Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:41
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Helaas is het zo dat een te lage bloeddruk ook niet altijd gezond is. Die van mijn vader was donderdag zelfs 65/40 en dat is toch echt gevaarlijk laag, zeker in zijn situatie.
Maar goed, hij is inmiddels thuis en moet het aanzienlijk rustiger aan gaan doen en dan voornl in de zorg voor en om mijn moeder. Het is een forse waarschuwing geweest. Het is uiteindelijk geen infarct geworden, maar weer een hartstilstand was wel dichtbij. |
Oeps.. Sterkte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:37
Onderwerp: Het mannenhart
|
|
|
He he he i knew it.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 04:37
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...wat is dat nu weer??? |
Patat met mayo, pindasaus, currysaus en wat gesnipperd ui , omdát het af en toe mag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 21:55
Onderwerp: Het mannenhart
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Het mannenhart is ondoordringbaar (waterdicht). Dat kent geen woorden. Het blijft een mysterie voor vrouwen. |
Dat is een keuze.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 21:56
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
[quote=GERRIT084]Stotter je nu of ben je gewoon verkouden......... [/q Mijn gsm stottert , xit met 1 vingertje te tiepmiepen, internet ligt er vanwege verhuisperiode ff uit..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 3 januari 2013, 21:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 20:43
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Hier hou ik dus niet zo van. Klinkt heel erg hoog verheven voor een vrouw!!! Trouwens zo heeft God het ook niet bedoeld. |
Te hoog (verheven) "voor een vrouw*... Nou dan ga ik erjuistvoor Dde kunst is om tegelijk met de voetjes op de aarde te blijven zodat je te vinden bent.t
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 00:14
Onderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
|
|
|
PELLE852 schreef: | Kolder en dat is allang achterhaald. Ook vrouwen mogen best wat meer initiatief nemen. Vrouwen willen koken, autorijden, werken dus...? Voort wat Hoort wat...! Dan roepen die vrouwen weer waar zijn die echte mannen nu gebleven ?! Hoe kan dat nu als ze allemaal onze dingen overnemen ?! |
Ik roep niks.
En wat is "onze"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:44
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
PELLE852 schreef: | Helemaal gelijk. Als je heel eerlijk naar jezelf toe bent behoren we in het leven (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand te doen van (materiele) dingen. |
Waar reageer je nu op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:23
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dan ben ik weer heel benieuwd wat er allemaal is misgegaan...denkende aan voorval in een trein of kerk |
Nou nou nou heren.... op haar vertrouwt het hart van het manvolk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | En ....... hoeveel keer heb je op je duim geslagen? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 22:45
|
|
|
Wat ik gedaan heb vandaag?
Mijn masculine kant botgevierd of "mijn mannetje gestaan" zoals ze dat zo mooi zeggen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 2 januari 2013, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 22:39
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Vertel ,wat is de sleutel voor de mannen om binnen te komen Anita? |
..... dat is nou es een hele goeie vraag... er staan hier en daar al wat hints c.q. aanwijzingen op het forum.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 2 januari 2013, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:56
Onderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
|
|
|
ROADY558 schreef: | Het is slechts dan vergeven, als wij onze zonden belijden (Jac 5:16). Dan is Hij getrouw om ons te vergeven ons te bevrijden van al onze ongerechtigheden.
Inderdaad, God vergeeft ALTIJD, ongeacht naar welk persoon, maar wel onder Zijn voorwaarden. Die bepaalt Hijzelf, en die veranderen gelukkig nooit meer. De voorwaarden zijn: Je trots opgeven, weer buigen voor Hem, en eerlijk uitspreken wat er fout ging.
Die gemeente uit Laodicea was ook in zonde gevallen. Indien zij dit belijden, worden zij vergeven. Indien zij dit niet belijden, worden ze niet vergeven. |
Kleine correctie als ik als vrouw effe mag. Het is 1 johannes 1:9.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:53
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Als Frank een vrouwenhater is dan zie ik geen hoop meer voor het vrouwelijk deel van de mensheid.
Leanne,heeft veel zout nodig op het forum.......korreltje hier.......korreltje daar....... |
Integendeel, hij geeft me juist het idee dat onder andere ik als vrouw wel deug. Ik heb een hele pot zeezout aangeschaft. Helpt niet altijd maar ik doe mijn best.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 2 januari 2013, 09:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:48
|
|
|
MARITIME853 schreef: | 3 Kolossenzen 18,19 Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Heere. Mannen, hebt uw vrouwen lief, en weest niet ruw tegen haar.
De bijbel leert een ieder hoe wij met onze vriend of/ vriendin, man of vrouw goed kunnen leven. Er is een groot verschil tussen man en vrouw. Men zegt vaak: "mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."
