ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:25
BerichtOnderwerp: gekke berichten

RENSKE067 schreef:
tja maar ik reed op m'n fiets Boze smiley
en aangezien de meeste mannen niet zo vaak op de fiets zitten....... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dus Bull is een uitzondering?? Die deed mee met de drentse fiets4daagse, in Meppel geloof ik. Ging eerst op zijn fiets, vanuit Assen dacht ik, naar Meppel, dan de route fietsen, en daarna nog weer terug..... Knipoog smiley Respect !!!!!! Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:00
BerichtOnderwerp: politieke discussies

IMRE695 schreef:
Eigenlijk heeft Balkenende het doemdenken weer geherintroduceerd. Boze smiley

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 00:59
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.

ARIENNEZ498 schreef:
Eva...ik geloof niet, nooit dat een meisje een poging van een man 'uitlokt'. Echt niet! Aandacht...ja! dat wil ze wél, positieve aandacht...mooi gevonden worden, gezien worden, maar méér niet! Jonge meisjes met name zijn zich vaak nog niet goed bewust van hetgeen ze kunnen uitstralen. Idd., gedrag kopiëren, kleding keuze kopiëren van elkaar...om er maar bij te horen. Maar wat de één goed staat en kan hebben, geldt niet voor de ander!
Mijn dochter van 13 zit in Havo-1, is dus 'brugsmurf'....ze wil er helemaal bijhoren en dat mág ook van mij...tot een bepaalde grens. Ik laat haar zien wat bij háár hoort, bij haar karakter en leer haar dat ze een eigen identiteit mag ontwikkelen, ook in haar kledingkeuze (als je die meisjes ziet? heb je er één gezien...heb je ze allemaal gezien: ze zien er (bijna) allemaal hetzelfde uit. Maar de persoonlijkheid van jonge meisjes moet nog zó groeien! Ze komen nét uit hun kinderjaren, uit hun onschuld...en worden zich opeens bewust van zichzelf, van jongens...van hormónen! Er gaat een nwe. wereld voor ze open en dan gaan ze ontdekken wie ze zijn. Dat ze dan nog wel eens de plank misslaan is zóóó begrijpelijk! Maar het is wel triest als ze van jong en onbedorven, naief en speels....opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd...omdat iemand niet met z'n xxxx van hen af kon blijven! Zó moeten ze toch niet volwassen worden?

Hmm, je schrijft, "ik laat haar zien wat bij haar hoort..... enz." en als dochterlief zegt tegen mams, euh dat vind ik niet leuk, ik wil zelf mijn kledingstijl kunnen bepalen. Je hebt wel te maken met een generatiekloof..... en wat jij mooi vindt voor haar, tja ik vraag me af of dochterlief dat nog steeds vind of dat ze je niet teleur wil stellen..... Twijfelende smiley

Daarna schrijf je, "opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd.... omdat iemand niet met zijn xxxx van hen af kon blijven! Doel je hier op verkrachting of op "normaal" sexueel contact, met wederzijds goedvinden ?? Ik weet dat meisjes zich "uitdagend kleden om bij jongens in de "smaak" te vallen, vaak zijn ze dan een makkelijke prooi voor die jongen (andersom geldt dat trouwens ook). Alleen is het ook bekend dat er heel vaak schuldgevoelens komen, nadat er "iets" is gebeurd, spreekwoord is dan ook, berouw komt na de zonde.
Maar hoe verbloem je dat thuis, kan dochter- (zoon) lief dan ook bij je aankloppen, met "sorry pa en ma, maar ik ben stom geweest, of gooien ze het op "tegen mijn zin" ...... Twijfelende smiley

Ben het wel met je eens, dat, hoe uitdagend de kleding ook is, nee is nee, en die grens heeft iedereen te respecteren!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 00:37
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

IMRE695 schreef:
De maanden van het jaar, zou ik ook wel leuk vinden! Lachende smiley

geen horloge, maar wel een aantal maanden van het jaar ....

http://www.youtube.com/watch?v=lO9Ild2cvdg
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 17:20
BerichtOnderwerp: liefde is

Liefde is, soms, heeeeeel geduldig zijn en wachten.

http://www.youtube.com/watch?v=01b7FV-tJeU

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 1 april 2010, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 17:17
BerichtOnderwerp: Voor jullie gelezen

IMRE695 schreef:
Space mission is going to start!

