ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:54
BerichtOnderwerp: politieke discussies

IMRE695 schreef:
6 februari van het jaar negen AD? Dan ben je al heel lang getrouwd (geweest)!

ok, speciaal voor jou, 6 februari 2009 zou ik trouwen, maar helaas, ik vergat iets maar wist niet wat ..... Gefrustreerde smiley
Tot ik mijn trouwpak in de kamer zag hangen Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 15:00
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Tis geen schaap met witte "voetjes" Clown smiley

[/quote]
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:53
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

je bent een parel in Zijn hand

http://www.youtube.com/watch?v=rFvuWy_Arag
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:47
BerichtOnderwerp: Wie ben je?

EVA685 schreef:
Wie ben je?

Wie ben jij als er niemand kijkt?
Als je leven een moment lijkt stil te staan
als er niemand oog voor je heeft
en je met alles je eigen weg kunt gaan

Wanneer er geen toezicht is, wie ben je dan?
Je probeert te zijn zoals jij dat wil
je voelt je trots en zelfstandig,
van buiten stoer maar van binnen stil

Je hebt geen ik omdat je ik niet bestaat;
wie je werkelijk bent dat weet je niet.
Ook al denk je onzichtbaar te zijn,
er is altijd Iemand die jou ziet

Diegene houdt jou de spiegel voor,
zodat je zelf ziet wie jij bent.
Jouw gezicht, jouw lijf en leden,
jouw karakter, jouw talent.

Jij bent een Parel in Zijn hand
geroepen om te zijn zoals je bent.
Hij is degene die altijd naar jou kijkt
elke dag, elk uur, op elk moment:

http://www.youtube.com/watch?v=xPmgOrUuBzY

Iemand die jou in Zijn armen wil houden
Iemand die vertrouwen in je heeft
Iemand die jou wil beschermen
Iemand die je elk moment vergeeft

Iemand die wil zeggen hoeveel Hij van je houdt.
Iemand die jou door en door kent
weet dat er op elk moment Iemand is die jou ziet.
Iemand die ziet wie jij echt bent.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:41
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

SOLAFIDE630 schreef:
Nee....je streeft nu eenmaal m.i. niet naar strijd, maar de strijd is er gewoon.....daar heeft Jezus voor gezorgd...hoe tegenstrijdig dit ook moge klinken...Hij zegt het n.l. Zelf in de bijbel

Lucas 12 :
49 Ik ben gekomen om op aarde een vuur te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde! 50 Ik moet een doop ondergaan, en ik word hevig gekweld zolang die niet volbracht is. 51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen. 52 Vanaf heden zullen vijf in één huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegen drie. 53 De vader zal tegenover zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder.’

54 Tegen de menigte zei hij: ‘Wanneer jullie een wolk zien opkomen in het westen, zeggen jullie meteen dat er regen op komst is, en dat is ook zo. 55 En wanneer jullie merken dat de wind uit het zuiden komt, zeggen jullie dat er hitte op komst is, en dat is ook zo. 56 Huichelaars! De aanblik van de aarde en de hemel kunnen jullie duiden, hoe kan het dan dat jullie deze tijd niet kunnen duiden? 57 Waarom bepalen jullie niet uit jezelf wat juist is? 58 Als je met je tegenstander op weg bent naar een hoge autoriteit, doe dan moeite om nog onderweg tot een vergelijk met hem te komen, anders sleept hij je voor de rechter, en de rechter zal je uitleveren aan de gerechtsdienaar, en die zal je in de gevangenis gooien. 59 Ik zeg je, dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.’