De bijbel leert mij hoe ik een goede relatie kan hebben. Jezus zegt; "mannen heb je vrouw of vriendin lief", want vrouwen willen geliefd gevoeld worden. Jezus zegt tegen de vrouwen , "eer uw man". Omdat mannen graag geëerd willen worden in de positieve zin van het woord. Een man voelt zich trots als hij een vriendin of vrouw heeft.
Maar in een relatie kunnen problemen ontstaan. De vraag is hoe gaan wij ermee om. Wanneer het niet goed gaat in de relatie. Als er problemen zijn horen we er wel over te praten met onze partner en onze gevoelens tot elkaar uiten. Als je het probleem hebt uitgesproken, dan samen in gebed gaan en Jezus om Zijn leiding vragen.
Jezus verlangt dat altijd dat als een man en vrouw een relatie hebben Hij centraal staat in die relatie (zowel in goede als in slechte tijden)... Neem de Here Jezus als het middel punt in je relatie. |
Ja, en net zo goed ook gerespecteerd. Ooit hoorde ik een bijbelleraar uitleggen dat de bijbel juist daar een stuk onderricht geeft waar de man of vrouw vooral aan moet denken naar de ander toe omdat men het ene al van nature meer doet dan de ander. Dus liefhebben: wees niet ruw, kijk een beetje uit hoe (en wanneer) je haar aanraakt en raap haar op als ze struikelt. Heb haar lief... dus kijk naar haar, geef aandacht en wees attent... de vrouw op haar beurt een wijze raad om haar man te eren zoals "betaamd in de Here" oftewel: niet alles wat je man doet is van God, maak dus onderscheid en spreek je woordje mee al word je in jouw cultuur als vrouw niet als gelijkwaardig gezien door de man.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 2 januari 2013, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 07:14
|
|
|
MAT170 schreef: | Jezus werd ook van allerlei dingen vals beschuldigd, niks nieuws dus. | i
Waar lees.jij in Thomas zijn stuk een valse beschuldiging?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 07:12
|
|
|
ANNA415 schreef: | Klopt niemand rooft je uit Zijn hand, Hij bewaakt/bewaart je immers met Zijn leven. Ik ben ook met je eens dat het met ups en downs gaat. Echter je laat het zelf toe dat je lauw wordt.
Ik denk dat er ook mensen zijn die zich koud laten worden en daarmee zelf bewust uit Zijn hand 'springen'. Of waren ze dan nooit echt in Zijn hand? Zgn naamchristen zoals Mat ze noemt. Pfff ik weet zelf het antwoord daar niet op. |
Niemand.en niets, ook onszelf.niet.rooft ons uit Zijn hand. Hij is trouw.ook al.zijn.wij het niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:47
|
|
|
VIOOL125 schreef: | Dan is het ook niet nodig om vermaand te worden. Of zoals in openbaringen staat "tuchtig en bestraft te worden". Want God bepaald zelf wat en wie Hij vergeeft. Of zie ik het nu helemaal verkeerd Pieter? Waarom geeft Hij anders zijn Woord, als we ons daar niet aan mogen spiegelen? |
Even kijken of ik het goed begrijp wat je zegt. Zoals ik het hoor in jouw woorden zeg je eigenlijk: bestraffen en tuchtigen staat tegenover vergeving (? schiet maar als ik je niet goed begrijp).
Ik geloof dat als we van Hem zijn en met het ouderwetse woord : Hij tuchtigt ons (is o.a. disciplineren, onderwijzen) dan zijn wij nog steeds van Hem. In Spreuken lezen we nog veel meer over tuchtigen: om iemand iets te leren, te onderwijzen hoe te wandelen. Wanneer leren mensen het beste: binnen een veilige sfeer/kader waarin ze weten dat vertrouwen en verzoening aan de basis liggen.
Oftewel: ik begrijp (ja sorry Maritime, ik weet het is interpretatie maar je mag toch ook uitgaan van de Leraar der Gerechtigheid die je het uitlegd) het tuchtigen en in dit kader het bestraffen niet als uit woede/toorn maar in liefde en om je dichter naar God(s hart) te trekken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 1 januari 2013, 22:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:01
|
|
|
MAT170 schreef: | Dat zeg ik ook niet dat Petrus tegen de heilige geest heeft gezondigd maar dat God altijd vergeeft klopt niet dat heb ik net laten zien. Wat ik denk is dat je niet tegen kritiek kunt. |
Ja, het staat er. Men "valt af" en het is onmogelijk nog tot bekering te komen... oftewel: niet meer bevattelijk voor Zijn roepen, Zijn stem die je als volgeling herkent en voor Zijn Geest.
En ik denk, zolang men zich het nog afvraagt of er sprake is van "de onvergeeflijke zonde" ... is men geen afvallige maar volbloeds.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:45
|
|
|
JANS221 schreef: | voor morgen: Mazzeltov! |
Dank! Ik word er sssenuwappig van als ik er aan denk.