The Southern Baptist Outreach Group in samenwerking met NASA gaat een aantal jonge theologen opleiden tot evangelisten in de ruimte. Nu langjarige bemande ruimtevluchten steeds dichterbij komen, vond de SBOG het van eminent belang om mogelijk buitenaards leven ook te bereiken met het evangelie. De jonge theologen volgen een intensieve training bij NASA als astronaut. Daarnaast worden ze toegerust om het evangelie te verkondigen op andere planeten. De aanvankelijke scepsis bij the Southern Baptists sloeg om in een laaiend enthousiasme. Want als er buitenaards leven is, moet dat ook door God geschapen zijn.
‘We zien uit naar een interplanetaire uitwisseling over het geloof’, aldus John Wedgewood, leider van het project. ‘Het kan wel eens heel verrijkend zijn voor onze manier van geloven, om te leren hoe onze buitenaardse geloofsgenoten vorm en inhoud geven aan hun geloof.’
De eerste bemande ruimtevlucht buiten ons zonnestelsel staat gepland voor juni 2015.

Bron: The Christian Science Monitor. Zie ook: www.nasa.gov

Misschien een ideetje om ook een jaartje mee te lopen met Wycliffe bijbelvertalers in de binnenlanden van afrika. Kunnen ze alvast ervaring opdoen met "nog niet in kaart gebrachte" talen.
Of zouden ze de tongentaal gaan spreken .... Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 17:09
BerichtOnderwerp: Stille Week

SARIJS794 schreef:
Het voorjaar komt, de knoppen breken
en bloesems geven taal en teken.

De vogels zingen. God wat is dit mooi.
Ook ik wil zingen in mijn alledaagse kooi.

Maar kan niet. Deze dagen staat
tussen de takken uw bebloed gelaat.

De bomen lopen wonderbaarlijk uit
rond uw verminkte, naakte huid.

Spijkers die hand en hout doorboren,
de aarde bloeit als nooit tevoren.

Ik hunker naar wat gaande is,
naar opbloei, naar verrijzenis.

Maar kan het voorjaar nog niet aan,
eerst moet de Heer zijn opgestaan.

Uit:Wij hebben de zon van Jaap Zijlstra

Ik heb en de zon en het Licht ..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 17:01

SYLA060 schreef:
mannen nemen liever een boom Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

alleen die stak niet over..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 17:00
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

CARIEN982 schreef:
Heehee, dr is maar 1 cluppie en dat is PSV! Clown smiley

Toch nog iemand die verstandig is (en kennis van zaken heeft) Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 22:12

RENSKE067 schreef:
pfff bedenk wat beters
hier trapt niemand in Gefrustreerde smiley

SSSSStttttt, ze is blond Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 22:04

LEANNE226 schreef:
Weet ik Cross,is ook geen aanval o.i.d. op jou Knipoog smiley

Ik blij, wou net mijn oog op jou laten vallen" Verlegen lachende smiley Kussende smiley Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=nLg4ChoDzGE

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 31 maart 2010, 22:10
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 22:00

LEANNE226 schreef:
Cross,ik heb zelden een artikel gelezen waarin nog meer cliches stonden.

De conclusie.......trek een kort truitje aan en je ouders gaan scheiden,je oma wordt weduwe,je moeder wordt ziek,je vader verdwijnt,je hebt onbeschermde seks,je neemt een abortus .......vervolgens kom je terecht bij je huisarts die zich nooit om je bekommerd heeft(!!!!!!) .....en die verteld je dat mannen er nou eenmaal niets aan kunnen doen dat ze hitsig worden van vrouwen........

Gefrustreerde smiley

Leuk dat je mij je conclusie meedeelt, alleen ik kan daar niets mee. Het is geschreven door een arts, niet door mij. Maar om alleen af te gaan op het stukje zoals alfa dat heeft gedaan, vind ik een verkeerd beeld geven. Tis natuurlijk maar net hoe je het wilt lezen..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 21:47

RINGO975 schreef:
een ander diens hobby gunnen is erg lastig zeker?

Yep, iets op tegen Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 16:38

Bij deze, voordat er nog meer onduidelijkheid onstaat over het onderwerp zoals alfa het plaatste, het hele onderwerp, zoals dit in Terdege heeft gestaan.