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Omdat het voor velen een "ver van mijn bed show" is geworden. Onder het mom van "ik verwacht Hem elke dag" is het toch niet nodig om naar de tekenen der tijden te kijken..... !!!!! Of ook een hele mooie uitspraak om er onderuit te komen, "alleen de Vader weet de tijd en de ure, zelfs de Zoon weet het niet" hoe moeten wij het dan wel weten.....!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:13
BerichtOnderwerp: politieke discussies

CARIEN982 schreef:
Duurt zo lang niet meer Rel Boze smiley 9 juni mogen we weer naar de stembus. Lachende smiley

Zou voor Rell ook een stuk sneller gaan als zijn kalender op de juiste datum zou staan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley
(Maar goed, ik ben zelf ook niet zo goed met kalenders en dagen, vergat zelfs mijn trouwdag 6-2-9)

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 8 april 2010, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:11
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Ik ga morgenochtend wel even op hun gemoed werken Knipoog smiley, dan zijn ze vast heel gewillig. Moet lukken! Lachende smiley

Neem een stageloper/loopster Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 00:56

RELLOK036 schreef:
nah als die terug slaat (een ram) is ie ook een ram... Coole smiley met zonnebril
enne ik ben soms een ram(p) Clown smiley

En je dan ook nog afvragen waarom je geen knuffels krijgt ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 00:53
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

Genesis 1:31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.

Genesis 3:14 God, de HEER, zei tegen de slang:
‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan,
het vee zal je voortaan mijden,
wilde dieren wenden zich af;
op je buik zul je kruipen
en stof zul je eten,
je hele leven lang.
15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel.’
16 Tegen de vrouw zei hij:
‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.
Je zult je man begeren,
en hij zal over je heersen.’
17 Tegen de mens zei hij:
‘Je hebt geluisterd naar je vrouw,
gegeten van de boom die ik je had verboden.
Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan,
zwoegen zul je om ervan te eten,
je hele leven lang.
18 Dorens en distels zullen er groeien,
toch moet je van zijn gewassen leven.
19 Zweten zul je voor je brood,
totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen:
stof ben je, tot stof keer je terug.’
20 De mens noemde zijn vrouw Eva; zij is de moeder van alle levenden geworden. 21 God, de HEER, maakte voor de mens en zijn vrouw kleren van dierenvellen en trok hun die aan.
22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.

Op alle waarom vragen, zoals jullie die stellen, is een simpel antwoord het beste.
In genesis hoofdstuk 1 lees je dat God zag dat het zeer goedwas, twee hoofdstukken verder zien we dat God de mens uit de tuin van Eden stuurt. Vanaf het moment dat Adam en Eva van de "verboden" vrucht aten kwam ook de zonde in de wereld. Hiervan plukken we nog steeds de zure "vruchten"

En de opmerking "Als God Liefde is" waarom dan dit of dat?? Wil ik jullie wijzen op het feit dat pasen nog geen week voorbij is. Hoeveel Liefde van God wil je ontvangen, God gaf zijn Zoon warempel voor jou en mij, is er ooit grotere LIEFDE getoond in deze wereld !!!
In plaats van God de "schuld" te geven, kun je beter de schuld leggen bij de leugenaar van de beginne, de satan
..... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:43

MAR907 schreef:
Wat denk je dat ik die vraag niet gesteld heb naar God toen mijn vrouw zich heeft opgehangen?
Had Hij het niet tegen kunnen houden??? (natuurlijk)
Zo zijn er meerdere vandiezelfde vraagstelingen.

De antwoorden ligt niet bij God maar bij mijzelf.
Hoe ga ik ermee om, de beproevingen doorstaan samen met Hem.
Hij weet immers, wat het beste voor mij is en/of een ander?
Zou ik het dan zelf het beter weten? ik denk het niet.
God laat 'dingen' toe om ervan te leren zodat je eigen relatie met Hem nog dichter wordt.
Hij vormt je tot nieuwe dingen in het leven
.

Een hele gewaagde uitspraak, maar o zo waar !!!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:28

MARIJAN072 schreef:
Hoe zit dat eigenlijk? Noem je een ram ook een schaap of niet? 'k Heb ergens het gevoel dat er iets niet klopt aan de opmerking van Inka.

Hm, dat valt nog mee dan, ik heb soms het idee dat er iets niet klopt aan Inka Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:26

IMRE695 schreef:
Frituren: het vervolg.

Radeloos, redeloos en bijna reddeloos werd ik van alle sites waarop frituurpannen over elkaar heen buitelen. Er is altijd wel een slimmerd die de minpuntjes weet te benoemen, waarbij ik dan denk: die toch maar niet.

