk zijn, je kan zelfs nog dezelde uur op een keuze terugkomen, dezelfde minuut.
Net als stoppen met roken, is ook steeds weer een keuze, 100 keer per dag.
Ik zelf vind de bijdrages van Heide ook altijd erg waardevol !! |
Ha ha als je honderd x per dag stopt met roken is dat gewoon de tijd die je nodig hebt om een nieuwe sigaret aan te steken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juli 2012, 13:21
Onderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
|
|
|
Wat we als Ps(je) nog meekregen was een belangrijk nummer om op te slaan ik onze mobiel! (hoofd) 5015!! : En roep Mij aan in den nood: zo zal Ik u redden, en gij zult Mij prijzen.
(Mijn zoontje las mee terwijl ik dit typ zegt hij “Hey!!!moet je doen!!! dat nummer intikken!! Krijg je God aan de lijn…….) Als ik niet wordt als een kind…………………..[/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juli 2012, 13:20
|
|
|
HEIDE115 schreef: | De keuze gemaakt,geheel afstand te nemen van het forum. |
jammer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 21:27
|
|
|
[quote=HEIDE115]
Nee Heide daar zie ik je ook echt niet voor aan. En ik snap jouw reactie ook wel. Maar dit gaat niet werken joh. Laat het gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 21:04
|
|
|
[quote=HERMAN968]
ja helemaal mee eens dit wordt erg vervelend zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 19:01
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik ruik weer een nieuw onderwerp voor volgverhaal
Maarre Heide heb je wel je eigen onderdanen terug Anders tja
En mijn katten mogen geen vogels eten geen vogeltjes en ook geen duiven daarom hebben ze een belletje om Muisjes daarintegen mogen ze lekker verschalken krijg ik tenminste geen veldmuisjes in mn huis |
Mijn kat is een meester in het vogeltjes en muisjes vangen..... en het sluipen met en belletje om zonder dat het geluid maakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 18:56
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
HEIDE115 schreef: | nou we zochten eerder elkaars armen en benen denk ik bij mekaar;).. |
oeps zo hoog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 18:56
Onderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel
|
|
|
QSJE546 schreef: | Graag wil ik jullie gebed weer vragen voor vrijgezel. De bacterie die in zijn been zit is zijn kraakbeen aan t aantasten. Zullen we met elkaar bidden voor het weggaan van de bacterie en voor volledige genezing van zijn been en zijn knie? Alvast heel erg bedankt,ook namens Ernst!!
groetjes van Qske |
fijn dat je het steeds onder de aandacht aandacht brengt. ik blijf bidden hoor
|
|
Naar boven |
|
|