Kort van stof

In een recente Terdege ging het over seksualiteit, normen enzovoort bij jongeren. Dat deed me denken aan vele voorbeelden in de praktijk. De biologische kant kennen veel jongeren (en ouderen). De psychologische ook?

tekst xxxxxxxxxx, huisarts

Zestien jaar oud en toch veel levenservaring. Opgegroeid in een gebroken gezin, gescheiden ouders, geen contact meer met vader, moeder ligt vaak op bed door rugpijn en een hernia. De enige die zich om het gezinnetje bekommert, is oma, weduwe.
Op het spreekuur is ze voor problemen met de menstruatie, ontstaan na het plegen van een abortus. Blijkbaar had ze de eenzaamheid willen oplossen door het vertrouwen en de bijstand bij een vriendje. ’k Heb alleen maar een brief gekregen van de abortuskliniek... Haar moeder en oma weten van niks.
Ze zit voor me in een alles onthullend truitje.Iemand zei eens: „Kort van stof en diep van inzicht.” Als ik eerlijk ben, voel ik me ongemakkelijk met een mooie jonge vrouw die op deze manier voor me zit. Dit wil ik niet en dit wil ik wel. Plots neem ik het besluit om maar eens als een ‘vader’ met haar te praten. Eerst praten we even over wat de afgelopen maanden is gebeurd. Of ze iets geleerd heeft?
„Het was per ongeluk gebeurd, het komt over je heen.” Ja, dat zijn mooie zinnetjes, maar zo werk het niet.
„Eh, Manon, luister eens. Als ik zeg dat mannen en vrouwen verschillend zijn, zeg ik niks vreemds, dat snap jij ook wel. Maar een vraag: Hoe denk jij dat ik, een man, jou nu zie?”
Verbaasde ogen. „Nee... ik weet het niet?”
„Bloot.”
„Wat? Bloot? Eh, ik ben toch gewoon aangekleed?”
„Ja natuurlijk, je hebt gelijk. Als je aan je vriendin vraagt: ‘Hoe vind je dit truitje’, dan zegt ze: ‘Leuk.’ Maar ik wil je iets zeggen over mannen. Mannen zijn en kijken anders. Mannen zijn visueel ingesteld. Doordat jij delen van je lichaam laat zien, vullen de hersenen van mannen de rest aan. Misschien denk je: ‘Ligt dat niet aan het soort man? Dat doen toch alleen bepaalde mannen?’ Nee, dat is een eigenschap die bij mannen hoort. De vraag is of je dat wilt. Wil jij dat mannen jou zo zien? Als je dat niet wilt, dan moet je bepaalde delen van je lichaam bedekken. Dat is niet truttig of zo, maar zo bescherm je jezelf.”
Een maand later kwam ze weer, in hetzelfde truitje, bedekt door een vest. Zou ze toch iets geleerd hebben?

Visueel ingesteld.
Het boek ‘Wat vrouwen moeten weten over de gedachtewereld van mannen’ gaat in op dit onderwerp. Wat betekent het dat mannen visueel ingesteld zijn? (Vrouwen niet.) In de eerste plaats zijn vrouwen een magneet voor de ogen van mannen. Dit is een automatisme, een eigenschap. Het heeft niets te maken met gedrag of betrouwbaarheid. In de tweede plaats hebben mannen een mentale kaartenbak vol met beelden die in hun gedachten kunnen dringen of opgeroepen kunnen worden. Als je weet dat dit een eigenschap is, dan moeten we (mannen) extra kritisch zijn op wat onze ogen mogen zien (Psalm 119).
Uit onderzoek blijkt dat vrijwel alle mannen (98%) voorspellen dat het voor hen ónmogelijk is níet aangetrokken te worden door een mooie vrouw. Een man kan niet niet willen kijken. Vrouwen, en met name tieners, moeten leren (door opvoeders!) dat mannen zo zijn. Dat is niet goed of slecht maar een eigenschap. Goed of slecht is wat een man ermee doet. Iedere man is daarin anders. Voor de een is het vervelend, voor de ander een struikelblok of een verzoeking. Voor veel mannen geldt: als ze konden, zouden ze de verleiding, die automatische knop, direct blokkeren. Ze hebben een hekel aan deze verleiding.

Zijn mannen heiligen? Nee. Maar mijn ervaring is dat veel meisjes/vrouwen niet weten dat het zo werkt bij mannen. Regelmatig merk ik dat vrouwen deze eigenschap uitleggen als ‘ik ben niet aantrekkelijk (genoeg)’. Daar heeft het niet mee te maken. Het is een eigenschap die, als mannen geen ‘wacht’ voor hun ogen stellen, gemakkelijk leidt tot zonde (7e gebod).
Vrouwen moeten door hun kleding geen aanleiding geven tot ‘kijken’. Dus geen spaghetti bandjes-kleding, geen inkijk, geen grote delen van hun benen laten zien. ‘Daar moeten die mannen maar tegen kunnen...’ Nee, ze ‘kunnen’ er niet tegen en vrouwen moeten ‘eerbaar’ zijn, niet visueel uitkleedbaar. Wil je dat bijvoorbeeld je leraar je zo ziet?