Ook op sites van Otto of Wehkamp werd ik niet veel wijzer. Niet dat ik ze daar ooit zou bestellen, maar de keuze wordt dan wat overzichtelijker.

Uiteindelijk eerst m'n oude frietpan vanmiddag naar de mileustraat gebracht en toen naar de winkel voor een nieuwe. Nu, daar was de keuze ook niet echt overweldigend, maar uiteindelijk gekozen voor een Philips HD (high-definition?) 6161 state-of-the-art friteusewonderpan. Elektronisch aangestuurd (met ingebouwde timer!) en met lekbakje voor condenswater o.i.d. Ziet er nog kek uit ook! Nu nog leren 'm goed schoon te houden, want daaraan is eigenlijk de vorige aan ten onder gegaan. Verlegen lachende smiley Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen

De prijs viel mee, zeker na de meevallers van de laatste tijd. Dus vooruit dan maar weer; iedereen weer blij op deze mooie dag in ..... Lachende smiley

Dus je kunt in HD door het kijkglaasje kijken, of de frites al bruin zijn .... Clown smiley
Waarom dan niet de nw trend gevolgd en 3D gekocht Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:23

INKA401 schreef:
k'heb net een nieuw schaap gekocht, maar een knufel krijgt tie niet
volgens mij ist een homo Huilende smiley, smiley in tranen

Huh je had toch een schaap gekocht Smiley die vol vragen zit Zeker weten dat het dan geen ram is Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:18

SUSANNAH475 schreef:
Volgens mij moet je je stem dan zo min mogelijk belasten... dus fluisteren als het ff kan... volgens mij heeft je stem ff herstel nodig (lees: rust).
Misschien is het toch handig om de oorzaak weg te nemen lieve Marijan Knipoog smiley Zou je niet voor kunnen stellen om tijdelijk op een andere lokatie (dependance bijv.) les te kunnen geven ?
Hoop dat je hier iets mee kunt ... enne sterkte !!

Juist niet fluisteren, dan belast je je stem nog veel meer ...... zie de link die ik aan Marijan gaf Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 13:34

MARIJAN072 schreef:
Genieten dus! Lachende smiley

'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress.
Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!

Ik ga verder genieten van het zonnetje. Lachende smiley

Misschien wel het beste wat je kunt doen, genieten van het zonnetje.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/34671-stemproblemen-bij-docenten.html
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 02:07

Ik had het niet beter kunnen verwoorden Doeshi Kussende smiley
(op de even mondeling doorgegeven grammaticale wijziging na Knipoog smiley )

Jammer Henk, ook al geef je een Kussende smiley en een Knipoog smiley en zul je het goed bedoelen, vind dat je de opmerking van je Doeshi op deze manier geen goed doet. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 7 april 2010, 02:19
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 19:15
BerichtOnderwerp: rells hoekie

CARIEN982 schreef:
Weet je wat er ook helpt?
Formaline..(dat is een middel voor schapen als ze rotkreupel hebben aan hun poten,dat doe je in een bak, laat ze dr doorheen lopen...maar het mag niet meer verkocht worden...is niet milieuvriendelijk) ik heb zo n handspuit van 10 liter en dat nevelt...alles wat je raakt gaat kapot en je tegels worden er heel mooi van.
De hoveniers gebruiken het ook, het werkt echt heel goed.

Wel puur gebruiken, heb je ook geen last meer van andere (on)gedierte Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 19:13

RELLOK036 schreef:
zo erg dat je hem 2x geplaatst hebt? Clown smiley

Als ze de zon in haar rug heeft staan, denk ik aan 2de graads verbranding. Dus 2 keer plaatsen Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 6 april 2010, 19:14
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 23:42
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.

LEANNE226 schreef:
Amen!

Ik wil nog even toevoegen dat mijn reacties gebaseerd zijn op Cross zijn reactie/discussie op de chat(flirten) en dat ik bij verkrachting in alle gevallen de dader verantwoordelijk acht.