Klusserdeklus aan de slag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:43
|
|
|
ROADY558 schreef: | Het staat er toch echt he?
Gelukkig gaat openbaringen 3 nog verder, zoals je al omschreef:
" U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. "
Wij worden dus - als we lauw zijn, maar ook als we dat niet zijn - aangespoord om ons volledig in te zetten.
Ergens in de brieven staat ook dat we ons eigen heil moeten verwerven. Nee dat is niet dat ik het zelf kan verdienen of dat ik er nog iets aan kan toevoegen - aan het werk van Jezus. Maar wel dat ik Zijn genade ga inzetten in Het Koninkrijk opdat ik zal komen tot de volheid van God. |
Mooi!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:35
|
|
|
Ik trek de prosecco maar es open. Proosten op de dag van morgen.
Lechaïm...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 1 januari 2013, 21:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:27
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dat is helemaal waar wat je hier zegt. Maar zoals altijd - aan God zal en kan het niet liggen.
Ik geloof niet dat God uberhaupt iemand verloren WIL laten gaan. Of iemand wel of niet verloren gaat, dat is aan hemzelf. Aan God kan het niet liggen. Hij immers heeft er alles aan gedaan?
Maar dan nog, als je Jezus hebt binnengelaten, stopt het daar dan mee? Dan begint de relatie toch pas? En na een periode van vurigheid kun je ook als mens weer lauw worden, afvallen zelfs.... Of onverschillig worden...
Ik vind dat zo mooi, dat Jezus in de evangelieen zo dringend verzoekt, opdraagt om "in Zijn liefde" te blijven. En in openbaringen vermaant Hij dat ze "de eerste liefde" verzaakt hebben. Hij vraagt dus om bekering. Weer te zoeken, te streven naar die eerste liefde. Hoe dan? Door alles wat tussen hen en Jezus in is komen te staan, op te ruimen. Zonden te belijden en weer de eerste werken te doen.
(Wat waren mijn eerste werken ook al weer......?) |
Ja, dan begint de relatie pas en ook het eeuwige leven met Hem vangt aan dat je hebt gekregen door Hem aan te nemen. Niemand rooft je uit Zijn hand want je bent in Hem geborgen met God.
Ieder kent wel in zijn leven perioden waarin je tot besef komt dat je terug moet keren naar die eerste liefde. En ik geloof: daar staat God persoonlijk garant voor. Hij is de Leeuw van Judah die opkomt voor Zijn eigendom.
En voor zover het zo is dat er lauwheid is... waar zijn de vurigen om degenen die achterop raken weer aan te vuren? Wij dragen verantwoording voor elkaar in plaats van naar elkaar te wijzen of te oordelen over iemands temperatuur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:06
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik geloof zelf dat - wat deze bijbelpassage aangaat - ze hun Heer wel hebben gekend. Ze zijn "heet" geweest, maar hebben hun materiele zaken boven Hem gesteld, en zodoende lauw geworden.
Daarom zegt Jezus hier ook dat je beter koud kunt zijn dan lauw, of beter heet dan lauw. Koude mensen kan God raken, hete mensen kan God inzetten. Maar lauwe mensen smaakt Hem duidelijk niet. Daar kan Hij niks (meer...) mee... |
Okay, dit staat er. Hij doet een dringend appèl en verklaart opnieuw Zijn verlangen naar deze gemeente: "Waart gij maar koud of heet..."... Maar zou je dan denken dat Hij deze hele gemeente verloren zou laten gaan geplaatst in de samenhang met andere bijbelpassages: dat Hij afmaakt wat Zijn hand is begonnen, niet opgeeft trouw te zijn omdat Hij zichzelf niet kan verloochenen ook al zijn wij ontrouw!
Zijn genade is 100 procent.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 1 januari 2013, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:41
|
|
|
PIETER619 schreef: | Een ieder mag leven zo hij/zij verkiest. Of zo'n keus goed of fout is zal men op gegeven moment wel achter komen.
Maar zolang jij Jezus niet als de Opgestane Heer erkend endat belijd en hem gehoorzaam bent is hij dus nog niet binnen. |
En als Hij eenmaal binnen is gaat Hij echt niet weg. Hij laat niet los wat Zijn hand begon. Hij is Trouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:40
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Hetgeen dat ik wil duidelijk maken, het begint tussen het weten van (tussen de oren), vervolgens zakt het in het hart waar het gevoel gaat werken. Dat zijn de geboden dat de Here Jezus in ons hart gaat leggen. |
De wind waait waarheen hij wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:37
|
|
|
Ik ga bijna denken dat je het behalve niet wilt ook niet kunt, door zo kort door de bocht te antwoorden. Of is het echt een kwestie van onbeleefd zijn?
Misschien wil Mat de vraag van Jans wél beantwoorden, aan hem was deze vraag ook gesteld.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 1 januari 2013, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|