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 31 maart 2010, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 14:33

RENSKE067 schreef:
ik rij anders nooit tegen stilstaande bomen Engeltje smiley
alleen tegen stilstaande lantaarnpalen Verlegen lachende smiley
en die lantaarnpaal staat er al jaren Gefrustreerde smiley
en dan nog schelden tegen die Woedende smiley paal
hoe blond kun je wezen he Smiley die vol vragen zit

Daar ken ik er nog één van, benieuwd of ze ondertussen al het glas uit haar hoofd heeft ..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 14:29

CHATULIEM619 schreef:
Net een wedstrijd gezien tussen Bayern en Manchester. Leuke wedstrijd, verrassend einde. 2-1. Zie uit naar volgende week.
Maar eerst nog Arsenal- Barcelona. Smullen deze week!!!!

ach ja, een kinderhand is snel gevuld ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:41
BerichtOnderwerp: Goede Vrijdag

HENK710 schreef:
Goede Vrijdag is een dag van bezinning inderdaad. Een dag waarop ik extra stil sta bij het indrukwekkende werk van Jezus op Golgotha. Voor mij is Goede Vrijdag de centrale dag in mijn geloofsbeleven. Denkend aan de helse pijnen die Jezus heeft doorstaan voor mij...iets om stil en dankbaar van te worden!

Ik denk dat Jezus de meeste pijn al heeft geleden voordat Hij werd gevangen genomen en aan het kruis hing....
Lukas 22:41 .... Hij bad: 42 ‘Vader, als u het wilt, neem dan deze beker van mij weg. Maar laat niet wat ik wil, maar wat u wilt gebeuren.’ 43 Uit de hemel verscheen hem een engel om hem kracht te geven. 44 Hij werd overvallen door doodsangst, maar bleef bidden; zijn zweet viel in grote druppels als bloed op de grond. Engeltje smiley

We houden bij ons in de gemeente een stille week, elke avond een dienst van gebed, overdenking en zang, om stil te staan bij het lijden en sterven, maar bovenal de verlossing die dit heeft teweeggebracht.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:02
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

JOLAN931 schreef:
voorstel:

zaterdag 22 mei

dat is toch het pinksterweekend ??

sorry dan kan ik niet, ben ik ergens anders kamperen .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 12:13
BerichtOnderwerp: Preken

INKA401 schreef:
als jullie nou maar begrijpen dat als iemand iets van de kansel zegt of predikt, dit iets is in opdracht van God zelf ...

Zo zou het wel moeten zijn, de praktijk leert echter dat dit heel vaak anders is. Lees voor de aardigheid het boek "macht en manipulatie, toch niet onder geestelijke leiders?!" van Jaap Bönker en Ton Wintels eens, misschien dat dan je ogen open gaan. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 12:02
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

INKA401 schreef:
ben de laatste 4 weken bij mijn vriendin geweest die elke keer weer iets nieuw op tafel tovert ... mmmm lekker hoor ... maar geloof dat ik nu zélf aan de beurt bent ... de hele maand april is mijn ... puntje puntje hier ...
grrrrr ... elk weekend voor 3 dagen iets verzinnen ...
mijn lievelings gerecht is mioen en wraps ... maarja ... om dát nou 4 weken te maken gaat mij toch te ver ... mijn puntje puntje houd ook van vis ... nu kan ik wel naar de visboer gaan maar ja das ook zo plat hé ... nou ja, platvis is ook wel lekker toch? ... plssss help me ...

uuuh tip ... ik wil volgend weekend voor 10 personen een paasbrunch geven ... iemand een ideé? ... ja vóór de brunch ligt mijn etagiére vol met lekkere hapjes ... dat dan weer wel Knipoog smiley

Ik heb wel een ideetje - - - - - - - koop een kookboek!!!! Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 29 maart 2010, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 00:02
BerichtOnderwerp: WWW.

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp werkelijk niet wat ik nu weer met deze onzin moet. In wat voor verhouding zou dat staan met een zegel? Iedereen die internet doet, kan dat alleen maar via 666 doen? Misschien is dat een bepaald telefoonnr. Kortom onzin.