Dat schreef ik 2 april ook al Leanne....
@ Ben het wel met je eens, dat, hoe uitdagend de kleding ook is, nee is nee, en die grens heeft iedereen te respecteren!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 23:30

MARISKA601 schreef:
goed plan Clown smiley

Als je je tas maar niet op de kop zet ...... Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 23:29
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

INKA401 schreef:
gisteren een paasbruch gegeven voor 13 personen ... geholpen door mijn vriendin hoor en waaauw ... hélemaal top ...

na de kerk koffie met een etagiére vol lekkers ... veel verschillende soorten paaseitjes, mmmm vooral die gevulde zijn zó lekker hé ...
de brunch bestond uit een mooi gedekte tafel, een paasloper met verse narcissen... heerlijk paasbrood, 2 soorten soep met een assortie mini afbakbroodjes .. 2 preitaarten ... lekkere warme hapjes ... voor ieder wat wils, en was zóó gezellig ... mmmm hélemaal top ...

Laat me raden, je hebt de catering ingeschakeld ?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 16:35

He Leanne, de opmerking was algemeen, niet gericht op een persoon.

Wat me opvalt is dat er te snel, gewezen wordt naar mannen, en dat vrouwen vaak niet naar zichzelf willen kijken...... Vandaar ook het stukje uit de margriet van febr. 2010 Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 14:31

[quote=MARISKA601]Zijn vrouwen een lustobject?
Willen vrouwen dat zijn?
Wil iedere vrouw op een bepaalde manier aandacht van een man krijgen?
Als een vrouw aandacht van de man wilt hebben, hoe doet ze het dan?

Ik geef je dezelfde vragen terug Mariska..... Twijfelende smiley
Zijn mannen een lustobject ??
Willem mannen dat zijn ??
Wil iedere man op een bepaalde manier aandacht van een vrouw krijgen??
Als een man aandacht van de vrouw wil hebben, hoe doet hij het dan ??

Gisteren in de chatbox, werd ook over dit onderwerp gepraat. Er kwam een opmerking, nou ik kijk wel als ik een leuke man over straat zie lopen, met daarbij de opmerking "mmm leuke spijkerbroek" .... Verraste, verbaasde smiley

Ik kwam een heel opmerkelijk stukje tegen op internet.
Staat geschreven in de Margriet van 16 febr. 2010

Meer dan de helft van de inwoners van Londen vindt dat een vrouw niet altijd onschuldig is wanneer zij wordt verkracht. Slachtofferhulpinstantie The Havens heeft dit bekend gemaakt naar aanleiding van hun onderzoek onder ruim duizend Londenaren tussen 18 en 50 jaar. Het zijn vooral vrouwen die niet erg vergevingsgezind zijn tegenover seksegenoten over de vraag wie de schuldige is van de verkrachting.

Zo geeft 35 procent van de ondervraagde vrouwen aan dat het vooral aan de vrouw ligt als ze wordt verkracht wanneer zij na het stappen bij een man thuis wat gaat drinken. Hier sluit 19 procent van de mannen zich bij aan. Maar ook vindt 71 procent van de vrouwen dat hun seksegenoten niet raar op moeten kijken dat er kans op verkrachting is wanneer zij bij een man in bed stappen. Meer dan de helft van de mannen is het hier ook mee eens. Wat ook meespeelt, is dat vrouwen heel uitdagend dansen en zichzelf zo een verkrachting toerekenen. Dit vindt 23 procent van de mannen en 31 procent van de vrouwen.

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 5 april 2010, 14:32
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 21:54
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...

PUMPKIN773 schreef:
you tube: leuk filmpje

tom tom groningen here i come(in typen bij zoeken!)

Super !!!!! Clown smiley Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=vH84KLhZGso
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 18:16
BerichtOnderwerp: Jezus kruisiging

MAR907 schreef:
De Here Jezus zegt.....

Joh 3:13 En niemand is opgevaren in den hemel,

Job 17:13.
Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven. Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt."
Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.

God legt ons eenvoudig in bed, om Jobs woorden te gebruiken, en daar slapen we in het graf, wachtend op de wederkomst van Jezus. Van het moment van de dood tot het moment van de opstanding, zijn we ons volkomen onbewust van alles wat er in de wereld gebeurt.