Waarom onzin, misschien in jouw ogen ..... Smiley die vol vragen zit

WWW, ik denk even aan genesis hfst 11 waar het volgende staat geschreven, en ik denk dat hierin ook een overkomst is te vinden met WWW = 666

Genesis 11:1 Ooit werd er op de hele aarde één enkele taal gesproken. 2 Toen de mensen in oostelijke richting trokken, kwamen ze in Sinear bij een vlakte, en daar vestigden ze zich. 3 Ze zeiden tegen elkaar: ‘Laten we van klei blokken vormen en die goed bakken in het vuur.’ De kleiblokken gebruikten ze als stenen, en aardpek als specie. 4 Ze zeiden: ‘Laten we een stad bouwen met een toren die tot in de hemel reikt. Dat zal ons beroemd maken, en dan zullen we niet over de hele aarde verspreid raken.’ 5 Maar toen daalde de HEER af om te kijken naar de stad en de toren die de mensen aan het bouwen waren. 6 Dit is één volk en ze spreken allemaal een en dezelfde taal, dacht de HEER, en wat ze nu doen is nog maar het begin. Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik. 7 Laten wij naar hen toe gaan en spraakverwarring onder hen teweegbrengen, zodat ze elkaar niet meer verstaan. 8 De HEER verspreidde hen van daar over de hele aarde, en de bouw van de stad werd gestaakt. 9 Zo komt het dat die stad Babel heet, want daar bracht de HEER verwarring in de taal die op de hele aarde gesproken werd, en van daar verspreidde hij de mensen over de hele aarde.

De overeenkomst ligt hem in één taal. Zoals de meesten wel weten bestaat internet uit 0 en 1, het binaire stelsel genoemd. Over de gehele wereld is deze taal gelijk, en als we dan lezen in genesis hfst 11 "Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik" dan is de gedachte van WWW = 666 nog niet eens zo heel gek......... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 23:44
BerichtOnderwerp: Boekentip....

LIESBETH326 schreef:
Ik wil best les geven... Knipoog smiley Komt tie...

Jongens, meisjes, allemaal weer bij de les... het ging hier over boekentips... Clown smiley

Sorry hoor, maar ok, ik heb nog wel een boekentip.....

Vrij van angst, Max Lucado (niet vergeten tussendoor te ademhalen Knipoog smiley )
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vrij-van-angst/1001004006540802/index.html

Daarnaast een boek van Francine Rivers, Bevrijdende liefde
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/bevrijdende-liefde/666860528/index.html
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:19
BerichtOnderwerp: Boekentip....

LIESBETH326 schreef:
Ik heb zojuist het boek Ten derde dage van Maggie Hamand in één adem (uit) gelezen...

Het verhaal gaat over een psychologisch drama rondom het lijdensverhaal. Tijdens de kerkdienst op Goede Vrijdag komt een zwaargewonde man de kerk binnen en verstoort de rust. Hij overlijdt later aan zijn steekwonden en zijn lichaam wordt op de vroege Paasmorgen gestolen uit het mortuarium. En dit zijn niet de enige parallellen met Jezus' dood en opstanding... Ook in de details zijn overeenkomsten te vinden.

Het verhaal is geschreven vanuit de ik-vorm; ik=de voorganger die de dienst op Goede Vrijdag leidde en door de gebeurtenissen in een shock is terecht gekomen. Langzamerhand ontdekt hij dat zijn geloof vervaagd bleek tot een mythe...

Het kwam op mij over als tekenend voor de samenleving van nu... Ik moest denken aan deze tekst (Luk. 18:8): Doch de Zoon des mensen, als Hij komt, zal Hij ook geloof vinden op de aarde?

Bij deze zijn jullie dus getipt op dit vlot leesbare boek...

Hoeveel woorden had dat boek, dat je het in één adem kon uitlezen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 22:49
BerichtOnderwerp: Bevrijdingspastoraat

CHATULIEM619 schreef:
Het eerste bezwaar wat ik heb, is dat ik niet vind dat het tot de generale taak van de gemeente behoort om zo'n intensieve vorm van pastoraat toe te passen. De gemeente is geen psychaitrische inrichting en in sommige gemeenten wordt dat wel zo gehanteerd. Juist in pastoraat zou men de grenzen moeten weten en echte psychiatrische klachten overlaten aan professionals. Het is te vaak gebeurd dat een voorganger een psychose verwarde met een occulte geest, wat enorm veel schade toegebracht heeft.
Je wordt dan geholpen, die eigenlijk niet goed weten wat de grenzen zijn. Daarbij kunnen ze heel snel over de grenzen van de ander heen gaan en op die manier ze afhankelijk maken van de hulpverlening. Bovendien krijgen ze meer macht dan de wereldse hulpverlener, want zij doen dit namens God. Vaak wordt de reguliere hulpverlening aan de kant geschoven omdat mensen denken dat dat geen oplossing biedt. Terwijl bevrijdingspastoraat in veel gevallen ook niks oplost.
Ik vind het een uitwas van de kerk van deze tijd. Het heeft m.i. niks te maken met de taak en opdracht die Jezus aan de gemeente gegeven heeft
.

Gelukkig is het jouw zienswijze, en ook hier geldt "een gedachte is nog geen waarheid"
Onderbouw het eens met bijbelse- en wetenschappelijke argumenten ..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:57
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

De eerste is de Nederlandse vertaling van de tweede (het orgineel).

http://www.youtube.com/watch?v=2XSRx3rNgPs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=FDepldB3FEI&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:38

MARIJAN072 schreef:
Hannah en Carien, wat leuk dat jullie ook aan mij denken zeg. Ik voel me helemaal vereerd. Knipoog smiley

Nou, zo'n dagje klinkt wel heel erg leuk zeg! Maar dan zeker op een dinsdag, anders wordt het wel heel heftig! Lachende smiley

Maar voorzitter Imre, voordat ik me kandidaat stel heb ik nog even een paar vragen.
Het gaat dus echt om het innerlijke hè? 'k Heb niet zo'n zin om geld en energie in m'n uiterlijk te steken, dat levert toch niet veel op. Twijfelende smiley
En wie kiest wie? Kiezen de mannen een miss CM en de vrouwen een mister CM? Of kiezen de mannen een mister uit en de vrouwen een miss. Of mag iedereen op zowel een man als een vrouw stemmen?

Hmm.....is het eigenlijk wel zo'n eer, om miss CM te zijn Smiley die vol vragen zit Wordt dat dan ook landelijk bekend gemaakt? Twijfelende smiley En wat wordt er dan van je verwacht? Met Chris het land door, om reclame te maken. Smiley die vol vragen zit Verliefde smiley

Ik ben benieuwd naar het antwoord! Knipoog smiley

Waarom dan zo vaak in de stoel bij de kapper Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (gna gna gna)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:33
BerichtOnderwerp: Als de lente komt, dan stuur ik jou......

MARIJAN072 schreef:
Je hebt gelijk, Hannah! Daar ontbreekt het bij sommigen niet aan. Twijfelende smiley Knipoog smiley Lachende smiley

mss wil 546 wel weer mee ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:17

CARIEN982 schreef:
Wat bedoel je hiermee Cross? Smiley die vol vragen zit

Tja das moeilijk uit te leggen. Vorig jaar was er een picknick gepland ergens op een speelweide. Maar door "wilde" plannen van enkele squaws hier op de site, kwamen er nogal wat afmeldingen, waardoor de picknick en de verloting "letterlijk en figuurlijk" in het water vielen geloof ik .... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:12
BerichtOnderwerp: Kinderdoop

IMKE917 schreef:
Wat is er een onvoorstelbaar leed gedaan aan de mensen die en doodgeboren kindje kregen. Volgens de RK traditie zijn deze kinderen niet behouden… Onze God is toch niet zo’n wrede God??? We geloven toch dat Hij dat kind in de moederschoot heeft geweven…!!?
Laat Hij het dan verloren gaan…..?? Zijn eigen maaksel…..??

Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden. (Quote Mariska)
Ergens anders in de bijbel staat; ieder die de naam van Heer aanroept zal behouden worden!
De moordenaar, naast Jezus, aan het kruis geloofde en hij werd behouden, hij werd niet eerst gedoopt.

Rom. 10:13 want er staat: ‘Ieder die de naam van de Heer aanroept, zal worden gered.’

In Handelingen 2:20-21 staat ook een gelijksoortige uitspraak, maar dit heeft m.i. betrekking op de toekomende tijd -- 20 De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed
voordat de grote, stralende dag van de Heer komt.
21 Dan zal ieder die de naam van de Heer aanroept worden gered.”
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 11:33

doet me allemaal denken aan iets met picknick --- indiaan --- squaw loterij Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 ... 83 Volgende
Pagina 74 van 83