Prediker 9:10 want er is geen werk, noch verzinning,
noch wetenschap, noch wijsheid in het graf,
daar gij heengaat.

Om even een zijweggetje in te slaan, het "vagevuur" zoals in de RK wordt genoemd is dus niet eens zo'n gekke gedachte Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 4 april 2010, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 13:17
BerichtOnderwerp: 17 april Bloesemwandeltocht

ANNEMARIE534 schreef:
Op 17 april is er in geldermalsen weer de Bloesemwandeltocht, je kan hier 8, 15, 25 of 40 km wandelen. Echt super mooi! Lachende smiley

Kijk op http://www.rodekruisbloesemtocht.nl/ voor meer informatie!

Dus echt een aanrader!

Doe een oproep zou ik zeggen, misschien leuk om met een aantal mensen van cm te gaan. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 13:13
BerichtOnderwerp: Jezus kruisiging

MARISKA601 schreef:
Gisteravond in de chat hebben we gesproken of Jezus echt
in de hel geweest is en ook hoe lang.
Ik heb altijd gedacht dat Jezus 3 dagen en 3 nachten in de hel
is geweest , tot aan het tijdstip van Zijn opstanding.
Hoe zit dat nou precies?

Joh. 19:31 Het was voorbereidingsdag, en de Joden wilden voorkomen dat de lichamen op sabbat, en nog wel een bijzondere sabbat, aan het kruis zouden blijven hangen. Daarom vroegen ze Pilatus of de benen van de gekruisigden gebroken mochten worden en of ze de lichamen mochten meenemen.
Joh. 20:1 Vroeg op de eerste dag van de week, toen het nog donker was, kwam Maria uit Magdala bij het graf. Ze zag dat de steen van de opening van het graf was weggehaald.......11 Maria stond nog bij het graf en huilde. Huilend boog ze zich naar het graf, 12 en daar zag ze twee engelen in witte kleren zitten, een bij het hoofdeind en een bij het voeteneind van de plek waar het lichaam van Jezus had gelegen. 13 ‘Waarom huil je?’ vroegen ze haar. Ze zei: ‘Ze hebben mijn Heer weggehaald en ik weet niet waar ze hem hebben neergelegd.’ 14 Na deze woorden keek ze om en zag ze Jezus staan, maar ze wist niet dat het Jezus was. 15 ‘Waarom huil je?’ vroeg Jezus. ‘Wie zoek je?’ Maria dacht dat het de tuinman was en zei: ‘Als u hem hebt weggehaald, vertel me dan waar u hem hebt neergelegd, dan kan ik hem meenemen.’ 16 Jezus zei tegen haar: ‘Maria!’ Ze draaide zich om en zei: ‘Rabboeni!’

De voorbereidingsdag -- goede vrijdag -- Jezus gestorven
De sabbat -- zaterdag -- ??
De eerste dag van de week -- zondag -- Leeg graf en eerste ontmoeting

Of Jezus in de hel is geweest weet ik niet, wel dat Hij de dood heeft overwonnen. Persoonlijk denk ik dat er onderscheidt gemaakt moet worden tussen de hel en het dodenrijk .... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 00:19
BerichtOnderwerp: Avondmaal

SUSANNAH475 schreef:
Ik houd juist wel van diepgang Mariska...
Dat is het niet ... 't is meer dat ik de schuld soms zie overheersen terwijl God ook nog Liefde is... snap je ?
Ik ga lekker zoeken en ontdekken... Lachende smiley

Succes Sus ..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:38

MARISKA601 schreef:
je hebt geen briefje nodig van goed gedrag.
dienst duurt maar een uurtje.
geen diepgaande preken.

Jammer dat het geen diepgaande preek is, als je alleen maar aan de oppervlakte blijft zie je vaak ook niet al het moois wat God met je wil delen..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:34

ARIENNEZ498 schreef:
Ja! Inderdaad, zo heb ik het ook ervaren! Alsof háár blijdschap van God zélf kwam!

Zou maar zo eens kunnen Ariennez dat het van God zélf kwam. Hij spreekt niet alleen tot de kinderen maar ook door de kinderen.... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 ... 83 Volgende
Pagina 73 van 83